تزیق ژل باسن، بررسی مزایا و عوارض تا انواع مدل آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تزریق ژل یا فیلر بادی برای فرم‌دهی و زیبایی بدن استفاده می‌شود. این روش تحت بی‌حسی موضعی به وسیله تزریق با سوزن به بخش گلوتئال فوقانی انجام می‌گیرد و به بهبود فرورفتگی‌ها و زیبایی اندام کمک می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

تزیق ژل باسن، از مزایا و عوارض تا انواع مدل آن
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

امروزه تزریق ژل به بدن تبدیل به یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی شده است. تزریق ژل باسن به‌منظور لیفت و بزرگ کردن باسن انجام می‌شود. در سال‌های اخیر اندام برجسته و باسن برجسته و بزرگ یکی از معیارهای زیبایی زنان شمرده می‌شود. از این رو خانم‌های زیادی سعی می‌کنند به روش‌های مختلف لیفت باسن انجام دهند و به این فرم بدنی دست پیدا کنند. یکی از این راه‌ها تزریق ژل باسن است.

در این مطلب از مجله سلامت دکترتو می‌خواهیم به بررسی فواید، عوارض و کاربرد تزریق ژل باسن می‌پردازیم. آیا این روش ایمن است؟ انواع ژل باسن چیست؟ تزریق ژل باسن برای چه کسانی مناسب است؟ و سؤالات زیاد دیگری که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشند. این عمل زیبایی توسط جراح پلاستیک انجام می‌شود. برای دریافت نوبت ویزیت حضوری یا مشاوره آنلاین با پزشک، می‌توانید به سایت دکترتو مراجعه کنید. برای پاسخ به این سؤال‌های خود تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تزریق ژل باسن چیست؟

تزریق ژل باسن که تحت عنوان لیفت باسن غیرجراحی هم شناخته می‌شود، در طول سالیان سال محبوبیت زیادی در بین خانم‌‌‌ها پیدا کرده است. این روش شامل تزریق ژل باسن به‌منظور تغییر شکل و یا تغییر اندازه ناحیه موردنظر است.

اگر به تزریق ژل باسن فکر می‌کنید، مهم است که با مزایا و معایب کلی جراحی زیبایی آشنا شوید. بیماران باید بدانند که تزریق دائمی ژل به باسن مقدور نیست و نتایج آن تا آخر عمر ماندگار نیست.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

ژل بادی چیست؟ (ژل بادی گانا)

از آنجایی که این فیلر بدن HA است (حاوی هیالورونیک اسید ۲۰ میلی گرم در میلی لیتر که تجزیه پذیر بوده و در بدن هم یافت می‌شود) بی خطر محسوب می‌شود. در نتیجه تزریق ژل بادی گانا به بدن معمولاً منجر به عوارض جانبی نمی‌شود.

انواع ژل‌ های تزریقی به باسن چیست؟

یکی از انواع ان‌ها، ژل تزریقی اسکالپترا است و متفاوت از سایر انواع ژل‌های پوستی عمل می‌کند. لیفت باسن ‌‌‌‌اسکالپترا باسن و ناحیه گلوتئال شما را هدف قرار می‌دهد. برخلاف سایر روش‌‌‌هایی که چربی را از طریق لیپوساکشن جمع‌آوری می‌کند، این روش فقط روی ناحیه باسن تأثیر می‌گذارد.

‌‌‌‌اسکالپترا به‌جای افزودن حجم با موادی مانند اسید هیالورونیک، ماده‌ای به نام پلی ال – لاکتیک اسید را به لایه پوستی شما می‌افزاید. این ماده مکانیسم تولید کلاژن طبیعی در بدن را تحریک می‌کند.

در حال حاضر ژل پوستی اسکالپترا مجوز استفاده در تقریبا هیچ قسمتی از بدن (به جز صورت) را ندارد. در نتیجه تزریق اسکالپترا در باسن مورد تأیید سازمان بهداشت نیست؛ بنابراین اطلاعات بالینی زیادی در مورد نتایج مورد انتظار آن وجود ندارد. اما همان‌طور که گفته شد بسیاری از افرادی که این درمان را دریافت کرده‌اند از نتایج آن راضی هستند. در ادامه با انواع ژل بدن بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع ژل‌ های تزریقی به باسن چیست؟
یکی از انواع ان‌ها، ژل تزریقی اسکالپترا است و متفاوت از سایر انواع ژل‌های پوستی عمل می‌کند.

۱. ژل باسن Aquafilling

یکی از بهترین مارک‌های ژل باسن، Aquafilling است. نتایج حاصل از این ژل حدود ۵ تا ۸ سال ماندگاری دارد. از این ژل نه تنها برای تزریق به باسن استفاده می‌شود، بلکه در تزریق ژل سینه و ران هم کاربرد دارد. میزان کلرید سدیم این ژل حدود ۹۷ درصد و میزان پلی‌آمید آن حدود ۲ تا ۳ درصد می‌باشد.

۲. ژل اسکالپترا

لیفت باسن با ژل باسن اسکالپترا برای تحریک تولید کلاژن در لایه‌‌‌های عمیق‌‌‌‌تر پوست استفاده می‌کند. این روش خطر زیادی ندارد، اما خطر ایجاد عفونت وجود دارد. مانند دیگر انواع ژل‌های پوستی، لیفت باسن اسکالپترا ایمن‌‌‌‌تر از جایگزین‌‌‌های جراحی آن است.

لیفت باسن اسکالپترا به‌سرعت و معمولا در مطب پزشک انجام می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یافتن یک پزشک دارای مجوز و آموزش‌دیده مهم‌ترین بخش این فرایند است. بسیاری از افراد از این روش درمانی راضی هستند و می‌گویند که اسکالپترا یک روش کم‌خطر برای داشتن باسن گرد و برجسته‌‌‌‌تر است.

‌‌‌‌اسکالپترا یک نوع ژل پوستی است، بنابراین برای انجام این درمان، باید از سلامت کافی برخوردار باشید. اگر سیگار نمی‌کشید، از نظر جسمی سالم هستید و اهداف واقع‌بینانه‌ای از تزریق این ژل دارید، می‌توانید از مزایای انجام این روش برخوردار شوید.

ازآنجایی‌که کلاژن پروتئینی است که به پوست شما ساختار و شکل می‌دهد، تزریق ژل اسکالپترا، ناحیه زیر باسن را با انحنایی پر می‌کند که طبیعی به نظر می‌رسد و متناسب با نوع بدن شما است.

ساخت کلاژن چند هفته تا چند ماه زمان می‌برد. این بدان معناست که به‌احتمال زیاد برای بهبود حجم و شکل باسن به چندین مرحله تزریق نیاز خواهید داشت.

ریکاوری و مراقبت‌ های پس از تزریق اسکالپترا

زمان بهبودی بعد از این روش چندان زیاد نیست. پس از تزریق دستورالعمل‌‌‌هایی از طرف پزشک داده می‌شود و ممکن است از شما خواسته شود که تا یک یا دو روز پس از تزریق از نوشیدن الکل و انجام ورزش شدید خودداری کنید.

در این روش نتایج لیفت باسن خود را به‌سرعت مشاهده نخواهید کرد. ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا نتایج به طور کامل آشکار شود، زیرا تزریق، به‌آرامی باعث افزایش تولید کلاژن در بدن شما می‌شود.

نتایج این روش دائمی نیست. بعد از چند ماه رفته‌رفته اسکالپترا حل می‌شود و ظرف ۲ سال پس از عمل به طور کامل جذب بدن خواهد شد. قبل از انجام این روش، ارائه‌دهنده دستورالعمل‌‌‌هایی را در مورد نحوه آماده‌سازی ارائه می‌دهد. این دستورالعمل‌‌‌ها را بادقت دنبال کنید. ممکن است به شما گفته شود که:

  • سیگار نکشید.
  • به مدت ۲ هفته قبل از تزریق از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و مکمل‌‌‌های گیاهی خودداری کنید.
  • به مدت ۴۸ ساعت قبل از تزریق از مصرف الکل خودداری کنید.
  • سابقه سلامتی خود و نام داروهای مصرفی را در اختیار پزشک قرار دهید.

۳. ژل اسید هیالورونیک

با کمک ژل اسید هیالورونیک، می‌توانید به‌راحتی، در کمتر از ۴۵ دقیقه و همراه با کمترین درد و عوارض به باسن خود حجم دهید. ژل‌های بدن اسید هیالورونیک می‌توانند یک درمان ایمن و موثر برای فرم‌دهی به بدن باشند، البته اگر توسط متخصص پوست با تجربه انجام شود.

پروتکل اصلاح شکل بدن توسط تزریق ژل اسید هیالورونیک بیشتر شبیه ژل‌های پوستی مخصوص صورت است. نامزدهای ایده‌آل که به دنبال حجم دادن به باسن خود هستند ممکن است دارای شرایط زیر باشند:

  • باسن آن‌‌‌ها از نظر ژنتیکی کوچک است.
  • به دلیل افزایش سن یا کاهش وزن، باسن انحنای طبیعی خود را ازدست‌داده است.
  • یا تنها می‌خواهند تا باسنشان گردتر و برجسته‌‌‌‌تر شود.

معمولا پیش از انجام این روش، متخصص پوست با بیمار خود صحبت می‌کند تا جزئیات مربوط به این روش، نوع محصولی که استفاده می‌کند و انتظارات بیمار و پزشک در طول درمان و بعد از آن را برای بیمار شفاف‌سازی کند. در جلسات مشاوره پزشک در مورد مدت‌زمان تأثیرگذاری و بهبود، خطرات و عوارض جانبی احتمالی هم با بیمار صحبت می‌کند.

برای اینکه بهترین نتیجه را از این روش به‌دست بیاورید، باید معیارهای لازم برای تزریق این ژل را داشته باشید. اگر کاندیدای مناسبی نباشید، احتمالا بهترین نتیجه را از این روش نخواهید گرفت. اما به‌طورکلی مهم‌ترین نکته برای گرفتن بهترین نتیجه انتخاب بهتری پزشک است. پزشک باید نحوه تزریق محصول را به‌درستی بداند و تجربه کافی داشته باشد. از همه مهم‌تر از عوارض اطلاع داشته و نحوه مقابله با آن‌‌‌ها را بداند.

برای برجسته کردن باسن چقدر ژل اسید هیالورونیک لازم است؟

در حالت ایده‌آل و به‌خصوص در اولین تجربه بیمار، تزریق بیش از ۳۰ تا ۴۰ سی‌سی ژل هیالورونیک اسید برای هر باسن و به طور کل بیش از ۱۰۰ سی‌سی در هر جلسه توصیه نمی‌شود. همچنین معمولا تزریق در لایه عمیق زیرپوستی و چربی زیرجلدی در عمق حدود ۳ تا ۴ سانتی‌متری از سطح پوست انجام می‌شود.

پس از تزریق، توزیع یکنواخت ژل در زیر پوست بررسی شده و در صورت لزوم محل تزریق به‌آرامی از پایین‌به‌بالا ماساژ داده می‌شود. بعد از عمل، پانسمان نقاط تزریق شده با مواد ضدعفونی‌کننده بسیار مهم است. بلافاصله پس از انجام این روش درمانی، بیماران ممکن است کمی تورم در محل تزریق را تجربه کنند. می‌توان با استفاده از پاراستامول این مشکل را حل کرد.

همچنین پس از عمل از بیماران خواسته می‌شود که تا مدتی ورزش‌‌‌های سنگین انجام ندهند، مقدار زیادی الکل مصرف نکنند و خود را در معرض دمای شدید قرار دهند. برای برطرف سازی کبودی، مکمل‌‌‌های آرنیکا تجویز می‌شود. نتیجه نهایی بلافاصله قابل مشاهده نیست، اما در حدود ۲ تا ۳ هفته بعد از اینکه تورم و قرمزی کاهش پیدا کرد، نتایج تزریق ژل باسن قابل رویت هستند.

برای برجسته کردن باسن چقدر ژل اسید هیالورونیک لازم است؟
تزریق بیش از ۳۰ تا ۴۰ سی‌سی ژل هیالورونیک اسید برای هر باسن و به طور کل بیش از ۱۰۰ سی‌سی در هر جلسه توصیه نمی‌شود.

۴. تزریق سیلیکون نرم به باسن

سیلیکون نرم محصولی است که معمولا برای تزریق به بدن به‌منظور حجم‌دهی استفاده می‌شود، اما ایمن نیست و توسط FDA تأیید نشده است. طبیعت نرم آن باعث می‌شود که نتواند به یک نقطه بچسبد و هنگامی که به باسن تزریق می‌شود، می‌تواند از طریق رگ‌های خونی به قسمت‌‌‌های دیگر بدن منتقل شده و باعث گرانولوم و سایر عوارض جانبی جدی شود.

اکثر افراد از روی ناآگاهی تزریق سیلیکون نرم را انتخاب می‌کنند. برخی از افراد خطر استفاده از تزریق سیلیکون را نمی‌دانند و تنها به این واقعیت توجه می‌کنند که این روش ساده، ارزان، بدون درد و دارای زمان بهبودی سریع است.

کلینیک‌‌‌های نامعتبر ممکن است با تزریق سیلیکون‌‌‌های بی کیفیت، وضعیت را بدتر کنند. به‌طورکلی یافتن مکانی که به‌منظور تزریق از سیلیکون‌‌‌های پزشکی استاندارد استفاده کند، آسان نیست.

متن انگلیسی:
Similar to illegal silicone injections, some practitioners use hydrogel injections to enhance the buttocks and other body parts.
ترجمه فارسی:
مانند تزریق غیرقانونی سیلیکون، برخی از پزشکان از تزریق هیدروژل برای تقویت باسن و سایر اعضای بدن استفاده می‌کنند.

به نقل از سایت beverlyhills

۵. تزریق هیدروژل برای برجسته‌ سازی باسن ژل زده

تزریق هیدروژل یکی از خطرناک‌‌‌‌ترین تکنیک‌‌‌های افزایش حجم باسن است. این فرمول عمدتاً از پلیمر پلی‌اکریل‌آمید جاذب آب و مقداری آب تشکیل شده است. چیزی که هیدروژل را برای افزایش حجم باسن مطلوب می‌کند، طبیعت یکدست و تجزیه‌ناپذیر آن است. این روش تزریق از نظر روش انجام مشابه ژل‌های ایمن توصیه شده توسط پزشکان است، بااین‌حال هنگامی که در میزان و غلظت بسیار زیاد تزریق شود، می‌تواند منجر به عوارض جدی شود.

درحالی‌که FDA استفاده از ‌‌‌‌‌‌ژل‌های پوستی مشابه هیدروژل را تأیید کرده، اما فقط تزریق چربی و کاشت ایمپلنت را به‌منظور افزایش حجم باسن تأیید کرده است. تزریق هیدروژل برای برجسته‌سازی باسن توسط هیچ متخصص معتبری قابل تأیید نیست. بیایید نگاهی به برخی از عوارض جانبی هیدروژل بیندازیم. توجه داشته باشید که علائم ممکن است بلافاصله پس از تزریق و یا سال‌‌‌ها بعد نمایان شوند

انواع مدل برای تزریق ژل باسن چیست؟

می‌توان گفت برای لیفت باسن بدون جراحی از چند مدل خاص استفاده می‌شود. بسته به سلیقه‌ی بیمار ممکن است از ترکیب چند مدل با هم استفاده کرد. رایج‌ترین مدل‌های مورداستفاده برای تزریق ژل باسن شامل موارد زیر است:

انواع مدل باسنروش انجام تزریق ژل
مدل مربعیدر این مدل تمرکز بر ایجاد حالت زاوه‌دار است. بین ۳ تا ۵ تزریق در هر طرف باسن، در هر جلسه (۳ تا ۴ جلسه) صورت می‌گیرد.
قلبی شکلقلبی شکل تقریبا فرم طبیعی باسن را دارد. تزریق ژل حدود ۱۸ ماه دوام دارد.
مدل گرد یا مدل باسن برزیلیتزریق در مدل باسن برزیلی، یک روش تخصصی انتقال ژل است که اندازه و شکل باسن را بدون ایمپلنت افزایش می‌دهد.
وی (V) شکلهیپ دیپ (فرورفتگی کنار ران) پر نمی‌شود اما در مدت زمان کوتاهی فرم V می‌گیرد.
مدل A شکلشبیه به مدل قلبی است با این تفاوت که قسمت‌های نزدیک کمر برآمدگی کمتری پیدا می‌کنند.
انواع مدل برای تزریق ژل باسن چیست؟
انواع مدل برای تزریق ژل باسن چیست؟
فرم باسن بعد از تزریق ژل بستگی به سلیقه بیمار و فرم بدنی او دارد.

تزریق ژل به باسن برای چه افرادی مناسب است؟ (کی به باسنش ژل تزریق کرده)

به‌طورکلی اگر با موارد زیر موافق هستید، نامزد خوبی برای این کار هستید:

  • به روش‌‌‌های جراحی تهاجمی علاقه مند نیستید.
  • چربی اضافی کافی برای انجام لیفت برزیلی ندارید.
  • از ظاهر باسن خود راضی نیستید.
  • در مورد نتایج واقع‌بین هستید.
  • باسن محکم‌‌‌‌تر، صاف‌‌‌‌تر و برجسته‌‌‌‌تر را دوست دارید.

چه کسانی نباید به باسن خود ژل تزریق کنند؟

ژل‌های تزریقی برای افرادی که دچار حساسیت پوستی، انواع آلرژی و آکنه هستند، باید با بررسی پزشک صورت بگیرد. مشکلات پوستی احتمالی می‌تواند باعث ایجاد درد و ناراحتی و عوارض جانبی بعد از تزریق ژل مانند خونریزی شود.

مزایای تزریق ژل باسن چیست؟

عمل بزرگ کردن باسن یا تزریق ژل به باسن باعث می‌شود باسنی پرتر شده و سفت‌تر داشته باشید. بهترین مزایا این است که تزریقات محرک کلاژن به مدت ۲ سال در بدن باقی می‌مانند و نیاز به ترمیم در زمان کوتاه ندارند. با این حال، برخی از ژل‌ها نیز تا سال‌ها کارایی دارند.

عوامل موثر بر کم حجم شدن باسن چه هستند؟

همین الان از پزشک متخصص بپرس!

تزریق ژل باسن‌‌‌‌‌ چگونه انجام می‌ شود؟ (نحوه تزریق ژل باسن چیست؟)

 روش انجام تزریق ژل باسن به این صورت است که در ابتدا پزشک از بیمار عکس می‌گیرد تا بیمار پس از عمل به‌وضوح متوجه تغییرات اعمال شده بشود. سپس پزشک باسن را از پشت و پهلو بررسی می‌کند تا نقاط مناسب برای تزریق مشخص شود. این کار باید درحالی‌که بیمار ایستاده است انجام شود، زیرا درازکشیدن باعث به‌هم‌خوردن شکل طبیعی باسن می‌شود.

قبل از ضدعفونی محل‌های تزریق، علامت‌گذاری نواحی بالای گلوتئال و زیر گلوتئال انجام خواهد شد. در این مرحله نقاط تزریق هم کاملاً مشخص می‌شود.

این عمل معمولا به وسیله بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. پس از تزریق لیدوکائین، پزشک از یک سوزن برای ایجاد دهانه‌ ورودی برای کانول استفاده می‌کند. معمولا به‌منظور حجم‌دهی، ژل به ناحیه بالای گلوتئال تزریق می‌شود. این کار باعث لیفت ناحیه گلوتئال و همچنین چین زیر گلوتئال می‌شود.

درصورتی‌که ناحیه جانبی باسن فاقد حجم باشد، برای افزایش عمق، ژل تزریق خواهد شد. برای این کار معمولا از یک کانول ۱۰۰ میلی‌متری با استفاده از تکنیک تزریق فنینگ استفاده می‌شود. برای اطمینان از قرینه بودن نتایج، بیمار مجددا در حالت ایستاده بررسی خواهد شد، زیرا ممکن است در حالت درازکش نتایج به طور دقیق قابل مشاهده نباشد.

تزریق ژل به باسن چقدر طول میکشد؟

حجم دادن به باسن با ژل در کمتر از ۴۵ دقیقه با کمترین درد ناراحتی انجام می‌شود. فیلرهای بدن HA یا هالوژنیک اسید می‌توانند ایمن‌تر و موثرتر باشد، مشروط بر اینکه متخصص تزریق به دانش مناسب و تکنیک مناسب مجهز باشد.

فیلم تزریق ژل به بغل ران

تزریق ژل به بغل ران یک روش بی‌خطر است که توسط FDA به عنوان یک درمان ایمن و موثر در سال ۲۰۰۴ تایید شد. این روش نسبت به گزینه‌های جراحی کم تهاجمی محسوب می‌شود و نتایج طولانی مدتی را در عرض دو هفته پس از مصرف ایجاد می‌کند.

ریکاوری قبل از تزریق ژل باسن چگونه است؟

بسیاری از بیماران پس از تزریق ژل باسن، کبودی و تورم را تجربه می‌کنند. این مشکلات معمولا در طول مدت ۷ تا ۱۰ روز از بین می‌رود. پس از انجام تزریق ژل باسن نیاز به استراحت زیاد نیست. بیماران معمولا می‌توانند پس از یک روز به محل کار خود بازگشته و پس از سه روز تمرینات ورزشی را از سر بگیرند.

ریکاوری قبل از تزریق ژل باسن چگونه است؟
پس از انجام تزریق ژل باسن نیاز به استراحت زیاد نیست.

مراقبت های بعد از تزریق ژل باسن چیست؟

تا حد ممکن نشستن و یا خوابیدن بعد از تزریق ژل را محدود کنید. لازم است تا ۳ روز روی باسن خود نخوابید و ننشینید. سایر موارد عبارت‌اند از:

  • خوابیدن به پهلو در سه روز اول پس از تزریق مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • محل‌های تزریق را از نظر بروز ورم یا عفونت و ترشحات بررسی کنید.
  • بهتر است در ۳ روز اول پس از تزریق، از توالت فرنگی استفاده نکنید و از دستشویی معمولی استفاده کنید.
  • استفاده از پله در ۲ روز اول ممنوع است.
  • در ۳ روز اول پس از تزریق، ورزش نکنید و رابطه جنسی نداشته باشید.
  • محل زخم‌های روی باسن را استریل کنید.
  • خودسرانه از لوسیون خاصی برای تمیزکردن باسن استفاده نکنید.
  • لازم است ۳ روز اول پس از تزریق، حمام نکنید.

عوارض جانبی تزریق ژل باسن چیست؟

عوارض تزریق ژل به باسن چیست؟ در این عمل هم مانند دیگر روش‌‌‌های جراحی پلاستیک، دوری از عوارض جانبی اجتناب‌ناپذیر است. ممکن است برخی از عوارض جانبی زیر را تجربه کنید:

  • عفونت‌‌‌ها
  • مرگ بافت (نکروز)
  • زخم
  • تورم
  • کبودی
  • سرخی
  • برآمدگی زیر پوست
  • تغییر رنگ پوست.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل و لیفت باسن چیست؟ از دکتر مشورت بگیر.

عوارض ژل اسکالپترا چیست؟

با انجام این روش برخی از خطرات و عوارض جانبی شما را تهدید می‌کند. عوارض جانبی این ژل شدید چندان شایع نیست. پس از لیفت باسن اسکالپترا، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

  • کبودی یا قرمزی
  • نتایج نامتقارن
  • توده‌‌‌ها یا برجستگی‌‌‌هایی که ممکن است به‌مرور زمان برطرف شوند
  • خونریزی در محل تزریق
  • جوش موقت در محل تزریق
  • خارش.

برخی از افراد بعد از تزریق اسکالپترا در محل تزریق متوجه کبودی یا گره‌‌‌هایی در زیر پوست خود می‌شوند. در برخی موارد، ژل‌های پوستی می‌توانند باعث عفونت شوند. در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

  • ترشحات سبز یا زرد در محل تزریق
  • تب
  • خستگی
  • حالت تهوع
  • سرگیجه.

عوارض سیلیکون نرم چیست؟

علاوه بر ایجاد توده‌‌‌های سخت در قسمت‌‌‌های مختلف بدن (گرانولوم)، اگر سیلیکون مستقیما به جریان خون تزریق شود، می‌تواند به قلب برسد که این امر منجر به مشکلات زیر می‌شود:

  • حمله قلبی
  • سکته مغزی
  • آمبولی
  • مرگ ناگهانی.

سیلیکون نرم می‌تواند عوارض دیگری مانند تغییر شکل (ممکن است نیاز به جراحی برای حذف از بدن داشته باشد)، ایجاد زخم، خونریزی، مشکلات بهبودی و عفونت را در پی داشته باشد.

عوارض جانبی تزریق ژل باسن چیست؟
برخی از افراد بعد از تزریق اسکالپترا در محل تزریق متوجه کبودی یا گره‌‌‌هایی در زیر پوست خود می‌شوند.

عوارض تزریق هیدروژل به باسن چیست؟

سخت‌شدگی زیر پوست که می‌تواند ناشی از گرانولوم یا توده‌‌‌های بافتی باشد. این سخت‌شدگی به دلیل وجود یک ماده خارجی، عفونت یا التهاب ایجاد می‌شود. هنگامی که هیدروژل در دوزهای ناایمن تجویز شود، می‌تواند باعث حمله بدن به این ماده و تشکیل بافت سفت شود:

  • زخم‌‌‌های باز زمانی ایجاد می‌شوند که محل برش‌‌‌ها عفونی شوند. تزریق این ماده خارجی هم می‌تواند منجر به عفونت شود.
  • مشکل در تنفس یکی از شایع‌‌‌‌ترین علائم تزریق هیدروژل به باسن است.
  • اگر مواد از باسن به قسمت‌‌‌های دیگر بدن منتقل شوند، می‌تواند باعث واکنش‌‌‌های آلرژیک، درد مفاصل و خستگی شود.
  • نتایج ناهنجار از جمله برآمدگی و همچنین تغییر رنگ، از عوارض رایج انجام این روش درمانی است.
  • مشکلات مزمن سلامتی، مانند نارسایی مزمن تنفسی، التهاب مزمن، سردردهای مزمن، درد مزمن و سایر بیماری‌های سلامتی دائمی می‌تواند از عوارض نهایی این روش باشد.
  • مرگ می تواند به دلیل مشکلات تنفسی و نارسایی کلیه در هنگام انتقال ماده خارجی به دیگر نقاط بدن رخ دهد. مثال‌های زیادی از افرادی وجود دارد که ناآگاهانه به بدن خود سیلیکون تزریق کرده‌اند و فکر کرده‌اند که ماده ایمنی است، اما پس از درمان جان خود را ازدست‌داده‌اند.

حتما قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی، اطلاعات لازم در مورد آن کسب کنید و حداقل با یک پزشک در مورد آن مشورت کنید. سعی کنید بهترین مارک ژل باسن را انتخاب کنید تا عوارض احتمالی کاهش یابد.

متن انگلیسی:
complications can occur with every type of butt augmentation, including: Build-up of fluid (seroma) or blood under your skin (hematoma). Chronic pain. Fat tissue death (fat necrosis).
ترجمه فارسی:
با هر روش بزرگ کردن باسن، عوارضی ممکن است رخ دهد. از جمله آن‌ها تجمع مایع میان‌بافتی یا خون در زیر پوست (هماتوم)، درد مزمن و نکروز چربی است.

به نقل از سایت clevelandclinic

هزینه تزریق ژل به باسن چقدر است؟

هزینه ‌‌‌‌‌‌‌‌تزریق ژل باسن بسته به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی و میزان ‌‌‌ژل موردنظر (بر حسب میلی لیتر)، برند ژل و میزان مهارت متخصص پوست یا جراح پلاستیک‌تان بستگی دارد. به صورت آزاد هزینه آن حدود ۸۰ میلیون تومان است. در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

نتایج تزریق به باسن (تزریق ژل به باسن چقدر ماندگاری دارد؟)

نتیجه تزریق ژل به باسن چه زمانی نمایان می‌ شود؟ نتایج تزریق بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است. ماندگاری تزریق ژل به باسن معمولا بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است و پس از آن توصیه می‌شود که برای ترمیم و تزریق مجدد اقدام کنید.

آیا می‌دانید چند وقت یکبار باید تزریق کرد؟ بازه زمانی ترمیم به برند ژل باسن و سازگاری بدن شما با آن بستگی دارد. گاهی یک فرد پس از ۲ سال نیاز به تزریق مجدد دارد. گاهی هم ممکن است نتیجه تزریق ژل باسن تا چندین سال پابرجا بماند. برای افرادی که چربی داخل ران دارند نیز ممکن است لیپوساکشن ران برای فرم‌دهی باسن توصیه شود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ژل باسن انواع مختلفی دارد. بهترین نوع ژل باسن ژل اکوآفیلینگ است. ژل اسکالپترا و اسید هیالورونیک هم طرفداران زیادی دارند. در مقابل گزینه‌هایی مانند سیلیکون نرم و هیدروژل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. این ژل‌ها می‌توانند عوارض زیاد و خطرناکی داشته باشند و از سمت هیچ متخصص پزشکی تأیید نشده‌اند.

اگر قصد تزریق ژل باسن را دارید در انتخاب نوع ژل و دکتر پوست و مو یا جراح پلاستیک برای انجام آن دقت بسیاری داشته باشید. تزریق ژل باسن را در هیچ مرکزی غیر از مراکز پزشکی و زیر نظر پزشک انجام ندهید. بسیاری از کلینیک‌‌‌های نامعتبر به طور غیرقانونی اقدام به تزریق ‌‌‌ژل باسن می‌کنند. بسیار مهم است که یک پزشک دارای مجوز، که پروانه او در سازمان نظام پزشکی ثبت شده است، پیدا کنید.

هنگام انتخاب یک متخصص جراحی پلاستیک، حتما از تجربه کاری او در ارتباط با عمل‌‌‌های جراحی زیبایی سؤال کنید. علاوه بر این توصیه می‌شود که نمونه کارهای قبلی پزشک موردنظرتان را بررسی کنید. قبل از اقدام برای تزریق ژل باسن سری به وب‌سایت دکترتو بزنید. در دکترتو می‌توانید بهترین پزشک برای تزریق ژل باسن را پیدا کنید و به‌صورت آنلاین وقت ویزیت رزرو کنید. علاوه بر این می‌توانید از مشاوره آنلاین جراحی پلاستیک یا مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشورت با پزشکان استفاده کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

نام دیگر تزریق ژل است که برای فرم‌دهی و زیبایی بدن زن و مرد استفاده می‌شود.

این روش تحت بی‌حسی موضعی به وسیله تزریق با سوزن به بخش گلوتئال فوقانی انجام می‌شود.

نشستن طولانی مدت، ورزش نکردن و کم تحرکی از عوامل آن هستند. در مواردی نیز ممکن است ژنتیکی باشد.

سانتریفیوژ چربی را می‌چرخاند تا مایعات و خون را بدون آسیب رساندن به سلول‌های چربی خارج کند. سپس سلول‌های چربی در یک سرنگ قرار می‌گیرند و به نواحی مشخص شده باسن تزریق می‌شوند، جایی که حجم بیشتری مورد نیاز است.

میزان مرگ و میر مرتبط با تزریق چربی به باسن، یک نفر از هر ۳ هزار بیمار است. علت این مرگ و میرها آمبولی چربی کشنده ناشی از ورود چربی به گردش خون وریدی است. تاکنون مزایای تزریق چربی بیشتر از عوارض آن بوده است.

خیر، اگر توسط متخصص انجام شود، با بی‌حسی صورت می‌گیرد و دردی حس نمی‌شود.

معمولا متخصصان تا چند ساعت بعد از تزریق رانندگی را خطرناک می‌دانند.

بین ۱.۵ تا ۵ میلیون در سال ۱۴۰۲ است.

تزریق ژل باسن، بسیار کم‌خطرتر از سایر روش‌‌‌های حجم‌دهی باسن، مانند لیفت باسن برزیلی و ایمپلنت یا عمل پروتز باسن است.آیا می‌دانید تفاوت ژل باسن با چربی یا دیگر روش‌‌‌ها چیست؟ نتایج تزریق ژل باسن ممکن است در مقایسه با دیگر روش‌‌‌ها چشمگیر نباشد و نسبتا موقتی است، اما این روش قطعا ایمن‌‌‌‌تر و ارزان‌‌‌‌تر است.

اگر از نتیجه تزریق ژل باسن رضایت ندارید، می‌توانید چند ماه پس از درمان اولیه، تزریق ژل بیشتری انجام دهید. ایمپلنت باسن دوام بیشتری دارد ولی گران‌تر است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ژل باسن

  1. محدثه گفت:

    سلام برای تزریق ژل به باسن و هیپ دیپ به چه متخصصی باید مراجعه کرد؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      به متخصص پوست ومو

  2. ناشناس گفت:

    سلام من میخوام به ولژنم ژل بزنم چه قدر بزنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بستگی به شکل واژن دارد
      و فقط بوسیله متخصصین مجرب باید تزریق شود

  3. هانا گفت:

    تو تمامی مطب هایی که تزریق انجام میشه اینم انجام میشه راجب هزینه ها بهمون بگید؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      هزینه بر اساس نوع و حجم مواد متغییر است

  4. سحر گفت:

    ببخشید ژل باسن بخوایم بگیریم بدیم ب دکتر تزریق کنه گجاها دارن

  5. حدیث گفت:

    سلام،من یکمی چربی پهلو دارم.ولی میترسم که لیپو کنم به باسن،بهم پیشنهاد شده که برای باسن ژل تزریق کنم،وبرای چربی پهلو هام که خیلی کم هست رژیم غذایی بگیرم ،حالا بنظرتون تزریق چربی بهتر هست یا ژل،وهزینه ژل چقدر هست،و هزینه تزریق چربی چقدر؟ممنونم

  6. سارا گفت:

    سلام
    تزریق ژل به باسن چقدر ماندگاری داره؟
    چه برندی خوبه؟ حداقل چند سیسی باید تزریق بشه برای قسمت هیپ دیپ؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      میزان ژل بستگی به میزان افتادگی و شلی پوست دارد که حین تزریق مشخص می شود. ماندگاری نیز بین ۸ ماه تا یک سال است. همه برندهای بازار غالبا مناسب هستند.