زگیل تناسلی زنان، صفر تا صد آن چه باید بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زگیل تناسلی بیماری مقاربتی شایع است. معمولا علائمی نداشته و گاهی باعث علائمی مانند زائده سفت، خارش و خونریزی می‌شود. بهترین راه درمان آن کرایوتراپی و لیزر است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
درباره اچ پی وی

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

زگیل تناسلی زنان یکی از بیماری‌های جنسی و مقاربتی شایع در زنان است که از ویروس اچ پی وی یا ویروس پاپیلومای انسانی زنان به ‌وجود می‌آید. ویروس HPV زنان باعث ایجاد سرطان دهانه رحم و سرطان رحم در زنان می‌شود. نوع دیگری از ویروس اچ پی وی در زنان عامل ابتلا به سرطان روده بزرگ است.

عفونت ناشی از ویروس HPV سرایت‌پذیری بالایی دارد و به‌همین‌دلیل است که بیماری ویروس اچ پی وی زنان جزء شایع‌ترین بیماری‌های جنسی طبقه‌بندی می‌شود. بیماری زگیل تناسلی در زنان به‌ مراتب خطرناک‌تر از زگیل تناسلی در مردان است. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با زگیل تناسلی زنان، علائم، علت و درمان ویروس HPV زنان بیشتر آشنا شوید. برای مشاهده هزینه درمان زگیل تناسلی به دکترتو کلینیک مراجعه کنید.

زگیل تناسلی زنان چیست؟

زگیل تناسلی یا زگیل مقاربتی (genital warts) نوعی بیماری مقاربتی شایع دستگاه تناسلی است که برآمدگی‌های کوچکی شبیه گل‌کلم اطراف یا روی دستگاه تناسلی ظاهر می‌شوند. عامل این بیماری پوستی و عفونی، ویروس پاپیلومای انسانی یا ویروس HPV زنان (ویروس اچ پی وی) است که از طریق تماس مستقیم با پوست فرد آلوده به ویروس، واژن، مقعد و یا رابطه جنسی و رابطه دهانی به دیگران منتقل می‌شود.

میزان سرایت زگیل تناسلی زنان بسیار بالا است و معمولا در اولین تماس جنسی بلافاصله به بدن سرایت می‌کند. تغییر سبک زندگی و عادات جنسی در دنیای مدرن امروزی باعث کاهش سن شیوع این بیماری تا ۱۲ سالگی و افزایش آمار مبتلایان شده است. بهترین روش برای پیشگیری از زگیل تناسلی زنان واکسن اچ پی وی یا واکسن گارداسیل است که از عفونت ناشی از ویروس اچ پی وی در بانوان و ابتلا به سرطان رحم جلوگیری می‌کند.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

علائم زگیل تناسلی زنان

به نقل از «healthline» ویروس اچ پی وی در زنان گاهی می‌تواند بدون علائم باشد و گاهی هم باعث ایجاد سرطان و زگیل تناسلی در زنان می‌شود. سوزش، خارش یا حساسیت اطراف واژن از نشانه‌های رایج اچ پی وی در زنان هستند، اما این ویروس پاپیلومای انسانی زنان نشانه‌ها و علائم دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • ایجاد زائده‌های سفت، برجسته و گوشتی شکل اطراف و روی واژن و مقعد که گاهی شبیه گل‌کلم هستند.
  • هر قسمتی از بدن که در معرض رابطه جنسی قرار دارد، احتمال ابتلا به عفونت HPV دارد. یعنی واژن، دهانه رحم، کشاله ران، گلو و دهان در زنان و آلت تناسلی، ران، کشاله ران و اسکروتوم در مردان در معرض ابتلا به ویروس اچ پی وی هستند.
  • درد، خارش و سوزش ناحیه تناسلی
  • اگر زگیل تناسلی زنان در قسمت داخلی واژن باشد، خونریزی بعد رابطه جنسی یا نشانه‌های غیرطبیعی در واژن می‌توانند از علائم زگیل تناسلی زنان باشند.
  • انسداد مجاری ادراری در صورتی که زگیل تناسلی در مجاری ادرار باشد.
  • ایجاد زگیل و برآمدگی در اطراف دهان، زبان، لب، گلو در افرادی که رابطه جنسی دهانی با فرد مبتلا دارند.
  • ترشح و رطوبت غیرعادی در ناحیه برآمدگی‌ها

اگر زگیل تناسلی زنان در قسمت داخلی واژن باشد، خونریزی بعد رابطه جنسی یا نشانه‌های غیرطبیعی در واژن می‌توانند از علائم زگیل تناسلی زنان باشند.

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

زگیل تناسلی زنان برآمدگی و زائده‌هایی به رنگ پوست یا متمایل به صورتی هستند که روی واژن، دهانه رحم یا مقعد ایجاد می‌شوند. این زائده‌های گوشتی از نزدیک شبیه گل‌کلم هستند. زگیل تناسلی زنان معمولا بدون درد است، اما خونریزی و خارش دارد. حواستان باشد که جوش پوستی یا عفونت پوستی را با زگیل تناسلی اشتباه نگیرید. برای اینکه بفهمید اچ پی وی تناسلی دارید یا خیر، در صورت مشاهده علائم اولیه حتما به پزشک متخصص و دکتر زنان مراجعه کنید و آزمایش بیماری مقاربتی یا آزمایش HPV بدهید.

برای بررسی علائم زگیل تناسلی زنان به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

برای بررسی علائم زگیل تناسلی زنان نخستین دکتری که باید به آن مراجعه کنید، دکتر زنان است. دکتر عفونی، متخصص اورولوژی، پزشک زنان و زایمان، و متخصص بیماری‌های مقاربتی هم باید در لیست پزشکانی باشند که برای بررسی علائم اچ پی وی تناسلی در زنان باید به آن‌ها مراجعه کنید. در صورت مشاهده علائم نگران کننده در ناحیه واژن یا مقعد پس از داشتن رابطه جنسی پرخطر و محافظت نشده باید حتما آزمایش اچ پی وی بدهید. می‌توانید از مشاوره تلفنی با دکتر زنان هم کمک بگیرید.

روی پوستتان زگیل تناسلی دیده‌اید؟

همین الان برای درمان فوری مشاوره بگیر!

علت زگیل تناسلی در زنان

ویروس اچ پی وی علت اصلی زگیل تناسلی در زنان است. علت این بیماری در زنان که بیشتر در افراد زیر ۳۰ سال شیوع دارد انتقال ویروس HPV از طریق راه‌های زیر است: 

  • واژن
  • مقعد
  • رابطه دهانی
  • تماس پوستی با پوست آلت تناسلی آلوده به ویروس HPV
  • زایمان

به‌ خاطر داشته باشید که اچ پی وی تناسلی در زنان بلافاصله بعد از آلوده‌شدن بدن به ویروس اچ پی وی بروز پیدا نمی‌کند و ممکن است چند ماه یا حتی چند سالی طول بکشد تا بیماری ظاهر شود.

زگیل تناسلی در دختران مجرد

زگیل تناسلی در زنان بیماری مقاربتی به‌ شدت مسری ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی زنان است که لزوما از طریق رابطه جنسی با دخول ایجاد نمی‌شود. هرگونه تماس پوست ناحیه تناسلی با پوست آلوده به ویروس اچ پی وی می‌تواند باعث انتقال ویروس HPV زنان شود. رابطه جنسی مقعدی، دهانی و تماس پوست با کاندوم آلوده به ویروس HPV می‌تواند علت ایجاد زگیل تناسلی در دختران مجرد باشد که رابطه جنسی محافظت نشده با شریک نامطمئن دارند. ویروس HPV زنان از طریق آغوش، دست‌دادن، حمام یا استفاده از توالت مشترک منتقل نمی‌شود.

هرگونه تماس پوست ناحیه تناسلی با پوست آلوده به ویروس اچ پی وی می‌تواند باعث انتقال ویروس HPV زنان شود.
هرگونه تماس پوست ناحیه تناسلی با پوست آلوده به ویروس اچ پی وی می‌تواند باعث انتقال ویروس HPV زنان شود.

زگیل تناسلی چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص بیماری زگیل تناسلی باید به دکتر زنان مراجعه کنید تا شما را معاینه بدنی کند. دکتر زنان با معاینه بدنی ساده و مشاهده زائده‌ها می‌تواند تعیین کند که برآمدگی‌ها اچ پی وی تناسلی هستند یا خیر. گاهی هم علائم اچ پی وی تناسلی زنان، روی آلت تناسلی دیده نمی‌شوند و در قسمت‌های داخلی دستگاه تناسلی و مقعد، دهانه رحم یا داخل واژن ظاهر می‌شوند. در چنین مواردی دکتر زنان یا دکتر عفونی در صورت مشاهده علائم زگیل تناسلی احتمال ابتلا به ویروس اچ پی وی را می‌دهد و برای تشخیص وجود ویروس پاپیلومای انسانی زنان دو آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش خون را برای فرد بیمار تجویز می‌کند.

تست پاپ اسمیر برای تشخیص زگیل تناسلی زنان

زنان بالای ۳۵ سال باید سالانه یک‌بار تست پاپ اسمیر بدهند. تست پاپ اسمیر یک آزمایش زنانه است که بخشی از سلول‌های دهانه رحم و واژن را برای بررسی و آزمایش نمونه‌برداری می‌کنند. تست پاپ اسمیر علاوه بر تشخیص اچ پی وی برای تشخیص عفونت و سرطان‌های دستگاه تناسلی زنان هم تجویز می‌شود. برای نمونه‌برداری، دهانه رحم را با دستگاه اسپکولوم کمی باز می‌کنند و با یک برس استریل از سلول‌های دیواره رحم و واژن نمونه برمی‌دارند.

آزمایش خون برای تشخیص زگیل تناسلی زنان

برخلاف تست پاپ اسمیر که یک آزمایش زنانه برای تشخیص ویروس اچ پی وی زنان است، آزمایش خون نوعی روش مولکولی مناسب برای تشخیص این بیماری مقاربتی در خانم‌ها و آقایان است که دقت بالایی هم دارد. دو روش ژنوتایپینگ و REAL TIME PCR دو شیوه رایج آزمایش مولکولی برای تشخیص این عارضه هستند.

زگیل تناسلی را بیشتر بشناسید.

درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی بیماری مقاربتی شایع اما قابل‌درمانی است که روش‌های مختلفی برای درمان دارد. در صورت مشاهده علائم و اطمینان از ابتلا به ویروس اچ پی وی آرامش خود را حفظ کنید و به دکتر عفونی یا دکتر زنان مراجعه کنید.اگر در مراحل اولیه امکان مراجعه حضوری ندارید یا از معاینه توسط دکتر زنان خجالت می‌کشید می‌توانید از مشاوره تلفنی با دکتر زنان هم کمک بگیرید.

البته یادتان باشد که زمان فاکتور مهمی در درمان زگیل تناسلی محسوب می‌شود و هرچقدر زودتر شروع کنید، درمان راحت‌تر پیش می‌رود. پس برای درمان بیماری خجالت را کنار بگذارید و پس از مشاهده علائم غیرعادی حتما به متخصص زنان مراجعه کنید. بسته به اندازه زگیل و محل ایجاد زگیل، درمان هم متفاوت خواهد بود. شیوه‌های رایج درمان اچ پی وی عبارتند از:

  • پماد زگیل برای کنترل و درمان بیماری
  • درمان با لیزر
  • کرایوتراپی
  • سوزاندن زائده‌ها با الکتروکوتر
  • درمان خانگی
  • دارو درمانی
  • عمل جراحی

انتخاب پزشک متخصص و مجرب نقش بسیار مهمی در درمان اچ پی وی دارد. بنابراین، پیش از مراجعه به کلینیک یا پزشک، حتما تمام جوانب را بررسی کنید و پزشکی مجرب و متخصص با مرکزی مجهز را انتخاب کنید. درحال‌حاضر لیزر درمانی و کرایوتراپی بهترین روش‌های درمان اچ پی وی به‌ شمار می‌آیند.

زمان فاکتور مهمی در درمان زگیل تناسلی محسوب می‌شود و هرچقدر زودتر شروع کنید، درمان راحت‌تر پیش می‌رود.

پماد برای درمان زگیل تناسلی

برای درمان زگیل تناسلی می‌توانید از پماد پودوفیلین استفاده کنید که داروی موضعی مخصوص پوست با ترکیب گیاهی Mayapple (مهرگیاه) است. البته این پماد برای درمان اچ پی وی روی قسمت بیرونی آلت تناسلی و واژن مردان و زنان یا پوست بیرونی ناحیه بین مقعد و دستگاه تناسلی قابل استفاده است.

اچ پی وی، بیماری مقاربتی شایع، اما قابل درمانی است که روش‌های مختلفی برای درمان دارد.
اچ پی وی، بیماری مقاربتی شایع، اما قابل درمانی است که روش‌های مختلفی برای درمان دارد.

درمان خانگی زگیل تناسلی زنان

به نقل از «nhsinform» بیماری مقاربتی زگیل تناسلی بیش از یک میلیون نوع دارد و روش‌های درمان هر کدام هم متفاوت است. گاهی پس از مراجعه به دکتر زنان می‌توانید با صلاح‌دید پزشک از درمان خانگی اچ پی وی کمک بگیرید. روش‌های درمان گیاهی یا درمان خانگی اچ پی وی عبارتند از:

  • سرکه سیب
  • روغن درخت چای
  • سیر
  • روغن کرچک
  • آلوئه ورا
  • درخت چای
  • زردچوبه
  • سبزیجات
  • پیاز
  • عصاره آناناس
  • پیچک دیواری
  • نارون کوهی

برای درمان زگیل تناسلی به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

برای درمان زگیل تناسلی باید به دکتر متخصص زگیل تناسلی مراجعه کنید که می‌تواند متخصص ارولوژی یا دکتر عفونی متخصص بیماری‌های مقاربتی باشد. این تیم متخصص از روش‌های درمانی مختلف مثل کرایوتراپی یا درمان دارویی برای درمان زگیل تناسلی کمک می‌گیرد.

اگر علائم HPV دارید یا رابطه‌جنسی خطرناکی داشته‌اید، حتما برای بررسی این بیماری به متخصص زنان و زایمان یا دکتر متخصص عفونی مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصصان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر زنان وجود دارد.

همین حالا برای درمان بیماری عفونی مقاربتی اقدام کن!

عوارض زگیل تناسلی در زنان

زنان مبتلا به ویروس HPV در صورت حاملگی با عوارض و خطرات زیر مواجهند:

  1. اگر بیمار مبتلا به ویروس اچ پی وی زنان با روش طبیعی زایمان کند، ممکن است ویروس HPV به نوزاد منتقل شود.
  2. مشکلات ادراری و انسداد مجاری ادراری در خانم‌های باردار مبتلا به زگیل تناسلی وسیع از دیگر عوارض اچ پی وی است.
  3. ویروس پاپیلومای انسانی زنان عامل اصلی سرطان سرویکس یا سرطان دهانه رحم در خانم‌ها محسوب می‌شود. ویروس اچ پی وی با تغییر سلول‌های دهانه رحم باعث سرطانی‌شدن سلول‌ها در طول سال‌ها می‌شود.
  4. سرطان واژن یکی دیگر از عوارض اچ پی وی است.
  5. سرطان مقعد یا آنال کنسر هم در صورت پیشروی ویروس اچ پی وی و درگیرشدن ناحیه مقعد از عوارض احتمالی اچ پی وی است. رابطه جنسی آنال می‌تواند باعث گسترش ویروس زگیل تناسلی به ناحیه مقعد شود.
  6. سرطان دهان و گلو هم از عوارض اچ پی وی است. به‌‎خصوص افرادی که رابطه جنسی دهانی با شریک مبتلا به ویروس اچ پی وی دارند.

ویروس پاپیلومای انسانی زنان عامل اصلی سرطان سرویکس یا سرطان دهانه رحم در خانم‌ها محسوب می‌شود.

اینفوگرافی زگیل تناسلی
چگونه زگیل تناسلی را درمان کنیم؟

پیشگیری از زگیل تناسلی

طبیعی است که نخستین راه برای پیشگیری از زگیل تناسلی زنان رعایت احتیاط و اقدامات ضروری در رابطه جنسی است. داشتن شریک‌های جنسی متعدد و برقراری رابطه محافظت‌نشده می‌تواند خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را تشدید کند. برای پیشگیری از زگیل تناسلی در زنان این توصیه‌ها را جدی بگیرید:

  • سکس با کاندوم: استفاده از کاندوم در رابطه جنسی می‌تواند خطر ابتلا را کاهش دهد. هرچند که سکس با کاندوم نمی‌تواند راه پیشگیری ۱۰۰ درصدی باشد، چرا که تمام آلت تناسلی با کاندوم پوشیده نمی‌شود و امکان ابتلا هست.
  • واکسن: واکسن زگیل تناسلی از ابتلای شما به این ویروس پیشگیری می‌کند. بهترین سن برای تزریق واکسن زگیل تناسلی ۱۱ تا ۱۲ سالگی است و خانم‌ها می‌توانند در فاصله سنی ۱۳ تا ۲۶ سال هم این واکسن را تزریق کنند. جهت پیشگیری از بروز حساسیت حتما پیش از تزریق با پزشک مشورت کنید. خانم‌های باردار بهتر است واکسن نزنند.

انتخاب سبک زندگی سالم، تغییر عادات غذایی، ترک سیگار و نداشتن شرکای جنسی متعدد از دیگر ترفندهای طلایی برای پیشگیری از زگیل تناسلی هستند.

واکسن اچ پی وی از ابتلای شما به این ویروس پیشگیری می‌کند.
واکسن اچ پی وی از ابتلای شما به این ویروس پیشگیری می‌کند.

زگیل تناسلی در زنان بیشتر کجا می زند؟

اچ پی وی بیشتر در قسمت داخلی واژن، ناحیه رحم و اطراف مقعد دیده می‌شود. در آقایان هم زگیل‌ها بیشتر روی نوک آلت، بیضه‌ها، اطراف آلت تناسلی یا ناحیه مقعد ظاهر می‌شود.

بهترین دکتر برای زگیل تناسلی زنان

انتخاب روش درمان و بهترین دکتر برای اچ پی وی اهمیت زیادی دارد، چرا که بی‌دقتی و عدم مهارت و تخصص پزشک می‌تواند علائم را تشدید کند. برای انتخاب بهترین دکتر برای اچ پی وی حتما جستجوی کافی داشته باشید و سابقه، تخصص و شهرت دکتر را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اچ پی وی برآمدگی گوشتی نرم در ناحیه تناسلی، مقعد یا داخل واژن است که باعث سوزش، خارش، درد و ناراحتی در ناحیه دستگاه تناسلی می‌شود. این عفونت مقاربتی از ویروس پاپیلومای انسانی به ‌وجود می‌آید. رابطه جنسی محافظت نشده و شرکای جنسی متعدد و نامطمئن از دلایل انتقال ویروس اچ پی وی هستند.

بهترین روش برای جلوگیری از مبتلا نشدن به ویروس اچ پی وی زنان نداشتن رابطه مقاربتی محافظت نشده از طریق واژن، مقعد و دهان است. از آنجایی که ممکن است شریک جنسی‌تان بدون علائم مبتلا باشد، بهتر است سراغ سکس با کاندوم بروید که احتمال انتقال را کاهش می‌دهد. تزریق واکسن اچ پی وی تا قبل ۱۵ سالگی و تمدید هر ۶ ماه یکبار و انتخاب شریک جنسی مطمئن از روش‌های پیشگیری زگیل تناسلی هستند.

در صورت مشاهده علائم غیرعادی حتما به متخصص و دکتر زنان مراجعه کنید و در صورت ابتلا شریک جنسی خود را در جریان بگذارید. می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی با دکتر زنان هم کمک بگیرید.

اگر علائم HPV دارید یا رابطه‌جنسی خطرناکی داشته‌اید، حتما برای بررسی این بیماری به دکتر زنان یا دکتر عفونی مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصصان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره غیرحضوری با دکتر زنان آنلاین و دکتر عفونی آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

ویروس پاپیلومای انسانی زنان گونه کم‌خطر و پرخطر دارد و می‌تواند باعث ایجاد سرطان شود. پرخطرترین سویه ویروس اچ پی وی، گونه‌های HPV 16 و HPV 18 هستند که عامل ۷۰ درصد سرطان‌های دهانه رحم در زنان به‌ شمار می‌آیند.

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی به‌ شدت مسری است که در صورت تماس پوست با نواحی مخاطی آلوده منتقل می‌شود. این ویروس در روابط جنسی محافظت نشده با شرکای جنسی متعدد یا حتی رابطه جنسی بدون‌دخول سرایت پیدا می‌کند.

مدت زمان ورود ویروس اچ پی وی به بدن تا ایجاد زگیل تناسلی در افراد مختلف فرق می‌کند. دوره نهفتگی زگیل تناسلی در زمان از چند روز تا چند ماه یا حتی چند سال است.

تمام زنان در فاصله سنی ۱۱ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۲۶ سال می‌توانند واکسن گارداسیل دریافت کنند.

اچ پی وی در هر ناحیه که در معرض تماس جنسی باشد ظاهر خواهد شد؛ مثل واژن؛ دهانه رحم، کشاله ران، دهان و گلو و مجرای ادرار.

بهترین روش درمان برای HPV زنان که به‌ نوعی راه درمان قطعی اچ پی وی محسوب می‌شود، درمان با لیزر و کرایوتراپی است.

اگر اپیلاسیون با خونریزی همراه شود یا از مواد و وسایل چندبار مصرف استریل نشده استفاده شود، احتمال انتقال وجود دارد. مثلا اگر از همان مواد و وسایل اپیلاسیون فرد مبتلا به تبخال تناسلی یا زگیل تناسلی برای فرد سالم استفاده شود، ممکن است از طریق اپیلاسیون، زگیل تناسلی بگیرید.

خیر، اچ پی وی نشانه سرطان نیست، برخی از سویه‌های ویروس اچ پی وی ممکن است به سرطان دهانه رحم تبدیل شوند.

اچ پی وی زائده‌ها و برآمدگی‌های به رنگ پوست یا صورتی رنگ بزرگ و کوچک است که ممکن است به شکل خوشه‌ای در ناحیه تناسلی ظاهر شوند. این زائده‌ها شبیه گل‌کلم برجسته هستند.

زگیل تناسلی در بارداری بدون عوارض نیست و احتمال انتقال ویروس HPV به نوزاد در زایمان طبیعی وجود دارد. به‌ علاوه اینکه، ویروس HPV زنان احتمال زایمان زودرس و سقط جنین در خانم‌ها را بیشتر می‌کند.

در حالت کلی اچ پی وی درد ندارد، اما گاهی علائم خفیف مثل درد، سوزش و خارش و خونریزی جزئی مشاهده می‌شود.

بله امکان انتقال این ویروس از زنان به مردان در رابطه جنسی محافظت نشده وجود دارد. زگیل تناسلی مردان ممکن است ضایعات پوستی به همراه داشته باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره زگیل تناسلی زنان

  1. سمانه گفت:

    سلام من آزمایش دادم یکی از آزمایش هام مثبت بود دکتر گفت که بی خطر هست دارو داده گفت سیستم ایمنی بدنت بالا ببری برطرف میشه .میخواستم بدونم آزمایش هم بی خطر بوده با رابطه داشتن بدون کاندوم بازم سرایت میکنه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر رابطه محافظت شده نباشد احتمال انتقال بالاست
      ویروس اچ پی وی (زگیل تناسلی) مسری است و از طریق تماس پوست با پوست یا تماس جنسی منتقل می شود؛ با این حال، ممکن است، زگیل بدون رابطه جنسی انتقال یابد.
      تندرست باشید

      1. ُساحِل گفت:

        سلام وعرض ادب
        من ۵۴سالمه ویه بیمآریدارم شبیه ام اس که بی اختیاری ادرار دارم وازنوآر بهداشتی استفاده میکنم مدتیه واژنم سوزش وخارش داره دیشب که ازحمآم اومدم سر واژنم یه تیکه گوشت اضافی مثله جوش رویه چوچوله واژنم دیدم ممکنه زگیل تناسِِلئ باشه

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بیشتر به حساسیت به پد و یا عفونت قارچی نزدیک است

  2. سمانه گفت:

    سلام من آزمایش دادم گفتن زگیل تناسلی بی خطر دارید آیا این زگیل تناسلی بی خطر با رابطه جنسی انتقال داده میشه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر رابطه محافظت شده نباشد احتمال انتقال بالاست
      ویروس اچ پی وی (زگیل تناسلی) مسری است و از طریق تماس پوست با پوست یا تماس جنسی منتقل می شود؛ با این حال، ممکن است، زگیل بدون رابطه جنسی انتقال یابد.

  3. سمانه گفت:

    سلام من آزمایش دادم گفتن زگیل تناسلی بی خطر دارید آیا این زگیل تناسلی بی خطر با رابطه جنسی انتقال داده میشه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر رابطه محافظت شده نباشد احتمال انتقال بالاست
      ویروس اچ پی وی (زگیل تناسلی) مسری است و از طریق تماس پوست با پوست یا تماس جنسی منتقل می شود؛ با این حال، ممکن است، زگیل بدون رابطه جنسی انتقال یابد.
      .

      1. پرسشگر گفت:

        با سلام، اگر با کسی که شناختی ازش نداریم رابطه داشتیم و بعد از حدود دو سال هیچ گونه زائده زگیل مانندی وجود نداره، با توجه به اینکه زائده ای دیده نمیشود و بنده مرد هستم، با چه نوع آزمایشی میتوان مطمئن شد که بنده مبتلا به hpv هستم یا نه؟!
        آیا با آزمایش خونگیری مشخص میشود؟
        لازم به ذکر است که بنده دو هفته بعد از رابطه علایم سوزش، خارش در اطراف آلت تناسلی و تکرر ادرار نیز داشتم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          باید از سطح پوستی مشکوک نمونه برداری شود
          در این نوع از آزمایش HPV ضایعاتی که مشکوک هستند با اسید استیک خیس می‌شوند. اسید استیک طی ۵ تا ۱۰ دقیقه باعث بروز علائمی می‌شوند که نشان می‌دهد فرد به زگیل تناسلی مبتلا است. معمولا از این روش برای مردان استفاده می گردد

  4. سارا گفت:

    سلام.من با دوست پسرم رابطه دهانی داشتم چند بار الان حس میکنم زبونم میسوزه و انگار دونه های کوچیک روش ایجاد شده نمیدونم زگیله یا سلوله زبونمه ک اینجوریه
    خیلی نگرانم بنظرتون ممکنه مبتلا ب hpv شده باشم ؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      زگیل در ارتباط با ضایعه ایجاد می شود و بنظر می رسد سلولهای زبان شما این گونه شده و مشکلی در این رابطه ندارید.

    2. ناشناس گفت:

      عزیزان هرکس اچ پی وی دارد نترسد دکتر معصومه محمدپور محقق مخترع و فوق دکتری اعصاب والزایمر و برا کرونا ویروس و… اینا تونستن داروی برا اچ پی وی کشف ب مریضا بگن و سرچن ماه درمان شدن هرکس پیجشون ویاداروهاشون اسکرین خواست بگه

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        ممنون
        تندرست باشید

      2. ناشناس گفت:

        سلام پیجشو بهم بده

      3. معصومه گفت:

        میشه داروهاشون بدید

      4. معصومه گفت:

        میشه داروهاشون بدیدوادرسپیجشون

  5. فاطمه قنبرزاده گفت:

    سلام من در طول زندگی فقط با همسرم رابطه داشتم نمیدونم به چه شکلی زگیل تناسلی گرفتم شوهرمم اصلا علایم زگیل رو نداره با انکه واکسن گارداسیل زدم و چندبار کرایو تراپی هم رفتم هنوز خوب نشدم بعد چندروز علایم زگیل معلوم میشه چیکار باید بکنم؟؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      استخر و لیزر نیز ممکنه به شما منتقل کرده باشد. لیزر برداشتن ضایعه به شما کمک میکند.

    2. جلال گفت:

      سلام خواهر جسارت نمیکنم به شما و این چیزا خیلی باید رعایت بشه بخصوص در زنان،،بهداشت شخصی از جمله لباس های زیر مرتب باید شسته بشه و ضد عفونی بشه هیچ وقت لباس های دوست یا خواهر خودتون رو نپوشید،،سیستم ایمنی بدن باید بالا باشه باشگاه ورزشی که میروید حتما اسپری ضد عفونی همراه خود داشته باشید که موقع که از دستگاههای ورزشی استفاده میکنید اون وسایل که باید روش بنشینید باید ضد عفونی کنید چون لباس های طرف مقابل خیس عرق هست و اون فرد ممکن هست که بیماری زگیل تناسلی داشته باشه وبه شما سرایت کنه،توالت های عمومی که در سطح شهر قرار دارن ممکن هست شیلنگ آب اونا به بدن شخص قبلی خرده باشه و شما هم مبتلا بشید در هر صورت مرتب حمام برید و بدنتون رو با صابون های آنتی ویروس شستشو دهید رعایت بهداشت فردی خیلی مهم هست من خودم خیلی رعایت میکنم و خدا رو شکر نه خودم ونه همسرم به این بیماری دچار نشدیم تا الان

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از راهننمایی شما
        تندرست باشید

  6. خانم م ج گفت:

    در تمام طول عمرم فقط با همسرم رابطه دارم،هیچ شکی به ایشون ندارم و تنها لیزر مو زائد در مرکزی معتبر رفتم.اردیبهشت ماه بخاطر شدت خارج در لبه های بیرونی پاپ اسمیر و تست اچ پی وی دادم که منفی بود ولی تا به امروز خارش ادامه داره و زائده ای طنابی و باریک در محدوده خارش میبینم.امکان داره جواب اچ پی وی اشتباه بوده باشه؟؟یا هر زائده و خارشی لزوما زگیل نیست؟!

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      هر مشکلات پوستی به معنای زگیل تناسلی نیست. با توجه به توضیحاتتان بیشتر به عفونت قارچ پوستی مشکوک هستید
      درمان را جدی بگیرید
      با ارزوی سلامتی

  7. امیر گفت:

    سلام میخواستم بدونم اگر دچار زگیل تناسلی بشم تا اخر عمر نمیتونم رابطه بدون کاندوم داشته باشم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بعلت طولانی بودن دوره کمون بهتر است از کاندوم استفاده شود

  8. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید تو مطب زنان حین معاینه یک ملحفه ای بهم داده شد که روی خودم بندازم و متاسفانه حواسم به این قضیه نبود که امکان داره الوده باشه امکان داره از طریق اون ملحفه و یا تختی ک روش خوابیدم ویروس منتقل بشه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این احتمال بعید به نظر می رسد
      ولی می توانید با مطب و پزشکتان صحبت کنید
      سالم باشید

  9. نرگس گفت:

    سلام
    من بااینکه نمیدونسم دوست پسرم زیگیل تناسلی داره
    چهار بار رابطه مقعد و دو بار لاپایی و یکبارم رابطه دهانی داشتم

    احتمال داره منم زیگیل تناسلی داشته باشم؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله
      مهمترین راه تماس جنسی است، به ویژه از راه واژن و مقعد. انتقال ویروس از راه دهان هم امکان‌پذیر است.
      در اسرع وقت به متخصص مراجعه نمایید

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/ob-gyn

  10. نفس گفت:

    سلام من ۱۷سالمه و ۴ماه پیش یه سقط داشتم و تست گرفتم الان فک کنم باردارم ۲ماهه درد زیر شکم زیاد دارم و همش احساس میکنم نافم کشیده میشه و یه چیزی داخل شکمم تکون میخوره ولی درد زیاد دارم میشه بگین برای بچه خطر دارع یا نه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      درد در ابتدای بارداری بعلت خانه گردن جنین در رحم و ایجاد التهاب، کشیده شدن رباط های رحم و… قابل انتظار است
      اگر از بارداری مطمین هستید از مصرف هر گونه دارو خودداری کنید
      و تحت نظر پزشک از دارو استفاده نمایید
      سالم باشید

      1. ارمان گفت:

        سلام
        زیگل تناسلی داشتم با پماد رفع شد
        بعد این که رفع شد باز هم من ناقل هستم؟ یا با محو شدن زیگل بدن فاقد ویروس میشه؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله مدت ها می توانید ناقل باشید

    2. jalal گفت:

      ممکنه خدایا ناکرده حاملگی خارج از رحم داشته باشید حتماً سنوگرافی انجام بدین البته با هماهنگی پزشک متخصص زنان و زایمان