جراحی بلفاروپلاستی یا عمل افتادگی پلک چیست؟ + عکسهای عمل بلفاروپلاستی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

جراحی پلک چگونه و توسط چه پزشکی انجام می‌شود؟ قبل و بعد از جراحی پلک چه مواردی را باید رعایت کرد؟ لیفت پلک چیست؟ درمان افتادگی پلک چیست؟ اگر این سوالات ذهن شما را درگیر کرده‌است، بهتر است که این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
جراحی بلفاروپلاستی یا عمل افتادگی پلک چیست؟ + عکسهای عمل بلفاروپلاستی

پیری و هزار دردسر! قطعا شما نیز به با گذشت زمان به چین و چروک‌های صورتتان حساس می‌شوید و برای رفع آن‌ها از روش‌های مختلف جوانسازی پوست استفاده می‌کنید. در بین مشکلات پوستی، افتادگی پلک یکی از شایع‌ترین شکایات افراد است. البته که افتادگی پلک تنها به دلیل سن رخ نمی‌دهد. اما به هر دلیلی، لیفت پلک (بلفاروپلاستی) یا جراحی پلک این روزها یکی از پرمخاطب‌ترین عمل‌های زیبایی است. اگر فکر می‌کنید که به بلفاروپلاستی نیاز دارید قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی چشم مانند بلفاروپلاستی، با چشم پزشک و دکتر زیبایی در دکترتو مشورت کنید.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟ (جراحی پلک)

جراحی پلک، بلفاروپلاستی یا لیفت پلک، به معنای برداشتن بافت‌های اضافی اطراف چشم شامل پوست، عضلات و چربی است. بلفاروپلاستی (جراحی پلک) ممکن است شامل جراحی پلک بالایی، جراحی پلک پایینی یا هر دو باشد. بلفاروپلاستی، که بیشتر با نام جراحی پلک شناخته می‌شود، یک روش زیبایی محبوب است که به بهبود ظاهر پلک‌ها می‌پردازد. این روش از انواع روشهای جوانسازی پوست است.

همانطور که گفته شد، این جراحی می‌تواند شامل حذف پوست اضافی، چربی و بافت عضلانی از پلک‌های بالا و یا پایین باشد تا چهره‌ای جوان‌تر و بیدارتر به فرد ببخشد. در این مقاله، ما به بررسی دقیق این عمل جراحی، دلایل انجام آن، فرآیند بهبود، و نتایج مورد انتظار خواهیم پرداخت. جالب است بدانید که جراحی پلک توسط پزشکان زیر انجام می‌شود:

  • متخصص جراح عمومی
  • متخصص چشم پزشک
  • متخصص پوست
  • متخصص گوش و حلق و بینی
  • متخصص جراح پلاستیک

برای پیدا کردن بهترین دکتر بلفاروپلاستی از دکترتو کمک بگیرید.

متن انگلیسی:
«A blepharoplasty is a surgical rejuvenating procedure that may be performed on the upper and/or lower eyelids.»
ترجمه متن:
«بلفاروپلاستی نوعی جراحی جوانسازی است که ممکن است بر روی پلک بالا یا پایین یا هر دو انجام شود.»

stanford

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

بلفاروپلاستی جراحی زیبایی پلک است یا درمانی؟

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک یک روش زیبایی است که می‌تواند تأثیر چشمگیری بر بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس داشته باشد. گاهی نیز این جراحی با اهداف درمانی، مانند کمک به افزایش میدان دید و بینایی انجام می‌شود. در اینصورت می‌توان بلفاروپلاستی را که یکی از انواع عمل چشم است، از انواع عمل زیبایی چشم و انواع درمانی در نظر گرفت.

انواع جراحی افتادگی پلک کدامند؟

در اینجا به توضیح انواع مختلف جراحی بلفاروپلاستی (جراحی پلک) پرداخته شده است. هر یک از این روش‌ها می‌توانند به افرادی که به دنبال بهبود ظاهر پلک‌های خود هستند، کمک کنند، اما انتخاب روش مناسب بستگی به نیازها، اهداف زیبایی‌شناختی و وضعیت سلامتی فرد دارد. پیش از انجام هر گونه درمان، مشاوره با یک متخصص پزشکی زیبایی توصیه می‌شود.

۱. عمل بلفاروپلاستی پلک پایین (جراحی پلک پایین)

این نوع جراحی برای رفع پف و افتادگی پوست در پلک پایین انجام می‌شود. جراح برش‌هایی را در محل طبیعی خطوط پلک ایجاد می‌کند تا به اصلاح ظاهر پف‌کردگی و برداشتن چربی‌های اضافی بپردازد.

۲. عمل بلفاروپلاستی پلک بالا (جراحی پلک بالا و جراحی پشت پلک)

جراحی پلک بالا برای برداشتن پوست اضافی و چربی‌های انباشته شده که می‌تواند موجب سنگینی پلک و محدودیت در دید شود، انجام می‌گیرد. این جراحی می‌تواند به بهبود میدان دید کمک کرده و ظاهر جوان‌تری به چهره ببخشد.

بلفاروپلاستی چشم گربه ای یا جراحی پلک گربه ای چیست؟
پلک‌ها به سمت بیرون و بالا کشیده می‌شود تا چشم‌ها شکلی شبیه به چشم‌های یک گربه پیدا کنند.

۳. بلفاروپلاستی چشم گربه ای یا جراحی پلک گربه ای چیست؟

بلفاروپلاستی چشم گربه ای، که بیشتر برای ایجاد ظاهری جذاب و کشیده استفاده می‌شود، به منظور تغییر شکل پلک‌ها به سمت بیرون و بالا انجام می‌شود تا چشم‌ها شکلی شبیه به چشم‌های یک گربه پیدا کنند.

۴. جراحی پلک با لیزر یا بلفاروپلاستی با لیزر

در این روش از لیزر به جای تیغ جراحی برای برداشتن پوست و چربی استفاده می‌شود. استفاده از لیزر می‌تواند به کاهش خونریزی و تورم کمک کرده و بهبودی سریع‌تری را فراهم آورد.

۵. درمان افتادگی پلک بدون جراحی (لیفت پلک بدون جراحی یا لیفت چشم چیست؟)

لیفت پلک چشم شامل استفاده از تکنیک‌های غیر تهاجمی مانند تزریق بوتاکس، PRP، لیزر یا پلکسر، تزریق چربی و فیلرها، یا استفاده از نخ‌های لیفت برای کشیدن پوست پلک و بهبود ظاهر افتادگی بدون نیاز به عمل جراحی است. این روش‌ها می‌توانند نتایجی موقتی ارائه دهند و نیاز به تکرار دوره‌های درمانی دارند.

مراقبت‌های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟

از بهترین دکتر بلفاروپلاستی سوال کن!

در چه صورتی باید بلفاروپلاستی عمل افتادگی پلک انجام داد؟

افرادی که سن آن‌ها بیشتر از ۳۵ سال است یا افرادی که افتادگی پلک در خانواده‌ی آن‌ها ارثی است، بیشترین کاندیداهای انجام جراحی پلک هستند. جراحی پلک با اهداف زیر انجام می‌شود:

  • رفع افتادگی پلک بالا و پایین
  • حذف چربی اضافی که به شکل پف در زیر چشم تجمع پیدا می‌کند
  • صاف شدن چین و چروک‌های ظریف در پلک‌های بالا یا پایین
  • کمک به بهبود بینایی زیرا در برخی مواقع، افتادگی پلک می‌تواند میدان بینایی را مختل کند
  • زیبایی صورت و چشم‌ها.

چه افرادی نمی توانند جراحی پلک انجام دهند؟

توصیه می‌شود افراد زیر بلفاروپلاستی انجام ندهند و انجام آن با نظر پزشک باشد:

  • افراد مبتلا به یک بیماری کنترل‌نشده مانند دیابت
  • خشکی چشم
  • سابقه‌ی انجام جراحی‌های قبلی روی چشم
  • ابتلا به یک بیماری التهابی پوستی مانند اگزما و پسوریازیس
  • انتظارات غیرواقعی از عمل جراحی.

مزایای عمل افتادگی پلک چشم چیست؟

برخی از مزایای این روش شامل موارد زیر است:

  • جوانسازی چهره: یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد جراحی پلک را انتخاب می‌کنند، بازیابی ظاهر جوان‌تر است. این جراحی می‌تواند به کاهش چین و چروک‌های دور چشم و میان پیشانی کمک کرده و چهره‌ای صاف و جوان‌تر ایجاد کند.
  • بهبود میدان دید: پلک‌های افتاده و پوست اضافی می‌توانند بر میدان دید فرد تاثیر گذارند. بلفاروپلاستی می‌تواند این مشکلات را حل کند و دید بهتری را برای فرد فراهم آورد.
  • افزایش اعتماد به نفس: با بهبود ظاهر پلک‌ها و کل چهره، افراد ممکن است احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشند که این می‌تواند به طور قابل توجهی به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها کمک کند.

جراحی پلک چگونه انجام می شود؟

جراحی پلک معمولا کمتر از ۲ ساعت طول می‌کشد. اگر تصمیم دارید هر دو پلک را جراحی کنید، جراح پلاستیک کار خود را با جراحی پلک بالایی شروع می‌کند. در نهایت موارد زیر انجام می‌شوند:

  • جراحی پلک بالایی، با ایجاد برش در اطراف چین طبیعی پلک ایجاد می‌شود. این کار به جراح اجازه می‌دهد تا بافت چربی و پوست اضافی را با تیغ جراحی جدا کند، مجددا لبه‌های پوست را تنظیم کرده و زخم را بخیه کند.
  • جراحی پلک پایینی، با ایجاد برش در زیر مژه‌ها (۱ تا ۲ میلی‌متر) آغاز می‌شود. پوست و بافت چربی اضافی برداشته می‌شود. گاهی نیز هیچ پوستی برداشته نمی‌شود. این موضوع به میزان بافت چربی موجود در زیر چشم بستگی دارد. خط برش بعد از مدت کوتاهی کمرنگ می‌شود.
  • منظور از عمل پلک با کمک لیزر، استفاده از دستگاه کوتری برای برش پوست، برداشتن بافت اضافی و بند آوردن خونریزی در عروق کوچکی است که هنگام جراحی دچار خونریزی می‌شوند. میزان از دست دادن خون در این روش بسیار کم است.
  • برخی پزشکان در هنگام عمل، برای جلوگیری از خشکی چشم، از پمادهای چشمی استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند منجر به تاری موقت چشم در برخی افراد شود. 
اقدامات لازم قبل از انجام بلفاروپلاستیاقدامات بعد از جراحی پلک (بلفاروپلاستی)
با جراح خود مشورت کنید.هر ۱ ساعت به مدت ۱۰ دقیقه، کیسه‌ی یخ را روی چشم خود قرار دهید.
جراح عضلات چشم و بینایی معاینه خواهد کرد.از قطره‌های چشمی یا پمادهای تجویز شده استفاده کنید.
قبل از انجام بلفاروپلاستی، از زوایای مختلف از چشمان شما عکس گرفته می شود.بهتر است برای اولین شب بعد از بازگشت از جراحی بلفاروپلاستی به منزل، کسی در کنار شما بماند.
آزمایش خون (مانند شمارش کامل سلول‌های خونی) و نوار قلب.به مدت ۲ هفته از شنا، غوطه وری در وان آب گرم، باغبانی و تماس خاک و غبار با چشم خودداری کنید.
برخی از اقدامات لازم قبل و بعد از انجام بلفاروپلاستی
جراحی پلک چگونه انجام می شود؟
جراحی پلک بالایی، با ایجاد برش در اطراف چین طبیعی پلک ایجاد می‌شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی، جراحی پلک افتاده چیست؟

بسیاری از افراد به دنبال بهبود سریع‌تر بلفاروپلاستی هستند. اگر می‌خواهید سریع‌تر خوب شوید، مراقبت بعد از بلفاروپلاستی را جدی بگیرید. موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • طی ۴۸ ساعت بعد از جراحی بلفاروپلاستی، هر ۱ ساعت به مدت ۱۰ دقیقه، کیسه‌ی یخ را روی چشم خود قرار دهید. روزهای بعد، ۴ تا ۵ بار در طول روز از کیسه‌های یخ روی چشم خود استفاده کنید.
  • از قطره‌های چشمی یا پمادهای تجویز شده استفاده کنید. برای استفاده از پماد یا قطره‌های چشمی، سر خود را به عقب خم کنید و پلک پایینی خود را با یک انگشت به پایین بکشید. قطره را داخل پلک پایینی بیندازید. چشم خود را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ببندید تا قطره یا پماد به اطراف حرکت کند.
  • به مدت ۱ هفته از انجام کارهای سنگین، کارهایی که باعث ایجاد فشار می‌شوند، وزنه‌برداری و شنا خودداری کنید.
  • تا ۱ هفته از مالیدن چشم خودداری کنید. پلک‌های خود را به آرامی تمیز کنید.
  • حداقل به مدت ۲ هفته قبل از جراحی از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • پس از چند روز (۵ روز تا ۱ هفته)، به مطب پزشک مراجعه کنید تا بخیه‌ها را بکشد. بعضی اوقات از بخیه‌هایی استفاده می‌شود که نیازی به کشیدن ندارند و خودشان جذب می‌شوند.
  • برای محافظت از پوست پلک‌ها در برابر آفتاب و باد، از عینک آفتابی تیره استفاده کنید.
  • اگر از لنزهای چشمی تماسی استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود تا حدود ۲ هفته بعد از جراحی از آن‌ها استفاده نکنید.
  • در طی هفته‌ی اول بعد از جراحی، بهتر است از تماس آب، صابون، شامپو، اسپری مو و لوسیون اصلاح با چشم خودداری کنید.
  • به مدت ۱۰ روز پس از جراحی موهای خود را رنگ یا کراتینه یا فر نکنید.

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی (زمان استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی)

استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده پس از جراحی می‌تواند به تسریع روند بهبودی و کاهش التهاب کمک کند. معمولاً، پزشک متخصص پوست یا جراح پلاستیک کرم‌هایی با ترکیبات آنتی‌باکتریال و مرطوب کننده توصیه می‌کند که باید طبق دستورالعمل استفاده شود. زمان شروع استفاده از کرم ترمیم کننده معمولاً پس از برداشتن بخیه‌ها و تأیید پزشک است.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی چگونه باید باشد؟

پس از جراحی بلفاروپلاستی، خوابیدن با سر بالاتر از سطح بدن توصیه می‌شود تا از تورم و کبودی اضافی جلوگیری کند. بهتر است از دو یا سه بالشت استفاده کنید یا در صورت امکان در یک صندلی تکیه‌دار بخوابید. این وضعیت باید حداقل به مدت یک هفته پس از جراحی حفظ شود.

بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی مجاز است؟

در مورد انجام بوتاکس پس از جراحی بلفاروپلاستی، توصیه می‌شود که بیماران پیش از انجام هرگونه درمان تکمیلی با پزشک معالج خود مشورت کنند. معمولاً توصیه می‌شود که حداقل چند ماه پس از جراحی صبر کنید تا از بهبودی کامل پلک‌ها اطمینان حاصل شود. این زمان به بدن فرصت می‌دهد تا از نظر ساختاری و زیبایی‌شناختی به طور کامل بازیابی شود.

پلک افتاده دارید؟ همین حالا با جراحی آن را درمان کنید!

اقدامات لازم قبل از انجام جراحی بلفاروپلاستی

برای داشتن یک جراحی بهتر موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • قبل از تعیین زمان بلفاروپلاستی، با جراح خود مشورت کنید و درباره‌ی اهداف و انتظارات جراحی، ابتلا به بیماری‌های پزشکی، سابقه‌ی جراحی‌های قبلی و داروهای مصرفی خود با پزشک صحبت کنید.
  • جراح، چشم‌ها و پلک‌های شما را از نظر میزان شل بودن پوست، مقدار افتادگی پوست، میزان چربی زیر پوست، عضلات چشم و بینایی معاینه خواهد کرد.
  • قبل از انجام بلفاروپلاستی، از زوایای مختلف از چشمان شما عکس گرفته می‌شود. این عکس‌ها به برنامه‌ریزی برای جراحی، ارزیابی اثرات جراحی و میزان تغییرات چهره‌ی شما بعد از جراحی کمک می‌کند.
  • گاهی قبل از انجام بلفاروپلاستی لازم است آزمایشاتی انجام شود مانند: آزمایش خون (مانند شمارش کامل سلول‌های خونی) و نوار قلب.
  • باید از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، وارفارین یا هر داروی ضد التهابی یا رقیق‌کننده‌ی خون تا ۵ روز قبل از جراحی خودداری کنید. زیرا این داروها می‌توانند باعث خونریزی شوند.
  • برای جلوگیری از عوارض احتمالی بلفاروپلاستی، در صورت استفاده از داروهای گیاهی و ویتامین‌ها، به پزشک یا جراح خود اطلاع دهید.
  • سیگار کشیدن می‌تواند قطر رگ‌های خونی را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند توانایی بدن برای رساندن خون و اکسیژن به قسمت‌های مختلف بدن از جمله پلک را کاهش دهد و در نتیجه روند بهبودی کند می‌شود و خطر عفونت افزایش می‌یابد.
اینفوگرافی مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی
مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی شامل چه مواردی است؟

عوارض بلفاروپلاستی چیست؟ (عوارض جراحی پلک بالا و پایین)

به دلیل پیچیدگی و ماهیت پیچیده‌ی آناتومی پلک، بلفاروپلاستی عوارضی دارد. علاوه‌بر ارزیابی دقیق قبل از عمل و برنامه‌ریزی دقیق جراحی، مدیریت عوارض نیز مهم است. برخی از عوارض احتمالی بلفاروپلاستی شامل موارد زیر است:

  • کبودی سطحی و هماتوم (کبودی یکی از عوارض مورد انتظار بلفاروپلاستی است)
  • تورم چشم‌ها
  • عدم تقارن پلک‌ها (شایع‌ترین عارضه است)
  • تغییر در احساس یا بی‌حسی مژه‌ها
  • خشکی چشم
  • خارش چشم
  • حساسیت به نور شدید از جمله نور خورشید
  • چرخش پلک پایین به سمت بیرون
  • افتادگی پلک پایین (که معمولا موقتی است)
  • مشکل در بستن چشم‌ها (برداشتن بیش از حد پوست که باعث باز ماندن پلک در هنگام بستن چشم می‌شود)
  • تغییر موقتی یا دائمی در بینایی (دوبینی، تاری دید به طور موقت یا به‌ندرت کاهش بینایی)
  • عفونت و خونریزی
  • باقی ماندن جای زخم
  • آسیب به عضلات چشم (که باعث افتادگی پلک می‌شود)
  • آسیب به قرنیه و ملتحمه و سایر ساختارهای چشم
  • تغییر رنگ پوست
  • نیاز به جراحی ترمیمی
  • واکنش به بیهوشی یا بی‌حسی موضعی.
بلفاروپلاستی با لیزر
یکی از روش‌های انجام بلفاروپلاستی که عوارض نسبتا کمی دارد، بلفاروپلاستی با لیزر است.

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟

کوچک شدن چشم‌ها پس از عمل بلفاروپلاستی می‌تواند ناشی از چندین عامل باشد. یکی از دلایل رایج، تورم و کشیدگی ناشی از جراحی است که موقتی بوده و معمولاً با کاهش تورم، این حالت بهبود می‌یابد. اگر پوست بیش از حد برداشته شود یا تکنیک جراحی نامناسب باشد، ممکن است به کوچک شدن دائمی چشم منجر شود. در این موارد، مشاوره با پزشک متخصص برای ارزیابی و در صورت لزوم، اقدامات تصحیحی ضروری است.

گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی طبیعی است؟

گود شدن چشم‌ها پس از بلفاروپلاستی می‌تواند نتیجه برداشت بیش از حد چربی از زیر پلک‌ها باشد. این مشکل ممکن است ظاهری غیرطبیعی به چهره بدهد و نیازمند مداخله ترمیمی مانند تزریق فیلر یا چربی برای بازسازی حجم از دست رفته باشد.

ورم پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی خطرناک است؟

ورم پلک پس از جراحی بلفاروپلاستی تا حدی طبیعی است و بخشی از فرآیند بهبودی به شمار می‌رود. این ورم معمولاً طی چند هفته کاهش می‌یابد. با این حال، اگر ورم شدید باشد، طولانی شود یا همراه با درد، قرمزی شدید، یا ترشح باشد، باید به عنوان نشانه‌های هشدار دهنده تلقی شود و فوراً باید به پزشک مراجعه کرد.

قرمزی جای بخیه بلفاروپلاستی طبیعی است؟

قرمزی در محل بخیه‌ها پس از جراحی بلفاروپلاستی تا حدودی طبیعی است. این قرمزی باید به تدریج طی چند هفته کاهش یابد. اگر قرمزی پایدار بماند یا همراه با درد، تورم، یا ترشح باشد، ممکن است نشانه‌ای از عفونت یا واکنش به بخیه‌ها باشد و باید به پزشک اطلاع داده شود.

بعد از عمل بلفاروپلاستی در چه صورت لازم است با پزشک تماس بگیرید؟

در صورت مشاهده موارد زیر بلافاصله به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنید:

  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب غیرطبیعی (آریتمی)
  • درد شدید چشمی 
  • مشکلات بینایی
  • قرمزی و التهاب شدید در اطراف محل برش
  • تب
  • خروج ترشحات زرد یا سبز از محل برش
  • خونریزی غیر قابل کنترل با اعمال فشار
  • بعد از عمل جراحی افتادگی پلک، ممکن است در هنگام خواب متوجه شوید که پلک‌های شما کاملا بسته نمی‌شود. در صورت بروز این مسئله، به پزشک خود اطلاع دهید. در این شرایط استفاده از قطره یا ژل در چشم به حفظ رطوبت چشم کمک می‌کند.

هزینه عمل بلفاروپلاستی در دکترِتو کلینیک چقدر است؟

اگر می‌خواهید عمل بلفاروپلاستی را نزد بهترین دکترهای زیبایی و پلاستیک انجام دهید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به دکترِتو کلینیک است. همین حالا از هزینه بلفاروپلاستی آگاه شوید.

جراحی افتادگی پلک با بیمه انجام می شود؟

اگر این جراحی جزو جراحی‌های درمانی باشد، ممکن است که برخی از بیمه‌ها آن را تحت پوشش خود قرار دهند. اما این جراحی معمولا از انواع جراحی‌های زیبایی است و نیاز به پرداخت هزینه کامل از سمت مراجعه کننده را دارد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر به دنبال انجام جراحی بلفاروپلاستی هستید، بهتر است قبل از اقدام حتما به متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو از بهترین جراح پلاستیک و زیبایی یا متخصص زیبایی پوست نوبت حضوری بگیرید یا از فلان، فلان و فلان مشاوره بگیرید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

در برخی افراد، نتایج جراحی پلک ممکن است ۵ تا ۱۵ سال پایدار بماند. اما در برخی دیگر، افتادگی پلک‌ها ممکن است دوباره عود کنند.

بیشتر بیمه‌های درمانی، به دلیل اینکه بلفاروپلاستی جزو عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود، هزینه‌ی آن را پوشش نمی‌دهند. با این حال، اگر دلیل پزشکی (نه زیبایی) برای آن وجود داشته باشد، ممکن است بیمه‌های درمانی، هزینه‌ی این عمل جراحی را پوشش دهند.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، معمولا به صورت سرپایی و در مطب پزشک  یا مرکز جراحی سرپایی انجام می‌شود و برای کاهش درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. با توجه به عوارض داروهای بیهوشی برای افراد به خصوص افراد با سن بالا، بیشتر سعی می شود در بلفاروپلاستی از بی‌حسی موضعی استفاده شود.

علاوه‌بر مطب پزشک، جراحی پلک در اتاق عمل و به روش نیمه بیهوشی، نیز انجام می‌شود. در این روش، علاوه‌بر اینکه اطراف پلک توسط جراح بی‌حس می‌شود، متخصص بیهوشی نیز داروهای ضد درد و آرامبخش را از طریق ورید، به بیمار تزریق می‌کند تا درد و استرس بیمار کاهش یابد. انتخاب نوع عمل به آستانه‌ی تحمل درد بیمار بستگی دارد.

مهم نیست که در کدام بیمارستان این جراحی را انجام دهید. مهم این است که کدام پزشک این جراحی زیبایی را برای شما انجام دهند. اگر پزشک شما در کارش مهارت داشته باشد، فارغ از بیمارستان مورد نظر، نتیجه‌ی عمل برای شما رضایت‌بخش خواهد بود.

این روزها تلاش می‌شود که جراحی با عوارض کمتر و تهاجم اندک صورت گیرد. یکی از این روش‌ها انجام جراحی پلک با لیزر است.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن