هزینه عمل قوز قرنیه چگونه محاسبه می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قوز قرنیه، اختلال چشمی شایعی است که در آن سطح قرنیه به صورت غیرطبیعی برجسته می‌شود. این وضعیت می‌تواند منجر به مشکلات بینایی همچون دوبینی و دید تاری شود. درمان اصلی برای قوز قرنیه، عمل جراحی به منظور اصلاح شکل قرنیه است. هزینه عمل جراحی قوز قرنیه به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی انجام عمل، تجربه و شهرت پزشک جراح، نوع تکنیک مورد استفاده (مانند LASIK، PRK، یا پیوند قرنیه)، و هزینه‌های جانبی مثل بیهوشی، داروها، و مراقبت‌های پس از عمل بستگی دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
عوامل موثر در هزینه عمل قوز قرنیه چیست؟

اگر در مرحله برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای انجام عمل قوز قرنیه هستید، میزان هزینه این عمل یکی از مواردی است که باید در مورد آن اطلاعات کسب کنید. هزینه عمل قوز قرنیه به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله نوع جراحی انتخابی (مثل کراس لینکینگ، پیوند قرنیه و غیره)، تجربه و تخصص پزشک جراح، محل انجام جراحی (بیمارستان، مطب خصوصی و…) و پوشش بیمه‌ای بیمار. به طور متوسط، هزینه جراحی قوز قرنیه در ایران بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. برای مدیریت این هزینه‌ها می‌توان از گزینه‌هایی چون استفاده از بیمه‌های تکمیلی، برنامه‌ریزی مالی و پرداخت اقساطی با پزشک متخصص مشورت کرد. تا انتهای این مطلب از دکترتو با ما همراه باشید تا با قیمت عمل قوز قرنیه، عوامل موثر بر هزینه عمل قوز قرنیه و پوشش بیمه‌ای هزینه جراحی قوز قرنیه بیشتر آشنا شوید. اما شما می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی و خدمات آنلاین دکترتو برای مشاوره با بهترین پزشکان چشم پزشک استفاده کنید.

هزینه عمل قوز قرنیه چقدر است؟

بیشتر افرادی که متقاضی انجام عمل قوز قرنیه هستند، به دنبال آن هستند که بدانند چقدر باید برای انجام این عمل هزینه کنند. به طور کلی نمی‌توان مبلغ مشخصی برای قیمت عمل قوز قرنیه تعیین کرد. مهم ترین دلیل متغییر بودن هزینه‌های این جراحی، تعدد عوامل موثر بر آن است. این مسئله که شما جراحی خود را در چه بیمارستانی انجام دهید یا کدام متخصص شما را به چه شیوه‌ای عمل کند می‌تواند بر میزان مبلغی که باید بپردازید، اثر بگذارند.

برای مثال، هزینه جراحی در مطب پزشک خصوصی با تجربه و در بیمارستان معتبر ممکن است متفاوت باشد. همچنین نوع جراحی انتخابی (کراس لینکینگ، پیوند قرنیه و غیره) نیز بر هزینه نهایی تاثیر می‌گذارند. بنابراین قبل از انتخاب نهایی، حتما با چند متخصص مشورت کنید و در مورد هزینه‌های دقیق این جراحی پرس‌و‌جو کنید تا بتوانید برای آن برنامه‌ریزی مالی مناسبی داشته باشید.

موارد تاثیرگذار بر هزینهتوضیحات
ویزیت پزشک متخصص چشمهزینه‌های اولیه برای مشاوره و معاینه قبل از عمل
آزمایشات پیش از عملهزینه‌های مربوط به انجام آزمایشات مختلف برای ارزیابی وضعیت چشم و سلامتی عمومی
هزینه اتاق عملهزینه اجاره اتاق عمل، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عمل
هزینه لنز یا لیزربسته به نوع عمل، هزینه لنز یا لیزر مورد استفاده متفاوت خواهد بود.
داروهای بعد از عملهزینه داروهای تجویز شده برای کاهش التهاب و تسریع روند بهبودی
عینک یا لنزهای تماسی پس از عمل (در صورت نیاز)در برخی موارد، ممکن است به عینک یا لنزهای تماسی برای اصلاح بینایی نیاز باشد.
ویزیت‌های کنترل بعد از عملهزینه‌های مربوط به ویزیت‌های کنترل برای اطمینان از بهبودی مناسب
جدول هزینه های تقریبی عمل قوز قرنیه

عوامل موثر در هزینه عمل قوز قرنیه

هزینه جراحی قوز قرنیه تحت تاثیر عوامل مختلفی است و بین افراد و مراکز جراحی مختلف دستخوش تغییراتی می‌شود. برخی از عوامل موثر عبارتند از:

  • نوع جراحی: نوع روش جراحی استفاده شده می‌تواند بر هزینه تاثیرگذار باشد. روش‌های متداول شامل عمل لیزیک چشم، PRK یا ایمپلنت لنز داخل چشم هستند. همچنین انجام لیزیک مجدد می‌تواند با هزینه‌های بیشتری همراه باشد.
  • تجهیزات و فناوری: استفاده از تجهیزات پیشرفته و فناوری‌های جدید ممکن است هزینه را افزایش دهد. مراکزی که از این تجهیزات و تکنولوژی‌های به روز استفاده می‌کنند، ممکن است هزینه بالاتری داشته باشند.
  • تجربه و مهارت جراح: تجربه و مهارت جراح، عامل مهمی در تعیین هزینه جراحی است. جراحان با سابقه و متخصصان برتر چشم ممکن است هزینه بیشتری دریافت نمایند.
  • مکان جراحی: موقعیت جغرافیایی مرکز جراحی نیز می‌تواند بر هزینه تاثیرگذار باشد. در مناطق با هزینه زندگی بالا، هزینه جراحی نیز ممکن است بیشتر باشد.
  • مراقبت‌های بعد از عمل: هزینه‌های مراقبت‌های پس از جراحی نیز باید در نظر گرفته شود که شامل قیمت داروها، ویزیت پس از عمل و هزینه‌های مربوط به تهیه وسایل لازم برای دوران نقاهت بعد عمل می‌شود.

متن انگلیسی:
The cost of a corneal transplant for keratoconus depends on several factors, including the severity of the condition, the type of procedure performed, and your insurance coverage
ترجمه متن:
هزینه پیوند قرنیه برای قوز قرنیه به عوامل مختلفی از جمله شدت بیماری، نوع عمل انجام شده و پوشش بیمه‌ای شما بستگی دارد.

nwcorneainstitute

هزینه عمل قوز قرنیه در بیمارستان خصوصی

هزینه عمل قوز قرنیه در بیمارستان‌های مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند نوع بیمه درمانی بیمار، سطح تخصص پزشک و تجهیزات بیمارستان بستگی دارد. به‌طورکلی این هزینه در بیمارستان‌های خصوصی بالاتر از بیمارستان‌های دولتی است، بهترین راه برای آگاهی از هزینه دقیق این عمل این است که به چند بیمارستان خصوصی مراجعه کرده و در مورد هزینه جراحی قوز قرنیه سوال کنید. بهتر است به مرکز بیمه درمانی خود مراجعه کنید تا متوجه شوید که بیمه‌گذار چه میزان از هزینه های عمل قوز قرنیه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

علائم قوز قرنیه داری و احتمالا باید جراحی بشی؟

بهترین متخصص چشم رو اینجا پیدا کن.

هزینه عمل قوز قرنیه در بیمارستان دولتی

هزینه عمل قوز قرنیه در بیمارستان دولتی به عوامل مختلفی مانند نوع بیمه درمانی بیمار، سطح تخصص پزشک و امکانات بیمارستان بستگی دارد. از آنجایی که بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش بیمه‌های پایه هستند، هزینه این عمل در آنها معمولا پایین‌تر از بیمارستان‌های خصوصی است، اما میزان دقیق قیمت عمل قوز قرنیه را نمی‌توان به طور قطعی مشخص کرد.

بهترین راه برای آگاهی از هزینه جراحی قوز قرنیه در بیمارستان‌های دولتی این است که به بیمارستان‌های دولتی مختلف مراجعه کرده و در مورد هزینه‌های آنها سوال کنید. همچنین می‌توانید به بیمه‌گذار خود مراجعه کرده تا متوجه شوید بیمه درمانی تا میزان از هزینه‌های این عمل را پوشش می‌دهند. به طور کلی هزینه عمل قوز قرنیه در بیمارستان‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از بیمارستان‌های خصوصی است.

هزینه عمل قوز قرنیه با بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی به عنوان بیمه پایه، هزینه برخی از عمل‌های زیبایی چشم را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. همچنین، تهیه لنز طبی و زیبایی نیز جز خدمات تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیست. آزمایش‌های قبل از عمل لیزیک، مانند عکس برداری از قرنیه، نیز توسط این بیمه پرداخت نمی‌شوند. اما جراحی‌های درمانی چشم مانند آب مرواربد و مشکلات چشمی ناشی از بیماری دیابت، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و هزینه‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

هزینه عمل قوز قرنیه با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟
بیمه تامین اجتماعی به عنوان بیمه پایه، هزینه برخی از عمل‌های زیبایی چشم را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

هزینه عمل قوز قرنیه در روش های مختلف

هزینه انجام جراحی قوز قرنیه به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع روش جراحی، تجهیزات مورد استفاده، مکان انجام جراحی و تجربه جراح. هزینه عمل قوز قرنیه در روش‌های مختلف عبارتند از:

  • قیمت عمل قوز قرنیه چشم با لیزیک: لیزیک یکی از محبوب‌ترین روش‌های جراحی قوز قرنیه است. هزینه عمل لیزیک معمولا با هزینه‌های نسبتا کمتری نسبت به سایر روش‌ها انجام می‌شود.
  • روش (PRK (Photorefractive Keratectomy: هزینه عمل PRK معمولا کمی کمتر از روش لیزیک است و می‌تواند به عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین گزینه‌ها در نظر گرفته شود.
  • روش (SMILE): این روش جدید لیزری برای اصلاح قوز قرنیه است و هزینه آن ممکن است بالاتر از روش‌های دیگر باشد.
  • هزینه جراحی قوز قرنیه چشم با استفاده از لنز داخل چشمی (Intraocular Lens Implant): این روش شامل کاشت لنز داخل چشم برای اصلاح قوز قرنیه است و هزینه آن به نسبت سایر روش‌ها بیشتر است.

۱. هزینه قوز قرنیه و عمل لیزیک 

لیزیک چشم یکی از شناخته‌شده‌ترین و رایج‌ترین جراحی‌های اصلاح انکساری است که برای درمان مشکلات بینایی انجام می‌شود. این روش با تغییر شکل قرنیه، مشکلاتی همچون نزدیک ‌بینی و سایر عیوب انکساری را برطرف می‌کند. در این فرآیند، مقداری از بافت قرنیه برداشته شده و قرنیه نازک‌تر می‌شود. قوز قرنیه، بیماری دژنراتیو است که باعث نازک‌شدن و تغییرات نامنظم در سطح جلوی چشم می‌شود. از آنجا که لیزیک نیز بر نازک‌سازی قرنیه متمرکز است، این روش درمانی برای افراد مبتلا به کراتوکونوس، یا قوز قرنیه، معمولاًتوصیه نمی‌شود.

متن انگلیسی:
We do not recommend laser eye surgery as a refractive procedure for patients with keratoconus. Keratoconus is a degenerative disease that causes thinning of the cornea. Laser refractive surgery procedures, such as LASIK, could weaken the cornea further by removing tissue from the already thinned cornea
ترجمه متن:
انجام عمل جراحی لیزر برای بیماران مبتلا به قوز قرنیه پیشنهاد نمی‌شود. قوز قرنیه بیماری تخریبی است که باعث نازک شدن قرنیه می‌شود. عمل‌های جراحی رفع عیوب انکساری با لیزر مانند لیزیک با برداشتن بافت قرنیه نازک شده، باعث تضعیف بیشتر قرنیه می‌شوند.

oculase

می‌خوای جراحی قوز قرنیه انجام بدی ولی قیمتش رو نمی‌دونی؟ از متخصص بپرس.

۲. هزینه عمل رینگ قوز قرنیه

رینگ‌های داخل چشمی یا ایمپلنت، گزینه جراحی هستند که عمدتا برای درمان قوز قرنیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رینگ‌های داخل چشمی، دو قطعه کوچک و شفاف به شکل هلال هستند که از نوعی پلیمر پلاستیکی ساخته شده‌اند و در قرنیه چشم قرار داده می‌شوند تا سطح جلویی چشم را تغییر دهند. هزینه عمل رینگ قوز قرنیه بسته به وضعیت چشمان فرد، جنس ایمپلنت، تخصص جراح و هزینه‌های جانبی عمل، و موقعیت جغرافیایی کلینیک متفاوت خواهد بود.

۳. هزینه درمان قوز قرنیه با اشعه

درمان قوز قرنیه با اشعه بر اساس بی‌حسی موضعی در اتاق عمل و در محیط استریل، توسط چشم پزشک متخصص انجام گیرد. برای انجام این درمان، ابزارهای مخصوصی برای باز نگهداشتن پلک‌ها استفاده می‌شوند. سپس، درمان قوز قرنیه آغاز خواهد شد.در این درمان، از اشعه ماورای بنفش برای تابانیدن به قرنیه استفاده می‌شود که می‌تواند این مشکل را در بیمار درمان کند. بنابراین، هزینه عمل قوز قرنیه با اشعه بسته به این شرایط متغیر خواهد بود.

۴. هزینه کاشت لنز برای قوز قرنیه

هزینه عمل کاشت لنز بیشتر از جراحی‌های دیگر مانند لیزیک است، اما روشی مطمئن‌تر برای رفع عیوب بینایی محسوب می‌شود. قیمت عمل قوز قرنیه به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • نوع لنز: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه، نوع لنزی است که معمولا توسط پزشک انتخاب می‌شود یا بر اساس پیشنهاد بیمار و تایید پزشک تعیین می‌گردد.
  • کلینیک و بیمارستان: با توجه به اینکه جراحی در مراکز خصوصی یا دولتی انجام شود و یا مرکز درمانی در کدام شهر و منطقه قرار گیرد، هزینه عمل متفاوت خواهد بود.
  • تبحر جراح: میزان تجربه و تخصص پزشک معالج نیز بر هزینه جراحی تاثیرگذار است.

لنزهای پیشرفته‌تر مانند لنزهای سه‌کانونی و چندکانونی، حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی، تحت پوشش بیمه نیستند و بیمار باید هزینه آن‌ها را شخصا تقبل کند. بیمه‌های تکمیلی قسمتی از هزینه‌های جراحی‌های چشم را با کسر مبلغ فرانشیز پرداخت می‌کنند.

برخی مراکز درمانی از تجهیزات با کیفیت بالاتری استفاده می‌کنند و کیفیت مراقبت از بیمار نیز بهتر است، اما این موارد معمولا تحت پوشش بیمه‌ای نیستند. هزینه عمل کاشت لنز چشم، در مقایسه با سایر جراحی‌های چشم، بالاتر است. اما با توجه به اینکه این روش جراحی برگشت‌ناپذیر و قابل اطمینان است، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

هزینه کاشت لنز برای قوز قرنیه چقدر است؟
هزینه عمل کاشت لنز بیشتر از جراحی‌های دیگر مانند لیزیک است، اما روشی مطمئن‌تر برای رفع عیوب بینایی محسوب می‌شود.

هزینه عمل قوز قرنیه ۱۴۰۳

همانطور که اشاره شد، هزینه عمل قوز قرنیه به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله روش درمان، تخصص جراح و موقعیت جغرافیایی کلینیک درمانی و پوشش بیمه. باتوجه به این موارد، محدوده قیمت عمل قوز قرنیه ۱۴۰۳ بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان است.

کاهش هزینه عمل قوز قرنیه با چه مواردی امکان پذیر است؟

یکی از مشکلات نگران کننده و اصلی در مواقع بیماری، هزینه‌های درمان است. نگرانی از هزینه درمان باعث شده فرد روند درمان را تا انتها طی نکند. نگرانی از هزینه جراحی قوز قرنیه هم ممکن است باعث شود فرد سراغ روش‌های درمانی نامناسب یا مکان‌های غیرتخصصی برود که عوارض جبران ناپذیری به‌دنبال دارد. ترفندهای کاهش هزینه عمل قوز قرنیه عبارتند از:

  1. مقایسه قیمت‌ها: قیمت‌های جراحی قوز قرنیه در مراکز مختلف ممکن است متفاوت باشد. مقایسه هزینه در چند مرکز مختلف و مشاوره با چند متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه اقتصادی‌تری را انتخاب کنید.
  2. استفاده از بیمه: برخی از بیمه‌ها ممکن است برخی از هزینه های عمل قوز قرنیه را پوشش دهند. پیشنهاد می‌شود با بیمه خود تماس بگیرید و شرایط پوشش را بررسی کنید.
  3. مشاوره با چند متخصص: مشاوره با چند متخصص کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد گزینه‌های درمانی و هزینه‌ها کسب کنید. این کمک می‌کند تا تصمیم بهتری انتخاب کنید.
  4. تحقیق دقیق: تحقیق دقیق در مورد مراکز مختلف و تجربیات بیشتر بیماران می‌تواند به شما کمک کند تا از انجام جراحی در مکان مناسب و با هزینه اقتصادی‌تری بهره‌مند شوید.

با اتخاذ این اقدامات، می‌توانید قیمت عمل قوز قرنیه را به طرز موثری کاهش دهید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

قوز قرنیه، اختلال چشمی شایعی است که در آن سطح قرنیه به صورت غیرطبیعی برجسته می‌شود. این وضعیت می‌تواند منجر به مشکلات بینایی همچون دوبینی و دید تاری شود. درمان اصلی برای قوز قرنیه، عمل جراحی به منظور اصلاح شکل قرنیه است. هزینه عمل جراحی قوز قرنیه به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی انجام عمل، تجربه و شهرت پزشک جراح، نوع تکنیک مورد استفاده (مانند LASIK، PRK، یا پیوند قرنیه)، و هزینه‌های جانبی مثل بیهوشی، داروها، و مراقبت‌های پس از عمل بستگی دارد.

به‌طور کلی، هزینه عمل قوز قرنیه در کشورهای توسعه یافته از چند هزار دلار تا ده‌ها هزار دلار متغیر است، در حالی که در کشورهای در حال توسعه ممکن است هزینه‌ها کمتر باشد. در هر صورت، قبل از عمل حتما با دکتر چشم پزشک مشورت کنید تا هزینه‌های دقیق و جزئیات را بررسی نمایید. همچنین بررسی پوشش بیمه‌ای ممکن است در پایین آوردن قیمت عمل قوز قرنیه موثر باشد. اگر نیاز به دریافت نظرات بیشتری دارید می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین چشم پزشکی دکترتو بدین منظور استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر رفع عیوب انکساری در بیمه‌نامه پوشش داده شده باشد، هزینه درمان قوز قرنیه (کراتوکونوس) را بیمه پرداخت می‌کند.

بسته به بیمه گذار، پوشش بیمه تکمیلی برای هزینه عمل قوز قرنیه متفاوت است. جهت اطلاع از پوشش بیمه تکمیلی برای این عمل با بیمه گذار مشورت کنید.

خیر، این دو عمل متفاوت هستند و هزینه‌های آن‌ها یکسان نیست.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن