دکتر مجتبی غفاری پور (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

تخصص چشم پزشکی

کد نظام پزشکی: ۱۸۶۴۰
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر مجتبی غفاری پور

ایشان تاکنون 27 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

نوار عصب چشم چیست و چگونه انجام میشود؟

سیگنال‌های الکتریکی به واسطه واکنش سیستم بینایی به محرک‌های بصری ایجاد می‌شوند. این سیگنال‌ها درواقع فعالیت نورونی کورتکس بینایی در واکنش به محرک‌های بصری را توصیف می‌کنند. از آنجایی که نوار عصب چشم تکنیکی غیرتهاجمی برای مانیتور کارکرد سیستم بینایی است عمدتا در کلینیک‌ها و محیط‌های پژوهشی و آزمایشگاهی برای ارزیابی شدت بینایی، ناهنجاری‌های میدان دید و دیگر مشکلات بینایی به‌کار می‌رود. سلول‌های گانگلیونی شبکیه در واکنش به محرک نوری و ارتباط با قشر بینایی مغز از طریق عصب‌های نوری باعث تولید پتانسیل برانگیخته بینایی می‌شوند.

3 هفته پیش

مراقبت های بعد از عمل فمتولیزیک و بهبودی هر چه سریعتر بیمار

با رعایت مراقبت های بعد از عمل فمتولیزیک می‌توانید به بهترین شکل ممکن دوران نقاهت و بهبودی بعد از عمل چشمان خود را پشت سر بگذارید. با رعایت مواردی از جمله رانندگی نکردن، استفاده از عینک، انجام معاینات دوره‌ای و منظم و بسیاری موارد دیگر، بهبودی شما به سرعت اتفاق می‌افتد.

1 ماه پیش

عمل لیزیک چشم برای چه کسانی مناسب است؟

عمل لیزیک چشم برای افرادی مناسب است که از سلامت جسمی و چشمی مناسب و ضخامت قرنیه کافی برخوردار باشند. نمره چشم این افراد طی یکسال نباید تغییر کرده باشد و حداقل باید ۱۸ سال داشته باشند.

1 ماه پیش

تقویت چشم بعد از عمل لیزیک، از مراقبت های بهداشتی تا تغذیه

تقویت چشم بعد از عمل لیزیک از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا مصرف داروها از جمله قطره چشمی و حتی تغذیه با اهمیت هستند. با رعایت این مراقبت‌ها روند بهبودی سرعت بیشتری گرفته و عوارض جانبی عمل به حد زیادی کاهش می‌یابند.

1 ماه پیش

مراقبت های بعد از عمل لیزیک چشم و نکات مهم بعد از جراحی

برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است برخی از اقدامات را پس از عمل لیزیک انجام دهید. اقداماتی همچون استفاده منظم از قطره‌های چشمی توصیه شده توسط پزشک، پیگیری مراحل درمانی و نکات پس از عمل توسط پزشک، اجتناب از خوردن غذاها و نوشیدنی‌هایی که ممکن است عوارض را تشدید کنند، مانند مواد شور یا تند، از دستکش‌های ضدعفونی استفاده کردن در صورت تماس مستقیم با چشم‌ها و رعایت حفظ نظافت چشم‌ها و اطراف آن‌ها.

1 ماه پیش

دوربینی چشم چیست؟ علائم، علت و درمان آن

افرادی که دچار دوربینی چشم هستند، در مشاهده اجسام نزدیک مشکل دارند. تاری دید، درد چشم و سردرد هنگام مطالعه از علائم آن است. برای درمان می‌توان از عینک، لنز یا روش جراحی استفاده کرد.

2 سال پیش

نزدیک بینی چشم چیست؟ علائم، علت و درمان آن

در افرادی که دچار نزدیک بینی هستند، مشاهده اجسام دور مشکل بوده و تصاویر تار می‌شوند. این افراد ممکن است دچار سردرد و خستگی چشم شوند. احتمال آب مروارید و گلوکوم نیز افزایش پیدا می‌کند.

2 سال پیش

تومورهای ملتحمه چشمی چه آسیبی به سلامت افراد می زنند؟

تومورهای ملتحمه چشم، ضایعات گوشتی در بخش ملتحمه یعنی لایه محافظ روی سفیدی چشم و داخل پلک‌ها هستند. تومورهای ملتحمه خوش‌خیم خطری ندارند و معمولا با اهداف زیبایی برداشته می‌شوند. تومورهای بدخیم مانند تومور سلول‌های سنگفرشی می‌توانند باعث نابینایی یا حتی مرگ شوند.

2 سال پیش

همه چیز درباره لنفوم داخل چشم

لنفوم داخل چشم دومین سرطان بدخیم داخل چشم است که به دو نوع هوچکین و غیرهوچکین نقسیم می‌شود. رایج‌ترین علائم این سرطان کاهش دید و قرمزی چشم است. شیمی درمانی، پرتودرمانی و عمل جراحی رایج‌ترین روش‌ها برای درمان این سرطان هستند.

2 سال پیش

دلایل چشم درد چیست و چگونه درمان می شود؟

چشم درد یکی از عارضه‌های دردناک است که ممکن است به دلیل عمل جراحی، مطالعه و کار طولانی مدت با سیستم کامپیوتری یا حتی کارهای سنگینی مانند جوشکاری رخ دهد. اقدام به درمان در سریع‌ترین زمان می‌تواند از عوارض جانبی آن مانند خونریزی چشمی جلوگیری کند.

2 سال پیش

شایع‌ ترین علل تاری دید و روش درمان آن

تاری دید می‌تواند به دلیل عیوب انکساری چشم مانند فشار چشم، خشکی چشم یا بیماری دیابت و گلوکوم باشد. انتخاب روش‌های درمانی به علت زمینه‌ای تارشدن چشم بستگی دارد و ممکن است شامل استفاده از لنزهای اصلاحی یا عینک، دارودرمانی و عمل جراحی باشد.

2 سال پیش

آستیگماتیسم چیست؟ علائم رایج آن و راه‌های درمان چشم آستیگمات

آستیگماتیسم معمولا از بدو تولد همراه ماست. اما علائم اصلی آن چیست؟ در چه صورت به چشم پزشک مراجعه کنیم؟ آیا آستیگماتیسم باعث معافیت می‌شود؟

2 سال پیش