انواع مدل ژل لب را بشناسید و بهترین را انتخاب کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

وجود انواع مختلف مدل ژل لب، تصمیم گیری را برای بسیاری افراد دشوار کرده است و نمی دانند کدام مدل بهترین انتخاب برای چهره‌شان خواهد بود. برخی افراد ترجیح می‌دهند حجم بیشتری از ژل در لب بالا تزریق شود، زیرا از حجم و اندازه لب بالا راضی نیستند. هر مدل تزریق ژل لب برای هدف خاصی طراحی شده است و افراد با مشاهده نمونه‌های انجام شده، تصمیم می‌گیرند کدام روش را انتخاب کنند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
چند مدل ژل لب داریم

تزریق ژل لب یا فیلر لب، یکی از متداول‌ترین روش‌های زیبایی است که برای افزایش حجم لب‌ها و همچنین متناسب‌سازی لب‌های بالا و پایین کاربرد دارد. انواع مدل ژل لب با توجه به نوع صورت و سلیقه شخص وجود دارد. به طور کلی، فیلرها و انواع ژل‌ها برای پر کردن و افزایش حجم بخش‌های مختلف بدن، رفع چین و چروک و جوانسازی پوست به کار می‌روند. در حال حاضر، انواع مختلفی از ژل‌ها و مدل‌های متنوع از تزریق فیلر لب وجود دارند که هریک از لحاظ ظاهری و مدت ماندگاری متفاوت هستند. در ادامه این مقاله، به بررسی انواع مدل‌ ژل لب خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان متخصص پوست در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

انواع مدل ژل لب کدام است؟

تزریق ژل در ناحیه لب‌ با هدف زیبایی و برجسته‌کردن لب‌ها انجام می‌شود. اغلب پزشکان با توجه به شکل، نسبت، اندازه لب‌ها و سلیقه بیمار، اقدام به تزریق ژل لب می‌کنند. در سال‌های اخیر، مدل‌ها و تکنیک‌های مختلفی در زمینه تزریق ژل لب متداول شده‌اند که در ادامه به معرفی این مدل‌ها و تکنیک‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

۱. مدل ژل لب روسی

یکی از انواع مدل ژل لب، مدل ژل لب روسی است که در آن تزریق ژل روی ناحیه V شکل لب و با تمرکز بر تیزی، کشیدگی و حجم لب‌ها انجام می‌شود. در روش تزریق ژل لب مدل روسی، میزان تزریق فیلر در امتداد خط لب کمتر است و تنها برای هماهنگی با سایر نواحی لب انجام می‌شود. نکته مهم در مدل ژل لب روسی، توجه به تناسب و تقارن لب‌هاست، به طوری که اندازه لب پایین همانند لب بالا باید در نظر گرفته شود.

متن انگلیسی:
The Russian lip technique utilizes hyaluronic acid-based dermal fillers injected vertically into the lips to create a subtle heart-shaped contour with increased volume near the center
ترجمه متن:
تکنیک مدل روسی از فیلرهای برپایه هیالورونیک اسید استفاده کرده که به صورت عمودی به لب‌ها تزریق می‌شود تا شکل قلبی ظریفی با حجم بیشتر در قسمت میانی ایجاد کند.

direct-aesthetics

۲. ژل لب عروسکی

همانطور که از نام مدل ژل لب عروسکی مشخص است، هدف ایجاد حالتی جذاب و شبیه به لب‌های عروسک باربی است. مهم‌ترین تفاوت ژل لب مدل عروسکی با دیگر مدل‌ها، برجسته‌سازی و بزرگ‌کردن لب پایین و تزریق بیشتر ژل به این ناحیه است. در مدل لب عروسکی، قسمت V شکل لب بالا تقویت شده و حجم لب پایین برجسته‌تر و بزرگ‌تر می‌شود تا لب‌ها حالت جذاب و عروسک‌مانند پیدا کنند.

تزریق ژل لب بهتر است یا چربی؟
تزریق ژل لب معمولا نتیجه سریع‌تر و مشهودتری به همراه دارد و امکان تنظیم و اصلاح شکل لب را فراهم می‌کند.

۳. ژل لب قلبی

تزریق ژل لب با مدل قلبی یکی از روش‌های محبوب بین دختران جوان است که با تزریق ژل به نواحی خاص لب، شکل قلبی و زنانه به لب‌ها داده می‌شود. پزشکان در این تکنیک بر تزریق در ناحیه V شکل لب و برجسته کردن این ناحیه تمرکز دارند. هرچند این مدل لب جدید نیست، اما به دلیل گستردگی طرح‌های مختلف و تمرکز بر نواحی خاص لب، به این نام معروف شده است.

۴. ژل لب طبیعی یا نچرال

در مدل لب طبیعی یا نچرال، پزشک با در نظر گرفتن خط تقارن لب‌ها و با توجه به حجم و فرم لب‌های فرد، مقدار مناسب ژل را داخل لب و لایه‌های زیرپوستی اطراف آن تزریق می‌کند. این مدل تزریق ژل لب برای افرادی مناسب است که به طور طبیعی لب‌های باریک دارند و یا در اثر افزایش سن، فرم طبیعی لب‌های خود را از دست داده‌اند. در واقع، هدف این مدل ایجاد تغییراتی طبیعی و هماهنگ با ظاهر فرد است، نه ایجاد تغییرات غیرطبیعی و بزرگ‌نمایانه. بنابراین، ژل لب طبیعی یا نچرال معمولا به افرادی توصیه می‌شود که قصد داشتن لب‌هایی طبیعی و متناسب با سایر ویژگی‌های خود را دارند.

۵. تزریق ژل لب مدل قلوه ای

در مدل تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای، تمام نقاط و نواحی لب به صورت یکنواخت و متناسب، افزایش حجم پیدا می‌کنند. به عبارت دیگر، در این روش تزریق ژل لب، فرم لب در تمامی نقاط آن برجسته و حجیم می‌شود. این یکی از تمایزات اصلی این مدل با سایر روش‌های تزریق ژل لب است.

۶. ژل لب سه دکمه ای

تکنیک تزریق ژل لب مدل سه دکمه‌ای یکی از روش‌های محبوب کنونی است که تمرکز اصلی روی سه ناحیه خاص زیر قرار می‌دهد:

  • برجستگی مرکزی لب بالا
  • دو برجستگی طرفین در لب پایین

در برخی موارد، پزشک علاوه بر افزایش حجم در این سه نقطه، به مناطقی از لب که حجم طبیعی خود را از دست داده‌اند نیز ژل تزریق می‌کند تا حجم و فرم لب را بهبود ببخشد.

۷. ژل لب چاک دار

تزریق ژل لب چاک‌دار یکی دیگر از انواع مدل ژل لب‌هایی است که طرفداران خاصی پیدا کرده است. در حالت طبیعی، لب پایین دارای فرورفتگی مرکزی و دو طرف آن برجستگی دارد. در این تکنیک، پزشک متخصص اطراف فرورفتگی مرکزی (برجستگی طرفی) را تقویت کرده و بیشترین تزریق را در این ناحیه انجام می‌دهد. افزایش حجم در دو نقطه برجستگی طرفین سبب می‌شود که فرورفتگی مرکزی بیشتر نمایان شده و حالت زیبایی ایجاد کند. به این ترتیب، تکنیک ژل لب مدل چاک‌دار به ایجاد ظاهری جذاب و چاک‌دار در لب پایین منجر می‌شود که برای بسیاری از افراد مطلوب به نظر می‌رسد.

می‌خوای جدیدترین مدل ژل لب رو امتحان کنی؟

با مشورت متخصص اقدام کن.

۸. ژل لب هالیوودی

تزریق ژل لب هالیوودی یکی دیگر از مدل‌های محبوب لب بین دختران جوان است که از ظاهر ستاره‌های سینما و هالیوود الهام گرفته شده است. این روش شباهت زیادی به تکنیک لب قلوه‌ای دارد و معمولا در آن، هر دو لب بالا و پایین به یک اندازه حجیم می‌شوند.

متن انگلیسی:
The Hollywood lip filler method is a popular technique that injects filler into the upper and lower lips to create a symmetrical, balanced appearance. This technique is ideal for individuals who desire a full, glamorous appearance
ترجمه متن:
روش تزریق ژل لب هالیوودی، تکنیک محبوبی است که فیلر به لب‌های بالایی و پایینی تزریق شده تا ظاهری متقارن و متناسب ایجاد شود. این تکنیک بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال ظاهر پر و جذابی برای لب‌های خود هستند.

edencosmetictherapies

۹. ژل لب فانتزی

در مدل ژل لب فانتزی، برخلاف تکنیک تزریق ژل لب طبیعی، تمام لب‌ها بیش از حد طبیعی و به صورت کاملا فانتزی افزایش حجم پیدا می‌کنند. باید توجه داشت که تزریق بیش از حد ژل می‌تواند چهره را از حالت طبیعی خارج کرده و سبب عدم تقارن در سایر اجزای صورت شود. با این حال، مدل لب فانتزی معمولا به افرادی توصیه می‌شود که دارای بینی و گونه‌های فانتزی هستند. این نوع لب‌ها به این افراد کمک می‌کنند تا ظاهری متناسب و هماهنگ با سایر اجزای صورت داشته باشند.

نمیدونی کدوم مدل ژل برای فرم‌دهی لبت بهتره؟ از متخصص بپرس.

۱۰. ژل لب صدفی

در تزریق ژل لب صدفی، تمرکز اصلی روی لب پایین و دو برجستگی دو طرف لب است که با افزایش حجم این دو قسمت، به لب حالت صدفی می‌دهد.

۱۱. ژل لب مدل کره ای

ژل لب مدل کره‌ای، انواع مختلفی دارد که دو مدل آن محبوب‌تر هستند:

  • مدل قلبی که قسمت بالا پرتر شده و قسمت پایین با تزریق فیلر، شبیه قلب می‌شود.
  • مدل M که قسمت میانی لب‌ها با تزریق فیلر پرتر شده و شبیه حرف M انگلیسی می‌شود.

۱۲. تزریق ژل لب مدل گرد

در تزریق ژل لب مدل گرد، فیلر به قسمت میانی لب بالا و پایین تزریق شده تا لب‌ها شکل و ظاهری گرد و پرتقالی مانند بگیرند. این مدل ژل لب برای افراد با لب‌های نازک و باریک مناسب است یا افرادی که در اثر افزایش سن، حجم لب خود را از دست داده‌اند.

۱۳. تزریق ژل لب مدل باربی

تزریق ژل لب مدل باربی و عروسکی دو مدل از محبوب‌ترین روش‌های تزریق فیلر لب هستند که زیبایی خاصی به لب‌ها می‌بخشند. ظاهر لب‌های در هر دو مدل مشابه هستند، اما در روش باربی لب‌ها کمی کوچک‌تر به نظر می‌رسند، درحالی‌که در مدل عروسکی لب‌ها بزرگ‌تر و پر‌حجم‌تر هستند.

۱۴. ژل لب مدل سوتی

ژل لب مدل سوتی در زمره مدل‌های فانتزی محسوب می‌شود که علت نامگذاری آن به مدل سوتی این است که بعد از اتمام تزریق، شکل لب‌ها شبیه حالت سوت زدن درآمده و فضای خالی بین لب پایینی و بالایی به‌وجود می‌آید. در مدل سوتی، ژل به قسمت میانی لب‌ها تزریق شده تا ظاهر پرتر و برجسته‌تری پیدا کنند. این روش بیشتر مناسب افرادی است که پیرو مد و ترندهای جدید هستند.

قیمت انواع ژل لب به مدل و برند آن بستگی دارد.
به طور کلی، قیمت هر جلسه تزریق ژل لب در ایران بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است.

۱۵. تزریق ژل لب مدل غنچه ای

در تزریق ژل لب مدل غنچه‌ای، لب پایین حجم بیشتری دارد و قسمت V شکل لب بالایی هم اصلاح می‌شود. به مدل غنچه‌ای، ژل لب عروسکی می‌گویند که چهره فرد را عروسکی و جذاب‌تر نشان می‌دهد.

۱۶. ژل لب مدل اردکی

این مدل علاوه بر افزایش حجم لب‌ها، به آن‌ها شکل نوک اردک نیز می‌دهد. در ژل لب مدل اردکی، میزان ژل تزریقی نسبت به دو مدل قبلی (عروسکی و باربی) بیشتر است. این موضوع به ایجاد ظاهری برجسته‌تر و برآمده‌تر برای لب‌ها منجر می‌شود. همچنین در این مدل، لب‌ها اغلب در قسمت وسط و نزدیک به نوک، دارای بیشترین حجم هستند. افرادی که به دنبال لب‌های پر و برجسته هستند، معمولا این روش را انتخاب می‌کنند.

قیمت انواع ژل لب در دکترتو کلینیک

قیمت انواع ژل لب در بازار به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ژل لب عبارتند از:

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ژل لبتوضیحات
نوع ژلژل‌های با پایه هیالورونیک معمولا قیمت بالاتری نسبت به انواع معمولی دارند.
برند ژلژل‌های برندهای معتبر و شناخته‌شده در بازار، قیمت بالاتری نسبت به برندهای کم‌شناخته‌تر دارند.
میزان تزریق مورد نیازژل‌هایی که نیاز به تزریق بیشتری دارند، قیمت بالاتری خواهند داشت.
تخصص و تجربه پزشکپزشکانی که تخصص و تجربه بیشتری در تزریق ژل لب دارند، معمولا خدمات خود را با قیمت بالاتری ارائه می‌دهند.
محل انجام تزریققیمت تزریق ژل لب در کلینیک‌های خصوصی شهرهای بزرگ معمولا بالاتر از مناطق کوچک‌تر است.
عوامل موثر در قیمت انواع ژل لب

به طور کلی، قیمت هر جلسه تزریق ژل لب در ایران بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است. اما توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی، با چند مرکز معتبر مشورت کرده و مقایسه قیمت انجام دهید. به‌طور متوسط، قیمت هر سی سی ژل لب در دکترتو کلینیک بین ۲ تا ۸ میلیون تومان متغیر است. برای اطلاع از قیمت تزریق ژل لب در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و پس از بررسی قیمت‌ها از متخصص مورد نظر نوبت دریافت کنید.

چند مدل تزریق ژل لب داریم؟

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

وجود انواع مختلف مدل ژل لب، تصمیم گیری را برای بسیاری افراد دشوار کرده است و نمی دانند کدام مدل بهترین انتخاب برای چهره‌شان خواهد بود. برخی افراد ترجیح می‌دهند حجم بیشتری از ژل در لب بالا تزریق شود، زیرا از حجم و اندازه لب بالا راضی نیستند. هر مدل تزریق ژل لب برای هدف خاصی طراحی شده است و افراد با مشاهده نمونه‌های انجام شده، تصمیم می‌گیرند کدام روش را انتخاب کنند.

ژل لب یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی است که با کمک آن می‌توان حجم از دست رفته لب‌ها را جبران و تغییر چشمگیری در چهره ایجاد کرد. یادتان باشد هر روشی که انتخاب می‌کنید، حتما تزریق نزد دکتر زیبایی پوست و مو مجرب و با مهارت انجام شود. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

ژل لب انواع مختلفی دارد که عبارتند از: ژل لب مدل طبیعی یا نچرال، ژل لب مدل قلبی، ژل لب مدل غنچه‌ای، ژل لب مدل روسی، ژل لب مدل عروسکی یا باربی، ژل لب مدل سه دکمه، ژل لب مدل قلوه‌ای و ژل لب مدل هالیودی.

بله، مشخصات مدل لب به طور قابل توجهی در انتخاب ژل مناسب تاثیرگذار است. شکل و اندازه لب، رنگ طبیعی آن، و همچنین سن فرد از جمله عوامل کلیدی هستند که باید در نظر گرفته شوند. لب‌های باریک نیاز به ژل‌های حجیم و براق دارند، در حالی که لب‌های پر به ژل‌های سبکتر و کمتر براق تمایل بیشتری دارند.

بهترین برندهای ژل لب عبارتند از: ژل لب رووفیل، پروفایلو، استایلج، رستلین، ژوویدرم، آلیاکسین، الانسه، اسکالپترا، بلتر و رادیس.

اصلی‌ترین تفاوت میان تزریق ژل لب و فیلر لب در ساختار آن‌ها است. در تزریق ژل لب، امکان دارد مواد به طور یکنواخت در سطح لب توزیع نشده و تجمع در نقاط مختلف یکسان نباشد. در مقابل، در تزریق فیلر لب، مواد تزریقی به صورت یکنواخت در تمام سطح لب پخش می‌شوند. به عبارت دیگر، در تزریق فیلر لب، پخش و توزیع مواد در سطح لب به طوریکنواخت‌تری صورت می‌گیرد.

هر دو روش تزریق ژل لب و تزریق چربی می‌توانند برای بهبود شکل و ظاهر لب مفید باشند، اما هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. تزریق ژل لب معمولا نتیجه سریع‌تر و مشهودتری به همراه دارد و امکان تنظیم و اصلاح شکل لب را فراهم می‌کند. همچنین، امکان تجدید تزریق ژل وجود دارد و هزینه‌های اولیه نیز معمولا پایین‌تر هستند. در مقابل، تزریق چربی نتیجه طبیعی‌تر و پایدارتر و عوارض جانبی کمتری دارد. نیاز به تجدید مکرر تزریق چربی کمتر است.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن