کدام پماد زگیل تناسلی گزینه بهتری است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پمادهای ضد ویروس موضعی می‌توانند برای کاهش علائم و درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان مفید باشند مانند آسیکلوویر و والاسیکلوویر. انتخاب پماد مناسب برای هر بیمار به تشخیص و توصیه‌های پزشک بستگی دارد. بهترین راه برای درمان زگیل تناسلی، مشاوره و مراجعه به پزشک است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
پماد تتراسایکلین برای زگیل تناسلی استفاده میشود.

زگیل تناسلی، توده‌های برجسته‌ای در ناحیه تناسلی، رحم، مقعد و رکتوم است که علت اصلی آن ویروس پاپیلومای انسانی (اچ‌پی‌وی) بوده و از طریق رابطه جنسی محافظت نشده منتقل می‌شود. اچ‌پی‌وی انواع مختلفی دارد و نوع عامل زگیل تناسلی، باعث ایجاد سرطان نخواهد شد. روش‌های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارند از جمله کرایوتراپی، لیزر زگیل تناسلی و استفاده از کرم و پماد زگیل تناسلی. اما آیا استفاده از پماد به‌اندازه استفاده از سایر درمان‌ها موثر است؟ برای رسیدن به این پرسش با ادامه این پست از مجله دکترتو همراه ما باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان زنان و اورولوژی در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

پماد زگیل تناسلی چیست؟

پماد زگیل تناسلی، نوعی پماد ضد‌قارچی و ضدویروسی برای درمان عفونت‌های قارچی در ناحیه تناسلی است. این نوع پمادها معمولا شامل مواد ضد‌قارچ مانند کلوتریمازول، میکونازول، کلوکونازول و دیگر ترکیبات مشابه هستند و به صورت موضعی مصرف شده و علائمی همچون خارش، سوزش، قرمزی و التهاب ناشی از زگیل تناسلی را کاهش می‌دهند (آیا زگیل تناسلی خطرناک است؟).

پودوفیلین (پودوکن-۲۵) و پودوفیلوکس (کندیلوکس)، متداول‌ترین پمادهای موضعی برای درمان زگیل تناسلی هستند. پودوفیلین حاوی ترکیبات گیاهی است که بافت انواع زگیل تناسلی را از بین می‌برد.

بهترین پماد برای زگیل تناسلی زنان چیست؟
زگیل تناسلی، توده‌های برجسته‌ای در ناحیه تناسلی، رحم، مقعد و رکتوم است که علت اصلی آن ویروس پاپیلومای انسانی (اچ‌پی‌وی) است و از طریق رابطه جنسی محافظت نشده منتقل می‌شود.

۱. پماد الدرا برای زگیل تناسلی

پماد الدرا یکی از محصولاتی است که برای درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پماد شامل ماده موثره کلوتریمازول است که به‌عنوان یک ضد‌قارچ عمل می‌کند. کلوتریمازول از رشد و تکثیر قارچ‌های موجود در ناحیه تناسلی جلوگیری کرده و علائم ناشی از زگیل تناسلی را کاهش می‌دهد.

۲. پماد سوسپانسیون برای زگیل تناسلی

سوسپانسیون ضد‌ زگیل تناسلی، محصولی گیاهی حاوی عصاره سیر، شاه‌تره و سیاه دانه از شرکت تولیدی ادیب است که عوارض جانبی خاصی ندارد و گزینه مناسبی برای درمان و از بین بردن این عارضه‌های پوستی است. مقایسه نتایج درمانی سوسپانسیون زگیل تناسلی با داروهای شیمایی نشان می‌دهد که این ترکیب علاوه بر عوارض جانبی کمتر، اثربخشی بالاتری در درمان بیماران دارد. طول درمان با این سوسپانسیون گیاهی نهایتا ۲ هفته است.

۳. پماد زگیل تناسلی ادیب

پماد زگیل تناسلی ادیب، ترکیب قوی از ۳ گیاه سیاه دانه، شاتره و سیر است که زگیل‌های ناحیه جنسی را سوزانده و از ریشه خشک می‌کند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند که بیش از ۸۰ درصد بیمارانی که از پماد زگیل تناسلی ادیب استفاده کردند، بهبود یافتند.

۴. پماد آسیکلوویر برای زگیل تناسلی

پماد آسیکلوویر یکی از داروهایی است که برای درمان عفونت‌های ویروسی از جمله عفونت‌های زگیل تناسلی استفاده می‌شود. پماد آسیکلوویر عملکرد ضد ویروسی دارد و با مهار تکثیر ویروس در سلول‌ها، علائم و شدت عفونت را کاهش می‌دهد. پماد آسیکلوویر را به صورت موضعی روی ناحیه مبتلا به زگیل تناسلی استفاده می‌کنند.

نمی‌دونی کدوم پماد زگیل تناسلی بهتره؟

الان با دکتر مشورت کن و راهنمایی بگیر.

۵. پماد بتامتازون برای زگیل

پماد بتامتازون یک استروئید ضد‌التهاب قوی است که برای درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند بتامتازون برای کاهش التهاب، خارش و سوزش پوست استفاده می‌شود اما، معمولا گزینه تجویزی مناسبی برای زگیل تناسلی نیست. چرا که زگیل تناسلی ناشی از عفونت ویروسی است و استفاده از استروئیدها منجر به تشدید عفونت و عوارض جانبی ناخواسته می‌شود.

۶. پماد زوویدرم برای زگیل تناسلی

پماد زوویدرم (Zovirax) یک نام تجاری برای داروی آنتی‌ویروس آسیکلوویر است که برای درمان عفونت‌های ویروسی از جمله زگیل تناسلی استفاده می‌شود. ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) عامل اصلی زگیل تناسلی است و آسیکلوویر با مهار تکثیر ویروس در سلول‌ها، می‌تواند به کاهش علائم و شدت عفونت کمک کند.

پماد زوویدرم (آسیکلوویر) به صورت موضعی روی ناحیه مبتلا به زگیل تناسلی استفاده می‌شود. برای استفاده یک لایه نازک از پماد روی ناحیه زگیل تناسلی و اطراف آن مالیده و به آرامی ماساژ دهید.

۷. پماد فلورواوراسیل برای زگیل

پماد فلورواوراسیل یکی از راهکارهای درمانی مکمل لیزر زگیل تناسلی است که دوره درمانی ۱۲ هفته‌ای آن باعث از بین رفتن تمام زگیل‌ها در ناحیه جنسی می‌شود. برخلاف سالیسیلیک اسید، پماد فلورواوراسیل برای زگیل تناسلی عالی است،‌ بدون اینکه اثر منفی روی بافت‌های مجاور بگذارد. در بیشتر بیماران، نتیجه درمان بعد از دو هفته مشخص می‌شود. تداوم درمان با این پماد، باعث از بین رفتن و ریشه‌کن کردن زگیل‌های تناسلی می‌شود.

متن انگلیسی:
Applications of 5-FU once weekly to the vagina and twice weekly to the vulva for 10 weeks appear to be as effective as continued regimens but are better tolerated. Perhaps the greatest value of 5-FU lies in periodic application for prevention of recurrences of condylomata removed by surgical methods
ترجمه متن:
به نظر می‌رسد استفاده از پماد فلورواراسیل-۵ هفته‌ای یک بار در واژن و دو بار در هفته روی فرج به مدت ۱۰ هفته به اندازه رژیم‌های ادامه‌دار موثر بوده و بهتر قابل تحمل است. شاید بیشترین ارزش این پماد در مصرف دوره‌ای آن باشد که از بازگشت زگیل‌های تناسلی برداشته شده توسط جراحی جلوگیری می‌کند.

sciencedirect

۸. پماد باکتروماد برای زگیل تناسلی

پماد باکتروماد (Bactroban) معمولا برای درمان عفونت‌های باکتریایی پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی از عفونت‌های پوستی ناشی از باکتری‌های حساس به مواد موثر درمانی موجود در پماد باکتروماد را تسکین می‌دهد. اما این دارو برای درمان زگیل تناسلی توصیه نمی‌شود.

زگیل تناسلی ناشی از عفونت ویروس اچ‌پی‌وی است و درمان آن شامل استفاده از ضد‌ویروس‌های موضعی مانند آسیکلوویر و والاسیکلوویر می‌شود. استفاده از پماد باکتروماد برای زگیل تناسلی نه تنها موثر نیست، بلکه ممکن است باعث تشدید عفونت و عوارض جانبی ناخواسته شود.

بهترین پماد برای زگیل تناسلی چیست؟
در کنار کرایو زگیل تناسلی و درمان زگیل تناسلی با لیزر، می‌توان از پمادهای موضعی هم برای درمان و کنترل بیماری استفاده کرد.

۹. پماد ملیسان برای زگیل تناسلی

پماد ملیسان (Mylanta) بیشتر برای درمان تبخال تناسلی و عفونت‌های التهابی این ناحیه تجویز می‌شود و کاربرد گسترده‌ای برای درمان عفونت‌های ویروسی مانند زگیل تناسلی ندارد.

۱۰. پماد تتراسایکلین برای زگیل تناسلی

پماد تتراسایکلین، گزینه مناسبی برای درمان عفونت‌های باکتریایی پوستی و تسکین عفونت‌های پوستی ناشی از باکتری‌های حساس به تتراسایکلین است. اما زگیل تناسلی نوعی عفونت ویروسی است که درمان آن هم ضد‌ویروس‌های موضعی می‌طلبد که عملکرد متفاوتی نسبت به ضد باکتری‌ها دارند. استفاده از پماد تتراسایکلین برای زگیل تناسلی توصیه نمی‌شود، زیرا نه تنها نمی‌تواند عفونت را درمان کند، بلکه باعث تشدید عفونت و عوارض جانبی ناخواسته خواهد شد.

۱۱. پماد موپیروسین برای زگیل تناسلی

این دارو بیشتر برای عفونت‌های باکتریایی پوست از جمله استرپتوکوکی و استافیلوکوکی تجویز می‌شود و گزینه زیاد مطلوبی برای عفونت‌های ویروسی مانند زگیل تناسلی نیست. این پماد صرفا برای مصرف موضعی روی پوست است و نباید داخل چشم، بینی، دهان یا واژن استفاده شود. بنابراین، پماد موپیروسین برای زگیل تناسلی داخل واژنی و نواحی پوستی دارای خراش و بریدگی، زخم یا سوختگی مناسب نیست. در صورت تماس موپیروسین با این نواحی، بلافاصله آن را با آب بشویید.

اگه دنبال روش درمان سریع برای زگیل هستی، همین حالا مشاوره بگیر.

۱۲. پماد کلوتریمازول برای زگیل تناسلی

پماد کلوتریمازول، برای درمان عفونت‌های قارچی حلقوی، عفونت دستگاه تناسلی زنان و عفونت‌های دهانی و پوستی به‌کار می‌رود. یکی از کاربردهای اصلی آن، درمان عفونت کاندیدیازیس است و از همین رو، گزینه مناسبی برای زگیل تناسلی به‌شمار می‌آید. از این پماد می‌توان برای درمان عفونت‌های داخل واژن یا خارش، سوزش یا ناراحتی ناشی از عفونت باکتریایی واژن و پوست اطراف استفاده نمود. دوره درمانی پماد کلوتریمازول به‌صورت ۳ روزه و ۷ روزه است و نیازی به نسخه پزشک ندارد. 

۱۳. پماد ایکتیول برای زگیل

پماد ایکتیول (Ichthyol) معمولا برای درمان عفونت‌ها و التهابات پوستی مانند جوش‌، آبله‌ها و زخم‌های عفونی، درمان خارش، اگزما، بازکردن جوش‌های عفونی و چرکی و تخلیه عفونت جوش زیرپوستی بدون نیاز به عمل جراحی استفاده می‌شود. در موارد معدود، می‌توان از آن برای درمان زگیل استفاده کرد، اما بیشتر برای بهبود زخم و خارش و التهابات ناشی از زگیل کاربرد دارد.

۱۴. پماد زینک اکساید برای زگیل تناسلی

پماد زینک اکساید دارای خواص ضد‌التهابی و حفاظتی است و برای تسکین و محافظت از پوست در مواردی مانند تحریکات پوستی، خراش‌، سوختگی‌ سطحی و تحریکات پوستی ناشی از پوشیدن پوشاک نامناسب استفاده می‌شود. این محصول برای کاهش التهاب و سوختگی بعد از کرایوتراپی زگیل تناسلی هم کاربرد دارد، اما استفاده از آن به‌تنهایی برای درمان زگیل، تاثیری ندارد.

پماد بتامتازون برای زگیل تناسلی استفاده می شود.
پماد بتامتازون یک استروئید ضد التهاب قوی است که برای درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۵. پماد گانودرما برای زگیل تناسلی

پماد گانودرما یکی از محصولات قارچ ریشه‌ای گانودرما لوسیدوم است و به‌خاطر داشتن خواص ضد التهابی، ضدباکتریایی و ضد قارچی برای تسکین التهابات پوستی به‌کار می‌رود. مصرف این پماد به از بین بردن ویروس‌های زگیل تناسلی کمک کرده و باعث تسریع روند بهبود ترمیم بافت‌های پوستی درگیر بیماری می‌شود.

۱۶. پماد سالیسیلیک اسید برای زگیل

پماد سالیسیلیک اسید معمولا برای درمان مشکلات پوستی نظیر آکنه، کک و زگیل‌های قارچی استفاده می‌شود. این پماد دارای خواص ضد‌التهابی و کراتولیتیک (کمک به تسریع جدا شدن سلول‌های مرده پوست) است. اما برای درمان زگیل تناسلی که ناشی از ویروس است، این پماد موثر نیست و بیشتر باعث تسکین علائم می‌شود تا بهبود واقعی را ایجاد کند.

بهترین پماد برای زگیل تناسلی

در کنار کرایو زگیل تناسلی و درمان زگیل تناسلی با لیزر، می‌توان از پمادهای موضعی هم برای درمان و کنترل بیماری استفاده کرد. بهترین پمادها برای زگیل تناسلی عبارتند از:

نام پمادنوعنحوه عملکردمزایامعایب
ایمی‌کیمود (آلدرا)محرک سیستم ایمنیسیستم ایمنی بدن را برای حمله به زگیل‌ها تحریک می‌کند.می‌تواند به‌تنهایی یا همراه با سایر روش‌های درمانی استفاده شود.ممکن است باعث قرمزی، سوزش و خارش شود.
پودوفیلینسمی برای سلول‌هاسلول‌های زگیل را از بین می‌برد.سریع اثر می‌کند.ممکن است باعث سوزش، درد و زخم شود.
سینکتچین (Condylox)سمی برای سلول‌هاسلول‌های زگیل را از بین می‌برد.استفاده از آن آسان است.ممکن است باعث قرمزی، سوزش و تحریک شود.
تری‌کلرواستیک اسیدسوزانندهزگیل‌ها را می‌سوزاند.سریع اثر می‌کند.ممکن است باعث درد، سوزش و زخم شود.
مقایسه پمادهای مورد استفاده در درمان زگیل تناسلی

پماد ایمی کیمود با نام تجاری آلدرا

باعث تقویت سیستم ایمنی در مبارزه با زگیل‌ها می‌شود. زمانی که این پماد روی پوست است از برقراری رابطه و تماس جنسی خودداری کنید چرا که باعث نازک شدن کاندوم شده و ممکن است به پوست شریک عاطفی‌تان صدمه بزند. تغییر رنگ پوست در نواحی مصرف، تاول، درد جسمی، سرفه، جوش و خستگی از عوارض جانبی مصرف این پماد هستند.

پماد پودوفیلین و پودوفیلوکس

پودوفیلین، ماده گیاهی است که بافت زگیل تناسلی را از بین می‌برد و باید توسط پزشک استفاده شود. پودوفیلیکس همان ترکیبات را دارد و قابل مصرف خانگی است. پودوفیلیکس برای استفاده موضعی است و نباید برای زگیل‌های داخل بدن مصرف شود. همچنین، استفاده از آن در بارداری مجاز نیست و عوارض جانبی مانند حساسیت و تحریک پوستی خفیف، درد و سوزش را به همراه دارد.

تری کلرواستیک اسید

برای سوزاندن زگیل‌های تناسلی بیرون و داخل بدن استفاده می‌شود. تحریک پوستی خفیف، درد و سوزش از عوارض جانبی این پماد هستند.

سینکاتچینز (ورگن)

برای درمان زگیل‌های تناسلی داخلی، خارجی یا اطراف مقعدی تجویز می‌شود. تغییر رنگ پوست، خارش یا سوزش و درد از عوارض جانبی مصرف ورگن هستند.

متن انگلیسی:
Options for gels, creams, and ointments are imiquimod cream, podofilox gel, and sinecatechins ointment. Imiquimod is a cream you apply yourself to external warts to boost your immune system. You use imiquimod 5% cream at bedtime, three times a week until cleared or for 16 weeks
ترجمه متن:
گزینه‌های ژل، کرم و پماد عبارتند از کرم ایمی‌کیمود، ژل پودوفیلوکس و پماد سینکاتچینز. ایمی کیمود کرمی است برای تقویت سیستم ایمنی که خودتان روی زگیل‌ها اعمال می‌کنید. از کرم ایمی‌کیموپ ۵% هنگام خواب ۳ بار در هفته روی ناحیه زگیل‌ها تا زمان از بین رفتن یا به به مدت ۱۶ هفته استفاده کنید.

webmed

بهترین پماد برای زگیل تناسلی مردان

پماد سینکاتچینز، اولین داروی گیاهی مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا برای درمان زگیل تناسلی است که در زمره بهترین پماد برای زگیل تناسلی مردان قرار می‌گیرد. سینکاتچینز، ماده طبیعی موجود در برگ چای سبز است که مصرف آن باعث کاهش و از بین رفتن زگیل‌های تناسلی می‌شود. این پماد نه فقط برای زگیل‌های خارجی مناسب است، بلکه برای درمان زگیل‌های داخلی و اطراف کانال مقعدی هم تجویز می‌شود.

پودوفیلوکس و ایمی‌کیومد هم جزو بهترین پمادها برای زگیل تناسلی مردان هستند که پودوفیلوکس برای توقف رشد سلول‌های زگیل خارجی و ایمی‌کیومد برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با ویروس اچ‌پی‌وی تجویز می‌شوند.

بهترین پماد برای زگیل تناسلی زنان

پمادهای پودوفیلین و ایمی‌کیمود، بهترین گزینه برای درمان زگیل تناسلی زنان هستند.

کدام پماد برای من مناسب است؟

برای پیدا کردن پماد مناسب باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا براساس معاینه جسمی، شرح حال، وضعیت زگیل‌ها و محل آن‌ها، پیشروی و شدت زگیل‌ها، پماد مناسب یا روش درمانی مناسب را تجویز کند.

نتیجه‌ گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

پمادهای ضد ویروس موضعی می‌توانند برای کاهش علائم و درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان مفید باشند مانند آسیکلوویر و والاسیکلوویر. انتخاب پماد زگیل تناسلی مناسب برای هر بیمار به تشخیص و توصیه‌های پزشک بستگی دارد.

بهترین راه تجویز دارو برای درمان زگیل تناسلی، مشاوره و مراجعه به دکتر زنان و پزشک اورولوژی است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر زنان و مشاوره آنلاین دکتر اورولوژی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

در دوران بارداری، اهمیت استفاده از داروها و پماد برای درمان بیماری‌ها بیشتر از هر زمان دیگری افزایش می‌یابد، زیرا باید مطمئن شوید که درمان انتخابی برای مادر و جنین ایمن است. مصرف پماد پودوفیلین، پودوفیلوکس و آسیکلوویر در بارداری مجاز نیست.

درمان زگیل تناسلی چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد اما درمان با پماد آلدرا برای زگیل‌های خارجی، کندیلوم آکومیناتا و پری آنال، سریع‌ترین تاثیر را دارد.

برای کاهش خارش زگیل تناسلی، پمادهای ضد التهاب و ضد حساسیت مانند هیدروکورتیزون، کلوتریمازول، لیدوکائین و آلوئه‌ورا خوب است.

پماد زگیل تناسلی آلدرا ۵٪ یا ایمی‌کیمود از قوی‌ترین پمادها برای درمان زگیل تناسلی هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن، روی روند بهبودی و درمان بیماری اثر می‌گذارند. سالیسیلیک اسید هم داروی بسیار قوی برای زگیل تناسلی است که آن‌ها را حل می‌کند.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن