دکتر سعید صادق زاده (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر سعید صادق زاده

ایشان تاکنون 26 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

واریکوسل گرید ۳ چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

واریکوسل گرید 3 سبب تجمع حجم زیادی خون در ناحیه بیضه شده که به موازات آن تغییر و افزایش دمای بیضه اتفاق می‌افتد. این بیماری فرد مبتلا را با مشکلاتی جدی از جمله تغییر سایز بیضه و همینطور ناباروری که به نظر می‌رسد مهمترین عارضه آن باشد روبه‌رو می‌کند.

1 روز پیش

واریکوسل گرید ۲ چیست؟ چگونه میتوان آن را درمان کرد؟

واریکوسل گرید 2 بیشتر در بیضه چپ اتفاق می‌افتد و با علائمی همچون درد همراه است. این بیماری می‌توانید بر میزان و کیفیت اسپرم مردان تاثر بگذارد و سبب ناباروری شود. در افرادی که بچه دار شدن اولویت مهمی برایشان دارد، انجام عمل جراحی به تغییر این وضعیت کمک زیادی می‌کند.

2 روز پیش

واریکوسل گرید ۱ چیست؟ آیا راهی برای تشخیص و درمان آن هست؟

واریکوسل گرید 1 درجه‌ای از ابتلا به بیماری واریکوسل است که بیشتر مواقع بیضه سمت چپ را درگیر می‌کند. در مرحله اول با مواردی همچون احساس درد و مشکل ناباوری می‌توان ابتلا به این بیماری را در مردان تشخیص داد. با این حال نیاز به بررسی‌هایی جدی‌تر و اصولی‌تر دارد.

2 روز پیش

درمان سنگ کلیه از روش های خانگی تا درمان پزشکی

درمان سنگ کلیه بستگی به نوع و اندازه سنگ، وضعیت سلامتی، میزان درد و علائم دیگرتان دارد. درمان سنگ کلیه ممکن است شامل مصرف داروهای ضد درد و مسهل، مصرف آب بیشتر و تغییر در رژیم غذایی شما باشد. در برخی موارد، لیتوتریپسی (شکستن سنگ کلیه با موج صوتی)، پاپیلوتومی (جراحی خارج کردن سنگ کلیه) و یا اندوسکوپی (جراحی با استفاده از لوله‌های کوچک) ممکن است نیاز باشد.

10 ماه پیش

مواد غذایی مضر برای پروستات چه چیزهایی است؟

غده پروستات یکی از اجزای مهم دستگاه تناسلی مردانه زیر مثانه است که کارش تولید مایع حاوی آنزیم، پروتئین و مواد معدنی برای تغذیه و انتقال اسپرم‌ها است. افزایش سن باعث بروز مشکلاتی مثل اختلال در عملکرد جنسی، بی‌اختیاری ادراری، و سرطان پروستات می شود. اما با انتخاب سبک زندگی سالم و حذف مواد غذایی مضر برای پروستات می‌توان به سلامت این غده کمک کرد و ریسک ابتلا به سرطان پروستات را به حداقل رساند.

10 ماه پیش

انواع بیماری های پروستات چیست و چگونه به وجود می آید؟

سه نوع از شایع‌ترین بیماری‌های پروستات عبارت‌اند از: التهاب پروستات (پروستاتیت)، بزرگ شدن غیر سرطانی پروستات (هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات یا BPH) و سرطان پروستات. یک مرد در طول زندگی ممکن است یک یا چند مورد از این بیماری‌ها را تجربه کند.

10 ماه پیش

پروستات چیست و در کدام قسمت قرار دارد؟

پروستات یک غده برون‌ریز کوچک در زیر مثانه و عضو مهمی در دستگاه تولیدمثل مردان است. نقش اصلی غده پروستات تولید مایع منی و محافظت از اسپرم‌ است. با افزایش سن، پروستات بزرگ‌تر می‌شود و عدم مراقبت از آن با مشکلاتی مانند مشکلات ادراری همراه خواهد بود.

10 ماه پیش

کدکس چیست؟ معرفی انواع محصولات آن

کدکس یک شرکت ایرانی است که محصولات بهداشتی جنسی مثل انواع کاندوم، ژل، روان‌کننده و اسپری تولید می‌کند. استفاده از این محصولات نه‌تنها مشکلات جنسی را کاهش می‌دهد بلکه باعث افزایش لذت جنسی در فرد می‌شود.

10 ماه پیش

تمام آنچه باید درباره زگیل تناسلی مردان بدانید.

زگیل تناسلی مردان نوعی بیماری عفونی است که از طریق رابطه جنسی محافظت نشده منتقل می‌شود. از علائم آن می‌توان به برجستگی و توده‌هایی روی ناحیه تناسلی اشاره کرد. برای درمان ممکن است پزشک دارو تجویز کند یا از روش کرایوتراپی و جراحی استفاده کند.

11 ماه پیش

انسداد مجاری ادرار از علائم تا درمان

انسداد مجاری ادراری زمانی ایجاد می‌شود که بخشی از مجرای ادراری معمولا حالب‌ها مسدود می‌شوند. انسداد حالب می‌تواند باعث بازگشت ادرار به کلیه شود و عوارضی ایجاد کند. این عارضه معمولا به روش جراحی درمان می‌شود.

2 سال پیش

گلومرولونفریت، بیماری ناشی از التهاب گلومرول ها در کلیه

گلومرولونفریت نوعی بیماری کلیوی است که به دلیل التهاب گلومرول‌ها ایجاد می‌شود. این بیماری گاهی علائمی نداشته و گاهی علائمی مانند تکرر ادرار، فشارخون بالا و پف صورت ایجاد می‌کند. معمولا با درمان علت ایجاد بیماری GN می‌توان عملکرد کلیه را بهبود بخشید.

2 سال پیش

۹ روش موثر درمان سرطان پروستات

درمان سرطان پروستات به مرحله و درجه سرطان بستگی دارد. در مراحل اولیه معمولا نظارت فعال، جراحی یا پرتودرمانی پیشنهاد می‌شود. اما در مراحل پیشرفته بیماری دیگر روش‌ها مانند هورمون‌درمانی و شیمی‌درمانی بهتر است. درمان این سرطان می‌تواند روی توانایی جنسی و توانایی باروری تاثیر منفی داشته باشد.

2 سال پیش