ایمپلنت به روش پانچ، روش فوری و بدون جراحی کاشت دندان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ایمپلنت به روش پانچ روش فوری کاشت دندان است که در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. در این روش درد و خونریزی بسیار کم بوده و دوره بهبودی کوتاه است. هزینه ایمپلنت پانچی نسبت به روش‌های سنتی بیشتر است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
ایمپلنت به روش پانچ، روش فوری و بدون جراحی کاشت دندان

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

ایمپلنت به روش پانچ یا ایمپلنت بدون جراحی و جراحی ایمپلنت بدون فلپ یکی از روش‌های جدید است که در کوتاه‌ترین زمان مراحل کاشت را طی می‌کند. اگر قصد کاشت دندان داشته باشید، احتمالا نام این روش را شنیده و ترغیب شده‌اید، ایمپلنت پانچ را انتخاب کنید. اما قبل از هر تصمیمی بهتر است مزایا و معایب این روش را بدانید و از مراحل انجام آن اطلاع پیدا کنید.

درصورتی‌که قصد ایمپلنت بدون جراحی را دارید، حتما با دندانپزشک در مورد این روش مشورت کنید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین، متنی و تلفنی با بهترین دندانپزشکان سراسر کشور وجود دارد.

ایمپلنت به روش پانچ چیست؟

ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان مصنوعی به‌جای دندان ازدست‌رفته است. در این روش پایه فلزی داخل استخوان فک قرار گرفته و روی آن روکش چسبیده می‌شود. ایمپلنت روش‌های مختلفی دارد. یکی از روش‌های جدید و پرطرف‌دار ایمپلنت روش پانچ بوده که یکی از انواع ایمپلنت فوری محسوب می‌شود.

در روش‌های سنتی کاشت دندان، جراح باید لثه را شکافته تا به استخوان فک دسترسی داشته باشد. در این روش‌ها خونریزی و تورم شدید بوده و مدت‌زمان بهبودی طولانی می‌شود. اما در روش پانچ که به آن روش ایمپلنت بدون جراحی هم گفته می‌شود، نیازی به شکافتن لثه نیست.

در این روش ایمپلنت زمان انجام مراحل کاشت ایمپلنت کاشت کوتاه‌تر بوده و استخوان فک سریعا بهبود پیدا می‌کند. در ایمپلنت به روش پانچ نیازی به بخیه نیست و حدود یک ساعت طول می‌کشد تا ایمپلنت درون استخوان فک قرار بگیرد. زمان انجام کاشت در روش پانچ کوتاه است؛ اما باز هم مراحل آماده‌سازی ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

ایمپلنت به روش پانچ برای چه افرادی مناسب است؟

اگر به دنبال روش کاشتی هستید که کمترین دوره نقاهت را داشته باشد، ایمپلنت به روش پانچ گزینه خوبی است. برخی افراد دچار اختلالات انعقادی بوده و نمی‌توانند جراحی کاشت دندان را انجام دهند. برای این افراد ایمپلنت بدون جراحی بهترین گزینه است.

همچنین اگر تمامی یا بیشتر دندان‌های خود را از دست داده‌اید و نمی‌خواهید از پروتز دندان مصنوعی استفاده کنید، این روش برای شما مناسب است. زیرا تورم و درد را به حداقل رسانده و در سریع‌ترین زمان تکمیل می‌شود.

در چه مواردی انجام ایمپلنت پانچی یا جراحی ایمپلنت بدون فلپ توصیه نمیشود؟

قبل از کاشت ایمپلنت، دهان شما باید در وضعیت سالمی باشد. اگر بیماری لثه فعال دارید، نمی‌توانید ایمپلنت دندان پانچی انجام دهید. بیماری لثه خطر عفونت در اطراف ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهد. این اتفاق می‌تواند منجر به شکست و حتی از بین‌رفتن ایمپلنت شود. بهتر است قبل از انجام کاشت دندان، فیلم ایمپلنت به روش پانچ را مشاخده کنید.

متن انگلیسی:
Among the advantages of implant surgery without flap or punchy implant, we can mention the reduction of surgery time, reduction of patient complications, high survival rate along with preservation of soft and hard keratinized gum tissue at the surgical site.
ترجمه فارسی:
از مزایای جراحی ایمپلنت بدون فلپ یا ایمپلنت پانچی می‌توان به کاهش زمان جراحی، کاهش عوارض بیمار، درصد بقای بالا همراه با حفظ بافت نرم و سخت کراتینه شده لثه در محل جراحی اشاره کرد.

به نقل از سایت ijohd

مزایای ایمپلنت به روش پانچ چیست؟

قبل از هر تصمیم‌گیری خوب است مزایا و معایب این روش را بررسی کنید. مزایا ایمپلنت به روش پانچ شامل موارد زیر می‌شود:

  • ایمن بوده و خونریزی ندارد.
  • طول دوره بهبودی نسبت به روش‌های سنتی بسیار کمتر است.
  • نیاز به بخیه نیست.
  • درد بعد از کاشت دندان کم است.
  • زمان انجام کاشت کوتاه است (کمتر از یک ساعت)
مزایای ایمپلنت به روش پانچ چیست؟
قبل از کاشت ایمپلنت، دهان شما باید در وضعیت سالمی باشد.

چگونه ایمپلنت پانچ انجام می شود؟

برای انجام ایمپلنت فوری باید از تکنیک‌های پیچیده رادیوگرافی استفاده کرد. در تصاویر سه‌بعدی ساختار استخوان مشخص شده و استحکام فک و محل دقیق ایمپلنت مشخص می‌شود. دندانپزشک باید شرایط استخوان را بررسی کند. در صورت مناسب بودن می‌توان از روش بدون جراحی استفاده کرد.

جراح با استفاده از تصاویر سه‌بعدی محل دقیق ایمپلنت را انتخاب می‌کند. با این روش زمان بهبودی بسیار کمتر می‌شود. می‌توان برای یک دندان یا چندین دندان از این روش استفاده کرد.

برای ایمپلنت دندان، روش پانچ سریع‌ترین و موثرترین سیستم است. با این تکنیک ساخت ایمپلنت برای بیمار سریع‌تر و راحت‌تر است. بعد از کاشت درد بسیار کم بوده و در عرض ۲۴ ساعت و بدون ناراحتی یا زخم می‌توان به زندگی عادی بازگشت. مزیت بزرگ ایمپلنت فوری این است که تنها ۲٪ از ایمپلنت‌ها پس زده می‌شوند.

۱. مراحل ایمپلنت به روش پانچ

ایمپلنت به روش پانچ بسیار ساده بوده و شامل مراحل زیر می‌شود:

  • دندانپزشک دندان‌ها را معاینه کرده و یک تصویربرداری سه‌بعدی تجویز می‌کند.
  • در تصویربرداری مشخص می‌شود که نیاز به پیوند استخوان برای ایمپلنت هست یا استخوان استحکام کافی را دارد.
  • برای کاشت دندان بی‌حسی انجام می‌شود. بی‌حس شدن دهان حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.
  • در تصویربرداری جای دقیق ایمپلنت مشخص شده و بدون بریدن لثه ایمپلنت در جای مناسب قرار می‌گیرد. با این روش می‌توان در کمتر از یک ساعت یک یا چند ایمپلنت را به‌جای دندان طبیعی قرار داد.
چگونه ایمپلنت پانچ انجام می شود؟
برای ایمپلنت دندان، روش پانچ سریع‌ترین و موثرترین سیستم است.

۲. آیا پس از پانچ ایمپلنت به روکش موقت نیاز است؟

بعد از ایمپلنت باید روی آن روکش قرار بگیرد. بعد از کاشت ایمپلنت بدون جراحی از روکش موقت استفاده می‌شود. تمامی این اقدامات در یک جلسه و در کمتر از یک ساعت انجام می‌شوند.

معایب ایمپلنت به روش پانچمزایای ایمپلنت به روش پانچ
احساس ناراحتیدرد کمتر و زمان کوتاهتر
آسیب به دندان‌های کناری یا رگ‌های خونیایمن و بدون خونریزی
درد عصبی خفیفی شبیه به گزگز یا بی‌حسی در دندان‌های طبیعی و لب‌هاطول دوره بهبودی نسبت به روش‌های سنتی بسیار کمتر
عفونتبدون نیاز به بخیه
معایب و مزایای ایمپلنت به روش پانچ

۳. میزان موفقیت ایمپلنت پانچی چقدر است؟

یکی از مزیت‌های این روش احتمال موفقیت بالای آن است. حدود ۹۸٪ افراد بعد از کاشت رضایت کامل دارند. در ۲٪ افراد ممکن است استخوان، ایمپلنت را پس بزند.

آیا ایمپلنت به روش پانچ برای شما مناسب است؟

قبل از کاشت دندان، از دندانپزشک نوبت بگیر!

مراقبت از ایمپلنت به روش پانچ

بعد از کاشت دندان بدون جراحی مقدار کمی تورم و خونریزی طبیعی است. برای مراقبت از دندان ایمپلنت شده سعی کنید روز اول غذاهای نرم و مایع مصرف کنید. بهتر است غذا سرد باشد. بعد از چند روز درد و تورم به طور کامل از بین می‌رود. تا زمان معاینه پزشک غذاهای سفت نخورید. زیرا ممکن است به ایمپلنت آسیب وارد کند. دندانپزشک پس از معاینه و بررسی سلامت فک و ایمپلنت در مورد نوع غذاها به شما اطلاعاتی می‌دهد.

معایب ایمپلنت به روش پانچ چیست؟

در تمامی روش‌های ایمپلنت احتمال بروز برخی عوارض وجود دارد. اما با پیشرفت خدمات دندانپزشکی این عوارض کمتر شده‌اند. برخی از عوارض احتمالی شامل موارد زیر می‌شود:

  • عفونت به دلیل وجود ایمپلنت در فک
  • آسیب به دندان‌های کناری یا رگ‌های خونی دهان
  • گاهی ممکن است بیمار درد عصبی خفیفی را احساس کند. درد شبیه به گزگز یا بی‌حسی در دندان‌های طبیعی و لب‌ها است.
  • اگر مشکلات سینوسی دارید، احتمال دارد بعد از هر روش کاشت دندان کمی ناراحتی داشته باشید.

وجود کمی تورم و خونریزی جزئی بعد از کاشت دندان فوری طبیعی بوده و نباید از این بابت نگرانی داشته باشید. اما اگر عوارض جدی‌تر بود، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت به روش پانچ در دکترِتو کلینیک

قیمت خدمات دندانپزشکی به‌خصوص خدمات زیبایی بالا است. برای انجام ایمپلنت بدون جراحی حتما باید از بهترین و باکیفیت‌ترین برندها استفاده کنید. معمولا هزینه ایمپلنت بدون جراحی نسبت به ایمپلنت‌های سنتی بیشتر است. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان بهتر است برند مورد نظر خود را انتخاب کرده و از صفحه دکترِتو کلینیک قیمت جدید را پیدا کنید.

جدیدترین روش ایمپلنت بدون درد و خونریزی چیست؟ از دکتر مشورت بگیر!

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ایمپلنت به روش پانچ یک روش جدید و پرطرف‌دار در خدمات کاشت دندان است. در این روش مراحل کاشت و روکش در یک جلسه و کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. ایمپلنت پانچ برای افرادی که می‌خواهند در چند ناحیه کاشت دندان انجام دهند یا افرادی که اختلالات انعقاد خون دارند، بسیار مناسب است. در این روش خونریزی و بخیه وجود نداشته و درد و تورم در کمترین حالت ممکن است.  

در روش ایمپلنت بدون جراحی باید تصویربرداری سه‌بعدی انجام شود تا محل دقیق ایمپلنت مشخص شود. کاشت دندان فوری مزایای زیادی داشته اما هزینه آن نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این روش کاشت باید با دکتر دندانپزشک، جراح دندان یا بهترین دکتر ایمپلنت پانچ مشاوره داشته باشید. در دکترتو امکان ارتباط دکتر دندانپزشک آنلاین وجود دارد. شما می‌توانید به‌صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی با دکتر ایمپلنت پانچ در اصفهان، کرج و مشهد و سایر شهرهای کشور در ارتباط باشید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

روش جدید ایمپلنت دندان است که در مدت زمان کوتاه و یک جلسه انجام می‌شود.

تفاوت ایملنت جدید با سنتی در مدت زمان انجام، هزینه و میزان ماندگاری ایمپلنت است.

ایمپلنت پانچی که یکی از روش‌های ایمپلنت فوری دندان است، از جدیدترین مدل کاشت دندان محسوب می‌شود.

مقدار کمی خونریزی بعد از ایمپلنت به روش پانچ طبیعی است. احتمالا برای ۲۴ ساعت کمی خونریزی، تورم و درد خواهید داشت. اما اگر مقدار خونریزی جدی بود، حتما باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید. در مواقع نادر ممکن است ایمپلنت عفونت کند یا استخوان آن را پس بزند.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ایمپلنت به روش پانچ

  1. ناشناس گفت:

    هزینه هر واحد ایمپلنت به روش پانچ حدودا چقدره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      هزینه ایمپلنت به روش پانچ با توجه به نوع کارکرد دندانپزشک متخصص ایمپلنت و روش کار او متفاوت است. اما به طور کلی قیمت ایمپلنت به روش پانچ در سال ۱۴۰۳ از ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان خواهد بود.

  2. عليرضا گفت:

    من ۵۴سالم هست ایامیشود ایمپلنت به روش پانج انجام بدم هنوز دندان خودم هم ۶٠درصد دارم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله

  3. ناشناس گفت:

    سلام من ۳۶سالمه و ۱۰ساله د
    ندون مصنوعی استفاده میکنم ایا میشه ایمپلنت
    ب روش پانچ انجام بدم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله می توانید