عمل چشم گربه ای چیست؟ آیا با این جراحی میتوان چشمانی جذاب و کشیده داشت؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چشمان گربه‌ای فرمی از چشم هستند که طرفداران بسیاری دارند و از زیبایی زیادی برخوردارند. کسانی که پلک‌های افتاده دارند و می خواهند چشمان گربه‌ای زیبایی داشته باشند، می‌توانند با انجام عمل چشم گربه‌ای به این خواسته دست یابند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
عمل چشم گربه ای چیست؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

یکی از جراحی‌های زیبایی پرطرفدار عمل چشم گربه ای است. در سال‌های اخیر افراد زیادی به‌خصوص جوانان برای ایجاد ظاهری بهتر و تغییرات مثبت در چهره خود، جراحی چشم گربه ای را انجام می‌دهند. اما از روش انجام این عمل اطلاعی دارید؟ می‌دانید عوارض و خطرات این جراحی چیست؟ پس از عمل چه مراقبت‌هایی را باید در نظر داشت؟ در این مطلب نحوه انجام عمل چشم گربه ای، عوارض عمل و قیمت این جراحی زیبایی را توضیح می‌دهیم.

اگر قصد انجام جراحی چشم گربه ای را دارید، می‌توانید برای پیداکردن جراج چشم پزشک از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

برای انجام عمل چشم گربه ای باید به چشم پزشک یا جراح پلاستیک و زیبایی مراجعه کنید.

عمل چشم گربه ای چیست؟

عمل چشم گربه ای یا کانتوپلاستی نوعی عمل زیبایی چشم است که گوشه بیرونی چشم تغییر موقعیت داده و چشم‌ها شبیه به چشم گربه می‌شود. در این تکنیک جراحی علاوه بر کشیده‌شدن چشم‌ها، اندازه آنها هم بزرگ‌تر دیده می‌شود. در واقع به این روش می‌توان لیفت چشم گربه ای هم گفت.

جراحی زیبایی چشم به چندین روش انجام می‌شود. تکنیک‌های زیادی برای حالت دادن به چشم‌ها وجود دارد. در عمل زیبایی چشم تکنیکی به نام عمل چشم روباهی وجود دارد که بسیار شبیه به مدل چشم گربه ای بوده و تا حدودی همین روش جراحی انجام می‌شود.

مدل پلک افراد باتوجه‌به سن، جنسیت، قومیت و ژنتیک متفاوت است. بسیاری از افرادی که به دنبال جراحی زیبایی چشم هستند، می‌خواهند چشمانی کشیده و بزرگ‌تر داشته باشند. در این تکنیک چشم‌ها کمی تغییر زاویه داده و شیب ملایمی ایجاد می‌شود. به دلیل همین شباهت به چشم گربه به این تکنیک جراحی چشم گربه ای می‌گویند.

معمولاً افراد زیر ۴۰ سال به دنبال تکنیک‌های جدید جراحی زیبایی چشم از جمله عمل چشم گربه ای هستند. این افراد تمایل دارند، علاوه بر بزرگ‌شدن و ایجاد ظاهری جذاب، چشم‌ها حالت بادامی داشته باشند. بسیاری از افراد کانتوپلاستی را هم‌زمان با بلفاروپلاستی (عمل پلک چشم) انجام می‌دهند تا نتیجه بهتری ایجاد شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

چگونه عمل چشم گربه ای انجام میشود؟

برای انجام این عمل زیبایی معمولا نیاز به بیهوشی است. اما ممکن است، متخصص تحت بی‌حسی موضعی هم این جراحی را انجام دهد. برای بیهوشی تزریق داخل وریدی انجام شده و شما برای مدتی بیهوش می‌شوید. پس از بیهوشی چندین برش اطراف چشم ایجاد می‌شود. به‌طور موقت تاندونی به نام تاندون کانتال جانبی جدا می‌شود. برای باز و بسته‌شدن چشم‌ها، این تاندون به ماهیچه چشم کمک می‌کند. جراح این تاندون را کوتاه کرده و دوباره وصل می‌کند. این تکنیک باعث می‌شود، چشم گربه ای شود.

این عمل حدود یک تا دو ساعت طول می‌کشد. در انتها برش‌ها بخیه زده شده و چشم‌ها با پانسمان پوشیده می‌شود.

نکات مهم قبل از عمل چشم گربه ای

معمولا قبل از هر نوع عمل جراحی از بیمار خواسته می‌شود، نکاتی را رعایت کند تا روند جراحی بدون مشکل پیش برود. قبل از انجام عمل زیبایی چشم گربه ای احتمالا چشم پزشک از شما می‌خواهد نکات زیر را رعایت کنید.

  • باید برای مدت ۲ هفته قبل از عمل مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین را متوقف کنید. چنین داروهایی رقیق‌کننده خون هستند و از لخته‌شدن طبیعی خون جلوگیری می‌کنند.
  • قبل از جراحی باید وعده غذایی سبک خورد و برای چند ساعت از خوردن هر نوع ماده غذایی دوری کرد.
  • معمولا چشم پزشک می‌خواهد، بعد از نیمه‌شب هیچ چیزی نخورید و ننوشید.

مراقبت های بعد از عمل چشم گربه ای

پس از عمل لیفت چشم گربه ای، پزشک برای کاهش عوارض آنتی‌بیوتیک، پماد چشمی و قطره چشم تجویز می‌کند. حدود یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد تورم و قرمزی اطراف چشم از بین برود. اگر بخیه‌ها از نوع جذبی باشد، پس از مدتی خودبه‌خود جذب می‌شوند. اما اگر از نوع جذبی نباشد، یک هفته بعد از عمل گربه ای چشم باید برای کشیدن بخیه‌ها به پزشک مراجعه کرد.

بعد از انجام عمل به مدت ۲ هفته باید از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند ایبوپروفن خودداری کرد. مصرف سیگار هم باید متوقف شود. برای رفتن به استخر و سونا حدود یک ماه باید صبر کنید. در این یک ماه از لنز نباید استفاده کنید.

انجام عمل چشم گربه ای عموما نیاز به بیهوشی دارد و حدود ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. مدت نقاهت این عمل یک هفته تا ۱۰ روز است.

دنبال متخصص برای جراحی چشم می‌گردی؟

دکترتو کنارته!

عوارض عمل چشم گربه ای

به‌طورکلی عمل چشم جراحی حساسی است و نیاز به دقت بسیار بالایی دارد. در هر نوع عمل چشم احتمال آسیب به چشم‌ها و سیستم عصبی آن وجود دارد. به همین دلیل برای انجام این عمل باید به دنبال بهترین چشم پزشک و یا جراح پلاستیک بود تا عوارض به حداقل برسد. مشابه دیگر عمل‌های زیبایی لیفت چشم گربه ای هم عوارض و خطراتی در پی دارد. برخی از عوارض جراحی کانتوپلاستی عبارت‌اند از:

  • عفونت
  • خونریزی
  • کبودی
  • تورم
  • تغییر رنگ پوست
  • ازبین‌نرفتن جای زخم
  • واکنش به مواد بیهوشی
  • عدم تقارن در دو چشم.

درصورتی‌که پس از انجام جراحی درد شدید داشتید یا خونریزی بیش‌از‌حد بود، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

اینفوگرافی عوارض جراحی چشم گربه ای
اینفوگرافی عوارض جراحی چشم گربه‌ای

با عمل چشم گربه ای چه تغییراتی در چشمها ایجاد میشود؟

افرادی که چشمانی با ظاهر غمگین، خسته و افتاده دارند، می‌توانند با جراحی چشم گربه ای ظاهر مطلوبی ایجاد کنند. این عمل چشم‌هایی را که به سمت پایین هستند، اصلاح‌ می‌کند و به سمت بالا می‌کشد. اگر این تکنیک همراه با لیفت ابرو یا بلفاروپلاستی انجام شود، نتیجه مشخص‌تر خواهد شد. کشیدن گوشه چشم و سر بالا کردن آن حالتی است که جذابیت چشم‌ها را دو چندان می‌کند.

جراحی چشم گربه ای باعث کشیدگی چشم
جراحی چشم گربه ای باعث کشیدگی چشم‌ها و جذابیت بیشتر آنها می‌شود.

عمل چشم گربه ای مردان

روند انجام عمل و نتیجه عمل در خانم‌ها و آقایان تفاوتی با هم ندارند، اما آقایان برای انجام جراحی‌های زیبایی باید نسبت به خانم‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند. حتما برای انجام عمل به پزشکی مراجعه کنید که تجربه جراحی زیبایی آقایان را داشته باشد. در عمل چشم گربه ای مردان باید مدل چشم‌ها کاملا طبیعی باشد و کشیدگی زیادی دیده نشود.

عمل چشم گربه ای برای چه کسانی مناسب نیست؟

هیچ نوع عمل زیبایی برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود. علاوه بر امکان تغییر چهره در این سنین، احتمال پشیمان شدن از جراحی بعد از ۱۸ سالگی زیاد است. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند، برای انجام این عمل زیبایی بعد از ۲۰ سالگی اقدام کنید.

در جلسه مشاوره با متخصص باید سوابق پزشکی خود را به‌طور کامل توضیح دهید. برخی از بیماری‌ها مانند دیابت یا بیماری‌های قلبی ریسک جراحی را بالا می‌برند و معمولا پزشک از بیمار می‌خواهد جراحی‌های غیرضروری را انجام ندهد.

پس از عمل لیفت چشم گربه ای، پزشک برای کاهش عوارض آنتی‌بیوتیک، پماد چشمی و قطره چشم تجویز می‌کند.

عوارض عمل چشم گربه ایچگونه بدون عمل چشم گربه ای داشته باشیم؟
عفونتعمل چشم گربه‌ای با نخ
کبودیبوتاکس چشم گربه‌ای
تورمچسب لیفت چشم
تغییر رنگ پوستکاشت مژه
واکنش به مواد بیهوشیلیفت شقیقه
عوارض عمل چشم گربه‌ای و روش‌های غیرجراحی چشم گربه‌ای داشتن

چه کسی برای عمل چشم گربه ای کاندید مناسب است؟

این روش جراحی باتوجه‌به تغییر در مدل پلک و لیفت چشم، برای افرادی که دارای چشم افتاده هستند و پلک‌های آنها به سمت پایین است، بسیار مناسب است. همچنین افرادی که می‌خواهند عمل بزرگ‌شدن چشم را انجام دهند، با این تکنیک به نتیجه خوبی می‌رسند.

معمولا جوانان برای ایجاد جذابیت در چشم‌ها سراغ این نوع عمل‌های زیبایی می‌روند. جراحی کانتوپلاستی در واقع نوعی لیفت چشم بوده و باعث زیبایی بیشتر چهره می‌شود.

مشاوره عمل چشم گربه ای در تهران

همین الان بهترین دکتر برای درمان عیوب چشم رو پیدا کن

چگونه بدون عمل چشم گربه ای داشته باشیم؟

روش‌های بدون جراحی هم برای لیفت چشم وجود دارد. این روش‌ها موقت بوده و باید هرچند وقت یک بار تمدید شوند. اگر به دنبال لیفت چشم گربه ای هستید، لیفت با نخ گزینه خوبی است. در این روش از نخ‌های مخصوص قابل‌جذب استفاده می‌شود. متخصص نخ را داخل پوست قرار داده و چشم‌ها را به سمت بالا می‌کشد. معمولا حدود ۶ ماه بعد از انجام این روش زیبایی باید برای تمدید مجدد به کلینیک مراجعه کنید.

روش دیگر بوتاکس چشم گربه ای است. در این روش بوتاکس به نواحی اطراف چشم تزریق شده و با فلج شدن ماهیچه‌های مربوطه، چشم حالت بهتری می‌گیرد. بوتاکس چشم گربه ای روشی موقتی بوده و حدود ۳ تا ۶ ماه بعد اثر آن از بین می‌رود.

عمل چشم گربه ای بهنوش طباطبایی
عمل چشم گربه ای بهنوش طباطبایی را مشاهده می‌کنید.

۱. عمل چشم گربه ای با نخ

یکی از روش‌هایی که بالاتر هم در مقدمه به آن اشاره کردیم، لیفت چشم با نخ است. می‌دانیم که چشم یکی از حساس‌ترین و زیباترین اعضای بدن است. بسیاری از افراد از ترس آسیب دیدن چشمان خود تمایلی به انجام جراحی ندارند. زمانی که می‌خواهید تحت عمل جراحی قرار بگیرید، باید خود را آماده‌ی بسیاری از عوارض جانبی آن جراحی بکنید. زمانی که پای چشم‌ها به میان می‌آید، ترس ما بیشتر هم می‌شود. چرا که چشمان یکی از مهم‌ترین حس‌های ما یعنی بینایی را مهیا می‌کنند.

علاوه بر آن اگر به خاطر جراحی زیبایی چشمان شما آسیب ببیند، مسئله‌ی بسیار خطرناک و ناراحت کننده‌ای است. در واقع اگر آسیب به چشم به علت یک جراحی مهم و حیاتی باشد، چندان ناراحت نمی‌شویم که اگر چشم ما به خاطر عمل چشم گربه‌ای آسیب ببیند!

به هر حال اگر شما هم تمایل ندارید که تحت جراحی قرار بگیرید و ریسک‌ها و خطرات عمل جراحی چشم را به جان بخرید، می‌توانید به روش‌های غیرجراحی زیبایی مانند لیفت چشم با نخ بیندیشید. در این فرایند بدون اینکه نیازی باشد که تحت جراحی تهامی چشم قرار بگیرید، توسط سوزن‌هایی بلند یا همان نیدل‌ها، نخ‌هایی به زیر پوست شما وارد می‌شود که با کشیدن آن‌ها حالت خاصی به چشم داده می‌شود.

اگر این کار با هدف چشم گربه‌ای کردن انجام شود، نخ‌ها در جهتی کشیده می‌شوند که چشم‌های شما حالت گربه‌ای بگیرند. عوارض این فرایند زیبایی بسیار کم‌تر از جراحی است. البته در عین حال که این فرایند عوارض کم‌تری دارد، نسبت به جراحی هزینه و ماندگاری کم‌تری هم دارد. معمولا از ۶ ماه تا ۲ سال تجزیه شدن این نخ‌ها و از بین رفتن اثر آنها طول می‌کشد و به همین دلیل باید آن را تمدید کنید و یا به فکر استفاده از روش‌های دیگری باشید.

انجام لیفت چشم با نخ نیازی به بستری در بیمارستان و مراقبت‌های اضافی ندارد. معمولا بعد از یک هفته اثرات کبودی و خونریزی هم از بین می‌روند.

عمل جراحی چشم گربه ای
عمل چشم گربه‌ای یکی از جراحی‌های زیبایی چشم است.

۲. بوتاکس چشم گربه ای

در صورتیکه تمایل به انجام جراحی نداشته باشید یا نخواهید که از لیفت با نخ استفاده کنید، می‌توانید از بوتاکس استفاده کنید. این روش از دو روش قبلی که به شما معرفی شدند هزینه‌ی کم‌تری دارد و دوره‌ و ماندگاری بوتاکس بستگی به نوع بوتاکس استفاده شده دارد. اما بین ۲ تا ۶ ماه می‌تواند چشمان شما را گربه‌ای نگه دارد و در صورت نیاز باید آن را تمدید کنید.

در این روش از سمی استفاده می‌شود که ماهیچه‌های شما را فلج می‌کند و ماهیچه حرکت نمی‌کند و در زیر پوست شکل ثابتی به خود می‌گیرد. در این مورد، اگر بخواهید چشمان گربه‌ای داشته باشید، بوتاکس در جهت‌های خاصی به زیر و بالای چشمان شما تزریق می‌شود (نقاط خاص از پیش تعیین می‌شوند) تا چشم شما در حالت گربه‌ای فیکس شود.

البته برخی افراد نمی‌توانند از این روش استفاده کنند زیرا به بوتاکس حساسیت دارند. بنابراین باید به فکر روش‌های دیگری باشند و یا از خیر داشتن چشمان گربه‌ای بگذرند.

چشم گربه ای قبل و بعد عمل
چشم گربه ای قبل و بعد عمل بلا حدید

۳. چسب لیفت چشم

گاهی برخی از متقاضیان چشم گربه‌ای تمایلی به انجام روش عمل پلک چشم گربه ای و غیرجراحی که ماندگاری داشته باشند، ندارند و تمایل به به کار گرفتن روش‌هایی دارند که در آن چشم‌ها به هیچ عنوان دستخوش تغییر دائمی و حتی نیمه دائمی نشود. اما تمایلی هم به استفاده از آرایش روزانه ندارند. در این موارد یکی از بهترین پیشنهادهایی که به این دسته از افراد می‌کنیم، استفاده از چسب لیفت است.

همان طور که از اسم این روش پیداست، برای به کار بردن این روش، از نوعی چسب بی‌رنگ و یا همرنگ پوست استفاده می‌شود که با کشیدن پوست و نگه داشتن آن در جای خود، چشمان شما را کشیده‌تر و گربه‌ای نشان می‌دهد.

می‌توانید این چسب را بر روی پوست خود بچسبانید و سپس با زدن کرم بر روی آن، آن را طبیعی‌تر نشان بدهید. این روش دائمی نیست و بهتر است که چسب روی پوست شما از ۱۲ ساعت بیشتر نماند. چسب لیفت چشم را می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین و یا داروخانه‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی خریداری کنید.

انجام لیفت چشم با نخ نیازی به بستری در بیمارستان و مراقبت‌های اضافی ندارد.

۴. کاشت مژه

شاید تنها راهی که برای چشم گربه‌ای داشتن پیش روی شماست را انجام فرایندی بر روی خود چشم‌ها در نظر بگیرید. اما اینطور نیست. گاهی می‌توان با کاشت مژه و یا انجام لیفت و جراحی بر روی بخش‌های دیگر صورت، به مقصود خود برسید و چشمان گربه‌ای و زیبایی داشته باشید. یکی از این روش‌ها کاشت مژه است.

کاشت مژه در حالتی که گوشه‌های چشم‌ها را کشیده‌تر و گربه‌ای نشان دهد می‌تواند در گربه‌ای کردن چشم‌ها موثر باشد. کاشت مژه یکی از روش‌هایی است که بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و معمولا رضایت بالایی در بین متقاضان خود دارد.

این روش نسبت به روش های دیگر تهاجم کمتری دارد و انواع کاشت مژه با جراحی، لیفت مژه و مژه مصنوعی در دسترس شما وجود دارد و می‌توانید متناسب با اولویت‌ها و شرایط خود هر کدام را که خواستید، انتخاب کنید.

۵. لیفت شقیقه

یکی دیگر از فرایندهای زیبایی جذابی که می تواند از آن برای داشتن چشم‌های گربه‌ای کمک بگیرید و در عین حال نیازی به انجام جراحی مستقیم بر روی چشم‌ها نیست، لیفت شقیقه است. می‌دانید که شقیقه در دو طرف صورت و در ادامه‌ی چشم‌ها و بالای آنها قرار دارد. اگر شقیقه به سمت بالا کشیده شود (لیفت) در حالت چشم‌ها و ابروها هم موثر خواهد بود.

لیفت شقیقه یکی از زیباترین لیفت‌هایی است که می‌توانید آن را انجام دهید و با یک تیر چند نشان بزنید. لیفت شقیقه هم مانند لیفت پلک، به دو روی انجام می‌شود؛ روش جراحی و لیفت شقیقه با نخ.

اینکه کدام روش را انتخاب کنید به اولویت‌های شما بستگی دارد. در صورتیکه تمایل به ماندگاری روش دارید و برای شما اهمیت دارد که لیفت شقیقه‌تان دائمی باشد، همچنین چندان به جراحی توجهی نمی‌کنید، می‌توانید از لیفت شقیقه با جراحی کمک بگیرید.

اما اگر برای شما کم‌تهاجم بودن روش و هزینه کمتر اهمیت دارد، لیفت شقیقه با نخ و بوتاکس توصیه می‌شود. در لیفت شقیقه با نخ، مانند لیفت چشم با نخ، از نیدل و نخ استفاده می‌شود.

عمل چشم گربه ای چشم را زیبا می کند
افرادی که می‌خواهند چشمان درشت‌تر و کشیده‌تر داشته باشند، می‌توانند از تکنیک کانتوپلاستی استفاده کنند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

عمل چشم گربه ای یکی از ترندهای زیبایی پرطرفدار در دنیاست. روش‌های مختلفی برای رسیدن به این چهره وجود دارد. شما می‌توانید از روش جراحی چشم گربه ای یا کانتوپلاستی برای داشتن چشم‌هایی کشیده استفاده کنید. این عمل برای کسانی که چشم‌های افتاده‌ای دارند و یا به‌دنبال بزرگ ‌کردن چشم‌هایشان هستند، روش مناسبی است. برای دریافت نوبت بهترین جراح چشم گربه ای می‌توانید همین الان اقدام کنید.

این عمل حدود ۱ تا دو ساعت طول می‌کشد و عموما تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. مدت نقاهت این عمل حدود ۷ تا ۱۰ روز است و بعد ازعمل باید یک سری مراقبت‌های توصیه‌شده توسط پطکش را رعایت کنید. اما اگر طرفدار روش‌های جراحی نیستید و به ددنبال روش‌های بی‌خطرتری هستید لیفت با نخ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای پیداکردن بهترین چشم پزشک برای انجام عمل چشم گربه ای می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

هزینه عمل چشم گربه ای باتوجه‌به سابقه جراح و موقعیت جغرافیایی بیمارستان تعیین می‌شود. همچنین باید هزینه داروها، آزمایش‌ها و حق‌الزحمه دستیاران را هم در نظر گرفت. به همین دلیل نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن تعیین کرد. به‌خصوص این که بسیاری از افراد این تکنیک جراحی را هم‌زمان با دیگر جراحی‌های زیبایی انجام می‌دهند. قیمت هر یک از این عمل‌های جراحی تفاوت دارد. معمولا هزینه‌ی انجام این عمل بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

کانتوپلاستی نوعی لیفت چشم است و باعث ایجاد کشیدگی و بالارفتن چشم‌ها می‌شود. اما در روش بلفاروپلاستی تنها بافت اضافی پلک بالا یا پایین برداشته می‌شود. بلفاروپلاستی ظاهر کاملا طبیعی داشته و افتادگی پلک را برطرف می‌کند. برخی افراد برای ایجاد نتیجه بهتر این دو تکنیک را هم‌زمان انجام می‌دهند.

کانتوپکسی به نسبت روش کانتوپلاستی ساده‌تر است. در این روش تاندون کانتال جانبی جدا نمی‌شود و نیازی به برش‌های زیادی نیست. در تکنیک کانتوپکسی گوشه چشم (قسمتی که پلک بالا و پلک پایین به هم می‌رسند.) کشیده شده و ظاهر چشم‌ها جوان‌تر می‌شود. اما برای ایجاد شیب ملایم در چشم‌ها لازم است عمل کانتوپلاستی انجام شود.

به مدت یک هفته تا ده روز درد خفیف تا متوسطی در چشم‌ها وجود دارد. پزشک برای کاهش درد داروهای تسکین‌دهنده تجویز می‌کند. تورم و کبودی هم به‌مرور طی ۱۰ روز از بین می‌رود. در این مدت ممکن است دید کمی تار باشد. برای ازبین‌رفتن خطوط قرمز (خطوط جای بخیه) یک ماه باید صبر کنید. معمولا جای زخم بعد از یک ماه دیگر قابل‌مشاهده نیست.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره عمل چشم گربه ای

  1. اتاق فرار هیجانی گفت:

    این عمل بهتره توی چه سنی انجام بشه؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این عمل در افراد زیر ۴۰ سال که دارای اقتادگی پلک هستند بیشتر انجام می شود و این افراد نتیجه بهتری میگیرند. لازمه عمل معاینه چشم پزشک و تایید ایشون هست.

    2. HAMO گفت:

      سلام برای کسانی که چشماشون ضعیف هست مشکلی پیش نمیاد؟