عرق کاسنی، خواص و نحوه مصرف آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کاسنی یکی از گیاهان معروف و پرخاصیت در طب سنتی است که خواص فراوانی دارد. در این مقاله به بررسی تعدادی از خواص آن می‌پردازیم.در این مقاله با فواید و مضرات عرق کاسنی بیشتر آشنا می‌شوید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
عرق کاسنی

عرق کاسنی چه خواصی دارد؟ کاسنی با نام انگلیسی  Cichorium intybus گیاهی با خواص فراوان است که از ریشه و قسمت‌های خشک شده آن برای مصارف دارویی استفاده می‌کنند. در بعضی از فرهنگ‌ها از برگ‌های کاسنی مانند اسفناج استفاده می‌کنند. همچنین ریشه این گیاه را به صورت پودر خرد شده در آورده و به عنوان جایگزینی برای قهوه استفاده می‌کنند اما کاربردی‌ترین نوع مصرف این گیاه به صورت عرق کاسنی است. در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با فواید عرق کاسنی آشنا شوید.

اگر تصمیم دارید از این گیاه برای درمان مشکل خود استفاده کنید، حتما با متخصص طب سنتی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

عرق کاسنی چیست؟

یکی از گیاهان معروف در طب سنتی کاسنی است که به روش‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. این گیاه به دلیل رشد آسان در اغلب آب و هواها رشد می‌کند اما در هوای معتدل دو برابر حد معمول رشد دارد. کاربردی‌ترین نوع مصرف این گیاه به صورت عرق کاسنی است. عرق کاسنی از برگ‌های این گیاه تهیه می‌شود که خاصیت درمانی بسیاری دارد.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

ارزش غذایی عرق کاسنی

جالب است بدانید که حجم بسیار زیادی از عرق کاسنی را آب تشکیل داده است اما ارزش غذایی این گیاه به قدری زیاد است که در همان حجم سرشار از ویتامین‌های متفاوت است. ویتامین E، ویتامین B6، ویتامین K، ویتامین C و ویتامین A از جمله ویتامین‌های موجود در عرق کاسنی است. منگنز، منیزیم، آهن، اسید فولیک، روی، کلسیم و پتاسیم از جمله مواد معدنی موجود در عرق کاسنی نیز است. هر نصف لیوان عرق کاسنی ۷.۹ گرم کربوهیدرات، ۰.۷ گرم فیبر و ۳.۹ گرم قند دارد.

عرق کاسنی طبع سرد دارد.
طبع عرق کاسنی سرد است.

طبع عرق کاسنی گرم است یا سرد؟

طبع عرق کاسنی سرد و خنک است. به خاطر داشته باشید که تلخ بودن عرق کاسنی رابطه مستقیمی با فواید بیشتر در آن دارد. هرچه این عرق تلخ‌تر باشد دارای فواید بیشتری است.

خواص عرق کاسنی – عرق کاسنی برای چی خوبه؟

از جمله خواص عرق کاسنی می‌توان به کاهش اشتها، کاهش ناراحتی‌های معده، درمان یبوست، کمک به درمان اختلالات کبدی، بهبود عملکرد کیسه صفرا، مقابله با سرطان و کاهش تپش قلب اشاره کرد. کاسنی حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که باعث محبوبیت این گیاه در طب سنتی شده است.کاسنی حاوی فیبری به نام لینولین است که به مقدار زیادی به صورت محلول در آب در عرق کاسنی موجود است. در ادامه انواع خواص عرق کاسنی و نحوه مصرف آن را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

فواید عرق کاسنیتوضیحات
درمان کبد چربباعث بالا بردن تولید صفرا و کمک به درمان التهابات کبدی
درمان زردی نوزادکمک به ترمیم سلول‌های کبد نوزاد و از بین رفتن زری نوزاد
شادابی پوستویتامین‌های موجود در این عرق کمک به شادابی و جلوگیری از پیری پوست
قاعدگی منظمکمک به تنظیم هورمون‌های بدن و تنظیم قاعدگی
تسکین معده دردکمک به افزایش غلظت باکتری‌های مفید معده و هضم راحت غذا
درمان جای جوشساخت ماسک‌های خانگی برای درمان جای جوش
کمک به لاغریکمک به کاهش کلسترول بدن
کنترل قند خونکمک به جذب بیشتر قند خون توسط بدن
رفع استرسکمک به داشتن خوابی آرامی و کنترل استرس به دلیل خواص آرامش بخش
تقویت سیستم ایمنی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های قوی در کاسنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
خلاصه‌ای از خواص عرق کاسنی

۱. عرق کاسنی برای زردی نوزاد

در طب سنتی برای درمان علائم زردی نوزاد شست‌وشوی دست و پای نوزاد با عرق کاسنی توصیه می‌شود. برای جلوگیری از افت دمای بدن نوزاد بهتر است قبل از این کار عرق را کمی حرارت دهید تا ولرم شود. همچنین می‌توانید یک یا دو لیوان عرق کاسنی را در یک لگن آب ریخته و نوزاد را حدود ده دقیقه ماساژ دهید تا زردی آن از بین برود. این روش کمک به ترمیم سلول‌های کبد کرده و باعث از بین رفتن زردی نوزاد می‌شود.

۲. خواص عرق کاسنی برای پوست

عرق کاسنی باعث روشن شدن رنگ پوست می‌شود و بیماری‌های پوستی مانند اگزما (اگزما چیست؟) را التیام می‌بخشد. این عرق به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شود. عرق کاسنی به دلیل پاکسازی کبد و کمک به درمان غلظت خون باعث پالایش خون شده و پوست را شفاف و بدون لک می‌کند.

۳. خواص شستن صورت با عرق کاسنی

عرق کاسنی از جمله عرقیاتی است که بوی تندی ندارد و برای شستن صورت و استفاده موضعی بسیار مناسب است. شستن صورت با عرق کاسنی باعث کاهش التهابات پوستی و از بین رفتن جای جوش‌ها و آکنه‌ها می‌شود. همچنین باعث شادابی و لطافت پوست می‌شود.

۴. خواص عرق کاسنی برای مردان

عرق کاسنی دارای خواص بسیار زیادی است که هم برای آقایان و هم برای بانوان مفید است. به همین دلیل همه افراد می‌توانند از این گیاه سنتی استفاده کنند.

از آنجایی که احتمال سکته قلبی در آقایان به مراتب بیشتر از خانم‌ها است، استفاده از عرق کاسنی توسط آقایان باعث بالا بردن افزایش سلامت قلب می‌شود که همراه با کاهش کلسترول بد خون همراه است و باعث جلوگیری از رسوب کلسترول در رگ‌ها شده و این امر به کاهش خطر سکته قلبی در مردان کمک می‌کند. در صورت بالا بودن کلسترول در آزمایش خون حتما ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

۵. خواص عرق کاسنی برای زنان

یکی از مهم‌ترین خواص عرق کاسنی که در طب سنتی به آن اشاره شده است بهبود چربی و گرمای کبد است. از آنجایی که طبع عرق کاسنی سرد و خنک است در این زمینه بسیار مفید و کاربردی است. خواص عرق کاسنی برای زنان به دنبال تاثیر مثبت آن روی کبد است. بهبود عملکرد کبد باعث تنظیم هورمون‌ها در بدن می‌شود. این امر به تنظیم سیکل‌های ماهیانه خانم‌ها کمک می‌کند.

آیا بیماریت با عرق کاسنی درمان میشه؟

هر سوالی داری از متخصص بپرس.

۶. خواص عرق کاسنی برای رحم – عرق کاسنی برای پریود شدن

عرق کاسنی یک محرک قوی در رحم است و باعث ایجاد انقباضات رحمی می‌شود. در طب سنتی ارتباط بین عرق کاسنی و قاعدگی اثبات شده است. کاسنی به تنظیم هورمون‌های بدن کمک می‌کند و همین امر باعث تنظیم سیکل‌های پریود در خانم‌ها می‌شود.

۷. خواص عرق کاسنی برای معده

عرق کاسنی برای سلامتی معده و کمک به هضم غذا بسیار مفید است. کاسنی حاوی اینولین، یک پروبیوتیک بسیار قوی است. پروبیوتیک‌ها دسته‌ای از باکتری‌های مفید برای بدن هستند. اینولین برای مقابله با تعدادی از مشکلات روده‌ای و گوارشی از جمله رفلاکس معده، سوزش معده، درد شدید معده و سوءهاضمه بسیار مفید است به دلیل آن که خاصیت اسید معده را کاهش می‌دهد. از این رو کاسنی برای معده و سلامت دستگاه گوارشی مفید است.

متن انگلیسی:
Several studies have shown that chicory could increase the concentration of certain strains of healthy bacteria in the colon. Studies also show that chicory may improve bowel function and reduce constipation
ترجمه متن:
چندین مطالعه نشان داده اند که کاسنی می‌تواند غلظت گونه‌های خاصی از باکتری‌های مفید را در روده بزرگ افزایش دهد. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که کاسنی ممکن است عملکرد روده را بهبود بخشد و یبوست را کاهش دهد.

Healthline

۸. تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C موجود در عرق کاسنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته کاسنی اثرات ضد باکتریایی قوی روی تعدادی از گونه‌های خطرناک باکتری در بدن دارد. مواد فیتوشیمیایی موجود در عرق کاسنی مانند آنتی اکسیدان عمل کرده و رادیکال‌های آزاد را از جریان خون بدن خارج می‌کند که این امر باعث کاهش ابتلا به تعداد زیادی از بیماری‌ها است.

این عرق گیاهی همچنین باعث کاهش التهابات بدن شده و در نتیجه در درمان بسیاری از بیماری‌های ناشی از التهاب نیز می‌تواند نقش مفیدی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که اگر مبتلا به بیماری‌هایی همچون رماتیسم، آرتروز یا ام اس هستید با مشورت از پزشک خود عرق کاسنی را مصرف کنید. 

کاسنی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
تقویت سیستم ایمنی بدن با کاسنی امکان‌پذیر است.

۹. عرق کاسنی برای جوش

افرادی که به دلیل مبتلا شدن به کبد چرب، جوش صورت و آکنه در آنها زیاد شده است، به کمک طبع خنک عرق کاسنی می‌توانند به از بین بردن جوش صورت کمک کنند. از عرق کاسنی در تهیه ماسک‌های خانگی نیز استفاده می‌شود.

۱۰. خاصیت عرق کاسنی برای لاغری

عرق کاسنی دارای فیبر فراوان است به همین دلیل هضم غذا و خالی شدن معده از مواد غذایی را کاهش داده و باعث کم شدن اشتها می‌شود. همچنین اینولین موجود در عرق کاسنی به دلیل داشتن خاصیت ژل مانند و طعم شیرین می‌تواند جایگزین مناسب قند در رژیم غذایی افراد باشد. اینولین همچنین کمک به درمان یبوست و نرم شدن مدفوع فرد می‎کند و دفعات حرکت روده را به طرز قابل چشمگیری افزایش می‌دهد.

مصرف منظم عرق کاسنی نیز می‌تواند به کاهش کلسترول بالا کمک کند. نوشیدن روزانه نصف فنجان عرق کاسنی در کاهش کلسترول بد LDL موثر است و به این ترتیب در کاهش وزن اثر می‌گذارد.

۱۱. کمک به کنترل قند خون

یکی دیگر از خواص عرق کاسنی به دلیل اینولین موجود در آن تجزیه کربوهیدرات‌ها در روده و رشد باکتری‌های مفید است. این امر باعث افزایش جذب قند خون توسط عضلات و بافت‌های بدن می‌شود که در پی آن نیاز به انسولین در فرد را کاهش می‌یابد.

متن انگلیسی:
It seems that inulin promotes the growth of beneficial bacteria that help your body to break down carbohydrates into sugar. Inulin may also increase your body’s sensitivity to insulin, helping you absorb sugar from your blood
ترجمه متن:
به نظر می رسد که اینولین (ماده موجود در کاسنی) باعث رشد باکتری های مفید می‌شود که به بدن شما کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به قند تجزیه کند. اینولین همچنین ممکن است حساسیت بدن شما به انسولین را افزایش دهد و به جذب قند از خون کمک کند.

Healealthline

۱۲. عرق کاسنی قبل از نزدیکی

در نظر داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از عرق کاسنی مانند هر ماده غذایی دیگر می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد بنابراین میزان مصرف این عرق گیاهی نیز بسیار مهم است. مردانی که قصد تقویت و افزایش اسپرم‌های خود را دارند، روزانه یک سوم عرق کاسنی را به همراه آب صبح‌ها ناشتا باید مصرف کنند.

از طرفی عرق کاسنی برای افرادی که تمایل به تعیین جنسیت قبل از بارداری دارند بسیار مفید است. عرق کاسنی نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های مردانه دارد و باعث تقویت کروموزم Y در مردان می‌شود و شانس پسردار شدن را تقویت می‌کند.

۱۳. رفع استرس

عرق کاسنی باعث کاهش اضطراب و تسکین ذهن می‌شود. طبق تحقیقات صورت گرفته عصاره ریشه کاسنی می‌تواند به عنوان یک داروی خواب‌آور استفاده شود. این گیاه به دلیل کیفیت آرام‌بخشی که دارد می‌تواند مانند یک داروی خواب‌آور سالم و بدون ضرر مورد استفاده قرار بگیرد. عرق کاسنی همچنین به دلیل تسکین استرس و اضطراب به کاهش مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی، اختلالات هورمونی، بی‌خوابی و پیری زودرس کمک می‌کند. می‌توانید هنگام تهیه دمنوش برای استرس از عرق کاسنی استفاده کنید.

۱۴. عرق کاسنی برای کبد چرب

کاسنی تولید صفرا را افزایش می‌دهد. همچنین باعث آسان شدن حرکت صفرا و تخلیه کبد از صفرا می‌شود از این رو باعث بهبود عملکرد کبد و تقویت سلول‌های کبدی می‌شود. علاوه بر آن کاسنی دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند التهابات کبدی را کاهش دهد و برای درمان کبد چرب در خانه استفاده می‌شود.

می‌خوای برای درمان کبد چرب از عرق کاسنی استفاده کنی؟ با متخصص مشورت کن.

مضرات و عوارض عرق کاسنی

مصرف بی رویه عرق کاسنی عوارضی مانند ترش کردن معده، افت فشار خون و مشکلات صفراوی به همراه دارد. همچنین مصرف عرق کاسنی به مادران باردار نیز توصیه نمی‌شود. کاسنی باعث ایجاد انقباضات رحم شده و سلامت مادر و جنین را به خطر می اندازد. مصرف زیاد و بی رویه کاسنی در طول دوره بارداری باعث ایجاد خون‌ریزی و سقط جنین می‌شود. مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری باید زیر نظر متخصص تغذیه و دکتر طب سنتی صورت بگیرد. به خاطر داشته باشید که مصرف طولانی مدت عرق کاسنی نیز باعث تحلیل شبکیه چشم می‌شود و ممکن است بر بینایی فرد تاثیر بگذارد. این عرق همچنین عوارض جزئی گوارشی مانند گاز روده، نفخ، درد شکم و آروغ نیز به همراه دارد.

عرق کاسنی در بارداری

استفاده از عرق کاسنی در دوران بارداری اصلا توصیه نمی‌شود. کاسنی یک محرک بسیار قوی در ایجاد انقباضات قوی در رحم است و همین امر باعث به خطر افتادن سلامت جنین و مادر می‌شود. مصرف زیاد کاسنی در دوران بارداری می‌تواند خطر سقط جنین و خون‌ریزی در بارداری را به همراه داشته باشد.

نحوه مصرف عرق کاسنی

اگر جز افرادی هستید که به عرق کاسنی حساسیت دارند از مصرف عرق کاسنی و لمس برگ‌های آن بپرهیزید. کاسنی تولید صفرا را افزایش می‌دهد. برای کسانی که سنگ کیسه صفرا دارند این عرق بسیار مضر است. همچنین احتمال تداخل دارویی در زمان مصرف عرق کاسنی و داروهای شیمیایی وجود دارد. عرق کاسنی با داروهای کاهش قند خون و داروهای کاهش فشار خون تداخل دارد.

عرق کاسنی رو کی بخوریم؟

بهترین زمان برای مصرف عرق کاسنی قبل از صبحانه و به صورت ناشتا است. استفاده از این عرق به همراه آب و گلاب باعث جذب بیشتر مواد غذایی می‌شود. به دلیل طبع سرد این عرق نوشیدن آن با عسل و خرما نیز توصیه می‌شود. 

میزان مجاز مصرف عرق کاسنی

میزان مصرف عرق کاسنی به منظور استفاده درمانی به عوامل متعددی مانند شرایط عمومی بدن فرد و سن شخص مصرف‌کننده بستگی دارد. به خاطر داشته باشید طبیعی بودن یک محصول دلیلی برای مصرف بیش از اندازه آن نیست. در واقع محصولات طبیعی لزوما بی‌خطر نیستند. استفاده از عرق کاسنی به منظور درمان هر نوع بیماری بهتر است زیر نظر دکتر طب سنتی یا دیگر متخصصان در این حوزه صورت گیرد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

اضافه کردن هر ماده جدید به رژیم غذایی نیازمند مشورت گرفتن از فرد متخصص است. عرق کاسنی یکی از عرقیات محبوب در طب سنتی همراه با خاصیت‌های فراوان برای لاغری، کبد چرب، سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن است اما مصرف زیاد و بی‌رویه آن ممکن است باعث ایجاد هرگونه عوارضی شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای استفاده از عرق کاسنی و میزان مصرف آن حتما با پزشکان طب سنتی و متخصصین تغذیه مشورت کنید.

قبل از مصرف این گیاه دارویی با متخصص طب سنتی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین طب سنتی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

کاسنی منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این عرق برای کبد چرب، سلامت پوست، کاهش وزن، رفع استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، کنترل قند خون، از بین بردن جای جوش صورت و خیلی از موارد دیگر بسیار کاربرد دارد.

گیاه کاسنی به ویژه ریشه گیاه کاسنی، حاوی ماده‌ای به نام اینولین است. اینولین با تحریک تولید هورمون‌های کنترل کننده قند خون مانند انسولین، نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از دیابت در افراد دارد.

برای سم‌زدایی کبد مصرف خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی یک معجون مناسب است. مصرف خاکشیر با عرق کاسنی یکی از درمان‌های مفید برای کبد است.

عرق کاسنی به دلیل طبع سرد آن باعث تقویت کروموزوم Y ( که مسئول تولید جنین پسر) می‌شود.

رنگی شدن چشم نوزاد بیشتر به عوامل ژنتیکی مرتبط است و از همین رو نمی‌توانید با تغییر رژیم غذایی یا استفاده از برخی خوراکی‌ها یک نوزاد با رنگ چشم خاص داشته باشیم.

مصرف بسیار کم عرق کاسنی در بارداری می‌تواند برای سلامت مادر مفید باشد اما از طرفی می‌تواند باعث به وجود آمدن عوارض خطرناکی مانند سقط جنین شود. به همین دلیل بهتر است مادران باردار قبل از مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری با پزشک زنان خود مشورت کنند.

افرادی که دارای نارسایی کلیه، سنگ کلیه و مشکلات سنگ کیسه صفرا دارند نباید عرق کاسنی مصرف کنند.

مواد غذایی موجود در عرق کاسنی به کاهش ترشح هورمون گرلین که مربوط به احساس گرسنگی است کمک می‌کند. به همین دلیل فرد احساس سیری می‌کند و به غذا میل کمتری پیدا می‌کند و سبب کاهش وزن می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره عرق کاسنی

  1. ناشناس گفت:

    سلام من میل جنسی بالایی دارم. مصرف عرق کاسنی موثره رو کاهشش؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      مصرف منظم ان تاثیر دارد

    2. ابوالفتح گفت:

      قند خونم بالاست ۱۸۷داروهم مصرف میکنم

  2. هلن گفت:

    سلام. من یه ماه پیش. کبدم التهاب پیدا کرد و زردی گرفتم.کم کم زردیم(مقدار بیلی روبین)نرمال شد و جواب ازمایشم خوب بود.دکتر گفت چیزی نمیخواد بخوری فقط استراحت کن خوب میشی. الان زردیم باز برگشته. ۲۰سالمه. چه جوری باید عرق کاسنی رو مصرف کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است. عرق کاسنی را با آب در دمای معمولی و به صورت ناشتا بنوشید تا سبب افزایش دریافت مواد مغذی از گیاه کاسنی شود. – طبق دستور پزشک روزانه ۱ الی ۲ لیوان از عرق کاسنی میتوانید استفاده کنید.

  3. عابدی گفت:

    سلام من حدود ۵ سال است که بیماری پارکینسون دارم و تحت نظر پزشک معالج خود دارو مصرف میکنم در ضمن من دارایی کبد چرب با گرید ۱ به بالا هستم و کلسترول بد خون هم دارم آیا میتونم از عرق کاسنی استفاده کنم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      برای همه مواردی که ذکر کردید مفید است

  4. عابدی گفت:

    سلام من حدود ۵ سال است که بیماری پارکینسون دارم و تحت نظر پزشک دارو مصرف میکنم در ضمن کبدم چرب با گرید ۱ به بالا هستم و چربی خون هم دارم آیا استفاده از عرق کاسنی مشکلی آحاد میکنه برام ؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      عرق کاسنی برای همه موارد فوق مفید است

  5. ناشناس گفت:

    سلام
    دکتر به تازگی به من گفته کبد چرب دارم
    صبح ناشتا چقدر میتونم عرف کاسنی بخورم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      – بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است. عرق کاسنی را با آب در دمای معمولی و به صورت ناشتا بنوشید تا سبب افزایش دریافت مواد مغذی از گیاه کاسنی شود. – طبق دستور پزشک روزانه ۱ الی ۲ لیوان از عرق کاسنی میتوانید استفاده کنید.

  6. ناشناس گفت:

    سلام
    من برای از بین بردن لکه های صورتم می‌خوام از عرق کاسنی استفاده کنم،آیا ایرادی نداره؟وآیاتأثیر داره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      عرق کاسنی باعث روشن شدن رنگ پوست می‌شود و بیماری‌های پوستی مانند اگزما را التیام می‌بخشد. این عرق به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شود. عرق کاسنی به دلیل پاکسازی کبد و کمک به درمان غلظت خون باعث پالایش خون شده و پوست را شفاف و بدون لک می‌کند

  7. سمانه گفت:

    سلام،ببخشید من تقریبا ۳ ماهه قرص نورم اسکین مصرف میکنم و یک‌ماهه هرروز صبح ناشتا یک‌استکان عرق کاسنی و عرق شاتره مخلوط میکنم میخورم،میخواستم بدونم بین این قرص و عرق کاسنی تداخل وجود داره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خیر
      ایرادی ندارد

  8. ناشناس گفت:

    باسلام ببخشید من اوایل بارداریم هست وکبدمم. G=1هستش.ازطرفی نمیتونم ورزش کنم بخاطر بارداریم میتونم عرق کاسنی مصرف کنم گویا عرق کاسنی هم زمان بارداری باید استفاده نشه.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      عرق کاسنی در بارداری ممنوع است

      تحت نظر پزشکتان دارو مصرف کنید

  9. ناشناس گفت:

    مطلب خیلی عالی بود

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از شما

  10. ناشناس گفت:

    خیلی خوب بود خدا خیرتان بده ازچه قسمت هائ ازکاسنی عرق تهیه کنیم بهتره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      گیاه کاسنی دارای فواید زیادی است. همه قسمت‌های گیاه کاسنی، از جمله برگ‌ها و ریشه آن قابل استفاده هستند و خواص بسیار زیادی دارند. همچنین می‌توانید کاسنی را به صورت چای، قهوه و عرق کاسنی استفاده کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید. ریشه کاسنی را می‌توانید بجوشانید و مصرف کنید.

      1. ناشناس گفت:

        با سلام من چربی خون دارم
        آیا کاسنی مصرف بکنم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام

          مصرف منظم عرق کاسنی می‌تواند به کاهش کلسترول بالا کمک کند. نوشیدن روزانه نصف فنجان عرق کاسنی در کاهش لیپوپروتئین با چگالی بالا (کلسترول بد LDL) موثر است و به‌این‌ترتیب بر کاهش وزن و چاقی نیز اثر می‌گذارد.