دکتر محمدطاهر قادری (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

تخصص ارتوپدی

فلوشیپ جراحی زانو

 

کد نظام پزشکی: ۱۰۳۲۸۴
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر محمدطاهر قادری

ایشان تاکنون 41 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

شکستگی کف پا چه علائم و راه درمانی دارد؟

شکستگی کف پا در اثر تصادف، ضربه، سقوط و زمین خوردن رخ می‌دهد. اگر به موقع درمان نشود ممکن است استخوان عفونت کرده و عوارض وخیمی را به دنبال داشته باشد.

4 ماه پیش

شکستگی استخوان ران چه علائم و راه درمانی دارد؟

شکستگی استخوان ران بیشتر در اثر افتادن، ضربه و تصادفات رخ می‌دهد؛ اما گاهی برخی از بیماری‌های استخوانی مانند تومور، بیماری پاژه، کیست استخوان یا پوکی‌استخوان نیز باعث این مشکل می شوند.

4 ماه پیش

شکستگی استخوان چه علائم و راه درمانی دارد؟

شکستگی استخوان به معنای ترک خوردن یا شکستن یک استخوان در بدن است. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که استحکام استخوان آسیب ببیند. شکستگی استخوان می‌تواند در هر قسمتی از بدن رخ دهد، از جمله بازوها، ساق پا، پاشنه، دست‌ها، پشت، نخاع و سایر قسمت‌های بدن. شکستگی استخوان معمولا نتیجه ضربه شدید، فشار زیاد، فعالیت ورزشی شدید، عوامل تروماتیک، بیماری‌هایی که استحکام استخوان را ضعیف می‌کنند است.

5 ماه پیش

شکستگی لگن چه علائم و راه درمانی دارد؟

شکستن لگن یک آسیب‌دیدگی بسیار جدی است که باید سریعاً برای دریافت مراقبت‌های فوری پزشکی اقدام کرد. از علائم آن می‌توان به درد، تحرک محدود و تغییرات فیزیکی این اندام اشاره کرد. معمولا برای درمان مناسب‌ترین گزینه جراحی است.

5 ماه پیش

شکستگی دنده چه علائم و راه درمانی دارد؟

شکستگی دنده بدن می‌تواند در نتیجه ضربه شدید، فشار زیاد، فعالیت ورزشی شدید یا بیماری‌هایی که استحکام استخوان را ضعیف کنند، رخ دهد. درمان شکستگی دنده بستگی به جایگاه و شدت شکستگی، نوع استخوان صدمه دیده و سایر عوامل دارد. پزشک معالج بر اساس تصویربرداری، نوع شکستگی و شرایط فرد، روش‌های درمانی مناسب را تعیین می‌کند.

5 ماه پیش

شکستگی انگشت چه علائم و درمانی دارد؟

شکستگی انگشت مشکلی نسبتا رایج در بین کودکان و بزرگسالان است. این شکستگی به راحتی قابل درمان بوده و درد ناشی از آن نیز اصولا با مصرف برخی داروها قابل کنترل است. برای درمان شکستگی انگشت معمولا از آتل استفاده می‌شود تا انگشتان تکان نخورند.

5 ماه پیش

شکستگی زانو چه علائم و درمانی دارد؟

شکستگی زانو در صورتی که به موقع تشخیص داده شود نه تنها قابل درمان است بلکه عوارض ناشی از آن نیز به حداقل خواهند رسید. این شکستگی رایج بوده و بر اثر سانحه‌های مختلفی از جمله تصادف و سقوط از ارتفاق رخ می‌دهد.

5 ماه پیش

شکستگی کتف چه علائم و درمانی دارد؟

شکستگی کتف می‌تواند یک آسیب جدی باشد که نیاز به مراقبت و درمان مناسب دارد. درمان آن شامل تثبیت استخوان، جراحی در برخی موارد، فیزیوتراپی و تمرینات تقویتی است. در طول فرآیند بهبودی، تغذیه مناسب نیز نقش مهمی در ترمیم استخوان و عضلات دارد. مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین، ویتامین D، کلسیم، ویتامین C و روی می‌تواند به ترمیم استخوان کمک کند.

5 ماه پیش

شکستگی دست چه علائم و راه درمانی دارد؟

شکستگی دست، آسیبی است که استخوان‌های دست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در صورت عدم درمان مناسب، ممکن است باعث عوارض جدی مانند ناتوانی در حرکت، کاهش قدرت، درد مزمن و تورم طولانی مدت بشود.

5 ماه پیش

جدیدترین داروهای نقرس چیست؟

بیماری نقرس به طور کامل درمان نمی‌شود. پزشک معالج تنها با تجویز داروهای ضدالتهابی، کورتیکواستروئید و ضددرد این بیماری را کنترل می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا با داروهای کنترل کننده نقرس آشنا شوید.

5 ماه پیش

ام آر آی مهره‌ های کمری و نخاع چگونه انجام میشود؟

ام آر آی کمری و نخاع یک فناوری تصویربرداری پیشرفته برای تشخیص و ارزیابی مشکلات مرتبط با نخاع و ستون فقرات است که از میدان مغناطیسی قوی و امواج رادیویی برای تولید تصاویر دقیقی از نخاع و ساختارهای محیطی آن استفاده می‌کند.

6 ماه پیش

ام آر آی زانو چیست و چگونه انجام میشود؟

ام آر آی زانو فناوری تصویربرداری پزشکی پیشرفته است که تصاویر دقیق و با رزولوشن بالا از زانو و ساختارهای مختلف آن ایجاد می‌کند و می‌تواند التهاب، آسیب‌، شکستگی‌، آرتریت و تغییرات در بافت‌های زانو را تشخیص بدهد. این فناوری بدون استفاده از پرتوهای X و بدون درد یا آسیب به بافت‌های زانو کار می‌کند، که از جمله ویژگی‌های مثبت آن به‌شمار می‌آیند.

6 ماه پیش