گین اپ و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پودر گین اپ محصول شرکت کارن ترکیه است که باعث افزایش وزن ۵ تا ۷ کیلو در ماه می‌شود. این مکمل را می‌توانید در وعده‌های بین غذایی، بعد از تمرین یا صبح‌ها میل نمایید. به طور معمول، روزانه ۲ تا ۳ اسکوپ از پودر را در ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌لیتر آب یا شیر حل کنید. پودر گین آپ کودکان به عنوان مکمل غذایی طراحی شده است تا پروتئین و انرژی روزانه در کودکان دچار سو تغذیه، کم‌اشتهایی یا کم‌وزنی را تامین کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
گین اپ

پودر گین اپ (Gain Up) یک مکمل غذایی شناخته‌ شده است که برای افزایش حجم عضلانی و وزن سالم بدن طراحی شده است. برای دستیابی به نتایج دلخواه، مصرف این مکمل باید همراه با رژیم غذایی متعادل و تمرینات ورزشی منظم باشد. این مکمل نیاز بدن به پروتئین، کربوهیدرات‌های سالم و چربی‌ها را تامین کرده و به فرم پودر قابل دسترس است. قبل از مصرف این دارو حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان و مشاوره دارویی وجود دارد.

گین اپ چیست؟

لاغری و چاقی تاثیر زیادی بر ظاهر و روحیه افراد دارد و حتی بر اعتماد به نفس آن‌ها نیز اثر می‌گذارد. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال روش‌های مطمئنی برای دستیابی به تناسب اندام و ظاهری مطلوب هستند. یکی از این روش‌ها مصرف پودرهای چاق کننده مانند گین اپ است. پودر گین اپ محصول شرکت کارن ترکیه و مکمل خوشمزه و بسیار موثری است که سرعت چاق شدن بدن را افزایش می‌دهد و مشکل لاغری و کم ‌اشتهایی را به سادگی حل می‌کند. این پودر به طور یکنواخت بدن را چاق کرده و بدون عوارض و بازگشت اثرات، به کار خود ادامه می‌دهد.

در اینجا جدول شناسنامه دارویی برای “پودر گین آپ” (Gain Up)، که یک مکمل افزایش وزن است، تنظیم شده است:

شناسنامه داروییتوضیحات
نام تجاری محصولGain Up (گین آپ)
دسته محصولمکمل‌های غذایی ورزشی، مکمل‌های افزایش وزن
شکل محصولپودر قابل حل در آب یا شیر
دوزهای موجودبسته‌های ۳۰۰ گرم، ۵۰۰ گرم، ۱۰۰۰ گرم و بیشتر
نحوه عملکرد محصولتامین کالری، پروتئین و کربوهیدرات به منظور افزایش وزن، افزایش انرژی و حجم عضلات
موارد مصرفافزایش وزن، تامین پروتئین و انرژی برای افراد با کمبود وزن یا ورزشکاران
موارد منع مصرفحساسیت به ترکیبات موجود در مکمل، افرادی که مشکلات کلیوی یا کبدی دارند.
موارد احتیاطافراد با دیابت، فشار خون بالا یا مشکلات قلبی باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.
تداخلات داروییبه طور خاص تداخل دارویی ندارد، اما توصیه می‌شود همراه با داروهای خاصی که سطح قند خون را تغییر می‌دهند، با احتیاط مصرف شود.
عوارض جانبیاحتمال بروز نفخ، مشکلات گوارشی، افزایش وزن بیش از حد در صورت مصرف نادرست
شرایط نگهداریدر جای خشک و خنک، دور از نور مستقیم و رطوبت
اطلاعات شناسنامه‌ای داروی گین اپ

طریقه مصرف پودر چاقی گین آپ

این مکمل را می‌توانید در وعده‌های بین غذایی، بعد از تمرین یا صبح‌ها میل کنید. به طور معمول، روزانه ۲ تا ۳ اسکوپ از پودر را در ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌لیتر آب یا شیر حل کنید و تا زمانی که کاملا حل شود، هم بزنید. مصرف این مکمل باید همراه با رژیم غذایی متعادل و مناسب صورت گیرد.

متن انگلیسی:
Add 5 scoops (220 grams) of GAIN UP powder to 550 ml of water, milk, or fruit juice and serve it cold. Drink an extra glass of water after each serving. It is better to take each serving at different times during the day. you can take it after breakfast, dinner, and supper and before sleeping
ترجمه متن:
۵ پیمانه (۲۲۰ گرم) پودر گین آپ را به ۵۵۰ میلی‌لیتر آب، شیر یا آب‌میوه اضافه کنید و آن را سرد میل کنید. بعد از هر وعده یک لیوان آب اضافی بنوشید. بهتر است هر وعده در ساعات مختلف روز مصرف شود. می‌توانید آن را بعد از صبحانه، شام و قبل از خواب مصرف کنید.

en.karenpharma

نمی‌دونی برای افزایش وزن چقدر در روز گین اپ مصرف کنی؟

از متخصص کمک بگیر.

قرص گین آپ را چگونه مصرف کنیم؟

برای مصرف قرص مکمل افزایش وزن گین آپ، ۲ عدد کپسول یا قرص را تقریبا با فاصله زمانی ۴ ساعت با یک لیوان آب ولرم مصرف کنید. در صورت تمایل، می‌توانید قرص‌ها را به جای آب با شیر یا آب‌میوه میل کنید. به منظور دستیابی به نتایج مطلوب، ۲ قرص در روز توصیه می‌شود. بهترین زمان برای مصرف این قرص‌ها، هنگام صبحانه و شام است.

موارد مصرف گین اپ

گین اپ ترکیبی از ۱۹ گیاه است که باعث افزایش وزن طبیعی با افزایش اشتها و بهبود متابولیسم می‌شود. این محصول همچنین به حفظ سطح انرژی و تناسب اندام با تقویت مقاومت بدن کمک می‌کند. گین آپ برای مردان و زنان، مناسب است. موارد مصرف گین اپ عبارتند از:

  • افزایش وزن: کمک به افزایش وزن و افزایش حجم در افراد لاغر
  • تامین پروتئین و مواد مغذی لازم برای ساخت عضلات حین تمرینات ورزشی
  • رفع کم ‌اشتهایی
  • تامین مواد مغذی اضافی در رژیم غذایی روزانه
  • کمک به بازگشت وزن و قدرت بدنی بعد از بیماری یا آسیب

قرص گین آپ صورت

قرص گین آپ به طور خاص برای افزایش وزن طراحی شده است که با تامین ترکیبات مغذی و طبیعی باعث افزایش اشتها و بهبود متابولیسم می‌شود. همچنین، مصرف آن می‌تواند به بالا بردن سطح انرژی و تقویت فرآیندهای بدنی کمک کند. برای به حداکثر رساندن اثرات این مکمل، توصیه می‌شود آن را همراه رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی مناسب مصرف کنید.

مکمل گین اپ به افزایش وزن بدن کمک می کند.
این مکمل به افزایش اشتها و به دنبال آن افزایش وزن افراد کمک می‌کند.

گین اپ برای افزایش وزن

گین آپ، مکمل گینر برای افزایش وزن در افراد لاغر یا کسانی است که اشتهای کافی به غذا ندارند و بخشی از کالری روزانه در افراد پرمشغله را هم تامین می‌کند. این داروی چاقی سریع به افزایش اشتها کمک می‌کند.

پودر گین آپ کودکان

پودر گین آپ کودکان به عنوان مکمل غذایی طراحی شده است تا پروتئین و انرژی روزانه در کودکان دچار سو تغذیه، کم‌اشتهایی یا کم‌وزنی را تامین کند. این محصول به رشد، افزایش قد و کم اشتهایی کودک کمک کرده و وزن آن‌ها را افزایش می‌دهد. هر پیمانه از این مکمل حدود ۱۰۰ کیلوکالری انرژی دارد که می‌تواند به افزایش انرژی و وزن کودک کمک کند. 

با پودر گین آپ چند کیلو میتوان اضافه کرد؟ (گین آپ چقدر چاق میکند؟)

در پاسخ به این پرسش که گین آپ چقدر چاق می‌کند، پاسخ روشن و قطعی وجود ندارد، چرا که میزان افزایش وزن در افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان میزان دقیقی برای آن تعیین کرد. با این حال، به‌طور تقریبی انتظار می‌رود که افرادی که روزانه ۵ پیمانه از این مکمل را در کنار رژیم غذایی پرکالری مصرف می‌کنند، بین ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته وزن اضافه کنند.

قرص گین آپ چند روزه چاق میکند؟

قرص گین اپ از مکمل‌ها و قرص‌های چاقی زود بازده است که در دوره مصرف کوتاهی می‌توانید نتایج چشمگیری را مشاهده کنید. معمولا در همان هفته اول مصرف قرص گین آپ متوجه تغییرات وزنی و ظاهری خواهید شد و حدود یک ماه هم زمان لازم است تا قرص اثر کامل خود را نشان دهد.

متن انگلیسی:
Some people may start to notice changes in muscle mass and weight gain within a few weeks of consistently using a mass gainer supplement, while others may take longer
ترجمه متن:
برخی از افراد ممکن است طی چند هفته پس از استفاده مداوم از مکمل‌های افزایش وزن، متوجه تغییرات در توده عضلانی و افزایش وزن شوند، در حالی که در برخی دیگر از افراد ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

quora

فواید پودر گین اپ

فواید پودر گین آپ عبارتند از:

  • کمک به افزایش وزن
  • تامین پروتئین‌های لازم برای رشد و ترمیم عضلات
  • بهبود عملکرد متابولیسم و افزایش جذب مواد مغذی
  • افزایش سطح انرژی روزانه
  • تامین ۱۲ نوع ویتامین ضروری بدن و کربوهیدرات‌های پیچیده
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش

می‌خوای با مصرف پودر گین اپ چاق شی؟ قبلش از متخصص مشاوره بگیر.

عوارض قرص گین آپ و عوارض پودر گین اپ

هرچند قرص و پودر گین آپ محصول مطمئنی با عوارض جانبی کم هستند و برای بیشتر افراد ایمن محسوب می‌شوند، اما ممکن است در برخی موارد عوارض جانبی ایجاد کنند. عوارض پودر گین اپ عبارتند از:

  • افزایش سطح قند خون
  • حساسیت
  • برهم خوردن روند خواب منظم
  • حالت تهوع، درد شکمی و اسهال 

قرص گین اپ و پریودی

مصرف هر نوع مکملی ممکن است در برخی افراد موجب تغییرات هورمونی شود، که می‌تواند تاثیراتی روی قاعدگی داشته باشد، اما این موضوع به فرد بستگی دارد. به طور کلی، گین آپ ممکن است هیچ تاثیر مستقیمی بر پریود نداشته باشد، اما بهتر است هرگونه تغییرات را زیر نظر داشته باشید.

ایا قرص گین اپ خواب اور است؟

قرص گین آپ به‌طور خاص به عنوان خواب‌آور طراحی نشده است و معمولا تاثیری بر خواب ندارد. با این حال، ممکن است برخی افراد به دلیل اثرات آرامش ‌بخش یا افزایش انرژی پس از مصرف این مکمل، تغییراتی در الگوی خواب خود تجربه کنند.

مصرف گین آپ در پریود مشکلی ایجاد نمی کند.
گین آپ ممکن است هیچ تاثیر مستقیمی بر پریود نداشته باشد

چه کسانی می توانند از پودر گین اپ استفاده کنند؟

پودر گین آپ معمولا برای افراد زیر توصیه می‌شود:

  • کسانی که از لاغری رنج برده و به دنبال افزایش وزن هستند.
  • کودکان و نوجوانان دچار سوتغذیه و کم اشتهایی
  • بدنسازان، ورزشکاران برای افزایش حجم عضلات
  • تامین سریع کالری
  • افرادی که به‌راحتی نمی‌توانند نیازهای غذایی خود را تامین کنند.

چه کسانی نمی توانند از پودر گین اپ استفاده کنند؟

پودر گین آپ برای برخی افراد مناسب نیست و نباید از این پودر استفاده کنند:

  • کودکان زیر ۲ سال
  • بیماران کلیوی
  • دیابتی‌ها
  • افراد آلرژیک
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی در معرض ریسک آریتمی قرار دارند.

متن انگلیسی:
People with phenylketonuria should not take this supplement. Use of this supplement in patients with chronic renal failure and patients taking any specific medication, under the supervision of a physician
ترجمه متن:
افراد مبتلا به فنیل کتونوری (اختلال مرتبط با اسیدهای آمینه) نباید از این مکمل استفاده کنند. استفاده از این مکمل در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی و بیمارانی که هر داروی خاصی مصرف می‌کنند، باید زیر نظر پزشک معالج باشد.

en.karenpharma

موارد احتیاط و منع مصرف پودر گین اپ

از موارد احتیاط و منع مصرف گین اپ عبارتند از:

  • در صورت داشتن آلرژی به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده، از مصرف گین آپ پرهیز کنید.
  • اگر عوارضی مانند مشکلات گوارشی، افزایش قند خون یا اختلال در خواب مشاهده کردید، باید مصرف پودر گین اپ را متوقف و به پزشک مراجعه کنید.
  • این محصول برای کودکان زیر ۲ سال، بیماران فنیل کتونوری، کلیوی و دیابتی‌ها مجاز نیست.

مصرف گین اپ در بارداری

گین آپ در بارداری توصیه نمی‌شود، چرا که این دوران، ممکن است برخی حساسیت‌ها یا واکنش‌های جدید به مواد تشکیل‌دهنده این مکمل بروز کند، بنابراین دقت در انتخاب و استفاده از آن بسیار مهم است. به‌طور کلی، مصرف گین آپ در بارداری باید تحت نظر پزشک باشد تا از سلامت مادر و جنین محافظت گردد.

مصرف گین اپ در شیردهی

مصرف گین اپ در شیردهی مجاز نیست، چرا که این مکمل برای کودکان زیر دو سال ممنوع است و ممکن است مواد و ترکیبات آن از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود. مادران شیرده باید با احتیاط از این محصولات استفاده کنند و قبل از مصرف، با پزشک مشورت نمایند، زیرا برخی مواد تشکیل‌دهنده ممکن است عوارض منفی داشته باشند.

مصرف گین اپ برای کودکان

گین اپ کودکان حاوی کربوهیدرات‏‌های پیچیده، مخلوط پروتئین‏های شیر و وی (Whey)، مجموعه آنزیم‌ها برای کمک به هضم و جذب هرچه بهتر پروتئین‌ها و ۱۲ نوع ویتامین برای تامین نیاز روزانه بدن کودکان است. این پودرها لاکتوز کمی دارند و به افزایش وزن در کودکان لاغر، بد غذا و بی‌اشتها کمک می‌کنند. کودکان ۲ تا ۵ ساله باید روزانه یک پیمانه در یک چهارم لیوان آب، شیر یا آبمیوه از این پودر مصرف کنند.

مصرف گین آپ به افزایش وزن کمک می کند.
این مکمل را می‌توانید در وعده‌های بین غذایی، بعد از تمرین یا صبح‌ها میل کنید.

اختلالات دارویی گین اپ

گین آپ می‌تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد که ممکن است عوارض جانبی یا کاهش اثربخشی داروها را به دنبال داشته باشد. برخی اختلالات دارویی گین اپ عبارتند از:

  • داروهای دیابت
  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی
  • داروهای ضد فشار خون
  • داروهای ضد افسردگی 

اطلاعات دارویی پودر گین اپ

عوارض و تداخلات دارویی پودر گین آپ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید: 

اسامی رایج داروعوارض جانبیتداخلات دارویی
پودر گین آپ پی ان سی کارن ۱۸۰۰ گرمناراحتی‌های گوارشیداروهای دیابت
ساشه گین آپ کودکان کارننفخداروهای ضد التهاب غیر استروئیدی
پودر گین آپ کودکان کارن ۳۰۰ گرماسهالداروهای ضد فشار خون
شکلات گین آپ بار کارنواکنش‌های آلرژیکداروهای ضد افسردگی
پودر گین فارمامیکس
پودر گین ویت ویتاپی
اطلاعات دارویی پودر گین اپ

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

پودر گین اپ به عنوان مکمل غذایی طراحی شده است که هدف آن کمک به افرادی است که قصد افزایش وزن و عضله‌سازی دارند. این محصول در تامین کالری و مواد مغذی ضروری موثر است، اما مصرف آن باید با احتیاط و با مشورت پزشک همراه باشد. در دوران بارداری و شیردهی، استفاده از گین آپ باید به‌طور ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد، زیرا برخی از اجزای آن می‌توانند به شیر مادر منتقل شوند و ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. افرادی که به مصرف پودر گین آپ فکر می‌کنند، باید قبل استفاده با پزشک مشورت کنند، به‌خصوص اگر شرایط پزشکی خاصی دارند یا دارو مصرف می‌کنند.

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دکتر تغذیه در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر تغذیه آنلاین و مشاوره دارویی آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

قرص گین آپ باعث افزایش وزن می‌شود، اما بسته به رژیم غذایی، فعالیت بدنی و سبک زندگی فرد  احتمال بازگشت وزن به حالت اولیه پس از قطع مصرف وجود دارد.

قرص گین آپ به‌طور مستقیم باعث نازایی نمی‌شود. این مکمل غذایی بیشتر برای افزایش وزن است و تاثیر خاصی بر باروری ندارد.

ممکن است بدن نتواند ویتامین‌ها و پروتئین‌های موجود در مواد غذایی را به خوبی جذب کند و چاقی اتفاق نیفتد.

اگر مصرف گین آپ را فراموش کردید، بهتر است به محض یادآوری، دوز فراموش شده را مصرف کنید. با این حال، اگر زمان مصرف دوز بعدی نزدیک است، از مصرف دو دوز هم‌زمان خودداری کنید و دوز عادی خود را در زمان معین مصرف کنید.

در جای خشک و خنک مانند یخچال نگهداری کنید.

خیر، نیازی به نسخه پزشک ندارد، اما باید با تشخیص و مشورت پزشک باشد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن