در چه شرایطی خون در مایع منی دیده می شود و چه درمانی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

وجود خون در مایع منی می‌تواند هر مردی را بترساند. این علامت نشان‌دهنده‌ی بیماری‌های مختلفی است و در مواردی ممکن است بدون علت خطرناکی بروز کرده و بعد از چند روز برطرف شود. برای بررسی آن باید به دکتر اورولوژیست مراجعه کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
در چه شرایطی خون در مایع منی دیده می شود و چه درمانی دارد؟

شاید وجود خون در منی مردان بسیاری را بترساند و باعث ایجاد استرس در آنها شود. خون در منی به معنی دیده‌شدن خود در مایعی است که در زمان انزال از آلت مرد خارج می‌شود. آیا طبیعی است که در این مایع خون دیده‌شود؟ چه میزان خون در این مایع خطرناک است؟ علت پیدا شدن خون در منی چیست؟ برای پیشگیری از بروز این مشکل چه باید کرد؟در صورتیکه این سوالات ذهن شما را هم درگیر کرده‌است، بهتر است که این مطلب دکترتو را مطالعه کنید.

اگر در شما یا در مردان خانواده ‌شما، علامت خون در منی دیده‌شده‌است، بهتر است که پیش از آنکه اضطراب بگیرید، به یک دکتر اورولوژیست مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره تلفنی دکتر اورولوژی سوالات خود را بپرسید.

وجود خون در منی یا هماتوسپرمی یعنی چه؟

خون در مایع منی یا هماتواسپرمیا (به انگلیسی: Hematospermia)  یک عارضه جدی است که برای درمان صحیح، نیاز به بررسی علت آن دارد. منی شامل اسپرم و مایعات همراه آن است که توسط غده‌ی پروستات، غده‌ی وزیکول سمینال و غده‌ی پیازی-میزراهی ساخته‌می‌شود. در واقع، منی مایعاتی است که همراه با اسپرم از مجاری ادراری و دستگاه تناسلی مردان عبور کرده. خروج این مایعات انزال نامیده می‌شوند و خروج منی در حین ارضا شدن رخ‌می‌دهد.

علل متعددی می‌تواند موجب آسیب به عروق خونی مجاری شده و باعث همراه شدن خون با مایع منی، ادرار یا هر دو شود. در ادامه علت خونریزی بعد از نزدیکی را توضیح می‌دهیم. به حضور خون در مایع منی، هماتوسپرمی نیز گفته‌می‌شود. نمونه‌گیری (بیوپسی) پروستات، شایع‌ترین علت است. این بیماری می‌تواند ناشی از تومورها، عفونت‌ها، ناهنجاری‌های آناتومی، سنگ‌ها و التهاب در قسمت‌های مختلف سیستم ادراری باشد. معمولا وجود خون در مایع منی خوش‌خیم بوده و به‌خودی‌خود برطرف می‌شوند. درمان آن نیز بستگی به علت زمینه‌ای دارد. هماتوسپرمی همیشه قابل تشخیص نیست.

دیدن خون در منی با چه علائمی همراه است؟ (علائم خون در مایع منی)

خون در مایع منی، بسته به علت آن، ممکن است با هر کدام از علائم زیر همراه باشد:

  • دفع ادرار همراه با درد
  • درد در هنگام انزال
  • وجود خون در ادرار
  • درد در قسمت پایین کمر
  • تب
  • درد بیضه و کیسه‌ی بیضه هنگام لمس
  • ورم بیضه‌ها و کیسه‌ی بیضه
  • درد در کشاله‌ی ران

آیا دیدن خون در مایع منی طبیعی است؟

برای بررسی علت آن، به متخصص مراجعه کن.

علت خون در منی چیست؟ (خون در منی یا اسپرم مردان نشانه چیست)

وجود خون در مایع منی، ناشی از شرایط متعددی است که بر سیستم ادراری-تناسلی مردان تاثیر می‌گذارد. قسمت‌های آسیب‌دیده ممکن است شامل مثانه، مجرای ادراری، بیضه‌ها، کیسه‌ی منی، اپیدیدیم (لوله‌های باریک درون بیضه‌ها است که محل بلوغ، ذخیره و انتقال اسپرم است) و غده‌ی پروستات باشد.

در ادامه به شایع‌ترین علل آن می‌پردازیم:

  • پرتودرمانی داخلی (براکی‌تراپی)
  • اشعه‌درمانی خارجی برای سرطان پروستات
  • زگیل تناسلی (هرپس تناسلی)
  • بیماری سوزاک (گونوره): عفونت ناشی از باکتری نایسریا گنوره است که دستگاه تناسلی را درگیر می‌کند. باکتری از طریق رابطه‌ی جنسی منتقل می‌شود. بیماری گنوره در مردان می‌تواند موجب التهاب مجرای اپیدیدیم شود.
  • تومورهای خوش‌خیم و بدخیم مثانه، پروستات و کیسه‌ی منی
  • عفونت‌هایی مانند کلامیدیا، هرپس، سیتومگالوویروس و تریکومونیا
  • التهاب مجرای اپیدیدیم
  • التهاب یا بزرگ شدن پروستات (پروستاتیت) و سرطان پروستات
  • نمونه‌برداری از پروستات
  • ضربه، آسیب، التهاب و علائم سرطان بیضه
  • وازکتومی: نوعی عمل جراحی در مردان برای پیشگیری از بارداری است. در این روش با جراحی کوچک مسیر وازودفران را که وظیفه‌ی عبور اسپرم را از بیضه به سمت پروستات و مجرای ادراری دارد، مسدود می‌کنند. این روش به بستن لوله در مردان مشهور است.
  • التهاب مجاری ادراری (اورتریت)
  • وجود سنگ در کیسه‌ی منی و پروستات
  • سرطان‌های متاستاتیک سیستم تناسلی
  • خودداری طولانی مدت از رابطه جنسی
  • فعالیت بیش‌از‌حد جنسی و خودارضایی
  • هموفیلی: نوعی اختلال خونریزی‌دهنده ارثی است که بدن، به علت کمبود یا فقدان یکی از فاکتورهای انعقادی، قادر به ایجاد لخته و انعقاد خون در هنگام خونریزی نیست.
علت خون در منی چیست؟
وجود خون در مایع منی، ناشی از شرایط متعددی است که بر سیستم ادراری-تناسلی مردان تاثیر می‌گذارد.

۱. شایع ترین علت خونریزی بعد از ارضا شدن در مردان چیست؟

نمونه‌گیری (بیوپسی) از پروستات (آزمایش پروستات) شایع‌ترین علت است. اکثر افرادی که بیوپسی پروستات انجام‌داده‌اند، ممکن است به مدت ۳ تا ۴ هفته خون در مایع منی خود ببینند. به همین ترتیب، وازکتومی می‌تواند منجر به ترشح خون در مایع منی، حدود ۱ هفته بعد از عمل شود.

در مردان مبتلا به هماتوسپرمی که اخیرا بیوپسی پروستات یا وازکتومی انجام‌نداده‌اند، ممکن است علت آن برخی بیماری‌های خوش‌خیم و بدخیم سیستم تناسلی باشد. در برخی موارد نیز هیچ علت خاصی یافت نمی‌شود.

۲. خون امدن از دستگاه تناسلی مردان نشانه چیست؟ (دلایل کمتر شایع)

علل کمتر شایع نیز عبارتند از:

  • آمیلوئیدوز: به رسوب پروتئین غیرطبیعی (آمیلوئیدوز) در بافت‌ها و اندام‌های مختلف بدن آمیلوئیدوز می‌گویند.
  • توده‌های خوش‌خیم (پولیپ و کیست) در مثانه، مجاری ادراری یا پروستات
  • شیستوزومیازیس (تب حلزون): بیماری انگلی است که باعث عفونت دستگاه ادراری و گوارشی می‌شود. علائم بیماری شامل درد شکم، اسهال، دفع خون همراه با مدفوع، ادرار و مایع منی است.
  • سرطان بیضه
  • سل
  • عوارض جانبی وارفارین

متن انگلیسی:
Blood in semen can be caused by inflammation, infection, blockage or injury anywhere in the male reproductive system, including the testicles, epididymis, vas deferens, seminal vesicles and prostate gland.
ترجمه فارسی:
ترشح خونی از آلت تناسلی مردان می‌تواند در اثر التهاب، عفونت، انسداد یا آسیب در هر نقطه از دستگاه تناسلی از جمله بیضه‌ها، اپیدیدیم، وزیکول‌های منی و غده پروستات ایجاد شود.

به نقل از سایت healthdirect

۳. علت خونریزی بعد از خودارضایی مردان چیست؟

علت خون آمدن از دستگاه تناسلی مردان بعد از خودارضایی می‌تواند به دلیل تحریک یا آسیب به بافت‌های تناسلی، مانند ساییدگی یا پارگی ناشی از اصطکاک، حرکات شدید و خشن یا شرایطی مانند بالانیت (التهاب سر آلت تناسلی) و اورتریت (التهاب مجرای ادرار) باشد.

علت خونریزی بعد از خودارضایی مردان چیست؟
دلیل خونریزی بعد از خودارضایی می‌تواند تحریک یا آسیب بافت‌های تناسلی، مانند ساییدگی یا پارگی ناشی از اصطکاک باشد.

۴. خونریزی مردان بعد از نزدیکی (چرا اسپرم خونی میشود)

بعضی از مردان، ممکن است بعد از رابطه جنسی لخته‌های خونی کوچکی را در مایع منی ببینند. علت خون آمدن موقع ارضا شدن یا خونریزی بعد از نزدیکی ممکن است به خاطر ضربه به بافت‌های تناسلی مانند ساییدگی یا پارگی بافتی، عفونت‌های مقاربتی، مشکلات پروستات، یا شرایطی مانند اورتریت و بالانیت باشد.

۵. علت خونریزی پروستات در مردان

دلیل خون در مایع اسپرم و خونریزی پروستات در مردان، عفونت یا التهاب پروستات (پروستاتیت)، هیپرپلازی خوش خیم پروستات (بزرگ شدن پروستات) یا سرطان پروستات است. علائم مشکل پروستات شامل تکرر ادرار، جریان ادراری ضعیف همراه با سوزش و درد، مشکل در شروع یا توقف ادرار، وجود خون در ادرار یا مایع منی، درد یا ناراحتی در ناحیه لگن و اختلال عملکرد جنسی هستند.

تشخیص علت خون در منی چگونه انجام می شود؟

برای تشخیص علت، می‌توان از معاینه‌ی فیزیکی و برخی تست‌های تشخیصی کمک‌گرفت. شایع‌ترین تست تشخیصی، نمونه‌گرفتن از ادرار و کشت ادرار است که برای تشخیص عفونت‌های منتقله از راه جنسی و سایر عفونت‌ها به‌کار می‌رود. همچنین سونوگرافی و MRI می‌تواند تومورها و ناهنجاری‌های سیستم ادراری-تناسلی را تشخیص دهند. در برخی موارد هم تجزیه‌ی مایع منی در زیر میکروسکوپ، ممکن است توصیه شود.

آیا هماتوسپرمی از علائم سرطان پروستات است؟ همین حالا با دکتر مشورت کن.

درمان خون در منی چیست؟

درمان هماتوسپرمی، با‌توجه به علت زمینه‌ای آن متفاوت است. برای مثال اگر عامل وجود خون، التهاب پروستات باشد، درمان آن مصرف آنتی‌بیوتیک است. در اکثر موارد که علت هماتوسپرمی شناخته‌نشده و همراه با علائم دیگری نیست، درمان خاصی نیاز نداشته و اغلب خود‌به‌خود بهبود می‌یابد.

اگر هماتوسپرمی بیش از یک ماه طول کشیده و برطرف نشود، حتی در صورت وجود علائم دیگر، ارزیابی و پیگیری علت آن ضروری است و باید به پزشک اورولوژی مراجعه‌کنید. با‌این‌وجود، در اغلب موارد، هماتوسپرمی خوش‌خیم بوده و بدون درمان خود‌به‌خود برطرف می‌شود. در‌حالی‌که سرطان یک علت نادر برای حضور خون در مایع منی است و در اکثر موارد، مخصوصا در افراد جوان، به علت سرطان نیست.

همچنین، در صورتی‌که هماتوسپرمی با علائم خاصی همراه باشد، به‌دلیل احتمال مشکلات جدی‌تر، ممکن است آزمایش‌های بیشتری انجام شود. در مواردی که خون دفع‌شده همراه با مایع منی شدید باشد، یا مرتبا تکرار شود یا در مردان بالای ۴۰ سال دیده‌شود، ممکن است علامتی از یک مشکل جدی مانند سرطان باشد. در‌نتیجه یک ارزیابی دقیق ممکن است مورد نیاز باشد. مطالعات نشان‌داده‌اند که ۴ تا ۶% مردان بالای ۴۰ سال که خون در مایع منی‌شان دارند، ممکن است علت آن سرطان پروستات باشد.

بنابراین در صورتی‌که خون در مایع منی همراه با هرکدام از موارد زیر باشد، بایستی به دکتر مشکلات تناسلی مردان مراجعه کنید:

  • سن بالای ۴۰ سال
  • وجود خون که بیشتر از ۳ یا ۴ هفته ادامه دارد.
  • دیدن خون به صورت مکرر
  • همراه با علائمی مانند دفع ادرار با درد
  • داشتن عوامل خطری مانند سابقه‌ی سرطان، اختلالات خونریزی‌دهنده، بدشکلی‌های سیستم ادراری تناسلی یا رفتارهای پرخطر جنسی که شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های جنسی قرار می‌دهد.

۱. درمان دارویی خون در اسپرم

این عارضه را می‌توان با روش‌های زیر تا حد زیادی کنترل و درمان کرد:

دارو برای خونی بودن منیتوضیحات
مصرف آنتی بیوتیکاگر علت خون در مایع منی به دلیل عفونت باکتریایی باشد، ممکن است برای درمان عفونت زمینه ای و کاهش علائم، آنتی بیوتیک تجویز شود.
داروهای ضد التهابیداروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) ممکن است برای کاهش التهاب و تسکین ناراحتی مرتبط با خون در منی توصیه شوند.
هورمون درمانیدر مواردی که عدم تعادل هورمونی باعث ایجاد مشکل می شود، ممکن است هورمون درمانی برای بازگرداندن سطوح هورمونی و کاهش علائم در نظر گرفته شود.
عمل جراحی: در موارد نادر، مداخله جراحی ممکن است برای درمان علل زمینه ای مانند سرطان پروستات یا ناهنجاری های ساختاری ضروری باشد.
درمان دارویی اسپرم همراه با خون

۲. درمان گیاهی خون در مایع منی

اگرچه روش‌های گیاهی اثرگذاری سریع روش دارویی را ندارند، اما می‌توانند در زمان طولانی‌تر تاثیرات بهتری داشته باشند:

  • زردچوبه: ترکیب فعال زردچوبه، کورکومین، دارای خواص ضد التهابی است و به کاهش التهاب در پروستات و بهبود علائم آن کمک می‌کند.
  • چای سبز: سرشار از آنتی اکسیدان است و از سلامت پروستات حمایت می‌کند.

قبل از شروع هر گونه درمان، از جمله داروهای دارویی یا گیاهی، برای تعیین علت زمینه‌ای خون در مایع منی و اطمینان از پیگیری درمان مناسب و ایمن، مشورت با متخصص اورولوژیست بسیار مهم است.

۳. درمان اسپرم خونی در طب سنتی (اسپرم قرمز رنگ همان مایع منی حاوی خون است)

در طب سنتی توصیه‌شده‌است که مصرف انبه در درمان وجود خون در مایع منی موثر است. از طرفی، با علم به اینکه یکی از علت‌های وجود خون در منی پروستات و التهاب آن است، برای درمان و پیشگیری از بدتر شدن آن می‌توان از گوجه فرنگی استفاده کرد. همچنین می‌توانید از سایر میوه‌ها و صیفی‌جاتی که از بزرگ‌شدن و التهاب پروستات پیشگیری می‌کند، استفاده کنید تا عوارض آن بهبود پیدا کند.  

درمان اسپرم خونی در طب سنتی چیست؟
در طب سنتی توصیه‌شده‌است که مصرف انبه در درمان وجود خون در مایع منی موثر است.

پیشگیری از وجود خون در منی مردان ممکن است؟

وجود خون در منی یکی از علائمی است که نمی‌توان آن را پیشبینی کرد و از بروز آن پیشگیری کرد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند احتمال بروز چنین علامتی را کاهش دهید. یکی از مهم‌ترین آنها داشتن سبک زندگی سالم و زندگی جنسی کم‌خطر است. زیرا از اصلی‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث بروز این علامت شود، بیماری‌های مقاربتی هستند. بنابراین سعی کنید موارد زیر را در زندگی جنسی خود مد نظر داشته‌باشید:

  • از داشتن چند شریک جنسی پرهیز کنید.
  • کاندوم را جدی بگیرید و در رابطه‌ی جنسی از کاندوم استفاده کنید.
  • قبل از برقراری سکس با شخص جدید، از او آزمایش‌ها و بررسی‌های بیماری‌های جنسی را درخواست کنید.
  • سعی کنید چکاپ‌ها و معاینه‌های اورولوژی را به موقع انجام دهید.
  • از رفتارهای پرخطر جنسی تا حد امکان پرهیز کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

وجود خون در منی می‌تواند علامت ترسناکی باشد. اما به اندازه‌ای که استرس ایجاد می‌کند، خطرناک نیست و در بیشتر موارد خود به خود برطرف می‌شود. اگر با خون در منی مواجه شدید، بدون اینکه به خود استرس وارد کنید، قدم درستی بردارید و به فوق تخصص اورولوژی یا دکتر متخصص داخلی مراجعه کنید. با مراجعه به دکتر اورولوژیست می‌توانید علت‌های احتمالی این علامت را بررسی کنید. معمولا معاینه و آزمایش‌های ساده می‌توانند علت بروز خون در منی را نشان دهند. برای دریافت مشاوره آنلاین دکتر متخصص اورولوژی و مشاوره آنلاین دکتر متخصص داخلی از دکترتو کمک بگیرید.

دکترتو مراقب سلامت شماست!

پرسش‌های متداول

خون در مایع منی می‌تواند در اثر التهاب، عفونت، انسداد یا آسیب در هر نقطه از دستگاه تناسلی مردان از جمله بیضه‌ها، اپیدیدیم، وزیکول‌های منی و غده پروستات ایجاد شود.

ویژگی‌های فیزیکی منی سالم شامل موارد زیر است:

حجم اسپرم: حجم اسپرم آزاد شده معمولا زیاد است
بو و طعم: مایع اسپرم قلیایی است و pH طبیعی آن بین ۷.۲ تا ۸ است
رنگ و قوام: اسپرم معمولی به رنگ سفید کمرنگ یا کمی مایل به زرد است.

دیدن لخته خون در منی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی سرطان باشد. لخته چندان معمول نیست و معمولا مایع منی صورتی‌رنگ می‌شود. اگر با این علامت در مایع منی مواجه شدید، به دکتر مراجعه کنید.

بله، خون در آب منی معمولا نیازی به درمان ندارد و در عرض چند روز یا چند هفته از بین می‌رود. اما با ادامه پیدا کردن آن، حتما باید به متخصص مراجعه کنید.

ممکن است به دلیل آسیب به بافت کلاهک آلت تناسلی، بالانیت یا بیماری‌های عفونی داخلی رخ بدهد.

دیدن خون در منی بعد از آزمایش پروستات طبیعی است و نیازی به نگرانی ندارد. این علامت خود به خود بعد از چند روز برطرف می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره خون در منی

  1. Mostafa گفت:

    سلام من دوبار هس ک هنگام ارضا شدن خون میبینم تو اسپرمم ولی دفه اول هنگام سکس به بیضه هام فشار زیادی وارد شد و ضربه خورد و یکم درد گرف بعد ازاون دگ خوب شدم تا یکی دوماه بعد با یه ضربه کم به بیضم دوباره خون دیدم تو اسپرمم و بعد دوسه بار ادرار خون ها پاک شد و حالتم عادی شد حاستم ببینم مشکلم چیه مم مدت طولانیی هس ک سکس نداشتم حدود ۴سال سنمم ۲۴سال هس به شدت نگرانم حاستم کمکم کنید لطفا؟؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      عفونت ادراری و عفونت بیضه ها و کلیه مورد بررسی قرار بگیره. به متخصص نفرولوژی مراجعه کنید.
      پزشک نفرولوژی

    2. Moyon گفت:

      داداش دیر ب دیر سکس میکنی یدفه بعد ۴ سال رنج بردن از سینگلی .سکس وحشی میکنی به خودت و اطرافیانت اسیب میرسونی نوکرتم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام و سپاس از کامنت خوبتان

  2. هرمان گفت:

    سلام من سمت چپ پهلوم درد گرفت فقط یک بار شدید رفتم دکتر و گفت مشکل کم خونیه بعد من هنگام دستشویی سوزش داشتم گاهی هم نمیتونستم جلوی ادرارمو بگیرم من از مقعدم خون میومد بعداز یه ماه که مایعات زیاد خوردم نمیدونم دیگه هیچی نبود انگار خوب شدم ولی دیروز من هنگام استمنا زمان خارج شدن مایع منی الت رو فشار دادم و خون اومد قاطی منی وبعد از التم یه قطره خون اومد من چی کار کنم بافت پاره بشه درمانش چیه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      عفونت کلیه و مثانه میتونه عامل این خون در منی باشه. بهتره آزمایش کامل ادرار و سونو کلیه انجام بشه و به متخصص نفرولوژی مراجعه کنی.
      پزشک نفرولوژی

  3. زهره گفت:

    سلام من دیروز تو منی ک اندازه خودکار بود به اندازه سر خودکار خون تیره گرد دیدم .اما دوباره رفتم دستشویی تو منی خونی ک ترکیب شده باشه با منی دیدم درد و چیزی ندارم ممنون میشم راهنماییم کنید ۲۲ ساله ام

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      عفونت ادراری با آزمایش ادرار بررسی شود. در صورت درد پهلوها و ادامه این خون در منی و ادرار به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.
      بهترین دکتر اورولوژی

  4. محمد گفت:

    سلام.من۲۳سالمه.خودارضایی میکنم.الان تقریبا۵روزه که انجام ندادم.ولی دوبار اخر بجای منی خون از آلتم اومد.خثوصا بار اخر که خون غلیظی اومد.علت چیه.ایابخاطر خودارصاییه زیاده؟ واینکه چکار کنم بدون رفتن به دکتر درمان بشه؟راهی هست کمکم کنین لطفا

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      عفونت و اسیب به مجاری تناسلی علت این خونریزی هست. نیازه آزمایش ادرار بدی ضمن اینکه این عمل را ترک کنی. ممکنه مشکلات کلیوی شما نیز عامل این خونریزی باشه. برای بررسی بیشتر به متخصص اورولوژی مراجعه کن.
      بهترین دکتر اورولوژی

  5. م.حمد گفت:

    سلام من دو هفته میشه خارش داخل الت تناسلی دارم و مقعد و چند بارم با منی خون خارج شد مثل لخته خون مشکلم چیه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما دچار عفونت باکتریایی یا قارچی شدی که باعث خارش مقعد هم شده و چون احتمال سوزاک هم مطرحه که دفع خون داشته توصیه میکنم در اسرع وقت به متخصص اورولوژی مراجعه کنی. برات لینک نوبت رو میزارم تا براحتی نوبت بگیری.
      متخصص اورولوژی

  6. سامان سامانی گفت:

    از مدیر محترم خواهش میکنم کامنت من رو منتشر کنه …
    من مدت شش ماه یا بیشتر خون در منی به وضوح قابل مشاهده داشتم. در ادرار هم پس از نمونه گیری و کشت تایید شد که خون بیش از حد استاندارد وجود دارد. انواع سونوگرافی مقعدی و شکمی ، کپسول باریج و دیگر داروهایی که بعد از چند بار ویزیت دکتر گفته بود مصرف و به دستورات عمل کردم. نمی‌دونم شما از اون دسته از افرادی هستید که با طب سنتی زاویه دارید یا خیر و من هم تعصبی نمی خواهم حرف بزنم. فقط یک تماس تلفنی با یک دکتر بسیار ماهر طب سنتی گرفتم و گفت حجامت پرینه کن. با کمتر از ۵۰ هزار تومن حجامت پرینه کردم و خوب شد. من فقط این کامنت رو دارم میذارم که اگر یک نفر مثل من همچین مشکلی پیدا کرد و هر چقدر تلاش کرد درست نشد، یک بار هم حجامت پرینه رو امتحان کنه.ممنون از ادمین محترم ۳۰ساله تهران

  7. محمد محمدی گفت:

    من نه درد دارم نه هیچی ولی یکم میع منیم قرمزه ی کم خطرناکه؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      لازمه برای این مشکلتون به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه کنین:
      لیست متخصصین اورولوژی

  8. مهدی محمد۱ گفت:

    سلام جناب روزتون بخیر ، یک سوالی داستم از خدمتتون ، من یک جوان ۱۶ ساله هستم، برای اولین بار چند قطره خون همراه منی بود و بعد به راحتی و مثل همیشه ادرار کردم و فقط و فقط همان چند قطره خون که همراه با اون مایع سفید رنگ شبیه به منی بود ، از من خارج شد و این اولین باری هستش که همچین چیزی رو در خودم میبینم.
    خواستم بدونم دلیل وجود این چند قطره خون در التم در اون زمان چی بوده و اینکه این اولین باری بود که من اینجوری شدم .
    اگر امکانش هست لطفا من رو راهنمایی کنید و بهم بگید که دلیلش چی بوده و باید چی کار کنم ؟
    مشکل خاصی برای من پیش اومده ؟
    راه کار چیه ؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام
      ممکنه به علت فشار مایع منی هنگام خروج بافت داخلی مجرای ادراری آسیب دیده باشه. نباید جلوی خروج مایع منی گرفته بشه چون باعث آسیب به مجرای ادرار و انزال رو به عقب در مثانه میشه.

      1. مهدی محمد۱ گفت:

        اها خیلی ممنون از راهنماییتون فقط اینکه بعد از اون دیگه این مشکل برام میش نیامد و اینکه اینطور که شما میگید در صورت اسیب دیدگی مجرای ادرار ، درمانش چی هستش و باید برای خوب شدنش چیکار کنم جناب ؟

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام
          اگه خونریزی ادامه داره یا رنگ ادرارتون تغییر کرده باید به مراکز درمانی مراجعه کنین اگه نه کار خاصی نمیخواد انجام بدین.

        2. مهدی محمد۱ گفت:

          بسیار سپاسگزارم از راهنماییتون

  9. پیمان گفت:

    سلام
    من در منی و مدفوع خودم خون است خیلی نگرانم در ادارم خون نیست فقط در کلیه سمت راستم درد دارم کم

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای این مشکلتون می‌تونین به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه کنین:
      لیست متخصصین اورولوژی

    2. امیر گفت:

      باسلام وعرض ادب
      بنده ۵۳ سالمه ومتاهل هستم به مدت دو ماه است که به تعداد ۶الی۷ بار عمل جنسی انجام داده ام درمنی ام خون می بینم هیچ درد درانزال وهنگام دفع ادرار ندارم ودر ادرارم خون نیست فقط منی ام ماند مخلوط ماست ودوشاب است ممنون میشم منوراهنمایی کنید درشهرستان کوچک هستم ودسترسی به دکتر خوب وبروزندارم.متشکرم

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        بهتره سونوگرافی کلیه و مثانه و بیضه ها انجام شده و پروستات نیز بررسی شود . ممکنه مشکلات پروستات باعث خونریزی در زمان انزال شده باشد. از این لینک میتونید مشاوره تلفنی از متخصص اورولوژی بگیرید.
        فوق تخصص اورولوژی

      2. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        بهتره سونوگرافی کلیه و مثانه و بیضه ها انجام شده و پروستات نیز بررسی شود . ممکنه مشکلات پروستات باعث خونریزی در زمان انزال شده باشد. از این لینک میتونید مشاوره تلفنی از متخصص اورولوژی بگیرید.
        فوق تخصص اورولوژی

  10. نرگس گفت:

    منی شوهرم خون الود هست نزدیکی کنه مشکلی برام پیش نمیا چون همیشه میریزه داخلش ممنون

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام همراه گرامی
      مشکلی برای شما ایجاد نمی کنه اما باید علت خونی بودن منی در شوهرتون مشخص و درمان بشه.

      1. بیتا گفت:

        وقت بخیر
        اگر موقع ساک انزال همراه خون باشد ایا مشکلی برای خانوم دارد ؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          بیماری های منتقله جنسی میتونه از راه ترشحات منی منتقل بشه. علت خروج خون موقع انزال رو باید مشخص کنی. به متخصص اورولوژی مراجعه کن.
          فوق تخصص اورولوژی