انواع ایمپلنت آمریکایی به همراه قیمت، مزایا و معایب آنها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع ایمپلنت آمریکایی کیفیت بالایی داشته و از بهترین ایمپلنت‌ها هستند. در ایران بیشتر از ایمپلنت زیمر استفاده می‌شود و برندهای آمریکایی نسبت به ایمپلنت‌های اروپایی و کره‌ای قیمت بالاتری دارند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
انواع ایمپلنت آمریکایی به همراه قیمت، مزایا و معایب آنها

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

اگر از دندانپزشک خود بخواهید بهترین ایمپلنت موجود را استفاده کند، بدون شک چند مورد از گزینه‌های پزشک انواع ایمپلنت آمریکایی است. ایمپلنت های آمریکایی کیفیت و دوام بسیار بالایی داشته و در بسیاری از کشورهای پیشرفته از ایمپلنت‌های شرکت‌های آمریکایی استفاده می‌شود. اگر قصد دارید از برندهای آمریکایی برای کاشت دندان استفاده کنید، در این مطلب همراه ما باشید.

درصورتی‌که قصد کاشت دندان دارید و به دنبال بهترین ایمپلنت هستید، حتما با چند دندانپزشک مشورت کنید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره غیرحضوری با دندانپزشک هم وجود دارد.

انواع ایمپلنت آمریکایی کدام است؟

ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. از یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت ایمپلنت روش مطمئن‌تری نسبت به دندان مصنوعی یا بریج است. اما برای رسیدن به نتیجه مناسب باید به مهارت و تجربه دندانپزشک توجه داشته باشید. علاوه بر این مورد، کیفیت و دوام ایمپلنت نیز بسیار مهم است.

در میان برندهای مختلف ایمپلنت که در کشورهای مختلف تولید می‌شوند، برندهای آمریکایی جایگاه ویژه‌ای دارند. اگر قیمت ایمپلنت برای شما مهم نیست، انتخاب این ایمپلنت‌ها می‌تواند بهترین گزینه باشد. در ادامه تعدادی از رایج‌ترین انواع ایمپلنت آمریکایی به همراه مراحل کاشت ایمپلنت را ذکر کرده و در مورد کیفیت و طول عمر هر یک توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

۱. ایمپلنت آمریکایی زیمر (Zimmer)

یکی از بهترین برندها در میان انواع روکش ایمپلنت آمریکایی برند زیمر است. ایمپلنت‌های این شرکت کیفیت و ایمنی بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، شرکت زیمر برای ارائه بهترین درمان سیستم پاسخگویی برای متخصصان دندانپزشکی قرار داده است.

دو شرکت زیمر و بیومت در سال ۲۰۱۵ با هم ادغام شده و شرکت تجهیزات پزشکی زیمر بیومت تاسیس شد. این شرکت پنجمین رقیب قوی در بازار ایمپلنت است. مجموعه‌های مختلفی از ایمپلنت توسط این شرکت تولید می‌شود. علاوه‌برآن خط تولیدی برای سایر محصولات مانند بازسازی استخوان، جراحی با کامپیوتر و درمان‌های دیجیتال در شرکت زیمر بیومت راه‌اندازی شده است.

۲. ایمپلنت آمریکایی بیومت تری ای (BIOMET 3i)

یکی دیگر از انواع ایمپلنت آمریکایی که دندانپزشکان از آن استفاده می‌کنند، ایمپلنت بیومت تری ای است. این شرکت در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد. این تولیدکننده بیش از ۳۵ نوع ایمپلنت، اباتمنت و محصولات مرتبط را تولید می‌کند. یکی از مزیت‌های این شرکت برگزاری سمینارهای آموزشی برای متخصصان دندانپزشکی در سراسر جهان است.

ایمپلنت آمریکایی زیمر (Zimmer) چیست؟
یکی از بهترین برندهای ایمپلنت آمریکایی که در ایران استفاده می‌شود، ایمپلنت زیمر است.

۳. ایمپلنت آمریکایی نوبل بیوکر (Nobel biocer)

ایمپلنت آمریکایی نوبل بیوکر یکی از زیرمجموعه‌های شرکت انویستا است. این شرکت در ساخت تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی فعالیت کرده و در بازار ایمپلنت‌های دندانی رتبه دوم را دارد. با وجود چالش‌هایی که در زمان شیوع کرونا برای این شرکت‌ها ایجاد شد، شرکت نوبل بیوکر حضور قوی در بازار داشت و به‌عنوان ایمپلنت دندانی ممتاز فعالیت خود را ادامه داد.

دفتر مرکزی این شرکت در سوئیس است. اما محصولات در آمریکا، ژاپن و سوئد تولید می‌شوند. کیفیت ایمپلنت‌های نوبل بیوکر بسیار بالا بوده و در بیش از ۸۰ کشور دندانپزشکان از این برند استفاده می‌کنند.

متن انگلیسی:
Nobel Bioker American Implants offers a wide range of conical and cylindrical implants for a variety of bone densities.
ترجمه فارسی:
ایمپلنت‌های آمریکایی نوبل بیوکر طیف وسیعی از ایمپلنت‌های مخروطی و استوانه‌ای را برای انواع تراکم استخوانی ارائه می‌دهند.

به نقل از سایت bodyexpert

۴. ایمپلنت آمریکایی آسترا تک (Previously Astra)

آسترا تک یکی دیگر از بهترین انواع ایمپلنت آمریکایی است. این شرکت در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد. اما در سال ۲۰۱۱ شرکت Dentsply Sirona آن را به مبلغ ۱٫۸ میلیارد دلار خریداری کرد. اکنون دفتر مرکزی شرکت در ماساچوست است.

این شرکت تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی را تولید کرده و به بیش از ۱۲۰ کشور صادر می‌کند و در ۲۱ کشور کارخانه تاسیس کرده است. Dentsply Sirona یکی از شرکت‌های مطرح در بازار ایمپلنت دندان است. این شرکت در میان ۹ بازار مربوط به دندان در ۶ بازار حضور فعال دارد.

ایمپلنت آمریکایی اینترالاک (Intralock) چیست؟
ایمپلنت آمریکایی اینترالاک یکی از بهترین انواع برندهای آمریکایی است.

۵. ایمپلنت آمریکایی اینترالاک (Intralock)

در بیش از ۲۹ کشور دندانپزشکان از ایمپلنت‌های اینترالاک استفاده می‌کنند. این شرکت در سال ۲۰۰۱ در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد. ایمپلنت‌های اینترالاک هم در سطح استخوان و هم در سطح بافت لثه طراحی شده و به شکل مخروطی یا مستقیم هستند.

۶. ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزونز (Biohorizons)

این شرکت در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. تیمی از مهندسان دانشگاه آلاباما این شرکت را تاسیس کردند. شرکت بایوهورایزونز روی خدمات، علم و نوآوری متمرکز بوده و انواع سیستم‌های ایمپلنت و دیگر محصولات دندانپزشکی را عرضه می‌کند. ۸% از کل بازار ایمپلنت دندان در سال ۲۰۲۰ مربوط به این شرکت بود. اما باید گفت این برند از محصولات ممتاز نبوده و نسبت به رقبایی مانند زیمر فروش کمتری دارد.

ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزونز چیست؟
انواع ایمپلنت آمریکایی بسیار باکیفیت بوده و استحکام بالایی دارند.

۷. ایمپلنت آمریکایی بیکن (BICON)

یکی دیگر از بهترین انواع ایمپلنت آمریکایی ایمپلنت بیکن است. شرکت بیکن در سال ۱۹۸۵ در بوستون تاسیس شد. این شرکت خصوصی در ایالات متحده آمریکا تاسیس شده است. مطالعات بالینی بادقت زیادی انجام شده و به همین دلیل موفقیت درمان بالا است.

بیکن به دلیل طراحی و تولید ایمپلنت‌های تخصصی شهرت دارد. برای اتصال ایمپلنت‌ها از اتصال جوش سرد یا مخروط قفل کننده استفاده می‌شود. با این طراحی اباتمنت کاملا محکم روی ایمپلنت قرار می‌گیرد. در بیشتر مواقع با استفاده از ایمپلنت آمریکایی بیکن نیازی به پیوند اضافی نیست.

۸. ایمپلنت آمریکایی سینتوگرفت (synthograft)

شرکت سینتوگرفت یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان محصولات دندانپزشکی است. این شرکت در سال ۱۹۶۸ کار خود را آغاز کرد. روی ایمپلنت‌ها تست‌های مختلف بالینی و علمی انجام شده است تا کیفیت و ایمنی آنها در سطح بالایی باشد. با استفاده از ایمپلنت سینتوگرفت عوارض مربوط به پیوند با استخوان به حداقل می‌رسد.

بهترین نوع ایمپلنت کدام است؟

همین حالا از دندانپزشک مشاوره بگیر!

مزایای انواع ایمپلنت آمریکایی چیست؟

از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت‌های آمریکایی نسبت به سایر برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بسیار بالا و مطابق با دانش روز
  • دوام و طول عمر بالا
  • به دلیل ساختار مخروطی داخل استخوان فک تحرک ندارد.
  • ظاهری مناسب و شبیه به دندان‌های طبیعی

طول عمر ایمپلنت دندان آمریکایی چقدر است؟

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ به دلیل کیفیت بالای این نوع از ایمپلنت‌های دندان، طول عمر آن‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵ سال است.

معایب انواع ایمپلنت آمریکایی چیست؟

ایمپلنت های آمریکایی در کنار مزایا دارای معایبی هم هستند که قبل از تصمیم‌گیری باید به آنها توجه داشت. اگر مراقبت بعد از ایمپلنت دندان را جدی نگیرید، ممکن است دچار عوارضی مانند پس زدن ایمپلنت یا عفونت لثه شوید. سایر معایب عبارتند از:

  • قیمت بالاتر نسبت به برندهای کره‌ای، ایرانی و برخی برندهای اروپایی
  • در دسترس نبودن قطعات ایمپلنت‌های آمریکایی: در ایران به دلیل تحریم دسترسی به ایمپلنت‌های آمریکایی سخت است. به همین دلیل در چند سال اخیر بیشتر از ایمپلنت‌های کره‌ای استفاده می‌شود.

آیا ایمپلنت دندان بهترین گزینه برای دندان از دست رفته است؟

 

قیمت ایمپلنت آمریکایی در دکترِتو کلینیک

قیمت ایمپلنت دندان به‌طورکلی بالا است. علاوه‌بر هزینه ایمپلنت باید هزینه‌های جانبی آن از جمله روکش دندان، کشیدن دندان و گاهی پیوند استخوان و جراحی لثه را در نظر داشته باشید. اگر بخواهید از میان انواع ایمپلنت آمریکایی، برند ایمپلنت را انتخاب کنید، هزینه شما افزایش پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید از به‌روزترین قیمت ایمپلنت دندان آگاه شوید، به دکترِتو کلینیک مراجعه کنید.

در ایران بیشتر از ایمپلنت آمریکایی زیمر استفاده می‌شود. برندهای دیگر آمریکایی نیز قیمتی در همین حدود دارند.

ایمپلنت آمریکاییقیمت
قیمت ایمپلنت آمریکایی زیمر (Zimmer)۲۱ تا ۲۵ میلیون تومان
ایمپلنت آمریکایی بیومت تری ای (BIOMET 3i)۱۵ تا ۲۱ میلیون تومان
ایمپلنت آمریکایی نوبل بیوکر (Nobel biocer)۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان
ایمپلنت آمریکایی آسترا تک (Previously Astra)۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان
ایمپلنت آمریکایی اینترالاک (Intralock)۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان
ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزونز (Biohorizons)۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان
ایمپلنت آمریکایی بیکن (BICON)۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان
ایمپلنت آمریکایی سینتوگرفت (synthograft)۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان
انواع ایمپلنت آمریکایی و قیمت آنها در سال ۱۴۰۲

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

انواع ایمپلنت آمریکایی جز بهترین برندها بوده و در بسیاری از کشورهای پیشرفته دندانپزشکان از آنها استفاده می‌کنند. اگر به دنبال بهترین ایمپلنت برای کاشت دندان هستید، ایمپلنت های آمریکایی گزینه خوبی هستند. البته قیمت این ایمپلنت‌ها بالا بوده و برخی از آنها top level محسوب می‌شوند. بهترین برندهای آمریکایی که در ایران می‌توانید استفاده کنید، برندهای زیمر، نوبل بیوکر، آسترا تک و بایوهورایزونز است.

برای کاشت دندان و انتخاب بهترین ایمپلنت دندان باید با دکتر دندانپزشک مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر دندانپزشک آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

تمامی برندهای آمریکایی باکیفیت بوده و دوام بالایی دارند. به همین دلیل جز ایمپلنت‌های گران محسوب می‌شوند. اما اگر می‌خواهید در میان آنها بهترین برند را انتخاب کنید، ایمپلنت‌های زیمر، نوبل بیوکر و آسترا تک به دلیل انجام تحقیقات علمی و مطالعات به‌روز بهترین گزینه هستند.

ایمپلنت‌های آمریکایی مطابق با دانش و فناوری روز تولید می‌شوند. همیشه برندهای آمریکایی جز بهترین‌ها بوده و در بسیاری از کشورهای پیشرفته دندانپزشکان از آنها استفاده می‌کنند. از لحاظ کیفیت، استحکام و طول عمر ایمپلنت های آمریکایی در سطح بالاتری قرار دارند. اما اگر به دنبال ایمپلنت قیمت مناسب و باکیفیت هستید، ایمپلنت‌های کره‌ای مناسب هستند.

برندهای آمریکایی جز ایمپلنت‌های باکیفیت و مرغوب هستند. اما برخی از آنها مانند ایمپلنت زیمر یا نوبل بیوکر جز برندهای ممتاز بوده و مطابق با فناوری روز پیش می‌روند. به همین دلیل میزان فروش این برندها نسبت به دیگر برندها بالاتر است.

به دلیل کیفیت بالای این نوع از ایمپلنت‌های دندان، طول عمر آن‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵ سال است.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن