تزریق چربی به لب راهی برای زیبایی لب ها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تزریق چربی به لب به منظور افزایش حجم و بهبود شکل لب‌ها انجام می‌شود و یک روش طبیعی و ایمن برای دستیابی به لب‌های پرتر و جذاب‌تراست. در این روش، چربی از قسمت‌های دیگر بدن گرفته شده و به لب‌ها تزریق می‌شود. نتایج حاصل از این روش معمولاً طبیعی به نظر می‌رسد و ماندگاری طولانی دارد، به شرطی که توسط یک متخصص مجرب انجام شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
تزریق چربی به لب چه روشی است؟

روش‌های مختلف زیبایی چهره این روزها بسیار محبوب شده و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا سالانه از این روش‌های زیبایی، برای اصلاح فرم چهره خود استفاده می‌کنند. در بین انواع عمل‌های زیبایی جراحی و غیرجراحی، حجم‌دهی و فرم دهی لب‌ها محبوبیت بسیار زیادی دارد. انواع مختلفی از روش‌ها برای بزرگ کردن لب وجود دارد، از جمله پرکننده‌ها یا فیلرهای لب، ایمپلنت، تزریق ژل به لب ها، انتقال چربی و لیفت لب. زمان بهبودی، نتایج و خطرات احتمالی در هر روش متفاوت است. در بین تمامی روش‌ها، تزریق چربی به لب‌ یکی از کم‌ریسک‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها است. در این مقاله از دکترتو به صورت کامل با روش تزریق چربی به لب و بایدها و نبایدهای آن آشنا می‌شویم. اما اگر تصمیم به انجام این عمل گرفته‌اید بهتر است قبل از انجام در آرایشگاه‌ها از خدمات نوبت‌دهی و ویزیت آنلاین دکترتو برای مشاوره با بهترین متخصصین پوست و جراح پلاستیک استفاده کنید.

تزریق چربی به لب چیست؟

تزریق چربی به لب که به آن تزریق چربی اتولوگ یا انتقال چربی هم گفته می‌شود، یک عمل زیبایی برای بزرگ کردن لب‌هاست که در مطب پزشک انجام می‌شود. این روش زیبایی غیرجراحی به شما کمک می کند تا لب‌هایی پرتر، حجیم‌تر و جوان‌تر داشته باشید. در این روش زیبایی پزشک از چربی طبیعی بدن خود فرد برای حجم‌دهی به لب‌ها استفاده می کند. معمولا چربی از طریق روش لیپوساکشن از دیگر قسمت‌های بدن گرفته شده و بعد از تصفیه، سلول‌های چربی به لب ها تزریق می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Fat injections use your own tissue for lip augmentation. Doctor harvests fat from around your belly button via liposuction, purifies it, and then transfers it artfully to your lips
ترجمه متن:
تزریق چربی از بافت خود بیمار برای بزرگ کردن لب استفاده می‌کند. پزشک از طریق لیپوساکشن چربی آن را از اطراف ناف شما جمع‌آوری و تصفیه کرده و سپس آن را هنرمندانه به لب‌های شما منتقل می‌کند.

facemakernyc

انواع تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب ها را می‌توان برای حجیم کردن لب‌ها یا فرم‌دهی به آنها انجام داد. در صورتی که هدف فرم‌دهی به لب‌ها باشد، می‌توان از این تکنیک برای طراحی مدل‌های مختلف، بر اساس فرم اولیه لب‌ها استفاده کرد. مدل لب عروسکی یا مدل لب روسی جزو پرطرف‌دارترین مدل‌ها هستند.

۱. تزریق چربی به لب مدل عروسکی

یکی از فرم‌های پرطرفدار برای حجیم کردن لب‌ها، فرم لب عروسکی است. برای ایجاد فرم لب عروسکی می‌توان علاوه بر تزریق ژل، از تزریق چربی به لب ها نیز استفاده کرد. برای این منظور باید چربی‌ها را به نحوی به لب‌ها تزریق کرد که فرم آنها گرم و حجیم شود و لب‌ها حالتی کشیده‌تر و بلندتر داشته باشند. میزان برجستگی لب‌ها در این حالت، بسیار مشخص است.

۲. تزریق چربی به لب مدل روسی

یکی دیگر از فرم‌های پرطرفدار حجیم سازی لب‌ها، فرم لب روسی است که در آن تزریق چربی بیشتر به ناحیه V شکل لب‌های بالایی انجام می‌شود. به این ترتیب با بالا بردن این قسمت و فرمدهی به آن می‌توان فرمی زیباتر و حجیم‌تر به لب‌ها داد و آن را برجسته کرد. با این روش می‌توان در کسانی که لب‌های فوقانی آنها کمان و فرم خود را ازدست‌داده، ظاهری جذاب‌تر ایجاد کرد.

۳. تزریق چربی شکم به لب

معمولا در اکثر موارد چربی تزریق شده به لب‌ها از ناحیه شکم گرفته می‌شود. در این روش می‌توان با تکنیک لیپوساکشن، چربی اضافه مورد نیاز را از شکم برداشت کرد و با تزریق آن به لب‌ها، حجم و فرم طبیعی را به لب‌ها داد.

تزریق چربی به لب مدل عروسکی چگونه است؟
مدل لب عروسکی یکی از پرطرفدارترین مدل‌های لب است.

کاربردهای تزریق چربی به لب

یکی از کاربردهای انتقال چربی به لب‌ها، ایجاد تقارن و افزایش کانتورینگ لب بالا و پایین است. با این روش می‌توان ظاهر لب‌ها را بهبود بخشید و به لب‌ها ظاهری حجیم‌تر داد. با تزریق استراتژیک چربی به لب‌ها می‌توان کاری کرد تا لب‌ها به صورت کاملا طبیعی حجیم‌تر به نظر برسند. علاوه بر این، کسانی که به صورت ذاتی لب‌های نازک و بدون فرمی دارند می‌توانند با این روش، به لب‌های خود فرم دهند. انتقال چربی به لب‌ها می‌تواند ظاهر آن را جوان‌تر، پرتر، شفاف‌تر و صاف‌تر کند و با از بین بردن خطوط روی لب‌ها و پوست اطراف آن، به لیفت و جوان‌سازی لب نیز کمک کند.

مشخصهتزریق چربی به لبتزریق فیلر (ژل)
منبع ماده پرکنندهچربی بدن خود فردمواد مصنوعی یا طبیعی (مانند هیالورونیک اسید)
ماندگاریبیشتر (ممکن است دائمی باشد)کمتر (معمولاً ۶ تا ۱۸ ماه)
طبیعت نتیجهبسیار طبیعیممکن است مصنوعی به نظر برسد.
خطر آلرژیبسیار کم (زیرا از چربی خود فرد استفاده می‌شود)ممکن است آلرژی ایجاد کند.
دوره نقاهتطولانی‌تر (به دلیل جراحی کوچک)کوتاهتر
هزینهمعمولاً بالاترمعمولاً کمتر
جدول مقایسه تزریق چربی به لب با سایر روش‌ها

تزریق چربی به لب برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق چربی به لب ها معمولا کمترین میزان خطر واکنش‌های آلرژیک را دارد، به همین دلیل هم معمولا برای همه افراد بزرگسال گزینه مناسبی است. افرادی که بزرگ کردن لب را انتخاب می‌کنند معمولاً لب‌های طبیعی نازکی دارند یا به دلیل افزایش سن دچار کاهش حجم لب شده‌اند. بزرگ کردن لب با انتقال چربی همچنین می‌تواند به بیمارانی که لب‌هایشان به دلیل سیگار کشیدن یا آسیب‌های محیطی افتادگی دارد هم کمک کند.

می‌خوای بدونی تزریق چربی لب برات بهتره یا تزریق ژل؟

کلیک کن و بپرس.

تزریق چربی به لب برای چه کسانی مناسب نیست؟

این روش معمولا برای همه افراد مناسب است، مگر این که فردی شرایطی داشته باشد که تزریق چربی لب بتواند سلامتی او را تهدید کند. برای مثال ممکن است پزشک تشخیص دهد که تزریق چربی به لب ها برای افرادی که یک سری بیماری‌های زمینه‌ای دارند (مانند اختلالات متابولیسم چربی یا بیماری‌های که موجب خونریزی غیر قابل کنترل در آنها می‌شود)، مناسب نیست. همچنین افراد سیگاری نیز کاندید مناسبی برای تزریق چربی لب نیستند.

از طرفی کسانی که می‌خواهند انتقال چربی به لب را انجام دهند نباید عفونت‌های فعال دهانی مانند تب‌خال داشته باشند. بیماران دیابتی یا بیماران مبتلا به لوپوس هم گزینه مناسبی برای دریافت این نوع درمان‌ها نیستند. در نهایت از آن جایی که در این روش به برداشت چربی از دیگر بخش‌های بدن نیاز است، افرادی که فاقد محل مناسب برای برداشت چربی هستند هم کاندید مناسبی برای انجام این روش نیستند.

مزایای انجام تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب ها مزیت‌های زیادی دارد که به این خاطر اکثر افراد آن را به دیگر روش‌ها ترجیح می‌دهند. اول از همه این که این روش ریسک و خطر کمی دارد و در کل یک درمان ایمن در نظر گرفته می‌شود. دلیل آن هم این است که چربی‌ها از بدن خود فرد گرفته می‌شود و ریسک واکنش آلرژیک یا پس زدن پیوند کاهش می‌یابد. دومین مزیت این روش، ماندگاری بیشتر آن نسبت به دیگر روش های حجیم سازی لب ها است. تزریق چربی دوام بیشتری دارد و نتایج کاملا طبیعی هستند. این روش می‌تواند با تحریک کلاژن‌سازی، لب‌ها و پوست اطراف لب‌ها را جوان‌تر و زیباتر کند. دوره نقاهت آن کوتاه است و بیماران خیلی زود می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند.

روش انجام تزریق چربی به لب

زمانی که روش تزریق چربی را برای حجیم کردن لب‌ها انتخاب می‌کنید، معمولا چربی از بخش‌های دیگر بدن خود شما از جمله شکم و باسن برداشته می‌شود. برای برداشتن چربی، معمولاً از ناحیه شکم، لیپوساکشن انجام خواهید داد. پس از اینکه چربی جدا شده خالص شد، جراح پلاستیک آن را به لب‌های شما تزریق می کند. کل این روش حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. ممکن است برای تزریق یا لیپوساکشن به بی‌حسی موضعی یا حتی در مواردی داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور هم نیاز باشد.

تزریق چربی به لب چقدر ماندگاری دارد؟

این روش یک درمان زیبایی طولانی‌مدت است و نتایج می‌توانند برای مدت زمانی بسیار طولانی باقی بمانند. البته ماندگاری نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما در کل تزریق چربی به لب ها را به عنوان یک روش با ماندگاری بسیار بالا در نظر می‌گیرند. بسته به این که پزشک چه میزان چربی به لب ها تزریق کرده و چقدر مراحل تصفیه سلول‌ها را به‌درستی انجام داده است، ماندگاری انتقال چربی به لب ها متفاوت است.

عکس قبل و بعد از تزریق چربی به لب چگونه است؟
با تزریق چربی به لب میتوان به حجم و فرم دلخواه رسید.

عکس قبل و بعد از تزریق چربی به لب

با مقایسه عکس قبل و بعد از تزریق چربی به لب ها می‌توان متوجه تغییراتی شد که با این روش ایجاد می‌شود. اگر تزریق دقیق و حرفه‌ای انجام شود، فرم لب‌ها تغییر می‌کند، برجستگی طبیعی در لب‌ها ایجاد می‌شود، حجم لب‌ها بهبود می‌یابد و در کل ظاهری زیباتر و خوش‌فرم‌تر می‌گیرد.

آمادگی برای تزریق چربی به لب

پزشک دستورالعمل‌های خاصی در مورد بهترین روش آمادگی برای تزریق چربی لب را به بیماران می‌دهد. چند هفته قبل از عمل، باید سیگار کشیدن و مصرف داروهای رقیق‌کننده خون را متوقف کنید، چرا که می‌تواند کبودی را بدتر کند. همچنین باید از مصرف داروهای مسکن مانند آسپرین و مکمل‌های گیاهی مانند مولتی‌ویتامین‌ها و روغن ماهی خودداری کنید.

مراقبت های لازم بعد از انجام تزریق چربی به لب

بعد از تزریق چربی لب باید تا مدتی از فشار دادن لب‌ها یا آرایش کردن آنها خودداری کرد، چرا که فشار می‌تواند چربی‌ های تزریق شده به لب‌ها را جابه‌جا کند و روی نتایج تاثیر منفی بگذارد. همچنین حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق نباید در معرض گرمای شدید یا نور مستقیم خورشید قرار گرفت. در صورت وجود عفونت باید سریعاً به پزشک اطلاع داد و از همه مهم‌تر، در صورتی که پزشک دارو یا دستورالعمل خاصی را تجویز کند، باید به صورت دقیق آنها را دنبال کرد. می‌توان برای کاهش کبودی و تورم از کمپرس سرد در محل تزریق (بدون هر گونه فشاری) استفاده کرد.

چربی به لب‌هات تزریق کردی و نمی‌دونی چه کارهایی رو نباید انجام بدی؟

عوارض و خطرات تزریق چربی به لب

به صورت کلی اگر تزریق چربی به لب‌ها توسط یک متخصص، با مهارت بالا انجام شود، کمترین میزان خطر را دارد. با این حال ممکن است در برخی از افراد مشکلاتی مانند خونریزی‌های خفیف، کبودی و تورم در محل تزریق و در محل لیپوساکشن، درد و بی حسی موقتی ایجاد شود. گاهی نیز ممکن است در محل تزریق چربی یا در محل برداشت چربی، عفونت ایجاد شود.

یکی دیگر از عوارض احتمالی، گلوله شدن چربی‌های تزریق شدن در زیر لب‌هاست. گاهی هم ممکن است به دلیل عدم دقت و مهارت کافی فردی که این کار را انجام داده است، عدم تقارن یا بدفرمی لب‌ها مشکل‌ساز شود. در نهایت یکی از عوارض احتمالی دیگر تزریق چربی لب، بی‌رنگ شدن سفیدی لب‌ها در اثر انتقال چربی است.

متن انگلیسی:
Since the injections contain the natural tissue of the patient, there is minimal risk of allergies or complications and the result is effective permanent integration
ترجمه متن:
از آنجایی که تزریق‌ها حاوی بافت طبیعی بیمار هستند، حداقل خطر آلرژی یا عوارض وجود دارد و نتیجه یکپارچگی دائمی و موثر است.

dupageplastics

تخلیه چربی تزریق شده به لب چگونه است؟

در برخی مواقع ممکن است به تخلیه چربی‌های تزریق شده به لب نیاز داشته باشیم. برای مثال شاید از حجم و پر شدن لب‌ها خسته شوید یا این که بخواهید برای تغییر فرم لب‌ها یا از بین بردن عدم تقارن ایجاد شده در لب، مقداری از چربی تزریق شده را از بین ببرید. برای این منظور باید از روش های مختلف تخلیه چربی استفاده کرد که شامل دو روش اصلی زیر می‌شود:

  • تخلیه چربی با کمک آنزیم‌هایی مانند هیالورونیداز یا لیپاز
  • تخلیه چربی با لیزر
هزینه تزریق چربی به لب چقدر است؟
هم فرم مورد نظر و هم میزان چربی در هزینه تمام شده تزریق لب نقش دارد.

هزینه تزریق چربی به لب در دکترتو کلینیک

هزینه تزریق چربی به لب به چندین فاکتور بستگی دارد و ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد:

  • میزان چربی مورد نیاز
  • ناحیه اهداکننده چربی
  • روش آماده‌سازی چربی
  • تجهیزات و تکنولوژی مورد استفاده
  • مهارت و تجربه پزشک
  • هزینه‌های کلینیک
  • شهر و منطقه جغرافیایی
  • هزینه‌های جانبی

اما چنانچه تصمیم به انجام این عمل زیبایی گرفته‌اید اما نسبت به هزینه‌های آن نگران هستید می‌توانید برای مقایسه هزینه تزریق چربی به لب در مراکز مختلف از خدمات دکترتو کلینیک کمک بگیرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

تزریق چربی به لب‌ یک روش اثبات شده و بسیار ایمن است که بافت چربی خود بیمار را از نواحی مانند باسن، معده و ران برداشت می کند. پس از تصفیه چربی، پزشک به صورت استراتژیک و ظریف آن را به عنوان یک فیلر طبیعی و دائمی به لب‌ها تزریق می کند. پیوند چربی می‌تواند مرزهای لب را مشخص کند و برجستگی و فرم مطلوب لب‌ها را بازسازی کند. همچنین می‌تواند به طور موثری لب‌ها را به گونه‌ای که طبیعی به نظر می‌رسد، حجیم کند.

برای این که بهترین نتایج را از این روش درمانی زیبایی دریافت کنید، حتما باید این کار توسط یک دکتر زیبایی پوست و یا جراح پلاستیک و زیبایی ماهر و باتجربه انجام شود. اما شما می‌توانید نظر پزشکان بیشتری را با خدمات غیرحضوری دکترتو اعم از ویزیت آنلاین متخصص پوست و دکتر جراحی پلاستیک آنلاین دریافت کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

تزریق چربی به لب‌ها یک روش دائمی‌تر و کم‌خطرتر با نتایج طبیعی‌تر از ژل است.

بله می‌توان از چربی برداشت شده از بدن، به صورت هم‌زمان برای فرم دهی به گونه‌ها و لب‌ها استفاده کرد.

نتایج دائمی نیست اما برای مدت زمان بسیار طولانی باقی می‌ماند.

برای از بین بردن چربی تزریق شده به لب‌ها می‌توان از روش‌های مختلف تخلیه چربی توسط پزشک استفاده کرد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن