پروتز سینه ثابت چیست؟ قیمت پروتز دائمی سینه

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پروتز سینه دائمی بافتی سفت‌تر و متراکم‌تر از دیگر پروتز‌ها دارد اما طبیعی به نظر می‌رسد. احتمال پارگی و آسیب به پروتز دائمی کمتر است. این پروتزها عمری بین ۱۲ تا ۲۵ سال دارند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

پروتز سینه دائمی یا ثابت

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه نوعی عمل جراحی زیبایی برای افزایش سایز و خوش‌فرم شدن سینه در خانم‌ها است. پروتزهای سینه براساس جنس به سه نوع پروتز سینه ثابت، پروتز سینه سیلیکونی و پروتز سینه آب نمکی یا سالینی تقسیم می‌شوند. پروتز سینه ثابت یا دائمی (gummy bear) یکی از گزینه‌های موجود برای افزایش حجم و سایز سینه‌ها است. نوعی پروتز حاوی مایع ژلی منسجم شبیه قطره اشک که در مقایسه با سایر پروتزهای سینه سیلیکونی و سالینی بهتر می‌تواند شکل سینه‌ها را حفظ کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با ایمپلنت دائمی آشنا شوید.

جهت مشاوره تلفنی با جراح پلاستیک و یا گرفتن نوبت اینترنتی از جراح زیبایی برای انجام پروتز سینه ثابت به سایت دکترتو سر بزنید و از مشاوره آنلاین جراحان زیبایی و پلاستیک بهره‌مند شوید.

پروتز سینه ثابت چیست؟

پروتز سینه ثابت (Gummy Bear) یکی از سه نوع پروتز سینه است که تفاوت کیفیتی با دو نوع دیگر ندارد و صرفا بسته به شرایط بیمار، احساس راحتی، محل برش، هزینه، و صلاح‌دید جراح پلاستیک استفاده می‌شود. ایمپلنت دائمی از بافت متراکم و سفتی برخوردار است که همین ویژگی باعث شده که احتمال آسیب‌دیدگی و پارگی پروتز سینه کمتر باشد. پارگی پروتز سینه ثابت تاثیری روی شکل ظاهری این پروتزها نمی‌گذارد. در عمل ایمپلنت دائمی برای کارگذاشتن پروتزها، جراح باید برش‌های بزرگ‌تری ایجاد کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

شکل پروتز سینه ثابت چگونه است؟

شکل ایمپلنت دائمی مانند قطره اشک و شبیه به انواع مدل سینه است، برجستگی بیشتری در قسمت پایین و تراکم سیلیکونی بیشتری دارند. از نظر ظاهری، پروتز سینه ثابت در مقایسه با پروتزهای سالینی طبیعی‌تر است، اما به نسبت پروتزهای سیلیکونی ظاهر غیرطبیعی‌تری دارد.

طول عمر پروتز سینه دائمی چقدر است؟

ماندگاری و طول عمر ایمپلنت دائمی به عوامل مختلفی از جمله برند پروتز سینه بستگی دارد. به ‌طور میانگین، طول عمر پروتز سینه دائمی بین ۱۲ تا ۲۵ سال، یا حتی بیشتر است. هرچند پروتزهای سینه دائمی مشهور به طول عمر بالا هستند، اما در هر صورت طول عمر مشخصی دارند. اگر مشکل جدی برای پروتزها به‌وجود بیاید چاره‌ای به ‌جز تعویض باقی نمی‌ماند، اما در غیر این صورت، ممکن است ایمپلنت دائمی مادام‌العمر برای فرد کار کند. ریسک پارگی و صدمه دیدن ایمپلنت دائمی هر سال یک درصد بیشتر می‌شود؛ یعنی بعد ۱۰ سال از عمل ایمپلنت سینه‌ها، شانس پاره شدن پروتزها ۱۰ درصد است.

قیمت پروتز سینه ثابت چقدر است؟

عمل جراحی افزایش حجم سینه تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. پروتز سینه ثابت در مقایسه با سایر پروتزها گران‌تر است و هزینه آن بین ۶ تا ۱۲ هزار دلار است که عواملی مثل تخصص و مهارت جراح، کلینیک یا بیمارستانی که عمل در آن انجام شده و نوع برند در هزینه پروتز سینه ثابت تاثیر دارند. هزینه‌های بیهوشی، بیمارستان و سوتین طبی، و هزینه‌های مربوط به دوره نقاهت و مراقبت‌های بعد از عمل را هم باید در زمره هزینه ایمپلنت دائمی لحاظ کنید.

سالقیمت
هزینه پروتز سینه در سال ۱۴۰۰۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان (هر جفت)
هزینه پروتز سینه در سال۱۴۰۱حدود ۲۰ میلیون تومان
هزینه پروتز سینه در سال ۱۴۰۲بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان (برخی پزشکان بیشتر و برخی کمتر هزینه دریافت می‌کنند. برای اطلاعات دقیق‌تر باید با پزشک مشورت کنید. می‌توانید از مشاوره با جراح پلاستیک کمک بگیرید.)
قیمت پروتز سینه

چه کسانی می توانند از پروتز سینه ثابت استفاده کنند؟

عمل ایمپلنت سینه نوعی جراحی زیبایی است که با هدف حجیم‌سازی یا خوش فرم‌سازی پستان‌ها انجام می‌شود. افرادی که قصد افزایش سایز یا حجم سینه‌ها یا لیفت سینه (عمل لیفت سینه چگونه است) را دارند، اما شکل غیرعادی و غیرطبیعی سایر ایمپلنت‌ها را دوست ندارند می‌توانند از پروتز سینه دائمی یا ثابت استفاده کنند.

چه کسانی نباید از پروتز سینه ثابت استفاده کنند؟

خانم‌های باردار و شیرده مجاز به استفاده از پروتز سینه ثابت نیستند. ایمپلنت‌های سیلیکونی فقط برای افراد بالای ۲۲ سال مجازند.

می‌دونی مراقبت‌های لازم بعد از پروتز سینه ثابت چیه؟

همین حالا از متخصص مشاوره بگیر.

مزایا و معایب پروتز سینه ثابت

مانند سایر مدل‌های ایمپلنت سینه، هدف اصلی پروتز سینه ثابت اصلاح و بهبود شکل و سایز سینه‌ها است. ایمپلنت سینه سیلیکونی و سالینی شکل گردی به سینه‌ها می‌دهند و اگر احیانا در آینده ایمپلنت‌ها بچرخند مشکلی در ظاهر سینه‌ها ایجاد نمی‌شود، اما ایمپلنت دائمی شکل قطره اشکی داشته و نسبت به دو مدل پرطرفدار دیگر ضخیم‌تر و متراکم‌تر است.

این یکی از مزایای ایمپلنت دائمی برای افرادی است که دوست ندارند قسمت بالای سینه‌ها پر باشد، و ظاهری طبیعی شبیه سینه‌های واقعی با افتادگی طبیعی در نیمه پایینی پستان را ترجیح می‌دهند. ریسک انقباض کپسولی که یکی از عوارض احتمالی پروتزهای سیلیکونی و سالینی است در پروتز سینه ثابت کمتر است. از دیگر مزایای ایمپلنت دائمی سینه احتمال پارگی و آسیب‌دیدگی پایین‌تر است که علت آن تراکم سیلیکونی بالاتر و سفت‌تر بودن این نوع ایمپلنت دائمی است.

یکی از معایب اصلی این نوع حجیم سازی سینه‌ها این است که جراح زیبایی باید برش زیادتری در عمل ایمپلنت بزند، درنتیجه احتمال باقی ماندن جای زخم بیشتر می‌شود. دیگر عیب ایمپلنت دائمی سینه به شکل اشکی آن برمی‌گردد که در صورت چرخیدن پروتزها در بدن، ظاهر نامناسبی ایجاد می‌شود، چرا که این نوع پروتز سینه ثابت در همه قسمت‌ها یک اندازه نیست. برای جلوگیری از چرخش این نوع ایمپلنت‌ها، پوسته ایمپلنت دائمی معمولا به ‌شکل بافت‌دار هستند که باعث شده بافت اطراف پروتز آن را دربر گرفته و اجازه چرخش ندهد.

پروتز قابت برای چه کسانی مناسب است
مانند سایر مدل‌های ایملپنت سینه، هدف اصلی پروتز سینه ثابت اصلاح و بهبود شکل و سایز سینه‌ها است.

عوارض پروتز سینه ثابت

هرچند که ایمپلنت دائمی نتایج رضایت‌بخشی برای بیمار به ‌دنبال دارد، اما مثل هر عمل جراحی دیگری، عمل زیبایی پروتز سینه ثابت نیز عوارض خاص خودش را دارد. در صورت مشاهده هر کدام از عوارض زیر به پزشک و دکتر جراح پلاستیک مراجعه کنید. در ادامه برخی از عوارض شایع پروتز سینه را با هم بخوانیم:

  • خونریزی
  • عفونت
  • تغییرات حس نوک پستان‌ها
  • پارگی ایمپلنت
  • اسکار
  • حالت تهوع و استفراغ ناشی از بیهوشی بعد از عمل پروتز سینه
  • چروک شدگی بافت اطراف سینه
  • نارضایتی از سایز یا ظاهر سینه‌ها.

از دیگر عوارض پروتز سینه می‌توان به استفراغ شدید، درد کمر و پشت و کاهش وزن و لاغری اشاره کرد.

آیا استفاده از پروتز سینه ثابت سرطان زا است؟

هزاران زن در سراسر دنیا با هدف زیباتر شدن سراغ افزایش سایز سینه‌ها، حجیم سازی و متقارن سازی سینه‌ها می‌روند. از اواسط سال ۲۰۰۰ به بعد خانم‌ها بیشتر سراغ ظاهر طبیعی ایمپلنت سینه ثابت رفته‌اند. از زمان اختراع این پروتزها همیشه نگرانی‌هایی در مورد علائم سرطان سینه در زنان وجود داشته است. هرچند مطالعات اخیر سازمان غذا و دارو آمریکا، رابطه‌ای بین این نوع ایمپلنت سینه و نوع نادری از سرطان به‌نام لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک (anaplastic large cell lymphoma) پیدا کرده‌اند.

به‌ همین دلیل امروزه پزشکان و جراحان پلاستیک و زیبایی سایر شکل‌های کم‌خطرتر را برای حجیم‌ سازی سینه‌ها به بیماران توصیه می‌کنند. درست است که مزایای پروتزهای سینه ثابت بر خطرات احتمالی این نوع پروتزها می‌چربند، اما در مقایسه با ایمپلنت‌های سینه سالینی و سیلیکونی، پروتزهای سینه ثابت سرطان‌زاتر هستند.

متن انگلیسی: «Some people can successfully breastfeed after breast augmentation, but others can’t.»
ترجمه متن: «برخی از خانم‌ها بعد از پروتز سینه می‌توانند شیردهی انجام دهند، اما بعضی از آنها با مشکل مواجه می‌شوند.»

منبع mayoclinic

بهترین روش خوش‌فرم کردن سینه برای شما کدام است؟

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه ثابت

معمولا بعد از عمل جراحی، بیمار همان روز یا روز بعد با نظر جراح متخصص از بیمارستان مرخص می‌شود. نتیجه عمل رابطه مستقیم با مراقبت‌های بعد از عمل پروتز سینه دارد. رانندگی، انجام فعالیت‌های ورزشی و بدنی سنگین و حرکت دادن بازوها در هفته اول تا دوم بعد از عمل پروتز سینه ممنوع است.

 به‌ خاطر عوارض احتمالی داروهای بیهوشی، بهتر است تا ۷۲ ساعت بعد عمل تنها نمانید. یکی دیگر از مراقبت‌های بعد از عمل پروتز سینه نشستن و راه رفتن طی ۷۲ ساعت اول بعد از جراحی پروتز سینه است تا ریسک ایجاد لخته خون به حداقل برسد. در ادامه برخی از مواردی که باید در مراقبت‌های بعد از عمل پروتز سینه رعایت کنید را آورده‌ایم:

  • پیاده‌روی کوتاه در منزل
  • مصرف مسکن و آنتی بیوتیک‌ها و داروهای تجویزی
  • عدم استفاده از بازوها در هفته اول بعد از عمل
  • کمک گرفتن از دیگران برای بلند شدن از جای خود
  • خوابیدن روی پهلو و شکم ممنوع است و باید نشسته خوابید.
  • در آغوش گرفتن نوزاد در هفته اول بعد از عمل ممنوع است.
  • پوشیدن سوتین‌های طبی مخصوص
  • پرهیز از استعمال سیگار و مصرف الکل
  • استفاده از کمپرس سرد.
مراقبت های بعد از ایمپلنت سینه
بعد از ایمپلنت سینه باید مراقبت‌های خاصی در زمینه خوابیدن و غیره باید داشته باشید.

مقایسه پروتز سینه دائمی با دیگر انواع ایمپلنت سینه

تفاوت اصلی ایمپلنت دائمی با دیگر انواع ایمپلنت سینه در منسجم‌تر بودن مایع ژل داخل پروتزهای سینه دائمی است. این نوع ایمپلنت سینه نسبت به مدل پروتز سینه سیلیکونی یا پروتز سینه سالینی سفت‌تر بوده، شکل سینه‌ها را بهتر حفظ کرده و حس لمس طبیعی‌تری دارند. ایمپلنت‌های دائمی حس جوانی و شادابی به فرد می‌دهند و شبیه سینه زن‌های جوان به‌ نظر می‌رسند. هم پروتز سینه دائمی و هم پروتز سینه سیلیکونی نسبت به ایمپلنت‌های آب نمکی حس نرم‌تری حین لمس می‌دهند.

مزیت منحصربه‌فرد ایمپلنت دائمی برای خانم‌هایی که عمل جراحی ترمیمی سینه دارند این است که لزومی ندارد دقیقا روی بافت سینه موجود قرار بگیرند.

دیگر تفاوت ایمپلنت دائمی با دیگر انواع ایمپلنت سینه از لحاظ ایمنی است. یکی از ریسک‌ها و خطرات ایمپلنت‌های سیلیکونی اولیه، پارگی و احتمال نشست سیلیکون به بافت اطراف سینه بود. خطری که به لطف ضخیم‌تر و محکم‌تر شدن لایه بیرونی ایمپلنت‌ها به حداقل رسیده است. ریسک نشتی هم در پروتز سینه دائمی بسیار ناچیز شده است، چرا که ژل داخل آن به اندازه کافی تراکم دارد که حتی در صورت پارگی هم در بافت پخش نمی‌شود.

نیاز به برش بیشتر در پوست از دیگر تفاوت‌های پروتز سینه دائمی با دیگر انواع ایمپلنت سینه است که برش کوچک‌تری لازم دارند. تفاوت آخر هم به هزینه پروتز سینه ثابت برمی‌گردد که معمولا نسبت به مدل‌های ایمپلنت سیلیکونی سنتی بیشتر است.

آیا پروتز سینه ثابت همان پروتز دائمی است؟

بله این محصول همان پروتز دائمی است که یکی از گزینه‌های ممکن برای حجیم‌سازی سینه محسوب می‌شود. این نوع پروتز ژلی قطره اشکی را با اسم «gummy bear» هم می‌شناسند که نسبت به دیگر انواع ایمپلنت سینه سالینی و سیلیکونی، بهتر شکل خود را حفظ می‌کنند.

پروتز سینه ثابت همان پروتز سینه سیلیکونی است؟

این مدل پروتز با پروتز سینه سیلیکونی متفاوت است. پروتز سینه سیلیکونی ظاهری گرد دارد و داخل آن با ژل پر شده است و برای بهبود ظاهر بافت سینه‌های کوچک یا نامتقارن به‌ کار می‌رود. به این پروتزهایی که با هدف زیبایی سینه کارگذاری می‌شوند، ایمپلنت سینه سیلیکونی یا سیلیکون می‌گویند. سطح خارجی پروتز سینه سیلیکونی از جنس سیلیکون سخت شده است و داخل آن نرم‌تر و ژله‌ای است. اگر پروتز سینه سیلیکونی پاره شود، محتویات ژلی آن جذب بدن نشده و ممکن است عوارض و مشکلاتی برای فرد ایجاد کند.

پروتز سینه ثابت همان پروتز سینه آب نمکی است؟

خیر، این مدل پروتز با پروتز سینه آب نمکی فرق می‌کند. پروتز سینه آب نمکی یک لایه بیرونی سیلیکونی غیرقابل نفوذ دارد که با محلول آب نمک استریل (سالین) پر شده است. برخی از پروتزهای سینه سالین را از قبل و بعضی‌ها را هم حین انجام ایمپلنت با آب نمک پر می‌کنند. پروتز سینه آب نمکی نسبت به پروتزهای سیلیکونی سفت‌تر هستند، اگر پاره شوند، صاف و تخت شده و سالین داخل آن‌ها جذب بدن می‌شود.

پروتز ثابت بهتر است یا پروتز سیلیکونی و آب نمکی؟

این مدل پروتز نسبت به پروتز سیلیکونی یا آب نمکی بهتر است، چرا که میزان پارگی و نشتی کمتری دارد. به ‌علاوه اینکه ظاهر و حس طبیعی‌تری از سینه‌ها به فرد می‌دهد.

برای کاشت پروتز سینه ثابت به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی پزشکی است که باید برای مشاوره در مورد ایمپلنت سینه و انجام آن به او مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید مشاوره تلفنی با بهترین جراح پلاستیک داشته باشید یا برای دریافت نوبت اینترنتی اقدام کنید.

بهترین جراح برای ایمپلنت سینه
برای انتخاب بهترین نوع ایمپلنت سینه می‌توانید از جراح پلاستیک در دکترتو مشاوره تلفنی بگیرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

این مدل پروتز، نوعی ایمپلنت ژل سیلیکونی به‌ شدت منسجم و سفت شبیه پاستیل خرسی است که حتی در صورت پارگی و شکستن پوسته ایمپلنت، شکل خود را حفظ می‌کنند. ژل داخل پروتز سینه ثابت از حالت مایع منسجم‌تر از مدل‌های سیلکونی و سالینی است و در شکل گرد یا قطره اشکی وجود دارند.

طول عمر این مدل پروتز نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است و ماندگاری بالاتری دارد، البته که این ماندگاری بهایی دارد و به‌ همین دلیل است که ایمپلنت‌های سینه دائمی در مقایسه با پروتز سینه سالینی و سیلیکونی گران قیمت‌تر هستند. ایمنی پروتز سینه ثابت نسبت به سایر مدل‌ها بالاتر است، چرا که احتمال پارگی‌ کمتری دارند. هرچند که این ایمنی بالا به‌ منزله بی‌خطر بودنشان نیست؛ بنابراین توصیه می‌شود که پیش از هرکاری درباره نوع و برند پروتز سینه مشاوره با جراح پلاستیک داشته باشید.

دکتر زیبایی و جراح پلاستیک باید از تخصص و مهارت کافی در کارش برخوردار باشد، به‌علاوه اینکه خوشنامی جراح پلاستیک و رضایت بیماران قبلی نقش مهمی در انتخاب دارند. جهت مشاوره با جراح پلاستیک درباره لیفت سینه، پروتز سینه و پروتز سینه ثابت می‌توانید به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

ایمپلنت دائمی سینه کاری با مجاری شیری ندارد و این دو هیچ منافاتی باهم ندارند، البته وضعیت طبیعی پستان‌ها قبل جراحی و نوع برشی که جراح زیبایی برای کاشت پروتز استفاده کرده هم روی امکان شیردهی با این مدل پروتز تاثیر می‌گذارند. سینه‌های پروتز شده در دوران شیردهی و بارداری نیز تغییر نمی‌کنند.

خیر این مدل پروتز خطرناک نیست و نسبت به دو نوع دیگر پروتز سینه سیلیکونی و آب نمکی خطر کمتری دارد.

بله، در صورت نیاز می‌توان ایمپلنت دائمی را برداشت.

در صورت ترکیدگی این مدل پروتز، مایع ژلی داخل آن به بافت اطراف پستان‌ها نش می‌کند، البته به‌ خاطر استحکام و سفتی بالای این مدل پروتز، احتمال ترکیدگی این نوع ایمپلنت‌ها نسبت به انواع سیلیکونی و سالینی کمتر است. ایمپلنت دائمی که بترکد باید در سریع‌ترین زمان ممکن تعویض یا خارج شود.

امتیاز شما به مقاله:
(4.6از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن