قرص فمی لاکت چیست و در چه مواردی مصرف میشود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قرص فمی لاکت مکملی برای درمان اسهال به خصوص در موارد شدید است. این دارو با داشتن پروبیوتیک، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
قرص فمی لاکت

قرص فمی لاکت (FamiLact) یک مکمل غذایی متشکل از چندین نوع باکتری مفید است. باکتری‌هایی که به شکل طبیعی در روده انسان وجود داشته و تحت عنوان پروبیوتیک‌ها شناخته می‌شوند. پروبیوتیک‌ها در بسیاری از موارد موثر هستند اما نقش کلیدی در بهبود برخی شرایط خاص دارند که در ادامه به طور مفصل به بیان آن‌ها پرداخته‌ایم. در صورت مصرف روزانه داروی فمی لاکت باکتری‌های مفید دستگاه گوارش تقویت شده و سلامت روده و سیستم ایمنی بدن بهبود می‌یابد. اما با این حال پیشنهاد می‌شود که مانند بسیاری از داروها، برای مصرف فمی لاکت هم از یک فرد متخصص مشاوره بگیرید. چنین متخصصی را می‌توانید در وبسایت دکترتو بیابید و به راحتی نوبت ویزیت آنلاین یا حضوری متخصص داخلی یا دکتر گوارش را دریافت کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید.

‏قرص فمی لاکت چیست؟

فمی لاکت ترکیبی متشکل از پروبیوتیک است که همان ۸ سویه مفید باکتریایی و پره بیوتیک (فروکتوالیگوساکارید) هستند. این دارو برای تقویت فلور میکروبی طبیعی دستگاه گوارش، حفظ عملکرد طبیعی سیستم گوارش و تنظیم پاسخ ایمنی استفاده می‌شود. همچنین همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، داروی فمی لاکت برای تامین پروبیوتیک بدن بسیار مفید و موثر است. می‌توان از آن به دلیل محتوای باکتریایی کامل به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های پروبیوتیک یاد کرد. دارویی که اثرات بی‌نظیر بر سلامت بدن خواهد داشت.

‏نحوه مصرف قرص فمی لاکت

روزانه ۱ تا ۲ عدد از قرص یا کپسول فمی لاکت را طبق تجویز پزشک مصرف نمایید.

متن انگلیسی:
Antibiotics may prevent this product from working well. Take this product at least 2 to 3 hours before or after taking antibiotics
ترجمه متن:
آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است از عملکرد خوب این دارو جلوگیری کنند. این دارو را حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل یا بعد از مصرف آنتی‌بیوتیک مصرف کنید.

webmd

‏بهترین زمان مصرف قرص فمی لاکت

بهترین زمان مصرف قرص فمی لاکت توسط پزشک تعیین می‌شود و بهتر است افراد سر خود و بدون نظر پزشک برای مصرف این دارو برنامه‌ریزی نکنند.

‏زمان مصرف قرص فمی لاکت برای لاغری

زمان مصرف قرص فمی برای لاغری توسط پزشک متخصص تعیین و تجویز می‌شود. اما به طور کلی پیشنهاد می‌شود این دارو را با معده خالی و یک ساعت پیش از صرف غذا مصرف کنید.

اسهال داری؟ می‌خوای فمی لاکت مصرف کنی؟

کلیک کن و مشاوره بگیر.

‏موارد مصرف قرص فمی لاکت (قرص فمی لاکت برای چیست؟)

قرص فمی لاکت تاثیرات بی‌شماری دارد و در بهبود بسیاری از شرایط پزشکی تاثیر داشته و مصرف می‌شود. در ادامه هر یک از موارد مصرف قرص فمی لاکت را نام برده و توضیح داده‌ایم:

‏۱. فمی لاکت و میکروب معده

مصرف پروبیوتیک‌ می‌تواند سبب حفظ سلامت مسیر دهان تا روده شود و به کنترل میکروارگانیسم‌های مضر مانند میکروب‌ها در این نواحی کمک کند.به همین دلیل قرص فمی لاکت هم به دلیل داشتن انواع پروبیوتیک‌ها، با افزایش باکتری‌های مفید به مقابله بدن با میکروب‌ها کمک می‌کند و در درمان میکروب معده موثر است.

‏۲. فمی لاکت برای یبوست

مصرف فمی لاکت می‌تواند سبب بهبود سلامت، عملکرد دستگاه گوارش و مقابله با علائم ناشی از اختلالات گوارشی شود. به همین دلیل به رفع یبوست کمک می‌کند.

۳. قرص فمی لاکت برای عفونت واژن

یکی از داروهای مفید برای خانم‌ها داروی فمی لاکت است. این دارو به علت داشتن پروبیوتیک‌های کامل، عفونت واژن را کاهش می‌دهد. اما مصرف این دارو برای عفونت واژن باید به شکل روزانه و طبق برنامه باشد.

‏۴. کاهش علائم یائسگی

مصرف پروبیوتیک‌ها به طور موثری در بهبود علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی و تعریق شبانه، اختلال در خواب و خلق‌وخو، عفونت‌های واژینال، پوکی استخوان و تغییر در وزن موثر است. به همین علت قرص فمی لاکت که حاوی تعداد زیادی از پروبیوتیک‌ها است می‌تواند در کاهش این علائم موثر باشد. به خانم‌ها در دوران یائسگی توصیه می‌شود مصرف این دارو را در برنامه روزانه خود قرار دهند؛ البته که بهتر است در این‌باره با یک پزشک متخصص هم مشورت کنند.

‏۵. بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر

یکی از فواید فمی لاکت، بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر از جمله نفخ، یبوست و درد شکم اعلام شده است.

قرص فمی لاکت حاوی پروبیوتیک است.
قرص فمی لاکت از سویه‌های متفاوت و زیادی از باکتری‌ها تشکیل شده است.

‏۶. افزایش جذب ویتامین ها

وجود پروبیوتیک‌ها درون این قرص باعث افزایش جذب اسید فولیک و ویتامین‌هایی نظیر ویتامین B2، B3، B6، B12 می‌شود. برای جلوگیری از بروز تداخلات دارویی توصیه می‌شود بین فمی لاکت و ویتامین‌ها حداقل ۲ ساعت فاصله در نظر بگیرید.

‏۷. فمی لاکت برای اسهال

با مصرف قرص فمی لاکت می‌توانید عوارض یا طول مدت ابتلا به انواع اسهال از جمله اسهال مسافرتی، اسهال‌های ویروسی و باکتریایی، اسهال طولانی مدت و همچنین اسهال ناشی از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را درمان کنید. 

‏۸. تقویت سیستم ایمنی بدن

قرص فمی لاکت سبب تقویت قوای جسمانی و سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف منظم آن باعث می‌شود که مقاومت بدن در برابر ابتلا به برخی بیماری‌ها زیاد شود.

‏۹. بهبود سلامت پوست و مو

سلامت پوست و مو وابسته به وجود ویتامین و مواد معدنی است. با مصرف قرص فمی لاکت تعادل پروبیوتیک‌ها در روده ایجاد می‌شود تا هضم و جذب مواد غذایی بهبود یابد. در نتیجه این اتفاق  ویتامین‌ها و مواد معدنی جذب بدن خواهند شد و منجر به بهبود سلامت پوست و مو می‌گردد.

‏۱۰. قرص فمی لاکت و لاغری

گفته شده که سویه‌های پروبیوتیک موجود در کپسول فمی لاکت در کاهش وزن موثر هستند. با این حال تحقیقات در این زمینه کامل نیست. همچنین گفته شده که مصرف این دارو روی اشتها و مصرف انرژی تاثیر می‌گذارد. 

دوز مصرفی فمی لاکت را باید پزشک مشخص کند.
دوز مصرفی فمی لاکت توسط پزشک و با توجه به شرایط هر فرد تعیین می‌شود.

‏۱۱. بهبود بیماری های قلبی عروقی

قرص فمی لاکت با کمک به بهبود هضم و جذب مواد مغذی از جمله چربی‌ها منجر به بهبود بیماران قلبی – عروقی می‌شود؛ به عنوان مثال بالا بودن کلسترول و فشار خون بالا.

‏دوز مصرفی قرص فمی لاکت

دوز مصرفی این دارو برای هر فرد با توجه به شرایط بدنی آن متفاوت است. اما به طور معمول مصرف آن برای بزرگسالان ۱ تا ۲ عدد اعلام شده است.

‏عوارض جانبی مصرف قرص فمی لاکت

مصرف قرص فمی لاکت به طور کلی ایمن اعلام شده است. در برخی از افراد مصرف آن ممکن است منجر به بروز نفخ شود که گاهی اوقات شدید و ادامه‌دار خواهد بود. در چنین شرایطی باید به پزشک خود اعلام کنید تا برای رفع نفخ تصمیمی گرفته شود.

‏عوارض قطع ناگهانی قرص فمی لاکت

قطع ناگهانی هرگونه دارویی با عوارضی همراه خواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر تصمیم به قطع مصرف قرص فمی لاکت دارید درباره کاهش تدریجی دوز خود به منظور قطع مصرف با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

‏موارد احتیاط و منع مصرف قرص فمی لاکت

به طور کلی منع مصرف خاصی برای فمی لاکت اعلام نشده است. اما به افرادی که دارای سابقه حساسیت به اجزا تشکیل‌دهنده این دارو هستند یا افرادی که دچار ایدز، سندرم روده کوتاه، سیستم نقص سیستم ایمنی بدن، سرطان، مشکل دریچه قلب، علائم عفونت و یا کولیت هستند توصیه می‌شود که در زمان مصرف این دارو احتیاط کرده و با پزشک متخصص مشورت کنند.

دچار اسهال شدید شدی و هر چی می‌خوری بهتر نمیشی؟ پس کلیک کن.

قرص فمی لاکت در بارداری

مکمل‌های پروبیوتیک از جمله فمی لاکت در بارداری منع مصرفی ندارند؛ اما با این حال با توجه به محدودیت تحقیقات انجام شده و برای احتیاط لازم پیش از شروع مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

قرص فمی لاکت در شیردهی

پروبیوتیک‌ها عموما وارد جریان خون نمی‌شوند. به همین دلیل گفته شده که این داروها وارد شیر مادر هم نشده و نمی‌توانند خطری برای کودک به همراه داشته باشند. با این حال توصیه می‌شود که برای مصرف فمی لاکت در دوران شیردهی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

‏اختلالات دارویی قرص فمی لاکت

اگر در حال مصرف هر یک از داروهای زیر هستید باید برای شروع مصرف قرص فمی لاکت با یک پزشک متخصص مشورت کنید:

  • داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی
  • داروهای شیمی درمانی برای سرطان
  • ویتامین‌ها
  • آنتی‌بیوتیک‌ها

‏اطلاعات دارویی فمی لاکت

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات دارویی قرص فمی لاکت را مشاهده کنید.

اسامی رایجعوارض جانبیتداخلات دارویی
فمی لاکت توپلاس Familact 2Plusنفخویتامین‌ها
داروهای شیمی درمانی برای سرطان
آنتی بیوتیک‌ها
داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی
اطلاعات دارویی فمی لاکت

‏مکانیسم اثر قرص فمی لاکت

در دستگاه گوارش تعداد بسیار زیادی باکتری وجود دارد. بیشتر این باکتری‌ها در دسته باکتری‌های مفید قرار دارند و فلور میکروبی نامیده می‌شوند. وظیفه این باکتری‌ها حفظ توازن دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن است. در این بین پروبیوتیک‌ها باکتری‌های سودمند دستگاه گوارش بوده که به بازسازی فلور میکروبی دستگاه گوارش پرداخته و اثرات محافظتی متعدد برای بدن دارند. همچنین سبب پیشگیری و بهبود این مشکلات خواهند شد.

‏نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

فمی لاکت پروبیوتیکی برای بهبود سلامت بدن است که با آن در این مقاله آشنا شدید. همچنین درباره فواید و تاثیر آن بر بسیاری از مشکلات مرتبط با سلامت از جمله بهبود سلامت پوست و مو، کاهش علائم یائسگی، رفع اسهال و همچنین تاثیر آن بر لاغری و بسیاری از فواید دیگر آشنا شده‌اید.

اما باید بدانید که برای مصرف هر نوع دارویی لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید. قرص فمی لاکت هم از این قاعده مستثنی نیست و لازم است پیش از شروع مصرف آن با دکتر گوارش و کبد صحبت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر گوارش آنلاین و مشاوره دارویی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

کپسول فمی لاکت برای کمک به هضم لاکتوز، پیشگیری یا کاهش اسهال، بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر مانند نفخ و یبوست، درمان التهاب مزمن رکتوم مصنوعی، افزایش سنتز اسید فولیک و ویتامین‌های B6، B3، B2 و B12 و بهبود هضم و جذب مواد مغذی مصرف می‌شود.

خیر، لزومی برای نگهداری داروی فمی لاکت در یخچال وجود ندارد. اما باید کپسول فمی لاکت را  در دمای زیر ۲۵ درجه سانتیگراد و دور از رطوبت، نور خورشید و دسترسی کودکان نگهداری کنید.

این داروی نه تنها چاق کننده نیست بلکه با وجود ترکیبات فعال موجود در خود سبب می‌شود که بدن کالری کمتری از غذاها دریافت کند.

امتیاز شما به مقاله:
(2.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن