بررسی جامع بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد باید توانایی تنظیم قدرت و طول موج را برای انواع پوست و موها داشته باشد. دستگاه‌هایی که از فناوری الکساندرایت، دایود یا Nd استفاده می‌کنند، به عنوان گزینه‌های برتر شناخته می‌شوند زیرا این تکنولوژی‌ها توانایی نفوذ عمیق‌تر به پوست و هدف‌گیری دقیق‌تر فولیکول‌های مو را دارند. انتخاب دستگاه مناسب، بستگی به نوع پوست و موی هر فرد دارد و استفاده از دستگاه‌های مدرن‌تر می‌تواند نتایج بهتری در کاهش دائمی موهای زائد داشته باشد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش محبوب و موثر برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن یا صورت است. در این روش با استفاده از پرتوی نور برای هدف قرار دادن رنگدانه در فولیکول مو و آسیب رساندن به آن، از رشد مو در آینده جلوگیری می‌شود. با این حال، همه دستگاه‌های لیزر موهای زائد به صورت یکسان ساخته نشده اند و عملکرد مشابهی ندارند. دستگاه‌های لیزر مختلف از نورهای متفاوتی استفاده می‌کنند و از نظر کارایی، ایمنی و قدرت با هم متفاوت اند. بنابراین چه به عنوان کسی که قصد لیزر موهای زائد بدن را دارد و چه به عنوان کسی که می‌خواهد یک دستگاه برای لیزر موهای زائد خریداری کند، آشنایی با بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد ضروری است. در این مقاله از دکترتو با معرفی انواع دستگاه‌های موجود در بازار، نکات مهم انتخاب بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد را بررسی می کنیم. اما درباره انتخاب مناسبترین دستگاه نگرانی خاصی دارید بهتر است با متخصص پوست در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید از سامانه دکترتو برای ارتباط با پزشکان استفاده کنید.

بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد چیست؟

فناوری‌های مختلفی برای لیزر موهای بدن در بازار وجود دارد که هر کدام مزایا یا معایب خاص خود را دارند. از نوع لیزر گرفته تا اندازه لکه، سیستم خنک کننده و قیمت دستگاه از مهم‌ترین فاکتورهایی است که بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد را تعیین می‌کند. برای مثال بهترین دستگاه لیزر باید به یک سیستم خنک‌کننده قدرتمند مجهز باشد تا کمترین میزان ناراحتی ناشی از گرمای دستگاه روی پوست ایجاد شود. البته دستگاه‌های لیزر مختلف به تکنولوژی‌های خنک کننده متفاوتی مجهزند و انتخاب بین آنها بیشتر به ترجیح مراجعه‌کننده‌ها بستگی دارد.

اندازه لکه هم به ناحیه‌ای از پوست گفته می‌شود که دستگاه لیزر می‌تواند با یک پالس آن سطح را پوشش دهد و موها را از بین ببرد. در نتیجه هر چه دستگاه بتواند ناحیه وسیع‌تری از پوست را بپوشاند، دستگاه بهتری است، چرا که درمان سریع‌تر انجام می‌شود. اما همچنین هزینه‌ها بالاتر و ناراحتی بیشتر است. دستگاه‌های لیزر با لکه‌های کوچک‌تر دقیق‌ترند و درد کمتری ایجاد می‌کنند، اما پوشاندن همان ناحیه بیشتر طول می‌کشد؛ بنابراین به صورت کلی می‌توان گفت که انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد تا حدودی نسبی است و فاکتورهای مختلفی می‌تواند روی این موضوع تاثیر بگذارد.

نوع دستگاهطول موجعمق نفوذمناسب برایمزایامعایب
الکساندرایت۷۵۵ نانومترسطحیپوست‌های روشن تا متوسط، موهای تیره و ضخیمسریع‌تر، موثرتر برای موهای ضخیم، مناسب برای پوست‌های روشنبرای پوست‌های تیره مناسب نیست، ممکن است باعث ایجاد لک شود.
دایود۸۱۰ نانومترعمیق‌ترهمه انواع پوست، موهای روشن تا تیرهمناسب برای پوست‌های تیره، کمترین خطر سوختگی، درد کمترسرعت کمتر نسبت به الکساندرایت
ان‌دی‌یگ (Nd:YAG)۱۰۶۴ نانومترعمیق‌ترینپوست‌های بسیار تیره، برنزه، موهای روشنمناسب برای پوست‌های بسیار تیره، کمترین خطر هیپرپیگمانتاسیونکندترین، هزینه بالاتر
IPL (نور پالسی شدید)طیف وسیعی از طول موج‌هاسطحیموهای تیره و ضخیم، جوانسازی پوستمناسب برای موهای زائد و جوانسازی پوست، درد کمترکمتر موثر برای موهای روشن، نیاز به جلسات بیشتر
مقایسه انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

متن انگلیسی:
Laser hair removal can cause heat and discomfort on the skin, so a cooling system is essential to protect the skin and reduce pain
ترجمه متن:
لیزر موهای زائد می‌تواند باعث ایجاد گرما و ناراحتی در پوست شود، بنابراین یک سیستم خنک‌کننده برای محافظت از پوست و کاهش درد ضروری است.

getbodylase

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

۱. دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

یکی از بهترین دستگاه‌هایی که در اکثر کلینیک‌های لیزر از آن استفاده می‌شود، دستگاه لیزر الکساندرایت کندلاست. یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد، رنگ پوست است. از این بابت، لیزر الکساندرایت در از بین بردن موهای تیره پوست‌های روشن بسیار موثر است. این دستگاه‌ها نسبتاً دستگاه‌های بسیار سریعی هستند و زمان درمان با آنها معمولا ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در هر جلسه طول می‌کشد. با این حال، لیزر الکساندرایت می‌تواند دردناک‌تر از انواع دیگر لیزرها باشد و بر روی پوست‌های برنزه یا تیره‌تر موثر نیست.

متن انگلیسی:
The Alexandrite laser is one of the fastest lasers for hair removal and is the optimal choice for excess hair on light to light toned skin
ترجمه متن:
لیزر الکساندرایت یکی از سریع‌ترین لیزرها برای رفع موهای زائد است و بهترین انتخاب برای از بین بردن موهای زائد روی پوست روشن محسوب می‌شود.

delaserkliniek

۲. دستگاه لیزر کندلا جنتل مکس پرو

یکی از درجه‌یک‌ترین دستگاه‌های لیزر که می‌توان آن را به عنوان یک دستگاه همه‌کاره نیز در نظر گرفت، دستگاه لیزر کندلا جنتل مکس پرو نام دارد. Candela Gentle Max Pro یک دستگاه لیزر موهای زائد حرفه‌ای است که از یک سیستم طول‌موج دوگانه از لیزرهای الکساندریت و Nd:YAG برای درمان انواع پوست و رنگ مو استفاده می‌کند. این دستگاه را به عنوان یک دستگاه استاندارد طلایی برای لیزر موهای زائد در نظر می‌گیرند.

دستگاه لیزر کندلا جنتل مکس پرو دارای اندازه‌های لکه متعدد، از ۱.۵ تا ۲۴ میلی‌متر، و مدت زمان پالس متغیر، از ۰.۲۵ تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه است. همچنین دارای یک دستگاه خنک‌کننده دینامیکی ثبت شده (DCD) است که قبل از هر پالس کرایوژن را روی پوست اسپری کرده و راحتی و محافظت را فراهم می‌کند. این دستگاه توسط FDA تایید شده، از نظر بالینی ثابت شده است و توسط متخصصان پوست و زیبایی‌شناسان برتر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳. دستگاه لیزر دایود

شاید نتوان دستگاه لیزر دایود را به عنوان بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد در نظر گرفت، اما قطعاً یکی از پرکاربردترین‌هاست. این لیزر که در بازه ۸۰۸ تا ۸۱۰ نانومتر کار می‌کند به صورت کلی در از بین بردن موهای زائد موثر است؛ اما میزان موثر بودن و کارایی آن به اندازه دستگاه لیزر الکساندرایت یا ND نیست. این دستگاه فقط روی پوست‌های روشن و با موهای تیره ضخیم بهترین کارایی را دارد و پوست‌های تیره‌تر را با ایمنی پایین‌تری درمان می‌کند. همچنین عملکرد آن در از بین بردن موهای عمیق ضعیف‌تر است. موضوع مهم دیگر در خصوص دستگاه‌های لیزر دایود این است که معمولا تکنیک دردناکی دارند و مراجعه‌کنندگان حین استفاده از دستگاه درد و ناراحتی بیشتری را تجربه می‌کنند.

۴. دستگاه لیزر ND

دستگاه بعدی در لیست بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد، دستگاه لیزر ND نام دارد. لیزرهای Nd:YAG برای همه رنگ‌های پوست ایمن هستند و در از بین بردن موهای روشن و تیره به یک اندازه موثر عمل می‌کنند. با این حال، آنها به سرعت لیزر الکساندرایت نیستند و ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

کیفیت دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا چقدر است؟
دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا یکی از بهترین و رایج‌ترین دستگاه لیزر موجود در بازار و کلینیک‌هاست.

۵. دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم

یک دستگاه حرفه‌ای‌تر و به‌روزتر، دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم نام دارد که می‌توان گفت یک دستگاه لیزر تقریباً بدون درد است. این دستگاه به یک صفحه نمایش بزرگ و کاربرپسند مجهز است و در آن از فناوری سه بعدی بالینی اثبات شده استفاده شده است. اندازه نقطه این دستگاه فوق‌العاده بزرگ است و در نتیجه سرعت بالایی دارد. کار با آن بسیار سریع و راحت است. سوپرانو تیتانیوم دارای TRIO MAX است، یک اپلیکاتور جدید سه بعدی منحصر به فرد و کارآمد با اندازه لکه بسیار بزرگ ۴ سانتی‌متر مربع که برای درمان‌های سریع‌تر و تجربه بهتر بیمار کاربرد دارد.

با این حال مهم‌ترین ویژگی این دستگاه که آن را به بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد تبدیل می‌کند، قابلیت ICE Plus است که یک فناوری پیشرفته است که به طور مداوم پوست را خنک می‌کند و دمای کنترل شده را در کل درمان تسهیل می‌کند. مراجعه‌کنندگان اکنون می‌توانند با این دستگاه از یک تجربه کاملاً بدون درد، خنک و راحت در طول جلسه لذت ببرند.

۶. دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس را می‌توان به عنوان بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد در نظر گرفت، چرا که این دستگاه می‌تواند انواع مختلفی از موها با ضخامت و رنگ‌های متفاوت را از بین ببرد. این دستگاه به بهترین تکنولوژی‌های خنک کننده مجهز است و در نتیجه مراجعه‌کنندگان هنگام درمان با این دستگاه کمترین میزان ناراحتی و سوزش را تجربه می‌کنند. اندازه لکه وسیع این دستگاه می‌تواند سرعت بالایی به آن بدهد تا به این ترتیب مدت زمان لیزر موهای زائد در هر جلسه بسیار سریع‌تر و کوتاه‌تر شود.

۷. دستگاه لیزر سایناشور

یکی دیگر از بهترین دستگاه‌ها برای از بین بردن موهای زائد بدن، دستگاه لیزر سایناشور است که این دستگاه هم تاییدیه FDA را دارد. این دستگاه می‌تواند با حداکثر کارایی که دارد، نتایجی مطلوب و دائمی را ارائه دهد. با بهره‌بردن از بهترین فناوری‌های ساخت دستگاه لیزر در این مدل و وجود یک سیستم خنک کننده قدرتمند، دستگاه لیزر سایناشور می‌تواند نتایجی عالی را ارائه دهد.

دستگاه لیزر ND چه کیفیتی دارد؟
یکی از دستگاه‌هایی که تمام توناژهای پوستی را ساپورت می‌کند، دستگاه لیزر ND است.

۸. دستگاه لیزر پلاتینیوم

دستگاه لیزر پلاتینیوم یا سوپرانو آیس پلاتینیوم یک دستگاه لیزر حرفه‌ای است که از فناوری‌های روز در ساخت آن استفاده شده است. نسخه Platinum دارای فناوری دیود خوشه‌ای سه‌گانه است که ۳ طول موج لیزر را در یک هندپیس واحد ترکیب می‌کند تا عمق بافت‌های مختلف و ساختارهای آناتومیکی درون فولیکول مو را هدف قرار دهد. این دستگاه معمولاً مؤثرتر از لیزر تک موجی است و عملکرد خوبی در از بین بردن موهای زائد دارد.

۹. دستگاه لیزر رادو پلاس

دستگاه لیزر رادو پلاس یکی دیگر از بهترین دستگاه‌های لیزر مورد استفاده در کلینیک‌ها است که می‌توان از آن برای انواع مختلفی از پوست‌ها استفاده کرد. در این دستگاه از سه طول موج مختلف دایود، الکساندرایت و ND استفاده شده و در نتیجه عملکردی قدرتمند دارد.

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت در طول موج آنها است که موجب شده هر کدام برای طیف خاصی از رنگ‌های پوستی مناسب باشند. دستگاه الکساندرایت می‌تواند برای پوست‌های روشن‌تر با موهای ضخیم‌تر مناسب باشد و در مقابل دستگاه تیتانیوم یک دستگاه ایده‌آل برای انواع مختلفی از رنگ پوست‌ها، خصوصا افرادی با رنگ پوست تیره‌تر است. طول موج دستگاه الکساندرایت کوتاه‌تر و دستگاه تیتانیوم بلندتر است.

بهترین دستگاه خانگی برای لیزر موهای زائد

علاوه بر دستگاه‌های حرفه‌ای که در کلینیک‌های پوست و مو از آنها استفاده می‌شود، شما می‌توانید از دستگاه‌های خانگی هم برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید. اکثر این دستگاه‌ها جزو دستگاه‌های IPL یا دستگاه‌های نور پالسی شدید هستند. هنگام انتخاب بهترین دستگاه خانگی برای لیزر موهای زائد باید مواردی مانند سطح راحتی، سهولت استفاده، ایمنی پوست، انعطاف‌پذیری برای دستیابی به مناطق بزرگ و کوچک و کارایی را در نظر گرفت.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد مناسب پوستت چیه؟

همین الان مشاوره بگیر.

۱. فیلیپس لومه آ

یکی از پرفروش‌ترین و پرطرف‌دارترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی، دستگاه فیلیپس لومه آ است. این دستگاه به فناوری SenseIQ و سنسور SmartSkin مجهز است که می‌تواند رنگ پوست را تشخیص دهد و به طور خودکار راحت‌ترین تنظیمات نور را ارائه دهد. در نتیجه روند درمان بسیار راحت‌تر است و حتی برای حساس‌ترین نقاط هم عملکرد دستگاه بسیار آسان و ایمن است.

۲. ترایا

ترایا یا ترایا ۴X یکی دیگر از بهترین دستگاه‌های لیزر خانگی است که می‌توان از آن برای از بین بردن دائمی موهای صورت و بدن در خانه استفاده کرد. این دستگاه هم توسط FDA مورد تایید قرار گرفته است.

بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد، توجه به ضخامت موها است. طول موج دستگاه تعیین می‌کند که قدرت آن برای رسیدن به رنگ‌دانه‌های موهای ضخیم چقدر است. یکی از بهترین دستگاه‌ها برای لیزر موهای ضخیم، دستگاه لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ است.

دنبال بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد ضخیم هستی؟ با یک کلیک پیدا کن.

نکات مهم در انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد

تفاوت بین لیزر موهای زائد به عمق، قدرت، تنظیم و طول موج مربوط می‌شود. در واقع برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد باید دید که بر اساس نوع پوست و ساختار و رنگ موهای هر فرد، کدام نور لیزر می‌تواند بهتر فولیکول موها را تشخیص دهد و آنها را از بین ببرد. نوع لیزر، نوع سیستم خنک کننده، تناسب دستگاه با رنگ پوست و موی مراجعه‌کنندگان و سایر مشخصات و ویژگی‌هایی که یک دستگاه دارد از جمله مواردی است که باید برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در نظر گرفت.

۱. تناسب با نوع پوست و مو

فناوری لیزر اولیه تنها با پوست‌های روشن سازگاری داشت و در افرادی با رنگ پوست تیره‌تر عوارض جانبی بیشتری را ایجاد می‌کرد. اما امروز تنوع تکنولوژی ساخت دستگاه‌های لیزر موجب شده تا بتوان بهترین و مناسب‌ترین دستگاه را بر اساس رنگ پوست و موی مراجعه‌کنندگان انتخاب کرد؛ بنابراین برای پوست‌های روشن یک سری دستگاه‌ها مناسب‌ترند و در عوض برای افرادی با رنگ پوست تیره‌تر باید از دستگاه‌های لیزر دیگری استفاده کرد.

بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم کدام است؟
دستگاه‌هایی که قابلیت تنظیم موج و حتی رنگ پوست را دارند، بهترین عملکرد را دارند.

۲. قابلیت تنظیمات مختلف

یکی از ویژگی‌های مهم برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد، قابلیت‌های تنظیم آن است. یک دستگاه حرفه‌ای و مناسب باید این قابلیت را داشته باشد که بتوان آن را برای هر مراجعه‌کننده به صورت خاص تنظیم کرد.

۳. ایمنی و تاییدیه ها

ایمنی دستگاه فاکتور مهم دیگری است که باید در نظر گرفت. یک دستگاه ایمن با کمترین میزان ناراحتی و گرما و ایجاد عوارض جانبی، باید تاییدیه های لازم از جمله تاییدیه FDA را داشته باشد.

قیمت لیزر موهای زائد در دکترتو کلینیک

اگر تصمیم به انجام لیزر موهای زائد گرفته‌اید و نیاز به اطلاع پیدا کردن از قیمت لیزر موهای زائد در مراکز درمانی مختلف دارید می‌توانید از خدمات دکترتو کلینیک بدین منظور کمک بگیرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

لیزر دستگاهی است که نور تقویت شده و متمرکز را در طول موج بسیار خاصی ساطع می‌کند، به این ترتیب می‌تواند به فولیکول مو برسد و رشد مو را مهار کند. طول موج دقیق لیزر تا حد زیادی به نوع دستگاه لیزر موهای زائد و نوع کریستالی که برای تقویت نور استفاده می‌کند بستگی دارد. این تأثیر زیادی بر نحوه عملکرد لیزر برای رفع موهای زائد دارد و اینکه آیا برای انواع مختلف مشتریان ایمن خواهد بود یا خیر؛ بنابراین باید با توجه به فاکتورهای مختلفی از جمله رنگ پوست مراجعه‌کننده و نوع و ضخامت موها، بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد را انتخاب کرد. هدف نهایی، درمان بهتر و سریع‌تر با کمترین میزان ناراحتی و بیشترین میزان اثربخشی است.

اما پزشک متخصص پوست می‌تواند در مورد انتخاب نوع دستگاه متناسب با پوست نظرات بهتری به شما ارائه کند. اما اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه‌های مختلف هستید می‌توانید از خدمات ویزیت آنلاین متخصص پوست دکترتو در این باره کمک بگیرید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

برخی از دستگاه‌های لیزر خانگی می‌توانند به صورت موثری موهای زائد صورت و بدن را از بین ببرند.

انتخاب بهترین دستگاه باید بر اساس نوع پوست و ضخامت تار موها باشد.

دستگاه‌های لیزر مناسب برای صورت باید بر اساس رنگ پوست صورت و ضخامت و نوع موها تعیین شود.

از آن جایی که معمولا ضخامت تار موهای بیکینی زیاد است، دستگاه الکساندرایت یکی از بهترین دستگاه‌ها برای از بین بردن موهای این ناحیه است.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن