لابیاپلاستی با آر اف چیست و چگونه انجام می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لابیاپلاستی با دستگاه RF روش کم تهاجمی و بی‌خطر برای اصلا شکل و حجم دهی لابیا مینور و ماژور است که با امواج رادیوفرکانسی کار می‌کند. ورزش یا تمریناتی که باعث فشار و تنش زیاد به ناحیه تناسلی شده یا موجب عرق کردن این ناحیه می‌شود، را باید تا یک هفته (۷ تا ۱۰ روز) بعد عمل به تعویق بیندازید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
لابیاپلاستی با آر اف چیست؟

لابیاپلاستی با دستگاه RF نوعی روش غیرجراحی برای تغییر و اصلاح شکل لابیاهای مینور و ماژور در ناحیه تناسلی است که امواج رادیویی با فرکانس بالا به ناحیه تناسلی اعمال شده و بافت اضافی برداشته می‌شود و عدم تقارن‌ها بهبود پیدا می‌کنند. انرژی حرارتی که لابیاپلاستی با آر اف به لب‌های واژینال وارد کرده، بافت اضافی را آب می‌کند و پزشک می‌تواند شکل و اندازه لابیا را به دلخواه تغییر دهد. اگر از ناحیه تناسلی خود ناراضی هستید یا به‌خاطر سن یا زایمان دچار افتادگی واژن شده‌اید یا عدم تقارن لابیاها برایتان آزاردهنده است، می‌توانید این تکنیک را امتحان کنید. اما بهتر است قبل از امتحان این روش با یک متخصص زنان باتجربه درباره این روش مشورت نمایید. شما می توانید علاوه بر نوبت حضوری از خدمات آنلاین دکترتو برای مشاوره با پزشکان استفاده کنید.

لابیاپلاستی با آر اف چیست؟

لابیاپلاستی با دستگاه RF یکی از عمل های زیبایی واژن با روش غیرجراحی و کم تهاجمی برای اصلاح شکل و حجم‌دهی لابیای مینور و ماژور است که با امواج رادیویی با فرکانس بالا انجام می‌شود. یکی از مشکلاتی که برخی خانم‌ها با آن مواجهند، بزرگی لابیاها است که باعث درد و ناراحتی حین انجام فعالیت‌های ورزشی، کارهای روزمره، نشستن و رابطه جنسی می‌شود. حتی پوشیدن لباس‌های تنگ در این خانم‌ها دردسرساز خواهد بود.

یکی از روش‌های درمان بزرگی لابیا، لابیاپلاستی با دستگاه RF است که بدون جراحی و درد با کمترین عوارض جدی، مشکل بزرگی و عدم تقارن در ناحیه تناسلی خانم‌ها را برطرف می‌کند. ناحیه تناسلی خانم‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و عروق عصبی زیادی دارد. بنابراین انتخاب روش‌های تهاجمی کمتر، ریسک آسیب‌دیدگی را به‌حداقل می‌رساند. به‌همین دلیل، لابیاپلاستی با دستگاه RF از محبوبیت بالایی برای رفع مشکلات ناحیه تناسلی برخوردار است. 

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

انواع لابیاپلاستی با آر اف

این روش جوانسازی واژن می‌تواند به انواع مختلفی انجام شود. برخی از انواع آن عبارتند از:

  • لابیاپلاستی با آر اف کامل: در این روش، بافت اضافی لابیاها کامل برداشته می‌شود و پزشک به صورت کامل شکل و اندازه لابیاها را تنظیم می‌کند.
  • لابیاپلاستی با آر اف جزئی: در این روش، فقط بخشی از بافت اضافی لابیا با استفاده از آر اف کوچک و شکل داده می‌شود. این روش بیشتر مناسب افرادی است که خواهان تغییرات جزیی هستند.
  • لابیاپلاستی با آر اف استرینجی: در این روش، پزشک از آر اف برای افزایش تراکم و حجم لابیا استفاده می‌کند تا آنها را پرتر و درشت‌تر نشان دهد.

هر یک از این روش‌ا مزایا و معایب خاص خود را دارند و پزشک باید با توجه به شرایط و نیاز بیمار، بهترین روش را انتخاب کند.

کاربردهای لابیاپلاستی با آر اف

کاربرد اصلی لابیاپلاستی با دستگاه آر آف (آر اف چیست؟)، بهبود ناحیه تناسلی خانم‌ها با رفع مشکلات ظاهری مانند بزرگی و افتادگی لابیا مینور و ماژور و عدم تقارن است. به طورکلی کاربردهای رایج لابیاپلاستی با رادیوفرکونسی عبارتند از: 

  • کوچک کردن و برداشتن بافت اضافی لابیای مینور 
  • شکل‌دهی و تغییر فرم لابیاها و اصلاح نواقص ظاهری در اثر افزایش سن یا زایمان
  • رفع مشکلات ژنتیکی لابیاها

متن انگلیسی:
External genital region rejuvenation with radio frequency treatment gives instant and long term tightening of the labia minora, sagging in the labia majora is removed and labia majora boosts volume and also the vulva tone is lightened. The radiofrequency energy also affects the clitoris and the opening of the vagina
ترجمه متن:
جوانسازی ناحیه تناسلی خارجی با روش فرکانس رادیویی باعث سفت شدن فوری و بلند مدت لابیای مینور شده، افتادگی و شل‌شدگی لابیای ماژور را برطرف کرده و حجم لابیای ماژور را پرتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد و همچنین رنگ لابیا روشن‌تر می‌شود. انرژی فرکانس رادیویی روی کلیتوریس و باز شدن واژن هم تاثیر می‌گذارد. 

skinlogicaesthetics

لابیاپلاستی با آر اف برای چه کسانی مناسب است؟

کاندیدای اصلی این روش، زنانی هستند که از بزرگی لابیا حین ورزش، فعالیت‌های عادی، نشستن یا رابطه جنسی آزار می‌بینند یا از ظاهر ناحیه تناسلی خود راضی نیستند. به مرور زمان و بالا رفتن سن، پوست خاصیت ارتجاعی و الاستیسیته خود را از دست می‌دهد، که می‌تواند باعث شل‌شدن و افتادگی واژن شود. ژنتیک، یائسگی، برخی بیماری‌ها و زایمان طبیعی متعدد از دیگر علل شل‌شدن و افتادگی واژن هستند که با لابیاپلاستی با آر اف می‌توان بافت و پوست اضافی لابیاها را برداشت. افراد با لابیا نامتقارن هم کاندیدای مناسب لابیاپلاستی با آر اف به‌شمار می‌آیند. 

از ظاهر اندام جنسیت و نامتقارنی اون ناراحتی؟

از متخصص کمک بگیر.

لابیاپلاستی با آر اف برای چه کسانی مناسب نیست؟

هرچند این کار، روش غیرجراحی کم تهاجمی است که عوارض جانبی جدی ندارد، اما انجام آن برای همه مناسب نیست. افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته باشند یا از نظر روحی، در شرایط مناسبی به‌سر نبرند، نمی‌توانند این عمل را انجام دهند. افراد با شرایط زیر، گزینه لابیاپلاستی با آر اف نیستند: 

  • زخم باز در ناحیه تناسلی
  • عفونت فعال
  • افراد مبتلا به تبخال یا زگیل تناسلی
  • بیماری‌های پوستی
  • اختلالات خونریزی
  • شرایط بیماری‌های خودایمنی

مزایای انجام لابیاپلاستی با آر اف

این روش در مقایسه با دستگاه لیزر یا الکتروکوتر، حرارت کمتری تولید کرده و در نتیجه آسیب کمتری به بافت‌های جانبی می‌زند. این کار باعث تسریع روند بهبود زخم شده و ریسک باقی ماندن جای زخم و اسکار به حداقل می‌رسد. از دیگر مزایای انجام لابیاپلاستی با دستگاه RF می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • بدون درد و خونریزی
  • دوره نقاهت کوتاه‌تر و بهبودی سریع‌تر
  • نتایج طبیعی‌تر
  • عوارض جانبی کمتر
  • بدون نیاز به بیهوشی و با بی‌حسی موضعی قابل انجام است.
  • نتایج نسبتا ماندگار

روش انجام لابیاپلاستی با آر اف

لابیاپلاستی با دستگاه RF بدون برش و زخم است. بعد از ضدعفونی و تمیز کردن ناحیه تناسلی، بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. سپس پزشک اشعه آر اف را روی نواحی مدنظر اعمال می‌کند. حرارت دستگاه، بافت اضافی را از بین می‌برد. این روش سرپایی است و نیازی به بستری شدن ندارد. کل فرایند انجام لابیاپلاستی با آر اف ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و معمولا بیمار می‌تواند به روال معمول زندگی خود بازگردد.

لابیاپلاستی با آر اف چگونه انجام میشود؟
لابیاپلاستی با دستگاه RF از محبوبیت بالایی برای رفع مشکلات ناحیه تناسلی برخوردار است. 

آمادگی برای انجام لابیاپلاستی با آر اف

قبل از انجام لابیاپلاستی با رادیوفرکونسی باید برای این روش آماده شوید تا احتمال بروز ریسک و عوارض ثانویه را به حداقل برسانید: 

  • مشاوره با پزشک متخصص جراحی زیبایی جهت ارزیابی وضعیت و شرایط
  • انجام آزمایشات خونی، سونوگرافی و سایر آزمایشات برای ارزیابی سلامت عمومی و شناسایی هرگونه مشکل پزشکی احتمالی
  • از دو هفته قبل آر اف، مصرف داروهای ضدانعقاد خون و رقیق کننده‌های خون مانند آسپرین و استامینوفن را متوقف کنید.
  • حتما قبل از لابیاپلاستی با آر اف، ناحیه تناسلی را شیو کرده و تمیز بشویید.
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات را از یک هفته قبل متوقف کنید. 

مراقبت های لازم بعد از انجام لابیاپلاستی با آر اف

برای اینکه دوره نقاهت کوتاه‌تر و راحت‌تر شود، بهبودی سریع‌تر و نتیجه مطلوب حاصل شود، باید مراقبت‌های لازم بعد از انجام این روش را جدی بگیرید. اولین کاری که پزشک تجویز می‌کند، استراحت و پرهیز از فعالیت‌های بدنی و جسمی شدید است. ورزش یا تمریناتی که باعث فشار و تنش زیاد به ناحیه تناسلی شده یا موجب عرق کردن این ناحیه می‌شود، را باید تا یک هفته (۷ تا ۱۰ روز) بعد عمل به تعویق بیندازید. از پوشیدن لباس‌های تنگ و جذب که باعث ایجاد اصطحکاک در ناحیه تناسلی و فشار به لابیاها می‌شود، خودداری کنید چرا که ریسک عفونت را تشدید می‌کند. 

بهداشت ناحیه تناسلی و پرهیز از لمس اضافی و تعویض پانسمان را جدی بگیرید. داروهایی که پزشک برای کاهش درد، کنترل عفونت و بهبود روند ترمیم تجویز کرده است را به‌موقع مصرف کنید. تا سه روز از حمام و شستشوی ناحیه تناسلی با آب داغ خودداری کنید و رژیم غذایی سالم و نوشیدن مایعات کافی فراموش نشود.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با آر اف چگونه است؟
داروهایی که پزشک برای کاهش درد، کنترل عفونت و بهبود روند ترمیم تجویز کرده است را به‌موقع مصرف کنید.

دوره نقاهت لابیاپلاستی با آر اف

این روش، دوره نقاهت کوتاهی دارد و فرد دو هفته بعد عمل می‌تواند به روال معمولا کار و زندگی بازگردد، اما رابطه جنسی باید حداقل تا ۶ هفته بعد لابیاپلاستی به تعویق بیفتد. درد و تورم بعد آر اف تا سه روز بهبود پیدا می‌کند و از هفته دوم، فرد به‌تدریج می‌تواند به روال معمول زندگی بازگردد. بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی با دستگاه R حدود ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد.

متن انگلیسی:
You’ll begin to see the new shape of your labia within 2 weeks as your swelling subsides and your incisions heal. It will take approximately 3 weeks before you can return to exercise, sexual activity, and baths
ترجمه متن:
شکل جدید لابیاها و نتیجه عمل از دو هفته بعد با کاهش ورم و ترمیم بافت‌ها قابل مشاهده خواهد بود. حدود سه هفته طول می‌کشد تا بعد از لابیاپلاستی بتوانید به فعالیت‌های عادی، ورزش، رابطه جنسی و حمام بازگردید. 

westlakedermatology

عوارض و خطرات لابیاپلاستی با آر اف

هرچند این روش، نسبتا ایمن و کم تهاجم است، اما همانند هر روش درمانی دیگر، ممکن است برخی عوارض و خطراتی به همراه داشته باشد از جمله:

  • درد و تورم در ناحیه واژینال
  • کبودی
  • خونریزی و هماتوم
  • عفونت
  • واکنش آلرژیک
  • خارش و سوزش
  • آسیب به بافت‌های اطراف
  • نارضایتی و عدم نتیجه مطلوب

نگران عوارض بعد از لابیاپلاستی با آر اف هستی؟ از متخصص مشاوره بگیر.

هزینه لابیاپلاستی با آر اف در دکترتو کلینیک

هزینه این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله تجهیزات و نوع دستگاه آر اف، شدت و وسعت ناحیه درمان، امکانات کلینیک و موقعیت جغرافیایی کلینیک، تخصص و مهارت پزشک. هزینه لابیاپلاستی با آر اف در دکترتو کلینیک در بازه قیمتی ۹ میلیون تا ۱۲ میلیون تومان است. برای بررسی دقیق قیمت‌ها روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

لابیاپلاستی با لیزر بهتره یا دستگاه آر اف؟

لابیاپلاستی با لیزر نیز روشی برای درمان مشکل بزرگی و افتادگی لابیا مینور و ماژور و اصلاح عدم تقارن لابیاها است که همانند لابیاپلاستی با دستگاه آر اف، روش کم تهاجمی و غیرجراحی است. مقایسه این دو روش را در جدول زیر مشاهده می‌کنید: 

ویژگی‌هالابیاپلاستی با لیزرلابیاپلاستی با دستگاه آر اف
میزان درد پس از عملکمتربیشتر 
زمان بهبودیکوتاه‌تری دارددوره نقاهت نسبت به روش لیزر طولانی‌تر است.
خطر خونریزیزیاد نیستزیاد نیست
ریسک عفونتکم کم
هزینهبیشترکمتر
دقت و کنترل عملبیشترکمتر
مقایسه لابیاپلاستی با لیزر و آر اف

در مجموع، لابیاپلاستی با لیزر به دلیل دقت بالاتر، میزان درد و بهبودی کمتر، معمولا گزینه مطلوب‌تری محسوب می‌شود. اما با توجه به هزینه بالاتر و در دسترس نبودن همه جا، لابیاپلاستی با آر اف نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در هر صورت، انتخاب نهایی باید با مشورت پزشک و بررسی شرایط فردی بیمار انجام شود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

این شیوه، روش کم تهاجمی و نسبتا ایمن برای رفع بزرگی لابیاها، بهبود ظاهر ناحیه تناسلی و اصلاح عدم تقارن لابیاها است که با بازگرداندن اعتماد به نفس از دست رفته افراد، باعث بهبود روابط جنسی آنها می‌شود. لابیاپلاستی با آر اف مزایای زیادی دارد و حرارت پایین آن باعث شده که آسیبی به بافت‌های واژن نرسد.

هرچند این روش عوارض جدی ندارد، اما مهارت پزشک برای انجام آن اهمیت زیادی دارد. پزشک متخصص زنان باید تجربه، تخصص و مهارت کافی کار با دستگاه آر اف را داشته باشد تا آسیبی به بافت ناحیه تناسلی نرسد. اما شما در دکترتو می‌توانید علاوه بر دریافت نوبت حضوری با پزشک زنان آنلاین مشورت نمایید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

خیر، این روش خطرناک نیست و جزو روش‌های کم خطر و کم تهاجمی محسوب می‌شود.

خیر، لابیاپلاستی با آر اف (Radiofrequency Ablation) برگشت پذیر نیست. در این روش، انرژی رادیوفرکانسی، بافت های اضافی لابیا مینور را برداشته و این فرآیند باعث از بین رفتن و تغییر دائمی ساختار لابیا داخلی می‌شود. بنابراین، لابیاپلاستی با آر اف یک روش درمانی ماندگار و غیرقابل برگشت است. پس از انجام این عمل، نمی‌توان به وضعیت قبلی بازگشت.

خیر، این روش نیاز به بیهوشی ندارد و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

خیر، انجام این روش در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، چرا که ممکن است سلامت مادر و جنین را به‌خطر بیندازد. به‌علاوه اینکه، بعد از زایمان، بافت ناحیه تناسلی دستخوش تغییر می‌شود، بنابراین بهتر است تا پایان دوران بارداری و زایمان صبر کنید تا مجبور به انجام دوباره عمل نشوید.

خیر، این روش، روش زیبایی است و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن