دکتر سارا اکرام زاده (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

متخصص اعصاب و روان (روانپزشکی)

کد نظام پزشکی: 105322
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر سارا اکرام زاده

ایشان تاکنون 8 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

آیا درمان حملات پانیک ممکن است؟ راه درمان آن چیست؟

از جمله روش‌های درمان حملات پانیک می‌توان به دارو درمانی و روش‌های روان درمانی پرداخت. هر یک از این روش‌ها علائم این حملات را کاهش داده و به فرد مبتلا در جهت بهبود زندگی کمک می‌کند.

3 ماه پیش

حشیش و اثرات مخرب بنگ بر بدن

حشیش یا بنگ ماده‌ای است که در میان جوانان رواج دارد. مصرف آن در کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت عوارض داشته و برای ترک آن باید به روانپزشک مراجعه کرد.

3 سال پیش

افسردگی چیست و راه درمان آن کدام است؟ با دلایل و علائم افسردگی آشنا شوید

افسردگی یکی از اختلالاتی است که می‌‌تواند زندگی شما را مختل کند. این بیماری باعث بروز علائم مختلفی مانند از دست دادن اشتها و غم و ناراحتی مداوم می‌شود. برای درمان آن باید به دکتر روانشناس یا دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

3 سال پیش

رابطه جنسی (سکس) و انواع روش‌ های آمیزش؛ آموزش آمیزش جنسی

بسیاری از افراد از سکس و رابطه جنسی برای تولید مثل، تجربه لذت یا کاهش تنش جنسی و اضطراب و استرس روزمره استفاده می‌کنند. رابطه جنسی روزانه برای سلامت قلب و عروق مفید است و صمیمیت بین شما و همدم‌تان را بیشتر می‌کند.

3 سال پیش

تجاوز جنسی و اقدامات ضروری بعد از تجاوز چیست؟

تجاوز جنسی یا مقاربت جنسی اجباری، به معنای دخول واژینال، مقعدی یا دهانی اجباری است که ممکن است توسط یک عضو بدن یا یک جسم صورت گیرد. در هر ۸ مورد از ۱۰ تجاوز، از هیچ سلاحی به جز زور فیزیکی استفاده نمی‌شود. بعد از تعرض جنسی، آرامش خودتان را حفظ کنید، به پزشکی قانونی مراجعه کرده و قضیه را به پلیس گزارش کنید. برای بهبود حالت روحی می‌توانید از روانشناس کمک بگیرید یا به اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ زنگ بزنید.

3 سال پیش

چرا به فراموشی دچار می شویم و روش درمان آن چیست؟

فراموشی وضعیتی است که با از دست دادن جزئی یا کامل حافظه مشخص می‌شود. این بیماری می‌تواند افراد با سنین مختلفی را تحت تاثیر قرار داده و در اثر عوامل مختلفی مانند آسیب‌های سر، بیماری‌های مغزی، آسیب‌های روانی یا عوارض برخی داروها ایجاد شود

5 سال پیش

با انواع تشنج و دلایل ایجاد آن آشنا شوید

تشنج زمانی رخ می‌دهد که فعالیت الکتریکی غیر طبیعی در مغز ایجاد شده و منجر به اختلالات موقت مانند از دست‌دادن هوشیاری، اسپاسم عضلانی، اختلالات حسی یا تغییر حالات ذهنی شود. این بیماری همه سنین را تحت تاثیر قرار داده و در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، اما می‌توان با مصرف برخی داروها، تغییر شیوه زندگی و سایر روش‌های پزشکی آن را مدیریت کرد.

5 سال پیش

دلایل سرگیجه چیست؟ بررسی مهم‌ ترین علل گیج رفتن سر

سرگیجه به حالت سبکی سر و عدم تعادل در راه رفتن گفته می‌شود و می‌تواندبه دلیل اختلالات گوش داخلی و مشکلات فشار خون، عوارض جانبی داروها و کم آبی بدن رخ دهد. شناسایی علت زمینه‌ای گیج رفتن سر از طریق ارزیابی پزشکی بسیار مهم است.

7 سال پیش