دلایل افتادن لمینت دندان چیست و روش جلوگیری از آن چگونه است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

افتادن لمینت دندان ممکن است به دلیل مواردی مانند شستشوی نادرست دهان، فشار اضافی و ناهمواری‌های سطحی دندان‌ها رخ دهد. افرادی که با دندان‌های خود خوراکی محکم می‌خورند یا در ورزش‌های رزمی شرکت می‌کنند نیز بیشتر در معرض خطر شکسته شدن لمینت دندان هستند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
دلایل افتادن لمینت دندان چیست و روش جلوگیری از آن چگونه است؟

آیا دلایل افتادن لمینت دندان را می‌دانید؟ روکش‌های دندانی که از خدمات زیبایی دندانپزشکی هستند به شما امکان داشتن یک لبخند زیبا و درخشان را می‌دهند. بسیاری از کسانی که دندان‌های شکسته‌ یا دندان‌هایی با لبه‌های ناهموار دارند به مطب دندانپزشک مراجعه کرده و این کارهای زیبایی دندان را انجام می‌دهند.

دلیل افتادن لمینت دندان می‌تواند گزینه‌های بسیار مختلفی باشد. در این مقاله می‌خواهیم با بررسی علت افتادن لمینت دندان به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا می‌توان از جداشدن روکش‌ها جلوگیری کرد؟ همچنین جهت دریافت نوبت ویزیت حضوری یا مشاوره آنلاین از بهترین دندانپزشکان سراسر کشور، می‌توانید به بخش نوبت‌دهی یا مشاوره سایت دکترتو مراجعه کنید.

دلایل افتادن لمینت دندان چیست؟

گاهی اوقات حتی اگر هنگام قراردادن و چسباندن‌ روکش‌ها به دندان‌ها مراقبت‌های خوبی انجام شود دلایلی وجود دارد که ممکن است آنها جدا شده‌‌ و بریزند. رایج‌ترین دلایل افتادن لمینت دندان شامل موارد زیر می‌شود که از عوارض لمینت دندان هستند.

برای این که روکش‌های دندانی بتوانند دقیقاً همان چیزی باشند که از آنها انتظار می‌رود باید در انجام این کار دقت و تخصص کافی وجود داشته باشد. دندانپزشک باید در به‌دست‌آوردن شکل دقیق دندان‌ها و شکل فک برای ایجاد تناسب کامل مهارت‌های کافی را داشته باشد.

مرحله مهم بعدی چسباندن یا سیمان‌کردن روکش‌ها روی دندان‌ها است که یک مرحله بسیار مهم و حیاتی است. این چسب لمینت دندان به روکش‌ها کمک می‌کند تا در موقعیت خود باقی بمانند. اما گاهی اوقات مواردی موجب می‌شوند این چسب‌های قوی هم کارایی لازم را نداشته باشند و روکش‌ها می‌افتند. سایر موارد عبارتند از:

  • نصب نادرست لمینت‌ها
  • عدم استفاده از شوینده‌های دهان مناسب
  • مصرف غذاهای سخت و سفت
  • ضربه و آسیب به دندان‌ها
  • واردشدن نیروهای چندگانه به لمینت‌ها

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

۱. نصب نادرست لمینت دندان

اولین و اصلی‌ترین دلیلی که می‌تواند علت افتادن لمینت دندان باشد مشکلاتی است که در مراحل نصب به وجود می‌آید. نصب‌شدن نادرست لمینت‌ها از اصلی‌ترین دلایل افتادن لمینت دندان است. اشکالاتی که در مراحل نصب روکش‌ها وجود دارد هم می‌تواند موجب افتادن و ریزش ونیرها شوند. برای مثال آماده‌سازی و تراش بیش‌ازحد دندان‌ها یکی از این موارد است.

روکش‌های دندانی اغلب روی مینای دندان قرار می‌گیرند یا می‌چسبند. فقط باید قسمت کوچکی از مینای دندان برداشته شود و مواد سیمانی (چسب) روی مینای دندان قرار می‌گیرد. اما گاهی اوقات مینای دندان نازک است و در حین آماده‌سازی دندان مقدار قابل‌توجهی از آن برداشته می‌شود. سپس سیمان روی عاج که پوشش داخلی دندان است اعمال می‌شود. اما این قسمت نمی‌تواند به‌خوبی چسب‌ها را به خود بگیرد و نگه دارد و به همین دلیل هم لمینت‌ها می‌افتند.

۲. استفاده‌ نکردن از محصولات شستشوی دهان برای حفظ لمینت دندان

حتی بعد از گذاشتن لمینت‌های دندانی باید از دندان‌ها مراقبت کرد. پوسیدگی دندان حتی در صورت قراردادن ونیرها نیز شایع و امکان‌پذیر است. روکش‌ها فقط یک پوشش بیرونی هستند. آیا می‌دانید چه بیماری هایی باعث خرابی دندان میشوند؟

پوسیدگی در دندان‌ها توسط باکتری‌ها ایجاد شده‌ و مواد شیمیایی آزادشده‌ بعد از پوسیدگی دندان باعث سست‌شدن پیوند می‌شود. در نتیجه باید حتماً اصول مراقبت دهان و دندان را انجام داد و از مسواک و شوینده مناسب لمینت‌ها استفاده کرد. استفاده از شوینده‌های ساینده و نامناسب نیز می‌تواند علت تغییر رنگ لمینت دندان و افتادن لمینت باشد.

محصولات مراقبت از دهان حاوی الکل می‌توانند به ونیرهای چینی آسیب برسانند و باید از مصرف آنها اجتناب شود. الکل عوامل باندینگ را نرم می‌کند و روکش‌های چینی چسبیده به سطح دندان را شل می‌کند. مطالعات اخیر نشان داده است که استفاده طولانی‌مدت از دهان‌شویه حاوی الکل می‌تواند بر ضخامت روکش‌ها تاثیر گذاشته و در نتیجه موجب افتادن آنها شود.

۳. مصرف غذاهای سخت و خراشیدن دندان ها

یکی دیگر از دلایل افتادن لمینت دندان مصرف غذاهای سخت است. کسانی که لمینت دندانی دارند باید از اعمال فشار بیش‌ازحد به دندان‌ها خودداری کنند. گازگرفتن چیزهای سخت، مانند آب‌نبات، اغلب باعث ضعیف‌شدن و افتادن روکش‌ها می‌شود.

جویدن آب‌نبات‌های چسبنده و یخ نیز باعث آسیب به روکش‌های شما شده که دومی حتی برای دندان‌های طبیعی نیز خطرناک است. ماندگاری لمینت دندان به میزان زیادی به نوع غذایی که می‌خورید و نکاتی که برای مراقبت از لمینت‌ها رعایت می‌کنید بستگی دارد.

دلایل افتادن لمینت دندان چیست؟
کسانی که لمینت دندانی دارند باید از اعمال فشار بیش‌ازحد به دندان‌ها خودداری کنند.

۴. فشار به لمینت دندان به دلیل ضربه شدید

ضربه و آسیب‌هایی که به دندان‌ها و روکش‌های آنها وارد می‌شود یکی دیگر از دلایل افتادن لمینت دندان است. نیروی شدید وارده به قسمت جلویی صورت، می‌تواند روکش‌ها را وادار به افتادن کند. سقوط یا تصادف هم این مشکل را ایجاد می‌کند.

هنگامی که فشار زیادی به قسمت جلویی دندان وارد شود، ضربه باعث جداشدن باند از روکش‌ها می‌شود. افرادی که کارهای دندانپزشکی زیبایی مانند روکش دارند باید در طول ورزش‌های تماسی که احتمال آسیب به‌صورت در آنها بالاست از محافظ دهان استفاده کنند.

متن انگلیسی:
Direct or blunt trauma to the face can damage the tooth structure, dislocate it, and cause the dental veneers on their surface to come off. People with cosmetic dental works such as veneers should wear a mouthguard during contact sports that have high possibilities of facial and physical injury.
ترجمه فارسی:
ضربه مستقیم به صورت می‌تواند به ساختار دنان آسیب برساند و باعث جداشدن روکش‌های دندانی شود. افرادی که کارهای دندانپزشکی زیبایی مانند روکش دارند باید در طول ورزش‌های تماسی که احتمال آسیب به صورت در آنها بالا است، از محافظ دهان استفاده کنند.

به نقل از سایت dentfixturkey

۵. نیروهای چندگانه روی لمینت دندان، مانند خم شدن دندان ها

علاوه‌بر ضربه و آسیب‌های مستقیم ممکن است فشارهای دیگری که به دندان‌ها وارد می‌شود، دلیل افتادن لمینت دندان باشد. این فشارها و نیروهای چندگانه می‌توانند موجب خم‌شدن دندان‌ها شوند. یکی از آنها دندان‌قروچه بوده و مورد بعدی ناهنجاری‌های دندانی است. اگر می‌خواهید بدانید علت دندان قروچه در خواب چیست، حتما با دندانپزشک مشاوره داشته باشید تا این مشکل برطرف شود.

دندان‌های فک بالا و پایین باید در یک راستا قرار بگیرند تا نیروی گازگرفتن به طور یکنواخت توزیع شود. اگر دندان‌های قوس‌های دندانی بالا و پایین به طور کامل به هم نرسند، بایت غیرطبیعی رخ می‌دهد. به آن مال‌اکلوژن نیز می‌گویند و انواع زیادی دارد؛ مانند اوربایت، آندربایت و کراس بایت. وجود هر نوع ناهنجاری گازگرفتن به دلیل توزیع نامتعادل فشار روی دندان، احتمال جداشدن روکش‌ها را افزایش می‌دهد.

آیا افتادن و شکستن لمینت دندان طبیعی است؟

خیر، افتادن یا شکستن لمینت دندان طبیعی نیست. انواع لمینت‌های دندان مانند لمینت دندان خرگوشی معمولا طوری طراحی می‌شوند که بادوام و ماندگار باشند. با این حال، شرایط یا عوامل خاصی می‌توانند در افتادن یا شکستن لمینت نقش داشته باشند.

بعد از افتادن لمینت دندان چه باید کرد؟

همین حالا از بهترین دکتر مشاوره بگیر!

در صورت افتادن لمینت دندان چه باید کرد؟ (درمان افتادن لمینت دندان)

بعد از افتادن لمینت‌های دندانی بدون درنظرگرفتن این که علت افتادن لمینت دندان موردنظر چیست باید در درجه اول خونسردی خود را حفظ کرد و تلاش کرد که تمام قطعات جداشده‌ لمینت را از دهان خارج کرد. به‌هیچ‌عنوان نباید قطعات شل و جداشده‌ را مجدداً سر جای خود قرار داد، چرا که احتمال بلع تصادفی قطعات و خفگی وجود دارد.

بدون اینکه چیزی بخورید یا از دندان‌ها استفاده کنید با دندانپزشک تماس گرفته و در اولین فرصت یک نوبت برای درمان لمینت دندان بگیرید.

بعد از مراجعه به دندانپزشک، پزشک ابتدا از دلایل افتادن لمینت مطلع می‌شود و از شما درخصوص مواردی که می‌توانند دلیل افتادن لمینت دندان باشد سوال می‌کند. سپس باید مراحلی را برای درمان افتادن لمینت و بازسازی آنها انجام دهد. درمان این مشکل معمولا شامل موارد زیر می‌شود.

علت افتادن لمینت دندانروش درمان شکستگی لمینت دندان
نصب نادرست لمینتتعویض لمینت دندان توسط دندانپزشک
پوسیدگی یا عفونت دهانیدرمان عفونت دهانی
فشار یا ضربه شدید به دندانپرکردن یا کشیدن دندان‌های آسیب‌دیده
افتادن لمینت دندان

۱. درمان مسائل دهانی، مانند عفونت و بیماری های لثه

در اولین قدم دندانپزشک باید وضعیت دهان، دندان و لثه‌های شما را بررسی کرده و علائم عفونت لثه یا بیماری لثه احتمالی را درمان کند. این عفونت‌های دهان و لثه علاوه‌بر این که می‌توانند دلیل افتادن لمینت دندان شوند، برای سلامتی نیز خطرناک هستند و باید حتماً به‌صورت کامل درمان شوند.

۲. تعویض لمینت دندان (نحوه تعویض لمینت دندان)

در قدم بعدی دندانپزشک باید روکش‌های قبلی و باقی‌مانده‌های آن را جدا کند و مجدداً مراحل قالب‌زدن دندان‌ها برای ساخت لمینت‌های جدید را انجام دهد. بعد از آماده‌شدن لمینت‌های دندانی جدید، دندانپزشک آنها را با لمینت‌های قبلی جایگزین می‌کند.

نحوه تعویض لمینت دندان چگونه است؟
بعد از آماده‌شدن لمینت‌های دندانی جدید، دندانپزشک آنها را با لمینت‌های قبلی جایگزین می‌کند.

۳. اصلاح و بازسازی دندان ها (افزایش دوام و ماندگاری لمینت دندان)

یکی از کارهایی که ممکن است دندانپزشک برای درمان افتادن لمینت دندان و جلوگیری از افتادن مجدد آن انجام دهد، اصلاح و بازسازی دندان‌ها است. پوسیدگی دندان‌ها و شکستگی و ناهمواری لبه دندان‌ها به‌نوبه‌خود از دلایل افتادن لمینت دندان است.

بنابراین شاید نیاز باشد تا قبل از انجام لمینت جدید، دندان‌های قبلی درمان شده‌ و کارهایی مانند پرکردن دندان‌ها، ترمیم دندان یا ایجاد تراشیدگی‌های نیمه ساختاری روی آنها انجام شود. با این کار می‌توان احتمال این که مجدداً لمینت‌ها ریزش داشته باشند، از بین برد.

لمینت بهتر است یا ارتودنسی؟

تصمیم بین لمینت دندان و ارتودنسی بستگی به ویژگی‌های دندانی افراد دارد. تفاوت لمینت و ارتودنسی این است که لمینت‌ها پوسته‌های نازکی از پرسلن یا رزین کامپوزیت هستند و برای بهبود ظاهر دندان روی سطح جلویی دندان قرار می‌گیرند. لمینت‌ها یک راه حل سریع و نسبتا غیر تهاجمی برای رفع مشکلاتی مانند تغییر رنگ، ناهماهنگی جزئی یا شکستگی دندان هستند.

از سوی دیگر، ارتودنسی شامل استفاده از بریس برای صاف کردن دندان و اصلاح مشکلات بایت دندان و فک است. درمان ارتودنسی معمولاً برای مشکلات پیچیده‌تر است. در نهایت، لمینت برای بهبود زیبایی دندان و ارتودنسی برای تراز و صاف کردن دندان مناسب‌تر است.

۴. درمان افتادن لمینت دندان در خانه

در صورت افتادن لمینت‌ها در خانه نباید هیچ اقدام درمانی به‌خصوصی انجام داد. باید قطعات را جمع‌آوری کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن به دندانپزشک مراجعه کنید. البته می‌توان با تغییر عادات غذایی و استفاده از شوینده‌های دهان مناسب به درمان افتادن لمینت دندان کمک کرد. به‌هیچ‌عنوان در خانه سعی به چسباندن و قراردادن مجدد لمینت‌ها در جای خود نکنید.

اگر روکش‌ها بیفتند، نباید سعی کنید آن را به‌تنهایی تعمیر کنید. فرایند اجرای روکش فقط با استفاده از ابزارهای تخصصی انجام می‌شود. برای اتصال مجدد آن نیاز به آماده‌سازی دندان‌ها و حذف هرگونه چسب اضافی از فرایند قبلی است.

باندینگ مجدد در خانه قابل‌انجام نیست، چسب معمولی موجود در بازار در این مورد کمکی نمی‌کند و حتی اگر در خانه از آنها استفاده کنید ماندگار نخواهند بود. این کار فقط ضرر بیشتری نسبت به فایده آن خواهد داشت. روکش‌های افتاده‌ یا آسیب‌دیده باید بادقت در یک جعبه کوچک قرار داده شوند. سعی کنید دراسرع‌وقت با دندانپزشک وقت ملاقات بگیرید.

بهترین دندانپزشک برای تعویض لمینت دندان را پیدا کن!

عوارض تعویض نکردن لمینت افتاده یا شکسته چیست؟

عواقب عدم تعویض لمینت دندان افتاده یا شکسته متفاوت است. برخی از عوارض لمینت دندان شکسته یا افتاده عبارتند از:

  • تغییر رنگ، بد شکلی یا آسیب قابل مشاهده دندان و آسیب به اعتماد به نفس و عزت نفس فرد
  • حساسیت و ناراحتی نسبت به دمای سرد یا گرم و برخی غذاها و نوشیدنی‌ها
  • افزایش آسیب پذیری در برابر پوسیدگی، ایجاد حفره دندانی و عفونت
  • جابجایی یا ناهماهنگی دندانی
  • اضافه شدن خدمات دندانپزشکی مانند پر کردن دندان، درمان ریشه یا حتی کشیدن دندان.

راه های پیشگیری از افتادن لمینت دندان کدامند؟

با مواردی که در این جا به‌عنوان دلایل افتادن لمینت به آن اشاره شد مشخص است که ونیرهای دندانی بی‌خود و بی‌جهت نمی‌افتند؛ بنابراین برای جلوگیری از افتادن آنها به مراقبت های بعد از لمینت دندان و درمان مناسب نیاز است.

مراقبت از لمینت باید درست مانند مراقبت از دندان‌های طبیعی یک اولویت اصلی باشد و آن را به‌عنوان یک روتین روزانه انجام داد تا عمر لمینت دندان افزایش پیدا کند. همچنین باید در جلسه مشاوره از دندانپزشک سوال کنید که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است، تا از مناسب بودن این روش مطمئن شوید.

راه های پیشگیری از افتادن لمینت دندان کدامند؟
مراقبت از لمینت باید درست مانند مراقبت از دندان‌های طبیعی یک اولویت اصلی باشد.

۱. انتخاب دندانپزشک با تجربه

یکی از دلایل افتادن لمینت دندان نصب نادرست لمینت‌ها و وجود هرگونه ایراد در کار دندانپزشک در مراحل انجام لمینت است. نحوه استفاده از روکش توسط دندانپزشک زیبایی می‌تواند پایداری و مدت‌زمان آنها را تعیین کند. سهل‌انگاری در طول عمل باعث کاهش ماندگاری روکش‌های دائمی می‌شود.

در نتیجه حتماً در انتخاب دندانپزشک دقت کرده و قبل از انجام کار زیبایی درخصوص میزان مهارت و تجربه او تحقیق کنید. بررسی نمونه کارهای انجام شده‌ توسط دندانپزشک موردنظر و میزان رضایت مشتریان می‌تواند به شما کمک کند.

۲. استفاده از محصولات شستشوی دهان

حتماً از شوینده‌های مناسب برای دندان‌های دارای لمینت استفاده کنید. استفاده از یک مسواک نرم و خمیردندان فلورایدی فاقد مواد ساینده ضروری است. به‌هیچ‌عنوان از دهان‌شویه‌های حاوی الکل استفاده نکنید.

۳. رعایت رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالمی داشته باشید. تا جایی که می‌توانید در مصرف قند و کربوهیدرات و مواد غذایی و نوشیدنی‌های شیرین محتاط باشید. از گاززدن مواد غذایی سفت خودداری کنید. مراقب مصرف نوشیدنی‌های رنگی مانند چای و قهوه باشید.

الکل و مشروبات الکلی و سیگار هم می‌توانند به باندینگ لمینت‌های دندانی آسیب برسانند. با خودداری از این موارد می‌توانید طول عمر و ماندگاری لمینت دندان‌های خود را افزایش دهید. در نهایت بعد از مصرف غذا حتماً با ابزارهای مناسب مانند نخ‌دندان‌های مخصوص ارتودنسی و لمینت دندانی، دندان‌های خود را تمیز کنید.

قیمت تعویض لمینت دندان در دکترِتو کلینیک چقدر است؟
لمینت‌های دندانی با چسب‌های بسیار قوی روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند.

۴. استفاده از محافظ دندان در ورزش

ضربه و آسیب‌های شدیدی که در طی ورزش‌های تماسی به دندان‌های جلویی وارد می‌شود، یکی از دلایل لب پر شدن لمینت دندان است. برای این منظور حتماً سعی کنید از محافظ دندان در زمان انجام این فعالیت‌های ورزشی استفاده کنید.

قیمت تعویض لمینت دندان در دکترِتو کلینیک

هزینه تعویض لمینت دندان، بر اساس جنس لمینت، ثابت است. با توجه به اینکه در زمان تعویض، دندانپزشک شرایط زمینه‌ای دیگری مانند پوسیدگی یا عفونت را هم بررسی می‌کند، ممکن است هزینه بیشتری هم اضافه شود. برای اطلاع دقیق از قیمت لمینت دندان، توصیه می‌کنیم همین حالا به صفحه دکترِتو کلینیک مراجعه کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

لمینت‌های دندانی با چسب‌های بسیار قوی روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند و معمولاً ماندگاری لمینت‌های پرسلن تا ۱۵ سال است. اما عواملی مانند نصب نادرست لمینت یا رعایت‌نکردن اصول مراقبت از لمینت دندان می‌تواند موجب شکستن و افتادن آنها شود. در این شرایط باید با مراجعه به دندانپزشک سریعاً برای درمان افتادن لمینت اقدام کرد.

اما ازآنجایی‌که هزینه زیادی برای انجام لمینت‌های دندانی صرف می‌شود بهتر است با رعایت اصول مراقبت از لمینت‌های دندانی دوام آنها را افزایش داد و از افتادن لمینت‌های دندانی جلوگیری کرد. اگر به هر دلیلی لمینت دندان شما افتاده است، باید با دکتر دندانپزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دندانپزشک در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر دندانپزشک آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

خیر، لمینت دندان را می‌توان تعویض کرد. قبل از انجام آن می‌توانید فیلم برداشتن لمینت دندان در گوگل را مشاهده کنید.

معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ سال است.

بله، می‌توانند به عنوان یک روش موقت حساب شوند.

نصب نادرست لمینت، پوسیدگی و آسیب دندانی و فشار به لمینت از مهمترین علت افتادن لمینت هستند.

در بیشتر مواقع باید لمینت‌ها با روکش‌های جدید تعویض شوند. اما اگر لمینت‌ها به‌صورت کامل و بدون شکستگی بیفتند شاید دندانپزشک بتواند مجدداً آنها را بچسباند.

لمینت‌ها به‌خودی‌خود عفونت نمی‌کنند؛ اما اگر مراحل آماده‌سازی و درمان عفونت‌های دهان و دندان به‌خوبی انجام نشود احتمال عفونت وجود دارد.

با رعایت نکات مراقبت از لمینت مانند استفاده از شوینده مناسب، رعایت بهداشت دهان و دندان و داشتن جلسات مداوم دندانپزشکی برای بررسی وضعیت لمینت‌های دندان می‌توان از آنها مراقبت کرد.

بله این موارد از جمله دلایل افتادن لمینت دندان هستند.

با رعایت بهداشت دهان و دندان و داشتن یک رژیم غذایی مناسب.

باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان‌های شما بررسی شود. احتمال زیاد به درمان‌هایی بعد از افتادن لمینت مانند اصلاح دندان یا پرکردن آنها نیاز باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن