روش های افزایش لذت جنسی در زنان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

افزایش میل جنسی در بانوان روش‌های متفاوتی دارد. هنگامی که میل جنسی در خانم‌ها کاهش پیدا می‌کند، می‌توان آن ر ا با برخی از روش‌های عنوان شده در این مطلب، افزایش داد. روش‌های افزایش میل جنسی در بانوان شامل موارد دارویی و تغییر سبک زندگی است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

روش های افزایش لذت جنسی در زنان

آیا با راهکارهای افزایش لذت جنسی در زنان آشنایی دارید؟ روابط زناشویی در اکثر مواقع تحت تاثیر میل جنسی طرفین است. هم زن و هم مرد باید در یک رابطه جنسی از رابطه خود لذت کافی را ببرند تا بتوانند به یک ثبات عاطفی و جنسی در زندگی مشترک خود دست یابند. در بیشتر مواقع کاهش میل جنسی یا سردمزاجی می‌تواند در بسیاری از روابط زناشویی مشکل‌ساز شده و موجب سرد شدن طرفین نسبت به هم دیگر شود.

ازاین‌رو بسیاری از افراد به دنبال افزایش لذت جنسی خود هستند. این افزایش میل جنسی در زنان بیشتر مدنظر است. در بسیاری از روابط جنسی، زنان به‌هیچ‌عنوان به ارگاسم نمی‌رسند و اصلا از روابط جنسی خود لذت نمی‌برند. راه‌های مختلفی برای افزایش لذت جنسی در زنان وجود دارد. از روش‌های درمانی و دارویی گرفته تا روش‌های طب سنتی و مصرف برخی مواد غذایی، همگی می‌توانند در بهبود تجربه جنسی زنان مفید واقع شوند.

در ادامه به بررسی کامل‌تری از این روش‌ها می‌پردازیم. اما در ابتدا بهتر است دلایل کاهش میل جنسی و نکاتی دراین‌رابطه را مورد بررسی قرار دهیم تا در ادامه به راهکارهای افزایش لذت جنسی زنان بپردازیم. در خصوص درمان این مسئله می‌توانید از دکتر زنان، دکتر روانپزشک و دکتر روانشناس کمک بگیرید.

کم بودن میل و لذت جنسی در زنان به چه معناست؟

زمانی که می‌گوییم در زنان میل جنسی کاهش یافته یا اساسا میل جنسی وجود ندارد، می‌توان حالات مختلفی را مدنظر قرار داد. در حالت کلی معمولا زنان در رابطه جنسی خود توانایی رسیدن به ارگاسم سالم، قوی و رضایت‌بخش را ندارند. گاهی کلا ارگاسمی اتفاق نمی‌افتد و در برخی موارد نیز کیفیت و لذت ارگاسم بسیار پایین است.

حتی برخی مواقع زنان به‌جای لذت بردن از رابطه جنسی خود، درد هنگام مقاربت را تجربه می‌کنند که خود یکی از دلایل کاهش لذت جنسی در زنان است. گاهی افکار مثبتی در خصوص رابطه جنسی در زن وجود ندارد یا میلی برای سکس وجود ندارد. این موارد هم بر اساس تعاریف به‌عنوان کاهش میل جنسی تعریف می‌شوند. به‌این‌ترتیب به راهکارهایی برای افزایش لذت جنسی در زنان نیاز است تا بتوان کیفیت زندگی زناشویی را به حالت نرمال خود برگرداند.

چرا میل جنسی در زنان کاهش می‌یابد؟

پیش از بررسی علت کم شدن میل جنسی و راهکارهای افزایش میل و لذت جنسی در زنان این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ قانون مشخصی برای تعریف میل جنسی درست یا نادرست در زنان وجود ندارد. هرکسی در رابطه جنسی خود ممکن است در یک حالت لذت ببرد و یک میزان از ارگاسم یا حتی یک عشق‌بازی ساده برای او کافی باشد. از طرفی هیچ قاعده‌ای مبنی بر این که افراد چقدر باید رابطه جنسی داشته باشند یا اینکه تعداد دفعات ارضا در زنان چقدر باید باشد وجود ندارد.

میزان میل جنسی در کل فرایند پیچیده‌ای است. همه چیز، از چرخه زندگی گرفته تا سیکل‌های قاعدگی، بیماری‌های زنان، میزان استرس زندگی و محل کار، روابط عاطفی و مواردی بسیار جزئی می‌تواند روی میزان میل جنسی تاثیر بگذارد.

گاهی اوقات زنان از ابتدا میل جنسی کمی دارند. این حالت را به‌عنوان یک بیماری در زنان تحت عنوان سرد مزاجی خانمها در نظر می‌گیرند که قطعا به درمان‌های تخصصی نیاز دارد. بااین‌حال گاهی اوقات صرفاً کاهش میل جنسی در زنان مربوط به سردمزاجی آنها نیست و یک سری شرایط موجب این حالت شده است.

ازاین‌رو در مواردی می‌توان یک سری بیماری‌های زنان را به‌عنوان دلیل کاهش میل جنسی در آنها در نظر گرفت. مصرف برخی داروها، خصوصا داروهای ضدافسردگی می‌تواند روی میل جنسی زنان تاثیر زیادی داشته باشد. یائسگی، بارداری و شیردهی نیز می‌تواند موجب کاهش میل جنسی در زنان شود.

گاهی هم زنان به دلایل مختلف مانند بیماری‌هایی مانند واژینیسموس یا فشار و اصطکاک زیاد، تکنیک نامناسب سکس و یا آماده نبودن زن برای سکس، دچار درد هنگام سکس شوند. این درد می‌تواند باعث کاهش میل جنسی در زنان شود.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

روابط زناشویی چه تأثیری در میل جنسی زنان دارد؟

حتی روابط کلی زن و شوهر نیز می‌تواند روی کیفیت و میزان لذت جنسی زنان تاثیر بگذارد. گاهی اوقات مشکل در نوع برقراری رابطه جنسی است. مردان باید به‌خوبی با اندام جنسی زنان، نقاط تحریک زنان و نحوه به ارگاسم رسیدن آنها آشنا باشند. یک سکس خوب می‌تواند نتیجه یک رابطه احساسی کامل و دوطرفه باشد.

شناخت زن و شوهر از نیازهای هم و نحوه برخورد آنها با مشکلات جنسی یکدیگر تاثیر زیادی روی کم‌شدن یا افزایش میل جنسی در زنان خواهد داشت. از طرفی نیز سلامت جنسی زنان باید بررسی شود. تغذیه و سبک زندگی نیز روی میزان میل جنسی زنان تاثیر دارد. خواب خوب، ورزش‌کردن، اضافه‌وزن نداشتن و غیره همگی روی کیفیت رابطه جنسی و میزان لذت زنان از این رابطه موثر است.

گاهی زنان راه‌های لذت بردن بیشتر از همسر خود را نمی‌دانند یا به‌عکس مردان تجربه رابطه جنسی خوب را برای همسر خود فراهم نمی‌کنند. تمام این موارد را می‌توان برطرف کرد و موجب افزایش میل جنسی در زنان شد. تنها باید دلایل را شناخت و مشکلات را برطرف کرد.

نمی‌دونی چجوری می‌تونی رابطه جنسی بهتری داشته باشی؟

همین الان مشاوره بگیر!

۱۸ ماده غذایی که باعث افزایش میل جنسی در زنان با روش های خانگی میشود

یک سری رویکردهای افزایش میل جنسی در زنان، استفاده از برخی روش‌های خانگی است. در این روش‌ها هم از منابع غذایی استفاده می‌شود و هم یک سری روش‌های فیزیکی و روانی مدنظر است. کمک‌گرفتن از دکتر روانشناس برای بهبود شرایط روحی و فکر، مصرف منابع غذایی مقوی و سالم و مواردی ازاین‌دست دیگر روش‌های خانگی افزایش میل جنسی زنان است.

افزایش میل جنسی و رژیم غذایی با هم مرتبط هستند. یکی دیگر از راهکارهای موثر برای افزایش لذت جنسی در زنان، تغییر در سبک مصرف غذاهاست. خصوصا با توجه به نوع مزاج، گاهی لازم است در مصرف نوع غذاها تجدیدنظر کرد. مصرف غذاهایی با منابع پروتئینی و ویتامینی غنی‌تر می‌تواند روی بهبود میل جنسی در زنان تاثیر داشته باشد.

استفاده از غذاهای پروتئینی مانند گوشت قرمز، ماهی، گوشت مرغ و مصرف مغزهایی مانند پسته و گردو می‌تواند روی افزایش میل جنسی زنان تاثیر داشته باشد. مصرف برخی گیاهان تازه مانند اسفناج و ترب نیز می‌تواند روی سلامت جنسی زنان تاثیر داشته باشد. بااین‌حال یک سری منابع غذایی نیز هستند که مصرف آنها به‌عنوان راهکاری برای افزایش میل جنسی در زنان در نظر گرفته شده است.

متن انگلیسی: «Women’s sexual desires naturally fluctuate over the years. Highs and lows commonly coincide with the beginning or end of a relationship or with major life changes, such as pregnancy, menopause or illness.»
ترجمه متن: «تمایل جنسی در خانم‌ها در طول سال تغییر می‌کند. زیاد و کم شدن این میل می‌تواند همزمان با شروع و پایان رابطه، تغییرات بزرگ در زندگی مثل بارداری، یائسگی و بیماری رخ دهد.»

به نقل از mayoclinic

۱. شکلات

شکلات یک داروی موثر در بهبود غرایز جنسی است که معمولا مصرف آن برای افزایش لذت جنسی در زنان توصیه می‌شود. بااین‌حال، با وجود محبوبیت آن، یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ به این نتیجه رسید که مصرف شکلات تفاوت قابل‌توجهی در میل جنسی زنان ندارد. البته این ماده غذایی را می‌توان در داروهای تقویت‌کننده جنسی نیز مشاهده کرد.

۲. افزایش میل جنسی در زنان با قهوه

برخی قهوه را به‌عنوان یک ماده تقویت‌کننده جنسی توصیه می‌کنند، اما درحالی‌که قهوه می‌تواند به تقویت خلق‌وخوی شما کمک کند هیچ تحقیقی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد. اما به‌هرحال این امکان وجود دارد که دانه‌های قهوه و کافئین موجود در آن بتواند روی بهبود تمایل جنسی زنان موثر باشد.

۳. عسل

عسل یک منبع عالی از انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست. برخی منابع بر این باورند که مصرف این ماده می‌تواند روی افزایش میل جنسی در زنان موثر باشد. البته تحقیقات علمی قابل استنادی در این زمینه وجود ندارد.

۴. توت فرنگی

توت‌فرنگی یکی دیگر از گزینه‌های محبوب است که برخی از مردم علی‌رغم کمبود شواهد، از آن به‌عنوان یک ماده غذایی افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان استفاده می‌کنند.

۵. صدف خام

مردان و زنان به طور یکسان افزایش میل جنسی را پس از خوردن صدف خام گزارش کرده‌اند. اما باز هم هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. بااین‌حال برخی صدف خام را به‌عنوان یک ماده غذایی برای افزایش میل جنسی در زنان در نظر می‌گیرند.

۶. افزایش میل جنسی در زنان با کپسایسین

کپسایسین، جزء فعال فلفل چیلی، چندین فواید سلامتی از جمله بهبود میل جنسی را ارائه می‌دهد. یک مطالعه به این نتیجه رسید که کپسایسین باعث بهبود رفتار جنسی در موش‌های صحرایی نر شده است، اما هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد این ممکن است برای انسان نیز صادق باشد.

یکی از راه های افزایش میل جنسی
کاهش میزان پروتئین مصرفی می‌تواند باعث کاهش میل جنسی در زنان شود

۷. نخل اره

درحالی‌که نخل اره‌ای اغلب برای تقویت میل جنسی در مردان و زنان توصیه می‌شود، شواهد کمی برای حمایت از آن وجود دارد. در واقع، یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۰۹ خلاف این را نتیجه گرفت. پس از بررسی داده‌های حاصل از مطالعات متعدد، محققان کاهش میل جنسی را به‌عنوان یک عارضه جانبی بالقوه استفاده از نخل اره‌ای فهرست کردند. بااین‌حال، اطلاعات کمی در مورداستفاده زنان از نخل اره‌ای وجود دارد.

۸. انجیر

یکی دیگر از مواد غذایی است که برای تقویت جنسی و افزایش میل جنسی در زنان مصرف می‌شود. انجیر منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

۹. افزایش لذت جنسی در زنان با موز

برخی معتقدند موز می‌تواند میل جنسی را تقویت کند. اما باز هم شواهد علمی کمی برای حمایت از این موضوع وجود دارد. بااین‌حال، موز منبع عالی پتاسیم است که به سنتز تستوسترون کمک می‌کند. درحالی‌که تستوسترون به طور معمول به‌عنوان یک هورمون مردانه دیده می‌شود، زنان نیز تستوسترون دارند و تستوسترون پایین می‌تواند بر میل جنسی تأثیر منفی بگذارد. برخی ترکیب موز با مغزهای مقوی و شیر را به‌عنوان معجون تقویت قوای جسمی زنان در نظر می‌گیرند.

۱۰. افزایش لذت جنسی در زنان با سیب

باور کنید یا نه سیب ممکن است تأثیر مثبتی بر میل جنسی زنان داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که زنانی که روزانه یک سیب مصرف می‌کردند، زندگی جنسی باکیفیت‌تری داشتند. البته این مطالعه بیشتر نشان‌دهنده رابطه بین مصرف سیب و سلامت جنسی زنان است و مشخص نیست که آیا مصرف سیب می‌تواند مستقیما بر عملکرد جنسی نیز تاثیر بگذارد یا خیر. علاوه بر این هیچ مطالعه مهم دیگری در مورد اینکه آیا سیب ممکن است میل جنسی را افزایش دهد وجود ندارد.

برای درمان اختلالات در رابطه جنسی، همین حالا نوبت بگیر!

۱۱. شنبلیله

شنبلیله گیاهی است که هم در آشپزی و هم به‌عنوان مکمل استفاده می‌شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است به تقویت میل جنسی نیز کمک کند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که شنبلیله ممکن است یک درمان موثر برای افزایش میل جنسی در زنان باشد. بااین‌حال، بیشتر تحقیقات فعلی در مورد شنبلیله سلامت جنسی مردان را پوشش می‌دهد.

۱۲. سیب زمینی

علی‌رغم فقدان شواهد علمی، سیب‌زمینی یکی دیگر از داروهای مقوی جنسی محبوب است که برای افزایش لذت جنسی در زنان نیز مصرف می‌شود. بااین‌حال، هم سیب‌زمینی و هم سیب‌زمینی شیرین سرشار از پتاسیم هستند، به این معنی که فواید سلامتی مشابهی با موز دارند.

۱۳. شیر

شیر یک ترکیب بسیار مغذی است که می‌تواند به بهبود میل جنسی در زنان کمک زیادی کند. این ترکیب مملو از مواد مغذی است و انرژی بالایی به افراد خواهد داد. ازاین‌رو شیر به‌عنوان یک ترکیب طبیعی بهبوددهنده میل جنسی در زنان مدنظر قرار می‌گیرد.

۱۴. شیک موز

شیک موز یک معجون تقویت قوای جنسی در زنان است. موز سرشار از آنزیمی به نام بروملین است که می‌تواند انرژی جنسی را بالا برده و میل جنسی زنان را نیز تقویت کند. ترکیب شیک موز با شیر، گردو، پسته و سایر مواد مقوی می‌تواند انرژی و استقامت بدن را بالا ببرد.

میل جنسی در خانم‌ها ممکن است کاهش پیدا کند.
برای افزایش میل جنسی در بانوان می‌توان زا داروهای شیمیایی استفاده کرد.

۱۵. آب هندوانه

هندوانه سرشار از اسید آمینه‌ای به نام ال سیترولین است و این پتانسیل را دارد که قدرت جسمی و ارضا شدن زنان را تقویت کند. ال سیترولین موجود در هندوانه در بدن به ال آرژنین تبدیل می‌شود و این ترکیب تولید اکسید نیتریک را تحریک می‌کند که جریان خون به آلت تناسلی را بهبود می‌بخشد. همین ترکیب به افراد کمک می‌کند ارگاسم بهتری را تجربه کنند. به همین دلیل آب هندوانه را نیز به‌عنوان یکی از ترکیب‌های طبیعی و داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان در نظر می‌گیرند.

۱۶. مغز پسته

پسته یکی دیگر از ترکیبات طبیعی است که می‌تواند فواید سلامتی مختلفی را به همراه داشته باشد. برای مثال به کاهش فشارخون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. بر اساس برخی داده‌ها، مغز پسته همچنین می‌تواند به کاهش علائم اختلالات ارگاسم در زنان نیز کمک کند. این ترکیب خصوصا می‌تواند به تحریک جریان خون به آلت تناسلی مردانه کمک کرده و موجب نعوظ بهتر آن‌ها نیز شود. ازاین‌رو به‌صورت کلی کیفیت رابطه جنسی را افزایش خواهد داد.

۱۷. صدف و خرچنگ

غذاهای دریایی سرشار از امگا ۳ هستند و می‌توانند روی کیفیت زندگی تاثیر زیادی داشته باشند. این ترکیبات از همه جهت برای بدن مفیدند. با وجودی که تحقیقات قابل استنادی برای درنظرگرفتن آن‌ها به‌عنوان داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در زنان وجود ندارد، بااین‌حال برخی منابع بر این باورند که مصرف صدف و خرچنگ می‌تواند موجب تقویت قوای جنسی در افراد شود.

۱۸. میوه های خانواده بری

خانواده میوه‌های بری مانند شاه توت نیز به‌عنوان یکی از مواد طبیعی تقویت‌کننده قوای جنسی در زنان در نظر گرفته می‌شود. این میوه‌ها می‌توانند سطح هورمون‌ها را اصلاح‌کرده و خصوصا برای درمان برخی از بیماری‌ها و اختلالات جنسی در زنان مانند مشکلات قاعدگی موثر باشد.

متن انگلیسی: «A good orgasmic contraction has to go from a fully relaxed long state to a fully tense short state so if your pelvic muscles are constantly contracted, you won’t get the full Monty.»
ترجمه متن: «ارگاسم خوب نیازمند داشتن عضلات منقبض و قوی بدن است. اگر عضلات کف لگن شما به خوبی منقبض نشوند، نمی‌توانید لذت زیادی ببرید.»

به نقل از everydayhealth

ورزش چقدر بر میل جنسی زنان تأثیر دارد؟

برای داشتن یک رابطه جنسی باکیفیت و یک سکس خوب، سلامت جنسی خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال ماهیچه‌های لگن باید شرایط خوبی داشته باشند تا بتوانند برای انقباضات ارگاسمی خوب عمل کنند. ازاین‌رو ورزش‌کردن در خانه یکی از راه‌هایی است که می‌توان از آن برای افزایش سلامت جنسی زنان کمک گرفت. پیلاتس و یوگا می‌توانند به تقویت ماهیچه‌های کف لگن کمک گرفت تا انقباضات ارگاسمی بهتری را تجربه کرد.

ورزش یک راه فوق‌العاده برای افزایش میل جنسی است. یک مطالعه به این نتیجه رسید که تمرینات مقاومتی ممکن است میل و هیجان جنسی را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) افزایش دهد. به‌علاوه، ورزش راه بسیار خوبی برای کاهش استرس است که می‌دانیم می‌تواند به تقویت میل جنسی زنان کمک کند.

راه های افزایش لذت جنسی در زنان در طب سنتی

در طب سنتی روش‌های مختلفی برای افزایش لذت جنسی در زنان توصیه شده است. در طب سنتی ابتدا مزاج افراد بررسی می‌شود و دلایل سردمزاجی در زنان یا کاهش میل جنسی آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. پرسیدن سوالاتی در خصوص نوع تغذیه، سبک زندگی و کار، مشکلاتی نظیر بارداری و یائسگی، مصرف برخی داروها و مواردی مشابه در ارائه راهکار مناسب برای تقویت میل جنسی در زنان پرسیده می‌شود.

یکی از راهکارهای مهم در طب سنتی برای افزایش میل جنسی، تغییر در نوع تغذیه افراد است. مصرف برخی مواد غذایی گرم و انرژی‌بخش مانند پسته، گردو، موز، معجون‌های تقویتی، آناناس، و مواردی مشابه می‌تواند در بهبود میل جنسی زنان موثر باشد. در برخی موارد که کم بودن میل جنسی به دنبال سردی مزاج افراد است، تلاش می‌شود با تغییر مزاج افراد خصوصا از طریق نوع تغذیه مشکل را برطرف کنند. بااین‌حال گیاهان و مواد غذایی متعددی می‌تواند برای افزایش میل جنسی در زنان تجویز شود.

افزایش لذت جنسی در زنان با طب سوزنی

در طب سوزنی نیز روش‌هایی برای افزایش میل جنسی در زنان پیشنهاد شده است. درحالی‌که تحقیقات بیشتری موردنیاز است، یک بررسی در سال ۲۰۰۸ به این نتیجه رسید که طب سوزنی ممکن است یک روش بالقوه برای تقویت میل جنسی در زنان باشد.

علاوه بر این، طب سوزنی ممکن است به کاهش اضطراب، استرس و بی‌خوابی کمک کند که همه اینها می‌توانند علل زمینه‌ای کاهش میل جنسی در زنان باشند. ازاین‌رو طب سوزنی نیز می‌تواند به‌عنوان راهکاری جهت افزایش میل جنسی در زنان مدنظر قرار بگیرد.

بااین‌حال زنانی که آمادگی انجام طب سوزنی را ندارند، ماساژ یک جایگزین عالی برای آنهاست. یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ نشان داد که لمس کردن همسرتان می‌تواند به کاهش استرس کمک کند، به این معنی که یک ماساژ سریع می‌تواند به تقویت میل جنسی زنان کمک کرده و آن را بهبود ببخشد.

راه های افزایش لذت جنسی در زنان
تغییر پوزیشن می‌تواند در افزایش میل جنسی خانم‌ها موثر باشد.

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان

یکی از روش‌های پراستفاده خانگی برای افزایش میل جنسی در زنان، استفاده از داروی گیاهی افزایش میل زنان است.  Ginkgo یکی از داروها و مکمل‌های گیاهی است که از آن برای افزایش میل جنسی استفاده می‌شود. این ترکیب گیاهی و تقویتی را می‌توان به‌صورت کپسول، عصاره‌های مایع یا برگ‌های خشک مصرف کرد. جالب است بدانید که در میان مواد غذایی و داروهای گیاهی سویا میل جنسی زنان را افزایش می‌دهد.

خارخاسک نیز یکی از بهترین داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی در زنان است. در یک مطالعه با منبع معتبر تاثیر مصرف این داروی گیاهی بر بهبود میل جنسی زنان و برانگیختگی زنان تایید شده است. به‌هرحال گزینه‌های داروهای گیاهی مختلف می‌تواند به‌عنوان یکی از روش‌های موثر خانگی برای درمان کاهش میل جنسی زنان مدنظر قرار بگیرد.

قرص گیاهی افزایش میل زنان

اخیرا برخی از مواد گیاهی را به شکل داروهای گیاهی فرآوری کرده‌اند و می‌توانید آنها را از داروخانه‌ها و یا عطاری‌ها خریداری کنید و آنها را به طور عامیانه قرص شهوتی قطره حشره کننده صدا می‌زنند. یکی از این داروها، مکمل‌های گیاهی هستند که برای افزایش میل جنسی خانم‌ها کاربرد دارند،. یکی از آنها مکمل Passion Rx است. این مکمل حاوی مواد موثری از جمله ماکا، خارخاسک، گیلاس، یوهیمبه برگ درختی در آفریقای جنوبی، پوست کاتوابا و مواد مشابه است. که تمامی آنها برای سلامت جنسی مفید هستند.

دمنوش گیاهی افزایش میل زنان

برخی از دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های طبیعی باعث افزایش میل جنسی در خانم‌ها می‌شوند. برای اینکه درباره این نوشیدنی‌ها بیشتر بدانید می‌توانید مطلب زیر را دنبال کنید.

۱. قهوه

یکی از نوشیدنی‌ها و دمنوش‌هایی که می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش میل جنسی خانم‌ها بگذارد، قهوه است. این نوشیدنی با عناصری که در خود جای داده‌است، محرک میل جنسی در زنان است. کسانی که میل جنسی پایینی دارند، می‌توانند روزی یک تا دو فنجان قهوه بنوشند.

۲. چای سبز

چای سبز با افزایش خونرسانی به اندام‌های مختلف بدن می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش میل جنسی خانم‌ها داشته‌باشد. چای سبز حاوی ماده‌ای به نام کاتچین است که این ماده گشادکننده‌ی عروق است. گشاد کردن عروق باعث افزایش میل جنسی در خانم‌ها می‌شود.

۳. زنجبیل

دمنوش زنجبیل یکی دیگر از موادی است که می‌تواند بدون اینکه آسیب جدی به بدن وارد کند و دستکاری شیمیایی داشته‌باشد، تاثیرات بسیار مفیدی بر روی میل جنسی بانوان بگذارد. این ماده نیز همچون چای سبز جریان خون را افزایش می‌دهد و گشادکننده‌ی عروق است که این مسئله برای بهبود میل جنسی کاربرد زیادی دارد. می‌توانید زنجبیل را به چای خود اضافه کنید و یا آن را دم کرده و بنوشید. همچنین اضافه کردن پودر زنجبیل به مواد غذایی می‌تواند تاثیر خوبی بر روی سلامت جنسی زن بگذارد. این ماده برای مردان نیز مفید است و کسانی که اختلال نعوظ دارند می‌توانند از خواص آن بهره ببرند.

قطره افزایش میل جنسی زنان

قطره افزایش‌دهنده‌ی میل جنسی بانوان، اسپانیش فلای یکی از قویترین داروهای گیاهی تحریک‌کننده زنان که محصول کشور آلمان است. این دارو در افزایش میل جنسی بانوان موثر است.

افزایش میل جنسی زنان
قرص فلیبانسرین یکی از داروهای شهوتی‌کننده زنان است که حتما با مشاوره پزشک، مصرف کنید.

داروهای افزایش دهنده لذت جنسی در زنان (قویترین قرص افزایش میل زنان در داروخانه)

در برخی موارد مشکلات جنسی زنان مربوط به یک زمینه پزشکی است و باید برای رفع مشکل به یک پزشک مراجعه کرد. پزشکان با بررسی شرایط زنان، مشکلات جسمی که دارند و مواردی ازاین‌دست، یک سری داروها را برای افزایش میل جنسی در زنان تجویز می‌کند. انواع قرص برای کاهش میل جنسی می‌توانند در بسیاری از موارد موجب افزایش میل جنسی در زنان نیز شوند.

یک سری از این داروها، داروهای ضدافسردگی به خصوصی است که می‌توانند میل جنسی در زنان را افزایش داده و موجب برانگیختگی جنسی در آنها شود. داروی فلیبانسرین (Addyi) یکی از داروهای مورد تایید FDA است که به‌عنوان قرص شهوتی کننده زنان تجویز می‌شود. داروی بعدی، برملانوتید (Vyleesi) نام دارد. این دارو یک داروی تزریقی است که به‌صورت زیرپوستی در شکم یا ران قبل از انجام فعالیت جنسی تزریق می‌شود. این داروها تنها در زنانی که یائسه نشده‌اند، مجوز مصرف دارند.

هورمون‌درمانی نیز یک روش دارویی دیگر برای افزایش میل جنسی زنان است. خصوصا در مواردی که خشکی واژن ناشی از یائسگی دلیل کاهش میل جنسی باشد. استروژن و پروژسترون به اشکال مختلفی از جمله قرص، چسب، اسپری و ژل برای درمان استفاده می‌شوند. برخی از کرم‌های واژینال نیز دارای مقادیر کمی استروژن هستند که می‌توانند به افزایش لذت جنسی در زنان کمک کنند.

قویترین قرص افزایش میل زنان در داروخانه

سایر داروهایی که در این زمینه تجویز می‌شوند شامل قرص افزایش میل زنان lady era است که آن را به‌عنوان قوی‌ترین قرص افزایش میل زنان در داروخانه می‌فروشند. داروی افزایش میل جنسی در زنان که lady era است، تنها داروی موجود نیست. داروها و قرص‌های مختلف دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد که برای استفاده از آنها حتما باید از دکتر زنان مشورت گرفت. برای مثال قطره اسپانیش فلای یکی از گزینه‌های موجود است که آن را به‌عنوان قوی‌ترین قطره شهوتی کننده زنان می‌شناسند. قرص افزایش میل جنسی زنان انواع مختلفی دارد که می‌توان از آنها برای برطرف کردن سردمزاجی خانم‌ها استفاده کرد.

عوارض قرص افزایش میل جنسی زنان

همچون بسیاری از داروهای شیمیایی، داروهای افزایش‌دهنده‌ی میل جنسی زنان هم عوارضی دارند که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم؛

  • سرگیجه
  • تهوع
  • سردرد
  • استفراغ
  • اختلال خواب
  • ایجاد احتقان و گرفتگی بینی
  • پایین آمدن فشار خون
  • خستگی
  • خشکی دهان
  • بیهوش شدن و یا از دست دادن هوشیاری

ژل افزایش دهنده میل جنسی زنان

ژل تحریک کننده و افزایش دهنده میل جنسی بانوان یکی از محصولات موجود است که حاوی عصاره گل سرخ است. این ماده برای افزایش میل جنسی موثر است و می‌تواند زنان را برانگیخته کند.

درمان گیاهی کاهش میل جنسی خانمهادرمان خانگی افزایش میل جنسی بانواندرمان دارویی افزایش لذت جنسی خانمها
دمنوش گیاهی افزایش میل زنانورزش کگلlady era
یوهیمبهشنبلیلهکرم‌های واژینال
خارخاسکسیب زمینیهورمون‌درمانی
Ginkgoآب هندوانهبرملانوتید
Passion Rxمغز پستهفلیبانسرین
درمان‌های کاهش میل جنسی در خانمها

راه های تحریک جنسی زنان با روش های دیگر

علاوه بر روش‌های درمانی بالا، یک سری روش‌های دیگر نیز می‌تواند به تحریک جنسی زنان کمک کرده و موجب برانگیختگی جنسی در آنها شود. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم؛

  • برای مثال به‌اندازه خوابیدن یکی از این روش‌هاست. خواب باکیفیت و کافی می‌تواند به بهبود میل جنسی افراد کمک کرده و موجب افزایش میل جنسی در زنان شود.
  • درمان‌های روان‌شناسی نیز می‌تواند به تحریک جنسی در زنان بیانجامد. ذهن‌آگاهی یکی از این موارد است. ذهن‌آگاهی ابزار فوق‌العاده‌ای برای کاهش استرس است و تحقیقات نشان می‌دهد که درمان ذهن‌آگاهی به طور قابل‌توجهی میل جنسی زنان را بهبود می‌بخشد.
  • استفاده از دوره‌های آموزش و مشاوره جنسی نیز می‌تواند راهکار دیگری برای افزایش لذت جنسی در زنان باشد. صحبت با یک درمانگر یا مشاوری که در رسیدگی به نگرانی‌های جنسی ماهر است می‌تواند به درمان کاهش میل جنسی کمک کند. درمان اغلب شامل آموزش در مورد پاسخ جنسی و تکنیک‌ها می‌شود. احتمالاً درمانگر یا مشاور شما توصیه‌هایی برای خواندن مطالب یا تمرینات زوجین ارائه می‌دهد. مشاوره زوجین که به مسائل مربوط به رابطه می‌پردازد نیز ممکن است به افزایش احساس صمیمیت و میل به رابطه جنسی کمک کند.
  • کاهش سطح استرس نیز می‌تواند در بهبود میل جنسی در زنان موثر باشد. استرس داشتن خود یک عامل منفی تاثیر گذار بر میل جنسی است. یک مطالعه اخیر ارتباط بین استرس شغلی و نارضایتی جنسی زنان را نشان داد، به این معنی که هرگونه استرس اضافی ممکن است میل جنسی آنها را کاهش دهد. ازاین‌رو انجام اقدامات فعال برای کاهش سطح استرس نیز ممکن است به تقویت میل جنسی زنان کمک زیادی کند.

توصیه هایی به آقایان برای افزایش لذت جنسی خانم ها

مردان بخش مهمی از روند درمان کاهش میل جنسی در زنان را تشکیل می‌دهند و نقش بسیار پررنگی در افزایش میل جنسی در زنان دارند. مردان باید راه‌های لذت بردن بیشتر از همسر خود را یاد بگیرند و بتوانند به‌خوبی کارهایی را به‌منظور افزایش میل جنسی زنان انجام دهند.

  • برای مثال استفاده از پوزیشن‌های جنسی جذاب برای زنان می‌تواند در این زمینه موثر باشد و به‌تدریج موجب افزایش میل جنسی زنان شود. خصوصا این که در برخی از پوزیشن‌ها زنان بیشتر تحریک شده و کمتر احساس درد و ناراحتی می‌کنند. در این پوزیشن‌ها، معمولا زنان به ارگاسم کامل می‌رسند. می‌توان از لوازم افزایش میل جنسی در زنان هم استفاده کرد.
  • لمس اندام زن جین رابطه جنسی می‌تواند موجب برانگیختگی زنان در حین رابطه شده و آنها را بیشتر تحریک کند. شناختن پوزیشن‌های موردعلاقه زنان و شناسایی نقاط تحریک‌پذیر زن از مهم‌ترین کارهایی است که مردان می‌توانند برای افزایش لذت جنسی در زنان انجام دهند.
  • شاید آقایان بپرسند که در حین رابطه چکار کنیم تا میل جنسی خانم زیادتر شود. توجه به کامل ارضا شدن زن توسط مرد و یافتن راه‌هایی به‌منظور افزایش لذت جنسی در حین رابطه می‌تواند روی ابعاد روحی روانی کاهش میل جنسی زنان موثر باشد. عشق بازی و آموزش سکس در حین رابطه و قبل از دخول یکی از اصول مهم در بهبود رضایت جنسی زنان در یک رابطه جنسی محسوب می‌شود.
افزایش سن و کاهش میل جنسی زنان
خانم‌های مسن ممکن است بیشتر دچار کاهش میل جنسی شوند.

تشخیص میل جنسی کم در زنان

از مهم‌ترین مواردی که به مردان کمک می‌کند که میل جنسی را در خانم‌ها افز ایش دهند، تشخیص میل جنسی کم در آنهاست. میل جنسی کم را با چه مواردی می‌توان تشخیص داد؟ در ادامه به نشانه‌هایی که به تشخیص میل جنسی کم در زنان کمک می‌کند، می‌پردازیم:

  • به انواع مختلف فعالیت‌های جنسی پاسخ نمی‌دهند و تمایلی به انجام سکس ندارند. حتی در مواردی برای خودارضایی هم از خود تمایل نشان نمی‌دهند.
  • به ندرت فانتزی های جنسی و خیالات جنسی را متصور می‌شوند و معمولا تصوری از فعالیت جنسی، نزدیکی و سکس ندارند.
  • خود زن عنوان می‌کند که تمایل او نسبت به اطرافیان و یا شریک جنسی به سکس کم‌تر است و یا کاهش یافته است.

آیا دیدن فیلم های پورن باعث افزایش لذت جنسی خواهند شد؟

دیدن فیلم‌های پورن می‌تواند ایجاد تحریک جنسی کند و معمولا برای کسانی که سردمزاجی دارند، دیدن پورن توصیه می‌شود. اما دیدن مداوم این فیلم‌ها می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی سلامت جنسی طرفین بگذارد و انتظار آنها را از یکدیگر به شکلی غیرواقعی بالا ببرد.

افزایش میل جنسی زنان مسن

معمولا زنان بعد از یائسگی با کاهش سطح هورمون‌ها مواجه می‌شوند و این باعث کاهش میل جنسی می‌شود. میل جنسی زنان ۴۰ ساله و بالاتر معمولا رو به کاهش می‌رود. اما در تحقیقاتی که انجام شده‌است، خانم‌های مسن به علت نداشتن دغدغه‌ی بارداری احتمالی، می‌توانند به اندازه‌ی بانوان جوان و حتی بیشتر از آنها لذت ببرند. برای اینکه میل جنسی در خانم‌های مسن کاهش پیدا نکند، باید موارد زیر را در نظر داشته‌باشید:

  • خواب کافی
  • تغییر پوزیشن
  • استفاده از لوبریکانت‌ها برای برطرف کردن خشکی واژن که در اثر یائسگی افزایش پیدا می‌کند.
  • مصرف داروهای افزایش میل جنسی
  • تغذیه مناسب برای افزایش میل جنسی
  • اعتماد به نفس دادن به خانم بعد از تغییراتی که با بالا رفتن سن در آنها ایجاد می‌شود.
کاهش میل جنسی می‌تواند با تغییر پوزیشن در سکس بهبود پیدا کند.
تنوع در پوزیشن‌های رابطه جنسی هم برای مردان لذت‌بخش و تحریک‌کننده است و هم برای زنان

بهترین پوزیشن های سکس برای زنان کدام است؟

یک سکس خوب برای هرکسی در شرایط و موقعیت‌های مختلفی اتفاق می‌افتد. یک سری از پوزیشن‌ها وجود دارد که استفاده از آنها در رابطه جنسی می‌تواند به بهبود لذت و تحریک جنسی طرفین تبدیل شود. برای زنان پوزیشن‌های جذاب شامل موارد زیر می‌شود:

  • سبک Cowgirl که در آن زن در بالا و روی مرد قرار می‌گیرد. یک موقعیت کلاسیک برای لذت بردن در زنان است که در آن کنترل سرعت و حرکت را در دست دارند. در این موقعیت کلیتوریس بیشتر تحریک شده و می‌توان زنان را به ارگاسم رساند.
  • تکنیک CAT که در آن زن روی تخت دراز می‌کشد و یک بالشت زیر باسن خود قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب تماس و حرکات آلت مردانه به درون واژن بیشتر شده و تماس بیشتری با کلیتوریس برقرار می‌شود.
  • سبک Doggy Style، این حالت موجب نفوذ عمیق‌تر آلت مردانه به درون واژن زن می‌شود. این موقعیت به‌شدت می‌تواند نقطه جی را در زنان تحریک کرده و موجب به ارگاسم رسیدن آنها شود. در این حالت زن به‌صورت چهار دست‌وپا می‌شود و مرد از عقب آلت خود را وارد واژن می‌کند.

اهمیت شناخت نقاط تحریک زنان و مردان در رابطه جنسی و تحریک جنسی

یکی از مهم‌ترین موارد در تحریک جنسی و ایجاد حس برانگیختگی چه در زنان و چه در مردان، شناخت نقاط حساس بدن زنان و مردان است. این مورد یکی از روش‌های اصلی برای بهبود میل جنسی در زوجین است. در زنان نقاطی مانند گردن، لب‌ها، گوش‌ها، قسمت داخلی ران‌ها، نزدیکی واژن و سینه‌ها اصلی‌ترین نقاط تحریک جنسی است. در بیشتر زنان نیز کلیتوریس یا نقطه جی در زنان محل اصلی به ارگاسم رسیدن در زنان است که شناسایی آن توسط مرد و توانایی در تحریک این نقطه می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش میل جنسی در زنان داشته باشد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

رابطه جنسی مقوله پیچیده‌ای است و عوامل متعددی در میزان لذت بردن زنان و مردان در رابطه جنسی موثر است. برای افزایش میل جنسی در زنان بهتر است ابتدا دلایل به ارگاسم نرسیدن و کاهش میل جنسی در زنان بررسی شده و با بهترین روش‌های ممکن برای رفع دلایل ارضا نشدن زن اقدامات لازم صورت بگیرد. در این زمینه می‌توان فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت و از راه‌حل‌های متفاوتی برای درمان کاهش میل جنسی در زنان استفاده کرد. مصرف برخی داروها، تغییرات سبک زندگی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش‌کردن از مهم‌ترین راه‌حل‌های افزایش میل جنسی در زنان است.

اگر احساس می‌کنید دچار کاهش میل جنسی شده‌اید، می‌توانید در این زمینه از راهنمایی‌های دکتر زنان و همچنین سکس تراپیست یا روانپزشک و دکتر روانشناس استفاده کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان و کارشناسان برای پیداکردن علت کاهش میل جنسی و درمان آن آشنا شوید، با آنها به‌صورت آنلاین یا تلفنی مشورت کنید و در صورت نیاز برای درایفت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید. برای مشاوره آنلاین از لینک‌های زیر کمک بگیرید:

دکترتو مراقبت سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

راهکارهای مختلفی ممکن است برای درمان سردمزاجی در زنان در نظر گرفته شود. مشاوره با روان‌شناس و بررسی مشکلاتی که در روابط زوجین وجود دارد یکی از آنهاست. کمک‌گرفتن از یک مشاور و متخصص روابط جنسی نیز می‌تواند مفید باشد. دوره‌های آموزش جنسی، مشاوره با روان‌شناس، دارودرمانی و هورمون‌درمانی از جمله روش‌های موثر برای افزایش میل جنسی در زنان و درمان سردمزاجی زنان است.

یکی از دلایل کاهش میل جنسی در برخی زنان، ابتلای آنها به واژینیسموس است. در این بیماری هنگام مقاربت و ورود آلت به درون واژن، زن درد بسیار شدیدی را احساس می‌کند. درد هنگام مقاربت یکی از دلایل اصلی کاهش میل جنسی در زنان است. برای رفع این مشکل از روش‌های مختلفی مانند جراحی یا تزریق بوتاکس استفاده می‌شود. ژل لوبرکانت نیز می‌تواند برای درمان واژینیسموس و افزایش میل جنسی در زنان مورداستفاده قرار بگیرد. حتی افرادی که هیچ‌گونه بیماری و مشکل خاصی هم ندارند برای افزایش لیزی واژن‌شان می‌توانند از ژل لوبرکانت استفاده کنند.

روابط زن و شوهر و ارتباط عاطفی که بین آنها جریان دارد می‌تواند روی کیفیت رابطه جنسی تاثیر زیادی داشته باشد. ازاین‌رو توصیه می‌شود که با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. زوج‌هایی که یاد می‌گیرند به روشی باز و صادقانه ارتباط برقرار کنند، معمولاً ارتباط عاطفی قوی‌تری دارند که می‌تواند منجر به رابطه جنسی بهتری نیز شود. برقراری ارتباط در مورد رابطه جنسی نیز مهم است. صحبت در موردعلاقه و مواردی که در رابطه موردپسند نیست، می‌تواند زمینه را برای صمیمیت جنسی بیشتر فراهم کند. زمانی را برای صمیمیت در نظر بگیرید. برنامه‌ریزی رابطه جنسی در تقویم ممکن است ساختگی و خسته‌کننده به نظر برسد.

روش‌های مختلفی برای افزایش لذت جنسی در زنان وجود دارد. اما برخی از این روش‌ها می‌توانند یک زن را به اوج لذت برسانند. یافتن نقطه جی و سایر نقاط تحریک‌پذیر در زنان و مالیدن آلت تناسلی مرد در این نقطه می‌تواند یکی از راهکارهای به اوج لذت رسیدن در زنان محسوب شود. یافتن پوزیشن‌هایی که زن در آن احساس راحتی و برانگیختگی بیشتری می‌کند نیز می‌تواند تجربه یک سکس خوب را برای آنها فراهم کند.

این که زنان در یک رابطه جنسی چند مرتبه به ارگاسم می‌رسند، در افراد مختلف متفاوت است. برخی از آنها تنها یک‌بار در رابطه جنسی به ارگاسم می‌رسند و برخی دیگر نیز ممکن است چندین بار در یک رابطه به ارگاسم برسد.

Zestra یک مکمل گیاهی است که به‌صورت یک قطره روغنی شکل عرضه می‌شود. ریختن این قطره روی واژن و کلیتوریس و خصوصا روی نقطه جی زنان می‌تواند موجب برانگیختگی جنسی در آنها شده و لذت رابطه جنسی آنها را افزایش دهد. ازاین‌رو این قطره را به‌عنوان یک قطره شهوتی کننده زنان در نظر می‌گیرند.

تحقیقات کامل‌تری برای پاسخ به این سوال لازم است. بااین‌حال بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که مصرف داروهای ضدبارداری ممکن است موجب کاهش میل جنسی شود. این قرص‌ها ترکیبی از استروژن و پروژسترون بوده و در مواردی می‌توانند موجب کاهش تستوسترون شوند. تستوسترون همان هورمونی است که افراد را وادار به رابطه جنسی می‌کند. ازاین‌رو برخی نخوردن قرص ضدبارداری را به‌عنوان روشی برای افزایش میل جنسی در زنان در نظر می‌گیرند. اما بهتر است حتما در این زمینه با پزشک مشورت کرد.

افراد باید در صورت کاهش میل جنسی و عدم تمایل فکری به رابطه جنسی به دکتر زنان مراجعه کنند. معاینه لگن و بررسی نشانه‌هایی از تغییرات فیزیکی می‌تواند نشان‌دهنده عوامل کاهش میل جنسی باشد. نازک شدن بافت‌های تناسلی، خشکی واژن یا یک سری لکه‌های محرک درد می‌تواند از این نشانه‌ها باشد. از طرفی یک سری آزمایش‌های خون برای بررسی سطح هورمون‌ها و بررسی مشکلات تیروئیدی، دیابت، اختلالات کبدی و کلسترول بالا نیز می‌تواند به پزشک برای تشخیص کمک کند. علاوه بر این پزشک برخی از داروهای مصرفی مراجعه‌کننده را نیز بررسی می‌کند. برخی از داروها به‌صورت مشخص موجب کاهش میل جنسی در زنان می‌شوند. داروهای ضدافسردگی از بارزترین آنهاست.

محل به ارگاسم رسیدن در زنان معمولا نقطه جی است که به آن کلیتوریس گفته می‌شود. محل قرارگیری کلیتوریس و پرده بکارت از هم فاصله دارد و به این دلیل ارضا شدن زنان نمی‌تواند آسیبی به پرده بکارت آنها وارد کند. تنها در صورت دخول آلت مردانه به داخل واژن، امکان پارگی و آسیب به پرده وجود دارد. در کل یکی از راه‌های به ارگاسم رسیدن و ارضا شدن زنان بدون دخول و آسیب به پرده بکارت آنها، تحریک نقطه جی یا همان کلیتوریس است.

پزشک با بررسی مشکلات مختلف جسمی و روحی، دلیل کاهش میل جنسی در زنان را تشخیص داده و راهکارهای موثری را برای افزایش میل جنسی در زنان ارائه می‌دهد. در مهم‌ترین قدم، دکتر زنان به دنبال روش‌هایی برای رفع دلایل ارضا نشدن زن است و این کار را با دارودرمانی، تغییرات سبک زندگی و انجام یک سری مشاوره‌های روان‌شناسی و جنسی انجام می‌دهد.

یکی از قرص‌هایی که کاربرد بسیار خوبی در افزایش میل جنسی خانم‌ها دارد، lady era است که می‌توان آن را برای بهبود سردمزاجی استفاده کرد.

ارگاسم زنان مانند مردان انزال واضحی ندارد و معمولا رسیدن به اوج لذت جنسی است که همراه با انقباضات مداوم و سریع در عضلات کف لگن و گاهی شکم است.

بله. میل جنسی به معنی تمایل ذهنی و عاطفی است و تحریک جنسی شامل نشانه‌ها و تغییرات جسمی است.

معمولا هنگامی که خانم‌ها به ارگاسم می‌رسند، گونه‌ها و قفسه‌ی سینه‌ی آنها کمی قرمز می‌شود. انقباضات در ناحیه‌ی عضلات کف لگن مشاهده‌می‌شود و در برخی خانم‌ها ناله‌های ناشی از لذت به ارگاسم رسیدن به گوش می‌رسد.

اگر فرد به ارگاسم نرسد و اوج لذت جنسی را بارها تجربه نکند، نسبت به فعالیت جنسی احساس بدی پیدا می‌کند. همچنین عصبی شدن و پرخاشگری هم در این موارد دیده‌می‌شود.
اگر فرد تنها یک یا دو بار به ارگاسم نرسد، موردی نیست و ممکن است که در آن شرایط استرس، خستگی و موارد مقطعی باعث عدم رسیدن به ارگاسم رسیده باشند.

در سنین باروری زن بیشتری میل جنسی را دارد و با افزایش سن به علت کاهش سطح هورمون‌های جنسی، میل جنسی کاهش پیدا می‌کند. علت کاهش میل جنسی در زنان می‌تواند کاهش سطح هورمون‌های جنسی باشد.

میل جنسی به تمایل ذهنی و عاطفی است که در هر دو جنسی می‌تواند متفاوت باشد و به موارد بسیاری بستگی دارد. تفاوت میل جنسی در زنان و مردان بستگی به موارد مختلف دارد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره افزایش لذت جنسی در زنان

  1. ناشناس گفت:

    سلام . درموقع سکس تمام سینه رو باید ماساژ داد یا نوک سینه کافیه.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      نوک سینه معمولا حساس تر هستند

  2. محمود گفت:

    سلام
    ایا حرف زدن با خانمها بصورت درگوشی و اهسته در موقع سکس لذتشون بالا میبره

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله احتمالش است

  3. ناشناس گفت:

    سلام،من چندین سال هست که ازدواج کردم و دوتا زایمان داشتم که چند سال میگذره از زایمانم آیا این تاثیری روی زمان به ارگاسم و انزال رسیدن داره؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      به نظر می رسد بین نوع زایمان و عملکرد جنسی پس از زایمان ارتباط معنی دار وجود ندارد

  4. سون گفت:

    من چند سال هست که ازدواج کردم و دوتا بچه دارم،واژنم خشک شده و همسرم شاکی باید چیکار کنم؟
    آیا زایمان در زمان ارگاسم و انزال تاثیر داره البته چند سال از زایمانم گذشته

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      سلام
      به نظر می رسد بین زایمان و عملکرد جنسی پس از زایمان ارتباط معنی دار وجود ندارد

  5. Gg گفت:

    سلام من ۲۳ سالمه هشت ماهه ازدواج کردیم سه روزه میل جنسیم خیلی کم شده دلیلش چی میتونه باشه خیلی نگرانم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      گاهی این اتفاق بخاطر مسایل روانی و هورمونی طبیعی است
      نگران نباشید

  6. Gg گفت:

    سلام من ۲۳ سالمه هشت ماهه ازدواج کردیم سه روزه میل جنسیم خیلی کم شده دلیلش چی میتونه باشه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      گاهی این اتفاق بخاطر مسایل روانی و هورمونی طبیعی است
      نگران نباشید

  7. می گفت:

    من. خانم خیلی ساسی. هست. ولی. منـباید. شروع. کننده. باشم ـاگرتایک. ماهـکاریـنکنم.. اوشروعـ. نمی. کن

  8. ناشناس گفت:

    من. خانم خیلی ساسی. هست. ولی. منـباید. شروع. کننده. باشم ـاگرتایک. ماهـکاریـنکنم.. اوشروعـ. نمی. کن

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز.
      برای برطرف کردن این مشکلات و بهبود روابط تان توصیه می شود هردو تحت مشورت پزشک مربوطه و روانشناس باشید
      https://doctoreto.com/doctors/speciality/psychologist