آیا با تزریق چربی به سینه میتوان حجم پستان را افزایش داد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تزریق چربی به سینه‌ها یک روش طبیعی و موثر برای افزایش حجم و بهبود شکل سینه‌ها است که در آن چربی از قسمت‌های دیگر بدن مانند شکم یا پهلوها گرفته شده و به سینه‌ها تزریق می‌شود. این روش برای افرادی که به دنبال نتایج طبیعی و بدون استفاده از ایمپلنت‌های مصنوعی هستند، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. نتایج این روش معمولاً طبیعی و ماندگار است و با مراقبت‌های مناسب می‌توان به شکل و حجم دلخواه دست یافت.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
تزریق چربی به سینه چگونه انجام می شود؟

آیا ظاهر سینه‌هایتان را نمی‌پسندید و به دنبال راهی برای بزرگ‌تر کردن آن‌ها هستید؟ امروزه روش‌های زیادی برای این کار به وجود آمده‌اند اما بعضی از آن‌ها اثرات کوتاه مدت دارند یا با عوارض جانبی همراه هستند. به همین خاطر باید دنبال روشی باشید که یک ظاهر طبیعی به سینه‌ها بدهد و عوارض جانبی کمی داشته باشد. تزریق چربی به سینه یکی از پرطرفدارترین روش‌هاست. اگر شما هم می‌خواهید بیشتر با این پروسه آشنا شوید با این مقاله از دکترتو همراه ما باشید. از طرفی اگر تمایل به انجام این روش زیبایی برای بالا بردن اعتماد به نفستان را دارید بهتر است در این باره با متخصص پوست یا جراح پلاستیک در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی دکترتو برای تعیین وقت ویزیت و از خدمات آنلاین برای مشاوره متنی یا تلفنی استفاده کنید.

تزریق چربی به سینه چیست؟

تزریق چربی به سینه یک روش زیبایی است که طی آن جراح از لیپوساکشن برای برداشتن سلول‌های چربی از برخی از بخش‌های بدن (عموما ران و شکم) استفاده می‌کند. سپس سلول‌های چربی تصفیه شده را به سینه‌های بیمار تزریق می‌کند تا سایز سینه را افزایش دهد. این در حالی است که قسمتی از بدن که سلول‌های چربی از آن برداشته شده‌اند کوچک‌تر می‌شود. این پروسه خطرات کمتری نسبت به پروتز سینه (ایمپلنت سینه) دارد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع تزریق چربی به سینه

رایج‌ترین قسمت‌هایی که چربی از آن‌ها برداشته می‌شود و به سینه تزریق می‌شود شامل این مواردند:

۱. تزریق چربی شکم به سینه

چربی اضافی در ناحیه شکم می‌تواند اعتمادبه‌نفس ما را کم کند و مانع از این شود که لباس‌های دلخواهمان را بپوشیم. با تزریق چربی سینه به شکم، هم از شر مقداری از چربی‌های شکم خلاص می‌شوید، هم سینه‌های بزرگ‌تر و خوش‌فرم‌تر خواهید داشت.

۲. تزریق چربی ران به سینه

افرادی که چربی بسیار زیادی در ناحیه ران دارند نیز می‌توانند مقداری از این چربی را به سینه‌هایشان منتقل کنند.

کاربردهای تزریق چربی به سینه

برخی از زنان به دلایل ژنتیکی سینه‌های کوچکی دارند. گاهی این سینه‌ها در تناسب با سایر اندام‌های بدن نیستند و باعث کاهش اعتمادبه‌نفس فرد می‌شوند. در این شرایط می‌توان با تزریق چربی از سایر نقاط بدن به سینه، ظاهری زیباتر به سینه‌ها داد.

تزریق چربی به سینه چند نوع است؟
افرادی که سینه کوچک یا افتاده دارند می‌توانند از تزریق چربی به این ناحیه استفاده کنند.

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

تزریق چربی کمک می‌کند سینه‌هایتان حداقل یک سایز بزرگ‌تر شوند و فرم زیباتری پیدا کنند.

تزریق چربی به سینه برای چه کسانی مناسب است؟

در حقیقت تزریق چربی به سینه روشی نیست که بتوان آن را برای تمام بیماران استفاده کرد. برای این که ببینید آیا کاندید مناسبی برای این پروسه هستید یا نه باید به یک متخصص مراجعه کنید. اگر شرایط زیر را دارید، این روش زیبایی می‌تواند اثرات مطلوبی برای شما داشته باشد:

چربی اضافی کافی در سایر نواحی بدن دارید: در این روش باید از سایر قسمت‌های بدن چربی برداشته شود. به همین خاطر بیماران بسیار لاغر ممکن است چربی کافی برای رسیدن به نتیجه عالی نداشته باشند.

به افزایش جزئی سایز سینه راضی هستید: از آنجایی که در این پروسه از چربی‌های خود بدنتان استفاده می‌شود، نتایج حاصل از آن، در مقایسه با پروتز سینه، بسیار طبیعی هستند. اگر انتظارات غیرواقعی دارید و سینه‌های با سایز بسیار بزرگ می‌خواهید این روش برای شما مناسب نیست.

سلامت عمومی خوبی دارید: کاندیدهای مناسب این روش، باید وزن متناسب یا نزدیک به متناسب داشته باشند. به علاوه این روش به افرادی که بیماری جدی دارند پیشنهاد نمی‌شود.

می‌خوای بدونی تزریق چربی به سینه برات مناسبه؟

همین حالا از متخصص سوال کن.

تزریق چربی به سینه برای چه کسانی مناسب نیست؟

تزریق چربی به سینه برای زنان باردار و شیرده مناسب نیست. به علاوه این روش زیبایی به افرادی که بیمار هستند یا دارو مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود.

افرادی که افتادگی قابل توجهی در سینه‌ها دارند به‌طوری‌که نوک سینه آن‌ها پایین‌تر از حد عادی است نیز نباید سراغ این روش بروند.

اگر پوست اضافی زیادی دارید، بهتر است سراغ روش دیگری به نام لیفت سینه بروید. البته برای بسیاری از بیماران، درمان لیفت سینه را می‌توان با انتقال چربی ترکیب کرد تا شکل و ظاهر سینه اصلاح شود. (لیفت سینه چیست؟)

مزایای انجام تزریق چربی به سینه

انتخاب تزریق چربی به سینه نسبت به روش سنتی پروتز سینه مزایای متعددی دارد از جمله:

مزیتتوضیح
خارج کردن چربی‌های ناخواستهبرخی از افراد بر این باورند که این پروسه یک تیر و دو نشان است. از آنجایی که تزریق چربی به سینه شامل لیپوساکشن چربی‌های ناخواسته بدن است، می‌تواند همزمان سینه‌های شما را بزرگ کند و شکم یا ران‌ها را کوچک یا کانتورینگ کند.
کم تهاجمیدر این روش از یک برش کوچک استفاده می‌شود. برش‌هایی که برای برداشتن و تزریق مجدد چربی استفاده می‌شوند فقط ۴ میلی متر طول دارند. همین موضوع باعث شده روش تزریق چربی به سینه زخم کمتری بر جای بگذارد و دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به پروتز سینه داشته باشد. همچنین هیچ ماده خارجی‌ای وارد بدن نمی‌شود، به این معنی که خطر عوارض ایمپلنت و واکنش نشان دادن وجود ندارد.
درصد رضایت بالااین پروسه ظاهری بسیار طبیعی به سینه‌ها می‌دهد و اندازه آن‌ها را حدود ۲ سایز افزایش می‌دهد. به همین خاطر اکثر بیماران از نتیجه نهایی بسیار راضی هستند.
مزایای تزریق چربی سینه

روش عمل تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه یک جراحی سرپایی است و شما معمولا می‌توانید همان روز به خانه برگردید. این جراحی زیبایی، تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. نوع بی‌حسی مورد استفاده به‌طورکلی به میزان چربی برداشته شده و همچنین وضعیت سلامت بیمار بستگی دارد. برای بیماران سالم، لیپوساکشن جزئی تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این پروسه:

  • از لیپوساکشن برای برداشتن رسوبات چربی از چندین ناحیه بدن استفاده می‌شود. (عمل لیپوساکشن چیست؟)
  • در مرحله بعدی، سلول‌های چربی را از دستگاه سانتریفیوژ عبور می‌دهند تا هر گونه ناخالصی آن‌ها از بین برود.
  • سپس از سرنگ‌های مخصوص برای تزریق سلول‌های چربی خالص شده به لایه‌های مختلف بافت داخل سینه‌ها استفاده می‌کنند.

متن انگلیسی:
To effectively increase breast size, the surgeon must harvest at least 1,000 milliliters of pure fat
ترجمه متن:
برای افزایش موثر سایز سینه، جراح باید حداقل ۱۰۰۰ میلی‌لیتر چربی خالص خارج کند.

verywellhealth

عکس قبل و بعد از تزریق چربی به سینه

جراح و متخصص قبل از انجام تزریق، از سینه‌های شما عکس می‌گیرد تا بعد از تزریق شاهد تغییرات انجام شده شوید.

عکس قبل و بعد از تزریق چربی به سینه چگونه است؟
همانطور که در عکس قبل و بعد از تزریق چربی به سینه می‌بینید هم سینه بزرگتر شده و هم لیفت می‌شود.

آمادگی برای تزریق چربی به سینه

پزشک متخصص در مورد اقدامات احتیاطی که قبل از این پروسه باید انجام دهید شما را در جریان می‌گذارد. برخی از نکات مهمی که قبل از تزریق چربی به سینه باید در نظر بگیرید شامل این مواردند:

  • حداقل یک الی دو هفته قبل و بعد از عمل، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را متوقف کنید. سیگار می‌تواند جریان خون را محدود کند و خطر عوارض حین جراحی را افزایش دهد. الکل نیز می‌تواند در روند بهبودی پس از جراحی اختلال ایجاد کند.
  • قبل از عمل، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. خوردن غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند و چربی‌های اشباع کمی دارند می‌تواند به سلامت کلی شما کمک کند و مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای بهبودی پس از جراحی را فراهم کند.
  • بهتر است قبل از این پروسه فعالیت بدنی داشته باشید و ورزش کنید. این کار می‌تواند به تقویت عضلات و بهبود گردش خون کمک کند و بعدها باعث کاهش ورم بعد از جراحی شود.
  • قبل از تزریق چربی به سینه، باید از مصرف برخی داروها مانند آسپرین، ایبوپروفن یا سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) خودداری کنید. این داروها ممکن است خونریزی در حین جراحی را افزایش دهند و روند بهبودی پس از آن را آهسته کنند.
روش عمل تزریق چربی به سینه چگونه است؟
پزشک ابتدا چربی اضافه را از شکم یا باسن یا دیگر نواحی برداشته و سپس آن را به سینه تزریق می‌کند.

مراقبت های لازم بعد از انجام تزریق چربی به سینه

پزشک یک باند الاستیک را دور سینه‌تان می‌پیچد و از یک سوتین جراحی برای شما استفاده می‌کند. این کار به رسوبات چربی کمک می‌کند که در جای خود قرار بگیرند. بهتر است یک هفته از محل کارتان مرخصی بگیرید و از فعالیت‌های بدنی سنگین دور بمانید.

ممکن است تا سه هفته در سینه‌ها و ناحیه لیپوساکشن شده احساس درد، کبودی و ورم داشته باشید. این ورم گاهی تا شش ماه ادامه دارد. اقدامات زیر، بهبودی را تسهیل می‌کنند و خطر بروز عوارض جانبی را کم می‌کنند:

  • به پشت بخوابید تا فشاری به سینه‌ها وارد نشود.
  • آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها را طبق دستور پزشکتان مصرف کنید.
  • لباس‌های گشاد بپوشید تا مانع از فشرده شدن و اذیت شدن سینه‌ها شوید.
  • تا یک ماه بعد از عمل نباید ورزش‌های آبی را شروع کنید.
  • تا یک ماه بعد از عمل نباید ورزش‌هایی را انجام دهید که بازوها، سینه‌ها و شانه‌ها را درگیر می‌کنند و تحت تاثیر قرار می‌دهند.

متن انگلیسی:
You may need multiple fat transfer procedures to achieve the results you want
ترجمه متن:
ممکن است برای دستیابی به نتایج مورد نظرتان به چندین جلسه انتقال چربی نیاز داشته باشید.

my.clevelandclinic

عوارض و خطرات تزریق چربی به سینه

درست است که تزریق چربی به سینه نسبت به روش‌های مشابه خود خطرات و عوارض بسیار کمتری دارد اما همچنان یک پروسه جراحی محسوب می‌شود و با یک سری خطرات همراه است. رایج‌ترین خطرات بزرگ کردن سینه‌ها با روش انتقال چربی عبارت‌اند از:

  • خونریزی و کبودی
  • مرگ سلول‌های چربی (نکروز) یا حرکت سلول‌های چربی از سینه‌ها به قسمت‌های دیگر بدن
  • عفونت
  • ایجاد کیست‌های غیر سرطانی (خوش‌خیم) در سینه یا کلسیفیکاسیون سینه
  • تزریق چربی به سینه می‌تواند تشخیص سرطان سینه را دشوار کند.

می‌خوای بدونی عوارض تزریق چربی به سینه کمتره یا گذاشتن پروتز؟ مشاوره بگیر.

تخلیه چربی تزریق شده به سینه چگونه است؟

در برخی موارد به خاطر گلوله یا سفت شدن چربی زیر پوست، عدم تقارن یا عدم رضایت، بیمار تصمیم به تخلیه چربی می‌گیرد. باید بدانید که این پروسه خیلی حساس است و حتما باید زیر نظر یک متخصص مجرب انجام شود. در این روش، آنزیم‌های مختلفی به سینه تزریق می‌شوند که چربی اضافی را از بین می‌برند. یک روش دیگر هم استفاده از لیزر است که طی آن اشعه با طول‌موج مشخصی به محل چربی تابانده می‌شود تا چربی‌ها را ذوب و تجزیه کند.

هزینه تزریق چربی به سینه در دکترتو کلینیک

نمی‌توان هزینه مشخصی برای تزریق چربی به سینه در نظر گرفت. هزینه این پروسه به فاکتورهایی مثل این موارد بستگی دارد: شدت سختی درمان، مهارت جراح، کلینیک یا مرکز جراحی و شهری که در آن قصد انجام جراحی را دارید. اگر می‌خواهید از هزینه دقیق تزریق چربی به سینه مطلع شوید، بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید تا شما را معاینه کند و هزینه تخمینی را به شما اعلام کند. در نظر داشته باشید که تزریق چربی به سینه یک درمان زیبایی در نظر گرفته می‌شود و معمولا بیمه‌ها هزینه آن را پوشش‌دهی نمی‌کنند. اما شما می‌توانید از خدمات دکترتو کلینیک برای مقایسه هزینه تزریق چربی مراکز درمانی مختلف استفاده کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

تزریق چربی به سینه یک روش برای افزایش سایز سینه‌ها است که توسط جراحان زیبایی انجام می‌شود. اگر شما هم از عوارض روش‌های قدیمی افزایش سایز سینه واهمه دارید، این پروسه انتخابی عالی برای شماست. کافی است به پزشک جراح پلاستیک یا دکتر زیبایی پوست مراجعه کنید تا با معاینه شما مشخص کند که کاندید مناسبی برای این جراحی هستید یا نه. از طرفی اگر وقت کمی برای حضور در مطب پزشک دارید نگران نباشید. شما می‌توانید از خدمات غیرحضوری دکترتو برای مشاوره متنی یا تلفنی با دکتر پوست آنلاین یا دکتر جراح پلاستیک آنلاین استفاده کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

نتایج حاصل از تزریق چربی به سینه اغلب مادام‌العمر هستند. مشاهده نتیجه نهایی نیز ممکن است شش ماه طول بکشد. در طول این مدت، سلول‌های چربی در جای جدید خود مستقر می‌شوند، جایی که قرار است از این به بعد آنجا بمانند. از آنجایی که برخی از سلول‌ها پس از تزریق می‌میرند، پزشکان اغلب سلول‌های چربی بیشتری از حد نیاز را به بیمار تزریق می‌کنند.

در تزریق چربی به سینه، بافت سینه تغییر زیادی نمی‌کند، برش‌های بزرگی ایجاد نمی‌شود و نتایج حاصل، طبیعی‌تر هستند. به همین خاطر برخی از افراد بر این باورند که تزریق چربی به سینه روش بهتری نسبت به پروتز است.

بله اما پیشنهاد ما این است که بین این دو پروسه حداقل ۶ هفته وقفه بیندازید. به این خاطر که برای هر کدام از آن‌ها باید در موقعیت متفاوتی بخوابید و انجام هم‌زمان آن‌ها باعث می‌شود برای خوابیدن و انجام کارهای روزمره دچار مشکل شوید.

بله نتیجه حاصل از تزریق چربی به سینه دائمی است. اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که بالا رفتن سن، بارداری یا شیردهی ممکن است سایز و شکل سینه‌ها را تغییر دهند.

برای تخلیه چربی تزریق شده باید از روش‌هایی همچون اشعه لیزر یا تزریق آنزیم استفاده شود.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن