آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟ بررسی تجربه ها و روش کاهش درد

آنچه در این مقاله می‌خوانید

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟ پاسخ به این سوال بستگی به میزان حساسیت پوست فرد و نوع دستگاه لیزر استفاده شده دارد. بسیاری از افراد تجربه‌ای از سوزش یا احساس گرما در طول جلسه لیزر دارند که معمولا قابل تحمل و موقتی است. همچنین، استفاده از کرم‌های بی‌حس‌کننده یا سیستم‌های خنک‌کننده در دستگاه‌های مدرن می‌تواند به کاهش احساس ناراحتی کمک کند. به طور کلی، سطح درد تجربه شده در طول لیزر موهای زائد معمولا کمتر از درد روش‌های دیگر مانند وکس است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا چقدر قدرت دارد؟

آیا از چرخه بی‌پایان اصلاح و اپیلاسیون خسته شده‌اید؟ لیزر موهای زائد برای کسانی که به دنبال راه حلی دائمی برای موهای ناخواسته هستند، به یک گزینه محبوب تبدیل شده است. با این حال، بسیاری از مردم این سوال را می‌پرسند که آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟ ایده استفاده از لیزر بر روی پوست‌های حساس می‌تواند ترسناک باشد، اما میزان درد بسته به عوامل مختلفی متفاوت است. تجربه افراد از درد ناشی از لیزر موهای زائد ممکن است متفاوت باشد، چرا که موارد مختلفی می‌تواند روی میزان دردی که در حین لیزر کردن احساس می‌کنید تاثیر داشته باشد. در این مقاله از دکترتو انواع مختلف لیزر موهای زائد، عواملی که می‌توانند بر میزان درد تاثیر بگذارند و کارهایی که می‌توانید برای به حداقل رساندن ناراحتی در طول این فرآیند انجام دهید را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید از طریق سامانه دکترتو بهترین پزشکان متخصص پوست برای لیزر را بیابید و زمان وقت حضوری خود را ثبت کنید.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

درحالی‌که بسیاری از مردم لیزر موهای زائد را قابل تحمل می‌دانند، برخی ممکن است درد یا ناراحتی قابل توجهی را تجربه کنند. به‌طورکلی، لیزر موهای زائد یک روش دردناک محسوب نمی‌شود و بسیاری از مراجعه‌کنندگان ادعا می‌کنند که احساس می‌کنند یک نیشگون جزئی از آنها گرفته شده یا کمی احساس سوزش می‌کنند. در مقیاس ۱-۱۰، بسیاری از افراد فاکتور درد لیزر موهای زائد را در حدود ۳-۵ گزارش می‌کنند و برخی سطح کمی بالاتر از ناراحتی را تجربه می‌کنند.

با این حال، اکثر مراجعین گزارش می‌دهند که عامل درد موقتی است و مدت کوتاهی پس از درمان فروکش می‌کند. نکته مهمی که در خصوص این روش وجود دارد این است که میزان درد آن هر چقدر که باشد، به نسبت دیگر روش‌های اصلاح مانند اپیلاسیون یا بند انداختن کمتر است. به‌هرحال برای هر کسی که قصد لیزر کردن را دارد، داشتن یک دید واقع‌گرایانه نسبت به میزان درد و ناراحتی ناشی از این روش ضروری است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

علت درد لیزر موهای زائد چیست؟

با وجودی که در کل لیزر موهای زائد یک روش دردناک محسوب نمی‌شود، اما نباید انتظار داشت که هیچ درد و ناراحتی را احساس نکنید. گرمای ناشی از نور لیزر و تماس آن با سطح پوست عامل اصلی درد و ناراحتی است که در حین درمان احساس می‌کنید. همچنین ممکن است بخشی از ناراحتی هم مربوط به درد و سوزش خفیف بعد از درمان باشد. با این حال موارد مختلفی روی میزان دردی که هر فرد احساس می‌کند تاثیر دارد. آستانه تحمل درد هر فرد با دیگری متفاوت است و این اولین موردی است که روی میزان احساس درد ناشی از این روش تاثیر دارد. علاوه بر این میزان درد می‌تواند در قسمت‌های مختلف بدن هم متفاوت باشد. یعنی با توجه به این که چه قسمتی از بدن تحت درمان لیزر موهای زائد قرار می‌گیرد، احتمالا درد متفاوتی را احساس می‌کنید.

در نهایت یکی از فاکتورهای مهمی که می‌تواند روی میزان درد لیزر موهای زائد تاثیر بگذارد، نوع دستگاه لیزر مورد استفاده است. برخی از دستگاه‌ها و تنظیماتی که دارند، درد و ناراحتی بیشتری هم ایجاد می‌کنند. البته بسته به نوع پوست و رنگ و ضخامت موها هم دارد، چرا که برخی مواقع تکنسین یا پزشک باید برای اثربخشی لیزر موهای زائد از تنظیمات متفاوتی استفاده کند که ممکن است دردناک‌تر باشند.

فاکتورهای دیگری که می‌تواند روی میزان درد ناشی از لیزر موهای زائد تاثیر بگذارد، تحمل درد متفاوت هر فرد است. شاید یکی از بزرگ‌ترین عوامل در تعیین میزان درد شما در طول لیزر موهای زائد، تحمل درد فردی شما باشد. برخی از افراد به طور طبیعی نسبت به دیگران حساس‌تر هستند، بنابراین چیزی که شبیه یک نیشگون گرفتن ملایم برای یک فرد است ممکن است برای دیگری آزاردهنده باشد.

در نهایت، سطح مهارت و تجربه پزشک نیز می‌تواند بر میزان دردناک بودن درمان لیزر موهای زائد تأثیر بگذارد. یک پزشک بسیار ماهر که قبلاً بسیاری از روش‌ها را انجام داده است، احتمالا می‌تواند این فرآیند را برای شما روان‌تر کرده تا درد و ناراحتی کمتری را احساس کنید.

متن انگلیسی:
The procedure may also feel painful to some degree. How painful depends on the part of the body that’s undergoing laser hair removal. The more sensitive the skin is to begin with, the more painful it’ll likely be
ترجمه متن:
لیزر موهای زائد بدن می‌تواند تا حدی دردناک باشد و میزان درد بیشتر به قسمتی از بدن که تحت درمان بوده بستگی دارد. هر چقدر پوست حساس‌تر باشد، احتمالا دردناک‌تر می‌شود.

healthline
علت درد لیزر موهای زائد چیست؟
علت اصلی درد لیزر، گرمای ناشی از نور لیزر است که با پوست تماس پیدا می‌کند.

تاثیر دستگاه بر میزان درد لیزر

بدون شک نوع تکنولوژی لیزر مورد استفاده برای از بین بردن موهای زائد روی میزان دردی که در این روش تجربه می‌کنید تاثیر زیادی خواهد داشت. جدیدترین تکنولوژی‌های لیزر، جزو تجهیزات پزشکی پیشرفته‌ای هستند که درد و ناراحتی بسیار کمتری را ایجاد می‌کنند. جدیدترین دستگاه‌های لیزر که در کلینیک‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود دارای یک سیستم خنک‌کننده قوی بوده که می‌توانند هم‌زمان با درمان پوست را خنک کنند تا به این ترتیب کمتر احساس درد و ناراحتی داشته باشید. هر چقدر تکنولوژی لیزر مورد استفاده قدیمی‌تر باشد، میزان درد بیشتری را تجربه می‌کنید.

برای مثال در خصوص دستگاه دایود که یکی از دستگاه‌های پرکاربرد برای لیزر موهای زائد بدن است، میزان درد و ناراحتی در طول درمان بسته به ناحیه تحت درمان و آستانه درد هر نفر دارد و معمولا به صورت کلی اکثر بیماران سطحی از ناراحتی را تجربه می‌کنند. اما معمولا خفیف و قابل تحمل است.

متن انگلیسی:
There are several different types of lasers used for hair removal, and some are considered to be more painful than others. Generally speaking, newer lasers (such as ones using diode technology) tend to be less painful than older ones (like ruby lasers)
ترجمه متن:
انواع مختلفی از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود و برخی از آنها نسبت به بقیه دردناک‌تر هستند. به‌طورکلی، لیزرهای جدیدتر (مانند لیزرهایی که از فناوری دیود استفاده می‌کنند) نسبت به لیزرهای قدیمی‌تر (مانند لیزرهای یاقوتی) درد کمتری دارند.

confidencemedspa

درد لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت روشی محبوب و موثر برای کاهش دائمی موهای زائد بدن است. لیزر الکساندرایت نسبت به لیزر دایود از طیف وسیع‌تری از انرژی نور استفاده می‌کند که باعث می‌شود در هدف قرار دادن و تخریب فولیکول مو در حین خروج از اطراف موثرتر باشد و در عین حال پوست اطراف آسیبی نبیند. بسیاری از بیماران در مورد درد ناشی از لیزر موهای زائد نگرانی دارند، اما درمان های لیزر الکساندرایت به‌طورکلی نسبت به سایر روش‌های لیزر سنتی دردناک‌تر هستند.

می‌خوای بدونی کدوم دستگاه لیزر درد کمتری داره؟

همین الان از متخصص سوال کن.

میزان درد لیزر موهای زائد (درد لیزر مو در قسمت های مختلف بدن چقدر است؟)

برخی از نواحی بدن نسبت به سایرین حساس‌تر هستند، چرا که پوست نازک‌تری دارند؛ بنابراین اگر لیزر موهای زائد را در ناحیه‌ای حساس (مانند خط بیکینی یا زیر بغل خود) انجام می‌دهید، به احتمال زیاد احساس ناراحتی بیشتری خواهید کرد. در نتیجه احساس درد لیزر موهای زائد بدن می‌تواند در بخش‌های مختلف بدن با هم متفاوت باشد.

ناحیه دردمیزان درد تقریبیتوضیحات
صورت (به خصوص لب بالا)زیادپوست این ناحیه بسیار نازک بوده و اعصاب سطحی در آن زیاد است.
زیر بغلمتوسط تا زیادپوست زیر بغل نسبتاً حساس است و ممکن است دردناک باشد.
بیکینیمتوسطدرد این ناحیه قابل تحمل بوده و معمولاً کمتر از روش‌های سنتی مانند اپیلاسیون است.
دست‌ها (بازو و ساعد)کم تا متوسطدرد در این نواحی معمولاً کم بوده و به راحتی قابل تحمل است.
پاها (ران و ساق)کمدرد در این نواحی بسیار کم بوده و اغلب احساس نمی‌شود.
شکممتوسطپوست شکم حساس است و ممکن است در برخی افراد دردناک باشد.
کمرمتوسط تا زیادبه دلیل وجود استخوان و عضلات، ممکن است دردناک باشد.
مقایسه میزان درد لیزر موهای زائد در نواحی مختلف بدن

۱. درد لیزر صورت (آیا لیزر پوست صورت درد دارد؟)

یکی از مناطق رایجی که تحت درمان لیزر موهای زائد قرار می‌گیرد، صورت است. اما آیا لیزر پوست صورت درد دارد؟ پاسخ بستگی به این دارد که کدام قسمت از صورت تحت لیزر درمانی است. لیزر موهای زائد در اطراف پوست نازک لب بالایی دردناک‌تر است، درحالی‌که درد اطراف گونه‌ها و پیشانی خفیف است.

۲. درد لیزر پا

لیزر موهای زائد نسبت به سایر نواحی بدن درد متوسطی روی پاها دارد. این به این دلیل است که پوست نسبت به نواحی حساس‌تر مانند صورت یا خط بیکینی در پاها ضخیم‌تر است. با این حال، بخش‌هایی از پاها وجود دارد که ممکن است بسته به حساسیت، در حین انجام عمل، درد بیشتری داشته باشند، مانند قسمت داخلی ران در مقایسه با ساق پا.

۳. درد لیزر شکم پهلو

مانند پوست و بازوهای شما، شکم نیز پوست ضخیم‌تری دارد، بنابراین لیزر موهای زائد در اینجا به آن صدمه نمی‌زند و اکثر افراد درد بسیار شدیدی را تجربه نمی‌کنند. اگرچه این مورد در خصوص ناحیه کمر صدق نمی‌کند. درمان‌های لیزر پشت به دلیل تعداد زیاد موهای زائد در این ناحیه می‌تواند به اندازه خط بیکینی یا زیر بغل دردناک و ناراحت‌کننده باشد.

درد لیزر زیر بغل (علت درد زیر بغل بعد از لیزر) برای چیست؟
لیزر زیر بغل به خاطر نازکی پوست این ناحیه دردناک است.

۴. درد لیزر زیر بغل (علت درد زیر بغل بعد از لیزر)

زیر بغل یکی از دردناک‌ترین نواحی بدن برای لیزر موهای زائد است؛ زیرا پوست در این ناحیه بسیار نازک است. این لزوما برای بقیه قسمت‌های بازو صدق نمی‌کند و در بخش‌هایی از بازو درد خفیف‌تر می‌شود.

۵. درد لیزر در آقایان

به صورت کلی به احتمال زیاد آقایان نسبت خانم‌ها میزان درد بیشتری را در حین انجام جلسات لیزر تجربه می‌کنند. احتمالا آستانه درد آقایان در لیزر موهای زائد بدن کمتر از خانم‌هاست. از طرفی یکی دیگر از دلایلی که احتمالا آقایان درد لیزر بیشتری را تجربه می‌کنند، میزان موهای بیشتری است که دارند. از طرفی معمولا ضخامت تار موهای آقایان بسیار بیشتر است و در نتیجه احتمالا درد لیزر موهای زائد در آنها هم بیشتر خواهد بود. با این حال باز هم میزان دردی که آقایان احساس می‌کنند بسته به فاکتورهای متفاوتی دارد. نوع پوست و میزان حساسیتی که هر فرد دارد، ناحیه تحت درمان در آقایان، نوع دستگاه لیزر مورد استفاده و تجربه و مهارت پزشک در انجام کار، همگی روی میزان درد لیزر در آقایان تاثیر دارد. برای مثال احتمالا لیزر ناحیه تناسلی آقایان یا لیزر قفسه سینه و زیر بغل برای آنها دردناک‌تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط خدمات و قیمت لیزر موهای زائد می‌توانید از سامانه دکترتو کلینیک استفاده کرده و مناسب‌ترین مرکز درمانی را انتخاب نمایید.

۶. درد لیزر بیکینی چقدر است؟ (لیزر بیکینی درد داره؟)

مانند زیر بغل، لیزر موهای زائد در امتداد خط بیکینی دردناک‌تر است. گفته می‌شود که درد لیزر موهای زائد بیکینی شبیه اپیلاسیون است، اما تفاوتی که دارد در مدت زمان انجام درمان است. حذف موهای بیکینی با لیزر طولانی‌تر است. با این حال حتی با وجود درد و ناراحتی بیشتری که در این ناحیه حس می‌شود، نتایج موثر و دائمی آن ارزشش را دارد.

می‌خوای لیزر بیکینی انجام بدی و نگران دردش هستی؟ قبلش مشاوره بگیر.

آیا درد لیزر ارتباطی به رنگ پوست دارد؟

در گذشته لیزر موهای لیزر برای افرادی با پوست تیره‌تر امکان پذیر نبود و در صورت انجام این کار، معمولا این افراد درد و ناراحتی بیشتری را تجربه می‌کردند. در واقع، افرادی که کنتراست بالاتری بین رنگ پوست و رنگ مو دارند، مانند افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، اغلب درمان را راحت‌تر می‌بینند. این به این دلیل است که لیزر می‌تواند به راحتی موها را هدف قرار دهد بدون اینکه روی پوست تأثیر زیادی بگذارد. به همان میزان هر چقدر میزان پیگمانت‌های پوست بیشتر باشد، کارایی لیزر کمتر شده و درد و ناراحتی هم افزایش می‌یابد. در پوست‌های روشن‌تر به دلیل این که میزان ملانین کمتر است، میزان درد و ناراحتی ناشی از نور لیزر هم کاهش می‌یابد.

با این حال، درحالی‌که لیزر موهای زائد به طور سنتی برای افرادی با رنگ پوست تیره‌تر به دلیل خطر مشکلات رنگ‌دانه‌ای و سوختگی چالش‌برانگیزتر بوده است، پیشرفت‌های تکنولوژی آن را به طور فزاینده‌ای برای همه انواع پوست، از جمله افرادی که پوست تیره‌تر دارند، ایمن و موثر کرده است. در نتیجه بسته به نوع دستگاه لیزر مورد استفاده، حتی افرادی که پوست تیره‌تری دارند هم درد و ناراحتی متفاوتی را با لیزر موهای زائد تجربه می‌کنند. برای مثال اگر افرادی که پوست تیره‌تری دارند از دستگاه لیزر ان دی یاگ استفاده کنند، احتمال زیاد درد بسیار کمتری را تجربه می‌کنند، چرا که این دستگاه به صورت اختصاصی برای پوست‌های تیره‌تر مناسب‌تر است.

راه های کاهش درد لیزر موهای زائد (چگونه درد لیزر را تحمل کنیم؟)

در اینجا چند نکته برای کمک به کاهش درد در طول درمان لیزر موهای زائد وجود دارد که می‌توانید با در نظر گرفتن آنها، درد کمتری را حین درمان تجربه کنید:

  • قبل و بعد از درمان از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید.
  • از یک کرم بی‌حس‌کننده در محل درمان استفاده کنید.
  • یک مسکن مصرف کنید. (اگر پزشک شما تایید کند!)
  • هیدراته بمانید.
  • از دستگاه خنک کننده استفاده کنید.
  • در صورت نیاز استراحت کنید.
  • استفاده از یک تکنولوژی لیزر مناسب بر اساس رنگ پوست و نوع موهای بدن، برای مثال اگر پوست تیره‌تری دارید مهم است که از یک دستگاه لیزر ایمن‌تر و کارآمدتر برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید لیزر موهای زائد خود را راحت‌تر و دردناک‌تر کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از درمان هر گونه نگرانی را با پزشک خود در میان بگذارید تا از بهترین تجربه ممکن اطمینان حاصل کنید.

راه‌های کاهش درد لیزر موهای زائد (چگونه درد لیزر را تحمل کنیم)
هیدراته ماندن و مصرف مسکن قبل از لیزر می‌تواند تا حدود زیادی درد را کاهش دهد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اینکه آیا لیزر موهای زائد درد دارد یا خیر، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درحالی‌که برخی افراد ممکن است آن را نسبتاً بدون درد بدانند، برخی دیگر ممکن است ناراحتی قابل توجهی را تجربه کنند. با این حال، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای مدیریت هر گونه درد یا ناراحتی که ممکن است در طول این فرآیند احساس کنید، انجام دهید تا آن را به روشی ایمن و موثر تبدیل کنید.

شما می توانید از طریق سامانه نوبت دهی دکترتو وقت ویزیت حضوری خود با متخصص پوست و مو را دریافت کرده و یا در صورت بروز هر گونه سوال در مورد اقدامات قبل و بعد از لیزر با دکتر آنلاین پوست و مو در ارتباط باشید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

در صورت تجویز پزشک می‌توان از برخی داروهای مسکن برای کاهش درد ناشی از لیزر موهای زائد کمک گرفت.

با استفاده از یک کرم بی‌حس‌کننده در موضع تحت درمان و هیدراته ماندن و خنک کردن قسمتی که تحت درمان لیزر بوده می‌توان میزان درد را کاهش داد.

این نواحی به دلیل پوست نازک‌تر و حساس‌تری که دارند کمی دردناک‌تر هستند.

درد و ناراحتی ناشی از اپیلاسیون بسیار بیشتر از درد لیزر است.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن