آیا لیزر موهای زائد صورت راه حل خوبی برای پوست بدون مو است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیزر موهای زائد صورت یکی از موثرترین روش‌ها برای دستیابی به پوستی صاف و بدون مو است که به ویژه برای افرادی که از موهای ناخواسته روی صورت خود رنج می‌برند، مفید است. این روش با استفاده از پرتوهای متمرکز لیزر، فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و رشد موها را به طور دائمی کاهش می‌دهد. لیزر صورت نه تنها نتایج سریع و قابل مشاهده‌ای به همراه دارد، بلکه به کاهش تحریکات و التهاب‌های ناشی از روش‌های دیگر مانند اصلاح و وکس نیز کمک می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
لیزر موهای زائد صورت چه مراقبتی دارد؟

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از یک پرتو متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کند. این روش موثر می‌تواند برای کاهش موهای زائد کاربرد داشته باشد و موجب شود که موها برای مدتی طولانی رشد نکنند و رشدشان کم شود. بخش‌های رایجی که می‌توان از لیزر برای آنها استفاده کرد شامل پاها، زیر بغل، دست‌ها، صورت و خط بیکینی است. لیزر موهای زائد صورت در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و افراد بیشتری به دنبال استفاده از این روش به جای دیگر روش‌های اصلاح هستند. خصوصا که در این روش دیگر خبری از جوش‌ها و موهای زیر پوستی ناشی از تیغ یا سایر روش‌های اصلاح صورت نیست. در این مقاله از دکترتو بیشتر با مزیت‌ها و محدودیت‌های لیزر برای حذف موهای زائد صورت آشنا می‌شویم. اگر تمایل به انجام این روش زیبایی را دارید بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سامانه نوبت دهی دکترتو وقت ویزیت حضوری خود را ثبت کرده و یا با بهترین پزشکان به صورت آنلاین مشورت نمایید.

لیزر موهای زائد صورت چیست؟

لیزر موهای زائد صورت یک روش پزشکی غیرتهاجمی است که از پرتو نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد صورت استفاده می‌کند. این روش با استفاده از فناوری نور لیزری که به فولیکول‌های مو می‌تابد تا رشد مو را متوقف کند، انجام می‌شود. این یک عمل زیبایی کم تهاجمی است که در مطب توسط یک پزشک انجام می‌شود. درمان برای حذف موهای زائد صورت با لیزر را می‌توان در قسمت‌های مختلف صورت از جمله چانه، پیشانی، گونه‌ها و اطراف بینی انجام داد. با این حال تنها در اطراف پلک مجاز به استفاده از نور لیزر نیستیم. این یک روش بسیار رایج است.

داده‌های انجمن آمریکایی جراحی پلاستیک زیبایی نشان داد که در سال ۲۰۱۶، لیزر موهای زائد صورت و سایر بخش‌های بدن، یکی از ۵ روش برتر غیرجراحی در ایالات متحده بود. دیدن عکس‌های قبل و بعد از افرادی که لیزر موهای زائد صورت را انجام داده‌اند، می‌تواند برای تصمیم‌گیری در مورد مناسب بودن آن برای شما و صورتتان مفید باشد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد لیزر موهای زائد صورت

لیزر را می‌توان برای از بین بردن موهای زائد بخش‌های مختلف صورت مورد استفاده قرار داد. انواع پوست‌ها قابلیت درمان با لیزر را دارند. علاوه بر موهای ضخیم، لیزر موهای زائد می‌تواند کرک‌های صورت را هم از بین ببرد. این روش روی همه رنگ‌های پوست از تیره گرفته تا پوست‌های آسیایی، هندی و رنگ پوست روشن قابل استفاده است. می‌توان از آن روی چانه، لب بالا، گونه‌ها، کناره‌های گوش، تمام صورت یا نیمی از آن یا از بین بردن موهای پیشانی و شقیقه‌ها استفاده کرد. این روش می‌تواند برای کاهش دائمی موهای زائد صورت موثر باشد و یک جایگزین عالی، موثر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای سایر روش‌های اصلاح مانند اپیلاسیون، وکس صورت یا بند انداختن است.

ویژگیصورتسایر نواحی بدن
تعداد جلساتمعمولاً به جلسات بیشتری نیاز دارد.به طور متوسط به جلسات کمتری نیاز دارد.
فاصله بین جلساتکوتاه‌تر است (حدود ۴-۶ هفته)طولانی‌تر است (حدود ۶-۸ هفته)
دقتبه دلیل حساسیت پوست صورت، دقت بیشتری نیاز است.دقت کمتری نسبت به صورت مورد نیاز است.
عوارض جانبیاحتمال قرمزی، تورم و تغییر رنگ پوست بیشتر است.عوارض جانبی معمولاً خفیف‌تر و کوتاه‌مدت‌تر است.
هزینهمعمولاً به دلیل حساسیت ناحیه و نیاز به دقت بیشتر، هزینه بالاتری دارد.هزینه کمتری نسبت به صورت دارد.
مراقبت‌های بعد از لیزرنیاز به مراقبت‌های دقیق‌تر و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا دارد.مراقبت‌های کمتری نیاز است.
رشد مجدد مواحتمال رشد مجدد موهای نازک‌تر و کم‌رنگ‌تر بیشتر است.احتمال رشد مجدد مو کمتر است.
مقایسه لیزر موهای زائد صورت با سایر نواحی بدن

لیزر موهای زائد صورت آقایان

می‌توان از لیزر موهای زائد صورت برای آقایان هم استفاده کرد. این روش یک جایگزین موثر برای افرادی است که می‌خواهند برای همیشه از شر موهای زائد صورت خود خلاص شوند. آقایان می‌توانند از لیزر موهای زائد صورت برای منظم کردن خط ریش یا حذف کامل آن، از بین بردن موهای زائد شقیقه‌ها یا پیشانی استفاده کنند.

کاربرد لیزر موهای زائد صورت چیست؟
افرادی که صورتشان موی کرکی دارد، چندان از لیزر موی زائد نتیجه نمی‌گیرند.

لیزر موهای زائد صورت بانوان

بدون شک بیشترین کاربرد و فایده لیزر موهای زائد صورت برای بانوان است. بانوانی که می‌خواهند همیشه پوست صورتشان بدون مو و تمیز باشد و از اصلاح مداوم پوست صورت خود خسته شده‌اند، می‌توانند از فواید لیزر کردن بهره ببرند. یکی از کاربردهای مهم لیزر صورت، از بین بردن دائمی موهاست تا نیاز به اصلاح مداوم پوست صورت کم شود و سطح پوست همیشه برای آرایش کردن آماده باشد.

برای افرادی که به سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند، استفاده از لیزر موهای زائد بسیار مناسب است. در این اختلال موهای صورت و بدن بیش از حد رشد می‌کنند و ضخامت آنها بسیار زیاد است. برای افرادی که با این مشکل مواجه‌اند، لیزر موهای زائد صورت یک راه حل موثر و دائمی است.

لیزر موهای زائد صورت جوش دار

لیزر موهای زائد صورت می‌تواند برای افرادی که پوست ملتهب، جوش‌دار و آسیب‌پذیری دارند یک راه حل ایده‌آل باشد. این افراد برای استفاده از دیگر روش‌ها با مشکل مواجه‌اند و نمی‌توانند از روش‌هایی مانند بند انداختن صورت استفاده کنند. با این روش پوست صورت صاف‌تر و نرم‌تر می‌شود و حتی می‌توان از آن برای از بین بردن جوش‌ها یا کاهش جوش زدن صورت هم استفاده کرد.

لیزر موهای زائد صورت جوش‌دار چگونه باید انجام شود؟
افرادی که با بند انداختن صورت سریع جوش می‌زنند بهتر است لیزر موهای زائد صورت را انجام دهند.

لیزر موهای زائد صورت بعد از عمل بینی

افرادی که جراحی بینی انجام داده‌اند می‌توانند بدون نگرانی از بروز هر نوع آسیب یا فشاری، بعد از برداشتن پانسمان با استفاده از لیزر، موهای زائد صورت خود را از بین ببرند.

لیزر موهای زائد صورت برای چه کسانی مناسب است؟

لیزر موهای زائد صورت تقریبا برای همه مناسب و ایمن است و هم زنان و هم مردانی که می‌خواهند از شر موهای زائد صورت خود خلاص شوند می‌توانند از این روش استفاده کنند. این روش برای کسانی که پوست ظریف و حساسی دارند مناسب است، چرا که بر خلاف دیگر روش‌های اصلاح امکان جوش زدن، تحریک پوستی و زخم صورت در این روش پایین است. این گزینه عالی برای کسانی است که در تمام طول سال خواهان پوستی صاف و ابریشمی هستند!

لیزر موهای زائد صورت برای چه کسانی مناسب نیست؟

انجام این روش ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد. کسانی که در حال حاضر عفونت، زخم یا تاول روی پوست صورتشان وجود دارد، نباید از روش لیزر برای حذف موهای زائد صورتشان استفاده کنند. از طرفی لیزر موهای زائد صورت برای زنان باردار یا کسانی که هر نوع خال‌کوبی یا تتویی روی پوستشان وجود دارد ایمن نیست. افراد دیابتی، افرادی که به هر نوع بیماری پوستی یا عفونی مبتلا هستند و افرادی که مرتب تب‌خال می‌زنند، بهتر است از این روش استفاده نکنند.

نمی‌دونی پوستت برای لیزر موهای زائد مناسبه یا نه؟

همین الان برای بررسی بیشتر کلیک کن.

مزایای انجام لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت مزیت‌های زیادی دارد که موجب شده به صورت گسترده در کلینیک‌های زیبایی سراسر دنیا مورد استفاده قرار بگیرد. مهم‌ترین مزیت‌های این روش شامل موارد زیر است:

  • یک راه حل سریع با نتایج طولانی‌مدت؛ لیزر درمانی برای موهای صورت سریع و موثر است، بنابراین زمان زیادی از روز شما را نمی‌گیرد و شما به راحتی می‌توانید به نتایج طولانی‌مدت دست یابید.
  • امکان حذف موهای زائد در هر نقطه‌ای از صورت با دقت بالا؛ می‌توان با تکنولوژی لیزر موهای زائد را در نواحی خاصی از صورت که در حالت معمول دسترسی به آن دشوار است، از بین برد.
  • یک روش موثرتر، با کمترین میزان درد و عوارض جانبی است.
  • مشکلات و ناراحتی‌های سایر روش‌های اصلاح را ندارد.
  • می‌توان از آن برای انواع پوست‌ها استفاده کرد.
  • هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان کاربرد دارد.
  • کاهش دائمی موهای صورت
  • مقرون‌به‌صرفه بودن در طول زمان
  • مورد تایید FDA و تضمین ایمنی

لیزر موهای زائد صورت چگونه انجام می شود؟

در جلسه اول، صورت شما توسط پزشک بررسی خواهد شد تا بهترین تنظیمات لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت شما را انتخاب کند. سپس در روز درمان پزشک ابتدا کاملا پوست را تمیز می‌کند و احتمالا از یک ژل بی‌حس‌کننده هم در روی ناحیه تحت درمان استفاده خواهد کرد. به شما عینک‌هایی داده می‌شود که باید برای محافظت از چشم‌ها، آنها را روی چشم خود بگذارید. سپس پزشک لیزر را در نواحی مشخص شده هدف قرار می‌دهد. از آنجایی که ناحیه صورت نسبت به سایر قسمت‌های بدن، مانند قفسه سینه یا پاها کوچک‌تر است، لیزر موهای زائد روی صورت معمولا بسیار سریع است و گاهی اوقات در کمتر از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام می‌شود.

لیزر موهای زائد صورت چند جلسه است؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت بسته به هر فرد، متفاوت است. برخی از افراد که پوست تیره‌تری دارند یا موهای آنها ضخیم‌تر است، احتمالا به تعداد جلسات بیشتری نیاز خواهند داشت. با این حال به صورت میانگین برای هر فرد حداقل بین ۴ تا ۶ جلسه درمان نیاز است که باید به فاصله حدود یک ماه انجام شود. بعد از آن هم احتمالا به درمان های سالانه نیاز خواهد بود.

آمادگی برای انجام لیزر صورت

پزشک یا تکنسینی که لیزر موهای زائد صورت را برای شما انجام می‌دهد به شما خواهد گفت که چطور باید برای این کار آماده شوید. با این حال دستورالعمل‌های کلی برای آمادگی لیزر صورت شامل موارد زیر است:

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در روزهای قبل از درمان خودداری کنید، زیرا لیزر موهای زائد روی پوست برنزه به خوبی عمل نمی‌کند. از طرفی آفتاب می‌تواند میزان تحریک پوستی را افزایش دهد و پوست صورت را برای درمان لیزر حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر کند.
  • از لایه‌برداری یا سایر درمان‌های شیمیایی در هفته منتهی به عمل خودداری کنید، چرا که ممکن است باعث تحریک پوست شود.
  • ممکن است به شما گفته شود که از قبل آن ناحیه را اصلاح کنید یا وکس بزنید.
  • در صورت امکان، با پوست تمیز و بدون آرایش در قرار ملاقات خود حاضر شوید.
  • سعی کنید با دمای بدن پایین بدن وارد مطب شوید (ترجیحا پیاده‌روی شدیدی قبل از درمان نداشته باشید تا دمای بدنتان زیاد بالا نرود). اگر برای شروع گرم هستید، با لیزر ممکن است احساس ناراحتی بیشتری کنید.
  • از مصرف آسپرین یا سایر داروهای ضدالتهابی یا داروهای گیاهی که ممکن است خونریزی را افزایش دهند خودداری کنید.
  • اگر تب‌خال یا بریدگی باز دیگری روی صورت خود دارید، قرار ملاقات خود را به روز دیگری موکول کنید.
آمادگی برای انجام لیزر صورت چگونه است؟
قبل از انجام لیزر صورت، تا چند روز در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

مراقبت های لازم بعد از انجام لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت به مراقبت‌های زیادی نیاز ندارد و می‌توانید به سرعت اکثر فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. با این حال چند کار مهم وجود دارد که با انجام دادن آنها می‌توانید ریسک بروز عوارض جانبی را کاهش دهید. این موارد شامل کارهای زیر است:

  • بعد از درمان تا چند روز از ورزش کردن و عرق کردن صورت جلوگیری کنید.
  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و حتما از یک ضدآفتاب مناسب روی پوست استفاده کنید.
  • از کمپرس سرد یا کیسه یخ استفاده کنید: این کار باعث کاهش تورم یا التهاب در نواحی تحت درمان می‌شود.
  • پوست خود را مرطوب کنید: از یک مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید.

متن انگلیسی:
Avoid activity that causes sweating: Exercise and other strenuous activities may irritate the treated areas
ترجمه متن:
از فعالیت‌هایی که باعث تعریق می‌شود خودداری کنید: ورزش و سایر فعالیت‌های شدید ممکن است نواحی تحت درمان را تحریک کند.

derosaclinic

عوارض لیزر کردن موهای صورت

عوارض جانبی شدید یا عوارض مربوط به لیزر موهای زائد روی صورت نادر است. قابل ذکر است که عوارض جانبی معمولا خود به خود برطرف می‌شوند و ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • سرخی و قرمزی در محل درمان
  • تورم و التهاب
  • تحریک پوست

در موارد نادر عوارض جانبی جدی‌تر لیزر موهای زائد صورت هم ممکن است اتفاق بیفتد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • عفونت
  • تغییرات دائمی در رنگ پوست
  • تاول زدن
  • سوختگی پوست
  • ایجاد جای زخم

متن انگلیسی:
Laser hair removal is generally considered to be a safe procedure. Side effects may include redness or swelling, and in rare cases burning, blistering, or infection
ترجمه متن:
لیزر موهای زائد به‌طورکلی یک روش بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. عوارض جانبی ممکن است شامل قرمزی یا تورم و در موارد نادر سوزش، تاول یا عفونت باشد.

healthline

نگران عوارض بعد از لیزر موهای صورتت هستی؟ با یک کلیک مشاوره بگیر.

قیمت لیزر موهای زائد صورت در دکترتو کلینیک

قیمت لیزر موهای زائد صورت بدن تحت تاثیر چندین فاکتور مختلف تعیین می‌شود. اول از همه این که شما در چه کلینیکی و توسط چه فردی این کار را انجام دهید، تعیین می‌کند که هزینه لیزر شما چقدر است. دستمزد پزشک، تکنسین یا یک متخصص پوست و مو که این کار را انجام می‌دهد با هم متفاوت است. هزینه‌های کلینیک و هزینه‌های جانبی درمان، تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف دائمی موهای زائد صورت، نواحی تحت درمان و نوع دستگاه لیزر و تکنولوژی مورد استفاده برای انجام این کار همگی روی قیمت لیزر موهای زائد صورت موثر است.

شما می‌توانید از سامانه دکترتو برای بررسی قیمت لیزر موهای زائد کمک گرفته و مناسب‌ترین را براساس بودجه خود انتخاب کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

لیزر موهای زائد صورت یک روش ایمن و موثر است که می‌تواند برای مدت زمانی طولانی، موهای زائد صورت را از بین ببرد. این روش برای اکثر افراد، هم زنان و هم مردان مناسب است و می‌توان از طریق آن برای همیشه موهای زائد صورت را کم کرد. با این حال برای افزایش اثربخشی این روش و کاهش ریسک عوارض جانبی، بهتر است حتما انجام آن را به یک پزشک آموزش‌دیده یا یک متخصص پوست و مو بسپارید تا با مهارت و تجربه کافی در این زمینه، بهترین نتایج برایتان حاصل شود.

شما می‌توانید از طریق سامانه نوبت دهی دکترتو بهترین پزشکان در این زمینه را بیابید و یا از خدمات ویزیت آنلاین متخصص پوست دکترتو برای پرسش سوالات خود استفاده نمایید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

این روش به صورت دائمی موهای صورت را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند برای مدتی طولانی مانع رشد آنها شده و رشد آنها را کاهش دهد.

ممکن است کمی درد و ناراحتی در ناحیه تحت درمان احساس شود که موقتی است.

میزان ماندگاری در هر فرد متفاوت است؛ اما معمولا به نگهداری‌های سالانه نیاز دارد.

این روش تقریبا سریع‌تر است و معمولا بین 15 تا 20 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

در صورتی که از تکنیک مناسب یا تنظیمات مناسب استفاده نشود و فرد انجام دهنده کار مهارت کافی را نداشته باشد، ممکن است برخی از افراد تغییر رنگ پوست و تیرگی آن را تجربه کنند.

به تدریج با تداوم درمان، لیزر موهای زائد می‌تواند رنگ پوست را روشن‌تر کند.

خیر این روش در صورتی که به درستی انجام شود موجب جوش زدن صورت نخواهد شد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن