داروی کلونازپام چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف کلونازپام

آنچه در این مقاله می‌خوانید

داروی کلونازپام برای درمان برخی از بیماری‌های اعصاب و روان کاربرد دارد. این دارو اضطراب، بی‌خوابی، پانیک اتک و صرع و تشنج را درمان می‌کند. برای آگاهی از عوارض و نحوه مصرف این دارو از مشاوره دارویی دکترتو و پزشک بهرمند شوید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
داروی کلونازپام چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف کلونازپام

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

داروی کلونازپام یکی از داروهای ضد اضطراب است که احتمالا نام آن را بارها شنیده‌اید. این دارو نیاز به نسخه دارد و باید برای دریافت آن به دکتر مراجعه کنید. اما این دارو چیست؟ نحوه مصرف صحیح آن چگونه است؟ برای آگاهی از عوارض آن و نحوه صحیح مصرف این دارو می‌توانید از دکتر مغز و اعصاب یا مشاوره دارویی کمک بگیرید. برای دریافت نوبت از دکتر مغز و اعصاب می‌توانید از سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو کمک بگیرید.

توجه: مطلبی که مطالعه می‌کنید صرفا جنبه‌ی افزایش آگاهی دارد و به هیچ وجه جایگزین توصیه‌های پزشک نیست. برای مصرف دارو، آگاهی از عوارض جانبی، تداخل دارویی و موارد مرتبط دیگر لازم است حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید یا از شماوره دارویی کمک بگیرید.

قرص کلونازپام چیست؟ (داروی کلونازپام)

کلونازپام به منظور کنترل تشنج و پیش‌گیری از آن استفاده می‌شود. این دارو به عنوان داروی ضد اضطراب، ضد تشنج و ضد صرع شناخته می‌شود. همچنین از کلونازپام برای درمان حملات پنیک یا وحشت‌زدگی استفاده می‌شود.

کلونازپام از طریق آرام کردن مغز و اعصاب انسان عمل می‌کند. داروی کلونازپام از خانواده‌ی داروهای بنزودیازپین است. در صورتیکه به چندین نوع متفاوت از اختلالات تشنج مبتلا هستید در اولین مصرف دارو وخیم‌تر شدن تشنج را تجربه کنید. در صورتیکه چنین اتفاقی افتاد به سرعت به پزشکتان اطلاع دهید. ممکن است برای کنترل تشنج نیاز به تغییر و تنظیم دوز سایر داروهای مصرفی داشته باشید. در صورتیکه علائم بیماری شما ادامه پیدا کرد یا حالتان وخیم‌تر شد به پزشک خود اطلاع دهید.

  • نام تجاری دارو: کلونوپین
  • نام رایج دارو: کلونازپام

بهترین جایگزین کلونازپام برای خواب چیست؟

یکی از داروهایی که به عنوان جایگزین کلونازپام تجویز می‌شود، داروی دیگری از همین دسته، به نام ترانکوپین است. معمولا این دو دارو با هم تجویز نمی‌شوند. برای خواب ممکن است داروی کلرودیازپوکساید هم تجویز شود.

متن انگلیسی:
«Clonazepam is used to prevent and control seizures. This medication is known as an anticonvulsant or antiepileptic drug. It is also used to treat panic attacks. Clonazepam works by calming your brain and nerves. It belongs to a class of drugs called benzodiazepines.»
ترجمه متن:
«کلونازپام یکی از داروهایی است که برای کنترل تشنج استفاده می‌شود. این دارو ضد صرع و ضد تشنج است و برای درمان حمله هراسی هم کاربرد دارد. کلونازپام از دسته‌ی بنزودیازپین‌ها است و مغز را آرام می‌کند.»

به نقل از webmd

نحوه‌ مصرف کلونازپام ۲ و قرص کلونازپام ۱ چیست؟

هنگام مصرف داوری کلونازپام ۱ یا کلونازپام ۲ موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • پیش از شروع مصرف کلونازپام ۱ و قبل از هر بار مصرف مجدد راهنمای استفاده از دارو را مطالعه کنید. در صورتیکه با سوالی مواجه شدید از دکتر اعصاب و روان خود یا دکتر داروخانه سوال کنید.
  • داروی کلونازپام را به صورت خوراکی، معمولا دو یا سه بار در روز، طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • به منظور تاثیرگذاری بیش‌تر دارو کلونازپام ۲ را به صورت منظم مصرف کنید. به یاد داشته باشید که هر روز دارو را در زمان مقرر استفاده نمایید.
  • مصرف دارو را بدون مشورت با پزشک خود متوقف نکنید. با توقف ناگهانی مصرف داروی کلونازپام ممکن است علائم بیماری شما شدیدتر شود. ممکن است پزشک شما اینطور صلاح ببیند که مصرف دارو را به صورت تدریجی متوقف کند.
  • در صورتیکه قرص کلونازپام ۱ را برای مدت طولانی، به طور منظم یا در دوزهای بالا استفاده می‌کنید توقف ناگهانی مصرف دارو ممکن است موجب بروز علائم ترک ناگهانی مثل تشنج، تغییرات روحی و روانی، لرزش و گرفتگی عضلات معده و شکم شود. ممکن است پزشک شما برای جلوگیری از بروز این مشکلات دوز داروی کلونازپام را به تدریج کاهش دهد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با پزشک خود یا دکتر داروخانه مشورت کنید و هر زمان که به علائم ترک ناگهانی دارو دچار شدید به سرعت به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر قرص کلونازپام ۲ به مدت طولانی استفاده شود ممکن است به خوبی قبل عمل نکند. در صورتیکه با چنین مشکلی مواجه شدید موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • گرچه داروی کلونازپام برای درمان به بسیاری از انسان‌ها کمک می‌کند اما گاهی اوقات ممکن است مصرف آن به صورت اعتیاد دربیاید. در صورتیکه به الکل یا مواد مخدر اعتیاد دارید این خطر بیشتر شما را تهدید می‌کند.
  • اگر دوز مصرفی قرص کلونازپام ۱ را فراموش کردید، در اولین زمان ممکن آن را مصرف کنید. اما اگر نزدیک به مصرف دوز بعدی به یاد آوردید که دارو را مصرف نکرده‌اید نیازی به مصرف دو برابر قرص کلونازپام ۲ نیست؛ فقط دوز مقرر را مصرف کنید.

نمی‌دونی داروی کلونازپام رو چطور استفاده کنی؟

همین حالا مشاوره دارویی بگیر!

قرص کلونازپام برای چیست؟

این دارو کاربردهای مختلفی دارد. کلونازپام دارویی است که عمدتاً برای اثرات ضد تشنج و ضد اضطراب آن استفاده می شود. این دارو به دسته ای از داروها به نام بنزودیازپین ها تعلق دارد. برخی از موارد مصرف این دارو عبارتند از:

۱. داروی کلونازپام برای تشنج و صرع

کلونازپام اغلب برای درمان علائم بیماری صرع و اختلالات تشنج تجویز می‌شود. به کنترل انواع تشنج ها، به ویژه تشنج‌های پتیت مال و تشنج‌های میوکلونیک کمک می‌کند.

۲. کلونازپام سبز رنگ برای چیست؟ (کلونازپام برای خواب)

گاهی اوقات، ممکن است برای درمان اختلالات خواب یا اختلال پاراسومنیا مانند بی خوابی، به ویژه زمانی که این شرایط با اضطراب همراه باشد، از آن استفاده شود.

۳. داروی کلونازپام برای حمله هراسی

این دارو همچنین برای درمان اختلال هراس، با یا بدون آگورافوبیا استفاده می‌شود. کلونازپام می‌تواند دفعات پانیک عصبی و اضطراب و ترس مربوط به آنها را کاهش دهد.

داروی کلونازپام برای حمله هراسی
کلونازپام می‌تواند دفعات پانیک عصبی و اضطراب و ترس مربوط به آنها را کاهش دهد.

۴. داروی کلونازپام برای اضطراب و اختلالات حرکتی

اگرچه درمان اولیه برای اختلال اضطراب فراگیر نیست، کلونازپام ممکن است برای تسکین کوتاه مدت علائم اضطراب شدید تجویز شود. کلونازپام همچنین می‌تواند در مدیریت برخی اختلالات حرکتی مانند آکاتیزیا موثر باشد.

توجه داشته باشید که کلونازپام باید با نسخه دکتر استفاده شود، زیرا می‌تواند باعث ایجاد اعتیاد شود و ممکن است عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشد. استفاده طولانی مدت معمولاً به دلیل خطر وابستگی، تحمل و علائم احتمالی ترک توصیه نمی‌شود. علاوه بر این، باید در گروه‌های خاصی مانند افرادی که سابقه سوء مصرف مواد یا شرایط پزشکی خاص دارند، از مصرف آن اجتناب شود.

دوز مصرفی قرص کلونازپام ۱ و قرص کلونازپام ۲ (دوز کلونازپام برای خواب)

دوز مصرف داروی کلونازپام به سن، وضعیت بیماری و پاسخگویی بدن شما به درمان بستگی دارد. برای مصرف کودکان دوز دارو بر اساس وزن آن‌ها تعیین می‌شود. به خاطر جلوگیری از ابتلا به عوارض جانبی داروی کلونازپام برای سالمندان معمولا با دوزهای پایین‌تر تجویز می‌شود. مثلا ممکن است که در ابتدا مصرف یک چهارم قرص کلونازپام ۱ یا ۲ برای شخص تجویز شود. دوز تجویزی پزشک را به صورت خودسرانه افزایش ندهید و آن را برای مدت زمان طولانی‌تر مصرف نفرمایید.

نمی‌توان یک دوز مشخص را برای خواب تعیین کرد. هر کسی واکنش متفاوتی به این دارو نشان می‌دهد و ممکن است دوز پایین برای بیشتر افراد مناسب باشد.

عوارض قرص کلونازپام چیست؟

در صورتیکه هر کدام از عوارض شایع زیر ادامه داشت یا وخیم‌تر شد به پزشک خود یا دکتر داروخانه اطلاع دهید:

  • خواب آلودگی
  • سرگیجه
  • خستگی
  • عدم تعادل
  • افزایش تولید بزاق دهان

درصورتی که پزشک داروی کلونازپام را برای شما تجویز کرده است مطمئن باشید فوائد آن بیش از مضراتش بوده است. همچنین لازم است بدانید اکثر افرادی که داروی کلونازپام را مصرف کرده‌اند عوارض جدی این دارو را تجربه نکرده‌اند.

عوارض قرص کلونازپام چیست؟
لازم است بدانید اکثر افرادی که داروی کلونازپام را مصرف کرده‌اند عوارض جدی این دارو را تجربه نکرده‌اند.

عوارض کلونازپام بر مغز و روان

تعداد کمی از افرادی که داروی ضد اضطراب برایشان تجویز شده مانند بیمارانی که از تشنج، اختلال دوقطبی و اختلال درد رنج می‌برند ممکن است این علائم را تجربه کنند:

  • افسردگی
  • افکار یا اقدامات خودکشی
  • سایر مشکلات روحی و روانی

عوارض قرص کلونازپام ۲ بر رفتار

در صورتیکه خانواده یا پرستار مراقب شما متوجه تغییرات ناگهانی در خلق و خو، افکار یا رفتار شما شدند (موارد زیر) سریعا به پزشکتان اطلاع دهند:

  • گیجی
  • مشکلات حافظه
  • علائم افسردگی
  • افکار خودکشی
  • اقدام به خودکشی
  • افکاری در مورد صدمه زدن به خود

در صورتیکه هر کدام از این عوارض جدی اما نادر را مشاهده کردید به سرعت به پزشک خود اطلاع دهید:

  • کبود شدن بدن به سادگی
  • خونریزی به سادگی
  • علائم عفونت مانند تب و گلودرد مداوم
  • تنفس آهسته یا سطحی

لازم است بدانید که واکنش آلرژیک جدی در مورد داروی کلونازپام نادر است. با این وجود اگر واکنش آلرژیکی جدی مثل علائم پوستی، خارش، تورم (مخصوصا در صورت، زبان و گلو)، گیجی شدید و اختلال تنفسی را تجربه کردید، سریعا از فوریت‌های پزشکی کمک بگیرید.

فقط یک کلیک با درمان و کنترل علائم صرع فاصله داری!

موارد احتیاط مصرف داروی کلونازپام

  • پیش از مصرف داروی کلونازپام در صورتیکه به این دارو یا به سایر بنزودیازپین‌ها مانند دیازپام و لورازپام حساسیت دارید به پزشک خود یا دکتر داروخانه اطلاع دهید. داروی کلونازپام ممکن است شامل ترکیبات غیر فعالی باشد که موجب بروز حساسیت یا مشکلات دیگر بشود.
  • قبل از استفاده از این دارو سوابق پزشکی خود از جمله انواع بیماری‌های چشمی مانند گلوکوم زاویه بسته، بیماری‌های خاص خونی مانند پورفیری، بیماری‌های کبدی، امراض کلیوی، مشکلات ریوی و تنفسی، مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی و افکار خودکشی، سابقه‌ی شخصی یا خانوادگی اختلال مصرف مواد مانند سوءمصرف مواد مخدر یا الکل را با پزشک خود یا دکتر داروخانه در میان بگذارید.
  • داروی کلونازپام ممکن است موجب گیجی، ناهوشیاری و تاری دید شما بشود. الکل و ماری‌جوانا این حالات را تشدید می‌کند لذا از رانندگی و فعالیت‌هایی که نیاز به هشیاری دارند تا زمانی که در هشیاری کامل به سر ببرید اجتناب کنید.
  • قبل از هر گونه جراحی همه‌ی داروهایی که مصرف می‌کنید را با پزشک یا دندانپزشک خود در میان بگذارید.
  • مصرف داروی کلونازپام برای کودکان ممکن است بر رشد فیزیکی و روحی و روانی تاثیرات نامشخصی بگذارد که بعد از چندین سال مشاهده شود.
  • سالمندان ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به اثرات این دارو خصوصا خواب‌آلودگی و گیجی نشان دهند. این اثرات جانبی می‌تواند خطر زمین خوردن را افزایش دهد.
  • داروی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • برای پیشگیری از عوارض کلونازپام در دراز مدت: آزمایش‌های پزشکی مانند آزمایش‌های عملکرد کبد یا شمارش کامل خون را به صورت دوره‌ای انجام دهید تا تاثیر عوارض جانبی بررسی شده و مانع از پیشرفت آنها شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض قرص کلونازپام ۱ در بارداری

چنانچه باردار هستید فقط در صورت نیاز ضروری داروی کلونازپام را استفاده کنید. با این حال تشنج درمان نشده مشکلی جدی است که هم به زن باردار و هم به جنین آسیب می‌رساند. تا زمانی که پزشک شما درمان را متوقف نکرده مصرف دارو را قطع نکنید. در مورد فواید و مضرات آن با پزشک خود مشورت کنید. در مورد مصرف داروی کلونازپام در دوران شیردهی از پزشک خود سوال کنید.

مصرف بیش از حد کلونازپام یا اوردوز

اگر فردی بیش از اندازه از داروی کلونازپام استفاده کرده بود و دچار علائمی مانند بیهوش شدن یا مشکل در تنفس شد به سرعت با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید.

اشکال داروییعوارضتداخلات دارویی
قرص کلونازپام-آریا ۱ میلی گرمخواب آلودگیسایمتیدین
قرص کلونازپام مرهم دارو ۱ میلی گرمسرگیجهمشتقات تریاک
قرص کلونازپام-خوارزمی ۱ میلی گرمخستگیالکل اتیلیک
قرص کلونازپام-سبحان ۲ میلی گرمعدم تعادلکلوزاپین
قرص کلونازپام تهران دارو ۱ میلی گرمافزایش تولید بزاق دهانبازدارنده‌های آنزیم CYP3A4
قرص کلونازپام-سبحان ۱ میلی گرم——متادون
قرص ریووتریل ۲ میلی گرم——بوپرنورفین
قرص کلونازپام لقمان ۲ میلی گرم————
اطلاعات دارویی کلونازپام

تداخلات دارویی کلونازپام (ترانکوپین و کلونازپام تداخل دارند؟)

به محض تغییر در رژیم غذایی یا دوز سایر داروهای مصرفی پزشک خود یا دکتر داروخانه را در جریان بگذارید. این داروها معمولا با یکدیگر تداخل ایجاد می‌کنند و اثرات بدی دارند:

  • بنزودیازپین‌ها و مشتقات تریاک
  • بنزودیازپین‌ها و الکل اتیلیک
  • بنزودیازپین‌ها و کلوزاپین
  • کلونازپام و بازدارنده‌های آنزیم CYP3A4
  • بنزودیازپین‌ها و متادون برای درمان کمکی به عنوان دارو
  • بنزودیازپین‌ها و بوپرنورفین
  • بنزودیازپین‌ها و سایمتیدین

دو داروی ترانکوپین و دیازپام به یک منظور تجویز می‌شوند و نیازی به تجویز هر دوی این داروها همزمان وجود ندارد. دسته‌ی دارویی آنها با هم مشابه و اثری که می‌گذارند یکی است.

اینفوگرافی کلونازپام
هشدارهای مصرف قرص کلونازپام

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر این دارو برای شما تجویز شده است، حتما پیش از مصرف و برای پیشگیری از ابتلا به عوارض جانبی این دارو، از مشاوره دارویی کمک بگیرید.

اگر علائم تشنج، صرع، اضطراب و استرس را دارید، حتما به دکتر مراجعه کنید. برای درمان و کنترل علائم این مشکلات و اختلالات باید با متخصص مغز و اعصاب یا متخصص اعصاب و روان مشورت کنید. برای مشاوره آنلاین از لینک مستقیم مشاوره آنلاین مغز و اعصاب و مشاوره آنلاین اعصاب و روان کمک بگیرید. دکترتو این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که از بهترین دکترهای فوق با کمترین صرف هزینه و انرژی نوبت دریافت کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

این دارو می‌تواند بر تست اعتیاد اثر بگذارد و ممکن است که آن را مثبت کند.

بله این دارو مقداری مرفین یا کریستال چکیده دارد.

خیر. به محض دیدن علائم خطر باید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

نباید ناگهانی این دارو را قطع کرد. ترک مصرف این دارو به کمک بزشک و با کاهش تدریجی دوز انجام می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره کلونازپام

  1. ابراهیم احمداراده گفت:

    با احترام من وبسب یک قرص کلونازپام استفاده کروم خوابیدم ولی بعد از خواب تو بیداری گیجم لطفا راهنمایی کنید که این گیجی چطور درمان کنم ممنون

    1. ناشناس گفت:

      سلام شما اگر شب مصرف میکنید فردا صبح که بیدار شدی یک آب جوش عسل بخورید و بعد قهوه بخورید یا اسپرسو یا قهوه عربی که از گیجی در بیایید

    2. ناشناس گفت:

      با سلام من پانزده ساله کولونوزپام استفاده می کنم (۱)‌کاهی نصف ولی مدتی هست باتون یک یا نصف خوابم نمی بره لطفا راهنمایم کنید واز آوارش بگید ممنون

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        مصرف زیاد این دارو چندان مناسب نیست
        بهتر است از ملاتونین زیر نظر پزشک استفاده کنید

    3. هادی گفت:

      سلام ممنون اطلاعات خوبی گرفتم ولی دوستان من روزی ۷تا ۸ تا قرص کلونازپام میخورم هیچ مشکلی هم ندارم فقط تعادل ندارم سرگیجه دارم اشتها ندارم گاهی تا پای زمین خوردن میرم شبام اصلا خوابم نمیبره صبحم سرحالم خیلی هم راضیم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        ممکن است در دراز مدت مشکلات جدی کبدی و کلیوی ایجاد شود

    4. مقداد گفت:

      من با قهوه اسپرسو یه دوبل میزنم و تا عصر از گیجی در میام ولی عصر به بعد یکم فکرهای منفی میاد برام که با یاد خدا خنثی میکنم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        احتمالا سطح سروتونین بدنتان پایین است
        زیر نظر متخصص بهتر است از دارو استفاده کنید

    5. مقداد گفت:

      صبح کمی آب جوش بخورید و بعد قهوه اسپرسو یا همان قهوه عربی تا حالت گیجی رفع شود

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از توصیه شما

    6. حسین اخلاصیان گفت:

      با سلام شما وقتی ک قرص را مصرف میکنید و نمیخوابید یا اینکه ۸ساعت کامل نخوابید همون گیجی را دارید این گیجی مال همون قرص است سعی کنید هروقت ک قرص کلوناز پام را استفاده میکنید کامل بخوابید ک دیگر اون گیجی را نداشته باشید و بهتر است از قرص کلونازپام۱استفاده کنید و بیشتر مواقع خصوصا در روز آن را نصف کرده و میل نمایید

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از توصیه ی خوب‌تان

      2. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از توصیه ی خوب‌تان
        تندرست باشید

  2. صادف گفت:

    سلام اگر کسی زیاد مصرف کرده باشه و حالش بد شده باشه چکار باید کرد واسش

    1. انیس سعادت گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر علائم اوردوز داشت باید سریعا به اورژانس مراجعه کنید

  3. ناشناس گفت:

    با اررز سلام و احترام من الان چند مدتی میشه که از کلونازپام استفاده می کنم ولی الان چند شبی میشه که دارو رو دوبرابر کردم ولی بازم خوابم نمی یاد من چی کار کنم

  4. مژی گفت:

    من خواهرم مدام میخوره چند تا چند تا و میخوابه، رفتاراش بد شده، هرچی بهش میگم نخور میخوره و اکثرا خوابه، نمیدونم باهاش چیکار کنم، چرا این داروهارو راحت میفروشن

  5. حلیمه رضایی گفت:

    برامن وقتایی ک اعصابم خورده خوبه ارومم میکنه

  6. حسین گفت:

    من تقریبا۱۲ساله مصرف میکنم تقریبا شبی نصف کمترقرص ولی اداراربی ازحد بعدازمصرف اذیت کننده است نمی دونم دلیلش چیه که هروقت مصرف میکنم اب بدنم بطورکلی دفع میشه؟؟؟؟هرکس دلیلش رامیداند پاسخ ده لطفا.

  7. مژده گفت:

    چند ساعت میشه خوابید بااین قرص؟

  8. مژده گفت:

    نصف دارو هم تاثیرداره؟

  9. Lol گفت:

    ممنون از مطالبتون

  10. شاهرخ گفت:

    داروی خوبیه،
    البته موقت

    1. مجید کدیور گفت:

      سلام وقت بخیر من شب موقه خواب بیخوابی دارم اکثرا تا دیر وقت بیدار میمونم قرص کلناز پام را از دارو خانه گرفتم و موقه خواب فقط یک عدد استفاده میکنم نه بیشتر من از این قرص راضیم و تا به حال عوارض روی من نداشته و سریع خوابم برده ؟؟ متنهایی که گذاشته بودین و مرور کردم تشکر از راهنمایتون ؟؟ مجید کدیور از اسلامشهر ساوه متنهاتون زیبا و لایک داره ممنون از راهنماییتون

      1. مجید کدیور گفت:

        داروی خوبیه من راضیم ازش

        1. ناشناس گفت:

          با اررز سلام و احترام من الان چند مدتی میشه که از کلونازپام استفاده می کنم ولی الان چند شبی میشه که دارو رو دوبرابر کردم ولی بازم خوابم نمی یاد من چی کار کنم

      2. احسان نعمتی گفت:

        چقد طول میکشه تا خابت ببره

        1. حجت احدزاده گفت:

          سلام من شبی دو عدد کلونازپام ۱ میخوردم الان چهار شب یک عدد میخورم بدن درد دارم چیکار کنم

        2. همیار دکترتو گفت:

          سلام همراه گرامی
          باید مصرف قرص رو به تدریج کم کنین. کاهش ناگهانی مصرف باعث ایجاد علائم ترک دارو می‌شه.

      3. جعفر کریمیان گفت:

        سلام من هرشب نصف مصرف میکنم میخوام ترک کنم ایا خطری برایم داره اونم بخاطر استرس استفاده میکنم لطفا کمکم کنین میترسم قطع کنم.مرسی مسعود ۵۷ سالمه

        1. سیروس ناصحی گفت:

          به تدریج کم کن برای قوت قلب یدونش تو جیبت همیشه همراهت باشه . برای شما هنگام ترک مصرف قرص پروپونانولول ۲۰ جواب میده . برا مصرف اون نترس وابستگی کلونازپامو نداره فقط استرستو کم میکنه تو اونم زیاده روی نکن ممکنه ضربان قلبت به شدت پایین بیاد که خطرناکه

      4. نوریه گفت:

        ‌سلام من سه سال هست که کلونازپام استفاده می کنم، اما تحت نظر دکتر نیستم، چطور می تونم این دارو رو ترک کنم؟؟ چون چند بار امتحان کردم یعنی نصف کردم، مثلا یک هفته، اما حالم خیلی بد شد و دوباره شروعش کردم. می تونین راهنماییم کنین؟

        1. انیس سعادت گفت:

          سلام همراه گرامی
          برای مصرف دارو بهتره که تحت نظر باشید. اما در شرایط شما برای قطع حتما تحت نظر دکتر باشید.

      5. کیومرث گفت:

        با سلام و سپاس از متن آموزنده شما …چطور میشه خود قرص گلنوازپام رو از بدن سم زدایی کرد .شب موقع خواب میخورم راحت میخوایم .و اصلان به چیزی هم فکر نمیکنم .ولی روز خسته و کسل و بی حال هستم .قبلان اینجور نبودم .البته ی مشکلات عاطفی شدید هم برام پیش آوردن .به لطف خدا زمان حل کرده .موضوع فراموش کردن اون رابطه ست و انرژی دوباره من هست ممنون میشم اظهار نظر کنید و راهنمایی با سپاس Kumars.1353@Yahoo

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام آقای کدیور
          وقت بخیر
          توصیه می‌کنیم برای تنظیم دوز دارو یا تجویز داروی جدید به متخصص روانپزشک مراجعه کنین.
          امیدواریم سلامت و شاد باشین
          کسب نوبت از متخصص روانپزشک:
          لیست متخصصین روانپزشک

      6. ناشناس گفت:

        سلام برای من هم خوبه ولی الان که ۶ ماه گذشته فکرهای منفی میاد برام و مرتب رد میکنم نمیدونم از این قرصه

      7. ناشناس گفت:

        سلام من ده ساله شب موقع خواب یک سوم قرص کلورونازپام رااستفاده میکنم وتوی این ده سال اصلا اضافش نکردم وخیلی راضی هستم ولی اگریک شب اتفاقی فراموش کنم نخورم خوابم نمیرود دوستان نگران نباشیداویل مصرف صبحها خیلی سرحال ازخواب بیدارمیشم ولی بعضیها میگن صبح خواب آلودمیشم این هم با استفاده کم با مرورزمان عادی میشه توصیه من به دوستان اینه تا امکان داره با مرورزمان کمترشود.

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سپاس از شما

    2. مژی گفت:

      من خواهرم مدام میخوره چند تا چند تا و میخوابه، رفتاراش بد شده، هرچی بهش میگم نخور میخوره و اکثرا خوابه، نمیدونم باهاش چیکار کنم، چرا این داروهارو راحت میفروشن

      1. ارسلان گفت:

        دقیقا یکی از علائمش پرخاشگری و حالت بی احترامی

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          بله مصرف این دارو در برخی افراد باعث پرخاشگری می‌شود.

      2. حسین تهی گفت:

        سلام میخواستم بپرسم مصرف این دارو باعث حواس پرتی میشه؟مثلا بخوابی بعد بیدار شی بری یه کاری کنی یچیزو جا به جا کنی مثلا و بعد برگردی بخوابی و صبح که بیدار شدی هیچکدوم کارهایی که کردی اصلا هیچیش یادت نمونده باشه؟

        1. همیار دکترتو گفت:

          سلام همراه گرامی
          بله این قرص می تونه باعث فراموشی کوتاه مدت شود

      3. محمد گفت:

        این قرص مخصوص برای اعصاب روان تشنج وسرع میباشد ۱۱ساله ۱دوم قرص مصرف میکنم خیلی راضیم ۱۱سال پیش هرثانیه میموردم روحم تو گلوم بود ۴۷دکتر تو ارومیه وتبریز رفتم همه شان تخصص بودن اما نتیجه نگرفتم تا یه دکتر عمومی منو فرستاد پیش دکتر روان پزشک شکر خدا با این دارو استرس‌ اضطراب سرع ازمن دور شدن حالم خیلی خوب است

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله دقیقا
          خوشحالیم که حالتان خوب ایت
          تندرست باشید

      4. محمد قاسمی گفت:

        این قرص مخصوص برای اعصاب روان تشنج وسرع میباشد ۱۱ساله ۱دوم قرص مصرف میکنم خیلی راضیم ۱۱سال پیش هرثانیه میموردم روحم تو گلوم بود ۴۷دکتر تو ارومیه وتبریز رفتم همه شان تخصص بودن اما نتیجه نگرفتم تا یه دکتر عمومی منو فرستاد پیش دکتر روان پزشک شکر خدا با این دارو استرس‌ اضطراب سرع ازمن دور شدن حالم خیلی خوب است

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله دقیقا
          خوشحالیم که حالتان خوب ایت
          تندرست باشید