انواع ایمپلنت آلمانی چه ویژگی هایی دارند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع ایمپلنت آلمانی از کیفیت و استحکام خوبی برخوردار هستند. شرکت‌های آلمانی در ساخت ایمپلنت مطرح بوده و در بسیاری از کشورهای پیشرفته از این ایمپلنت‌ها استفاده می‌شود و معمولا قیمت آنها بالا است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
انواع ایمپلنت آلمانی چه ویژگی هایی دارند؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

انواع ایمپلنت آلمانی

اگر به دنبال بهترین و باکیفیت‌ترین ایمپلنت هستید، بدون شک انواع ایمپلنت آلمانی بهترین گزینه برای شما است. بهتر است قبل از کاشت ایمپلنت این مطلب را تا انتها بخوانید و با بهترین برندهای ایمپلنت آلمانی آشنا شوید. در ادامه توضیح می‌دهیم، کدام ایمپلنت‌های آلمانی در ایران استفاده شده و چه کیفیتی دارند؟ مزایای استفاده از برندهای آلمانی چیست و در میان انواع برند آلمانی، کدام یک از بقیه بهتر است؟

اگر قصد کاشت دندان دارید و می‌خواهید از میان انواع ایمپلنت بهترین گزینه را انتخاب کنید، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام ایمپلنت می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین، متنی و تلفنی وجود دارد.

انواع ایمپلنت آلمانی کدام است؟

آلمان بزرگ‌ترین تولیدکننده اروپا و چهارمین تولیدکننده در جهان است. این کشور در حمل‌ونقل، محصولات شیمیایی و تجهیزات الکترونیک در جهان مطرح است. آلمان در ساخت ایمپلنت‌های دندانی باکیفیت نیز در جهان جز بهترین‌ها بوده و تولیدکنندگان ایمپلنت آلمانی همیشه پیشتاز بوده‌اند.

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان از دست رفته است. اما برای کاشت دندان باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشت تا بعد از جراحی با عوارض جدی روبرو نشوید. علاوه بر مهارت و تجربه دندانپزشک، کیفیت و نوع ساخت ایمپلنت اهمیت زیادی دارد.

در ادامه رایج‌ترین ایمپلنت‌های آلمانی که در ایران استفاده می‌شوند، ذکر کرده و سطح کیفیت و قیمت هر یک از آنها را توضیح می‌دهیم.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

۱. ایمپلنت آلمانی  ICX

ایمپلنت ICX توسط شرکت Medentis Medical GmbH ساخته می‌شود. در ساخت این ایمپلنت‌ها از تکنولوژی پیشرفته استفاده شده، اما قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. برای طراحی و ساخت ایمپلنت‌های این شرکت پزشکان، تکنسین‌های دندانپزشکی و دانشمندان دانشگاه‌های مطرح فعالیت داشته‌اند.

در ساخت ایمپلنت‌ها از موادی استفاده شده است که هیچ‌گونه آلرژی ایجاد نمی‌کند. شکل مخروطی آن باعث می‌شود، تحرک ایمپلنت به حداقل برسد. ایمپلنت ICX استحکام بسیار زیادی داشته و احتمال شکستن آن خیلی کم است. پوشش آن آب‌دوست بوده که باعث کاهش طول دوره بهبودی می‌شود.

۲. ایمپلنت آلمانی General

شرکت ایمپلنت جنرال در سال ۱۹۹۸ در آلمان تاسیس شد. بیش از ۸ مدل ایمپلنت در این شرکت ساخته شده است. ایمپلنت جنرال شکل مخروطی داشته و داخل استخوان کمترین تحرک را دارد. در بسیاری از کشورهای پیشرفته دندانپزشکان از ایمپلنت آلمانی جنرال استفاده می‌کنند.

متن انگلیسی:
For those looking to smile more confidently again and talk and chew with more ease, German implants are a good solution.
ترجمه فارسی:
برای افرادی که به دنبال لبخند زدن با اعتماد به نفس بیشتر و صحبت کردن و جویدن راحت‌تر هستند، ایمپلنت آلمانی راه حل خوبی است.

به نقل از سایت trate

۳. ایمپلنت آلمانی DRS (Ratio)

ایمپلنت Ratio یکی از انواع ایمپلنت آلمانی است که بسیاری از دندانپزشکان از آن استفاده می‌کنند. بیش از ۲۰ سال است که ایمپلنت‌های Ratio در سطح جهانی استفاده می‌شوند و بیش از ۱۲ مدل ایمپلنت با شکل مخروطی و مستقیم در این شرکت ساخته می‌شود. پیشرفته‌ترین ایمپلنت برند Ratio سطح سرامیکی داشته که کیفیت و استحکام بسیار بالایی دارد.

ایمپلنت bego آلمان چیست؟
ایمپلنت آلمانی Bego به گونه‌ای طراحی شده است که بدون هیچ تحرکی داخل استخوان فک قرار بگیرد.

۴. ایمپلنت bego آلمان

ایمپلنت آلمانی Bego در سال ۱۸۹۰ در آلمان تاسیس شد. در بیشتر از ۸۳ کشور دنیا از این ایمپلنت برای کاشت دندان استفاده می‌شود. این شرکت پیشرفت‌های زیادی در ساخت ایمپلنت دارد. ایمپلنت Bego همانند بسیاری از برندهای آلمانی به شکل مخروطی طراحی می‌شود. این شکل باعث عدم تحرک ایمپلنت داخل استخوان شده و بسیاری از عوارض را کاهش می‌دهد.

۵. ایمپلنت آلمانی Argon

برند Argon در ساخت ایمپلنت‌های مخروطی پیشتاز بوده و به همین دلیل شهرت زیادی دارد. این شرکت تمامی سیستم‌های ایمپلنت و پیوند آلوژنیک را منحصرا در آلمان تولید می‌کند. Argon در کیفیت و ایمنی مطرح بوده و تست‌های مختلفی برای بارگذاری و اتصال ایمپلنت به اباتمنت انجام می‌دهد.

ایمپلنت‌های مخروطی این شرکت شیب ۱٫۵ درجه داشته که باعث تناسب نیرو می‌شود. این شرکت همچنین در ساخت ایمپلنت‌های دیجیتال و بهینه‌سازی آنها اقدامات موثری انجام داده است.

۶. ایمپلنت آلمانی Xive

ایمپلنت آلمانی Xive یکی از انواع روکش ایمپلنت است که در بسیاری از کشورها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این شرکت بیش از ۱۰۰ سال است که در زمینه کاشت دندان فعالیت می‌کند. ایمپلنت Xive هم به‌صورت ایمپلنت‌های معمولی دومرحله‌ای و هم به‌صورت ایمپلنت پانچ تولید می‌شود. ایمپلنت XiVE 3.0 برای افرادی که مشکلات استخوان داشته یا دندان‌های جلویی را ازدست‌داده‌اند، استفاده می‌شود.

برند آلمانی Xive از جنس تیتانیوم خالص بوده و هیچ‌گونه واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند. سطح این ایمپلنت‌ها متخلخل بوده و باعث همجوشی بهتر استخوان با ایمپلنت می‌شود. این شرکت به زیبایی‌شناسی نیز توجه ویژه‌ای داشته و روکش‌هایی طراحی می‌کند که بسیار شبیه به دندان طبیعی باشد.

ایمپلنت آلمانی Xive جز ایمپلنت‌های گران محسوب می‌شود. این نوع ایمپلنت‌ها کیفیت و استحکام بسیار بالایی داشته و به‌خوبی با استخوان فک ادغام می‌شوند. بسیاری از دندانپزشکان خاطرنشان می‌کنند که این ایمپلنت در ۹۹.۶% موارد درمان موفقیت‌آمیزی ارائه داده و یکی از راحت‌ترین ایمپلنت‌ها حین جراحی است.

کدامیک از ایمپلنت‌های آلمانی برای شما مناسب‌تر است؟

همین حالا از دندانپزشک مشاوره بگیرید!

۷. ایمپلنت آلمانی Alphatech

یکی از بهترین انواع ایمپلنت آلمانی برند Alphatech است. ایملپنت‌های Alphatech از تیتانیوم خالص درجه ۴ و ۵ ساخته می‌شود. پایه آنها شش‌ضلعی بوده و بدون تحرک درون استخوان قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۱۱ این شرکت از سیستم زاویه‌بندی استفاده کرد. این سیستم باعث می‌شود، بتوان حداقل ۴ ایمپلنت در فک پایین و ۶ ایمپلنت در فک بالا قرار داد.

۸. ایمپلنت آلمانی Ritter

سیستم ایمپلنت آلمانی Ritter در عین ساده بودن بسیار پیشرفته است. آنها از جنس تیتانیوم درجه ۵ با کیفیت بالا ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است، درجه ۵ به معنای کیفیت پایین یا بالای ایمپلنت نیست. در هرکدام از گریدها تیتانیوم با مواد خاصی ترکیب شده است تا بهترین متریال تولید شود.

در این شرکت ایمپلنت‌ها تحت فرایند سندبلاست قرار می‌گیرند. این فرایند تفاوت زیادی ایجاد کرده و باعث می‌شود، پروتئین‌های پلاسما و خون در ریز منافذ ایمپلنت جمع شوند. در نتیجه پیوند با استخوان و بهبودی سریع‌تر اتفاق میفتد.

انواع ایمپلنت آلمانی برای چه افرادی مناسب است؟
ایمپلنت‌های آلمانی کیفیت خوبی داشته و می‌توان تا سال‌های طولانی از آنها استفاده کرد.

ایمپلنت آلمانی بهتره یا کره ای؟

انواع ایمپلنت کره ای کیفیت و استحکام مناسبی دارند. اما اگر به دنبال بهترین ایمپلنت هستید، بهتر است سراغ برندهای آلمانی بروید. استحکام و کیفیت ایمپلنت های آلمانی بسیار بالاتر بوده و طول عمر بیشتری دارند. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که قیمت آنها بالاتر از ایمپلنت‌های کره‌ای است.

ایمپلنت آلمانی یا سوئیسی؟ کدام بهتر است؟

تعیین اینکه بین ایمپلنت آلمانی یا ایمپلنت سوئیسی کدام بهتر است به عوامل مختلفی مانند ترجیح شخصی، شرایط خاص بیمار و میزان هزینه پرداختی بستگی دارد. هر دو سیستم ایمپلنت آلمانی و سوئیسی به دلیل کیفیت و دقت بالای ساخت مشهور هستند.

ایمپلنت های آلمانی مناسب چه افرادی است؟

قبل از اینکه اقدام به کاشت ایمپلنت دندان آلمانی کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • افرادی که یک یا چند دندان از دست رفته دارند
  • کسانی که از سلامت دهان و دندان برخوردار هستند (عفونت یا تحلیل لثه ندارند)
  • تراکم استخوان کافی برای ادغام ایمپلنت دارند.
ایمپلنت های آلمانی مناسب چه افرادی است؟
انواع ایمپلنت آلمانی استحکام خوبی دارد.

مزایای انواع ایمپلنت آلمانی چیست؟

بسیاری از دندانپزشکان استفاده از ایمپلنت آلمانی را پیشنهاد می‌دهند. علت آن مزایای زیاد این نوع ایمپلنت‌ها است. مهم‌ترین مزایای آن عبارتند از:

  • کیفیت بالا
  • استحکام ایمپلنت
  • شکل مخروطی ایمپلنت و عدم تحرک آن
  • طول عمر بالای این نوع ایمپلنت‌ها.

بیشتر انواع ایمپلنت آلمانی شکل مخروطی داشته و طوری درون استخوان فک قرار می‌گیرند که ایمپلنت هیچ تحرکی نداشته باشد.

عمر ایمپلنت آلمانی چقدر است؟

این نوع ایمپلنت از برندهای بسیار مقاوم است و حدود ۲۰ تا ۲۵ سال عمر می‌کند.

معایب انواع ایمپلنت آلمانی چیست؟

ایمپلنت های آلمانی کیفیت و استحکام بالایی دارند. اما مهم‌ترین نکته منفی دررابطه‌با این ایمپلنت‌ها قیمت بالای آنها است. بیشتر برندهای آلمانی قیمت بالایی داشته و به همین دلیل برخی افراد از برندهای کره‌ای یا ایرانی استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ایمپلنت آلمانی و مزایا و معایب آنها بهتر است با دندانپزشک مشاوره داشته باشید.

بهترین برند ایمپلنت آلمانی در ایران چیست؟ با دندانپزشک مشورت کن!

قیمت انواع ایمپلنت آلمانی در دکترِتو کلینیک

برندهای آلمانی جز گران‌ترین‌ها بوده و باید برای هر واحد دندان هزینه زیادی کرد. در جدول زیر می‌توانید قیمت برخی از برندهای ایمپلنت رایج را مشاهده کنید. اگر قصد کاشت ایمپلنت را دارید، برای اطلاع از قیمت انواع ایمپلنت آلمانی به بخش قیمت ایمپلنت دندان در دکترِتو کلینیک مراجعه کنید.

برند ایمپلنت آلمانیمیانگین قیمت به تومان
قیمت ایمپلنت آلمانی icxحدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
قیمت ایمپلنت آلمانی bio3حدود ۱۴ میلیون تومان
Generalحدود ۱۱ میلیون تومان به بالا
ایمپلنت آلمانی بگو begoحدود ۱۴ میلیون تومان
آرگونبین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان
قیمت حدودی ایمپلنت‌های آلمانی در سال ۱۴۰۲

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

انواع ایمپلنت آلمانی در بازار وجود دارد که جز بهترین و باکیفیت‌ترین ایمپلنت‌ها محسوب می‌شوند. البته برندهای آلمانی جز ایمپلنت‌های گران‌قیمت بوده و برخی از آنها از انواع top level محسوب می‌شوند. ایمپلنت‌های آلمانی استحکام و کیفیت بسیار بالایی دارند و در بیش از ۹۸٪ موارد، درمانی موفقیت‌آمیز را به دنبال دارند.

دندانپزشکان در ایران از انواع برندهای آلمانی ایمپلنت مانند ICX، General، Ratio، Bego و Argon استفاده می‌کنند. تمامی این برندها در سطح جهانی مطرح بوده و کیفیت بالایی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ایمپلنت آلمانی و کاشت دندان می‌توانید از طریق سایت دکترتو با دکتر دندانپزشک در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر دندانپزشک آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

برندهای آلمانی همگی کیفیت و استحکام بسیار بالایی دارند. شما می‌توانید به‌راحتی هر یک از این ایمپلنت‌ها را انتخاب کنید. در میان برندهای ذکر شده ایمپلنت Argon و Bego معروف‌تر بوده و دندانپزشکان بیشتر از آنها استفاده می‌کنند.

ایمپلنت‌های آلمانی معمولا جز ایمپلنت‌های گران‌قیمت هستند. اما در زمان برآورد هزینه‌ها باید به هزینه روکش و اقدامات جانبی توجه داشته باشید. روکش باتوجه‌به جنس آن قیمت متفاوتی دارد. گاهی ممکن است قبل از کاشت دندان به جراحی‌هایی مانند کشیدن دندان، پیوند استخوان یا جراحی لثه نیاز داشته باشید.

ایمپلنت‌های آلمانی استحکام و کیفیت بسیار بالایی دارند و در بیش از ۹۸٪ موارد، درمانی موفقیت‌آمیز را به دنبال دارند.

خیر، در زمان کاشت دندان، متخصصان از بی‌حسی استفاده می‌کنند و دردی را احساس نخواهید کرد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره انواع ایمپلنت آلمانی

  1. فهیمه،تهران گفت:

    تشکر…ازاطلاعاتی که در خصوص ایمپلنت های آلمانی دادید.
    سپاسگزارم…آرزوی سلامتی ونشاط دارم.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از لطف و توجه شما
      تندرست باشید