انواع ایمپلنت سوئیسی به همراه قیمت و ویژگی های آنها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع ایمپلنت سوئیسی دندان در دسته بهترین و باکیفیت‌ترین ایمپلنت‌ها قرار می‌گیرند و اولین پیشنهاد دندانپزشکان هستند. پایه آنها مخروطی بوده و با کمترین حرکت در استخوان فک قرار می‌گیرند اما قیمت آنها نسبت به ایمپلنت‌های دیگر بیشتر است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
انواع ایمپلنت سوئیسی به همراه قیمت و ویژگی های آنها

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

انواع ایمپلنت سوئیسی

انواع ایمپلنت سوئیسی به دلیل کیفیت و دقت بالای خود شناخته شده‌اند. آنها انواع مختلفی از ایمپلنت‌های ریشه‌ای، پلیت فرم و زیر پریوستال را شامل می‌شوند که هر کدام مزایای منحصر به فردی دارند. در حالی که ایمپلنت‌های سوئیسی ممکن است هزینه بالاتری نسبت به سایر برندها داشته باشند، اما میزان موفقیت کاشت آن‌ها در بلندمدت بیشتر است.

درصورتی‌که قصد کاشت روکش دندان را دارید و می‌خواهید بهترین برند ایمپلنت را انتخاب کنید، حتما با دندانپزشک مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره غیرحضوری با دندانپزشک هم وجود دارد.

انواع ایمپلنت سوئیسی کدام است؟

انواع روکش ایمپلنت سوئیسی در جهان مطرح بوده و بسیاری از دندانپزشکان در کشورهای مختلف از آنها استفاده می‌کنند. ایمپلنت های سوئیسی کیفیت عالی داشته و طول عمر بالایی دارند. برخی از برندهای سوئیسی top level بوده و باید برای کاشت آنها هزینه زیادی را در نظر بگیرید.

ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، برای بازگرداندن زیبایی لبخند می‌توانید از روش کاشت دندان استفاده کنید. برندهای مختلف ایمپلنت در کشورهای زیادی تولید می‌شود. یکی از بهترین انواع ایمپلنت، ایمپلنت‌های ساخت سوئیس است.

در ادامه تعدادی از رایج‌ترین انواع ایمپلنت سوئیسی در ایران را ذکر کرده و کیفیت و استحکام هر یک را بررسی می‌کنیم.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

۱. ایمپلنت سوئیسی اشترومن  (ITI)

ایمپلنت اشترومن سوئیس یکی از بهترین ایمپلنت‌های سوئیسی بوده و در بیش از ۷۰ کشور از آن استفاده می‌شود. شرکت اشترومن اولین شرکت است که ایمپلنت‌هایی با سطح آب‌دوست را طراحی کرد. این نوع ایمپلنت‌ها روند بهبودی را کاهش داده و این زمان را از ۶ تا ۸ هفته به ۳ تا ۴ هفته می‌رسانند.

یکی از مزیت‌های ایمپلنت سوئیسی اشترومن سیستم استریلیزاسیون کامل است. این ایمپلنت‌ها ۹۹.۹۹٪ استریل بوده و از بسیاری عوارض جلوگیری می‌کنند. شرکت اشترومن در ۵۰ سال انواع آزمایش‌ها را بر اساس دانش فنی انجام داده و نرخ موفقیت ۹۸.۸% را ثبت کرده است. طول عمر ایمپلنت سوئیسی اشترومن ۱۰ سال بوده و ۹۷٪ بیماران درمان موفقیت‌آمیز داشته‌اند.

ایمپلنت سوئیسی اشترومن  (ITI) چیست؟
ایمپلنت اشترومن یکی از بهترین انواع ایمپلنت سوئیسی است.

۲. ایمپلنت سوئیسی SPI

یکی از بهترین انواع ایمپلنت سوئیسی برند SPI است. این ایمپلنت‌ها در ترکیب با پروتزهای ثابت و متحرک استفاده می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده ۹۷.۵% از درمان‌ها با ایمپلنت موفقیت‌آمیز است. ایمپلنت SPI ساخت شرکت Thommen Medical بوده و برای طراحی و تولید آنها با موسسات علمی و دندانپزشکان برجسته همکاری شده است.

این شرکت در سال ۱۹۷۵ در سوئیس تاسیس شد. حدود ۱۱ نوع ایمپلنت در سطح استخوان و بافت لثه در این شرکت ساخته شده است. در بیش از ۲۵ کشور، دندانپزشکان از ایمپلنت سوئیسی SPI استفاده می‌کنند.

۳. ایمپلنت سوئیسی SIC

ایمپلنت SIC اولین‌بار توسط پروفسور دکتر ویلفرد در شیلی تولید شد. اما این شرکت در سال ۲۰۰۳ در سوئیس تاسیس شد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ ایمپلنت‌های طراحی شده توسط پروفسور دکتر ویلفرد را خریداری کرده و سیستم ایمپلنت‌های خود را در آلمان و سوئیس راه‌اندازی کرد.

این ایمپلنت‌ها از جنس تیتانیوم استاندارد بوده و به دلیل شکل مخروطی ریز حرکات ایمپلنت مهار می‌شود. در ایمپلنت‌های SIC از ذرات زیرکونیا استفاده می‌شود. این ساختار باعث ادغام سریع‌تر و ایمن‌تر ایمپلنت با استخوان فک می‌شود.

آیا ایمپلنت سوئیسی بهترین انتخاب برای شماست؟

همین حالا از دندانپزشک مشاوره بگیر!

۴. ایمپلنت سوئیسی بیودنتا

این شرکت در دو گروه اصلی محصولاتی را تولید می‌کند. شرکت بیودنتا علاوه بر سیستم‌های ایمپلنت دندانی، سیستم‌های دیجیتال دندانپزشکی را نیز تولید می‌کند. ایمپلنت بیودنتا پایداری خوبی داشته و به‌سرعت با استخوان ادغام می‌شود. شکل آنها مخروطی بوده و به دلیل اتصال ۶ درجه حرکات ریز ایمپلنت در استخوان را مهار می‌کند.

شما می‌توانید برای انواع ترمیم از ایمپلنت تک‌واحدی تا کاشت تمامی دندان‌ها از ایمپلنت بیودنتا استفاده کنید. اباتمنت‌های آن نیز هم به‌صورت سفارشی و هم استوک در دسترس هستند.

۵. ایمپلنت سوئیسی TRI

بیش از ۲۵ سال است که در ۵۰ کشور از ایمپلنت‌های سوئیسی TRI استفاده می‌شود. این ایمپلنت کیفیت بسیار بالایی داشته و در عین سادگی بسیار پیشرفته است. ایمپلنت‌های جدید این شرکت برای فناوری‌های تولید دیجیتال نیز توسعه یافته است. در فرایند تولید ۲۴ معیار بررسی می‌شود تا کیفیت هر محصول به طور دقیق اندازه‌گیری شود.

ایمپلنت‌های دیجیتال TRI مزایای زیادی داشته که مهم‌ترین آن عدم نیاز به اباتمنت است. خطر التهاب و شل شدن ایمپلنت در این مدل بسیار کم است.

ایمپلنت سوئیسی TRI چیست؟
برای کاشت یک دندان یا همه دندان‌ها می‌توان از ایمپلنت بیودنتا استفاده کرد.

۶. ایمپلنت سوئیسی دکتر ایده

برای ساخت ایمپلنت ایده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی ساخت بر پایه آخرین دانش استفاده شده است. اگر در بخش عمومی ایمپلنت استخوان کمی داشته باشید، اما در قسمت افقی استخوان به‌اندازه کافی وجود داشته باشد، ایمپلنت ایده بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

این شرکت در ساخت ایمپلنت‌های فوری نیز اقدامات موثری انجام داده است. شما می‌توانید بلافاصله بعد از کشیدن دندان ایمپلنت را استفاده کنید. این شرکت در سال ۱۹۵۴ در سوئیس تاسیس شد. بیش از ۸۴ نوع ایمپلنت در سطح استخوان و بافت لثه در این شرکت تولید می‌شود. ایمپلنت‌ها هم به شکل مخروطی و هم به شکل مستقیم ساخته می‌شوند. در بیش از ۹ کشور پیشرفته دنیا دندانپزشکان از این ایمپلنت برای کاشت دندان بیماران استفاده می‌کنند.

تفاوت ایمپلنت های سوئیسی با کره ای در چیست؟

ایمپلنت‌های سوئیسی از کیفیت و استحکام بسیار خوبی برخوردار هستند. ایمپلنت کره ای نیز کیفیت خوبی دارد؛ اما در مقایسه با ایمپلنت‌های سوئیسی ضعیف است. اگر قیمت ایمپلنت برای شما مهم نیست، برندهای سوئیسی گزینه بهتری هستند. البته لازم به ذکر است قطعات و تجهیزات ایمپلنت‌های کره‌ای نسبت به سوئیسی راحت‌تر در دسترس قرار می‌گیرند.

تفاوت ایمپلنت های سوئیسی با کره ای در چیست؟
ایمپلنت‌های سوئیسی از کیفیت و استحکام بسیار خوبی برخوردار هستند.

مزایای انواع ایمپلنت سوئیسی چیست؟

ایمپلنت‌های سوئیسی بسیار پرطرف‌دار بوده و بسیاری از دندانپزشکان در سراسر دنیا آنها را پیشنهاد می‌دهند. اصلی‌ترین مزیت انواع ایمپلنت سوئیسی شامل موارد زیر است:

  • کیفیت بسیار بالای ایمپلنت‌ها به خصوص ایمپلنت سوئیسی دیجیتالی
  • استحکام و طول عمر بالا
  • تهیه ایمپلنت به شکل مخروطی برای کاهش ریز حرکات در استخوان فک
  • طیف گسترده قیمت.

متن انگلیسی:
Swiss dental implants are renowned for their exceptional quality, precision, and innovation and offers reliable long-term results.
ترجمه فارسی:
ایمپلنت‌های دندان سوئیسی به دلیل کیفیت استثنایی، دقت و نوآوری مشهور هستند و نتایج بلندمدت قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند.

به نقل از سایت thailanddentalimplant

عوارض و معایب انواع ایمپلنت سوئیسی چیست؟

انواع ایمپلنت سوئیسی از نظر کیفیت و استحکام جز بهترین‌ها در ایران هستند. شاید تنها نکته منفی دررابطه‌با برندهای سوئیسی قیمت بالای آنها باشد. البته ایمپلنت های سوئیسی قیمت‌های مختلفی داشته، اما نسبت به برندهای کره‌ای و ایرانی گران هستند.

می‌خوای با کمترین هزینه ایمپلنت دندان انجام بدی؟ همین حالا نوبت بگیر!

قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی در دکترِتو کلینیک

به‌طورکلی هزینه ایمپلنت دندان به نسبت بالا است. کاشت دندان جز خدمات دندانپزشکی گران‌قیمت بوده و هزینه‌های جانبی نیز به آن اضافه می‌شود. اگر می‌خواهید برای کاشت دندان از ایمپلنت های سوئیسی استفاده کنید، باید بدانید که قیمت آنها از برخی برندهای کشورهای دیگر بالاتر است. اگر می‌خواهید از به‌روزترین قیمت ایمپلنت دندان آگاه شوید، به دکترِتو کلینیک مراجعه کنید.

لازم به ذکر است قیمت‌های عنوان شده مربوط به ایمپلنت همراه با روکش PFM است. اگر می‌خواهید از روکش زیرکونیا استفاده کنید، به هزینه هر واحد دندان حدود ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان یا بیشتر اضافه می‌شود.

برند ایمپلنت دندان سوئیسیمیانگین قیمت به تومان
قیمت ایمپلنت سوئیسی اشترومن Roxalidحدود ۲۵ میلیون تومان
هزینه ایمپلنت سوئیسی اشترومن SLActiveحدود ۲۶ میلیون تومان
قیمت ایمپلنت آیرسحدود ۱۴ میلیون تومان
قیمت ایمپلنت سوئیسی SPIحدود ۲۵ میلیون تومان
SGSحدود ۱۱ میلیون تومان
قیمت ایمپلنت سوئیسی SICحدود ۱۳ میلیون تومان
هزینه ایمپلنت سوئیسی ITIحدود ۱۳ میلیون تومان
هزینه ایمپلنت سوئیسی نئودنتحدود ۱۱ میلیون تومان
قیمت ایمپلنت سوئیسی و برندهای مختلف آن تا سال ۱۴۰۲

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر می‌خواهید از انواع ایمپلنت سوئیسی برای کاشت دندان استفاده کنید، باید تفاوت انواع این برندها را بدانید. به‌طورکلی برندهای سوئیسی جز بهترین‌ها در بازار جهانی بوده و در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای کاشت دندان از این ایمپلنت‌ها استفاده می‌شود. بهترین ایمپلنت‌های سوئیسی که دندانپزشکان ایرانی آنها را توصیه می‌کنند، شامل ایمپلنت اشترومن، SPI، SIC و TRI می‌شود.

ایمپلنت‌های سوئیسی بسیار باکیفیت و مستحکم هستند. این ایمپلنت‌ها داخل استخوان فک شل نشده و احتمال شکستن آنها خیلی کم است. البته آنها نسبت به ایمپلنت‌های کره‌ای و ایرانی قیمت بالاتری داشته و با انواع ایمپلنت‌ آلمانی در یک سطح هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ایمپلنت سوئیسی و اقدام برای کاشت دندان باید با دکتر دندانپزشک باتجربه و ماهر مشورت کنید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر دندانپزشک آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

انواع ایمپلنت سوئیسی جز برندهای خوب بوده و دندانپزشکان آنها را توصیه می‌کنند. اما اگر در میان برندهای مختلف سوئیسی به دنبال بهترین گزینه هستید، ایمپلنت‌های sic و اشترومن می‌توانند بهترین گزینه باشند.

ایمپلنت‌های سوئیسی به دلیل کیفیت و استحکام بالا و مطرح بودن در سطح جهانی قیمت بالاتری دارند. به‌طوری‌که ارزان‌ترین ایمپلنت سوئیسی با میانگین قیمت ایمپلنت‌های کره‌ای قیمت یکسانی دارد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن