ایمپلنت اشترومن سوئیس و مهمترین دلایل برای انتخاب آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ایمپلنت اشترومن سوئیس یکی از بهترین برندهای ایمپلنت است. جنس این ایمپلنت‌ از تیتانیوم بوده و برخی از آنها زیرکونیوم دارند. به همین علت استحکام و کیفیت آن بسیار بالا است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
ایمپلنت اشترومن سوئیس و مهمترین دلایل برای انتخاب آن

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

اگر قصد انجام ایمپلنت را دارید، احتمالا انواع برندها را جستجو کرده و نام ایمپلنت اشترومن سوئیس را شنیده‌اید. این برند جز بهترین برندهای ایمپلنت است که بسیاری از دندانپزشکان از آن استفاده می‌کنند. اگر دندانپزشک شما این برند سوئیسی را پیشنهاد کرده یا از میان انواع ایمپلنت می‌خواهید برند اشترومن را انتخاب کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

درصورتی‌که قصد کاشت دندان خود را دارید و می‌خواهید بهترین نوع آن را انتخاب کنید، حتما در این مورد با دندانپزشک مشورت کنید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین، متنی و تلفنی وجود دارد.

ایمپلنت اشترومن سوئیس چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. اگر می‌خواهید فضای خالی بین دندان‌های خود را با کاشت دندان پر کنید، باید برندهای مختلف ایمپلنت را بررسی کنید. انواع برندهای ایرانی، کره‌ای، سوئیسی، آلمانی و آمریکایی در ایران موجود است. برخی برندها ارزان‌تر هستند و برخی دیگر به دلیل کیفیت بالا و طول عمر زیاد قیمت بیشتری دارند.

یکی از محبوب‌ترین ایمپلنت‌ها بین دندانپزشکان ایمپلنت دندان سوئیسی اشترومن است. در بیش از ۱۰۰ کشور جهان از این برند برای کاشت دندان استفاده می‌شود. برند اشترومن با دانشگاه‌ها، کارشناسان و جوامع علمی پیشرفته همکاری می‌کند تا باکیفیت‌ترین ایمپلنت‌ها را تولید کند.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

تاریخچه ایمپلنت اشترومن سوئیس

شرکت اشترومن در سال ۱۹۵۴ در سوئیس تاسیس شد. این شرکت ایمپلنت‌های دندان و تجهیزات جانبی آن مانند اباتمنت را تولید می‌کند. تجهیزات تولید شده توسط اشترومن کیفیت بالایی داشته، در طولانی‌مدت دوام دارند و مطالعات بالینی دقیقی برای طراحی آنها انجام می‌شود. به همین دلیل ایمپلنت اشترومن سوئیس یکی از معروف‌ترین ایمپلنت‌ها در سراسر دنیا است.

اشترومن یک تیم بین‌المللی قوی و اختصاصی از ایمپلنتولوژیست‌ها (ITI) دارد. آنها دندان‌پزشکان در کشورهای مختلف را آموزش داده و پیشرفت‌ها و تکنیک‌های جدید در صنعت ایمپلنت را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

انواع ایمپلنت اشترومن سوئیس کدامند؟

اشترومن چندین نوع ایمپلنت را طراحی کرده است. هرکدام از انواع ایمپلنت استحکام متفاوتی داشته و برای ناحیه خاصی مناسب هستند. انواع ایمپلنت اشترومن شامل موارد زیر می‌شود.

انواع ایمپلنت اشترومن سوئیس کدامند؟
ایمپلنت اشترومن سوئیس یکی از معروف‌ترین ایمپلنت‌ها در سراسر دنیا است.

۱. ایمپلنت اشترومن تیتانیومی

در نوع تیتانیومی تنها از فلز تیتانیوم استفاده شده است. این نوع ایمپلنت نسبت به انواع دیگر استحکام کمتری دارد. در انواع دیگر ایمپلنت اشترومن به دلیل استفاده از آلیاژ زیرکونیوم و تیتانیوم استحکام بیشتر است. اگر به دنبال ایمپلنت سوئیسی با قیمت مناسب هستید، این مدل ایمپلنت اشترومن می‌تواند گزینه خوبی باشد.

متن انگلیسی:
Titanium acts as a tooth replacement root in the Strohmann Swiss implant and usually lasts more than 30 years.
ترجمه فارسی:
تیتانیوم به عنوان ریشه جایگزین دندان در ایمپلنت سوئیسی اشترومن عمل می‌کند و معمولاً بیش از ۳۰ سال دوام می‌آورد.

به نقل از سایت dentusfamilydental

۲. ایمپلنت اشترومن اکتیو

این نوع ایمپلنت در مایع قرار داشته و سطحی آب‌دوست دارد. مایع به فعال ماندن سطح ایمپلنت کمک کرده و باعث کاهش دوره بهبودی می‌شود.

در دیگر ایمپلنت‌ها شما باید چندین ماه صبر کنید تا استخوان فک بهبود پیدا کرده و پایه ایمپلنت به‌خوبی با استخوان پیوند بخورد. سپس روکش روی آن قرار می‌گیرد. اما با استفاده از ایمپلنت اکتیو این مدت‌زمان کاهش پیدا کرده و می‌توان بعد از ۲ هفته قالب‌گیری را انجام داد.

ایمپلنت اشترومن اکتیو چیست؟
در نوع تیتانیومی تنها از فلز تیتانیوم استفاده شده است.

۳. ایمپلنت اشترومن sla

یکی از انواع ایمپلنت سوئیسی اشترومن، SLA است که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده و پایداری عالی و دوام طولانی مدتی را ارائه می‌دهد. طراحی ایمپلنت SLA Strohmann امکان یکپارچگی استخوانی بهینه را فراهم می‌کند و انعطاف‌پذیری، زیبایی و عملکرد بهتری را برای بیماران به‌وجود می‌آورد.

۴. ایمپلنت اشترومن روکسالید

جنس این نوع ایمپلنت آلیاژ فلزی است. از ۱۵٪ زیرکونیوم و ۸۵٪ تیتانیوم ساخته شده است. این آلیاژ نسبت به تیتانیوم خالص استحکام بیشتری دارد. زیست سازگاری و پیوند با استخوان در این آلیاژ مشابه تیتانیوم خالص است و عوارضی ایجاد نمی‌کند.

ایمپلنت روکسالید نسبت به انواع دیگر اندازه کوچک‌تری دارد. به همین دلیل احتمال پس زدن آن کمتر می‌شود. وقتی پایه ایمپلنت کوچک باشد، زمان بازسازی و بهبود استخوان هم کاهش پیدا می‌کند. ایمپلنت‌ها انواع مختلفی داشته و هرکدام مزایا و معایبی دارند. بهتر است برای انتخاب بهترین ایمپلنت دندان با دندان پزشک مشورت کنید.

ایمپلنت اشترومن انتخاب خوبی برای شماست؟

از بهترین دندانپزشک مشاوره بگیر!

جنس ایمپلنت اشترومن سوئیس چیست؟

ایمپلنت اشترومن از جنس تیتانیوم است. پایه تیتانیومی داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و شبیه به ریشه دندان طبیعی عمل می‌کند. علت استفاده از تیتانیوم این است که بدن با این فلز سازگار است. در نتیجه لثه و استخوان فک ایمپلنت را پس نزده و سریعا بهبود پیدا می‌کنند. تیتانیوم سریعا با بافت استخوان فک پیوند خورده و خطری شخص را تهدید نمی‌کند.

تیتانیوم به‌خوبی با بافت بدن پیوند می‌خورد و زیست‌سازگارترین فلز محسوب می‌شود. از این فلز حتی برای ساخت قطعاتی مانند لگن مصنوعی یا کاسه زانو استفاده می‌شود. تیتانیوم در صورت مخلوط شدن با مایعات بدن دچار خوردگی نمی‌شود و به همین دلیل عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند.

جنس تیتانیوم در ایمپلنت اشترومن باعث سازگاری بیشتر با بدن شده و احتمال بروز عوارض را به حداقل می‌رساند. تیتانیوم در تماس با مایعات بدن دچار خوردگی نمی‌شود.

جنس ایمپلنت اشترومن سوئیس چیست؟
پایه تیتانیومی داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و شبیه به ریشه دندان طبیعی عمل می‌کند.

مزایای ایمپلنت سوئیسی اشترومن چیست؟

ایمپلنت اشترومن مزایای زیادی داشته و به همین دلیل بسیاری از دندانپزشکان آن را پیشنهاد می‌دهند. برخی از مهم‌ترین مزایای آن عبارتند از:

  • رضایت بالا: حداقل ۹۵% افرادی که از این نوع ایمپلنت استفاده کرده‌اند، پس از ده سال هنوز از آن راضی هستند.
  • تسریع روند درمان: انواع اکتیو و روکسالید به‌سرعت با استخوان فک پیوند خورده و بهبود پیدا می‌کنند.
  • زیبایی بیشتر: روکش ایمپلنت‌های اشترومن بسیار طبیعی بوده و با دندان‌های طبیعی همسان دیده می‌شود.

چگونگی کاشت دندان با ایمپلنت اشترومن

قبل از انجام ایمپلنت باید سی‌تی‌اسکن انجام شود. در تصویربرداری وضعیت استخوان فک بررسی شده و استحکام و قدرت استخوان فک مشخص می‌شود. اگر استخوان استحکام کافی برای قرارگیری ایمپلنت را نداشته باشد، قبل از کاشت، پیوند استخوان انجام می‌شود. گاهی هم در عکس‌برداری مشخص می‌شود که نیاز به خارج‌کردن بخشی از دندان باقی‌مانده دارید.

پس از طی‌کردن این مراحل کاشت دندان با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. قراردادن پایه تیتانیومی در استخوان فک باعث درد و تورم برای چند روز متوالی می‌شود. پس از آن یک دوره دو تا شش‌ماهه باید بگذرد. در این مدت ایمپلنت به‌خوبی با استخوان پیوند خورده و بهبود پیدا می‌کند. سپس اباتمنت روی پایه تیتانیومی قرار می‌گیرد. گاهی ممکن است دندانپزشک در این بازه زمانی از بریج موقت استفاده کند.

طبق آماری که از سراسر دنیا به دست آمده است، ۹۵٪ افراد بعد از ده سال استفاده از ایمپلنت اشترومن سوئیس هنوز از آن راضی هستند. از طریق مهندسی دقیق سوئیس و برتری بالینی، سیستم ایمپلنت دندان اشترومن اعتماد جهانی را به خود جلب کرده است. پزشکان در بیش از ۷۰ کشور بیش از ۱۴ میلیون ایمپلنت اشترومن سوئیس را خریداری کرده‌اند.

همین الان بهترین دندانپزشک برای کاشت دندان سوئیسی را پیدا کن!

عمر ایمپلنت اشترومن چقدر است؟

میانگین طول عمر یک ایمپلنت دندان سوئیسی از ۱۰ تا ۳۰ سال است که به احتمال زیاد، بسته به سن شما هنگام کاشت ایمپلنت، تا آخر عمر باقی خواهد ماند.

قیمت ایمپلنت اشترومن سوئیس در دکترِتو کلینیک

قیمت خدمات دندانپزشکی به‌خصوص کاشت دندان بالا است. در بسیاری از مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی ایمپلنت‌های سوئیسی استفاده شده و دندانپزشک آنها را توصیه می‌کند. در میان انواع مختلف برندهای سوئیسی برند اشترومن محبوبیت ویژه‌ای دارد. برای اطلاع از به‌روزترین قیمت ایمپلنت دندان به دکترِتو کلینیک مراجعه کنید. هزینه حدودی برند اشترومن شامل موارد زیر است:

نوع ایمپلنت اشترومنمیانگین قیمت به تومانطول عمر
ایمپلنت اشترومن نئودنت۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰۱۵ سال
ایمپلنت اشترومن نئودنت اکو۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰۲۰ سال
ایمپلنت اشترومن iti تیتانیومی ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۲۰/۰۰۰/۰۰۰مادام‌العمر
ایمپلنت اشترومن iti تیتانیومی اکتیو۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۲۰/۰۰۰/۰۰۰مادام‌العمر
ایمپلنت اشترومن iti روکسالید۱۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۲۲/۰۰۰/۰۰۰مادام‌العمر
ایمپلنت اشترومن iti روکسالید اکتیو۱۶٫۵۰۰٫۰۰۰ تا ۲۴/۰۰۰/۰۰۰مادام‌العمر
قیمت ایمپلنت اشترومن سوئیس

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ایمپلنت اشترومن سوئیس یکی از بهترین برندهای ایمپلنت است که در ایران استفاده می‌شود. ایمپلنت دندان روش خوبی برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. بسیاری از دندانپزشکان در سراسر دنیا ایمپلنت‌های سوئیسی را توصیه می‌کنند. جنس پایه این ایمپلنت تیتانیوم بوده که سازگاری خوبی با بدن داشته و عوارضی ایجاد نمی‌کند. ایمپلنت اشترومن انواع مختلفی داشته که برخی ۱۵ تا ۲۰ سال عمر کرده و برخی مادام‌العمر هستند.

برای انجام ایمپلنت دندان و دریافت مشاوره درمورد انواع برند ایمپلنت می‌توانید از طریق سایت دکترتو با دکتر دندانپزشک در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر دندانپزشک آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

ایمپلنت اشترومن یکی از بهترین و باکیفیت‎ترین ایمپلنت‌ها است. اگر با هزینه آن مشکلی ندارید، می‌توانید با خیال راحت آن را انتخاب کنید. قبل از انجام ایمپلنت با هر نوع برندی سوابق پزشکی خود را به دندانپزشک اطلاع دهید. دیابت کنترل نشده، مصرف سیگار و الکل می‌توانند عوارضی را بعد از کاشت دندان ایجاد کنند. به همین دلیل کاندیدای مناسبی برای کاشت نیستند.

برند اشترومن انواع ایمپلنت را طراحی می‌کند. برخی از آنها قیمت مناسب‌تری داشته و برخی جز مدل‌های top level هستند.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ایمپلنت اشترومن سوئیس

  1. ناشناس گفت:

    ایمپلنت اشترومن تاریخ انتضاء داره وروى قیمت ان تاثیرى دارد؟
    ممنون میشم پاسخ دهید

  2. ناشناس گفت:

    سلام قیمتایمپلنت اشترومن روکسالید چه فرقى بااشترومن اکتیو داره وقیمت از١۶ تا ٢٢ شامل چه اشترومنى میشه ؟
    ممنون میشم راهنمایى بفرمایید