قیمت روانپزشکی برای هر جلسه در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قیمت روانپزشکی در بخش خصوصی برای متخصص روانپزشک ۱۷۹ هزار و برای فوق تخصص ۲۰۴ هزار تومان است. در بخش دولتی قیمت ویزیت متخصص ۴۵.۸۰۰ و فوق تخصص ۴۷.۸۰۰ تومان می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 3 دقیقه
قیمت روانپزشکی

اگر شما یا یکی از عزیزانتان دچار مشکلات اعصاب و روان هستید، بهترین گزینه مراجعه به دکتر روانپزشک است. سلامت روان به اندازه سلامت جسم مهم است و باید برای درمان روان خود و عزیزانمان وقت و هزینه بگذاریم. اما متاسفانه افراد زیادی آن را نادیده گرفته و هزینه‌ای برای مشاوره روانپزشکی در نظر نمی‌گیرند. هرگز مراقبت‌های روانپزشکی را به علت هزینه آن به تعویق نیندازید. برای گرفتن تصمیم آگاهانه دررابطه‌با خدمات روانپزشکی باید از قیمت آن مطلع باشید.

هزینه روانپزشک به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع خدمات ارائه‌شده، تجربه پزشک و میزان تحصیلات تاثیر زیادی در هزینه جلسات مشاوره خواهد داشت. هزینه‌ها در بخش عمومی با بخش خصوصی تفاوت دارد. در هنگام دریافت نوبت باید به این موارد دقت داشته باشید. در این مطلب تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۲ را ذکر می‌کنیم. عواملی که باعث افزایش قیمت ویزیت یک روانپزشک می‌شود، توضیح می‌دهیم و میانگین قیمت مشاوره با روانپزشک در جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین را عنوان می‌کنیم.

تعرفه روانپزشکی در سال ۱۴۰۲

هر ساله قیمت خدمات تشخیصی و درمانی توسط دولت اعلام می‌شود. البته این تعرفه باتوجه‌به نوع مشکل و نحوه درمان متفاوت است. روانپزشک موظف است که طبق تعرفه تعیین‌شده هزینه ویزیت را دریافت کند. در ادامه قیمت روانپزشکی در سال ۱۴۰۲ را اعلام می‌کنیم.

چه عواملی روی قیمت ویزیت روانپزشک تاثیر می گذارد؟

زمانی که صحبت از هزینه های روانپزشکی می‌شود، باید به چند فاکتور توجه داشته باشید. ممکن است این عوامل باعث افزایش ویزیت روانپزشک شوند. دقت داشته باشید که هرگونه خدمات اضافی هم ممکن است هزینه شما را بیشتر کند. از جمله عوامل تاثیرگذار روی قیمت روانپزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • محل مطب روانپزشک

هزینه ویزیت روانپزشک ممکن است در مناطق ثروتمند یا پرجمعیت بیشتر باشد. زیرا در این مناطق تقاضا برای مراجعه به روانپزشک بیشتر است.

  • نوع خدمات ارائه شده

هزینه ویزیت باتوجه‌به نوع خدمات ارائه‌شده توسط روانپزشک متفاوت است. قیمت خدماتی مانند ارزیابی روانپزشکی با مدیریت داروها یا جلسات درمانی متفاوت خواهد بود. همچنین نوع بیمه نیز در قیمت ویزیت تاثیر دارد. به همین دلیل ابتدا باید نوع خدمات موردنیاز شما مشخص شود. اگر نیاز به جلسات مدیریت دارو یا درمان داشته باشید، هزینه‌های شما افزایش پیدا می‌کند.

  • شهرت و تجربه روانپزشک

میزان تجربه و شهرت روانپزشک تاثیر زیادی در نرخ ویزیت دارد. هرچه روانپزشک تجربه و تخصص بالاتری داشته باشد، قیمت ویزیت افزایش پیدا می‌کند. حتما قبل از مراجعه به پزشک در مورد میزان تجربه، اعتبار و تحصیلات پزشک تحقیق کنید تا نتیجه مناسبی را از جلسات درمان دریافت کنید.

  • طول جلسه درمان

بدون شک هرچه تعداد جلسات درمان بیشتر شود، هزینه‌های شما افزایش پیدا می‌کند. بهتر است در جلسات اول در مورد روند درمان و تعداد جلسات موردنیاز صحبت کنید.

  • هزینه های اضافی

علاوه بر هزینه ویزیت روانپزشک شما باید به هزینه‌های دیگر هم توجه داشته باشید. به‌عنوان‌مثال هزینه هر دوره دارو باتوجه‌به نوع بیماری ممکن است زیاد باشد. گاهی پزشک برای نظارت بر سلامت روان آزمایش‌های مختلفی را تجویز می‌کند. در مورد میزان پوشش بیمه در این موارد باید با پزشک صحبت کنید.

بهترین روانپزشک‌ها رو بشناس

قیمت مناسب برای روان‌پزشک رو ببین و انتخاب کن

قیمت ویزیت روانپزشک به میزان تحصیلات و تجربه پزشک بستگی دارد.
قیمت ویزیت روانپزشک به میزان تحصیلات و تجربه پزشک بستگی دارد.

قیمت مشاوره روانپزشک در سال ۱۴۰۲

نرخ ویزیت دکتر اعصاب و روان در بخش دولتی با خصوصی تفاوت دارد. ویزیت روانپزشکان در بخش‌های مختلف را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

ویزیت روانپزشک ۱۴۰۲ در بخش دولتی

خدمات روانپزشکی در بخش دولتیقیمت به تومان
پزشکان متخصص روانپزشکی۴۵٫۸۰۰
فوق‌تخصص روانپزشکی و دوره تکمیلی تخصصی۴۷٫۸۰۰
قیمت خدمات روانپزشکی در بخش دولتی

ویزیت روانپزشک ۱۴۰۲ در بخش خصوصی

خدمات روانپزشکی در بخش خصوصیقیمت به تومان
پزشکان متخصص روانپزشکی۱۷۹٫۰۰۰
فوق‌تخصص روانپزشکی و دوره تکمیلی تخصصی۲۰۴٫۰۰۰
قیمت خدمات روانپزشکی در بخش خصوصی

ویزیت روانپزشک ۱۴۰۲ در بخش عمومی غیر دولتی

خدمات روانپزشکی در بخش عمومی غیردولتیقیمت به تومان
پزشکان متخصص روانپزشکی۸۵٫۰۰۰
فوق‌تخصص روانپزشکی و دوره تکمیلی تخصصی۹۷٫۰۰۰
قیمت خدمات روانپزشکی در بخش عمومی غیردولتی

ویزیت روانپزشک ۱۴۰۲ در بخش خیریه

خدمات روانپزشکی در بخش خیریهقیمت به تومان
پزشکان متخصص روانپزشکی۱۳۴٫۰۰۰
فوق‌تخصص روانپزشکی و دوره تکمیلی تخصصی۱۵۹٫۰۰۰
قیمت خدمات روانپزشکی در بخش خیریه

ویزیت روانپزشک در بخش خصوصی برای متخصص ۱۷۹ هزار تومان و برای فوق تخصص روانپزشکی ۲۰۴ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه مشاوره روانپزشک آنلاین و تلفنی در سال ۱۴۰۲

برای مشاوره روانپزشکی تلفنی و آنلاین تعرفه‌ای تعیین نشده است. جلسات درمانی تلفنی و آنلاین تفاوتی با جلسات حضوری ندارند و روانپزشک همان خدمات را ارائه می‌دهد. امکان تجویز دارو، آزمایش و خدمات مشاوره در جلسات آنلاین وجود دارد. به همین دلیل معمولا هزینه مشاوره آنلاین و تلفنی روانپزشک با ویزیت جلسات حضوری یکسان است.

معمولا هزینه مشاوره آنلاین و تلفنی روانپزشک با ویزیت جلسات حضوری یکسان است.

برای بهتر شدن روابطت همین الان مشاوره بگیر

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به روانپزشک

دکترتو با وجود بهترین روانپزشکان در سراسر ایران بهترین خدمات مشاوره و درمان روانپزشکی را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بر حسب نیاز خود، خدمات روانپزشکی را به‌راحتی پیدا کنید. در دکترتو علاوه بر مشاوره حضوری با بهترین روانپزشک امکان مشاوره تلفنی و آنلاین هم وجود دارد. خدمات آنلاین در تمامی شهرها در دسترس بوده و با بهترین قیمت به شما ارائه می‌شود. پس برای سلامت روان خود یا عزیزانتان همین حالا اقدام کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(3.4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره قیمت روانپزشکی

  1. یاسین توکلی گفت:

    می خواهم نوبت بگیرم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام یاسین عزیز

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/psychiatrist