داروی دیگوکسین چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف دیگوکسین

آنچه در این مقاله می‌خوانید

داروی دیگوکسین برای بیماری‌های قلبی کاربرد دارد. این دارو برای درمان نارسایی احتقانی قلب و آریتمی قلبی کاربرد دارد. عوارض این دارو و نحوه مصرف این دارو را بشناسید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

داروی دیگوکسین

بیماری‌های قلبی از بیماری‌های شایعی هستند که بسیاری از افراد به آنها مبتلا هستند. برای درمان این بیماری‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آنها، درمان دارویی است. داروهای مختلفی برای انواع بیماری‌های قلبی تجویز می‌شوند. یکی از این داروها، داروی دیگوکسین است که برای نارسایی قلبی کاربرد دارد. این دارو چه عوارضی دارد؟ نحوه مصرف دیگوکسین چیست؟ دوز مصرفی این دارو به چه شکلی است؟ در صورتیکه این سوالات ذهن شما را درگیر کرده‌است، این مطلب آموزشی را مطالعه کنید.

توجه: مطلبی که مطالعه می‌کنید، صرفا جنبه‌ی افزایش آگاهی دارد و به‌هیچ‌وجه جایگزین توصیه‌های پزشک نیست. برای مصرف دارو، آگاهی از عوارض جانبی، تداخل دارویی و موارد مرتبط دیگر، لازم است حتما به پزشک متخصص مراجعه‌کنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان دکتر قلب و عروق در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت‌کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام‌کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی از مشاوره تلفنی دکتر قلب کمک بگیرید.

دیگوکسین چیست؟

نام رایج دارو: دیگوکسین – Digoxin

اسامی تجاری دارو: لانوکسیکپس، لانوکسین

دیگوکسین به همراه داروهای دیگر، برای درمان نارسایی قلبی استفاده‌می‌شود. همچنین این دارو برای درمان انواع خاصی از بیماری تپش قلب نامنظم (مانند فیبریلاسیون دهلیزی مزمن) مورد استفاده قرار‌می‌گیرد. اگر نارسایی قلبی درمان‌شود، به توانایی قدم‌زدن و ورزش‌کردن کمک کرده و ممکن است باعث افزایش قدرت قلب شما شود. درمان تپش قلب نامنظم نیز، خطر لخته خونی را کاهش می‌دهد که همین موجب کاهش خطر حمله یا سکته قلبی می‌شود.

دیگوکسین به همراه داروهای دیگر، برای درمان بیماری قلبی استفاده‌می‌شود.

نحوه‌ عملکرد داروی دیگوکسین چگونه است؟

دیگوکسین به دسته گلیکوزید قلبی تعلق دارد و از طریق تاثیرگذاری بر روی برخی مواد معدنی (سدیم و پتاسیم) داخل سلول‌های قلب، عمل‌می‌کند. این تاثیر باعث می‌شود فشار بر روی قلب کاهش یابد و به حفظ ضربان طبیعی، طولانی و قوی، کمک‌می‌کنند.

دیگوکسین چیست؟
دیگوکسین یکی از داروهای قلبی است.

نحوه مصرف دیگوکسین چیست؟

در مصرف این دارو، نکات زیر را به خاطر داشته‌باشید:

  • میزان داروی تجویزی پزشک را که معمولا ۱ بار در روز است، می‌توانید همراه غذا یا بدون غذا میل کنید.
  • اگر از شربت این دارو استفاده‌می‌کنید، دوز مصرفی را با دقت اندازه‌گیری کنید و از قاشق غذاخوری، برای مصرف دارو استفاده‌نکنید. زیرا ممکن است دوز صحیحی را مصرف‌نکنید.
  • اگر از داروهای خاصی استفاده‌می‌کنید یا اگر غذاهایی با حجم فیبر بالا می‌خورید، ممکن است باعث شوند بدن‌تان نتواند دیگوکسین را کامل جذب کند. لذا این دارو را حداقل ۲ ساعت قبل یا بعد غذاهایی که حاوی فیبر بالا هستند (مانند غذاهای سبوس‌دار) مصرف‌کنید.
  • همچنین داروهای کلیسترامین، کولستیپول و پسیلیوم را حداقل ۲ ساعت پس از دیگوکسین مصرف‌کنید.
  • مصرف آنتی‌اسیدهایی مانند کائولن-پکتین، شیر منگنزی، متوکلوپرامید، سولفاسالازین یا آمینوسالسیلیک اسید را تا حد امکان، با فاصله از مصرف دیگوکسین قراردهید.
  • اگر مطمئن نیستید چه زمانی برای مصرف دارو مناسب است، با دکتر داروخانه مشورت‌کنید.
  • آزمایشات پزشکی، مانند آزمایش بررسی میزان دیگوکسین در خون، آزمایش‌های بررسی میزان مواد معدنی خون، آزمایش‌های عملکرد کلیه و الکتروکاردیوگرام، باید در زمان مصرف این دارو انجام شوند. در این زمینه با پزشک مشورت‌کنید.
  • فشار خون و ضربان قلب‌تان را به‌صورت منظم بررسی کنید و آموزش‌های لازم برای بررسی فشارخون و ضربان قلب‌تان در خانه را فرابگیرید و نتایج آن را با پزشک‌تان در میان بگذارید.
  • قطع مصرف دیگوکسین بدون هماهنگی با دکتر می‌تواند مشکل‌ساز شود.

برای درمان نارسایی قلبی به کمک نیاز داری؟

همین الان از متخصص قلب و عروق مشاوره بگیر

داروی دیگوکسین برای چیست؟

داروی دیگوکسین یکی از داروهایی است که برای نارسایی قلبی کاربرد دارد. این دارو فشار روی قلب را کاهش می‌دهد. این دارو در کنترل و درمان بیماری‌های زیر کاربرد دارد:

دوز مصرفی دیگوکسین چیست؟ (قرص دیگوکسین ۰/۲۵ برای چیست)

دوز مصرف داروی دیگوکسین (مثلا قرص دیگوکسین ۰/۲۵) به موارد زیر بستگی دارد:

  • سن
  • وضعیت بیماری
  • نتایج آزمایش‌های پزشکی
  • پاسخگویی بدن شما به درمان

این دارو را به‌صورت منظم مصرف کنید و آن را به یک‌باره و بدون مشورت با متخصص قلب و عروق قطع‌نکنید. زیرا ممکن است مشکلاتی برای سلامتی‌تان به‌وجود بیاید.

این دارو به شکل قرص، کپسول و شربت در دسترس است. معمولا برای کودکان شربت آن تجویز می‌شود که باید با پیمانه‌ی مخصوص آن استفاده شود. بیشتر اوقات این دارو یک بار در روز تجویز می‌شود. نکته‌ای که در رابطه با مصرف دیگوکسین وجود دارد، این است که همیشه یک برند خاص از آن را استفاده کنید.

در ابتدا این دارو ۱۰ تا ۱۵ میکروگرم بر کیلوگرم تجویز می‌شود. دکتر دوز را متناسب با وضعیت شما تنظیم می‌کند. اما دوز نگهدارنده‌ی آن متفاوت است و معمولا این دارو را ۳ تا ۴ میکروگرم بر کیلوگرم تجویز می‌کنند.

فقط یک کلیک با درمان تپش قلب فاصله داری!

عوارض دیگوکسین چیست؟

مصرف دیگوکسین ممکن است منجر به عوارضی مثل موارد زیر شود:

  • سرگیجه
  • سردرد
  • کاهش اشتها
  • خستگی
  • تهوع

اگر هر کدام از حالت‌ها تشدید شد یا بهبود نیافت، با پزشک یا دکتر داروخانه مشورت‌کنید.

عوارض جدی تر دیگوکسین چیست؟

درصورتی‌که پزشک داروی دیگوکسین را برای شما تجویز کرده‌است، مطمئن باشید فواید آن بیش از مضراتش است. همچنین لازم است بدانید اکثر افرادی که داروی دیگوکسین را مصرف‌کرده‌اند، عوارض جدی این دارو را تجربه‌نکرده‌اند. چنانچه با عوارضی نظیر موارد زیر، مواجه شدید، سریعا به پزشک خود اطلاع دهید:

  • ضعف
  • غش کردن
  • تورم و بزرگ شدن سینه در مردان
  • مشکلات بینایی (مانند دید تار یا دید سبز یا زرد)
  • تغییر خلق (مثل گیجی و افسردگی)

از آن‌جایی که این دارو برای درمان بیماری‌های تپش قلب نامنظم به‌کار‌می‌رود، به‌ندرت ممکن است باعث نوع دیگری از تپش قلب نامنظم شود. اگر هرگونه تپش قلب تند، آرام یا نامنظم را حس کردید، با پزشک مشورت‌کنید.

لازم است بدانید که واکنش آلرژیک جدی، در مورد داروی دیگوکسین نادر است. با‌این‌وجود اگر واکنش آلرژیک جدی مثل موارد زیر را تجربه کردید، سریعا از فوریت‌های پزشکی کمک بگیرید:

  • علائم پوستی
  • خارش
  • تورم (مخصوصا در صورت، زبان و گلو)
  • گیجی شدید
  • اختلال تنفسی

با‌توجه‌به اینکه لیست عوارض کامل نیست، ممکن است با عارضه‌ای برخورد کنید که ذکر نشده‌باشد. در این موارد با پزشک یا دکتر داروخانه مشورت کنید.

دیگوکسین برای چیست؟
این دارو برای آریتمی قلبی و نارسایی احتقانی کاربرد دارد.

مرگ با دیگوکسین امکان پذیر است؟

اگر از دیگوکسین به اشتباه استفاده شود، ممکن است که اثرات بدی بر روی سلامت شما داشته‌باشد. در مواردی که مسمومیت با این دارو اتفاق می‌افتد، ممکن است که مرگ هم پیش بیاید. بنابراین در استفاده از دیگوکسین، نهایت دقت را در نظر داشته‌باشید. همچنین این دارو می‌تواند باعث از کار افتادن فعالیت قلب شود. پس در صورتیکه این دارو برای مصرف سالمندان است، باید آن را بادقت و سر موقع مصرف کنند.

موارد احتیاط و منع مصرف دیگوکسین

قبل از مصرف، اگر به داروی دیگوکسین یا داروهای مشابهی مانند دیگیتوکسین حساسیت دارید، این موضوع را با پزشک یا دکتر داروخانه در میان بگذارید. داروی دیگوکسین ممکن است شامل ترکیبات غیرفعالی باشد که موجب بروز حساسیت یا مشکلات دیگر شود. قبل از مصرف این دارو، سابقه پزشکی خود، مخصوصا مشکلات کلیوی و مشکلات تیروئید (کم‌کاری و پرکاری) را به پزشک اطلاع دهید.

داروی دیگوکسین ممکن است موجب گیجی شما بشود. الکل و ماری‌جوآنا این حالات را تشدید می‌کند. لذا از رانندگی و فعالیت‌هایی که نیاز به هوشیاری دارند، تا زمانی‌که در هوشیاری کامل به سر ببرید، اجتناب‌کنید. هنگام مصرف دیگوکسین، از خوردن الکل پرهیز کنید و در صورت مصرف ماری‌جوآنا، با پزشک خود صحبت‌کنید.

میزان برخی مواد طبیعی در خون شما (کلسیم، منیزیم و پتاسیم)، می‌تواند بر روی کارایی این دارو تاثیر بگذارد. برخی از داروها مانند قرص‌های آب (دیورتیک‌ها)، ممکن است میزان این مواد معدنی در خون را تغییر دهند. اگر قرص آب مصرف می‌کنید یا سابقه هرگونه عدم تعادل مواد طبیعی خون داشته‌اید، این موضوع را به اطلاع پزشک یا دکتر داروخانه برسانید. در مورد قرص‌های مکمل غذایی یا رژیم غذایی، با پزشک یا دکتر داروخانه مشورت کنید.

قبل از جراحی یا عمل قلبی مانند کاردیورسیون الکتریکی، در مورد مصرف این دارو به پزشک یا دندانپزشک اطلاع دهید. احتمال دارد نوزدان و کودکان حساسیت بیشتری نسبت به عوارض جانبی این دارو، مخصوصا تاثیرات آن بر روی تپش قلب نشان‌دهند.

مصرف دیگوکسین در بارداری و شیردهی

در طول بارداری، فقط زمانی‌که این دارو مورد نیاز باشد، باید مصرف گردد. در مورد مزایا و خطرات آن با پزشک صحبت‌کنید. دیگوکسین از طریق شیر مادر به نوزاد انتقال می‌یابد. تاکنون هیچ گزارشی از مشکلات پیش‌آمده وجود ندارد. در این زمینه نیز با پزشک مشورت کنید.

برای اطلاع از موارد مصرف، نحوه مصرف، عوارض و تداخلات دارویی این دارو، بهتر است از سرویس مشاوره دارویی دکترتو استفاده‌کنید.

دیگوکسین چه عوارضی دارد؟
برای دریافت دیگوکسین باید به دکتر قلب مراجعه کنید.

تداخلات دارویی دیگوکسین با داروهای دیگر

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تاثیر داروی دیگوکسین را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آن شود. این مقاله شامل تمامی تداخلات دارویی ممکن نیست، لذا لیست تمامی داروهای مصرفی‌تان را با پزشک یا دکتر داروخانه در میان بگذارید و بدون صلاحدید پزشک، شروع به مصرف، قطع یا تغییر دوز داروی دیگوکسین نفرمایید.

داروهای زیر ممکن است با داروی دیگوکسین تداخل داشته‌باشد و بر روی خروج دیگوکسین از بدن تاثیر بگذارند و عملکرد آن تحت تاثیر قرار‌بگیرد. به نقل از drugs، این داروها عبارتند از:

  • ضدقارچ‌های آزول مانند ایتراکونازول
  • درون دارون، لاپاتینیب
  • آنتی‌بیوتیک‌های میکروکولاید مانند کلیترومایسین و اریترومایسین
  • پرورافنون، ریفامپین، عصاره‌ی گل راعی و موارد دیگر

بعضی از محصولات، موادی در خود دارند که می‌تواند نارسایی قلبی را بدتر کند. محصولات مورد استفاده خود را (مخصوصا محصولات ضدسرفه، قرص‌های رژیمی و یا مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن) با پزشک یا دکتر داروخانه در میان بگذارید. در صورت نیاز به دارو درمانی به بهترین پزشکان قلب و عروق در دکترتو مراجعه‌کنید و اینترنتی نوبت بگیرید.

اطلاعات دارویی قرص دیگوکسین و اشکال دارویی دیگر

در جدول زیر اطلاعات دارویی، اشکال دارویی و عوارض این دارو را آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

اشکال دارویی دیگوکسینعوارض دیگوکسین
قرص دیگوکسین زهراوی ۰.۲۵ میلی گرمسرگیجه
الگزیر لانوکسین ۰.۰۵ میلی گرم/میلی لیتر ۶۰میلی لیترتهوع
آمپول لانوکسین ۰.۲۵ میلی گرم/میلی لیتر ۲ میلی لیترخستگی
قرص لانوکسین ۲۵۰ میکروگرمکاهش اشتها
قرص دیگوکسین ریشتر ۲۵۰ میکروگرمسردرد
آمپول دیگوکسین ساندوز ۰.۵میلی گرم/۲میلی لیترتغییر خلق (مثل گیجی و افسردگی)
الگزیر دیگوکرن ۰.۰۵ میلی گرم/میلی لیتر ۶۰ میلی لیترمشکلات بینایی (مانند دید تار یا دید سبز یا زرد)
آمپول دیگوکسین استروپ ۰.۵ میلی گرم/۲ میلی لیترتورم و بزرگ شدن سینه در مردان
الگزیر دیگوکسین تئوفارما ۰.۰۵ میلی گرم/میلی لیتر ۶۰ میلی لیترغش کردن
الگزیر لاناکوردین پدیاتریکو ۰.۰۵ میلی گرم/میلی لیتر ۶۰ میلی لیترضعف
اطلاعات دارویی دیگوکسین و عوارض آن

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر بیماری‌های قلبی دارید یا با علائم این بیماری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، برای بررسی، تشخیص و درمان مشکل، به دکتر قلب و عروق مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره تلفنی دکتر قلب کمک بگیرید. روش‌های مختلفی برای درمان بیماری‌های قلبی در نظر گرفته‌می‌شوند. یکی از این روش‌ها، دارو درمانی است. از انواع داروهای قلبی می‌توان به دیگوکسین اشاره کرد.

اگر از این دارو استفاده می‌کنید، بهتر است که با عوارض و نحوه مصرف آن آشنا شوید. برای اینکار می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو کمک بگیرید.

دکترتو مراقب سلامت شماست!

پرسش‌های متداول

دیگوکسین یکی از داروهایی است که برای پیشگیری از حمله آنژین قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این دارو در مواقعی برای تنظیم فعالیت قلب و تنظیم تپش قلب استفاده می‌شود. مثلا کسانی که آریتمی قلبی دارند، با کمک این دارو می‌توانند فعالیت قلبی خود را تنظیم کنند. از طرفی این دارو می‌تواند برای درمان فشار خون هم کاربرد داشته‌باشد. شاید جالب باشد که مصارف دیگوکسین متنوع به نظر می‌رسند، اما در مجموع این دارو در عملکرد دستگاه گردش خون کاربرد دارد.

برای نگهداری صحیح داروی دیگوکسین، آن را در دمای اتاق، دور از حرارت و رطوبت و خارج از دسترس کودکان قرار‌دهید و در حمام نگهداری نفرمایید. توجه داشته‌باشید که داروی منقضی‌شده را مصرف نکنید.

اگر یکی از نوبت‌های مصرف دارو دیگوکسین را فراموش‌کرده‌اید، در اولین فرصت آن را مصرف‌کنید. اما اگر نزدیک به مصرف دوز بعدی به‌یاد آوردید که دارو را مصرف نکرده‌اید، نیازی به مصرف ۲ برابر داروی دیگوکسین نیست و کافی‌ست فقط دوز مقرر را مصرف‌کنید.

اگر علائم اوردوز این دارو، مانند از هوش‌رفتن و مشکلات تنفسی را مشاهده کردید، سریعا با فوریت‌های پزشکی تماس‌بگیرید.

ضدسم دیگوکسین دارویی است که در مواقعی که فرد با دیگوکسین مسموم شده‌است، مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند ترکیبات دیگوکسین اضافه در بدن را به خود متصل کند و از عملکرد آن در بدن جلوگیری کند. آنتی‌بادی‌های دیگوکسین، نسبت به داروی دیگوکسین تمایل بیشتری برای ترکیب شدن دارند، بنابراین به راحتی با آن ترکیب می‌شوند و دیگوکسین اضافه از بدن بیرون می‌رود. اما اگر این آنتی دوت وارد بدن نشود، تمامی دیگوکسین اضافه‌ای که وارد بدن شده‌است، به بدن متصل می‌شود و می‌تواند عمل کند. بنابراین خطر مرگ برای مصرف‌کننده وجود دارد.

بله. این دارو می‌تواند اثرات بسیار خوبی داشته‌باشید و برای کنترل برخی از بیماری‌های خطرناک مانند آنژین قلبی، موثر و فوق‌العاده عمل کند. در مواردی نیز می‌تواند بیماری‌های زمینه‌ای که عوارض خطرناکی دارند، مانند فشار خون، را کنترل کرده و به بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر بپردازد. همچنین این دارو برای کنترل آریتمی هم به بدن کمک می‌کند. بنابراین اگر این دارو به درستی و برای بیمار مناسب تجویز شود، قرص خیلی خوبی است.

آمپول دیگوکسین داروی دیگوکسین تزریقی است که ۰.۲۵ میلی گرم بر ۲ میلی‌میتر از این دارو است و برای سریع اثر کردن دیگوکسین مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، میزان اثر داروها، به نحوه‌ی تجزیه شدن آنها در بدن بستگی دارد. هنگامی که شما داروی تزریقی را استفاده می‌کنید، سریع‌تر جذب بدن می‌شود و نیازی نیست که برای وارد بدن شدن، ابتدا به معده برود و سپس از آنجا جذب گردد. بلکه تنها توسط یک سوزن وارد عضله یا خون می‌شود و سریعا اثر می‌کند. استفاده از داروی تزریقی دیگوکسین تنها در مراکز درمانی انجام می‌شود و در منزل از آن استفاده نمی‌کنند.

بله. این دارو اگر بیش از اندازه مصرف شود، می‌تواند اثرات خطرناکی به بار بیاورد و باعث مرگ و میر هم بشود. مخصوصا اگر ایجاد مسمومیت و اوردوز در مصرف کننده نماید.

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره دیگوکسین

  1. احمد شیرازی گفت:

    سلام . بسیار عالی و آموزنده و مفید بود . متشکرم 🙏

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز. سپاس از همراهی شما.

  2. حسن کرمی گفت:

    سلام بابام۸۱سالش هست ظربان قلبش زیاد بود بردیم دکتر قلب بهش دیگوکسین تجویز کرد مه بعد از یک روز مصرف.بابام ۸۰درصد بینایش از دست داده ،هیچکدام رو نمیشناسه،همش میگه بگذارید بخوابم و از ما سوال میکنه الان روز هست یا شب.کلا ریست شده.امیدوارم اثرات دارو بره خوب بشه

  3. نگار گفت:

    سلام پسرم نوزاده تازه بدنیا اومده اکو ازش گرفتیم گفتن قلبش بین دهلیزها یع سوراخ خیلی ریز داره دکتر براش دیگوکسین نوشت تقریباً نزدیک یک ماهه بهش میدم سه چهار روزی میشه ک خیلی میخابه هر کاری میکنم از خواب بیدار نمیشه حتا آب سرد میزنم ب صورتش باز هم بیدار نمیشه قبلاً استفراغش میکرد خوب بود ولی دوسه روزه استفراغش نمکنه نفساش هم خیلی کند شده نمیدونم چکار کنم ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید.ممنون

  4. سیدشبیر شوبیری گفت:

    اینکه میگن دیگوکسین و شکر سکته میاره آیا درسته ؟؟؟؟

  5. Omid گفت:

    سلام من بین دوتا بتن قلبم سوراخه نوزاد ک بودم دکتر قطره دیگوکسین تجویز کرده ک سوراخ بسته بشه ولی خانوادم کوتاهی کردن قطره بم ندادن الان ۳۳سالمه پیاده روی که میکنم تنگی نفس شدید میگیرم نوک انگشتامم همیشه کبود میشه خواستم ببینم میشه الان از قطره دیگوکسین استفاده کنم؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      مصرف دارو الان دیگه تاثیری ندارد. به متخصص قلب مراجعه کنید تا اگر درمان جراحی دارد انجام شود.

  6. روز گفت:

    ممکنه به کاهش اضطراب کمک کنه؟

  7. احمد شیرازی گفت:

    سلام ،
    آموزنده و مفید بود . سپاس .

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز.

  8. ریحانه نوروزی گفت:

    سلام وقت بخیر بیمارما۹۱سالشه قلبشون۵درصدکارمیکنه قرص دیگوکسین وکاپتوپریل که میخوره سردردو تنگی نفس زیاد داره

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بنظر میرسه سردرد ایشون بخاطر فشار خون بالا باشه و بنابراین ضروری هست متخصص قلب و عروق ایشون رو معاینه و در صورت نیاز داروهای فشار خون را تغییر دهد. از این لینک میتونید نوبت بگیرید.
      متخصص قلب و عروق

      1. مریم کاظمی گفت:

        سلام،من تعویض دریچه میترال انجام دادم تقریبا دوازده سال پیش،دو سال پیش دچار تپش قلب شدم بستری شدم با شوک ضربانم تنظیم شد دوباره به فاصله شش ماه دچار تپش شدم بازم بستری و شوک ،بعد از اون فلکانیید وکاپتو پریل و بیزو پرولول و چند قرص دیگه مصرف می کردم اوضاعم خوب بود این سری دکتر رفتم کمی ضربانم بالا بود ،اکو کرد گفت اوضاع قلبت خوبه ،بعد فلکاینید و کاپتو پریل رو حذف کرد به جاش بیزو پرولول رو دوتا گفت بخور هر دوازده ساعت و دیگوکسین رو روزی نصف تا دوهفته ،الان یکه هفته هست که مصرف می کنم و هم تپش دارم هم فشارم بالاست نمی دانم چه کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          فشارخون بالا به علت قطع داروی کاهنده فشار شما (کاپتوپریل) می باشد. بهتره در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت کنید.

      2. مجتبی دلاوری گفت:

        سلام
        پسر من ۸ ماهه است بیست روز پیش فهمیدیم ضربان قلبش بالاست دکتر بردیم گفتن قلبش سوراخه دکترمتخصص دو مدل قرص داده و شربت دیگوکسین آیا با دادن این داروها خوب میشه یا باید عمل بشه.ممنون
        و از همه مهم چرا روز تولدش دکتر مامایی نفهمیده بعد ۸ ماه خودمان فهمیدیم چکار باید بکنیم ممنون

  9. فریال گفت:

    آقای فریودون مادرتونو پیش کدوم پرفسور قلب بردید ؟؟؟ ممنون میشم به منم بگید

  10. fereydoon گفت:

    با سلام مادرم ۷۶ سال سن صربان نامنظم قلب داشت دکتر قرص doxin نوشت اما بردم پیش پرفسور قلب کفتش با توجه به کاهش وزنش این قرص باعث بی اشتهایی و کاهش وزن میشود ان را قطع کرد ایا نیاز هس دوباره ادامه بدهد …………تشکر

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام همراه گرامی
      قرص های قلبیشون رو باید مصرف کنن.