اسلیم مکس چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اسلیم مکس، مکمل غذایی گیاهی تولید داخلی است که برای کاهش وزن و لاغری تجویز می‌شود. از چهار گیاه دارویی کاسنی، رازیانه، چای سبز و گشنیز تشکیل شده است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
اسلیم مکس

آیا قرص اسلیم مکس در لاغری تاثیری دارد؟ برخی افراد به‌دنبال لاغری سریع هستند و به‌همین دلیل سراغ مصرف مکمل و قرص‌های لاغری می‌روند. اما بیشتر قرص‌های لاغری، ترکیب شیمیایی و شیشه (آمفتامین) دارند که عوارض جانبی شدیدی برای بدن خواهد داشت. به‌همین خاطر، گزینه محصولات طبیعی مطرح می‌شود. اسلیم مکس (Slim Max) یکی از همین محصولات طبیعی و مکمل کاهش وزن است که به اسم قرص لاغری اسلیم مکس نیز معروف است. این دارو با افزایش سوخت‌وساز بدن، چربی بیشتری سوزانده، اشتها را کاهش می‌دهد و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با قرص اسلیم مکس، موارد مصرف، طریقه مصرف و عوارض جانبی آن بیشتر آشنا شوید. قبل از مصرف این دارو حتما با متخصص تغذیه یا دکتر مشاوره دارویی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

اسلیم مکس چیست؟

اسلیم مکس داروی طبیعی و قرص برای لاغری تولید شرکت قائم دارو است که از چهار گیاه دارویی کاسنی، رازیانه، چای سبز و گشنیز تشکیل شده و با هدف کاهش وزن استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این قرص می‌توان به بهبود عملکرد گوارشی و حفظ سلامت کبد اشاره کرد. ترکیبات گیاهی موجود در این دارو با افزایش متابولیسم و کاهش اشتها در کنار ورزش و رژیم غذایی باعث کم کردن وزن و لاغری می‌شود. نسخه خارجی این دارو مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا نیست و اخیرا طی بیانیه از مردم خواسته شده به‌دلیل ترکیبات مضر موجود در این دارو، از آن استفاده نکنند.

اسلیم مکس به لاغری کمک می کند.
اسلیم مکس، داروی طبیعی و قرص لاغری گیاهی تولید شرکت قائم دارو است که از چهار گیاه دارویی کاسنی، رازیانه، چای سبز و گشنیز است که با هدف کاهش وزن استفاده می‌شود.

موارد مصرف کپسول اسلیم مکس

کاربرد و مصرف اصلی این دارو، کاهش وزن و لاغری به‌واسطه کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی بیشتر است. افرادی که قصد لاغری دارند، می‌توانند از این دارو در کنار رژیم غذایی و ورزش استفاده کنند. از دیگر موارد مصرف این دارو عبارتند از: 

  • پایین آوردن میزان چربی خون
  • بهبود و حفظ سلامت قلب و عروق
  • عملکرد بهتر دستگاه گوارش از نظر هضم و جذب
  • درمان یبوست
  • کنترل میزان قند خون و بهبود علائم قند خون بالا
  • حفظ سلامت کبد و دفع سموم

برای کاهش وزن باید روزی ۴ عدد کپسول این دارو مصرف شود. دوز مصرفی آن طبق تجویز تولیدکننده، ۲ عدد قرص یک ساعت قبل وعده ناهار و ۲ عدد هم با فاصله یک ساعت قبل شام است که باعث کاهش اشتها می‌شود. 

قرص اسلیم مکس در ماه چقدر لاغر میکند؟

این دارو یا هر داروی لاغری دیگر، به‌تنهایی باعث لاغری نمی‌شود و حتما باید با رعایت رژیم غذایی و ورزش باشد. در کنار ورزش مناسب و کنترل رژیم غذایی، مصرف این دارو در ماه حدود ۳ تا ۵ کیلو کاهش وزن دارد. 

طرز مصرف قرص اسلیم مکس برای لاغری

در ابتدا شرکت قائم دارو، تعداد مصرف این دارو برای لاغری را ۴ عدد در روز با فاصله یک ساعت قبل وعده ناهار و شام اعلام کرده بود. در سال‌های اخیر، این تولیدکننده تغییراتی در طرز مصرف این دارو برای لاغری ایجاد کرده و آن را به روزانه سه عدد قرص تغییر داده است که باید با فاصله یک ساعت بعد وعده غذایی ناهار و شام همراه با یک لیوان آب میل شود. اگر صرفا با هدف تناسب اندام سراغ این دارو رفته‌اید و اضافه وزن زیادی ندارید، می‌توانید تعداد قرص‌ها را کمتر کنید.

طریقه مصرف قرص اسلیم مکس ۵۰۰

طریقه مصرف قرص اسلیم مکس ۵۰۰ هم روزی سه عدد با یک لیوان آب در فاصله یک ساعت بعد از غذا است. البته بهتر است برای اطلاع دقیق از طریقه مصرف با متخصص تغذیه مشورت کنید.

اسلیم مکس قبل از غذا یا بعد از غذا؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، دستور مصرف این دارو در گذشته طبق تجویز شرکت تولیدکننده، روزانه ۴ عدد قرص در فاصله یک ساعت قبل غذا بود. اما در سال‌های اخیر، این سازنده، نحوه مصرف را تغییر داده و اعلام کرده است که روزانه سه عدد از این قرص یک ساعت بعد وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام مصرف شود. بنابراین، به توصیه تولیدکننده، این دارو باید بعد از غذا مصرف شود. همراه با مصرف این مکمل، از تمرینات ورزشی غافل نشوید تا کالری بیشتری سوزانده و زودتر به نتیجه دلخواه برسید.

نحوه استفاده این قرص رو نمی‌دونی؟

از متخصص سوال کن.

عوارض جانبی مصرف اسلیم مکس

این دارو حاوی ترکیبات گیاهی بدون خطری است که عوارض جانبی جدی ندارد. اما ترکیبات تانن و کلرژنیک موجود در اسانس چای سبز ممکن است باعث بروز مشکلاتی در افراد با معده حساس و مشکلات گوارشی شود. برخی ترکیبات این دارو هم ممکن است حساسیت‌زا باشند. چنانچه سابقه حساسیت یا واکنش آلرژیک به یکی از ترکیبات گیاهی استفاده شده در اسلیم مکس دارید، از مصرف این قرص خودداری کنید. از شایع‌ترین عوارض جانبی مصرف این قرص می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • یبوست
  • اسهال
  • دل پیچه و دل درد
  • واکنش‌های آلرژیک 
  • تداخل با داروهای ضدانعقاد خون

متن انگلیسی:
The product poses a threat to consumers because sibutramine is known to substantially increase blood pressure and/or pulse rate in some patients and may present a significant risk for patients with a history of coronary artery disease, congestive heart failure, arrhythmias, or stroke
ترجمه متن:
این محصول (نوع خارجی آن) تهدیدی برای مصرف‌کنندگان است، زیرا سیبوترامین به طور قابل توجهی فشار خون یا ضربان نبض را در برخی از بیماران افزایش می‌دهد و ممکن است خطر قابل توجهی برای بیماران با سابقه بیماری عروق کرونر، نارسایی احتقانی قلب، آریتمی، یا سکته داشته باشد.

fda

چه کسانی می توانند از قرص اسلیم مکس استفاده کنند؟

این قرص گیاهی برای تمام افراد بزرگسال سالمی قابل مصرف است که هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند. اما در صورتی که سابقه بیماری‌های فشار یا قلبی دارید، نسبت به ترکیبات گیاهی موجود در قرص اسلیم مکس حساسیت دارید، حتما با مشورت و تجویز پزشک مصرف کنید.

عوارض اسلیم مکس چیست؟
این دارو حاوی ترکیبات گیاهی بدون خطری است که عوارض جانبی جدی ندارد.

چه کسانی نمی‌توانند از قرص اسلیم مکس استفاده کنند؟

گیاهی بودن این دارو دلیل قانع‌کننده‌ای برای مناسب بودن این قرص برای همه نیست. مصرف قرص اسلیم مکس برای افراد با شرایط زیر توصیه نمی‌شود:

  • خانم‌های باردار و شیرده
  • کودکان
  • بیماران مبتلا به ضعف سیستم قلبی- عروقی (کاردیوواسکولار)
  • بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید
  • افرادی که مشکلات سلامت روان دارند و از استرس شدید رنج می‌برند.
  • بیماران کبدی
  • مبتلایان به مشکلات کلیوی
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند.

تاثیر قرص اسلیم مکس بر قاعدگی

این دارو حاوی ترکیبات گیاهی گشنیز و رازیانه است که هر دو ازجمله محصولات گیاهی اثرگذار بر سیکل قاعدگی هستند. اما شواهد و بررسی‌ها نشان می‌دهند که میزان این ترکیبات به حدی نیست که روی قاعدگی تاثیر گذاشته و باعث تداخل یا تغییر سیکل پریودی شود. با این حال، چنانچه دوره قاعدگی نامنظم دارید یا از اختلالات قاعدگی رنج می‌برید، بهتر است قبل از مصرف، با پزشک متخصص درباره احتمال تاثیر قرص اسلیم مکس بر قاعدگی صحبت کنید. 

موارد احتیاط و منع مصرف اسلیم مکس

خانم‌های بارداری و شیرده و همین‌طور کودکان به‌هیچ وجه نباید از این قرص لاغری استفاده کنند. از موارد احتیاط مصرف اسلیم مکس عبارتند از: 

  • در صورتی که همزمان از مکمل‌های بدن‌سازی مانند کراتین و گلوتامین استفاده می‌کنید، بهتر است با فاصله حداقل ۲ ساعته میل شود. 
  • بیماران کبدی، اعصاب، کم خونی، پرکاری تیروئید، گلوکوم، مشکلات گوارشی، سندروم روده تحریک پذیر یا حساسیت به کافئین موجود در قرص باید با احتیاط و مشورت پزشک مصرف کنند.
  • درصورت حساسیت به ترکیبات گیاهی مانند کرفس، شوید، جعفری، زیره، قاصدک و هویج، کاسنی، رازیانه، گشنیز، کنگر فرنگی، بومادران، گل آفتابگردان و بابونه
  • درصورت مشاهده علائمی مانند درد شدید شکم، تیره شدن ادرار و زردی رنگ پوست و چشم باید مصرف دارو را متوقف کنید. 
  • بیماران قلبی عروقی، کبدی و روانی، و افرادی که داروهای ضدانعقادی خون و آلکالین مصرف می‌کنند، بهتر است با احتیاط و مشورت پزشک باشد.

آیا این قرص لاغری برای تو مناسبه؟ حتما قبل از مصرف دارو با متخصص مشورت کن.

اسلیم مکس در بارداری و شیردهی

هرچند این دارو، قرص گیاهی است اما مصرف قرص‌های لاغری در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است و ممکن است خطرات جدی برای مادر و جنین، و نوزاد ایجاد کند.

مصرف اسلیم مکس در شیردهی

ممکن است ترکیبات موجود در قرص از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و واکنش‌های حساسیتی در نوزاد ایجاد کند. به‌همین دلیل خانم‌ها در دوره شیردهی مجاز به مصرف این دارو نیستند. چنانچه به مصرف این داروی لاغری در شیردهی اصرار دارید، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. 

اختلالات دارویی اسلیم مکس

مصرف همزمان این دارو با داروهای آنتی‌بیوتیک کینولونی، داروهای قلب و اعصاب، داروهای آسم و ضدانعقاد خون، داروهای استروژنی و چربی، تداخل دارویی ایجاد می‌کند. کاسنی موجود در اسلیم مکس می‌تواند باعث افت قند خون شود، بنابراین بیماران دیابتی باید در طول مصرف اسلیم مکس، مدام قند خون را کنترل کنند. 

مصرف همزمان این دارو با داروهای گیاهی کاهنده قند خون و خواص ضد انعقاد خونی، داروهای فشار خون، مکمل‌های فولیک اسید، منیزیم، آهن و کلسیم تداخل دارویی ایجاد می‌کند. مصرف همزمان با قرص جلوگیری از بارداری هم تداخل دارویی داشته و عوارض جانبی چای سبز را تشدید می‌کند.

اطلاعات دارویی کپسول اسلیم مکس

اسامی رایج، عوارض و تداخلات دارویی این قرص را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

اسامی رایجعوارض جانبیتداخلات دارویی
کپسول اسلیم مکس ۵۰۰یبوستداروهای دیابتی
سیبوترامید هیدروکلراید مونوهیدراتاسهالداروهای اعصاب و روان
دل درد و دل پیچهداروهای قلبی عروقی
واکنش آلرژیکداروهای ضد انعقاد خون
داروهای ضدبارداری
اطلاعات دارویی کپسول اسلیم مکس

مکانیسم اثر اسلیم مکس

این دارو با کم کردن متابولیسم کربوهیدرات‌ها باعث کاهش جذب گلوکز در روده‌ها شده و با کالری سوزی بیشتر باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود. درواقع، این قرص، آنزیم آمیلاز بزاق و روده که مسئول هضم نشاسته است مهار می‌کند. به‌این ترتیب، سرعت شکستن نشاسته کم شده و قند خون با سرعت کمتری بالا می‌رود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

افزایش وزن و چاقی، بیماری عصر تکنولوژی است که به‌خاطر تغییرات سبک زندگی و غذایی به‌وجود آمده است. قرص‌های لاغری مختلفی با ترکیبات شیمیایی برای کاهش وزن تولید شده‌اند که مضرات زیادی برای بدن دارند. قرص لاغری اسلیم مکس محصولی گیاهی تولید شرکت قائم دارو است که به‌دلیل ترکیبات گیاهی، عوارض جانبی ندارد و در کنار ورزش و رعایت رژیم غذایی، باعث لاغری می‌شود.

هرچند این ترکیب گیاهی، عوارض جانبی جدی ندارد، اما مصرف آن در خانم‌های باردار و شیرده، بیماران کبدی، کلیوی و قلبی عروقی ممنوع است. به‌دلیل احتمال بروز تداخلات دارویی، باید قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید تا با بررسی وضعیت سلامت جسمی، سابقه بیماری و حساسیتی و مصرف همزمان سایر داروها، بهترین گزینه را تجویز کند.

قبل از مصرف این داروی لاغری حتما با دکتر تغذیه مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر تغذیه آنلاین و همچنین مشاوره دارویی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بله، ترکیبات گیاهی رازیانه، کاسنی، زیره، گارسینیا کامبوجیا و هودیا موجود در قرص اسلیم مکس با کاهش اشتها، افزایش سوخت و ساز بدن و چربی‌سوزی بیشتر در کنار ورزش و رژیم غذایی باعث لاغری می‌شود.

جهت کسب اطلاعات دقیق درباره قیمت این دارو تولید قائم دارو به داروخانه‌های معتبر مراجعه کنید.

اگر دوز فراموش شده با دوز بعدی فاصله داشته باشد، بلافاصله بعد یادآوری، دوز را مصرف کنید. اما اگر فاصله با دوز بعدی کم باشد یا زمان زیادی از وعده غذاییتان گذشته باشد، بهتر است دوز فراموش شده را حذف و دوز جدید را در زمان مقرر مصرف کنید.

خرید این دارو نیازی به نسخه پزشک ندارد و از هر داروخانه‌ معتبری قابل خریداری است. اما جهت اطمینان و کاهش عوارض جانبی، بهتر است از قبل با پزشک مشورت کنید.

اسلیم کوئیک یکی از مکمل‌هایی است که می‌توان به جای اسلیم مکس مصرف کرد.

اگر مصرف این دارو با ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب باشد، می‌توانید در یک ماه با مصرف این قرص بین ۳ تا ۵ کیلو وزن کم کنید.

قرص اسلیم کوئیک و اسلیم مکس هر دو با هدف لاغری و کاهش وزن تولید شده‌اند، اما ترکیبات و خصوصیات متفاوتی دارند. اسلیم مکس، مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کرده و با تقویت سیستم ایمنی بدن و مدیریت استرس، علاوه بر لاغری باعث افزایش میزان انرژی بدن نیز می‌شود. اما اسلیم کوئیک صرفا مکملی برای لاغری و جایگزین وعده‌های غذایی است. در نهایت، اینکه کدام قرص بهتر است به وضعیت سلامت فرد، سابقه بیماری، سلیقه و ذائقه فرد و تشخیص پزشک متخصص تغذیه بستگی دارد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن