دکتر راضیه نعیمی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

تخصص قلب و عروق

کد نظام پزشکی: ۱۲۸۸۰۰
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر راضیه نعیمی

ایشان تاکنون 63 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

قرص بیزوپرولول چیست؟ برای درمان کدام بیماری ها تجویز میشود؟

قرص بیزوپرولول دارویی در دسته داروهای مهار کننده گیرنده بتا (بتا بلاکر) است که برای بهبود و درمان مشکلات قلبی و عروقی تجویز و مصرف می‌شود. از عوارض آن می‌توان به سردرد، سرگیجه و بی خوابی اشاره کرد.

4 هفته پیش

آمبولی پا چیست؟ علائم، علل و راه درمان آن

آمبولی پا یا لخته خون در پا، به تشکیل یک لخته خونی در یکی از رگ‌های عمقی پا اشاره دارد که می‌تواند به طور جدی به سلامتی فرد آسیب برساند. علائم آمبولی پا شامل درد، تورم، قرمزی، گرمی و تغییرات در رنگ پوست پا می‌شود. این وضعیت ممکن است از عوامل مختلفی نظیر نشستن طولانی، افزایش سن، داروهای هورمونی و یا مشکلات عروقی ایجاد شود. درمان آمبولی پا شامل مصرف داروهای ضد لخته، ورزش و پیاده‌روی، و در موارد شدیدتر، جراحی جهت حذف لخته خونی است.

2 ماه پیش

واسکولیت چیست؟ چه علائم و راه درمانی دارد؟

واسکولیت یا رگ آماس نوعی بیماری ناشی از التهاب و آسیب به عروق پوستی است که باعث ایجاد علائمی مانند قرمزی، خارش و درد در پوست و اسیب دیدگی بافت و اندام‌های مجاور می‌شود. علت دقیق واسکولیت پوستی هنوز مشخص نیست، اما عواملی مانند عوامل ژنتیکی، التهابات عفونی، آسیب مکانیکی و تحریکات خارجی می‌توانند باعث بروز التهاب رگ شوند.

2 ماه پیش

داروی لوواستاتین چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

داروی لوواستاتین که نوعی داروی کاهنده چربی بدن است برای پیشگیری از برخی بیماری ها مصرف می کنند؛ بیماری هایی از جمله بیماری های مرتبط با قلب و عروق. لوواستاتین باید قبل از خواب مصرف شود.

8 ماه پیش

پیوند قلب آخرین راه درمان بیماری قلبی

پیوند قلب، یکی از بزرگترین اختراعات پزشکی قرن بیستم است که هدف اصلی آن تامین خون به مناطقی از قلب است که به‌خاطر تصلب عروق کرونری و کاهش جریان خون، با کمبود خون مواجه می‌شوند. پیوند قلب، نمادی از پیشرفت علم پزشکی است که به ما امید می‌دهد و به بیماران با مشکلات قلبی یک فرصت جدید برای زندگی سالم و خوشبختی می‌دهد.

8 ماه پیش

ام آر آی قلبی (کاردیاک) چگونه انجام میشود؟

روش تصویربرداری پیشرفته ام آر آی کاردیاک با استفاده از میدان مغناطیسی و امواج رادیو، تصاویر دقیق و تفصیلی از ساختار و عملکرد قلب برای تشخیص و ارزیابی مشکلات قلبی، از جمله بیماری‌های عروقی قلبی ارائه می‌دهد. این تکنیک بیشتر برای بیماران با محدودیت‌های نفسی، خانم‌های باردار و افرادی مناسب است که نیاز به تصویربرداری مکرر قلب دارند.

8 ماه پیش

ام آر وی (MRV) چیست و چه کاربردی دارد؟

ام آر ونوگرافی (MRV) یک فرایند تصویربرداری مغناطیسی از سیستم وریدی بدن است که از طریق تزریق ماده حاجب (معمولا ماده حاجب حاوی آهن) و ایجاد تصاویری از سیستم وریدی، اختلالات سیستم وریدی، لخته‌های خونی و سایر مشکلات عروقی را تشخیص می‌دهد.

8 ماه پیش

ام آر آی قلب و رگ های خونی، راه تشخیص بیماری های قلبی

MRI قلب و عروق (Magnetic Resonance Imaging) یک تکنیک تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی تصاویر دقیق و با کیفیتی از قلب و عروق تولید می‌کند. این روش برای تشخیص و ارزیابی مشکلات قلبی و عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

8 ماه پیش

کاهش چربی خون با راهکارهای خانگی و ساده

برای کاهش چربی خون باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. چربی سالم را جایگزین چربی ناسالم کنید. از فیبر بیشتر در برنامه غذایی استفاده کنید. فعالیت بدنی داشته باشید و سیگار و الکل را ترک کنید.

10 ماه پیش

آزمایش گاز خون راه تشخیص مشکلات قلب، کلیه و ریه

آزمایش گاز خون شریانی می‌تواند عدم تعادل در pH خون، دی اکسید کربن و اکسیژن را در بیماری‌هایی مثل نارسایی قلبی، کلیوی، مسمومیت شیمیایی، دیابت کنترل نشده تشخیص می‌دهد. پزشک متخصص در صورت مشاهده علائم این مشکلات، آزمایش گاز خون شریانی را تجویز می‌کند که نمونه خون فقط باید از شریان‌ها گرفته شود تا بتواند روش مناسب برای درمان بیماری را پیدا کند.

11 ماه پیش

آنژیوپلاستی؛ بهبود سلامت عروق با بالون زدن

آنژیوپلاستی یک روش پزشکی است که برای درمان رگ‌ها یا عروق تنگ شده یا بسته شده‌ که باعث کاهش جریان خون به بخش‌های مختلف بدن مانند قلب، مغز یا پاها شده‌اند به کار می‌رود. در این روش از یک کاتتر استفاده می‌شود که یک لوله بلند و نازک است و وارد رگ یا عروق می‌شود.

11 ماه پیش

علت بالا رفتن ناگهانی فشار خون چیست؟

علت افزایش ناگهانی فشار خون ممکن است بیماری زمینه‌ای، سبک زندگی، چاقی یا مصرف دارویی خاص باشد. برای درمان باید ابتدا علت آن مشخص شود. معمولا در بارداری، پریود و هنگام خواب فشار افزایش پیدا می‌کند.

12 ماه پیش