دکتر عبدالحامد کیان (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر عبدالحامد کیان

ایشان تاکنون 48 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

هموفیلی c و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

هموفیلی یکی از اختلالات خونی است. هموفیلی سی یکی از شکل‌های بسیار نادر در این بیماری است. در این مقاله به طور کلی بیماری هموفیلی C را بررسی می‌کنیم. افراد مبتلا به هموفیلی C ممکن است پس از عمل‌های جراحی یا زایمان دچار خونریزی غیرقابل کنترل یا طولانی مدت شوند. این بیماران ممکن است نیازی به درمان نداشته باشند.

4 ماه پیش

درمان هموفیلی و راه های مدیریت این بیماری

انواع راه های درمان هموفیلی از جمله روش درمان خانگی، واکسیناسیون، درمان‌های فیزیکی و دارو درمانی را در این مقاله بخوانید. اگر بیمار در حال دریافت درمان پیشگیرانه برای هموفیلی است، واکسیناسیون ممکن است ظرف 24 ساعت انجام شود.

4 ماه پیش

بیماری هموفیلی و ازدواج، بررسی رابطه جنسی و فرزندآوری این بیماران

بررسی بیماری هموفیلی در رابطه با ازدواج از دو نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد. داشتن رابطه زناشویی کم خطر برای فرد مبتلا و چالش‌های فرزندآوری است. با ما در این مقاله همراه باشید.

4 ماه پیش

هموفیلی b (بیماری کریسمس) و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

هموفیلی b یا بیماری کریسمس نوعی اختلال ارثی و ژنتیکی مغلوب شامل کمبود فاکتور انعقادی عملکردی IX (FIX) در پلاسمای خون است. خونریزی طولانی‌مدت از علائم اصلی این بیماری است. اگر هموفیلی شدید دارید، ممکن است نیاز به مصرف کنسانتره فاکتور IX قبل از جراحی یا انواع خاصی از کارهای دندانپزشکی نیز داشته باشید.

4 ماه پیش

آزمایش تشخیص هموفیلی چیست و از چه سنی قابل انجام است؟

آزمایش تشخیص هموفیلی برای تشخیص و تعیین نوع و شدت بیماری هموفیلی انجام می‌شود. هموفیلی یک اختلال خونریزی وراثتی است که به دلیل کمبود یا عدم وجود یکی از عوامل انعقادی خون به وجود می‌آید. آزمایش تشخیص هموفیلی شامل بررسی سطح و عملکرد فاکتور انعقادی مورد نظر (فاکتور VIII برای هموفیلی A و فاکتور IX برای هموفیلی B) در خون است.

4 ماه پیش

طول عمر بیماران هموفیلی چند سال است؟

طول عمر بیماران هموفیلی به شدت و نوع هموفیلی، درمان مناسب، دقت در مراقبت‌های پزشکی و عوامل دیگر بستگی دارد. با توجه به پیشرفت‌های درمانی و مراقبتی در سال‌های اخیر، افراد مبتلا به هموفیلی می‌توانند عمر طولانی‌تری داشته باشند.

5 ماه پیش

هموفیلی a و هر آنچه باید درباره آن بدانید

هموفیلی a یک اختلال خونریزی وراثتی ناشی از کمبود یا نقص فاکتور هشت در خون است. اغلب مردان مبتلا به آن هستند، زنان معمولا حامل هموفیلی A هستند. نقص این فاکتور باعث کاهش توانایی خون برای تشکیل لخته‌ شده و منجر به خونریزی می‌شود. مراقبت‌های پزشکی منظم برای مدیریت بهینه هموفیلی ای اهمیت دارد.

5 ماه پیش

علائم هموفیلی در کودکان و بزرگسالان را بشناسید.

افراد مبتلا به این بیماری در عرضه و تشکیل لخته خون ناتوان هستند و در نتیجه ممکن است با خونریزی‌های شدید روبه‌رو شوند. علائم هموفیلی عبارتند از خونریزی ناشی از ضربه‌های کوچک، خونریزی مفصلی، خونریزی مغزی، خونریزی داخلی و خونریزی پس از عمل جراحی.

5 ماه پیش

سرطان حلق، شناخت بیشتر و راه های درمان آن

سرطان حلق یک بیماری است که در بافت‌ها و سلول‌های حلق شکل می‌گیرد. این نوع سرطان می‌تواند در قسمت‌های مختلف حلق شکل بگیرد. بیشتر موارد سرطان حلق با نام سرطان سلول‌های بنیادی تخمیری (Squamous cell carcinoma) شناخته می‌شوند.

6 ماه پیش

سرطان نازوفارنکس، سرطان نادر با علائمی در گوش و بینی

نازوفارنکس فضایی در حلق و بالای کام نرم در سقف دهان است که پشت بینی را به پشت دهان وصل می‌کند. سرطان نازوفارنکس گوش، حلق و بینی را درگیر می‌کند. علت اصلی ابتلا به این نوع سرطان مشخص نیست اما جنسیت، ژنتیک، سن، سبک زندگی و عفونت‌های ویروسی و باکتریایی از جمله علت اصلی ابتلا به سرطان سر و گردن هستند.

6 ماه پیش

مراقبت های بعد از شیمی درمانی چیست؟

مراقبت های بعد از شیمی درمانی اهمیت زیادی دارد تا عوارض جانبی به حداقل برسد. رعایت رژیم غذایی مناسب سرشار از میوه، ورزش و فعالیت جسمانی روش‌های مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مراقبت های بعد از شیمی درمانی هستند.

6 ماه پیش

ریزش مو در شیمی درمانی، عارضه ای ناراحت کننده در درمان

ریزش مو عارضه‌ای رایج در شیمی درمانی است. برخی از این داروها باعث ریزش کامل مو شده و برخی دیگر فقط باعث نازکی موها یا ریزش خفیف می‌شوند. بعد از اتمام درمان موها مجدد رشد می‌کنند.

7 ماه پیش