فرق سابسیژن با میکرونیدلینگ چیست؟ کدام روش بهتر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هردو روش سابسیژن و میکرونیدلینگ برای رفع نقص‌های پوستی و بهبود ظاهر پوست استفاده می‌شوند. تفاوت سابسیژن با میکرونیدلینگ در این است که سابسیژن برای رفع آسیب‌های پوستی عمقی است و میکرونیدلینگ برای آسیب‌های پوستی سطحی به کار می‌رود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
آیا بعد از سابسیژن می‌توان میکرونیدلینگ کرد؟

آیا فرق سابسیژن با میکرونیدلینگ را می‌دانید؟ سابسیژن و میکرونیدلینگ دو روش متفاوت در زمینه بهبود پوست هستند، هر کدام با روش و اهداف خاص خود برای بهبود نقاط ضعف پوست به‌کار گرفته می‌شوند. در تکنیک سابسیژن از سوزن نازک و ظریفی برای شکستن بافت زخم زیر پوست استفاده می‌شود درحالی که در روش میکرونیدلینگ با ایجاد سوراخ‌های ریز پوست تحریک شده و شروع به کلاژن سازی می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت سابسیژن با میکرونیدلینگ بیشتر آشنا شوید. برای اطلاع از تفاوت های این روش زیبایی بهتر است با متخصص پوست و مو هم مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

فرق سابسیژن با میکرونیدلینگ چیست؟

سابسیژن یک روش جراحی برای درمان نقص‌های پوستی مانند اسکار اکنه، جای جوش‌های عمیق، و اسکار بخیه جراحی است که با استفاده از یک سوزن نازک و بزرگ، بافت زیر پوستی از بافت اطراف جدا شده و باعث ترمیم پوست می‌شود.

میکرونیدلینگ، از طرفی، یک روش غیرجراحی است که در آن از نوک‌های ریز سوزن‌ روی پوست استفاده می‌شود که باعث تحریک پوست، بهبود و تسریع دوره تجدید سلولی، و افزایش تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این روش برای بهبود بافت پوست، کاهش چین و چروک، و درمان نقص‌های پوستی مانند نقاط قرمزی و آکنه استفاده می‌شود. هر دو روش با شکستن پیوند بافت زخم و اسکار، ظاهر جای جوش را بهتر کرده و به بازسازی کلاژن کمک می‌کنند.

سوزن‌های میکرونیدلینگ در مقایسه با سابسیژن باعث آسیب بیشتر سطح خارجی پوست شده درنتیجه خونریزی بیشتر و دوره بهبودی طولانی‌تری دارد. دیگر تفاوت سابسیژن با میکرونیدلینگ در این است که سابسیژن برای درمان جای جوش عمیق توصیه می‌شود و میکرونیدلینگ بیشتر برای رفع خطوط ریز، هایپرپیگمنتیشن و درمان اسکارهای سطحی به‌کار می‌رود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

سابسیژن چیست؟

سابسیژن چیست؟ این تکنیک یک روش جراحی زیرپوستی بدون برش و سرپایی است که برای درمان زخم‌های عمیق، چروک‌های قدیمی، جای جوش و آکنه، سلولیت و اسکار جراحی توصیه می‌شود. مزیت سابسیژن این است که به صورت موضعی روی نقاط مورد نظر اعمال می‌شود و نیاز به برش‌های بزرگ یا جراحی گسترده ندارد.

متن انگلیسی:
While the results of subcision can be immediately visible sometimes, it usually takes 2 to 4 months for results to be apparent
ترجمه متن:
در حالی که گاهی نتیجه سابسیژن بلافاصله قابل مشاهده است، اما معمولاً ۲ تا ۴ ماه طول می‌کشد تا نتایج آشکار شود.

midlandskin

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ صورت چیست؟ میکرو نیدلینگ تکنیک درمانی غیرتهاجمی کم خطری است که با سوزن‌های ریز و استریل، پوست را سوراخ کرده و باعث کلاژن سازی و افزایش الاستین، و رفع چین و چروک، بهبود جای جوش، زخم و لک پوست می‌شود. مزیت اصلی میکرونیدلینگ این است که این روش غیرتهاجمی بوده و نیاز به زمان بازیابی کوتاهتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

چه کسانی باید از سابسیژن استفاده کنند؟
افرادی که اسکارهای زیادی روی پوست صورت و بدن دارند کاندیدای مناسبی برای سابسیژن هستند.

ترکیب سابسیژن و میکرونیدلینگ

استفاده از این دو روش به صورت ترکیبی می‌تواند نتایج بهتری در بهبود بافت پوست و کاهش نقص‌های عمیق و سطحی ایجاد کند. در این ترکیب، ابتدا با استفاده از سابسیژن، بافت زیر پوستی از بافت اطراف جدا شده و نقص‌های عمیق پوست مانند زخم‌های اکنه‌ای و جوش‌های عمیق ترمیم می‌شوند.

بهبود جریان خون و تحریک تولید کلاژن و الاستین را نیز تسریع می‌کند. سپس، میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن‌های ریز باعث تحریک پوست و تجدید سلولی پوست می‌شود و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد. ترکیب این دو روش باعث بهبود چین و چروک‌ها، نقاط قرمزی و آکنه و سایر نقص‌های پوستی خواهد شد.

متن انگلیسی:
Microneedling and subcision can certainly be done together. However, whether microneedling provides a huge added benefit to subcision is up for debate
ترجمه متن:
میکرونیدلینگ و سابسیژن می‌توانند با هم انجام شوند. با این حال، اینکه آیا میکرونیدلینگ مزایای بیشتری برای سابسیژن ایجاد می‌کند یا خیر، جای بحث دارد.

shi

فرق سابسیژن با میکرونیدلینگ

تفاوت سابسیژن با میکرونیدلینگ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

سابسیژنمیکرونیدلینگ
درمان عمقی پوستدرمان سطحی پوست
سوزن‌ بزرگ و نازکسوزن‌های نازک و ریز
تعداد جلسات کمتری لازم دارد: ۱ تا ۲ جلسهتعداد جلسات بیشتری لازم دارد: ۳ تا ۶ جلسه
عوارض احتمالی دارد.عوارض کمی دارد.
هزینه مقرون به صرفه‌تری دارد.هزینه بالاتری دارد.
مقایسه سابسیژن و میکرونیدلینگ

چه کسانی باید از سابسیژن استفاده کنند؟

افرادی که اسکارهای زیادی روی پوست صورت و بدن داشته و با کشیدن پوست یا در حالت خندیدن هم همچنان روی پوست دیده شده و برطرف نمی‌شوند کاندیدای مناسبی برای سابسیژن هستند. حتی افرادی که بافت اسکارشان چندان مشخص نیست هم می‌توانند این کار را انجام دهند. کاندیداهای سابسیژن عبارتند از:

  • افرادی که از مشکلات پوستی شدید مانند جای جوش عمیق یا آفتاب سوختگی رنج می‌برند. برای از بین بردن جای جوش این روش مناسب است.
  • افرادی که چین و چروک عمیق یا خط خنده و اخم عمیقی دارند.
  • جای جوش و آکنه شدید دارند.

چه کسانی نباید از سابسیژن استفاده کنند؟

درست است که این روش باعث بهبود ظاهری پوست و رفع ناهمواری‌های پوستی می‌شود اما انجام آن برای برخی افراد توصیه نمی‌شود و ممکن است باعث عوارض سابسیژن شود. بهتر است حتما با پزشک متخصص پوست در این مورد مشورت کنید:

  • افرادی که عفونت پوستی فعال دارند.
  • افرادی که دارای شرایط خاص پوستی هستند مانند آکنه شدید
  • افرادی که داروهای خاص مانند رقیق کننده خون مصرف می‌کنند.
  • خانم‌های باردار یا شیرده

برای جای زخم و جوش کدام روش بهتره؟

همین حالا از دکتر مشاوره بگیر.

چه کسانی باید از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

روند التیام بعد از میکرونیدلینگ آهسته است. افراد با شرایط زیر کاندیدای مناسبی برای میکرونیدلینگ هستند:

  • از بین بردن جای زخم‌ها
  • درمان چین و چروک صورت و چین‌های ریز و خطوط سطحی
  • رفع لکه‌های آفتاب سوختگی
  • از بین بردن جای جوش و منافذ بزرگ پوستی
  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست
  • از بین بردن ناهمواری رنگی پوست

چه کسانی نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

درست است که این روش برای بهبود پوست و تولید کلاژن و الاستین توصیه می‌شود اما لزوما همه نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند:

  • افرادی که عفونت، التهاب، زخم باز و تبخال فعال دارند
  • بیماران دیابتی
  • افراد مبتلا به انعقاد خون
  • بیماران هموفیلی
  • افرادی که سابقه حساسیت به سوزن‌های فلزی دارند.
  • خانم‌های باردار یا شیرده
  • افرادی که یک سال اخیر پرتودرمانی و اشعه درمانی داشتند.
چه کسانی باید از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟
روند التیام بعد از میکرونیدلینگ آهسته است.

سابسیژن بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

هر دو روش برای بهبود ظاهری و عمقی پوست و رفع جای جوش و چین و چروک‌ها مفید هستند. اما سابسیژن برای جوش‌های عمیق‌تر مناسب است و میکرونیدلینگ بیشتر برای جوش‌های با عمق کمتر توصیه می‌شود. هزینه مزونیدلینگ بالاتر بوده و سابسیژن روش مقرون‌ به صرفه‌تری محسوب می‌شود.

نگران جای جوش صورتت هستی؟ برای انتخاب بهترین روش مشاوره بگیر.

آیا بعد از سابسیژن میتوان میکرونیدلینگ کرد؟

در واقع، ترکیب این دو روش ممکن است بهبود نتایج را ارتقاء دهد. سابسیژن به عنوان یک روش درمانی برای برخی نقص‌های عمقی پوست مانند جوانسازی و کاهش چین و چروک‌ها استفاده می‌شود، در حالی که میکرونیدلینگ به عنوان یک روش غیرجراحی برای بهبود ترمیم و تجدید سلولی پوست و افزایش تولید کلاژن و الاستین استفاده می‌شود.

استفاده از میکرونیدلینگ بعد از سابسیژن باعث تسریع روند بهبودی پوست شده و با ایجاد اثر میکروسکوپی روی پوست، فرایند ترمیم و تجدید سلولی را نیز تسریع می‌کند و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد. در نتیجه پوست لطیف‌تر و سفت‌تر شده، و کاهش چین و چروک، بهبود نقاط قرمزی و آکنه، و بهبود جوانی و ظاهر کلی پوست را به‌دنبال دارد.

هزینه سابسیژن و میکرونیدلینگ در دکترتو کلینیک

هزینه این دو روش زیبایی به تجربه پزشک، محل مطب و نوع تجهیزات و لوازم بستگی دارد. بهتر است برای اطلاع از قیمت با متخصص پوست و مو یا کلینیک مورد نظر مشورت کنید.

برای اطلاع از هزینه سابسیژن و همچنین هزینه میکرونیدلینگ در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

هر دو روش سابسیژن و میکرونیدلینگ برای رفع نقص‌های پوستی و بهبود ظاهر پوست استفاده می‌شوند. فرق سابسیژن با میکرونیدلینگ در این است که سابسیژن برای رفع آسیب‌های پوستی عمقی است و میکرونیدلینگ برای آسیب‌های پوستی سطحی به کار می‌رود.

در سابسیژن از سوزن‌های ظریف و بزرگ استفاده می‌کنند درحالی که میکرونیدلینگ با سوزن‌های ریز و کوچک در عمق ۰.۵ تا ۲.۵ میلی‌متری پوست اثرگذار خواهد بود. در نهایت بهتر است با مشورت پزشک متخصص بهترین روش را برای پوست خود انتخاب کنید.

قبل از انجام سابسیژن یا میکرونیدلینگ بهتر است با دکتر پوست خوب مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

سابسیژن برای خانم‌ها و آقایان محدودیتی ندارد، و بهترین سن برای انجام آن 20 تا 30 سال است. افراد زیر 20 سال بهتر است انجام ندهند چرا که پوست آن‌ها بیش از حد جوان بوده و هنوز در حال رشد است.

محدودیت سنی خاصی ندارد اما در دوران نوجوانی و قبل 18 سالگی که هنوز پوست در حال رشد است بهتر است انجام نشود.

سابسیژن برای درمان جای جوش و آکنه‌های عمیق به کار می‌رود اما میکرونیدلینگ برای جوش‌های کم عمق‌تر و سطحی استفاده می‌شود. هزینه سابسیژن در مقایسه با میکرونیدلینگ کمتر است.

سابسیژن و میکرونیدلینگ دو روش مختلف هستند و هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. بنابراین، نمی‌توان گفت که سابسیژن به صورت کامل جایگزینی برای میکرونیدلینگ است یا بالعکس. هر دو روش بهبود پوست را به دنبال دارند اما هدفشان متفاوت است. میکرونیدلینگ بیشتر برای بهبود ترمیم و تجدید سلولی پوست، کاهش ظاهر نقاط قرمزی و آکنه، بهبود لطافت و صلابت پوست، و بهبود جوانی و ظاهر کلی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درحالی که سابسیژن بیشتر برای بهبود نقص‌های عمقی پوست مانند چین و چروک‌ها و بهبود ظاهر نقاط تاریک و نقاط با رنگ متفاوت پوست استفاده می‌شود. با این حال، در برخی موارد ممکن است پزشک متخصص پوست بسته به نیاز و شرایط خاص هر فرد تصمیم بگیرد که از یک روش به جای دیگر استفاده کند.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن