روغن نارگیل برای مو مفید است؟

پزشک تاییدکننده:
آنچه در این مقاله می‌خوانید

مصرف روغن نارگیل برای مو، با تامین رطوبت موها، باعث تقویت و آبرسانی موها شده و ظاهری شاداب‌ و براق‌تر به موها می‌بخشد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
روغن نارگیل برای مو بسیار مفید است.

روغن نارگیل، یکی از بهترین روغن‌های گیاهی و طبیعی برای داشتن موهای سالم، درخشان و نرم است که با حفظ رطوبت طبیعی موها، باعث پرپشت شدن موها می‌شود. مصرف روغن نارگیل برای مو با تامین رطوبت موها مانع شکنندگی موها شده و آن‌ها را تقویت می‌کند. مصرف این روغن، میزان از بین رفتن پروتئین در موهای سالم و آسیب دیده را به‌حداقل می‌رساند. اگر به‌دنبال روش‌های طبیعی برای تقویت و پرپشت کردن موها هستید، تا انتهای این مطلب از دکترتو همراه ما باشید. اگر قصد استفاده از روغن نارگیل برای موهای خود را دارید، بهتر است حتما با فوق تخصص طب سنتی یا دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل می‌تواند سلامت موها را بهتر کرده و با مهار از دست دادن پروتئین موها، باعث نرم کردن آن‌ها شود. می‌توانید روغن نارگیل را قبل و بعد از حمام روی موها استفاده کنید. به‌خصوص افرادی که از موخوره یا خشکی پوست سر رنج می‌برند، موهای نازک و کم پشت دارند، به دلیل استفاده از رنگ و مواد شیمیایی یا وسایل حرارتی دچار خشکی و شکنندگی موها شدند، می‌توانند با روغن نارگیل تمام این مشکلات را پشت سر بگذارند.

از فواید روغن نارگیل برای مو بسیار گفته شده است.
روغن نارگیل می‌تواند سلامت موها را بهتر کرده و با جلوگیری از از دست دادن پروتئین موها، باعث نرم کردن آن‌ها می‌شود.

فواید روغن نارگیل برای مو (روغن نارگیل برای مو چه فایده ای دارد؟)

اسید لائوریک موجود در روغن نارگیل که نوعی چربی اشباع شده است، با محافظت از اتلاف پروتئین از موها مراقبت می‌کند. رنگ مو، دکلره، شامپوها و اتو و سشوارها می‌توانند پروتئین موها را از بین برده و باعث کدری و شکنندگی موها شوند. روغن نارگیل به دلیل مزایا فراوانش، محبوبیت بالایی در صنعت زیبایی دارد. از فواید روغن نارگیل برای مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین رطوبت و درمان موهای خشک 
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • براق کردن موها و از بین بردن وز موها
  • تقویت سلامت کلی موها
  • رفع موخوره

۱. روغن نارگیل برای موخوره

استفاده از روغن نارگیل می‌تواند به کاهش مشکلات مربوط به خشکی و خارش پوست سر از جمله علائم موخوره، کمک کند. روغن نارگیل دارای خواص ضدقارچی قوی است که می‌تواند به کاهش رشد قارچ‌ها و میکروب‌های موجود در پوست سر کمک کند. موخوره اغلب به علت رشد بیش از حد قارچ مالاسزیا در پوست سر ایجاد می‌شود، بنابراین استفاده از روغن نارگیل به کاهش این مشکل کمک می‌کند. خواص ضد‌التهابی روغن نارگیل هم با کاهش التهاب پوست سر، خارش ناشی از موخوره را تسکین می‌دهد. 

میخوای از شر موخوره‌هات خلاص بشی؟

قبل از مصرف روغن نارگیل مشاوره بگیر.

۲. روغن نارگیل برای رشد سریع مو

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند اسید لوریک و اسید کاپریک است که به تغذیه و تقویت موها کمک می‌کنند. استفاده از روغن نارگیل می‌تواند موها را مرطوب نگه داشته و از خشکی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری کند. مصرف روغن نارگیل باعث تقویت ریشه‌های مو شده و روند رشد را سریع‌تر کرده و منجر به ضخیم و پرپشت شدن موها می‌شود.

۳. روغن نارگیل برای ریزش مو

روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب، ویتامین‌ و مواد معدنی است که به تقویت ریشه‌های مو کمک می‌کنند و با تنظیم تعادل روغنی پوست سر، از چربی بیش از حد کف سر جلوگیری کرده و ریزش موها را کاهش می‌دهد. این روغن می‌تواند به سلامت و قوت فولیکول‌های مو کمک کند. فولیکول‌های مو مسئول تغذیه و رشد موها هستند. با مصرف این روغن، موها بیشتر در مرحله رشد قرار می‌گیرند و ریزش آنها کاهش می‌یابد. به همین دلیل برای درمان ریزش مو در زنان و مردان این روغن توصیه می‌شود.

۴. فر کردن مو با روغن نارگیل

موها را بشویید و خشک کنید تا کمی نمدار باشد. چند قطره روغن را روی کف دست بریزید و به آرامی بین دو کف دست بمالید تا روغن گرم شود. سپس به‌آرامی روی انتهای مو زده و با دست موها را جمع کنید و حالت اسکرانچی بدهید. می‌توانید هر بار چند شاخه مو را جدا کرده و روغن بمالید و بعد دور انگشتان بپیچید و کمی نگه دارید. بعد با یک سنجاق یا گیره مو سفت کنید. یک تا دو ساعت بعد موها را باز کنید و از فر موها لذت ببرید. 

طرز استفاده از روغن نارگیل برای مو (چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم؟)

چند قطره روغن را کف دست ریخته و دست‌ها را به‌هم بمالید تا روغن کمی گرم شود. سپس به آرامی روی ساقه موها کشیده و به‌طور یکنواخت ماساژ دهید. در صورت تمایل می‌توانید بعد از یک ساعت، موها را بشویید. می‌توانید با روغن نارگیل، عسل و آووکادو، ماسک مو بسازید. بعد از ترکیب این مواد باهم، ماسک را روی مو و پوست سر گذاشته و ماساژ دهید. بعد از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه موها را با آب گرم بشویید. 

طرز استفاده روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو

تاثیر این روغن روی ریزش مو با الگوی مردانه چندان تایید شده نیست. با مصرف دو تا سه بار روغن نارگیل در هفته می‌توانید روند ریزش موها را کاهش دهید.

از ریزش مو خسته شدی؟ قبل از مصرف روغن نارگیل مشاوره بگیر.

روغن نارگیل را به کجای مو بزنیم؟

برای بهبود حالت موها و جلوگیری از خشکی و شکنندگی، می‌توانید روغن نارگیل را به ساقه و قسمت میانی موها بزنید. این کار به تغذیه موها کمک کرده و آن‌ها را نرم و لطیف می‌کند. اگر انتهای موهایتان خشک و شکننده هستند، روغن نارگیل می‌تواند باعث بهبودی موها شود. به طور کلی، می‌توانید روغن نارگیل را در تمامی قسمت‌های موها استفاده کنید، اما تمرکز بیشتر روی ریشه‌ها و انتهای موها مفیدتر است. 

متن انگلیسی:
Apply coconut oil to your scalp and massage thoroughly. Use a wide-toothed comb to distribute the coconut oil evenly and thoroughly. Leave it on for about 30 minutes, or even overnight, before finally washing it off with a mild shampoo
ترجمه متن:
روغن نارگیل را روی پوست سر ریخته و کامل ماساژ دهید. از یک شانه دندان درشت موها برای پخش کردن یکنواخت و کامل روغن به تمام موهای سر استفاده کنید. اجازه بدهید حدود ۳۰ دقیقه یا حتی یک شب تا صبح روی موها باقی بماند، در نهایت با آب گرم و شامپو ملایم بشویید.

clinikally

چه زمانی روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم؟

بهترین زمان مصرف روغن نارگیل برای مو، شب‌ها است تا مو زمان کافی برای جذب روغن داشته باشد. مصرف آن صبح‌ها، ظاهر چرب و روغنی به‌ مو می‌دهد.

روغن نارگیل چند ساعت روی مو بماند؟

بهتر است روغن نارگیل، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه یا یک شب تا صبح روی موها بماند تا کامل جذب شود. 

روشتوضیحاتنکات
ماسک مو۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را ذوب کنید و آن را به موهای مرطوب یا خشک خود بمالید. موهای خود را با کلاه حمام بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه تا یک شب بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید.از روغن نارگیل تصفیه‌شده استفاده کنید، زیرا نوع غیر‌تصفیه‌شده ممکن است موهای شما را چرب کند. اگر موهای نازکی دارید، می‌توانید مدت زمان ماسک را به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاهش دهید. برای افزایش مزایا، می‌توانید روغن نارگیل را با سایر مواد مانند عسل، ماست یا آلوئه ورا مخلوط کنید.
به‌عنوان نرم‌کنندهمقداری روغن نارگیل را به نوک انگشتان خود بمالید و آن را به انتهای موهای خود بمالید. این کار به جلوگیری از شکستگی و موخوره کمک می کند.می‌توانید از روغن نارگیل به عنوان نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی نیز استفاده کنید. به‌سادگی مقداری روغن نارگیل را به موهای مرطوب خود بمالید و به‌آرامی آن را از ریشه تا انتها ماساژ دهید.
قبل از شامپو زدن۳۰ دقیقه تا یک شب قبل از شامپو زدن، روغن نارگیل را به موهای خود بمالید. این کار به مرطوب شدن موهای شما و جلوگیری از خشکی کمک می‌کند.این روش برای موهای خشک و مجعد ایده آل است. اگر موهای چرب دارید، می‌توانید مدت زمان را به ۳۰ دقیقه کاهش دهید.
به عنوان روغن حالت‌دهندهمقداری روغن نارگیل را به موهای مرطوب یا خشک خود بمالید تا حالت موهایتان را صاف و براق کند.این روش برای موهای وز و مجعد ایده آل است. از مقدار کمی روغن نارگیل شروع کنید و در صورت نیاز به تدریج به آن اضافه کنید.
نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو

چقدر طور می‌ کشد تا موخوره‌ ها برطرف شوند؟

روغن نارگیل می‌تواند به عنوان یک راهکار طبیعی برای کنترل موخوره‌ها مورد استفاده قرار بگیرد اما میزان تاثیرگذاری آن بسته به افراد مختلف متفاوت است.

از روغن نارگیل برای موخوره استفاده می شود.
روغن نارگیل می‌تواند به عنوان یک راهکار طبیعی برای کنترل موخوره‌ها مورد استفاده قرار بگیرد

مضرات روغن نارگیل برای مو

همانند هر محصول دیگری، روغن نارگیل هم مضراتی دارد:

  • حساسیت پوست و علائم آلرژیک
  • افزایش چربی موها
  • انسداد منافذ چربی
  • تغییر رنگ موها یا کاهش ماندگاری رنگ

متن انگلیسی:
Coconut oil can weigh down fine hair and make it appear limp, flat, and greasy. Overuse can make coarse hair stiff, so avoid buildup. It often causes fine hair to become brittle and break
ترجمه متن:
مصرف روغن نارگیل می‌تواند باعث سنگین شدن موهای نازک شده و آن‌ها را صاف و چرب نشان دهد. زیاده‌روی در استفاده از این روغن می‌تواند باعث سفت شدن موهای ضخیم شود بنابراین باید از مصرف بیش از اندازه اجتناب کرد. همچنین اغلب، ممکن است باعث شکنندگی و شکستن بیشتر موهای نازک ‌شود.

vogue

روغن نارگیل یا بادام برای مو

این دو روغن دارای خواص مغذی و مرطوب‌کننده هستند که به موها نرمی، لطافت و براقیت بیشتری می‌بخشند. روغن بادام نیز مانند روغن نارگیل، دارای خواص مغذی و مرطوب‌کنندگی است و می‌تواند به حالت‌دهی و تقویت موها کمک کند. این روغن حاوی ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع نشده و مواد معدنی است که می‌تواند به رشد موها و جلوگیری از شکنندگی و تقویت موها کمک کند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

روغن نارگیل یکی از روغن‌های گیاهی محبوب در صنعت زیبایی و بهداشتی است که تاثیر مهمی روی بهبود و حفظ سلامت موها می‌گذارد. خواص ضدالتهاب، ضدقارچی و ضد باکتریایی روغن نارگیل برای مو باعث کنترل موخوره شده و با تامین پروتئین مورد نیاز موها از ریزش مو جلوگیری می‌کند. اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی موجود در روغن نارگیل، با تغذیه موها باعث نرمی، لطافت و براقیت بیشتر موها می‌شود.

بهتر است روغن را به میزان کافی و بر اساس نیاز استفاده کنید و از استفاده بیش از حد خودداری کنید تا احتمال افزایش چربی موها را کاهش دهید. برای این منظور می‌توانید از متخصص طب سنتی یا متخصص پوست و مو کمک بگیرید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین طب سنتی و ویزیت آنلاین متخصص پوست وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

چندقطره روغن نارگیل را به کف دست‌ها بمالید و بعد به آرامی به ساقه یا انتهای موها بکشید.

معمولا روغن نارگیل باعث ریزش مو نمی‌شود، اما ممکن است باعث شود که موهایی که قبلا سست شدند، راحت‌تر از پوست سر جدا شوند.

بهتر است روغن ناگیل را بیشتر به خشک‌ترین و آسیب‌دیده‌ترین تار موها بزنید (انتهای موها) و به موهای سالم کمتر روغن بمالید یعنی معمولا ساقه و ریشه موها. اگر تار موی نازکی دارید یا موهایتان سریع چرب می‌شود، بهتر است روغن را به ریشه و پوست سر نزنید، و فقط برای انتهای موها از روغن نارگیل استفاده کنید.

ترکیب روغن نارگیل و رزماری برای مو، باعث ضخیم‌تر و پرپشت شدن موها می‌شود. روغن رزماری، مواد مغذی مورد نیاز پوست سر را تامین می‌کند، اما روغن نارگیل باعث حفظ رطوبت موها می‌شود. این ترکیب باعث سلامت پوست سر، تقویت موها و ضخیم‌تر شدن تار موها می‌شود.

زمانی که روغن نارگیل با کرچک ترکیب شود، باعث تغذیه، آبرسانی و پرپشت شدن موها و پوست سر شده و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن