بادی اسپلش چیست؟ هر آنچه باید درباره آن بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بادی اسپلش ها (Body Splash) اسپری خوشبوکننده با رایحه‌های متنوع هستند که نسبت به عطر و ادکلن‌ها غلظت کمتر و ماندگاری پایین‌تری دارند. خاصیت اصلی این محصولات، آبرسانی پوست، حفظ تازگی و شادابی و از بین بردن بوی بدن است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
بادی اسپلش چیست؟

روزانه محصولات جدید پوستی روانه بازار می شوند و ممکن است سوال بادی اسپلش‌ چیست در ذهن شما نقش بسته باشد. این محصولات اسپری‌های خوشبوکننده بدن هستند که ترکیبات آن‌ها با دئودورانت‌ها و عطرها متفاوت است. به‌لطف استفاده از بادی اسپلش، بدن در کل روز تمیز مانده و بو نمی‌گیرد. این خوشبوکننده محبوب بر پایه آب ساخته شده و به‌همین دلیل، خاصیت آبرسانی دارد. از ترکیبات آن می‌توان به آب، الکل و روغن‌های ضروری اشاره کرد که قابل استفاده مستقیم روی بدن یا لباس هستند. البته برخلاف عطر و ادکلن‌ها، بادی اسپلش، سبک‌تر و رقیق‌تر هستند و به‌همین دلیل گزینه مناسب‌تری برای استفاده روزانه به‌شمار می‌آیند. در ادامه این مطلب از دکترتو شما را با انواع آن و راهنمای خرید مناسب بیشتر آشنا می‌کنیم. اما اگر با علائم پوستی خاصی مواجه هستید حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش چیست؟ بادی اسپلش (Body Splash) نوعی خوشبوکننده و ادکلن خنک و سبک برای استفاده روزانه روی بدن و لباس است که بدن را خوشبو کرده و احساس تازگی ایجاد می‌کند. این محصولات در مقایسه با عطر و ادکلن‌ها یا اسپری‌های بدن، غلظت چندانی ندارند و بیشتر برای تازگی و تلطیف بوی بدن استفاده می‌شوند. بادی اسپلش‌ها معمولا در رایحه‌های میوه‌ای، گلی، خنک و ملایم تولید شده و برای استفاده روزمره و در فصول گرم سال بسیار مناسب هستند. همچنین، به دلیل رایحه خنک و تازه‌ای که دارند، می‌توانند برای تسکین تنش روحی و تقویت حالت ذهنی نیز موثر باشند.

از بادی اسپلش در فصول مختلف می توان استفاده کرد.
بادی اسپلش به عنوان یک محصول خنک‌کننده برای بدن استفاده می‌شود که رایحه خوش آن باعث ایجاد حس سرزندگی، شادابی و طراوت می‌شود

کاربرد بادی اسپلش

در ادامه موضوع بادی اسپلش چیست باید بگوییم که بادی اسپلش به عنوان یک محصول خنک‌کننده برای بدن استفاده می‌شود که رایحه خوش آن باعث ایجاد حس سرزندگی، شادابی و طراوت می‌شود. کاربردهای اصلی بادی اسپلش عبارتند از:

  • ایجاد بوی مطبوع برای بدن
  • تازگی و تلطیف بوی بدن
  • رفع بوی نامطبوع مانند تعریق و بوی بد بدن، سیگار، غذا و غیره
  • ایجاد احساس خوشایند و تاثیرگذاری روی حالت ذهنی و روحی
  • جایگزین ادکلن‌های سنگین و غلیظ با رایحه خنک‌تر و ملایم‌تر

انواع بادی اسپلش

بادی اسپلش‌ها انواع مختلفی دارند و در رایحه‌های متفاوت عرضه می‌شوند:

  • بادی اسپلش میوه‌ای متنوع مانند توت، تمشک، لیمو، پرتقال و گریپ‌فروت که بوی تازگی و شادابی به بدن می‌بخشند.
  • بادی اسپلش گلی مانند رز، یاسمن، لاوندر، گل سنبل‌الطیب و ارکیده که بوی ملایم و زنانه به بدن می‌دهند.
  • بادی اسپلش خنک با اسانس‌ نعناع، آلوئه‌ورا که بوی تازگی و خنکی به بدن داده و بیشتر برای استفاده در فصول گرم سال مناسب هستند.
  • بادی اسپلش با رایحه‌های شیرین و وانیلی مثل وانیل، کارامل، شکلات و میوه‌های شیرین
  • بادی اسپلش خنک و تند مانند لیمو ترش، ترنج، نارنج و نعناع هندی که بوی تازگی و معطر به بدن می‌دهند.
  • بادی اسپلش شاین‌دار که علاوه بر عطر و حس تازگی که برای بدن داشته، یک لایه گلیتری جذاب دارد.

میخوای بادی اسپلش مناسب پوستت بخری؟

از متخصص سوال کن!

بادی اسپلش شاین دار

بادی اسپلش شاین‌دار معمولا در جشن‌ها، مهمانی‌ها، عروسی‌ها یا هر رویدادی که می‌خواهید ظاهرتان برجسته و درخشان باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول، جذابیت و جلوه ویژه‌ای به می‌بخشد و باعث شده بدن در نور مستقیم یا در تصاویر عکس و فیلم‌ها براق و درخشان به‌نظر برسد. این نوع خوشبوکننده‌ها حاوی سایه‌ها و ذرات براق ریزی هستند که شبیه اکلیل‌های رنگی باعث برق‌زدن بدن می‌شوند. این مدل در رنگ‌های مختلف و با رایحه‌های متفاوتی عرضه می‌شود.

طرز استفاده از بادی اسپلش

در ادامه موضوع بادی اسپلش چیست باید بگوییم که بهترین زمان برای استفاده از بادی اسپلش، بعد از حمام و شستشوی بدن است. زمانی که بدن تمیز و عاری از هر بویی باشد، ماندگاری و اثرگذاری این محصول بیشتر می‌شود؛ چرا که بوی بدن با بوی این خوشبوکننده بدن ترکیب نمی‌شود. طرز استفاده از بادی اسپلش بسیار ساده است: فقط کافی است که آن را چندبار روی پوست تمیز یا لباس اسپری کنید، بیشتر از چند پاف نزنید. دقت کنید که رایحه متناسب با بدنتان را انتخاب کنید. اگر به‌دنبال رایحه تمیزی و تازگی برای مصرف روزانه هستید، بادی اسپلش با بوی گلی یا مرکبات، بهترین گزینه برای شما است.

اگر قرار مهمی دارید یا به مهمانی خاصی دعوت هستید، رایحه‌های پیچیده‌تر مانند وانیل را انتخاب کنید. برای ماندگارتر کردن بوی آن روی بدن، بهتر است روی نبض‌ها اسپری کنید مانند مچ دست‌ها، گردن و پشت گوش‌ها. این کار باعث می‌شود که بوی بادی اسپلش بهتر پخش شده و بیشتر بماند. راه دیگر برای ماندگارتر کردن بوی بادی اسپلش‌تان این است که روی آن لوسیون بدن بزنید. هرچند ساعت یکبار هم در صورت نیاز، بادی اسپلش را تمدید کنید.

مزایای استفاده از بادی اسپلش

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از بادی اسپلش، آبرسانی و نرم کنندگی پوست بدن است. بیشتر این اسپری‌های خوشبوکننده بدن حاوی موادی مانند گلیسیرین و آلوئه‌ورا هستند که باعث تغذیه پوست شده و پوست را خنک و تازه نگه می‌دارند. بنابراین بهترین گزینه برای روزهای گرم یا بعد باشگاه و ورزش هستند. دیگر مزیت این خوشبوکننده‌ها، مخفی کردن بوی ناخوشایند و بد بدن است. رایحه‌های مختلف آن کمک می‌کند که همیشه در طول روز بدنتان بوی تازگی و تمیزی بدهد. از دیگر مزایای استفاده از بادی اسپلش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رایحه با ماندگاری بالا و طولانی
  • بوی سبک و تازه
  • قیمت مقرون به صرفه
  • قابلیت کاربری بالا (برای خوشبوسازی بدن، لباس، آب حمام یا خوشبو کردن اتاق، رختخواب و ملحفه‌ها)
  • تقویت روحیه و کاهش تنش و استرس به‌خاطر رایحه گلی و میوه‌ای

عوارض و معایب استفاده از بادی اسپلش

بادی اسپلش هم مثل هر محصول آرایشی و بهداشتی دیگری می‌تواند در برخی از شرایط برای افراد، عوارض و معایبی را به‌دنبال داشته باشد.

متن انگلیسی:
Body sprays are irritants, not allergens, but they do cause allergy-related symptoms including sneezing, runny nose, muscular aches, watery and itchy eyes, nausea, etc. In fact, your friends body spray may cause you to have a runny nose or red, itchy eyes
ترجمه متن:
بادی اسپلش ها محرک هستند، نه آلرژن، اما باعث ایجاد علائم مرتبط با آلرژی مانند عطسه، آبریزش بینی، دردهای عضلانی، آبریزش و خارش چشم‌ها، حالت تهوع و غیره شوند. در واقع، اسپری بدن دوستان شما، ممکن است باعث آبریزش بینی یا چشم‌های قرمز و خارش‌دار شود.

issuu

به بادی اسپلش حساسیت پوستی داری؟ همین حالا مشاوره بگیر.

خوشبوترین بادی اسپلش زنانه

هرچند انتخاب خوشبوترین بادی اسپلش زنانه به سلیقه شخصی بستگی دارد، اما برخی از بادی اسپلش‌های زنانه محبوبیت بالایی در بازار دارند و به‌ خوشبوترین بادی اسپلش زنانه معروف هستند: 

نام بادی اسپلشتوضیحات رایحه
بادی اسپلش شنل کوکو مادمازلشامل ترکیباتی از نت‌های مرکباتی، گل‌ها و وانیل است. این بادی اسپلش بوی انرژی، زنانگی و شیکی به بدن می‌بخشد.
بادی اسپلش جو مالون لاندن لایم باسیلبا رایحه خنک و مرکباتی شامل ترکیبی از لیمو ترش، ریحان و مرکبات که بوی تازگی، شادابی و طراوت به بدن می‌بخشد.
مارک جکوبزبا رایحه‌ میوه‌ای و گلی با ترکیبات توت فرنگی، گل‌های سفید و نت‌های چوبی که بوی شادابی، احساس جوانی و روحانیت به بدن می‌بخشد.
ویکتوریا سیکرت بامب شلبا رایجه شیرین و میوه‌ای که بوی جذاب و شیک زنانه‌ای دارد. 
چری بلوزم ژاپنیبا رایحه شکوفه‌های گیلاس، هلو و مشک که برای دیدارهای رمانتیک مناسب است.
مقایسه خوشبوترین بادی اسپلش‌های زنانه

بهترین بادی اسپلش زنانه

در ادامه موضوع بادی اسپلش چیست باید بگوییم که در کنار بادی اسپلش ویکتوریا سکرت بامب شل که از محبوب‌ها و بهترین‌های بازار است، بادی اسپلش گلد انجل از بهترین بادی اسپلش‌های زنانه با رایحه شیرین و معتدل است که محبوبیت فراوانی دارد. البته که انتخاب بهترین‌ اسپری خوشبوکننده بدن کاملا سلیقه‌ای است.

بهترین مارک بادی اسپلش

از میان تنوع برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار، می‌توان بادی اسپلش‌های زیر را بهترین مارک بادی اسپلش دانست:

  • ویکتوریا سکرت
  • شون
  • مای
  • سی‌گل
بادی اسپلش ها تنوع زیادی دارند.
رایحه‌های مختلف آن کمک می‌کند که همیشه در طول روز بدنتان بوی تازگی و تمیزی بدهد.

۱. بادی اسپلش ویکتوریا سکرت

برند مشهور ویکتوریا سکرت، علاوه بر تولید لباس زیر، عطر و بادی اسپلش‌های محبوبی هم دارد که با رایحه گلی، شیرین و میوه‌ای خود، بوی جذابیت و اعتماد به نفس به بدن می‌دهد. 

۲. بادی اسپلش لدورا

بادی اسپلش لدورا یا بادی میست لدورا از خوشبوکننده‌های بدن است که تاثیر زیادی روی آبرسانی و هیدراته شدن پوست دارد. عطر ملایم آن، باعث ایجاد حس طراوت و تازگی در فرد می‌شود. این محصول، خاصیت آنتی باکتریالی و ضدمیکروبی دارد و به‌خاطر خاصیت مرطوب کنندگی‌اش، حس نرمی و شادابی به پوست می‌بخشد.

۳. بادی اسپلش مای

بادی اسپلش مای از محبوب‌های بازار ایران است که برخلاف عطر و ادکلن‌ها، رایحه سبکی دارد. این محصولات معمولا شاین‌دار و اکلیلی هستند و به‌عنوان آبرسان هم عمل می‌کنند که حس شادابی و تازگی به پوست می‌دهد. غلظت پایین آن باعث شده که علاوه بر روی بدن، قابل استفاده روی لباس هم باشد. کیفیت و ماندگاری نسبتا بالای آن بسیار مورد قبول خریداران قرار دارد و نوع طلایی شاین‌دار آن با رایحه چوبی و شیرین، گزینه مناسبی برای روزهای سرد سال است. 

۴. بادی اسپلش وودلایک

بادی اسپلش وودلایک به‌خاطر رایحه دلپذیر و ماندگاری بالا، انواع نوت مردانه و زنانه، و تنوع بالا، طرفداران زیادی دارد. مزیت آن، استفاده کم از روغن‌های معطر است که باعث حساسیت آلرژیک یا لک شدن لباس نمی‌شود. 

۵. بادی اسپلش ادامس خرسی

اسپری خوشبوکننده باکیفیت با ماندگاری بالا که در سه رنگ صورتی شاین‌دار، صورتی مات و سفید در دسترس قرار دارد. این محصول علاوه بر آبرسانی پوست، به‌عنوان عطر مو هم برای خوشبو کردن موها استفاده می‌شود. پخش بوی بالا، ماندگاری زیاد، شاین کم و رایحه خوش، همگی باعث محبوبیت بالای بادی اسپلش آدامس خرسی در بازار شده‌اند. 

قیمت بادی اسپلش

قیمت بادی اسپلش‌ها و بسته به برند، حجم محصول، کیفیت، مکان فروش و سایر عوامل، متفاوت خواهد بود. . همچنین، قیمت‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند. به هر حال، معمولا بادی اسپلش‌ها در محدوده قیمتی متوسط و مقرون به صرفه قرار می‌گیرند. البته اسپری‌های معروف و لوکس ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، در حالی که برندها و محصولاتی با قیمت مناسب‌تر نیز موجود هستند. بهتر است برای اطلاعات دقیق‌تر درباره قیمت بادی اسپلش، به فروشگاه‌های آنلاین، فروشگاه‌های محلی، سایت‌های مرجع خرید آنلاین و یا وب‌سایت رسمی برند مورد نظر مراجعه کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

در پایان مطلب بادی اسپلش چیست باید بگوییم که بادی اسپلش، محصولی با رایحه فوق‌العاده است که مزایای بیشماری دارد. فرقی نمی‌کند که به‌دنبال اسپری با بوی ماندگار، با خاصیت آبرسانی یا شاداب کننده هستید، در هرصورت، بادی اسپلش، بهترین گزینه برای شماست که حس شادابی و تازگی ایجاد کرده و باعث آبرسانی و لطافت پوست هم می‌شود. با انتخاب اسپری با رایحه مناسب، استفاده صحیح و ترکیب آن با سایر محصولات، می‌توانید رایحه تازه و ماندگاری داشته باشید که کل روز به شما احساس سرزندگی و اعتمادبه نفس می‌دهد.

اما توصیه می شود در صورت داشتن هر گونه مشکلات پوستی قبل از خرید با متخصص زیبایی پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان ویزیت آنلاین دکتر پوست وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

از این محصول برای از بین بردن بوی بد بدن و عرق، تازه و خوشبو بودن در کل روز استفاده می‌شود.

واژن و ناحیه تناسلی، از حساسیت بالایی برخوردار است و استفاده از هرگونه محصول آرایشی و بهداشتی عطری در این ناحیه ممکن است حساسیت‌زا باشد. استفاده از محصولات عطری، بادی اسپلش‌ها و عطر و ادکلن برای واژن توصیه نمی‌شود، چرا که احتمال عفونت یا اگزما دارد.

برخی اسپری‌های بدن حاوی مواد شیمیایی خاصی هستند که برای سلامت بدن مضرند. آئروسل‌های موجود در اسپری‌های بدن ممکن است منجر به واکنش‌های آلرژیک شدید، آسم آلرژیک، مشکلات تنفسی، اگزما یا سایر بیماری‌های پوستی شوند. در موارد نادر، ممکن است ریسک بیماری‌های قلبی را هم تشدید کنند. به‌علاوه اینکه، در برخی موارد، قرار گرفتن یک لایه بادی اسپلش روی بدون ممکن است اجازه نفس کشیدن به پوست ندهد و باعث بروز مشکلات حساسیتی، خارش و اگزما یا سرطان پوست شود.

بله، برخی بادی اسپلش‌ها به شکلی طراحی شدند که علاوه بر بدن، قابل استفاده روی لباس باشند.

ماندگاری بادی اسپلش‌ها به نسبت عطرها کمتر است، چرا که عطرها به‌خاطر غلظت بالاتر روغن‌های معطر، مدت طولانی‌تری، رایحه‌شان روی پوست باقی می‌ماند. بادی میست و بادی اسپلش‌ها اما به‌خاطر غلظت کمتر، ماندگاری کمتری دارند و رایحه‌شان حدود ۳ تا ۴ ساعت می‌ماند و بعد از آن باید تمدید شوند. این در حالی است که ماندگاری عطرها بالای ده ساعت است.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن