انواع ایمپلنت ایرانی و مزایای آنها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع ایمپلنت ایرانی دارای کیفیت و دوام مناسبی هستند. قیمت آنها مقرون‌به‌صرفه بوده و تجهیزات ایمپلنت به راحتی در دسترس است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

انواع ایمپلنت ایرانی و مزایای آنها

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

انواع ایمپلنت ایرانی

آیا با انواع ایمپلنت ایرانی آشنایی دارید؟ اگر قصد کاشت دندان داشته و در میان گزینه‌های انتخابی ایمپلنت ایرانی هم وجود دارد، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. در ادامه توضیح می‌دهیم که ایمپلنت های ایرانی چه مزایا و معایبی دارند؟ کدام شرکت‌ها در بازار ایران فعالیت می‌کنند و آیا این ایمپلنت‌ها کیفیت خوبی دارند یا نه؟

درصورتی‌که قصد کاشت دندان دارید و نمی‌دانید کدام نوع ایمپلنت برای شما گزینه بهتری است، حتما با چند دندانپزشک مشورت کنید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین، متنی و تلفنی وجود دارد.

انواع ایمپلنت ایرانی کدام است؟

ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، می‌توانید با روش کاشت دندان این مشکل را برطرف کنید. در این مسیر علاوه بر انتخاب دندانپزشک ماهر و باتجربه یکی دیگر از چالش‌ها انتخاب برند ایمپلنت است.

در حال حاضر بیش از ۶۰ کشور انواع روکش ایمپلنت دندان تولید کرده و در بازار جهانی توزیع می‌کنند. ایران یکی از کشورهایی است که به این صنعت دست پیدا کرده است. شرکت‌های ایرانی توانسته‌اند ایمپلنت‌هایی باکیفیت و بادوام بسازند. این ایمپلنت‌ها از سازمان غذا و دارو تاییدیه دریافت کرده‌اند.

تمامی ایمپلنت‌های ایرانی از جنس تیتانیوم هستند، زیرا این فلز زیست‌سازگار بوده و به‌خوبی با استخوان پیوند می‌خورد. اما تفاوت برندهای مختلف ایمپلنت در نوع ساخت و سازگاری پایه‌های فلزی است. یکی از ضعف‌های ایمپلنت‌های ایرانی نسبت به برندهای اروپایی و آمریکایی، سازگار نبودن ایمپلنت با نیازهای مختلف بیمار است. زمانی که ایمپلنت به طور کامل با ناحیه موردنظر سازگار باشد، احتمال شکستن یا شل شدن آن به صفر می‌رسد.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

۱. ایمپلنت ایرانی شرکت کیمیا کاشت اطبا (بهترین ایمپلنت ایرانی)

شرکت کیمیا کاشت اطبا از سال ۱۳۹۳ کار خود را آغاز کرد. این شرکت در استان کردستان تاسیس شده و از بهترین تجهیزات و دستگاه‌ها برای ساخت ایمپلنت استفاده می‌کنند. در این شرکت بهترین متخصصان، دندانپزشکان و مهندسان فعالیت می‌کنند. بری ساخت ایمپلنت دندان از دستگاه CNC سوئیس استفاده می‌شود. ایمپلنت‌ها به نسبت قیمت پایینی که دارند، کیفیت خوبی داشته و دندانپزشکان زیادی از آنها استفاده می‌کنند. البته اگر قصد ایمپلنت فوری را دارید، بهتر است از برندهای خارجی استفاده کنید.

شرکت کیمیا کاشت اطبا ایمپلنت‌های خود را با ۳ کیفیت به نام‌های کیمیا ۱، کیمیا ۲ و کیمیا ۳ روانه بازار می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که کیمیا ۱ همسطح با برندهای کره‌ای ایمپلنت است. اما هزینه آن تقریبا نصف هزینه ایمپلنت‌های کره‌ای می‌شود. کیمیا ۲ مطابق با استانداردهای شرکت‌های سوئیسی، آلمانی و فرانسوی تولید می‌شود. کیمیا ۳ نیز هم سطح با برند آمریکایی زیمر است. سطح کیفیت این سه محصول متفاوت بوده و برای بیماران با بودجه‌های مختلف مناسب است.

سایز ایمپلنت‌های این شرکت از ۸ تا ۱۴ میلی‌متر متغیر است. تیتانیوم استفاده شده درجه ۴ و ۵ هستند. البته این درجه ارتباطی به کیفیت ایمپلنت ندارد. هر درجه مربوط به مواد خاصی است که با تیتانیوم ترکیب شده‌اند.

مهم‌ترین مزیت ایمپلنت شرکت کیمیا کاشت اطبا گارانتی مادام‌العمر آن است. بهترین برندهای سوئیسی و آمریکایی هم گارانتی مادام‌العمر ندارند. اما شما با استفاده از ایمپلنت‌های این برند می‌توانید از گارانتی همیشگی آن استفاده کنید.

انواع ایمپلنت ایرانی کدام است؟
شرکت‌های ایرانی توانسته‌اند ایمپلنت‌هایی باکیفیت و بادوام بسازند.

۲. ایمپلنت ایرانی شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس

شرکت کوشا فن پارس یکی دیگر از شرکت‌هایی است که تولید ایمپلنت را در ایران شروع کرد. این شرکت با شرکت‌های اشترومن قرارداد امضا کرده و تحت لیسانس اشترومن، ایمپلنت‌های خود را تولید می‌کند. شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس علاوه بر ساخت ایمپلنت، تجهیزات سایر خدمات دندانپزشکی را نیز تولید می‌کند. تجهیزاتی مانند روکش‌های دندان، پروتزهای دندانی، لمینت و محصولات دندانپزشکی از جنس زیرکونیا یا پورسلین از تولیدات این شرکت هستند.

ایمپلنت‌های این شرکت باکیفیت بوده و با قیمت مناسب وارد بازار می‌شود. لابراتوارها و آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای در این کارخانه وجود داشته که به تحقیق و توسعه دررابطه‌با ایمپلنت‌ها کمک می‌کنند. متخصصان در حوزه‌های مختلف مهندسی، دندانپزشکی و پروتودنتیست در این شرکت مشغول به کار بوده و تحت لیسانس اشترومن آلمان تجهیزات را تولید می‌کنند.

این شرکت ایمپلنت دندانی اویتا را روانه بازار کرده است. ایمپلنت اویتا تمامی تست‌های حیوانی، بیولوژیکی و بالینی را پشت سر گذاشته است. این ایمپلنت در آزمایشگاه‌های مرجع سوئیس و دانشگاه‌های برتر ایران مانند دانشگاه شریف و امیرکبیر تست‌ها را انجام داده است.

ایمپلنت ایرانی شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس چطور است؟
ایمپلنت اویتا تمامی تست‌های حیوانی، بیولوژیکی و بالینی را پشت سر گذاشته است.

۳. ایمپلنت ایرانی شرکت نیک کاشت آسیا

یکی دیگر از انواع ایمپلنت ایرانی توسط شرکت نیک کاشت آسیا تولید می‌شود. شرکت نیک کاشت آسیا بعد از ۷ سال تحقیق ایمپلنت سینابایونیک را تولید و روانه بازار کرد. تحقیقات اولیه در سال ۱۳۸۹ توسط رئیس مرکز تحقیقات ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد. اما در آن زمان قیمت تجهیزات و ماشین‌آلات بالا بوده و شاخت ایمپلنت به تعویق افتاد.

در سال ۱۳۹۳ شرکت نیک کاشت آسیا ایمپلنت‌هایی با نام بایونیک را تولید کرد. پس از قرارداد با مرکز تحقیقات ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی تهران ایمپلنت سینابایونیک تحت لیسانس ایمپلازا آلمان با کیفیت خوب تولید شد. در این کارخانه با استفاده از دستگاه CNC ایمپلنت‌ها تولید می‌شوند. ایمپلنت‌های این شرکت با دو کیفیت تیپ ۲ و تیپ ۳ تولید شده که قیمت مناسبی دارند.

متن انگلیسی:
Endosteal implants are the most common type of dental implant. They are suited for most patients but, they require a good, healthy jawbone for the post to fuse to.
ترجمه فارسی:
ایمپلنت‌های اندوستال رایج‌ترین نوع ایمپلنت دندان هستند که برای بیشتر بیماران مناسب‌اند، اما برای اتصال پست به استخوان فک خوب و سالم نیاز دارید.

به نقل از سایت smilespauk

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت ایمپلنت های ایرانی با خارجی در کیفیت و دوام آنها است. ایمپلنت‌های خارجی از جمله برندهای سوئیسی و آمریکایی طول عمر بالایی داشته و دوام خوبی دارند. اما برندهای ایرانی معمولا طول عمر کمی دارند. مورد دیگر تفاوت در ظاهر آنها است. معمولا ایمپلنت های ایرانی با دندان‌های طبیعی اختلاف داشته و درون دهان مشخص می‌شوند. اما برندهای باکیفیت خارجی کاملا مشابه دندان طبیعی طراحی شده‌اند.

کدوم نوع ایمپلنت ایرانی برای تو مناسبه؟

همین حالا از دکتر دندانپزشک مشاوره بگیر!

ایمپلنت ایرانی برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت‌های ایرانی برای افرادی که یک یا چند دندان از دست داده‌اند و به دنبال جایگزینی برای دندان دائمی از دست رفته خود هستند مناسب است. از ایمپلنت ایرانی می‌توان در مواردی که تراکم استخوان کافی برای ادغام ایمپلنت پایدار وجود دارد استفاده کرد. در غیر این‌صورت ممکن است نیاز به پیوند استخوان یا جراحی لیفت سینوس داشته باشید.

مزایای انواع ایمپلنت ایرانی چیست؟

ساخت ایمپلنت در هر کشوری باعث می‌شود بیماران بتوانند با هزینه کمتر از خدمات کاشت دندان استفاده کنند. مهم‌ترین مزیت انواع ایمپلنت ایرانی مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. همچنین قطعات و تجهیزات ایمپلنت‌های ایرانی به‌راحتی در دسترس است. در حال حاضر به علت تحریم‌ها دسترسی به قطعات اروپایی و آمریکایی بسیار مشکل بوده و به همین دلیل دندانپزشکان بیشتر از ایمپلنت های ایرانی و کره‌ای استفاده می‌کنند.

کیفیت ایمپلنت ایرانی چقدر است؟

ایمپلنت ایرانی کیفیت خوبی دارد و حدوند ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کند.

مزایای انواع ایمپلنت ایرانی چیست؟
مهم‌ترین مزیت انواع ایمپلنت ایرانی مقرون‌به‌صرفه بودن آن است.

نظرات درباره ایمپلنت ایرانی

در این بخش، نظرات عمومی و کلی درباره استفاده از ایمپلنت ایرانی را قرار دادیم:

  • نظر علی، یک بیمار ایمپلنت دندان: من یک ایمپلنت ایرانی را انتخاب کردم و مقرون به‌صرفه بودن و کیفیت ایمپلنت‌های ایرانی برای من قابل قبول بود.
  • نظر زهرا، بیمار کاشت ایمپلنت ایرانی: ایمپلنت ایرانی ماندگاری و پایداری خوبی دارد و می‌توانم بدون نگرانی غذا بخورم و صحبت کنم.
  • نظر محمد، متخصص دندانپزشکی: ایمپلنت های ایرانی یک جایگزین مناسب برای بیمارانی است که به دنبال ایمپلنت دندان داخلی هستند. در حالی که ممکن است هنوز به رسمیت شناخته نشده باشد، اما قابل اعتماد و مقرون به‌صرفه است.

عوارض و معایب انواع ایمپلنت ایرانی چیست؟

ایمپلنت‌های ایرانی معایبی دارند که باعث می‌شود بسیاری از افراد سراغ برندهای خارجی بروند. از مهم‌ترین معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهری غیرطبیعی داشته و با دندان‌های طبیعی اختلاف دارند.
  • کیفیت آنها نسبت به برندهای خارجی پایین‌تر است.
  • دوام کمتری دارند و ممکن است بعد از چند سال بشکنند.
  • برای انجام ایمپلنت فوری مناسب نیستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب هر یک از برندهای ایرانی ایمپلنت باید با دندانپزشک مشورت کنید.

مراکز کاشت ایمپلنت ایرانی کجاست؟ همین حالا بهترین دندانپزشک را پیدا کن!

قیمت انواع ایمپلنت ایرانی در دکترِتو کلینیک

با انتخاب انواع ایمپلنت ایرانی می‌توان هزینه را تا حد زیادی کاهش داد و قیمت ایمپلنت ایرانی به نسبت برندهای خارجی بسیار کمتر است. اگر قصد کاشت ایمپلنت را دارید، برای اطلاع از قیمت ایمپلنت ایرانی کیمیا، قیمت ایمپلنت ایرانی ساخت کردستان و سایر برندها، به بخش قیمت ایمپلنت دندان در دکترِتو کلینیک مراجعه کنید.

ایمپلنت ایرانیتوضیحات
برندایمپلنت ایرانی ۳A
ضمانتندارد
قیمت۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (الی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان)
روکش پی ام اف درجه ۱حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
روکش زیرکونیا درجه ۱حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
ایمپلنت ایرانی و هزینه‌های آن به همراه سایر اطلاعات

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

در حال حاضر انواع ایمپلنت ایرانی توسط سه شرکت و باتکیه‌بر تخصص مهندسان و دندانپزشکان تولید می‌شود. این ایمپلنت‌ها کیفیت خوبی داشته و دارای تاییدیه از سازمان غذا و دارو هستند. هر سه شرکت سعی دارند با تحقیق و توسعه هر چه سریع‌تر به کیفیتی در سطح برندهای اروپایی و آمریکایی برسند.

ایمپلنت های ایرانی هزینه پایینی داشته و قطعات آنها به‌راحتی در دسترس است. اما نمی‌توان کیفیت و دوام آنها را در سطح برندهای خارجی دانست. زیرا این ایمپلنت‌ها با تمامی نیازهای بیمار سازگار نبوده و احتمال شکستن و قرارگرفتن تحت‌فشار وجود دارد.

اگر قصد کاشت دندان دارید و می‌خواهید در مورد انواع ایمپلنت ایرانی اطلاعات بیشتری داشته باشید، باید با دکتر دندانپزشک مشورت کنید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر دندانپزشک آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

ایمپلنت‌های ایرانی مانند دیگر ایمپلنت‌ها از جنس تیتانیوم بوده و کیفیت خوبی دارند. این برندها از سازمان غذا و دارو تاییدیه دریافت کرده‌اند. اما نمی‌توان کیفیت آنها را در سطح ایمپلنت‌های خارجی دانست. آنها به طور کامل با نیاز بیمار سازگار نبوده و ممکن است در اثر فشار بشکنند.

حدود ۱۰ تا ۱۵ سال دوام دارد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره انواع ایمپلنت ایرانی

  1. بیچاره گفت:

    این کار کمک به درمان بی دندانی بیمارانه پس دولت باید بهترین برند رو با دلار دولتی وارد و در اختیار کلینیک ویژه دانشکدههای دندانپزشکی قرار بده تا همه مردم به راحتی بتوانند از ان استفاده و سو استفاده هم نشود، دندان مهمترین چیز که شما باید با آن غذا رو خوب بجوید بعد بهداشت دهان رو خوب رعایت کنید تا از خیلی بیماریها جلوگیری کنید متاسفانه کسی به اون بها نمیده فقط حرف میزنن پیشگیری بهتراز درمانه!!!!!!!!!!!!!

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله درست است

  2. پاشا گفت:

    آیدا جان ممنون از نوشته عالی و دقیقت، کلی استفاده کردم، یه سوال داشتم چجوری میشه فهمید پزشک از کدوم برند و درجه داره استفاده میکنه؟ چون متاسفانه ممکنه چیزی که میذارن با برندی که گفتند متفاوت باشه، ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      قبل از ایمپلنتیشن کاتالوگ را از پزشک بخواهید

  3. رحیم مرادی گفت:

    ایمپلنت های خارجی در زمانی که دلار ۳۰۰۰ تومان بود ۵ تا ۶ میلیون قیمت داشت و قیمت ایمپلنت ایرانی حدود ۱ میلیون بود چطور الان ایرانی شده ۱۰ میلیون ولی خارجی ۱۲ تا ۱۷ میلیون .
    نتیجه تمام ایمپلنت های موجود ایرنی هستند .
    درود بر تولید ملی

  4. احسان مرادی گفت:

    سلام، به نظر من ایمپلنت‌های کره ای تفاوت قیمت زیادی با ایرانی ها ندارند ولی از نظر کیفیت به مراتب بالاترند، خودم ایمپلنت ایرانی مارکKMEگذاشتم هر سه را تا بعد از عفونت و شکستن پایه مجبور شدم با جراحی و ممصیبتخارج کنم، کاش شرکت هایی مثل اطبا کیمیا کاشت کمی مسؤلیت پذیر بودند، افسوس.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله حق با شماست
      امیدواریم این اتفاق بیفتد

    2. ناشناس گفت:

      شما که ایمپلنت‌هات عفونت کرد سیگاری نیستی ؟ زیر ایمپلنت‌هات را روزی چند بار نخ دندان میزدی ؟؟ بعد ایمپلنت روزی چند بار مسواک میزدی ؟

    3. محبوب گفت:

      شما که ایمپلنت‌هات عفونت کرد سیگاری نیستی ؟ زیر ایمپلنت‌هات را روزی چند بار نخ دندان میزدی ؟؟ بعد ایمپلنت روزی چند بار مسواک میزدی ؟

  5. ناشناس گفت:

    بنظرم وزارت بهداشت سعی نکرده ایمپلنت وارد کشور بشه و هزینه ها خیلی بالاست یعنی ایمپلنت مناسب ایران رو‌ با هر برندی وارد کشور بکنه