داروی ارکتو چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارکتو (Erecto) قرص تاخیری قوی است که برای درمان اختلال نعوظ و تاخیر در انزال در مردان استفاده می‌شود. این دارو با افزایش جریان خون به آلت تناسلی باعث حفظ نعوظ و به تاخیر افتادن ارگاسم می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
ارکتو

قرص ارکتو نوعی قرص تاخیری قوی حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم سیلدنافیل است که برای درمان اختلال نعوظ و تاخیر در انزال در مردان استفاده می‌شود. مکانیسم عملکرد قرص ارکتو، افزایش جریان خون به آلت تناسلی مرد است که باعث شده نعوظ حفظ شود و ارگاسم و انزال دیرتر اتفاق بیفتد. تا انتها همراه باشید تا با داروی ارکتو، موارد مصرف، نحوه مصرف و عوارض جانبی آن بیشتر آشنا شوید. قبل از مصرف این دارو حتما با متخصص اورولوژی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان و مشاوره دارویی وجود دارد.

داروی ارکتو چیست؟

ارکتو نام تجاری است که برای یکی از داروهای حاوی سیلدنافیل استفاده می‌شود (قرص سیلدنافیل برای چیست؟) که به منظور درمان اختلال نعوظ در مردان طراحی شده است. مکانیسم این دارو به شکلی است که با گشاد کردن عروق خونی و افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی منجر به بهبود نعوظ در مردان می‌گردد. با این حال، بیشتر افرادی که از داروی ارکتو استفاده می‌کنند، نگران مدت زمان اثربخشی آن هستند، یا اینکه اثر دارو دیرتر شروع شود و برخی هم نگران از بین رفتن اثر دارو زودتر از آنچه که باید هستند.

کاربرد قرص ارکتو حفظ نعوظ در مردان است.
مصرف داروی ارکتو با افزایش جریان خون به آلت تناسلی به مرد کمک می‌کند تا نعوظ خود را حفظ کند.

ایا قرص ارکتو تاخیری است؟

این قرص، داروی تاخیری قوی حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم سیلدنافیل است و برای درمان اختلالات نعوظ و تاخیر انزال مردان تجویز می‌شود. مصرف داروی ارکتو با افزایش جریان خون به آلت تناسلی کمک می‌کند تا نعوظ حفظ شده و زمان انزال و ارگاسم به تاخیر بیفتد. به دلیل ویژگی تاخیری این دارو، زمان شروع اثر آن کمی طولانی‌تر است اما مدت زمان اثر آن نسبتا طولانی‌تر خواهد بود. به‌همین خاطر برخی از مصرف‌کننده‌ها درمورد زمان شروع و پایان تاثیر دارو تردید و نگرانی دارند.

نحوه مصرف قرص ارکتو

مصرف قرص ارکتو به صورت خوراکی و معمولا حدود یک ساعت قبل از فعالیت جنسی توصیه می‌شود. دوز مصرف این قرص بر اساس تجویز پزشک تنظیم می‌گردد، اما نباید از ۱۰۰ میلی‌گرم در هر دوز تجاوز کند. همچنین، ارکتو را فقط یک ‌بار در روز باید مصرف کنید.

متن انگلیسی:
To treat erectile dysfunction-ED, take this drug by mouth as directed by your doctor, usually as needed. Take sildenafil at least 30 minutes, but no more than 4 hours, before sexual activity (1 hour before is the most effective
ترجمه متن:
برای درمان اختلال نعوظ، این دارو را طبق دستور پزشک، در صورت نیاز، به شکل خوراکی مصرف کنید. سیلدنافیل (داروی حاوی سیلدنافیل) را حداقل ۳۰ دقیقه، اما نه بیشتر از ۴ ساعت، قبل از فعالیت جنسی مصرف کنید (یک ساعت قبل موثرترین حالت است.).

webmd

طریقه مصرف قرص ارکتو ۱۰۰

معمولا توصیه می‌شود که یک عدد قرص ۲۵ یا ۵۰ میلی‌گرمی را تقریبا یک ساعت قبل از فعالیت جنسی به صورت خوراکی مصرف کنید. دوز مصرفی هم بر اساس توصیه و تجویز پزشک تنظیم می‌شود، اما نباید از ۱۰۰ میلی‌گرم در هر بار مصرف تجاوز کند چرا که مصرف بیش از یک دوز در روز ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود.

مدت زمان تاثیر قرص ارکتو

این قرص، داروی موثری برای درمان اختلالات عملکرد جنسی در مردان است و اگر دوز ۱۰۰ میلی‌گرمی آن مصرف شود، تا ۴ ساعت اثر خود را حفظ می‌کند. با این حال، توجه داشته باشید که شدت و میزان تاثیر این دارو در طول این ۴ ساعت متفاوت خواهد بود. در ۲ ساعت ابتدایی بعد از مصرف، اثر ارکتو قوی‌تر و چشم‌گیرتر است، اما با گذشت زمان و به تدریج، این اثر کاهش می‌یابد. 

بهترین زمان مصرف ارکتو

بهترین زمان مصرف قرص ارکتو یک ساعت قبل از رابطه جنسی است، هر چند نیم ساعت تا ۴ ساعت قبل رابطه هم اثربخشی دارد. مصرف این قرص زودتر از زمان عنوان شده معمولا تاثیری در بهبود کیفیت نعوظ ندارد. اگر فاصله مصرف قرص تا رابطه بیشتر از ۴ ساعت باشد، دارو دیگر اثرگذاری لازم را ندارد. 

می‌خوای مدت زمان تاثیر قرص ارکتو بیشتر بشه؟

از متخصص مشورت بگیر.

مصرف ارکتو هر چند ساعت است؟

این دارو را می‌توانید در هر زمانی از روز مصرف کنید و ساعت مشخصی ندارد، بلکه بسته به زمان شروع رابطه جنسی باید مصرف شود. در هر روز نهایت یک قرص ارکتو ۲۵ یا ۵۰ میلی‌گرم می‌توان مصرف کرد. 

از بین بردن اثر قرص ارکتو

برای کاهش یا حذف اثر این قرص از موارد زیر استفاده کنید:

  • صبر کنید. با گذشت زمان، اثر قرص ارکتو به تدریج کاهش می‌یابد. به طور معمول، حدود ۴ ساعت پس از مصرف، اثر این دارو کامل از بین می‌رود.
  • مصرف برخی داروهای مسکن و ضد التهاب مانند استامینوفن یا ایبوپروفن می‌تواند به کاهش اثر قرص ارکتو کمک کند.
  • نوشیدن مقادیر زیاد آب و مایعات می‌تواند به تسریع دفع دارو از بدن و کاهش اثر آن کمک کند.
  • انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش، به ویژه ورزش‌های هوازی، می‌تواند به متابولیزه شدن سریع‌تر دارو و کاهش اثر آن کمک کند.
  • اگر قرص ارکتو را زودتر از نیاز مصرف کرده باشید، می‌توانید جهت کاهش اثر آن، به تاخیر در انجام فعالیت جنسی اقدام کنید.

موارد مصرف ارکتو (ارکتو برای چی خوبه؟)

این قرص برای درمان مشکلات عملکرد جنسی در مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین موارد مصرف این دارو عبارتند از:

  • درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) با افزایش جریان خون به آلت تناسلی
  • بهبود عملکرد جنسی و افزایش رضایت جنسی
  • درمان مشکلات ارگاسم و انزال
  • درمان برخی بیماری‌های قلبی-عروقی مانند فشار خون بالا

۱. قرص ارکتو برای خانمها

این قرص، علاوه بر درمان اختلالات عملکرد جنسی مردان، می‌تواند در افزایش جریان خون به اندام تناسلی زنان نیز موثر باشد. این امر باعث افزایش تحریک‌پذیری و حساسیت جنسی در این اندام می‌شود و در نتیجه، عملکرد ارگاسم در مصرف‌کننده را بهبود خواهد بخشید. اختلال در تحریک و ارگاسم زنان مشکلی پیچیده است که عوامل مختلفی در آن دخیل هستند. در این زمینه، افزایش جریان خون به اندام تناسلی زنان که توسط قرص ارکتو ایجاد می‌شود، می‌تواند به بهبود عملکرد جنسی زنان کمک کند.

قرص تاخیری و افزایش نعوظ ارکتو
این قرص به مردان کمک می‌کند تا بتوانند عملکرد جنسی بهتری داشته باشند. 

۲. قرص تاخیری و افزایش نعوظ ارکتو

این قرص تاخیری با افزایش جریان خون به اندام تناسلی، نعوظ و عملکرد جنسی در مردان مبتلا به اختلال نعوظ را بهبود می‌بخشد و مدت نعوظ را افزایش می‌دهد. به طور مشخص، قرص ارکتو به مردان کمک می‌کند تا بتوانند دوره نعوظ طولانی‌تری را تجربه کنند و عملکرد جنسی بهتری داشته باشند. 

۳. ارکتو برای زودانزالی

این قرص برای درمان اختلال نعوظ در مردان طراحی شده است و قرص ناتوانی مردان محسوب می‌شود، اما گاهی اوقات از آن برای درمان زودانزالی در مردان نیز استفاده می‌شود. اگرچه این نحوه استفاده از ارکتو دارای شواهد علمی محدودی است و مورد تایید رسمی قرار نگرفته است. زودانزالی اختلال جنسی در مردان است که باعث می‌شود زودتر از حد معمول به اوج لذت جنسی برسند که باعث کاهش رضایت جنسی فرد و شریک جنسی می‌شود. ارکتو با افزایش جریان خون به اندام تناسلی در برخی موارد و تاخیر ارگاسم، زود انزالی را هم بهبود می‌بخشد.

دوز مصرفی قرص ارکتو

دوز مصرفی این قرص برای افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله، ۵۰ میلی گرم با فاصله یک ساعت قبل رابطه جنسی (حداقل ۳۰ دقیقه تا حداکثر ۴ ساعت قبل) است. حداکثر دوز مصرفی قرص ارکتو ۱۰۰ میلی گرم در طول روز است. دوز مصرفی این دارو برای افراد بالای ۶۵ سال به‌دلیل کاهش کارکرد کلیه، کبد و قلب با افزایش سن باید کمتر باشد تا از تجمع دارو در بدن و افزایش عوارض جانبی جلوگیری شود. به طور کلی، دوز مصرف قرص ارکتو باید بر اساس سن و شرایط فردی هر بیمار توسط پزشک تعیین شود.

عوارض جانبی قرص ارکتو

قرص ارکتو باعث گیجی نمی‌شود، اما در برخی افراد با عوارض جانبی زیر همراه است:

  • خونریزی بینی
  • سردرد
  • ناراحتی معده
  • سرخی و قرمز شدن چهره
  • مشکل در خواب
  • تب
  • نعوظی که بیشتر و طولانی‌تر از حد معمول طول می‌کشد.
  • عفونت تنفسی
  • تهوع
  • استفراغ
  • برونشیت
  • گلو درد
  • آبریزش بینی

متن انگلیسی:
Serious side effects and their symptoms can include the following: Low blood pressure. Increased shortness of breath or trouble breathing. Priapism (an erection that lasts more than 4 hours). Vision problems. Hearing problems. Symptoms can include: sudden hearing loss, tinnitus (ringing in your ears). Heart problems, such as heart attack, stroke, or irregular heart rate
ترجمه متن:
عوارض جانبی جدی می‌تواند شامل این موارد باشد: فشار خون پایین، افزایش تنگی نفس یا مشکل در تنفس، پریاپیسم (نعوظی که بیش از ۴ ساعت طول می‌کشد)، مشکلات بینایی و مشکلات شنوایی. علائم می‌تواند شامل این موارد باشد: از دست دادن ناگهانی شنوایی، وزوز گوش (زنگ در گوش)، مشکلات قلبی، مانند حمله قلبی، سکته مغزی یا ضربان قلب نامنظم.

healthline

آیا درمان زودانزالی با قرص ارکتو ارزش عوارضش رو داره؟ از دکتر بپرس.

ایا قرص ارکتو مرفین دارد؟

این قرص از دسته مهارکننده‌های فسفودی‌استراز نوع ۵ (PDE5) است که با افزایش جریان خون به اندام تناسلی، باعث بهبود نعوظ و عملکرد جنسی در مردان مبتلا به اختلال نعوظ می‌شود. این دارو فاقد هرگونه مرفین یا دیگر داروهای مخدر است و صرفا از ترکیبات شیمیایی مجاز و بدون داروهای کنترل‌شده تشکیل شده است.

موارد احتیاط و منع مصرف ارکتو

موارد احتیاط مصرف ارکتو شامل موارد زیر می‌شود:

  • افراد با بیماری‌های قلبی یا عروقی (مانند سکته قلبی، آریتمی قلبی، آنژین)
  • افراد با نارسایی کبدی یا کلیوی
  • بیماری‌های چشمی مانند نوروپاتی بینایی
  • زخم معده یا دوازدهه
  • افراد مبتلا به پریاپیسم (نعوظ طولانی مدت)

افراد با شرایط زیر به هیچ وجه مجاز به مصرف این قرص نیستند:

  • نارسایی قلبی شدید
  • مصرف‌کننده‌های داروهای نیترات (مانند نیتروگلیسیرین) به دلیل خطر افت فشار خطرناک
  • افراد مصرف‌کننده داروهای ضد قارچ آزول مانند کتوکونازول و ایتراکونازول
  • داروهای مهارکننده پروتئاز مانند ریتونا‌ویر
  • خانم‌های باردار و شیرده
  • کودکان زیر ۱۸ سال

بیماران باید قبل از مصرف این قرص با پزشک مشورت کنند تا موارد مصرف و عوارض احتمالی آن را بررسی نمایند. رعایت دستورات پزشک برای مصرف ایمن این دارو بسیار مهم است.

تداخلات دارویی ارکتو (ارکتو با چه داروهایی تداخل دارد؟)

مصرف این قرص با داروهای زیر تداخل دارد:

  • داروهای مشابه برای درمان اختلالات نعوظ مانند اوانافیل، تادالافیل یا واردنافیل
  • داروهای درمان پرفشاری شریان ریوی مانند ریوسیگوات
  • داروهای نیترات برای درمان آنژین قفسه سینه و مشکلات قلبی مانند نیتروگلیسیرین، ایزوسوربید دی‌نیترات و ایزوسوربید مونونیترات
  • داروهای درمان فشار خون، اختلالات پروستات، ضدقارچ‌ها (کتوکونازول و ایتراکونازول) و داروهای ضد اچ آی وی

در مجموع، قبل از مصرف قرص ارکتو، بیمار باید پزشک را در جریان داروهای مصرفی قرار دهید تا احتمال بروز تداخلات دارویی به حداقل برسد.

موارد احتیاط و منع مصرف ارکتو را حتما از پزشک بپرسید.
گاهی برخی از افراد نباید به سراغ استفاده از قرص ارکتو بروند.

قرص ارکتو و الکل

مصرف همزمان این قرص و الکل باعث بروز عوارض جانبی می‌شود. حتی خوردن گریپ فروت با این دارو هم می‌تواند ریسک بروز عوارض جدی را افزایش دهد، بنابراین در زمان مصرف ارکتو از خوردن مرکبات خودداری کنید. 

اطلاعات دارویی قرص ارکتو

کاربردها، عوارض و تداخلات دارویی ارکتو را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

اسامی رایج داروعوارض جانبیتداخلات دارویی
قرص ارکتو ۱۰۰ میلی گرمسردردداروهای درمان فشار خون و اختلالات پروستات
قرص ویزارکت ۱۰۰ میلی گرمگرگرفتگیداروهای ضدقارچی مانند کتوکونازول و ایتراکونازول
قرص ویزارسین ۵۰ میلی گرمنارسایی بینایی موقتداروهای ضد ویروس HIV مانند ریتوناویر
احساس گرما
گرفتگی بینی
اطلاعات دارویی قرص ارکتو

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

داروی ارکتو یک مهارکننده فسفو دی ‌استراز نوع ۵ است که برای درمان اختلال نعوظ در مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو مشابه ویزارسین (تادالافیل) بوده و موارد مصرف، منع مصرف و عوارض جانبی مشابهی دارند. مکانیسم قرص ارکتو به شکلی است که با افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی مردانه منجر به بهبود نعوظ در مردان می‌گردد. مصرف این دارو حتما باید با تشخیص و تجویز پزشک باشد تا ریسک بروز عوارض جانبی به حداقل برسد. 

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دکتر اورولوژی در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر اورولوژی یا مشاوره دارویی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

مصرف ارکتو روزانه نیست و برای رفع اختلال نعوظ باید با فاصله ۱ تا ۴ ساعت قبل رابطه جنسی باشد. در هر ۲۴ ساعت هم فقط یک عدد از این قرص قابل استفاده است.

بله، این دارو حتما باید با نسخه و تجویز پزشک مصرف شود، چرا که ریسک بروز عوارض قلبی بالا است.

برخی داروهای جایگزین ارکتو عبارتند از: تادالافیل (سیالیس) که مشابه ویاگرا با اثر طولانی‌تر است، واردانافیل (لویترا)، آوانافیل (ستندرا) و روش‌های غیردارویی مانند درمان‌های روان‌شناختی، انجام ورزش و تغییر سبک زندگی.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن