ژل الانسه چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ژل الانسه، نوعی فیلر پوستی محبوب است که انقلابی در عرصه فیلرهای پوستی ایجاد کرد. این ژل به طور کلی دارای ماندگاری و ایمنی مناسب است و باعث از بین رفتن چین و چروک پوستی، خط اخم و خنده، بهبود خطوط دور لب و بینی، لیفت شقیقه و کانتورینگ صورت و زاویه سازی فک، چانه و گونه می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
کاربرد ژل الانسه برای چیست؟

ژل الانسه (Ellanse) نوعی فیلر پوستی عالی جدید است که با تحریک پوست باعث کلاژن‌سازی می‌شود. نحوه تزریق ژل الانسه فرقی با سایر فیلرها ندارد، اما ماندگاری آن به‌مراتب بیشتر است. این فیلر پوستی تزریقی به بهبود ظاهر صورت کمک می‌کند و با صاف کردن خطوط و چین و چروک‌ها، بازیابی حجم صورت و سفت کردن پوست، ظاهر جوان‌تری به چهره می‌بخشد. این ژل برای ایجاد زاویه فک و گونه و کاهش خطوط خنده و چروک‌های دور دهان مناسب است. چنانچه قصد تزریق ژل دارید، بهتر است تا انتهای این مطلب از دکترتو همراه ما باشید اما قبل از انجام هر تزریقی با یک متخصص پوست در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری از دکترتو با بهترین پزشکان بصورت آنلاین در ارتباط باشید.

ژل الانسه چیست؟

ژل الانسه نوعی فیلر پوستی است که مزایای بیشماری نسبت به سایر فیلرهای پوستی دارد. برخلاف سایر فیلرهای تزریقی مانند ژوویدرم، رستیلن و تئوسیال، ژل الانسه محرک زیستی است، یعنی بدن را ترغیب نموده تا در ناحیه تزریق شده، کلاژن جدید تولید کند. این ژل حاوی ریز ذرات پلی‌کاپرولاکتون است که نوعی پلیمر جدید با قابلیت تحریک کلاژن‌سازی به‌شمار می‌آید و بیش از ۷۰ سال است که در عرصه بیوپزشکی کاربرد دارد. البته از سال ۲۰۱۰ وارد عرصه زیبایی شده است و باعث لیفتینگ طبیعی و ماندگار صورت نسبت به سایر فیلرها می‌شود و کلاژن از دست رفته پوست در اثر افزایش سن را احیا می‌کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

ژل الانسه ساخت کدام کشور است؟

ژل الانسه که در زمره فیلرهای غیرهیالورونیک اسید نیمه دائمی قرار دارد، ساخت شرکت سینکلر هلند است که در سال ۲۰۰۹ مجوز CE  اروپا را دریافت کرد. این فیلر به‌نوعی انقلابی در صنعت فیلرهای پوستی ایجاد نمود و محبوبیت بالایی در کشورهای مختلف دارد.

انواع ژل الانسه

ژل الانسه ۴ نوع دارد که عبارتند از:

نوع ژلتوضیحات
Sبرای درمان کمبود حجم در نواحی ظریف و کوچک مانند دور چشم استفاده می‌شود.
Mبرای افزایش حجم در نواحی متوسط مانند گونه‌ها تزریق می‌شود.
Lبرای درمان کمبود حجم در نواحی بزرگ‌تر مانند گونه‌ها و لب‌ها کاربرد دارد.
Eنوع ویژه‌ای است که برای پر کردن فضاهای بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انواع ژل الانسه

کاربرد ژل الانسه

از کاربردهای ژل الانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع خطوط اخم و غم
  • رفع خط خنده
  • از بین بردن خطوط ماریونت (خطوط و چروک‌های دور دهان و بینی)
  • رفع شلی و افتادگی پوست گردن، سینه و دست‌ها
  • از بین بردن جای زخم، جوش و اسکار آکنه
  • زاویه‌سازی و کانتورینگ صورت

البته یادآوری می‌کنیم که از آنجایی که فیلر الانسه باعث تحریک تولید کلاژن در بدن می‌شود، گزینه مناسبی برای فیلر لب یا بلفاروپلاستی غیرجراحی پلک محسوب نمی‌شود.

۱. ژل الانسه برای جای جوش

ژل الانسه مدل L ، مزوژل نرم و قابل جذبی است که از میکروسفرهای صاف پلی کاپرولاکتون (PLC) تشکیل شده است. پلی کاپرولاکتون محرک کلاژنی است که باعث بازیابی و افزایش حجم پوست می‌شود. فیلر الانسه برای درمان جای جوش، اصلاح پایدار چین و چروک صورت، افزایش حجم و بهبود سریع مشکلات پوستی کاربرد دارد. این محصول با تحریک تولید کلاژن در پوست، به بازسازی و بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند.

میخوای از ژل برای از بین بردن جای جوش استفاده کنی؟

همین حالا با متخصص مشورت کن.

۲. ژل الانسه برای خط خنده

ژل الانسه S یکی از بهترین محصولات ژل خط خنده در بازار است. این ژل از میکروسفرهای پلی کاپرولاکتون ساخته شده و در یک حامل ژلی حاوی گلیسیرین، نمک بافر فسفات و کربوکسی متیل سلولز معلق است. پلی کاپرولاکتون موجود در ژل الانسه S با تحریک تولید طبیعی کلاژن در پوست، به ترمیم و بهبود بافت پوست کمک می‌کند. این ماده فعال، با تولید نئوکلاژن (کلاژن جدید)، باعث احیاء و بازسازی ساختار پوست می‌شود.

در واقع، ژل الانسه S با داشتن این ترکیبات فعال، به‌طور موثری می‌تواند به کاهش عمق و ظاهر خط خنده و بهبود وضعیت پوست در این ناحیه کمک کند. این محصول، به دلیل برخورداری از فرمولاسیون پیشرفته و موثر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان خط خنده محسوب می‌شود.

۳. ژل الانسه برای گونه

ژل الانسه نوع خاصی از فیلر پوستی است که برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به گونه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول قادر است چین و چروک‌ها و خطوط ریز پوست صورت را برطرف کرده و به جوان‌سازی پوست کمک کند. ژل الانسه به‌عنوان یک فیلر کارآمد، می‌تواند به افزایش حجم و بازسازی فرم گونه‌ها، همچنین کاهش عمق چین و چروک‌های پوست صورت کمک نماید و ظاهر جوان‌تر و تازه‌تری به چهره ببخشد.

قیمت هر سی سی ژل الانسه چقدر است؟
قیمت ژل الانسه نسبت به سایر فیلرها بالاتر است و هر سی سی ژل الانسه بین ۴ تا ۶ میلیون تومان هزینه دارد.

۴. ژل الانسه برای لب

هرچند ژل الانسه کمتر برای فیلر لب استفاده می‌شود، اما ژل لب الانسه e جزء بهترین برند ژل لب بوده و برای تقویت و افزایش حجم لب‌ها، گونه‌ها، بینی و سایر نواحی صورت که فاقد حجم و خاصیت ارتجاعی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵. ژل الانسه برای چانه

یکی از کاربردهای ژل الانسه، زاویه‌سازی و کانتورینگ صورت است که باعث مشخص‌ شدن زوایای فک و چانه شده و به صورت زاویه می‌دهد. تیز شدن چانه و فرم گرفتن خط فک در کنار کاهش چروک‌های پوستی با تزریق فیلر الانسه باعث می‌شود چهره زیباتر و جوان‌تر دیده شود.

۶. ژل الانسه برای اسکار

ژل الانسه، به عنوان فیلر پوستی تزریقی، با پرکردن فرورفتگی‌های ناشی از اسکارها و همچنین صاف کردن سطح پوست به کاهش ظاهر و بهبود اسکارها کمک می‌کند. به‌علاوه اینکه با حجم‌دهی به نواحی آسیب‌دیده و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، بهبود بافت و ظاهر اسکار را به‌دنبال دارد.

متن انگلیسی:
Ellanse filler is ideal for helping to smooth out indented scarring. If you have acne scars or scarring from surgery, the duel-action helps to diminish the appearance of your scars for a prolonged time
ترجمه متن:
ژل الانسه، گزینه ایده‌آلی برای کمک به صاف کردن اسکارهای فرورفته است. اسکار ناشی از آکنه یا عمل جراحی با دوبار استفاده از این فیلر برای مدت طولانی از بین می‌رود.

elite-aesthetics

۷. ژل الانسه برای شقیقه

با افزایش سن، پوست دچار شلی و افتادگی می‌شود که به‌لطف تزریق ژل الانسه، می‌توان این افتادگی را کاهش داد. خط فک و شقیقه‌ها در اثر افتادگی و شلی پوست ظاهر نامناسبی می‌گیرند، اما این فیلر با سفت کردن پوست و لیفت شقیقه، چهره را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. به طور کلی، فیلر الانسه قادر است با پرکردن نواحی دچار کاهش حجم، ظاهر جوان‌تر و سفت‌تری را به پوست بازگرداند.

ژل الانسه برای شقیقه نیز استفاده میشود.
فیلر الانسه قادر است با پرکردن نواحی دچار کاهش حجم، ظاهر جوان‌تر و سفت‌تری را به پوست بازگرداند.

۸. ژل الانسه برای دست

دست‌ها اغلب در معرض آسیب‌های محیطی بیشتری قرار می‌گیرند و نسبت به سایر بخش‌های بدن محافظت کمتری دارند. خشکی، کاهش آب میان‌بافتی پوست، آسیب به سد دفاعی پوست، ناهمواری سطح پوست، رگ‌های قابل مشاهده و حضور خطوط ریز و چین‌ و چروک‌ها می‌توانند ظاهر سنی دست‌ها را افزایش دهند. برای جوانسازی پوست دست، روش‌های درمانی متنوعی وجود دارد.

در میان روش‌های درمانی موجود، تزریق فیلر کلاژن‌ساز الانسه به عنوان بهترین روش جوانسازی دست شناخته می‌شود. ژل الانسه نوعی فیلر پوستی و محرک کلاژن است که زیر سطح پوست تزریق شده و به طور طبیعی توسط بدن جذب می‌شود. این ژل با بازیابی حجم و تحریک تولید کلاژن در پوست، نشانه‌های پیری همچون خطوط ریز و چین‌ و چروک‌ها را برطرف کرده و کیفیت پوست را بهبود می‌بخشد.

۹. جوانساز الانسه

قابلیت مهم ژل الانسه، تحریک تولید کلاژن پوست است. با افزایش سن، میزان تولید کلاژن در پوست کاهش می‌یابد و پوست کم کم دچار شلی و افتادگی‌ می‌شود. ژل الانسه با صاف‌کردن خطوط و چین و چروک‌های پوست، بازیابی حجم و فرم صورت، سفت‌تر کردن و بهبود کیفیت پوست باعث جوانسازی پوست صورت و دست می‌شود.

فواید ژل الانسه

از فواید ژل الانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوانسازی پوست با افزایش میزان کلاژن و الاستین در پوست
  • بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک‌های پوست صورت و دست‌ها
  • ایجاد حجم و فرم در نقاط مورد نیاز صورت مانند گونه‌ها و لب
  • تحریک تولید کلاژن طبیعی در لایه‌های عمقی پوست
  • بهبود کیفیت و بافت پوست و افزایش شفافیت
  • افزایش رطوبت و درخشندگی پوست
  • نتایج طبیعی و قابل تنظیم
  • سازگاری بالا با بافت بدن به دلیل ساختار زیستی
  • عوارض جانبی کم در مقایسه با سایر فیلرهای پوستی
  • فرایند تزریق ساده و کم تهاجمی

در مجموع، ژل الانسه گزینه مناسب و موثری برای جوانسازی و بهبود ظاهر پوست صورت و دست‌ها است. الانسه نوع خاصی از فیلر پوستی است که داخل پوست تزریق می‌شود و نه فقط باعث از بین رفتن و باز شدن چروک‌ها می‌شود، بلکه به تحریک تولید کلاژن جدید در پوست کمک کرده و به مرور زمان باعث جوانسازی پوست می‌گردد.

طرز استفاده از ژل الانسه

ژل الانسه به دلیل داشتن قابلیت کلاژن‌سازی، گزینه مناسبی برای جوانسازی صورت محسوب می‌شود. اما تزریق آن در برخی مناطق از جمله لب و اطراف چشم ممنوع است. این ژل در عوض برای تزریق در شقیقه‌ها مناسب است. تزریق در این نواحی باعث پر شدن انحنای شقیقه‌ها و افزایش حجم می‌شود که در نهایت به لیفت ابرو نیز منجر می‌گردد.

جالب است بدانید که کاربرد ژل الانسه فقط به صورت محدود نیست و می‌توان از آن برای رفع شل‌شدگی پوست گردن و پشت دست نیز استفاده کرد. طرز استفاده آن همانند سایر فیلرها باید توسط پزشک متخصص پوست با بی‌حسی باشد.

ماندگاری ژل الانسه

ماندگاری ژل الانسه به چند فاکتور مهم بستگی دارد:

  • نوع ژل الانسه
  • محل تزریق
  • متابولیسم بدن فرد و واکنش پوستی
  • دوز مصرفی

متن انگلیسی:
Ellanse is the first and the only Dermal Filler which acts as a biostimulator of collagen with the results lasting up to two to five years
ترجمه متن:
الانسه اولین و تنها فیلر پوستی است که به‌عنوان محرک زیستی کلاژن عمل کرده و نتایج آن بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری دارد.

lmaclinic

نمیدونی ژل الانسه برات مناسبه یا نه؟ همین حالا از متخصص مشاوره بگیر.

عوارض ژل الانسه

مانند هر فیلر. پوستی دیگر، ژل الانسه هم احتمالا عوارضی داشته باشد مانند:

  • واکنش‌های آلرژیک مانند قرمزی، تورم و خارش در محل تزریق
  • تورم و آبسه در محل تزریق
  • انتشار ژل در سایر قسمت‌ها
  • پخش نامناسب و گلوله‌شدن ژل زیر پوست
  • نکروز پوست در اثر انسداد عروق خونی در محل تزریق
  • درد و حساسیت در محل تزریق
  • کبودی

قیمت ژل الانسه در دکترتو کلینیک

قیمت ژل الانسه نسبت به سایر فیلرها بالاتر است و هر سی سی ژل الانسه بین ۴ تا ۶ میلیون تومان هزینه دارد. اما با توجه به ماندگاری نسبتا بالای این ژل که نیاز به تمدید در کوتاه مدت ندارد، می‌توان آن را جزو فیلرهای پوستی اقتصادی دانست. جهت اطلاع دقیق از قیمت تزریق ژل الانسه در دکترتو کلینیک به وب‌سایت دکترتو سر بزنید تا بتوانید مقایسه عاقلانه‌تری داشته باشید.

ژل الانسه چه کاربردی دارد؟ چقدر ماندگاری دارد؟

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ژل الانسه، نوعی فیلر پوستی محبوب است که انقلابی در عرصه فیلرهای پوستی ایجاد کرد. این ژل به طور کلی دارای ماندگاری و ایمنی مناسب است و باعث از بین رفتن چین و چروک پوستی، خط اخم و خنده، بهبود خطوط دور لب و بینی، لیفت شقیقه و کانتورینگ صورت و زاویه‌سازی فک، چانه و گونه می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که ژل الانسه همانند هر مداخله زیبایی دیگری، دارای مزایا و معایب خاص خود است. از سویی می‌تواند به افزایش حجم و بهبود ظاهر چهره کمک کند، اما در صورت استفاده نادرست یا عدم رعایت نکات ایمنی، احتمال بروز عوارض جانبی نیز وجود دارد.

بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری برای استفاده از این ژل، بررسی دقیق توسط پزشک متخصص پوست، آگاهی کامل از مزایا و معایب آن و انتظارات واقع‌بینانه از نتیجه درمان، بسیار مهم و ضروری است. در صورت رعایت این موارد، می‌توان از مزایای این فناوری در راستای دستیابی به چهره‌ای جذاب و زیبا بهره برد. اما مشاوره با دکتر آنلاین پوست و مو دکترتو می‌تواند شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری کند.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

ژل الانسه در ویال‌های یک میلی‌لیتری یعنی ۲ سی سی عرضه می‌شود.

شاید قیمت الانسه بیشتر از بقیه ژل‌ها است، اما با توجه به ماندگاری ۴ ساله و عدم نیاز به تمدید مکرر، می‌توان ژل الانسه را در زمره فیلرهای اقتصادی و مقرون به صرفه قرار داد.

قیمت هر سی سی ژل الانسه از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به نوع ژل، میزان دوز مصرفی و موقعیت جغرافیایی کلینیک، متغیر خواهد بود.

ژل الانسه ساخت یک شرکت هلندی است که از سال ۲۰۰۶ به درمان با کیفیت بالا و کم تهاجمی در زمینه پوستی روی آورده است.

فروشگاه‌های آنلاین، داروخانه‌ها و کلینیک‌های زیبایی از مراکز عرضه ژل الانسه هستند. اما با توجه به نوسانات ارزی، ممکن است نمونه تقلبی و فیک فیلر در بازار وجود داشته باشد. بنابراین بهتر است تهیه و خرید ژل را به پزشک متخصص پوست واگذار کنید یا درنهایت صرفا از داروخانه‌های معتبر خریداری نمایید.

امتیاز شما به مقاله:
(4.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ژل الانسه

  1. ناشناس گفت:

    سلام کدوم دکتر توی اصفهان ژل الانسه را تزریق کردند؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      از این لینک میتونید متخصصان پوست در اصفهان را یافته و تماس با مطب از این موضوع مطلع شوید.
      پزشک متخصص پوست