مزوتراپی غبغب چیست و چقدر تاثیر دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

یکی از بهترین راه‌ها برای خلاصی از شر چربی‌های اضافی انباشته در ناحیه چانه و گردن که باعث ایجاد غبغب شده است، مزوتراپی غبغب است که با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و تزریق مواد خاص زیر پوست، سلول‌های چربی زیر پوست این ناحیه تجزیه شده و جذب و از طریق متابولیسم بدن دفع می‌شوند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
مزوتراپی غبغب

مزوتراپی عبارت کلی برای انواع تزریقات درمانی است که برای کشیدگی و سفت کردن پوست و از بین بردن چربی اضافی به کار می‌رود. امروزه مزوتراپی غبغب بسیار پرکاربرد است. مواد موجود در این تزریق‌ها شامل دارو، هورمون‌ها، ویتامین‌ها و داروهای هومیوپاتیک هستند. این روش غیرجراحی است که برای از بین بردن لایه‌های چربی زیر چانه و ناحیه گردن انجام می‌شود.

این روش درمانی زیبایی بیشتر برای افرادی است که با رژیم غذایی و ورزش نتوانستند از شر چربی‌های اضافی ناحیه غبغب خلاص شوند. ماندگاری بالا، عوارض حداقلی با درد کم و دوره بهبودی سریع همگی از دلایل محبوبیت این روش در صنعت زیبایی هستند. در ادامه با ما باشید تا با این روش، شیوه انجام، عوارض احتمالی و کاندیدای مناسب آن بیشتر آشنا شوید.

اگر می‌خواهید مزو غبغب را امتحان کنید، حتما با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

مزوتراپی غبغب چیست؟

مزوتراپی چیست؟ این روش، روش تزریق مواد حلال چربی به چانه و ناحیه گردن است که مواد مخصوص آن با سوزن‌های بسیار نازک داخل پوست تزریق می‌شوند. این مواد بعد از ورود به پوست، چربی اطراف چانه و گردن را حل می‌کنند. بعد از حل شدن چربی‌ها، متابولیسم بدن به صورت طبیعی، سلول‌های چربی را از ناحیه تحت درمان دفع می‌کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع مزوتراپی غبغب

این کار یک روش درمانی گسترده است و در طول زمان انواع مختلفی از آن توسعه یافته است. برخی از انواع رایج آن عبارتند از:

  • مزوتراپی غبغب ویتامینی: حاوی ویتامین‌های C، E، A جهت تغذیه و ترمیم پوست و کاهش علائم پیری است.
  • مزوتراپی غبغب ضد پیری: جهت بهبود ظاهر چین و چروک‌ها، افزایش الاستیسیته پوست و کاهش ترشح ملانین در لک‌های پوستی
  • مزوتراپی غبغب چربی سوز: از مروتراپی لاغری برای رفع غبغب استفاده می‌شود.
  • مزوتراپی غبغب روشن‌کننده و تسکین‌دهنده لک‌های پوستی: کاهش نقاط تیره و بهبود رنگ پوست
  • نوع آبرسان: جهت افزایش رطوبت و لطافت پوست

کاربرد مزوتراپی غبغب

از کاربردهای اصلی این روش می‌توان به از بین بردن سلولیت و چربی‌های موضعی زیر چانه و ناحیه گردن اشاره کرد. مزوتراپی از روش های از بین بردن غبغب است:

  • کاهش چین و چروک‌ و تولید کلاژن و الاستین
  • لیفت گردن و غبغب
  • تسریع درمان لک‌های پوستی مانند لک‌های آفتاب سوختگی، لک‌های قهوه‌ای و پیری
  • افزایش الاستیسیته پوست و بهبود ساختار پوست، کاهش لختی و افتادگی پوست و ایجاد جوانی و شادابی در پوست
  • تحریک رشد سلول‌های پوستی، ترمیم سریع‌تر آسیب‌های پوستی و بهبود بافت پوست
  • درمان آکنه و کنترل ترشح چربی

عکس قبل و بعد مزوتراپی غبغب

در تصویر زیر می‌توانید عکس قبل و بعد مزو غبغب را مشاهده کنید.

قبل و بعد از مزوتراپی را در این تصویر مشاهده می کنید.
عکس قبل و بعد از مزوتراپی غبغب

مزوتراپی غبغب برای چه کسانی مناسب است؟

معمولا کسانی که غبغب‌های بزرگی دارند که با تمرینات ورزشی و رژیم موفق به لاغر کردن آنها نمی‌شوند می‌توانند از روش مزو غبغب استفاده کنند.

متن انگلیسی:
In order for a person to qualify for this type of treatment, they must be in overall good health and have realistic expectations about the procedure. You may qualify for mesotherapy if you are unable to lose your double chin despite exercise and dieting
ترجمه متن:
برای اینکه یک فرد واجد شرایط این نوع درمان باشد، باید از سلامت کلی برخوردار بوده و انتظارات واقع بینانه‌ای در مورد این روش داشته باشد. اگر با وجود ورزش و رژیم غذایی قادر به رفع غبغب نیستید، واجد شرایط مزوتراپی هستید.

drsmedspa

مزوتراپی غبغب برای چه کسانی مناسب نیست؟

درست است این روش درمانی غیرتهاجمی راهکار مناسبی برای خلاص شدن از شر چربی‌های زیر چانه و ناحیه گردن است اما برای همه مناسب نیست. افراد با شرایط زیر نباید این کار را انجام دهند:

  • بارداری و شیردهی
  • عفونت پوستی فعال
  • افرادی که اضافه وزن شدید دارند.
  • بیماران دیابتی، کلیوی یا قلبی و کبدی
  • سابقه حساسیت شدید به مواد تزریقی
  • بیماری خاص مانند بیماری‌های خون، بیماری‌های خود ایمنی، عفونی و سایر بیماری‌های سیستمیک

مزایای انجام مزوتراپی غبغب

این تکنیک درمانی زیبایی برای بهبود ظاهر افرادی توصیه می‌شود که به خاطر غبغب زیاد صورت چاق و پر دارند. از بین بردن چربی‌های اضافی زیر پوست چانه و گردن باعث لاغرتر و درنهایت جوان‌تر دیده شدن می‌شود. مزایای انجام این روش عبارتند از:

  • کاهش و رفع چربی اضافی زیر چانه، گردن و اطراف فک
  • کمترین عوارض جانبی که موقتی بوده و خود به خود برطرف می‌شوند.
  • این فرایند درمانی درد چندانی ندارد و در بیشتر موارد حتی بدون بی حسی موضعی هم قابل انجام است.
  • ظاهر فرد را جوان‌تر نشان می‌دهد.
  • روش زیبایی غیرتهاجمی است.
  • فرایند انجام آن سریع و کوتاه است.
  • نتایج ماندگار و دائمی دارد چرا که سلول‌های چربی زیر پوست از بین می‌روند.

آیا مزوتراپی غبغب برای تو مناسبه؟

برای بررسی دقیق مشاوره بگیر.

روش انجام مزوتراپی غبغب (مزوتراپی غبغب چگونه است؟)

در هر جلسه درمانی، پزشک می‌تواند از داروی بیحسی موضعی استفاده کند اما چندان ضروری نیست؛ چرا که کل فرایند تزریق‌ها با سوزن‌های خاص کوچک و نازکی انجام شده که درد زیادی ندارد. سوزن به دستگاه مکانیکی وصل شده که در یک ردیف چند تزریق انجام می‌دهد.

بسته به شرایط ناحیه تحت درمان مزوتراپی، تزریق‌ها در عمق مختلف پوست بین ۱ تا ۴ میلی‌متری زیر پوست تزریق می‌شود. پزشک سوزن را با زاویه خاصی به پوست وارد می‌کند یا اینکه دستش را به سرعت در طول تزریق‌ها جابه‌جا کرده و در هر بار تزریق، مقدار کمی از محلول وارد پوست می‌شود.

فاصله جلسات مزوتراپی غبغب

بسته به نوع مزو، ناحیه تحت درمان، نیاز بیمار و وضعیت پوست، فاصله جلسات متفاوت خواهد بود. حداقل ۲ تا ۴ جلسه برای درمان لازم است و فواصل بین جلسات باید حدود دو هفته یا هفته‌ای یکبار باشد.

ماندگاری مزوتراپی غبغب

این روش معمولا نتایج با ماندگاری طولانی دارد چرا که سلول‌های چربی در ناحیه مدنظر از بین رفته و دیگر سلولی برای ذخیره چربی باقی نمی‌ماند. بیشترین نتایج درمانی مزوتراپی غبغب شش ماه بعد از اتمام دوره درمان قابل مشاهده هستند.

انجام مزوتراپی بدون درد و عوارض جدی است.
در هر جلسه درمانی، پزشک می‌تواند از داروی بیحسی موضعی استفاده کند اما چندان ضروری نیست.

آمادگی قبل از انجام مزوتراپی غبغب

قبل از انجام این روش، مهم است که آمادگی لازم را داشته باشید و با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا ارزیابی از وضعیت پوستی شما داشته و توضیح دهد که آیا گزینه مناسبی برای این روش هستید یا خیر. در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید به پزشک اطلاع دهید ممکن است نیاز به قطع مصرف قبل از انجام این تکنیک باشد. از محصولاتی که باعث تشدید حساسیت پوستی شده پرهیز کنید.

مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی غبغب

بلافاصله بعد از اتمام این روش و حل شدن چربی‌ها ممکن است احساس درد، ورم، حساسیت و کمی قرمزی پوست در ناحیه مدنظر داشته باشید. در مواردی به‌خاطر بی حسی موضعی ممکن است کمی کرختی و بی حسی زیر چانه تجربه شود. مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت و غبغب را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مراقبت‌ های بعد از انجام مزوتراپی غبغبتوضیحات
استفاده از کمپرس سردروز اول بعد از مزوتراپی
پرهیز از شستشوی ناحیه تحت درمانحمام نکردن حداقل تا ۴ ساعت بعد از مزوتراپی
خودداری از انجام فعالیت جسمی سنگینورزش شدید تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق ممنوع است.
عدم مصرف داروهای ضدالتهابی داروهایی مانند آسپرین و مورفین یا ویتامین E تا ۲۴ ساعت بعد تزریق ممنوع است.
پرهیز از تماس مستقیم با نور خورشید تا دو هفته بعد از مزوتراپی
مراقبت های بعد از مزو غبغب

عوارض مزوتراپی غبغب

عوارض این روش معمولا موقتی بوده و خود به خود برطرف می‌شوند. شایع ترین عوارض آن عبارتند از:

  • ورم
  • کبودی
  • درد
  • بی حسی
  • قرمزی
  • احساس کرمپ و گرفتگی در نواحی مختلف
  • خارش
  • سوزش
  • سفتی و کشیدگی پوست
  • سردرد

گاهی هم در برخی افراد با عوارض نادری مواجه می‌شویم:

  • آسیب دیدگی عصب‌های فک، نامتقارن شدن لبخند و ضعف عضلات صورت که از هر ۱۰۰ نفر شاید ۴ نفر این مشکلات را تجربه کنند.
  • مشکل بلع که از هر ۱۰۰ نفر دو نفر ممکن است به این عارضه دچار شوند.

می‌خوای غبغبت رو از بین ببری، اما نگران عوارض مزو هستی؟ مشاوره بگیر.

ورم بعد از مزوتراپی غبغب

ورم بعد از این روش یکی از عوارض موقتی این روش درمانی است که به‌خاطر واکنش پوست به تزریق مواد ایجاد می‌شود. پس از مزوتراپی غبغب، پوست می‌تواند ترشح مایعات بیشتری داشته باشد که ورم موقتی را به دنبال دارد. در مواردی حساسیت فرد به مواد مصرفی هم می‌تواند عامل ورم باشد.

هزینه مزوتراپی غبغب در دکترتو کلینیک

هزینه مزو غبغب با توجه به موقعیت جغرافیایی، تخصص و مهارت پزشک، تعداد جلسات لازم و واکنش بدن فرد به درمان و نیازهای خاص هر فرد متفاوت خواهد بود. معمولا هزینه‌ها بر اساس هر جلسه تعیین می‌شوند.

برای اطلاع از هزینه مزوتراپی غبغب در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مزوتراپی غبغب یک روش درمانی غیرجراحی برای از بین بردن چربی‌های اضافی در ناحیه چانه و گردن است که باعث زیباتر و جوان‌تر دیده شدن فرد می‌شود. در این روش، مواد تزریقی زیر پوست، سلول‌های چربی حلال را تجزیه کرده و از بین می‌برند. سپس از طریق متابولیسم بدن این سول‌های چربی دفع می‌شوند. این تکنیک معمولا امن و بی‌خطر است و عوارض جانبی جدی ندارد. برای به دست آوردن نتایج مطلوب و کاهش خطر عوارض، حتما از پزشک متخصص و مجرب مشورت بگیرید.

قبل از انجام مزوتراپی غبغب بهتر است با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بله، این روش کم تهاجمی با از بین بردن سلول‌های چربی زیر چانه و ناحیه گردن کمک می‌کند از شر غبغب خلاص شوید. معمولا هم ماندگاری بلند مدت دارد و باعث جوان‌تر دیده شدن ظاهر فرد می‌شود.

تعداد جلسات مزوتراپی غبغب بسته به نیازهای شخصی و وضعیت پوستی فرد متفاوت است. برای دستیابی به نتایج مطلوب، معمولا چند جلسه مزوتراپی غبغب در فواصل زمانی منظم توصیه می شود مانند هفته‌ای یا دو هفته یکبار.

این روش کم تهاجمی با حداقل درد است و در بیشتر موارد حتی بدون بی حسی موضعی هم قابل انجام است. در برخی افراد حس درد یا سوزش دیده می‌شود که معمولا شدت کمی دارد و موقت است. برای کاهش احساس درد می‌توانید از کمپرس سرد، کرم‌های موضعی ضد درد یا خنک کننده‌ها استفاده کنید.

به‌طورکلی نتایج ماندگار هستند چرا که سلول‌های چربی اضافی در ناحیه چانه، حل شده و توسط بدن جذب و در نهایت دفع می‌شوند. بنابراین احتمال بازگشت تقریبا صفر است.

در زمینه مزوتراپی غبغب، برندهای مختلف و محصولات متنوعی وجود دارد. هر برند ممکن است ویژگی‌ها، ترکیبات و تکنولوژی‌های منحصر به فرد خود را داشته باشد. انتخاب بهترین مارک بستگی به تجربه و نظرات هر فرد و همچنین توصیه‌ پزشک یا متخصص دارد. بهترین مارک‌های مزوتراپی غبغب عبارتند از:

    • مزوژل پروسترولین

    • مزوژل غبغب رویتاکر

    • مزوژل فیوژن

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن