پدوفیلی یا میل جنسی به کودکان، یک اختلال یا جنایت؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پدوفیلی یا میل جنسی به کودکان به اختلالی گفته می‌شود که برخی از بزرگسالان نسبت به کودکان زیر سن بلوغ (معمولا زیر ۱۳ سال) دارند و نیاز به درمان دارد. معمولا از دارو درمانی و روش‌های مراقبتی از کودکان برای درمان پدوفیلی استفاده می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 17 دقیقه
پدوفیلی یا میل جنسی به کودکان، یک اختلال یا جنایت؟!

پدوفیلی یا پدوفیلیا، میل جنسی به کودکان است که در ایران به آن بچه بازی، کودک بازی یا حتی شاهدبازی هم می‌گویند. پدوفیلیا پسران و دختران نوجوان یا مردان و زنان بالغی هستند که احساس تمایل جنسی به کودکان پیش از بلوغ (یعنی کسانی که هنوز به ۱۳ سال نرسیده‌اند) دارند.

برخی از نوجوانان پدوفیلیا فقط به دختران و برخی دیگر فقط به سمت پسران و تعدادی دیگر به هر دو جنسیت جذب می‌شوند. پدوفیلی در سراسر جهان و در همه محیط‌ها بدون در نظر گرفتن ثروت، تحصیلات و مذهب وجود دارد و فقط به این دلیل که کمتر کسی درباره آن صحبت می‌کند به این معنی نیست که وجود ندارد!

هیچ‌کس انتخاب نمی‌کند که پدوفیلی باشد و اکثریت قریب به اتفاق افراد پدوفیلی هرگز از کودک سوء‌استفاده نمی‌کنند. کنترل تخیلات انسانی از عهده هر‌کس خارج است، پس هیچ‌کس مسئول تخیلات خود نیست، اما همه مسئول اعمال و رفتار خود هستند. هرگونه عمل جنسی که در رابطه با یک کودک صورت می‌گیرد ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

اگر کودک شما به هر دلیلی مورد آزار جنسی قرار گرفت یا خود شما حس کردید تمایل جنسی به کودک دارید؛ در سریع‌ترین زمان به دکتر روانشناس مراجعه کنید.

پدوفیلی چیست؟ (کودک آزاری یا بیماری میل جنسی به کودکان)

پدوفیلی یا پدوفیلیا (به انگلیسی pedophilia)، یک اختلال روانی – جنسی است که در آن عموما بزرگسالان به کودکان زیر ۱۳ سال تمایلات جنسی پیدا می‌کنند. این بیماری با علاقه جنسی به کودکان زیر سن بلوغ یا تلاش برای انجام اعمال جنسی با آن‌ها مشخص می‌شود. مهم‌ترین مشخصات افراد پدوفیلی شامل موارد زیر است:

  • علاقه یا تمایل نامتعارف به کودکان که ناراحتی یا آسیب اجتماعی ایجاد می‌کند
  • هر گونه ابراز علاقه رفتاری و جسمی (مثلاً هرگونه تلاش برای تماس جنسی با کودکان)
  • فرد قربانی باید حداقل ۱۶ ساله بوده و با متجاوز حدود ۵ سال تفاوت سنی داشته باشد.

مشاوره روانشناسی

با برترین روانشناسان ایران از دیدگاه کاربران

مشاوره حضوری و آنلاین۵۰۰+ خدمت

نمونه هایی از پدوفیلیا که جرم محسوب می شوند کدامند؟

مثال‌هایی که در رابطه با پدوفیلیا ممنوع هستند و جرم محسوب می‌شوند عبارت‌اند از:

  • به کودکان بگویید عاشق آ‌ن‌ها هستید
  • اظهاراتی با ماهیت تحریک آمیز نسبت به آن‌ها داشته باشید
  • نشان دادن تصویر پورنوگرافی یا نشان دادن اعضای جنسی‌تان به کودکان یا از آن‌ها بخواهید خودشان را برای شما برهنه کنند
  • کودکان را نوازش تحریک آمیز کنید
  • قسمت‌‌های خصوصی بدنشان (ناحیه تناسلی، باسن، قفسه سینه) را لمس کنید
  • هنگام نعوظ آن‌ها را روی پایتان بنشانید و در نتیجه میل جنسی خود را به آن‌ها تحمیل کنید

شیوع اختلال پدوفیلیا که یکی از علائم بیماری اعصاب و روان خطرناک است، ناشناخته است، اما بیشترین شیوع در جمعیت مردان در حدود ۳ تا ۵ درصد است. تصور می‌شود که شیوع در جمعیت زنان کمتر از مردان است. در کشور آمریکا تخمین زده می‌شود که ۲۰ درصد از کودکان مورد آزارجنسی قرار گرفته‌اند. که این امر باعث می‌شود پدوفیلیا به یک پارافیلیای رایج تبدیل شود. متخلفان معمولاً دوستان خانوادگی یا بستگان هستند. مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که احساس مراقبت نمی‌کنند یا تنها هستند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای سوء استفاده جنسی قرار بگیرند.

علائم پدوفیلی چیست؟

با توجه به راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5)، برای تشخیص این اختلال، نشانه های پدوفیلی زیر باید حداقل ۶ ماه متوالی در فرد دیده شود:

  • تخیلات، خواسته‌ها یا رفتارهای جنسی مکرر و شدید شامل فعالیت جنسی با یک کودک پیش از بلوغ (عموماً ۱۳ سال یا کمتر) به مدت حداقل ۶ ماه.
  • این انگیزه‌های جنسی بر اساس ناراحتی یا اختلال قابل توجه در زمینه‌های اجتماعی، شغلی یا سایر زمینه‌های مهم عملکرد ایجاد شده باشد.
  • فرد پدوفیلی باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشد و حداقل ۵ سال از کودک مورد سوء استفاده بزرگتر باشد. با این حال، این شامل فردی در اواخر نوجوانی نمی‌شود که در رابطه جنسی مداوم با یک کودک ۱۲ یا ۱۳ ساله است.

چقدر با مشخصات افراد پدوفیل آشنا هستی؟

همین الان برای آگاهی بیشتر با متخصص مشورت کن!

آیا پدوفیل ها فقط جذب کودکان می‌ شوند؟

برخی از پدوفیل‌ها ممکن است به همان اندازه که به کودکان جذب می‌شوند، به بزرگسالان هم جذب شوند. اما تشخیص اینکه این مساله چقدر رایج است، دشوار است. زیرا بیشتر تحقیقات پدوفیلی مبتنی بر افرادی است که به دلیل جرایم جنسی علیه کودکان دستگیر شده‌اند. این افراد ممکن است تمایلات جنسی خود را در بزرگسالان اغراق آمیز نشان دهند.

برای درمان پدوفیلی به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علاپم این بیماری در اطرافیان شما وجود دارد یا روح و روان فرزند شما آسیب‌دیده است، حتما به دکتر روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید. مراجعه به یک فرد مطمئن و باتجربه کمک زیادی به شما خواهد کرد. در سایت دکترتو امکان دریافت نوبت حضوری و مشاوره تلفنی با روانشناس برای شما قرار گرفته است.

علت اختلال پدوفیلی

علت پدوفیلی (و سایر پارافیلیاها) مشخص نیست. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پدوفیلیا در خانواده‌ها وجود دارد، اگرچه مشخص نیست که این از ژنتیک ناشی می‌شود یا رفتارهای آموخته شده. سابقه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی یکی دیگر از عوامل بالقوه در ایجاد پدوفیلیا است (اگرچه این امر به اثبات نرسیده است).

مدل‌های یادگیری رفتاری نشان می‌دهد که کودک قربانی یا ناظر رفتارهای جنسی نامناسب، ممکن است مشروط به تقلید از همین رفتارها شود. این افراد که از روابط عادی اجتماعی و جنسی محروم هستند، ممکن است به دنبال رضایتمندی از طریق وسایل کمتر قابل قبول اجتماعی باشند.

مدل‌های فیزیولوژیکی، در حال بررسی رابطه بالقوه بین هورمون‌ها و رفتار، به ویژه نقش پرخاشگری و هورمون‌های جنسی مردانه هستند. نشان داده شده است که پدوفیلی ها به طور متوسط ​​قد کوتاه تر و بیشتر چپ دست هستند. همچنین ضریب هوشی پایین تری نسبت به مردم عادی دارند. اسکن‌های مغزی نشان می‌دهد که آن‌ها دارای ماده سفید کمتری هستند. (منظور از ماده سفید مدار پیوندی در مغز است.) و حداقل یک مطالعه نشان داده است که آن‌ها بیشتر در معرض صدمات سر در دوران کودکی قرار دارند تا افراد متفرقه.

ممکن است افراد در زمان بلوغ از علاقه جنسی خود به کودکان مطلع شوند. پدوفیلیا ممکن است یک بیماری مادام‌العمر باشد اما اختلال پدوفیلی شامل عناصری است که می‌تواند در طول زمان تغییر کند (از جمله ناراحتی، اختلال روانی اجتماعی و تمایل افراد برای عمل به خواسته‌ها).

سابقه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی یکی دیگر از عوامل بالقوه در ایجاد پدوفیلیا است.
سابقه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی یکی دیگر از عوامل بالقوه در ایجاد پدوفیلیا است.

تشخیص بیماری پدوفیلی (چگونه بیمار پدوفیلی را شناسایی کنیم؟)

کسی که کودک دوست است همیشه کودک آزار نیست و اختلالات جنسی ندارد. اما خود پدوفیلیا به طور رسمی به عنوان یک اختلال روانی تشخیص داده می‌شود. یک پدوفیل ممکن است از کودکان سوء استفاده جنسی نکند، اما ممکن است پورنوگرافی کودکان را که یک جرم شدید جنایی است و به حفظ چرخه سوء استفاده جنسی از کودکان کمک می‌کند، مشاهده کند.

یک فرد بالغ که در برقراری ارتباط و درک کودکان مهارت دارد، به طور پیش فرض پدوفیل نیست. متهم کردن اشتباه کسی به پدوفیلی می‌تواند باعث افسردگی شدید و اضطراب اجتماعی شخص شود پس مراقب تهمت‌های خود باشید.

تعریف پدوفیلی بر اساس منابع علمی معتبر، داشتن تخیلات مکرر، انگیزه‌های جنسی و یا رفتارهایی که شامل فعالیت با یک کودک یا کودکان پیش از بلوغ (به طور کلی ۱۳ سال یا کمتر) می‌شود. این احساسات، انگیزه‌ها یا رفتارها باید حداقل ۶ ماه ادامه داشته باشند. نکته مهم دیگر این است که تخیلات یا برانگیختگی‌های مکرر پدوفیلیک نباید به عنوان امری ناراحت کننده تجربه شود.

طبق دستنامه روانپزشکی، پدوفیلی را می‌توان در غیاب هرگونه رفتار پدوفیلی تشخیص داد. با این وجود، به دلیل خطرات احتمالی حقوقی ناشی از گزارش گرایش‌های کودک آزاری، اکثر تحقیقات پدوفیلی با شرکت کنندگانی انجام می‌شود که از طریق سیستم عدالت کیفری معرفی شده‌اند.

مشکل ذاتی درباره این مجموعه تحقیقاتی وجود دارد. برای مثال، مجرمان جنسی محکوم یا دستگیر شده ممکن است تفاوت قابل توجهی با افراد پدوفیلی داشته باشند که به خواسته‌های خود عمل نکرده‌اند یا کسانی که به آنها عمل کرده‌اند اما گرفتار نشده‌اند. ثانیاً، همه کسانی که به کودک تجاوز جنسی می‌کنند، در واقع کودک باز نیستند.

برای درمان اضطراب کودک و جلوگیری از آسیب روحی بیشتر، همین الان اقدام کنید!

پدوفیلی در زنان هم وجود دارد یا فقط در مردان رایج است؟

تصور این مساله برای اکثریت جامعه دشوار است. درحالی که این مساله غیر معمول نیست و زنان پدوفیلیا وجود دارند و از کودکان سوء استفاده می‌کنند.

تعداد قابل توجهی از پسران توسط زنان مسن مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند. این پسران فکر می‌کنند که وقتی بدن آنها به طور ناخواسته به یک محرک فیزیکی واکنش نشان داده، در واقع به معنای رضایت است و باقی عمر خود را با احساس گناه و شرمساری سر می‌کنند.

زنانی که سوء استفاده می‌کنند اغلب از نظر احساسی روی کودک تاثیر عمیقی به جا می‌گذارند و کودک مورد آزار قرار گرفته احساسات متفاوتی نسبت به متجاوز دارد. همچنین، کودکانی که مورد آزار بزرگسالان قرار می‌گیرند نمی‌دانند چگونه والدین خود را در این مورد مطلع کنند. بهترین راه این است که در این زمینه با دکتر روانشناس مشورت کنید تا اطلاعات دقیق‌تری نسبت به شرایط موجود دریافت کنید. در وب‌سایت دکترتو امکان مشاوره روانشناسی تلفنی برای شما وجود دارد.

متن انگلیسی: «researchers assume available estimates underrepresent the true number of female pedophiles»
ترجمه فارسی: «محققان فرض می‌کنند تخمین‌های موجود، تعداد واقعی پدوفیل‌های زن را کمتر نشان می‌دهد.»

به نقل از سایت en.wikipedia

چه افرادی ممکن است کودک مرا آزار دهند؟

علاوه بر این موارد، تشخیص اختلال پدوفیلی باید مشخص کند که آیا فرد منحصراً به کودکان جذب می‌شود یا خیر. جنسیت مورد علاقه فرد پدوفیلی چیست و آیا تمایلات جنسی فقط محدود به محارم است یا نه.

در تشخیص پدوفیلیا چالش‌های متعددی وجود دارد. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند به ندرت داوطلبانه درخواست کمک می‌کنند. در ۹۰ درصد اوقات مشاوره و درمان نتیجه حکم دادگاه است.

در پژوهشی آمده است که بیشتر کودکان بدرفتار در گذشته مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته‌اند و ۳۰ درصد از کودکانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند توسط یکی از اعضای خانواده مورد سوء استفاده بوده‌اند. ۶۰ درصد نیز توسط بزرگسالی که می‌شناسد و از اعضای خانواده نیست مورد آزار قرار گرفته‌اند. این بدان معناست که تنها ۱۰ درصد از کودکانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند، توسط یک فرد غریبه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

در بیشتر موارد، کودک آزار فردی است که از طریق مدرسه یا فعالیت دیگری با کودک در ارتباط است. مانند همسایه، معلم، مربی، عضو روحانیت، مربی موسیقی یا پرستار کودک. اعضای خانواده مانند مادران، پدران، مادربزرگ‌ها، پدربزرگ‌ها، عمه‌ها، عموها، عموزاده‌ها، ناپدری‌ها و غیره نیز ممکن است شکارچیان جنسی باشند.

مشخصات افراد پدوفیلی را بشناسید

  •  هرکسی می‌تواند پدوفیلیا به نظر برسد، اما اکثریت پدوفیلی‌ها مرد هستند ( صرف نظر از این که قربانیان آنها پسر یا دختر باشند)
  • بسیاری از شکارچیان جنسی خودشان در گذشته مورد سواستفاده جسمی یا جنسی قرار گرفته‌اند
  • برخی نیز دارای بیماری‌های روانی هستند، مانند اختلال خلقی یا اختلال شخصیت
  • مردان همجنسگرا به همان اندازه دگرجنس‌گراها احتمال دارد کودک آزاری کنند
  • کودک آزاران زن بیشتر از دختران نسبت به پسران سوءاستفاده می‌کنند

از رفتارهای رایجی که پدوفیلی نشان می‌ دهد آگاه باشید

پدوفیلی اغلب به اندازه بچه‌ها به بزرگسالان علاقه نشان نمی‌دهد. آنها ممکن است مشاغلی داشته باشند که به آنها اجازه می‌دهد در میان اطفال یک گروه سنی خاص باشند. یا راه‌های دیگری را برای گذراندن وقت با کودکان با بازی در نقش مربی، پرستار بچه یا همسایه برای کمک ارائه دهند.

کودک آزاران تمایل دارند در مورد کودکان صحبت کنند یا با آن‌ها طوری رفتار کنند که انگار بزرگسال هستند. آنها ممکن است به یک کودک اشاره کنند همانطور که به یک دوست یا معشوق بزرگسال اشاره می کنند. پدوفیلیا اغلب می‌گوید همه بچه‌ها را دوست دارد یا احساس می‌کند هنوز بچه است.

به دنبال علائم جلب اعتماد باشید

پدوفیلیا در طول ماه‌ها یا حتی سال‌ها، تلاش می‌کند اعتماد والدین و خود کودک را به خود جلب کند و تبدیل به یک دوست مورد اعتماد خانواده می‌شود. او به مرور به والدین پیشنهاد می‌کند که از بچه مراقبت کند. کودک را برای خرید یا مسافرت بردارد یا به طرق دیگر با او وقت بگذراند.

تا زمانی که اعتماد به دست نیاید، بسیاری از پدوفیلی ها شروع به سوء استفاده از کودک نمی‌کنند. برخی ممکن است از نظرات دیگرانی که در پیرامون هستند استفاده کنند تا مورد اطمینان بودن خود برای به خرید بردن کودک (یا سایر فعالیت‌ها) به والدین کودک اثبات کنند.

بسیاری از شکارچیان جنسی خودشان در گذشته مورد سواستفاده جسمی یا جنسی قرار گرفته‌ اند.
بسیاری از شکارچیان جنسی خودشان در گذشته مورد سواستفاده جسمی یا جنسی قرار گرفته‌اند.

پدوفیلی چه کودکانی را مورد هدف قرار می‌ دهد؟

پدوفیلی‌ها به‌دنبال کودکانی هستند که در برابر تاکتیک‌های خود آسیب‌پذیر هستند زیرا از حمایت عاطفی برخوردار نیستند یا در خانه توجه کافی را ندارند. آن‌ها سعی می‌کنند والدین را متقاعد کنند که فرزندانشان در کنار آن‌ها ایمن هستند. کودک آزار سعی خواهد کرد به عنوان شخصیت «والد» برای کودک قدم بردارد.

پدوفیلی برخی از کودکان بدسرپرست یا فرزندان والدین مجردی که نمی‌توانند نظارت کافی روی فرزند خود داشته‌باشند را شکار می‌کنند آن‌ها والدین را متقاعد می‌کنند که افراد خوبی برای نظارت بدون آنها هستند.

کودک آزار اغلب از بازی‌ها، ترفندها، فعالیت‌ها و زبان برای جلب اعتماد و یا فریب کودک استفاده می‌کند این‌ موارد عبارت‌اند از: حفظ اسرار (اسرار برای بیشتر بچه‌ها ارزشمند است، به عنوان چیزی «مربوط به بزرگسالان» و منبع قدرت دیده می‌شود)، بازی‌های جنسی صمیمی، نوازش، بوسیدن، لمس کردن، رفتارهای تحریک آمیز جنسی، قرار دادن کودک در معرض مواد پورنوگرافی، اجبار، رشوه، چاپلوسی و از همه بدتر، محبت و عشق!

 آگاه باشید که این تاکتیک‌ها در نهایت برای منزوی کردن و گیج کردن فرزند شما استفاده می‌شود.

آیا پدوفیلی قابل درمان است؟ (درمان بیماری پدوفیلی)

بله. اگرچه اکثر متخصصان تصور نمی‌کنند که احساس پدوفیلی فرد قابل درمان باشد، اما درمان ممکن است به آنها کمک کند این احساسات را مدیریت کرده و بر اساس آنها عمل نکنند. برخی از بیماران در معرض خطر ارتکاب جرایم جنسی ممکن است برای کاهش میل جنسی خود به دارو نیاز داشته باشند.

پدوفیلی را می‌توان با روان درمانی طولانی مدت فردی یا گروهی و داروهایی که میل جنسی را تغییر داده و سطح تستوسترون را کاهش می‌دهند، درمان کرد. درست است که کودک آزاری یا بچه بازی چیزی تقریبا شایع است، اما تلاش کنید نترسید و ترس را به فرزندتان انتقال ندهید. به هرحال شما باید مراقب فرزند خود یا فرزندان اطرافتان باشید تا کمترین آسیب را ببینند. برای این کار اقدامات زیر را که در جدول تهیه شده انجام دهید:

روش درمانیتوضیحات
روان درمانی پدوفیلینتایج روان درمانی متفاوت است. نتیجه زمانی بهترین است که مشارکت داوطلبانه باشد و فرد در زمینه مهارت‌های اجتماعی و درمان سایر مشکلات، مانند سوء مصرف مواد مخدر یا افسردگی آموزش ببیند. درمانی که فقط پس از دستگیری مجرمانه و اقدامات قانونی انجام می‌شود، ممکن است کمتر موثر باشد.
حبس کردن کودک باز در زندان یا موسسه‌ای دیگر، حتی برای مدت طولانی، خواسته‌ها یا تخیلات پدوفیلیک را تغییر نمی‌دهد. با این حال، برخی از پدوفیلیای زندانی که متعهد به درمان طولانی مدت و تحت نظارت هستند. می‌توانند از فعالیت‌های پدوفیلی خودداری کرده و مجدداً در جامعه ادغام شوند.
دارو درمانی بیماری پدوفیلیا۱. پزشکان معمولاً از داروی مدروکسی پروژسترون استات، که به عضله تزریق می‌شود و یک پروژسترون شبیه هورمون پروژسترون زنانه است استفاده می‌کنند (داروی جایگزین آن لوپرولید است).
۲. مدروکسی پروژسترون استات و لوپرولاید سطح تستوسترون و میل جنسی را کاهش می‌دهند. پزشکان به طور دوره‌ای آزمایش خون را برای نظارت بر اثرات این داروها بر عملکرد کبد و سایر آزمایشات (از جمله آزمایش تراکم استخوان و آزمایش خون برای اندازه گیری سطح تستوسترون) انجام می‌دهند. هنوز مشخص نیست که این داروها در پدوفیلی خانم‌‌ها چقدر تاثیرگذار هستند.
۳. داروهای ضدافسردگی موسوم به مهارکننده‌های بازجذب سروتونین (SSRIs) نیز ممکن است مفید باشند. آنها ممکن است به کنترل میل جنسی و تخیلات کمک کنند. همچنین میل جنسی را کاهش می‌دهند و ممکن است باعث اختلال نعوظ شوند. درمان دارویی زمانی موثرتر است که با روان‌درمانی و آموزش مهارت‌های اجتماعی ترکیب شود.
روش درمان بیماری پدوفیلی

روش های پیشگیری از اختلال پدوفیلی

در ادامه به بررسی روش‌هایی که به کمک آن‌ها می‌توانید از بیماری کودک آزاری محافظت کنید را قرار دادیم.

۱. بر فعالیت‌ های فوق برنامه فرزندتان نظارت کنید

 مشارکت هرچه بیشتر در زندگی فرزندتان بهترین راه برای محافظت در مقابل کودک آزاران است. آنها به دنبال کودکی هستند که آسیب پذیر باشد و توجه چندانی از طرف والدین خود نداشته باشد. یا والدین را متقاعد کند که هیچ خطری برای فرزندشان ندارند.

در بازی‌ها، تمرین‌ها و سفرهای میدانی و سفرهای خارج از خانه حاضر شوید و زمانی را صرف آشنایی با بزرگسالان زندگی فرزند خود کنید. واضح سازید که شما والدین فعلی هستید. اگر نمی‌توانید برای سفر یا گردش به آنجا بروید، مطمئن شوید که حداقل دو فرد بزرگسال که به خوبی آن‌ها را می‌شناسید در سفر حضور خواهند داشت.

کودک خود را با بزرگسالانی که به خوبی آن‌ها را نمی‌شناسید تنها نگذارید. حتی اقوام می‌توانند تهدید کننده باشند. نکته اصلی این است که تا آنجا که ممکن است در کنار فرزندتان حضور داشته باشید.

۲. اگر پرستار بچه استخدام می‌ کنید‌، یک دوربین پرستار بچه راه اندازی کنید

مواقعی وجود دارد که نمی‌توانید حضور داشته باشید، بنابراین از ابزارهای دیگر برای اطمینان از ایمن بودن فرزند خود استفاده کنید. یک دوربین مخفی در خانه خود تنظیم کنید تا فعالیت نامناسب تشخیص داده شود. مهم نیست که چقدر فکر می‌کنید کسی را می‌شناسید، باید برای ایمنی فرزند خود اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

۳. در مورد ایمن ماندن در فضای مجازی و آنلاین به فرزند خود آموزش دهید

مطمئن شوید که فرزند شما می‌داند که شکارچیان اغلب به عنوان کودک یا نوجوان رفتار می‌کنند تا کودکان را به صورت آنلاین فریب دهند. نحوه استفاده فرزندتان از اینترنت را تحت نظر داشته باشید. قوانینی را برای محدود کردن زمان پیام دادن او در نظر بگیرید. به طور منظم با فرزند خود در مورد اینکه در حال برقراری ارتباط آنلاین با چه کسی است صحبت کنید.

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما هرگز برای شخصی که به صورت آنلاین با او آشنا شده است عکس ارسال نمی‌کند یا با فردی که به صورت آنلاین با او در ارتباط است ملاقات کنید. بدانید که کودکان اغلب در مورد رفتارهای آنلاین محرمانه عمل می‌کنند. به ویژه هنگامی که دیگران آنها را ترغیب به حفظ اسرار می‌کنند. بنابراین باید مراقب باشید که در فعالیت‌های آنلاین فرزند خود شرکت نکنید.

۴. اطمینان حاصل کنید که فرزند شما احساس حمایت عاطفی می‌ کند

از آنجا که کودکانی که توجه زیادی به آنها نمی‌شود در مقابل شکارچیان آسیب پذیر هستند، مطمئن شوید که زمان زیادی را با فرزند خود می‌گذرانید و او احساس حمایت می‌کند. هر روز وقت بگذارید و با فرزند خود صحبت کنید و برای ایجاد یک رابطه باز و قابل اعتماد تلاش کنید.

کودک آزاران از کودکان می‌خواهند که این موضوع را از والدین خود مخفی نگه دارند. اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما می‌دانند که اگر کسی از آنها خواسته است از شما راز نگه دارند، این به این دلیل نیست که کودک با مشکل روبرو می‌شود، بلکه کسی که از او خواسته است این راز را نگه دارد، قرار است دچار مشکل شود.

به تمام فعالیت‌های فرزند خود، از جمله کارهای مدرسه، برنامه‌های درسی، سرگرمی‌ها و سایر علایق علاقه نشان دهید. فرزندتان باید بداند که می‌تواند هر چیزی را به شما بگوید و شما همیشه مایل به صحبت هستید.

متن انگلیسی: «CBT can encompass various therapeutic methods to change thoughts and behaviors related to pedophilia.»
ترجمه فارسی: «CBT می‌تواند شامل روش‌های درمانی مختلف برای تغییر افکار و رفتارهای مرتبط با پدوفیلی باشد.»

به نقل از سایت psychcentral
به فرزند خود اطلاع دهید که می‌ تواند هر چیزی را به شما بگوید و شما همیشه مایل به صحبت هستید.
به فرزند خود اطلاع دهید که می‌تواند هر چیزی را به شما بگوید و شما همیشه مایل به صحبت هستید.

۵. به کودک خود بیاموزید که لمس نامناسب را تشخیص دهد

 بسیاری از والدین از روش «لمس خوب، لمس بد، لمس مخفی» استفاده می‌کنند. این شامل آموزش دادن به فرزند شما می‌شود که برخی از لمس‌های مناسب مانند «نوازش سر» هستند. برخی از لمس‌های ناخواسته یا لمس بد مانند ضربه یا لگد وجود دارند؛ و همچنین لمس‌های مخفی وجود دارد، که لمس‌هایی هستند که به بچه‌ها گفته می‌شود راز نگه دارند. از این روش یا روش دیگر برای آموزش دادن به فرزند خود استفاده کنید. این یک روش خوب است تا وقتی این اتفاق می‌افتد، او فوراً به شما اطلاع دهد.

به فرزند خود بیاموزید که هیچ‌کس اجازه ندارد به نواحی خصوصی او دست بزند. بسیاری از والدین مناطق خصوصی را به عنوان مناطقی تعریف می‌کنند که با لباس شنا پوشانده می‌شود. کودکان همچنین باید بدانند که یک بزرگسال نباید از کودک بخواهد که به مناطق خصوصی دیگران یا مناطق خود دست بزند. به کودک خود بیاموزید که به خواسته‌های نامعقول و غیرمنطقی نه بگوید و اگر فردی سعی می‌کند او را مجبور کند منطقه خصوصی‌اش را لمس کند، از آنجا دور شود.

۶. تغییرات رفتاری کودکتان را تشخیص دهید

 اگر متوجه شدید که کودکتان رفتار متفاوتی دارد، این موضوع را دنبال کنید تا متوجه شوید چه مشکلی دارد. مرتباً از کودک خود سوالاتی در مورد روز خود بپرسید. از جمله این که آیا لمس‌های «خوب، بد یا مخفی» که در آن روز اتفاق افتاده است، به باز شدن خطوط ارتباطی کمک می‌کند.

اگر فرزندتان به شما می‌گوید که به طور نامناسبی مورد لمس قرار گرفته است یا به بزرگسالان اعتماد ندارد هرگز آن را رد نکنید. ابتدا به فرزند خود اعتماد کنید. هرگز ادعای کودک را رد نکنید که بزرگسال مورد نظر یک فرد ارزشمند جامعه است یا به نظر می‌رسد از چنین چیزهایی ناتوان است. این دقیقاً همان چیزی است که یک کودک آزار می‌خواهد.

به یاد داشته باشید که مهمترین کاری که می‌توانید برای محافظت از فرزند خود انجام دهید توجه به آن‌ها است. نیازها و خواسته‌های او را ارزیابی کنید، با آنها صحبت کنید و در نهایت، بهترین والدین ممکن باشید. نکته پایانی که باید به خاطر داشته باشید: اگر به فرزند خود توجه نکنید، شخص دیگری توجه خواهد کرد.

۷. اندام های خصوصی کودکان را از ۱۲ سالگی به آن ها آموزش دهید

به یاد داشته باشید که کودکان ۱۲ ساله باید قبلاً توسط والدین خود آموزش جنسی گرفته باشند. باید آموزش دیده باشند که همه چیز به چه معناست و چه نامیده می‌شود. این امر باعث می‌شود که معلم یا دوستی که کودک آزاری می‎کند پیشگام نباشد و جنبه‌های دیگر را آموزش ندهد. قبل از اینکه معانی متفاوتی از کلمات به او آموزش داده شود یا به او گفته شود که بوسیدن یا لیس زدن گونه معلمان کاملاً خوب است. مطمئن شوید که کودک شما از قبل همه چیز را می‌داند.

اگر متوجه شوم معلمی پدوفیلیا است و کودکم را مورد تعرض قرار داده چه کنم؟

اگر کودک بسیار جوان یا کمتر از ۱۴ سال است، ممکن است تشخیص ندهد که بین یک معلم بدخلق که تکالیف اضافی می‌دهد یا یک معلم عجیب که می‌خواهد قبل از خروج از اتاق گونه‌اش را ببوسد، تفاوت وجود دارد. برای او هر دو آنها آزاردهنده است. بنابراین مطمئن شوید هر زمان که فرزندتان برای شما داستان‌های مبهمی درباره شوخی های جنسی یا لمس کردن معلمش، یا پرسیدن انواع مسائل خصوصی به شما می‌گوید، ممکن است چیزی در جریان باشد.

به محض اینکه کودک به معلم اشاره کرد که معلم عجیب عمل می‌کند یا از اطلاعات خصوصی، تصاویر یا چیزهایی در مورد خواهر و برادر می‌پرسد، باید به فرزند خود بگویید که چگونه در برابر این مساله واکنش نشان دهد. در این رویکرد واقع بین باشید! اگر به فرزندان خود بگویید وقتی معلم شانه آنها را لمس می‌کند با صدای بلند فریاد بزنند، یا هر زمان که به پشت آنها دست می‌زند، دست او را بکوبند و جیغ بزنند، فایده‌ای نخواهد داشت!

آن‌ها به شغل معلمی او ضربه نخواهند زد، مخصوصا وقتی که تظاهر می‌کند فقط سعی داشته کمک کند آراسته باشد. به جای آموزش‌ واکنش‌های تند و فیزیکی، اطمینان حاصل کنید که فرزندتان به وضوح به معلمش می‌گوید که اتفاقاتی که افتاده را به والدین خود گزارش می‌دهد و او از این اتفاق راضی نبوده است. یا یک پاکت نامه به کودک بدهید که حاوی نامه‌ای باشد که می‌گوید: دست زدن به فرزندم را متوقف کنید و امضاء کنید. مطمئن شوید که آن را به معلم می‌دهد.

آیا بین متجاوز جنسی و پدوفیلی تفاوت وجود دارد؟

«متجاوز جنسی» و «پدوفیل» دو واژه‌ای هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما معانی بسیار متفاوتی دارند. متجاوز جنسی شخصی است که به جرم مربوط به سواستفاده جنسی محکوم شده است، که ممکن است شخص مورد تعرض کودک باشد یا نباشد.

از طرف دیگر، پدوفیلی یک اصطلاح بالینی است که شخصی را توصیف می‌کند که دارای یک اختلال روانی (اختلال پدوفیلی یا پدوفیلیا) است که باعث می‌شود فرد دارای کشش جنسی به پسران و دختران پیش از بلوغ باشد. این اصطلاح، چه شخص مرتکب جرم شده باشد چه نشده باشد، به کار برده می‌شود. یعنی حتی در مواردی اعمال می‌شود که شخص نسبت به کشش خود نسبت به کودکان عمل خاصی مرتکب نشده باشد.

علی‌رغم این تفاوت، بسیاری از مردم به غلط تصور می‌کنند که همه مجرمان جنسی پدوفیلی هستند یا اینکه همه پدوفیلی ها یک جنایتکار جنسی هستند. برای برجسته کردن تفاوت بین پدوفیلی جنایتکار و غیر جنایتکار، گروهی از پدوفیلیان که فاقد سابقه کیفری هستند، برچسب پدوفیل های با فضیلت را انتخاب کرده‌اند. این مردان و زنان جذب کودکان می‌شوند، اما از عمل به اعمال جنسی خودداری می‌کنند.

آیا بین متجاوز جنسی و پدوفیلی تفاوت وجود دارد؟
پدوفیلی یک اصطلاح بالینی است که شخصی را توصیف می‌کند که دارای یک اختلال روانی (اختلال پدوفیلی یا پدوفیلیا) است که باعث می‌شود فرد دارای کشش جنسی به پسران و دختران پیش از بلوغ باشد.

جرایم جنسی پدوفیلیا در سطح جهانی

سازمان ملل متحد در تاریخ بیست نوامبر ۱۹۵۹ اعلامیه جهانی حقوق کودک را به تصویب رساند. و ایران نیز به این اعلامیه پیوسته است. در حقوق بین‌الملل در خصوص پدوفیلیا و مجازات آن این‌گونه مطرح شده است که تمام کشورهای جهان موظفند از بی‌توجهی، سهل‌انگاری، بدرفتاری، سوءاستفاده جنسی به وسیله هر کس، اعم از اولیاء، قیم، سرپرست مدرسه و یا هر شخص دیگری که با استفاده از موقعیت و جایگاه خود از کودک برای لذت جنسی خود استفاده کند جلوگیری کنند.

 با توجه به این بند کنوانسیون حقوق کودک در سال ۱۹۸۹ مقرر می‌دارد: تمام کشورهای طرف کنوانسیون متعهد می‌گردند که از کودکان در برابر تمام اشکال سوءاستفاده‌ها و استثمارها و رفتارهای جنسی علیه کودک، حمایت کنند و از هر نوع عملی که موجب آزار کودک در جهت سودجویی جنسی افراد می‌شود اعم از تماس‌های شهوت‌انگیز، لواط و هر نوع آمیزش غیرقانونی، استفاده از کودکان در فاحشه گری، تهیه عکس و فیلم‌های پورنوگرافیک، ربودن کودکان، قاچاق کودکان و معامله آنها، سوق دادن آنان به استفاده از مواد مخدر، توزیع و خریدوفروش مواد مخدر، آلوده کردن آنان با مشروبات الکلی و داروهای مخدر و سوءاستفاده جنسی از این طریق، شکنجه و آزارهای جنسی، جلوگیری کنند و با شدت و بدون هرگونه ملاحظه اجتماعی یا سیاسی آنان را مجازات نمایند.

جرایم جنسی و حکم شرعی پدوفیلی در اسلام

در قانون مجازات اسلامی ایران نیز با تصریح و باور بر این موضوع که جرایم علیه اطفال منجر به آزار کودکان به هر طریقی می‌شود و دارای ارکان سه‌گانه قانونی، مادی و معنوی است. و رکن قانونی جرایم علیه اطفال را در موارد مختلف بر اساس احکام شرع مشخص نموده که به‌طور خلاصه شامل مواد زیر است:

ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی

هر کس در اماکن عمومی یا معابر معترض اطفال یا زنان گردد و یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین نماید، به حبس از دو تا شش ماه و تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیر می‌شود.

ماده ۶۳۳ قانون مجازات اسلامی

هرگاه کسی شخصاً یا به دستور دیگری طفل یا شخصی را که قادر به محافظت از خود نیست، در محلی که خالی از سکنه است رها نماید، به حبس از شش ماه تا دو سال و یا جزای نقدی از سه میلیون ریال تا دوازده میلیون ریال محکوم خواهد شد. و چنان‌چه این اقدام سبب وارد آمدن صدمه یا فوت شود رها کننده حسب مورد به پرداخت دیه یا ارش و یا قصاص محکوم می‌شود.

در ارتباط با کودک‌ آزاری جنسی در ایران از سال ۹۳ به بعد موارد متعددی گزارش شده است. اما درباره جرایم جنسی چون جرم، منافی عفت است، اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گیرد. یک مورد در ایران که تجاوز ناظم به دانش‌آموزان را شامل می‌شد؛ در نهایت با حکم صد ضربه شلاق، دو سال تبعید و دو سال محرومیت از فعالیت آموزشی مواجه شد.

متاسفانه مجازات کمی برای فرد متخلف در نظر گرفته شده است. درحالی‌که در خارج از کشور، بیماران جنسی با انواع گرایش های جنسی، با مجازات‌های شدیدتری مواجه هستند. بنابراین می‌توان اظهار نمود قوانین هم‌چنان با خلأهایی دراین‌باره مواجه هستند. و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در صورت تصویب نهایی می‌تواند بسیاری از خلأها را برطرف کند.

متن انگلیسی: «Most people don’t realize that when we talk about child sexual abuse, this includes the abuse of very young children, and even babies.»
ترجمه فارسی: «اکثر مردم متوجه نیستند که وقتی در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان صحبت می‌کنیم، این شامل آزار کودکان بسیار خردسال و حتی نوزادان نیز می‌شود.»

به نقل از سایت interpol

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

پدوفیلی یک کشش جنسی مداوم از سمت بزرگسالان برای کودکان پیش از سن بلوغ است. در واقع این اختلال روانی وضعیتی که در آن برانگیختگی و ارضای جنسی فرد به اشیا، فعالیت‌ها یا حتی موقعیت‌هایی که غیرعادی تلقی می‌شوند بستگی دارد.

علائم این بیماری با تخیلات مکرر و شدید تحریک‌کننده جنسی، تمایلات جنسی، یا رفتارهای مرتبط با فعالیت جنسی با یک کودک یا کودکان پیش از بلوغ در یک دوره حداقل ۶ ماهه تعریف می‌شوند. پدوفیل ها بیشتر مرد هستند و می‌توانند جذب هر دو جنس شوند. روان درمانی و دارو درمانی فرد مبتلا در کنار محافظت از کودکان بهترین روش جلوگیری از این اختلال است.

اگر این عارضه شما را اذیت کرده و در اطرافیانتان وجود دارد، بهترین راه این است که هرچه زودتر با متخصص روانپزشک مشورت کنید. اگر بتوانید او را پیش روانپزشک ببرید بهترین راه است. برای راحتی بیشتر شما، در وب‌سایت دکترتو امکان مشاوره روانپزشکی تلفنی وجود دارد که می‌توانید همین الان نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

نوعی اختلال روانی و جنسی در بزرگسالان است که به کودکان تمایل پیدا می‌کنند.

خیال‌پردازی‌های جنسی نامعقول درباره کودکان، لمس اندام خصوصی آن‌ها و اجبار کودکان به دیدن فیلم‌های پورن از مشخصات آن‌ها است. در این موارد باید روی افراد پدوفیل، درمان انحرافات جنسی صورت بگیرد.

بله با استفاده از جلسات روان درمانی و دارو درمانی تاحد زیادی امکان درمان آن وجود دارد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
آیلین قشلاقی رحیمی هستم کارشناس سئو و تولید محتوا. دکترتو جاییه که بهم فرصت میده درباره علمی که عاشقشم تحقیق کنم و نتایج تحقیقمو با مردم به اشتراک بذارم تا سطح آگاهی اجتماعی درمورد دنیای پزشکی ارتقا پیدا کنه.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره پدوفیلی

  1. ناشناس گفت:

    هی اشتباه می‌نویسد بزرگی خودتونببخشید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ایرادی ندارد
      سوال یا دیدگاهتان را مطرح کنید
      تا بهتر کمک تان کنیم

  2. ببخشید گفت:

    ببخشد نمیدونم چرا کلمه هارو اشتباه می‌نویسد

  3. رامین گفت:

    مامانم من واگذاشت خانه‌ی داییم کبره به کاراش برسه رفتم داخل خانه همه ی برده سرکشیده بود وهمهوه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      متوجه سوالتان نشدم
      دقیق تر بپرسید
      ممنونم

  4. نیما گفت:

    سلام پسری ۱۷ ساله هستم. این صفحه رو دیدم یاد خاطرات کودکی خودم افتادم. ۷ساله بودم که عموم ازدواج کرد تو شهر دیگه ای و بعد ۱ سال به شهر ما اومدن .پدرم پزشکه و فقط آخر شبا برمیگرده و مادرم معلم ریاضی دبیرستانه و تو آموزشگاه درس میداد هروقت می رفت مدرسه منو میذاشت پیش زن عموم که اون موقع ۲۲ سالش بود و عموم مغازه دار بود.یادمه هر وقت من می رفتم اونجا جلوی من لباس های فوق نازک و چسبان می پوشید و میومد رو مبل هی خودشو بهم می چسبوند و هی بوسم می کرد و قربون صدقه ام می رفت یادمه به اونجام هم دست میزد .یه بار مامانم ۸ صبح منو اونجا گذاشت و گفت ساعت ۱۰ شب میام دنبالت . زن عموم هم بعد خداحافظی با مامانم انگار کس دیگه شده بود منو بغل کرد و همونجوری برد رو تخت دونفرشون گفت می خوای برقصیم؟ منم فکر کردم می خواد مثل موزیک ویدیو ها خوشحالم کنه .یه باند داشتن اونو روشن کرد و تیشرتمو در آورد و خودش معذرت می خوام فقط یه شرت و سوتین تنش بود و پرده هارو کشید و شروع کرد به رقصیدن و منو هی نزدیک خودش میکرد و دور می کرد بعد مدتی که خسته شدیم گفت الان کثیف شدیم باید بریم حموم منم گفتم بجز مامانم باکسی حموم نمیرم .گفت تو راست میگی با غریبه نباید حموم بری ولی من که غریبه نیستم من زن عموتم. گفتم ولی اگه مامانم بفهمه منو میزنه . گفت باشه تو هیچی نمی گی منم هیچی نمیگم تازه خیلی هم خوش میگذره کلی آب بازی می کنیم و وان هم داره.منم قبول کردم و رفتم حموم و لباس هامو درآوردم و منتظرش موندم اونم یهو لختی اومد تو حموم . منم چشامو چرخونم به نشانه شرم کردن و گفتم مامانم با لباسای خونه حمومم میده نه اینطوری گفت نگاه کن چیز عجیبی نیست بعد دستمو گرفت و کشید به بدنش و وان رو پرکرد گفت برو تو بعد خودش اومد پشتم و منو انداخت بین پاهاش و حرفای زشتی میزد(یادمه رو میکردم از حرفاش) خیلی لمسم کرد کاملا غیر عادی بود ازش پرسیدم چرا اینجوری میکنی بحثو عوض کرد و گفتم میخوای یه کم حال کنیم ؟بلندم کرد و برای اولین بار تو عمرم بادستش ارضام کرد(خدا لعنتش کنه باعث بلوغ زود رسم شد)و گفت نوبت توعه البته خودش دستمو گرفته بود و خودش رو ارضا می کرد بعد برای اینکه فاز رو عوض کنه گفت بیا آب بازی کنیم و یه کم آب بازی کردیم و اومدیم بیرون و خشکم کرد و لباسم رو پوشوند و منو گذاشت جلو تلویزیون و خودش حدود ۱ ساعت تو اتاقش بود رفتم زیر در نگاه کردم دیدم داره فیلم حموم رو نگاه می کنه سریع دویدم و رومبل نشستم گریه کردم اومد بیرون و گفت چی شده؟من اذیتت کردم؟ گفتم نه دوست دارم برم خونمون. تا شب اومد خیلی گریه کردم فکر کردم میخواد فیلمو نشون مامانم بده ترسیده بودم دیگه از اون موقع هروقت مامانم میگفت بریم خونه عمو وحید میگفتم نمیام بریم خونه پدر بزرگ.از اون موقع تا حالا به لطف اون زنک خود ارضایی میکنم بعد ۹ سال به یکی از دوستام گفتم اونم گفت میدونی اون یه پدوفیل بوده و بهت تجاوز کرده نمیدونم راه اثباتشو میشه کمکم کنید؟؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله از مصادیق تعرض و پدوفیلی محسوب می شود
      راه اثبات پزشکی قانونی وجود ندارد
      مگر با همین شواهد

  5. ندا گفت:

    سلام اگه اختلاف سنی رابطه جنسی یک کودک با یک مرد بالای ۲۰ سال باش اما کودک اون موقع بهاطر سن کم راضی باشد اما بعدا فهمیده باشد دقیقا چه اتفاقی افتاده و اسیب دیده باشد حکمش چیست؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از نظر حکمی و فقهی باید از سایت های مربوطه بپرسید
      سپاسگزارم

  6. عرشیا گفت:

    سلام من اسمم عرشیاست الان کلاس نهمم وقتی که سنم کمتر بود وقتی میرفتم واسه فوتبال تو پارک یکی از هم محله ای ها که اسمش امین بود هی نزدیکم میشد و به جاهای حساس بدنم دست میزد من اونموقع نمیدونستم که هدفش چیه از این کار فک میکردم که شوخی میکنه ولی دکتر با گذشت زمان خیلی روم تاثیر بدی گذاشته هی یادش میفتم و عصبی میشم الان که محلمونم عوض شده و اون پسرو نمیبینم ولی هی بهش فک میکنم و عصبی میشم میشه یه راهکار به من بدین؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بسیار روی فرد موثر است
      و اسیب های ان تا مدت ها ادامه دارد
      بهتر است بطور تخصصی با مشاوران مان صحبت کنید

      https://doctoreto.com/doctors/telehealth/speciality/psychologist

  7. ماذر گفت:

    فرهنگ دیکتاتوری در ایران بزرگترین مشکل در جامعه ماست زیرا دیکتاتورها حاضر نیستند که بشنوند باعث ایجاد چه مخاطرات جبران ناپذیری می‌شوند….
    در ضمن پژوهشگر محترم آمار کودک آزاری در آمریکا را اعلام کردی آیا آمار ایران را نداری؟؟؟!!!

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بررسی میشود

  8. ناشناس گفت:

    من هم بچه بودم

  9. مریم گفت:

    سلام من کلاس سوم هستم و عمو بزررگ من خونشون طبقه بالا من فکر میکردم مهربون که با من و دختر عموم همش میخواد بازی کنی کنه گفت تو پارکینگ قائم موشک تا مامانم بیاد اون چشم بزار من‌و نرگس قایم بشیم بعد نوبت نرگس. شد چشم گذاشت من دیدم. زیر پله دستمو کشیدد گفت بیا اینجا پیدا نمیکنه اونجا تنگ بود بهم گفت هیس صدا نکن تا پیدا نکنه من صدای نرگس میسنیدم میگفت کجایین و عمو علی منو بین دوتا پاهاش محکم نگه داشت و اونجای خودش رو که خیلی محکم و بزرگ شده بود به پشت من فشار میداد من که خواستم تقلا کنم محکم تر میشد زور زدنش برای همین بی حرکت موندم فقط گفتم خدایا نرگس احمق پیدامون کنه بلند بلند نفس میکشیدم از لای دستاش دیدم پاهای نرگس رو اون همیشه از زیر پله میترسید میدونستم هرجا رو بگرده اونجا رو نمیگرده و نگشت موبایل عمو علی زنگ زد و نرگس جیغ زد پیداتون کردم منو ول کرد و من فرار کردم من هفته قبل اینجوری شدم و میترسم برم بیرون با نرگس دیگه بازی نمیخوام بکنم مدرسه میترسم برم چون عمو علی هر روز ما رو میبرد و میاورد با موتور منو جلو میزاشت نرگس عقب یادم اومد اونموقع ها یه جوری بود اما فکر نکردم عمو منو میخواد اذیت کنه مامان من منو دعوا میکنه. بابام هم کوچیک بودم رفته پیش یکی تو خارج نیست بهش تو ایمو گفتم به من پیام داد به مامانت بگو روش درستی نیست برای برگردون ممن به بچه یاد دادی خدا بترس من به دایی ام ایمو زدم ولی دایره نشد به خانم معلم گفتم تو گروه شاد اون به مامان گفت و مامانم شنیدم میگه برای فرار از مدرسه داستان بافته و بدتر اومد اتاق منو محکم بشکون گرفت اومدم الان تو بالای گوگل نوشتم بچه ها رو اذیت کردن چیه بچه ها چیکار کنن فقط همش گفته چیزایی که من به مامانم بگم باور کنه توش نیست.میترسم یه روز عمو علی بیاد تو خونه یادمه مامانم ما مسافرت بودیم یه دونه از کلیدامونو داد مامانم میره بیرون گریه میکنم منم ببره اولا میبرد الان میگه بتمرگ اتاق تو مثل باباتی اومدی جونمو بگیری .دو بار که منو نبرد منم تلوزیون زیاد میکنم میام اتاق عمو علی ا.ه پشت در باشه فکر نکنه تنهام .یه بار تو اتاقم در قفل کردم مامان نبرد منو یهو دیدم صدا در اومد فکر کردم مامان رفتم در اتاق باز کنم برم بیرون یهو فکر کردم مامان همیشه میاد تو صدا میکنه مریم من اومدم.دیدم محکم دستیگیره در اتاق رو داد بالا پایین فرار کردم زیر تختم شنیدم گفت مریم بشنوم به مامانت یا هرکسی چیزی گفتی میام اول سر مامانت رو میبرم بعد سر تو رو میزارمتون تو ماشین میندازم بیابون و تا صدا از حیاط اومد بدو بدو در رفت.بع مامانم هیچی نگفتم دیگه فقط من میخوام دیگه فرار کنم از اینجا برم خونه مادر بزرکگ ام نه پول دارم نه به من بلیط میدن اسوار شم بروم شهر تنکابن من الان اینجا همهرو نوشتم خانم. کتر برام بلیط میخری پولشو از قلک میدم من ببری ترمینال سوار بشم برم تنکابن اونجا یادم هست به تاکسی بگم خرم آباد شیرودی خونه مادر بزرگم تو کوچه دم دریاس من خوانمون هاشمی کوچه مدرسه ابوطادب دم سوپر مارکت طبقه دوم.

    1. یه شخص گفت:

      چرا فیلم نگرفتی به مامانت نشون بدی

    2. محمد امین تحققی گفت:

      سلام علیکم و رحمه الله
      دختر عزیزم در یک مکان مناسب، با شماره ۱۲۳ تماس بگیر و هر اتفاقی که افتاده رو توضیح بده.
      اونها کمکت میکنن نگران نباش.❤️

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام و سپاس از شما جناب تحققی عزیز

    3. محمد امین گفت:

      سلام علیکم و رحمه الله
      دختر عزیزم، در یک «مکان مناسب» با شماره ۱۲۳ تماس بگیر و هرچیزی که اتفاق افتاده رو برای اونها توضیح بده.
      اونها کمکت میکنن، نگران نباش❤️

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از شما