سابسیژن خط اخم چگونه انجام میشود و چه فوایدی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سابسیژن خط اخم یک روش درمانی موثر است که برای رفع جای اسکار، جای آبله مرغان، رفع خطوط اخم و چین‌و‌چروک پیشانی استفاده می‌شود. در این روش پوست به شدت برای کلاژن‌سازی تحریک می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
سابسیژن برای خط اخم

آیا سابسیژن خط اخم تاثیر خوبی دارد؟ جراحی بدون برش زیر جلدی یا SUBCISION تکنیکی است که در مدیریت جراحی پوستی اسکار آکنه استفاده می‌شود. سابسیژن یک تکنیک جراحی کم تهاجمی است که در آن با آزاد کردن اسکارهای آکنه فرورفته، پوست صورت صاف‌تر و یکدست‌تر می‌شود. این اسکارهای آکنه فرورفته (آتروفیک) به لایه‌های عمیق‌تر زیر پوست می‌چسبند و تکنیک سابسیژن با آزاد کردن این لایه‌های چسبیده‎ به پوست، به درمان آنها کمک می‌کند.

اما این تنها کاربردی نیست که می‌توان برای این تکنیک جراحی کم تهاجمی در نظر گرفت. بخش دیگر کاربردهای سابسیژن در از بین بردن خط اخم و چین و چروک‌های پیشانی است. در این مقاله بیشتر شما را با سابسیژن خط اخم آشنا می‌کنیم.

قبل از تصمیم‌گیری به اقدام به سابسیژن، حتما با متخصص پوست و مو صحبت کنید تا مطمئن شوید بهترین راه برای رفع خط اخم شماست. در پنل دکترتو می‌توانید بهترین متخصصان پوست ومو را در سرتاسر ایران پیدا کرده و نوبت حضوری یا تلفنی دریافت کنید.

سابسیژن خط اخم چیست؟

خطوط اخم که به عنوان خطوط گلابلا نیز شناخته می‌شود، یکی از شایع‌ترین نگرانی‌های پوستی است که اکثر افراد به دنبال دریافت یک درمان موثر برای آن هستند. این خطوط به دنبال روند پیری و کاهش تولید کلاژن و الاستین ایجاد می‌شوند. سابسیژن پیشانی یک روش درمانی موثر است که می‌تواند با تحریک کلاژن سازی و همچنین پر کردن این فرورفتگی‌ها و چین و چروک‌های پیشانی، خط اخم را به صورت موثری از بین ببرد.

سابسیژن چیست؟ در سابسیژن خط اخم چین‌وچروک‌ها و فرورفتگی‌های ناشی از افزایش سن به کمک برش‌های ظریف زیر جلدی در ناحیه پیشانی درمان می‌شوند. این روش خصوصا برای درمان مشکلات ناحیه مرکزی پیشانی کاربرد دارد و می‌تواند فرورفتگی‌های این ناحیه را درمان کند. سابسیژن بهترین درمان خط اخم عمیق در کنار روش‌هایی مانند تزریق فیلر است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع سابسیژن خط اخم

برای انجام سابسیژن پیشانی پزشک باید سطح ضایعات، عمق آنها و عملیات مورد نیاز برای از بین بردن آنها را بررسی کند تا بر این اساس بهترین گزینه‌ها را برای درمان خط اخم و سایر مشکلات پیشانی انتخاب کند. گاهی اوقات ممکن است در کنار سابسیژن خط اخم پزشک از سایر تکنیک‌ها مانند تزریق فیلر و ژل یا اندولیفت و سابسیژن خط اخم کمک بگیرد تا بتواند چین و چروک‌های عمیق را بهتر درمان کند.

درست مانند سابسیژن سایر بخش‌های صورت، سابسیژن خط اخم نیز بر اساس لایه‌های عمقی پوست که سوزن وارد آن می‌شود به سه دسته سطحی، میانی و عمیق دسته‌بندی می‌شود.

به‌صورت معمول اکثر گزینه‌ها برای سابسیژن خط اخم از نوع سطحی است و در صورت عمیق‌تر بودن چین چروک‌ها و فرورفتگی‌ها در پیشانی از سایر تکنیک‌ها در کنار سابسیژن پیشانی کمک گرفته می‌شود. دسته‌بندی بعدی مربوط به سوزن یا ابزار مورد استفاده برای انجام سابسیژن در پیشانی است که شامل سابسیژن کانولا و سابسیژن نوکور می‌شود.

سابسیژن خط اخم کانولا

در سابسیژن کانولا از یک سوزن بسیار کوچک روی پوست استفاده می‌شود. با ایجاد یک سوراخ بسیار ریز روی پوست سوزن به بافت‌های زیرین وارد شده‎ تا با جداکردن بافت‌های فرسوده آنها را جدا کند. همچنین با تحریک تولید کلاژن به بهبود چین و چروک‌های پیشانی هم کمک می‌کند.

سابسیژن خط اخم نوکور

نوکور ابزار دیگری است که برای عمل سابسیژن استفاده می‌شود و معمولا از این سوزن‌های نوکور به دلیل تیزی بیشتری که دارند برای از بین بردن اسکارهای بسیار سفت استفاده می‌شود.

انواع سابسیژن خط اخم به رفع این مشکل کمک می کنند.
از انواع سابسیژن خط اخم می‌توان به سابسیژن کانولا و نوکور اشاره کرد.

کاربردهای سابسیژن خط اخم

درست مانند سابسیژن سایر بخش‌های صورت، سابسیژن خط اخم به‌منظور بهبود ظاهر پوست و صاف و یکدست کردن آن استفاده می‌شود. با انجام سابسیژن روی پیشانی می‌توان خط اخم ایجاد شده در اثر عوامل مختلف را از بین برد. این روش همچنین به ازبین‌بردن و پر کردن چین و چروک‌های ریز و درشت پیشانی که به‌مرور و به دنبال افزایش سن ایجاد شده‌اند هم کمک می‌کند.

علاوه بر این می‌توان هر نوع ضایعه‌ای که در پیشانی وجود دارد؛ مانند جای جوش، جای زخم، بخیه‌های بعد از جراحی در پیشانی و همچنین اسکار آکنه‌های قدیمی و فرورفته در پیشانی را با استفاده از سابسیژن خط اخم برطرف کرد. این تکنیک می‌تواند با تحریک تولید کلاژن موجب از بین رفتن چین‌وچروک‌ها شده‎ و از ایجاد چین و چروک‌های بیشتر در پیشانی جلوگیری کند. یکی دیگر از کاربردهای مهم این روش از بین بردن فرورفتگی‌های ناشی از آبله‌مرغان در پیشانی است.

سابسیژن خط اخم برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای تمام کسانی که خط اخم آنها عمیق است و نمی‌توانند از روش‌های تهاجمی دیگر استفاده کنند مناسب است. خصوصا افرادی که به تزریق بوتاکس یا فیلر برای پر کردن خط اخم حساسیت دارند، می‌توانند از این تکنیک ایمن‌تر به‌عنوان جایگزینی مناسب جهت از بین بردن خطوط اخم پیشانی یا هر نوع جای اسکار و فرورفتگی در پیشانی استفاده کنند.

سابسیژن خط اخم برای چه کسانی مناسب نیست؟

این روش ممکن است گزینه مناسبی برای کسانی که در حال حاضر یک عفونت فعال پوستی دارند نباشد. همچنین شاید سابسیژن خط اخم نتواند به‌تنهایی چین‌وچروک‌ها و خطوط اخم بسیار عمیق را از بین ببرد و برای بهبود نتایج به سایر روش‌های درمانی نیز احتیاج باشد. افرادی که الکل مصرف می‌کنند، بیماران قلبی و دیابتی یا کسانی که خونریزی‌های فعال دارند یا با مشکل لخته شدن خون مواجه هستند، نباید از این روش استفاده کنند.

نکته بعدی در خصوص افرادی است که در حال حاضر داروهایی مانند آسپرین یا هپارین مصرف می‌کنند. این افراد هم نباید بدون مشورت با پزشک از روش سابسیژن پیشانی استفاده کنند. بیمارانی با سابقه اسکار هیپرتروفیک یا کلوئیدی نیز کاندید مناسبی برای انجام این روش نیستند.

سابسیژن خط اخم برای تو مناسبه یا نه؟

همین الان مشاوره بگیر.

مزایای انجام سابسیژن خط اخم

این روش یکی از تکنیک‌های کم تهاجمی نسبتاً ایمن است که می‌توان با کمک آن خطوط اخم و سایر مشکلات پیشانی را برطرف کرد. با وجودی که هنوز هم احتمال تغییر رنگ پوست در این روش وجود دارد، اما احتمال آن نسبت به سایر روش‌ها بسیار کمتر است.

نتایج به‌دست‌آمده بعد از سابسیژن خط اخم نسبت به سایر روش‌ها بسیار سریع‌تر قابل‌مشاهده است و نتایج نیز ماندگاری زیادی دارند. این روش درمانی از تکنیک بسیار ساده و راحتی بهره می‌برد و بدون نیاز به بیهوشی عمومی و تنها با بی‌حسی موضعی قابل‌انجام است.

در نتیجه دوره نقاهت آن بسیار کوتاه بوده و فرد می‌تواند در کمترین زمان ممکن به فعالیت‌های روزمره خود بازگردد. این روش می‌تواند مشکلات مختلف پوست پیشانی از جمله چین‌وچروک‌ها و جای زخم و جوش را برطرف کند و برای انواع پوست‌ها قابل‌انجام است.

روش انجام سابسیژن خط اخم

در این روش ابتدا سطح پوست برای درمان تمیز می‌شود و پزشک چین‌وچروک‌ها و عمق خطوط اخم را برای انتخاب بهترین شیوه درمانی بررسی می‌کند. در ادامه پزشک از یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی برای ناحیه تحت درمان استفاده می‌کند.

بعد از آن پزشک یک کانولای دقیق طراحی ‌شده را به‌آرامی از میان بافت‌های اسکار با تراکم بالا و بافت‌های فیبروتیک حرکت می‌دهد. حرکت کانولا به‌صورت مواج و بالا و پایین انجام می‌شود و در مسیر خود تمامی رشته‌های فیبروتیکی که پوست را به سمت پایین می‌کشند را آزاد می‌کند.

در برخی مواقع ممکن است پزشک از سایر تکنیک‌ها برای پر کردن فرورفتگی‌ها و ایجاد یک شرایط بهینه‌تر روی پوست هم کمک بگیرد تا ظاهر نهایی همان چیزی شود که بیمار انتظار دارد. فیلرهای پوستی، لیفت با نخ، لیفتینگ پلاسما و لیزردرمانی از جمله روش‌هایی است که می‌توان در کنار سابسیژن خط اخم برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها از آنها استفاده کرد.

متن انگلیسی:
The subcision will last typically between 20-30 minutes. Following completion of your Procedure you will be taken to the recovery room
ترجمه متن:
سابسیژن معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و پس از اتمام پروسه، به اتاق ریکاوری منتقل خواهید شد.

drhconsult.co.uk

ماندگاری سابسیژن خط اخم

به‌صورت کلی سابسیژن یک روش با اثرگذاری طولانی‌مدت است و درصورتی‌که همه چیز به‌درستی انجام شود، می‌توان انتظار داشت که نتایج برای مدت طولانی‌تری ماندگاری داشته باشند. با این وجود میزان ماندگاری سابسیژن خط اخم در افراد مختلف متفاوت است و به عواملی همچون سن بیمار، شدت و عمق خطوط اخم و چین و چروک‌های پیشانی، شرایطی که بعد از عمل رعایت می‌کنند و سایر درمان‌هایی که همراه سابسیژن پیشانی انجام می‌شود بستگی دارد.

می‌خوای بدونی ماندگاری سابسیژن خط اخم چقدره؟ همین الان مشاوره بگیر.

آمادگی برای انجام سابسیژن خط اخم

برای آماده شدن جهت انجام عمل سابسیژن خط اخم بهتر است حداقل چند روز قبل از عمل از مصرف الکل یا هر گونه دخانیاتی پرهیز کرده و در روز عمل هم مصرف مواد غذایی چرب را محدود کنید. دو روز قبل از انجام عمل استحمام کنید، چرا که حداقل ۲۴ ساعت قبل از سابسیژن حمام کردن ممنوع است.

در روز عمل سابسیژن خط اخم نباید هیچ‌گونه ماده آرایشی یا ترکیبات پوستی درمانی و بهداشتی را در محل تحت درمان استفاده کنید. در نهایت حتما در خصوص داروهایی که مصرف می‌کنید و هر نوع بیماری زمینه‌ای که دارید با پزشک صحبت کنید، چرا که ممکن است نیاز به قطع داروهایی مانند وارفارین یا آسپرین قبل از عمل باشد.

مراقبت های بعد از سابسیژن خط اخم

شما باید بعد از سابسیژن خط اخم تا چند روز برای بهبود کبودی و ورم ناشی از عمل از کمپرس یخ استفاده کنید. این کار علاوه بر بهبود کبودی به افزایش تأثیرگذاری عمل سابسیژن هم کمک می‌کند. علاوه بر این مطمئن شوید که تمامی دستورات پزشک را دنبال می‌کنید تا خطر هر گونه خونریزی را کاهش دهید.

بعد از عمل تا چند روز از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و حتما مصرف مواد غذایی چرب و نوشیدنی‌های داغ را محدود کنید. به دلیل حساس شدن پوست در برابر آسیب‌هایی مانند نور خورشید، از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب خودداری کرده و حتما از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

پزشک ممکن است برای جلوگیری از عفونت و کاهش التهاب آنتی‌بیوتیک و داروهای ضدالتهابی را بعد از عمل سابسیژن خط اخم تجویز کند. با رعایت اصولی که پزشک توصیه می‌کند می‌توان انتظار داشت که علاوه بر بهبود سریع‌تر کبودی و تورم و مشاهده نتایج، بهترین تاثیر را از عمل سابسیژن مشاهده کنیم.

آمادگی قبل از سابسیژن خط اخممراقبت های بعد از سابسیژن خط اخم
اجتناب از داروهای رقیق‌کننده خون (مانند آسپرین)پیروی از دستورالعمل‌های پزشک برای مراقبت از زخم
عدم مصرف داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدیاستفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی
پرهیز از مصرف الکل چند روز قبل از عملاجتناب از فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های شدید
پرهیز از درمان‌های پوستی دیگر قبل از عملمحافظت از پوست در برابر نور خورشید
مشورت با پزشک در مورد داروهای جاریاستفاده از مرطوب‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌های ملایم
پیروی از دستورالعمل‌های پزشک برای داروهای تجویز شده
مراقبت های قبل و بعد از سابسیژن خط اخم

عوارض و خطرات سابسیژن خط اخم

معمولا سابسیژن خط اخم به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین روش‌های زیبایی در نظر گرفته می‌شود و عوارض قابل‌توجهی را ایجاد نمی‌کند. اغلب بیماران بعد از انجام عمل کمی کبودی و ورم را تجربه می‌کنند. در واقع، این بخشی از این روش است؛ زیرا کبودی باعث تولید کلاژن و سفت شدن پوست می‌شود. کبودی از ۲ روز تا ۲ هفته طول می‌کشد. (معمولا ۲-۳ روز).

با اینکه بروز عوارض سابسیژن جدی‌تر بسیار نادر است، اما از نظر تئوری سابسیژن پیشانی می‌تواند موجب عدم تقارن، توده، عفونت، نتایج نامطلوب، آسیب عصبی و ناهمواری نیز شود. برای مثال ممکن است اطراف ناحیه تحت درمان زخم‌ها دچار عفونت‌های موضعی شوند یا این که به دلیل وارد شدن کانولا به زیر پوست، اعصاب ناحیه موردنظر آسیب ببیند. در برخی از افراد تغییر رنگ پوست در ناحیه تحت درمان هم مشاهده شده است. این حالت خصوصا در افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند بیشتر رایج است.

متن انگلیسی:
theoretically it can be assymetry, lumps, infection, unsatisfactory results, nerve damage and unevenness
ترجمه متن:
از نظر تئوری سابسیژن خط اخم می‌تواند موجب عدم تقارن، توده یا عفونت، نتایج نامطلوب، آسیب عصبی و ناهمواری پوست شود.

vistaclinic

هزینه سابسیژن در دکترتو کلینیک

هزینه‌ها کاملاً بسته به شرایطی که هر فرد دارد تعیین می‌شود. هزینه خدمات کلینیک، منطقه جغرافیایی که در آن درمان سابسیژن را انجام می‌دهید، دستمزد پزشک و سایر شرایط تعیین‌کننده هزینه انجام این عمل است. علاوه بر این عمق چین‌وچروک‌ها و تعداد جلساتی که برای درمان خط اخم با سابسیژن نیاز است هم روی هزینه عمل موثر است. بعد از معاینه اولیه توسط پزشک می‌توان هزینه نهایی را برآورد کرد.

برای اطلاع از هزینه سابسیژن در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

کاربردهای سابسیژن خط اخم چیست؟
از سابسیژن خط اخم همانند بوتاکس برای رفع خطوط اخم استفاده می‌شود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

سابسیژن خط اخم یک روش بسیار ساده، راحت و کاربردی است که می‌توان از آن برای از بین بردن خطوط اخم و چین و چروک‌های پیشانی استفاده کرد. این روش همچنین می‌تواند انواع فرورفتگی‌ها یا اسکارهای آکنه کهنه و قدیمی را در ناحیه پیشانی از بین ببرد. بااین‌وجود ازآنجایی‌که هر روش زیبایی با کمترین میزان تهاجمی بودن هم خطرات و ریسک‌های خود را دارد، برای دریافت بهترین نتایج و این که آیا شما کاندید مناسبی برای انجام این روش هستید یا خیر، بهتر است حتما به یک کلینیک زیبایی مراجعه کرده تا بعد از مشاوره با یک متخصص پوست و زیبایی بهترین گزینه درمانی را انتخاب کنید.

حتما برای انجام سابسیژن خط اخم به فوق تخصص پوست و مو مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

این روش می‌تواند بسته به عمق چین‌وچروک‌ها و خطوط پیشانی و اخم به میزان زیادی موثر باشد.

تعداد جلسات باید توسط پزشک و بر اساس شرایط هر فرد تعیین شود. اما معمولا بین دو تا سه جلسه نیاز است.

خیر این روش با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بدون درد است. مقداری درد و ناراحتی بعد از اتمام عمل طبیعی است.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن