آیا تزریق چربی به ران باعث خوش فرم تر شدن آن می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تزریق چربی به ران برای افرادی که به دنبال بهبود شکل و حجم ران‌ها و کاهش ناهماهنگی در این ناحیه هستند، یک گزینه موثر است. در این روش، چربی از قسمت‌های دیگر بدن گرفته شده و به ران‌ها تزریق می‌شود تا به آنها شکل و حجم مطلوب ببخشد. این فرآیند به افزایش اعتماد به نفس افراد کمک می‌کند و می‌تواند نتایجی طبیعی و ماندگار داشته باشد، به شرطی که توسط یک جراح ماهر انجام شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
تزریق چربی به ران چگونه انجام می شود؟

برای داشتن اندامی زیباتر امروزه اکثر افراد در سراسر دنیا به روش‌های مختلف جراحی و درمان‌های زیبایی روی آورده‌اند که برخی از آنها بی‌خطر، برخی کم‌ریسک و برخی هم پرخطرند. داشتن اندامی زیبا برآیند خوش‌فرم بودن و تناسب داشتن تمامی بخش‌هاست. ران‌ها و ساق پا هم جزو قسمت‌هایی از بدن هستند که خوش‌فرم بودن و متناسب بودنشان می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی اندام شما داشته باشد. با این حال در برخی از افراد ران‌ها بیش از حد لاغرند و تناسبی با قسمت‌های دیگر بدن ندارند. همچنین تغییرات رنگ پوست پاها یا ایجاد فرورفتگی و خطوط ریز روی این بخش در اثر روند پیری هم می‌تواند روی زیبایی پاها تاثیر بگذارد. در این شرایط بسیاری از افراد گزینه تزریق چربی به ران یا انتقال چربی به پاها را انتخاب می‌کنند. در این مقاله از دکترتو شما را با این روش زیبایی پرطرفدار آشنا خواهیم کرد. همچنین علاوه بر آشنایی با کم و کیف آن می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی و آنلاین دکترتو برای مشاوره با بهترین پزشکان متخصص پوست و جراح پلاستیک استفاده کنید.

تزریق چربی به ران چیست؟

در کل متد تزریق چربی شامل برداشتن چربی اضافه از بخش‌های مختلف بدن خود فرد و انتقال و تزریق آن به قسمت‌هایی است که به حجم بیشتری نیاز دارند. این روش را می‌توان برای ران و ساق پا نیز انجام داد. در برخی مناطق به این تکنیک زیبایی، لیفت باسن برزیلی هم گفته می‌شود. این روش یک عمل زیبایی است که در آن با تزریق چربی به ران‌ها و پاها، ظاهر خطوط این نواحی را بهبود می‌بخشند و حجم متناسبی را به این اندام‌ها می‌دهند. چربی تزریقی می‌تواند از هر قسمتی از بدن خود فرد گرفته شود. افزایش حجم به دست آمده به دنبال تزریق چربی به ران و ساق پا، ظاهری کاملا طبیعی دارد و نتایج آن بلافاصله بعد از عمل مشخص است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Fat grafting has revolutionized how doctors can improve the contour of calves and thighs and correct other soft tissue issues on the legs
ترجمه متن:
پیوند چربی انقلابی در نحوه بهبود کانتور ساق پا و ران و اصلاح سایر مشکلات بافت نرم روی پاها ایجاد کرده است.

upmc

تزریق چربی شکم به ران

به صورت معمول برای تزریق چربی به ران و پاها، چربی مورد نیاز از شکم و اطراف معده برداشت می‌شود. در این روش پزشک متخصص با ابزارهای مخصوص ساکشن پهلو، چربی اضافه ناحیه شکم را خارج کرده و سپس چربی تمیز و پردازش شده به نواحی مورد نیاز در ران و ساق پاها تزریق می‌شود. تکنیک‌ها و دستگاه‌های مختلف لیپوساکشن ممکن است برای برداشتن چربی از ناحیه شکم مورد استفاده قرار بگیرند. حجم چربی برداشته شده از شکم، بستگی به نیاز بیمار، متفاوت است. اگر چربی ناحیه شکم برای تزریق کافی نباشد، پزشک از دیگر قسمت‌ها مانند باسن چربی مورد نیاز را جدا می کند.

کاربردهای تزریق چربی به ران

به صورت کلی هدف از تزریق چربی به ران و ساق پا، کانتور پاها و حجم‌دهی و فرمدهی هرچه بهتر آنها برای داشتن پاهایی خوش‌فرم‌تر است. این روش می‌تواند به ران و ساق پاهای لاغر که بیش از حد استخوانی هستند شکل و حجم بهتری را بدهد. از طرفی می‌توان از درمان زیبایی انتقال چربی به پاها برای از بین بردن هر نوع فرورفتگی یا عدم تقارن در ران‌ها یا ساق پاها استفاده کرد. این تکنیک زیبایی همچنین در از بین بردن خطوط ریز و درشت یا خطوط عمیق در ناحیه ران و باسن کاربرد دارد.

برای کسانی که می‌خواهند ظاهر باسن خود را هم بهبود ببخشند و فرم آن را با ران‌ها و ساق پا مطابقت دهند، این روش کاربرد دارد. تزریق چربی به پاها می‌تواند هر نوع آسیب، فرورفتگی، بدشکلی‌های ژنتیکی در ران‌ها و ساق پا یا مشکلات ناشی از جراحت را برطرف کند. یک متخصص زیبایی می‌تواند با بررسی فرم پاها و ایراداتی که دارد، از تزریق چربی به منظور بهبود شکل پاها کمک بگیرد.

ناحیه تزریقمزایامعایبموارد استفاده
داخل رانکاهش ظاهر سلولیت، بهبود نرمی پوستممکن است به چربی بیشتری نیاز باشد.برای افرادی که نگران سلولیت یا ناهمواری در قسمت داخلی ران هستند.
خارج رانبهبود شکل و تعریف ران‌هاممکن است برای رسیدن به نتیجه مطلوب به چربی بیشتری نیاز باشد.برای افرادی که می‌خواهند حجم ران‌های خود را افزایش داده و انحنای بیرونی ران‌ها را بهبود بخشند.
جلوی رانکاهش ظاهر گودی یا فرورفتگی‌هاممکن است به جلسات متعدد برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز باشد.برای افرادی که دارای فرورفتگی یا کاهش حجم در قسمت جلوی ران هستند.
پشت رانلیفت و بهبود ظاهر پوست شل شدهممکن است نیاز به تکنیک‌های خاصی برای اطمینان از توزیع یکنواخت چربی باشد.برای افرادی که دارای پوست شل شده یا کاهش حجم در قسمت پشت ران هستند.
مقایسه تزریق چربی به نواحی مختلف ران

۱. تزریق چربی به بغل ران (تزریق چربی به گودی بغل ران)

تزریق چربی ممکن است به قسمت‌های مختلفی در ران پا انجام شود، اما به صورت معمول چربی به نواحی گودرفته بغل ران تزریق می‌شود. در برخی از افراد قسمت‌های داخلی ران حالت فرورفته دارد که می‌توان با تزریق چربی به کناره‌های ران یا گودی‌های بغل ران، فرم آن را اصلاح کرد.

۲. تزریق چربی به ران و ساق پا

تزریق چربی به ران و ساق پا را می‌توان با هدف بادی کانتورینگ این اندام‌ها و ایجاد تقارن بهتر آنها انجام داد. پر کردن بخش‌های خالی و فرورفته و شکل‌دهی و حجم‌دهی بهتر پاها، می‌تواند ساق پاها و ران‌ها را خوش‌فرم‌تر و متناسب‌تر نشان دهد.

کاربرد تزریق چربی به ران چیست؟
کاربرد اصلی تزریق چربی به ران، کانتور و خوش فرم کردن آن است.

تزریق چربی به ران برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق چربی پا برای افرادی که می‌خواهند کاهش حجم یا بدشکلی‌های پا را اصلاح کنند توصیه می‌شود. این روش برای کسانی که حجم پاها را از دست داده‌اند یا می‌خواهند فرم اندام خود را بهبود بخشند، ایده‌آل است. همچنین، کسانی که می‌خواهند عدم تقارن در پاها را اصلاح کنند یا در نواحی خاصی ظاهر کامل‌تری داشته باشند، ممکن است می‌توانند تزریق چربی به ران و ساق پاها را در نظر بگیرند. با این حال، داوطلبان باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند و کاندیدای مناسبی برای عمل جراحی باشند.

متن انگلیسی:
Leg fat injection is recommended for people who want to correct volume loss or deformities in the legs
ترجمه متن:
تزریق چربی به پا برای افرادی که می‌خواهند کاهش حجم یا تغییر شکل پاها را اصلاح کنند توصیه می‌شود.

erkinosal

برای رفع سلولیت‌هات می‌خوای تزریق چربی به ران انجام بدی؟

از بهترین جراح پلاستیک سوال کن.

تزریق چربی به ران برای چه کسانی مناسب نیست؟

این روش ممکن است برای کسانی که سابقه واکنش آلرژیک به هر نوع درمان زیبایی مشابهی را داشته است، مناسب نباشد. علاوه بر این، احتمالا کسانی که سابقه بیماری‌های مزمن یا مشکلات خونریزی غیر قابل کنترل دارند، کاندید مناسبی برای تزریق چربی به ران‌ها نباشند. کسانی که از نظر سلامت پوستی در شرایط خوبی نیستند یا در حال حاضر عفونت یا اگزمای فعال دارند، کاندید مناسبی برای انجام این روش درمانی زیبایی محسوب نمی‌شوند.

مزایای انجام تزریق چربی به ران

این روش در کل به دلیل این که چربی از بدن خود فرد گرفته شده و به دیگر قسمت‌های بدن تزریق می‌شود، یک تکنیک زیبایی ایمن است. تزریق چربی به ران، یک روش کم تهاجمی است که می‌تواند با کمترین میزان عوارض جانبی، فرم پاها را اصلاح کند و ظاهری زیباتر و خوش‌فرم‌تر به آنها بدهد. دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه بوده و نتایج سریعاً قابل مشاهده است.

روش انجام تزریق چربی به ران

در این روش ابتدا یک متخصص زیبایی باید نواحی مختلف پا اعم از ران، ساق پاها و حتی باسن را بررسی کند و ببیند که چه قسمت‌هایی به تزریق چربی نیاز دارند. سپس با عمل لیپوساکشن در یک جلسه، ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سی سی چربی از ناحیه شکم، کمر یا باسن خود فرد خارج می‌شود. بعد از پردازش چربی استخراج شده، چربی به نقاط مناسب پاهای بیمار تزریق شده تا از تقارن هر دو پا اطمینان حاصل شود. عمل جراحی بدون جای زخم است.

تنها برش‌های ۰.۳ میلی متری ایجاد می‌شود که کانول‌های لیپوساکشن می‌توانند از طریق آنها وارد شوند. همچنین از آنجایی که این برش‌ها بین چین‌ها پنهان می‌شوند، پس از جراحی هیچ جای زخمی وجود ندارد. انتقال چربی به نواحی مورد نیاز با انژکتورهایی با نوک ضخیم انجام خواهد شد.

روش انجام تزریق چربی به ران
پس از تزریق چربی، ممکن است تا ۳۰ درصد آن انحلال یابد.

تزریق چربی به ران چقدر ماندگاری دارد؟

پس از انتقال چربی به باسن، ممکن است مقداری از چربی تزریق شده حل شود. میزان انحلال چربی در بین بیماران ممکن است متفاوت باشد. در حالی که برخی از بیماران ممکن است حداقل انحلال چربی را تجربه کنند، برخی دیگر ممکن است تا ۳۰ درصد انحلال را تجربه کنند. یک جراح پلاستیک ماهر و با تجربه امکان حل شدن چربی را در نظر می‌گیرد و میزان انتقال چربی را بر اساس آن تنظیم می کند. بنابراین میزان ماندگاری تزریق چربی به ران‌ها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در کل، تزریق چربی به پاها یک روش دائمی نیست و چربی‌ها به مرور از بین می‌روند و به تزریقات مجدد نیاز است.

عکس قبل و بعد از تزریق چربی به ران

تزریق چربی به پاها اگر توسط یک متخصص ماهر و به درستی انجام شود می‌تواند تغییرات زیادی را در ظاهر پاها و بهبود فرم آنها ایجاد کند. با مشاهده عکس قبل و بعد از تزریق چربی به ران می‌توان متوجه تاثیر قابل توجه این روش در اصلاح فرم پاها شد.

آمادگی برای تزریق چربی به ران

از آنجایی که این روش یک عمل زیبایی است و نیاز به بی‌حسی یا بیهوشی دارد، بهتر است حتما قبل از درمان با پزشک در مورد تمامی داروهای مورد استفاده یا هر نوع بیماری زمینه‌ای صحبت کرد. از طرفی ممکن است پزشک توصیه کند تا قبل از عمل، در صورت امکان مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین یا وارفارین قطع شود. قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

مراقبت بعد از انجام تزریق چربی به ران چیست؟
پس از تزریق چربی، از پوشیدن شلوارهای تنگ خودداری کنید.

مراقبت های لازم بعد از انجام تزریق چربی به ران

در روز عمل و در طول بستری شدن در بیمارستان، برای اطمینان از تغذیه مناسب و فعالیت بدنی، از جمله پیاده‌روی کوتاه، بیمار به دقت تحت نظر قرار می‌گیرد. در صورت نیاز آنتی‌بیوتیک و مسکن بعد از تزریق چربی به ران و ساق پا، تجویز می‌شود. پس از انتقال چربی به ران، ساق پا یا باسن، به بیماران توصیه می‌شود از وارد کردن فشار به ناحیه تحت درمان، به خصوص در دو ماه اول بهبودی خودداری کنند. حتی به بیماران توصیه می‌شود تا چند هفته بعد از تزریق از پوشیدن شلوارهای بسیار تنگ خودداری کنند. بهتر است کسانی که این درمان را انجام داده‌اند تا چند روز از حمام کردن، انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و مصرف دخانیات خودداری کنند. کمپرس سرد می‌تواند بعد از عمل به کاهش تورم و کبودی کمک کند.

عوارض و خطرات تزریق چربی به ران

انتقال چربی یک روش ساده و کم تهاجمی است. در نتیجه، کمترین زمان استراحت مورد نیاز است و درد بعد از عمل معمولاً خفیف است. در ابتدا در نواحی برداشت و تزریق مجدد چربی کبودی وجود دارد که این کبودی بین ۱۰ تا ۲۰ روز به تدریج برطرف می‌شود. تورم در چند روز اول پس از جراحی ظاهر می‌شود، این تورم باید بین ۵ تا ۱۵ روز برطرف شود. ناراحتی خفیف می‌تواند تا ۴ هفته طول بکشد، اما به تدریج طی ۴ تا ۸ هفته آینده کاهش می‌یابد.

در برخی از افراد ممکن است در نواحی تزریق شده، سلولیت‌های چربی ایجاد شود. همچنین در صورتی که کار توسط یک پزشک ماهر انجام نشود، ریسک عدم تقارن بین پاها بعد از تزریق هم وجود دارد. با احتمال بسیار کمتر ممکن است در محل برش‌ها، زخم یا عفونت ایجاد شود. با این که بسیار نادر است اما گاهی تزریق چربی به ران‌ها می‌تواند موجب بروز واکنش‌های آلرژیک یا پس زدن پیوند در برخی از افراد شود.

نگران عوارض بعد از تزریق چربی به ران هستی؟ از متخصص مشاوره بگیر.

تخلیه چربی تزریق شده به ران چگونه است؟

در برخی موارد اگر تزریق چربی به پاها به مشکل بربخورد، برای مثال تزریق بیش از حد چربی و نیاز به اصلاح مجدد فرم پاها، باید چربی‌ها تخلیه شوند. برای تخلیه چربی تزریق شده به ران‌ها می‌توان از روش تخلیه با آنزیم یا تخلیه با کمک دستگاه لیزر استفاده کرد.

هزینه تزریق چربی به ران در دکترتو کلینیک

هزینه تزریق چربی به ران به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اول از همه روش برداشت چربی از دیگر اندام‌ها و هزینه‌های مربوط به آن و در طرف مقابل هم هزینه‌های تزریق چربی به پاها روی قیمت نهایی تاثیر دارد این که به چه میزان چربی برای تزریق نیاز است و چه تعداد برش باید در محل برداشت چربی داده شود، در برآورد قیمت نهایی تعیین‌کننده است. هزینه‌های کلینیک، هزینه‌های اتاق عمل، دستمزدی که پزشک می‌گیرد و میزان تزریق‌هایی که انجام می‌شود، همگی روی هزینه نهایی تاثیر می‌گذارد. باید توجه داشت که هزینه‌های تزریق چربی به ران‌ها شامل پوشش بیمه نمی‌شود، چرا که این یک درمان زیبایی است. اما آنچه که حائز اهمیت است مقایسه هزینه تزریق چربی در نقاط مختلف کشور است که به‌راحتی در دکترتو کلینیک برای شما فراهم شده است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

تزریق چربی به ران و ساق پا یک عمل زیبایی ایمن است، اگر که با تکنیک و مراقبت مناسب انجام شود. توجه به این نکته ضروری است که مانند هر جراحی زیبایی، تزریق چربی به پاها هم ممکن است با خطراتی همراه باشد. بنابراین مهم است که قبل از انجام هر کاری، در خصوص نحوه انجام این روش و ریسک‌های احتمالی با پزشک خود صحبت کنید. اگر می‌خواهید از انتقال چربی به پاها بهترین نتایج را به دست آورید، باید حتما به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید و درمان خود را به یک پزشک مجرب بسپارید. یک پزشک متخصص پوست یا جراح پلاستیک و زیبایی می‌تواند تشخیص دهد که با چه میزان تزریق چربی به پاها و انتقال چربی به کدام قسمت‌ها می‌توان فرم پاها را اصلاح کرد. اما چنانچه قصد دارید در این باره نظرات پزشکان مختلف را بشنوید می‌توانید از خدمت ویزیت آنلاین دکتر پوست دکترتو یا دکتر جراح پلاستیک آنلاین برای مشاوره استفاده کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بله می‌توان در صورت نیاز برای اصلاح فرم پاها و حجم‌دهی به ران و باسن، به صورت هم‌زمان هم به ران و هم به باسن چربی تزریق کرد.

خیر این روش دائمی نیست و بسته به شرایط مختلف، بعد از مدتی چربی‌ها از بین می‌روند.

برای از بین بردن چربی‌های تزریق شده باید از روش تخلیه چربی استفاده کرد.

امتیاز شما به مقاله:
(2از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن