لیپوساکشن گردن و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیپوساکشن گردن برای رفع افتادگی پوست و حذف چربی اضافی در این ناحیه انجام می‌شود. افرادی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند، نباید این روش را انجام دهند. مقداری خونریزی بعد عمل طبیعی است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیپوساکشن گردن

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

لیپوساکشن گردن روش ساده‌ای است که خط گردن طبیعی در فرد ایجاد می‌کند. درنتیجه گردن خوش‌فرم‌تر و باریک‌تر به ‌نظر می‌رسد. درصورتی‌که به‌دلیل ژنتیک، افزایش وزن یا بیماری دچار چاقی گردن یا غبغب شده‌اید یا به‌خاطر بالارفتن سنتان احساس افتادگی و شل‌شدگی پوست گردن دارید، باید بگوییم که جای نگرانی نیست. لیپوساکشن گردن راهکاری ایده‌آل و نسبتا راحت برای رفع مشکل افتادگی است. با ساکشن گردن، صورت‌ زیباتر و جوان‌تر به ‌نظر می‌رسد.

همان‌طور که گفته شد گردن تاثیر زیادی در زیبایی صورت و باریک‌تر و جوان‌تر به نظر رسیدن آن دارد. در این روش چربی‌های اضافی در بافت گردن و زیر چانه توسط عمل جراحی برداشته می‌شود. این تصور که لیپوساکشن گردن صرفا مختص خانم‌ها است، کاملا اشتباه بوده و این عمل زیبایی روش رایجی میان مردان هم هست. در ادامه با ما باشید تا بیشتر با روش‌های دفع چربی در گردن و غبغب و انواع روش‌ها برای لیپوساکشن آشنا شوید.

لیپوساکشن گردن چیست؟

به نقل از «emedicine.medscape» بالارفتن سن و افزایش وزن تاثیر زیادی روی صورت به‌ویژه گردن و چانه می‌گذارند. داشتن چانه‌ای خوش‌فرم و بدون هیچ‌گونه چربی اضافی، خط گردنی صاف و بدون غبغب باعث ایجاد زیبایی و جوان‌تر شدن پوست می‌شود. لیپوساکشن گردن روش جراحی زیبایی است که این جذابیت دوچندان را به افراد هدیه می‌دهد.

در لیپوساکشن چربی اضافی زیر پوست با دستگاه مکش بیرون کشیده می‌شود و ظاهر خوبی به صورت یا بدن می‌دهد. در واقع، این روش، بهترین روش برای دفع چربی‌های اضافی در ناحیه گردن و چانه و برطرف‌کردن غبغب به شمار می‌آید. لیپوساکشن گردن امن و بی‌خطر است. معمولا لیپوساکشن گردن با بزرگ‌‌کردن چانه یا جوان‌سازی صورت مثل لیفت و کشیدن صورت انجام می‌شود تا شکل گردن بوقلمونی یا گردن کیسه‌ای برطرف شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

‏انواع روش ها برای لیپوساکشن گردن

این جراحی با روش‌ها و فناوری‌های مختلفی مانند زاویه سازی فک با لیپوساکشن گردن یا لیپوساکشن با لیزر انجام می‌شود. پزشک باید شرایط و انتظارات بیمار را در نظر داشته باشد و بهترین تکنیک را انتخاب کند. این روش‌ها عبارتند از:

۱. لیپوساکشن گردن با روش ویزر

این روش با ایجاد برش‌های جزئی و سطحی روی گردن شروع می‌شود که دیگر به بخیه هم احتیاجی پیدا نمی‌کند. علاوه‌بر این خون‌ریزی و کبودی هم در روش ویزر به مراتب کمتر دیده می‌شود.

۲. لیپوساکشن گردن با لیزر

در این روش، پزشک، قبل از هر چیز، بخش‌هایی که باید درمان شوند را علامت‌گذاری می‌کند و بعد به سراغ بی‌حسی موضعی می‌رود. حالا نوبت ایجاد برش‌های کوچک و سطحی روی پوست صورت و گردن می‌رسد. سپس لوله‌های ساکشن از طریق این سوراخ‌ها زیر پوست فرستاده می‌شوند. باید به این نکته اشاره کنیم که لیزر باعث تحریک کلاژن پوست می‌شود و به همین دلیل هم به بافت چربی‌های زیر پوست آسیب می‌زند و باعث ذوب شدن سلول‌های چربی می‌شود.

۳. لیپوساکشن گردن و صورت با اولترا زد

در این روش بسیار سریع و البته دائمی بافت چربی به کمک امواج فراصوتی برای همیشه از بین می‌روند. تشعشع اولترا زد علاوه بر اینکه به دفع چربی زیر پوست کمک می‌کند، با تحریک کلاژن هم باعث سفت‌شدن پوست صورت و گردن می‌شود.

۴. لیپوساکشن گردن و صورت با لیپوماتیک

در این روش جراح از برش‌های تونل مانند برای عبور لوله کانول و رسیدن به بافت چربی‌های عمیق استفاده می‌کند. سرعت بالای چرخش این لوله باعث ازبین‌رفتن بافت و سلول‌های چربی انباشته‌شده در گردن و صورت می‌شود. البته هم‌زمان کلاژن‌سازی انجام می‌گیرد. به همین دلیل در این روش، ساکشن چربی‌ها و لیفت را به صورت همزمان داریم.

روش های لیپوساکشن گردن
این جراحی با روش‌ها و فناوری‌های مختلفی انجام می‌شود.

‏کاربرد لیپوساکشن گردن

صورت و گردن به نوعی ویترینی هستند که در برخورد اول جلب توجه زیادی می‌کنند. بالا رفتن سن یا کاهش و افزایش وزن شدید یا گاهی ژنتیک باعث می‌شود که پوست ناحیه گردن و چانه دچار شل‌شدگی و افتادگی شود.

این چروک و شل‌شدن پوست گردن ظاهر نازیبایی دارد و باعث می‌شود که سن فرد بیشتر دیده شود. وجود غبغب در زیر چانه تناسب صورت را از بین می‌برد و فرد چاق‌تر نشان داده می‌شود. مهم‌ترین کاربرد لیپوساکشن گردن، رفع همین غبغب و بافت چربی اضافی گردن و زیر چانه و رفع افتادگی و شلی پوست اطراف گردن است.

مهم‌ترین کاربرد لیپوساکشن گردن، رفع بافت چربی اضافی گردن و زیر چانه و افتادگی و شلی پوست اطراف گردن است.

می‌خوای گردن باریک‌تری داشته باشی؟

از بهترین دکتر نوبت بگیر!

‏لیپوساکشن گردن برای چه کسانی خوب است؟

این روش بیشتر مناسب افرادی است که با چربی اضافی در ناحیه گردن روبه‌رو هستند و پوست‌شان شل و آویزان نیست. بهترین گزینه برای پوست شل، لیفت گردن است. کاندید مناسب برای لیپوساکشن گردن افراد دارای شرایط زیر هستند:

  • افراد در بازه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال
  • افرادی که پوست‌شان خاصیت الاستیسیته خوبی داشته باشد.
  • افرادی که در قسمت گردن و چانه چربی اضافی دارند.

‏چه کسانی نباید لیپوساکشن گردن را انجام دهند؟

هرچند، این روش، عمل زیبایی کم خطری است، اما انجام این روش برای افراد زیر مجاز نیست:

  • افراد زیر ۲۰ سال
  • افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای
  • کسانی که از نقص سیستم ایمنی، اختلال تشنج، آریتمی قلبی و دیابت رنج می‌برند.
  • مصرف‌کنندگان دخانیات
  • مصرف‌کنندگان آسپرین و داروهای ضدالتهابی

‏ مزایای لیپوساکشن گردن

از مزایای لیپوساکشن گردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالای بهبودی
  • اصلاح زاویه خط فک و گردن
  • فرم چانه را اصلاح می‌کند.
  • روش کم تهاجمی، ایمن و موثر است.
  • عوارض جانبی حداقلی دارد.
  • آثار زخم و اسکار ندارد.
  • دوره نقاهت کوتاه
  • نتیجه طبیعی و ماندگار
  • ازبین‌بردن غبغب
  • چربی‌های انباشته شده زیر چانه و گردن را برای همیشه از بین می‌برد.

‏روش انجام عمل لیپوساکشن گردن

این روش که به آن کانتورینگ گردن هم می‌گویند، روشی نیمه تهاجمی و البته سریع است که برای ازبین‌بردن چربی‌های اضافی انجام می‌شود. تخلیه چربی همراه بی‌حسی‌های موضعی در ناحیه گردن است. در این روش، در قسمت پشتی گوش یا زیر چانه، یک تا دو برش مینیاتوری ۳ میلی‌متری ایجاد می‌شود و لوله کانول نیز برای تخلیه چربی اضافی از طریق همین سوراخ‌ها وارد پوست می‌شود. در نهایت همین لوله، چربی‌های اضافی را تخلیه می‌کند.

این روش، بسته به میزان بافت چربی اضافی و ساختار آن حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. چنان‌چه عمل ساکشن گردن با عمل دیگری ترکیب شود، طبیعی است که مدت عمل طولانی‌تر خواهد بود. معمولا بیمار ۴ تا ۵ ساعت بعد عمل می‌تواند مرخص شود. اما اقداماتی هم هستند که برای آمادگی و مراقبت قبل از لیپوساکشن گردن لازمند:

  • قطع مصرف آسپرین و ایبوپروفن یک هفته قبل از لیپوساکشن گردن (۲ هفته هم بعد عمل)
  • پرهیز از مصرف مواد مخدر و الکل یک هفته قبل از عمل
  • پزشک و جراح متخصص پوست و مو و زیبایی را در جریان سوابق پزشکی و درمانی خود قرار دهید.
  • مصرف ۳ بار ویتامین ث ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز قبل عمل
  • عدم خوردن و آشامیدن از نیمه شب قبل عمل
مراقبت های لازم لیپوساکشن گردن
برای دریافت نتیجه بهتر باید برخی از مراقبت‌های لازم را رعایت کرد.

‏مراقبت‌ های بعد از لیپوساکشن گردن

برای آنکه بتوانید نتیجه بهتری از این جراحی بگیرید و دوره نقاهت کوتاه مدتی هم داشته باشید، لازم است برخی کارها را در مراقبت‌های خود انجام دهید. مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن شامل این موارد می‌شوند:

  • مصرف مسکن و آنتی‌‌بیوتیک تجویزی پزشک
  • عدم انجام فعالیت بدنی شدید تا یک هفته بعد عمل
  • برقراری ارتباط سریع با پزشک، در صورت بروز تنگی‌نفس، تهوع، استفراغ، سردرد شدید و هرنوع واکنش غیرعادی
  • مصرف کیسه آب سرد/یخ ۴۸ ساعت اول بعد عمل برای کاهش کبودی و ورم
  • عدم مصرف آسپرین تا ۷ روز بعد عمل
  • تعویض روزی دو بار پانسمان گردن و شستشوی آرام ناحیه گردن
  • استفاده از دو تا سه بالش برای خواب طی هفته اول بعد عمل
‏ مزایای لیپوساکشن گردن‏عوارض لیپوساکشن گردن
سرعت بالای بهبودیخون‌ریزی
اصلاح زاویه خط فک و گردنفرورفتگی یا اسکار در محل جراحی
فرم چانه را اصلاح می‌کند.عدم تقارن بین فک و گردن
روش کم تهاجمی، ایمن و موثر است.تورم
عوارض جانبی حداقلی دارد.تجمع مایعات
آثار زخم و اسکار ندارد.آسیب به سلول‌های عصبی
دوره نقاهت کوتاه
مزایا و معایب لیپوساکشن گردن

‏عوارض لیپوساکشن گردن

این جراحی، عوارض زیادی ندارد، اما برخی از عوارض آن که ممکن است در عده‌ای ظاهر شوند که عبارتند از:

  • خون‌ریزی
  • فرورفتگی یا اسکار در محل جراحی
  • عدم تقارن بین فک و گردن
  • تورم
  • تجمع مایعات
  • آسیب به سلول‌های عصبی

برای رسیدن به نتیجه مطلوب و موثر و پیشگیری از عوارض احتمالی لیپوساکشن گردن حتما سراغ دکتر زیبایی و جراح پلاستیک متخصص بروید که سابقه پزشکی و جراحی درخشانی دارد و میزان رضایت مراجعین بالا باشد.

عوارض لیپوساکشن گردن
این جراحی، عوارض زیادی ندارد، اما برخی از عوارض آن ممکن است در عده‌ای ظاهر شوند.

‏۱. ورم بعد از لیپوساکشن

ورم بعد از لیپوساکشن از عوارض شایع و احتمالی است که معمولا بعد از لیپوساکشن گردن سراغ‌تان می‌آید. برای کاهش ورم بعد از لیپوساکشن استفاده از باند کشی محکم دور گردن، کیسه آب سرد و کم‌کردن میزان نمک مصرفی توصیه می‌شوند. بهتر است نمک تا ۲ هفته از رژیم غذایی حذف شود. برای تسریع بهبودی و کاهش تورم بعد از لیپوساکشن، آناناس مصرف کنید که سرشار از ویتامین ث است.

برای کاهش ورم بعد از لیپوساکشن گردن استفاده از باند کشی دور گردن، کیسه آب سرد و کم‌کردن میزان نمک مصرفی توصیه می‌شوند.

برای داشتن یک گردن باریک و زیبا، کلیک کن!

‏۲. ناهمواری بعد از ساکشن

امکان آن وجود دارد که به ‌خاطر نبود الاستیسیته مناسب، ناهمواری‌هایی روی پوست ایجاد شود که معمولا در افراد مسن به مراتب بیشتر دیده می‌شود. توجه داشته باشید که از جمله عوامل موثر در بروز این مشکل، نداشتن تخصص، مهارت و تجربه لازم پزشک است، به همین دلیل هم حتما در انتخاب جراح خود، دقت و وسواس بالایی به کار ببرید.  

‏۳. خارش بعد از ساکشن

در بسیاری از افراد، بروز خارش‌های سطحی تا عمقی بعد از انجام لیپوساکشن دیده می‌شود. بعد از ساکشن گردن هم ممکن است خارش پوست را تجربه کنید.

ماندگاری لیپوساکشن گردن

این روش، جز روش‌های زیبایی با نتیجه ماندگار به‌شمار می‌آید. به طور معمول پس از حذف بافت و سلول‌های چربی ناحیه گردن، ماندگاری لیپوساکشن گردن بین ۷ تا ۱۰ سال خواهد بود.

‏قیمت لیپوساکشن گردن

قیمت این روش تابع عوامل مختلفی از جمله مهارت جراح متخصص، ابزار و تجهیزات پزشکی مورداستفاده، مرکزی که عمل در آن انجام می‌شود، جلسات مشاوره قبل و بعد عمل خواهد بود. بهتر است برای اطلاع از قیمت دقیق جراحی با جراح پلاستیک مشاوره داشته باشید. حدودا قیمت جراحی لیپوساکشن گردن و غبغب بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است.

‏برای انجام لیپوساکشن گردن به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

اگر در ناحیه گردن چربی اضافی دارید، باید به متخصص پوست مراجعه کنید. پزشک میزان چربی را بررسی کرده و درصورتی‌که کاندید مناسبی برای لیپوساکشن گردن باشید، شما را به جراح پلاستیک ارجاع می‌دهد. برای ارتباط با بهترین جراح پلاستیک یا دکتر زیبایی می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با جراح زیبایی وجود دارد.

‏آیا لیپوساکشن گردن همان ساکشن غبغب است؟

جمع‌شدن چربی در قسمت گردن و غبغب ظاهر نازیبایی ایجاد می‌کند که تناسب صورت را از بین می‌برد. برخی افراد از این ظاهر چاق صورت ناراضی هستند و سراغ لیپوساکشن گردن می‌روند. این روش مشابه لیپوساکشن غبغب است که تکنیک ایجاد خط گردن طبیعی است و گردن باریک‌تر و خوش‌فرم‌تری ایجاد می‌کند.

‏چگونه چربی گردن را از بین ببریم؟

به نقل از «westsideface» روش‌های مختلف جراحی و غیرجراحی برای ازبین‌بردن غبغب و چربی گردن وجود دارند. روش‌های جراحی که چربی گردن را از بین می‌برند، عبارتند از روش لیپوساکشن گردن، روش ساب منتوپلاستی و لیفت گردن. علاوه بر روش جراحی و لیپوساکشن گردن که برای ازبین‌بردن چربی گردن توصیه می‌شود، برخی روش‌های غیرجراحی هم هستند که می‌توان به کمک آن‌ها چربی گردن را از بین برد؛ مانند روش آر اف اگزیمیا (RF EXIMIA)، روش کول اسکالپتینگ (CoolSculpting) و کای بلا (Kybella).

‏نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

عمل لیپوساکشن گردن باعث ایجاد تغییر چشمگیری در ظاهر فرد می‌شود. نتایج لیپوساکشن گردن بلندمدت هستند. بافت و سلول چربی که از زیر ناحیه گردن، گونه و چانه برداشته می‌شوند، برای همیشه از بین رفته‌اند و امکان چاقی دوباره نیست. مگر آنکه فرد به خاطر بی‌توجهی به رژیم غذایی دچار چاقی و افزایش وزن شود. بنابراین، بعد از لیپوساکشن گردن و صورت باید رژیم غذایی و ورزش حتما در روتین فرد قرار بگیرند.

لیپوساکشن گردن عمل جراحی فوق‌العاده حساسی است که باید توسط جراح پلاستیک با مهارت و تجربه بالا انجام شود. این دکتر زیبایی است که میزان تخلیه بافت چربی زیر پوست را مشخص می‌کند. بنابراین اگر جراح پلاستیک میزان چربی بیشتر یا کمتری تخلیه کند، ممکن است باعث ایجاد ناهمواری و عدم تقارن در چهره فرد شود.

اگر این عمل زیبایی توسط جراح پلاستیک و زیبایی متخصص و متبحری انجام شود، ریسک عمل لیپوساکشن گردن به حداقل می‌رسد. درصورتی‌که بعد لیپوساکشن گردن متوجه علائم یا مشکل نگران‌کننده‌ای شدید، بلافاصله با جراح پلاستیک خود تماس بگیرید. برای انتخاب جراح پلاستیک و دکتر زیبایی باتجربه می‌توانید از مشاوره تلفنی و آنلاین در وب‌سایت دکترتو کمک بگیرید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

لیپوساکشن گردن روشی امن و کم ریسک است که مهارت و تجربه جراح پلاستیک و دکتر زیبایی می‌تواند از میزان ریسک و خطرات لیپوساکشن گردن کم کند.

درصورتی‌که فرد به ورزش و رژیم غذایی بعد عمل ساکشن گردن توجهی نکند، امکان بازگشت چربی‌ها در روش لیپوساکشن گردن وجود دارد.

برش‌ها در این روش به حدی کوچک و ریز هستند که با چشم دیده نمی‌شوند. جای زخم و بخیه هم به ‌مرور زمان برطرف می‌شود. هرگونه دستکاری یا کندن زخم‌ها باعث می‌شود که جای زخم و بخیه بماند.

لیپوساکشن گردن و رفع غبغب جز عمل‌های با شدت درد پایین است. بااین‌حال احساس درد بعد عمل کاملا طبیعی است و احتمال کبودی و ورم هم وجود دارد.

بله، ماساژ بعد لیپوساکشن گردن باعث کاهش درد و ورم و احساس آرامش در بیمار می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن