قرص دایان مکث و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کپسول دایان مکث محصول شرکت دایان فارما قرص تاخیری گیاهی است که با استفاده از عصاره تمر هندی، به درمان زودانزالی در آقایان و ایجاد تاخیر در انزال کمک می کند. این کپسول تاخیری گیاهی، فاقد عوارض جانبی بوده و در بهبود روابط زناشویی بسیار موثر است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
دایان مکث

قرص دایان مکث (dayan max) نوعی قرص تاخیری گیاهی حاوی عصاره گیاه تمر هندی است که سبب تاخیر در انزال می‌شود. از آنجایی که قرص دایان مکث یک فرآورده طبیعی است، نگرانی جدی در مورد عوارض جانبی آن وجود ندارد. به همین دلیل، این دارو یکی از محبوب‌ترین داروهای گیاهی برای درمان زودانزالی محسوب می‌شود. تا انتها همراه باشید تا با دایان مکث، نحوه مصرف، دوز مصرفی و عوارض آن بیشتر آشنا شوید. قبل از مصرف این دارو حتما با متخصص اورولوژی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان و مشاوره دارویی وجود دارد.

قرص دایان مکث چیست؟

قرص دایان مکث محصولی گیاهی برای درمان زود انزالی در مردان است. عصاره تمر هندی به کار رفته در این قرص با تاثیر بر گیرنده‌های عصبی و حسی آلت تناسلی مردان، انزال را به تعویق انداخته و سبب بهبودی این مشکل می‌شود. مزیت داروهای گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی زود انزالی، اثر ملایم‌تر آن‌ها است که مصرف به اندازه و متناسب آن‌ها عوارض و آسیبی برای بدن ندارد. دایان مکث بهترین قرص تاخیری گیاهی بدون عوارض است که می‌تواند به بهبود زود انزالی در مردان کمک کند و عوارض قرص‌های تاخیری شیمیایی را ندارد. 

طرز مصرف قرص تاخیری دایان مکث

هرچند دایان مکث نیازی به تجویز پزشک ندارد، اما بهتر است با مشورت پزشک مصرف شود. این دارو را باید حداقل ۲ ساعت قبل از برقراری رابطه جنسی مصرف کنید و در هر بار مصرف، ۲ قرص باید استفاده شود. برای اثربخشی بهتر دارو، توصیه می‌شود قرص‌ها به صورت روزانه در بازه زمانی ۲ تا ۳ ماه مصرف شوند. بهتر است از مصرف همزمان دایان مکث با مواد غذایی با pH پایین (ترش) مانند نوشیدنی‌های گازدار و آبمیوه‌ها خودداری کنید، چرا که اثرگذاری دارو را کاهش می‌دهد. قرص را به‌طور کامل همراه با آب کافی قورت دهید. 

می‌خوای مدت زمان تاثیر قرص دایان مکث بیشتر بشه؟

از متخصص مشورت بگیر.

بهترین زمان مصرف قرص دایان مکث

بهترین زمان مصرف قرص دایان مکث دو ساعت قبل از رابطه جنسی است تا اثربخشی دارو بیشتر شود. 

اثر قرص دایان مکث چقدر طول میکشد؟

مدت زمان اثرگذاری قرص دایان مکث بعد از مصرف به سن، قدرت جسمی، واکنش بدنی، میزان اختلال و شدت زود انزالی و عوامل دیگر بستگی دارد. اما به‌طورکلی، از همان زمانی که دارو را مصرف می‌کنید، اثرگذاری آن مشخص می‌شود. بهترین بازه زمانی برای دستیابی به بهترین اثربخشی به مدت دو تا سه ماه است. 

موارد مصرف دایان مکث (دایان مکث برای چی خوبه؟)

دایان مکث یک قرص درمانی است که موارد مصرف متعددی دارد:

  1. درمان زودانزالی در مردان که اثر اصلی این داروست و به واسطه ترکیبات گیاهی موجود در آن مانند پلی‌فنول‌های تمر هندی، باعث تاخیر در انزال می‌شود.
  2. بهبود عملکرد جنسی و افزایش میل جنسی از طریق افزایش سطح تستوسترون و بهبود نعوظ و عملکرد جنسی 
  3. درمان اختلالات عملکرد جنسی در زنان: برخی شواهد نشان می‌دهند که این دارو در درمان کم‌میلی جنسی و اختلال ارگاسم در زنان نیز مفید است.
  4. بهبود باروری در مردان و زنان: مطالعات اولیه حاکی از آن است که دایان مکث از طریق افزایش باروری و کیفیت اسپرم در مردان و تنظیم عملکرد تخمدان در زنان ممکن است در بهبود باروری اثرگذار باشد. 
  5. بهبود روابط زناشویی از طریق بهبود کیفیت رابطه به عنوان قرص ناتوانی مردان
دایان مکث چیست؟
دایان مکث بهترین قرص تاخیری گیاهی بدون عوارض است که می‌تواند به بهبود زود انزالی در مردان کمک کند و عوارض قرص‌های تاخیری شیمیایی را ندارد.

دوز مصرفی دایان مکث

دوز مصرفی دایان مکث، ۲ عدد قرص قبل رابطه یا روزی ۲ عدد قرص در فاصله ۲ تا ۳ ماه است. این دارو گیاهی با تاثیر روی گیرنده‌های عصبی اندام تناسلی در مردان باعث بی‌حسی این ناحیه شده و از این طریق از انزال زودرس در مردان جلوگیری می‌کند.

عوارض جانبی دایان مکث

دایان مکث، یک قرص تاخیری گیاهی است که براساس شواهد موجود، تاکنون عوارض جانبی مهمی درباره آن گزارش نشده است. اما در برخی موارد ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود ازجمله: 

  1. حساسیت به تمر هندی
  2. احتمال بروز دردهای شکمی، یبوست و انقباضات معده و روده به دلیل خاصیت قابض این دارو

بنابراین، بهتر است قبل از مصرف، حتما با پزشک مشورت کنید تا در صورت وجود هرگونه حساسیت یا بیماری زمینه‌ای، تجویز این دارو را بررسی نمایند. همچنین در طول مصرف آن باید به عملکرد دستگاه گوارش توجه داشته و در صورت بروز عوارض، مصرف را متوقف و با پزشک مشورت کنید.

آیا درمان زودانزالی با قرص دایان مکث ارزش عوارضش رو داره؟ از دکتر بپرس.

موارد احتیاط و منع مصرف دایان مکث

هرچند این دارو گیاهی است و عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارد، اما مصرف آن برای همه توصیه نمی‌شود. افراد با شرایط زیر باید با احتیاط و مشورت پزشک سراغ این دارو بروند یا اینکه به‌هیچ وجه آن را مصرف نکنند:

  1. افراد مبتلا به بیماری کولیت اولسراتیو
  2. افرادی که دچار یبوست مزمن هستند.
  3. بیماران مبتلا به فشار خون بالا
  4. بیماران قلبی- عروقی
  5. افرادی که از ناراحتی‌های روده رنج می‌برند.
  6. بیماران کلیوی

تداخلات دارویی دایان مکث (دایان مکث با چه داروهایی تداخل دارد؟)

تاکنون اطلاعات و داده‌هایی درباره اختلالات دارویی دایان مکث منتشر نشده است، اما ممکن است در بعضی موارد مصرف همزمان آن با برخی داروها باعث بروز اختلالات دارویی شود که عبارتند از:

  1. داروهای فشار خون (مانند کاپتوپریل)
  2. لیتیوم و داروهای دیابت
  3. مصرف مداوم ترکیبات تریبولوس

به علت اثر کاهنده تریبولوس موجود در این کپسول بر فشار و قند خون، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. دو هفته قبل از هر عمل جراحی، بهتر است مصرف این قرص را متوقف کنید یا پزشک را در جریان قرار دهید. مصرف همزمان دایان مکث با کروم، پنجه شیطان، شنبلیله، روغن ماهی، ال آرژنین و کوآنزیم Q10 ممکن است خطر افت فشار خون را افزایش دهد. در صورت وجود هرگونه نگرانی، قبل از مصرف دایان مکث با پزشک یا داروساز مشورت کنید. همچنین در طول مصرف، عملکرد بدن را مدنظر داشته و در صورت بروز هرگونه عارضه، مصرف را متوقف و با پزشک مشورت کنید.

دایان مکث برای چی خوبه؟
قرص دایان مکث باعث بهبود روابط زناشویی از طریق بهبود کیفیت رابطه می‌شود.

اطلاعات دارویی دایان مکث

اطلاعات دارویی، عوارض و تداخلات دارویی دایان مکث را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

اسامی داروییعوارض جانبیتداخلات دارویی
کپسول دایان مکث ممسکحساسیتبرخی داروهای فشار خون مانند کاپتوپریل، لیتیوم
قرص آندروویتدردهای شکمیدیابتترکیبات
قرص اکتی کانتیبوستتریبولوسکروم
قرص اکتی لیتیانقباضات معده و رودهپنجه شیطان
کپسول جنسالینشنبلیله
کپسول دایان هات – تریبولوس تراستریسپسیلیوم
اطلاعات دارویی دایان مکث

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

زود انزالی یکی از اختلالات جنسی است که تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت روابط جنسی دارد. قرص دایان مکث که به دو شکل خوراکی قرص و کپسول عرضه شده، داروی منحصر به فرد گیاهی برای کنترل زود انزالی در مردان است. این کپسول دارای ترکیبات کاملا طبیعی و گیاهی است که روی گیرنده‌های عصبی اندام تناسلی مردان اثر گذاشته و از طریق ایجاد بی‌حسی موقت در ناحیه جنسی مردانه، از انزال زودرس جلوگیری می‌کند. دستورالعمل مصرف این دارو به صورت ۲ عدد ۲ ساعت قبل از فعالیت جنسی، یا ۲ عدد به صورت روزانه برای مدت ۲ تا ۳ ماه است. بهتر است حتما با مشورت و تشخیص پزشک مصرف شود، چرا که استفاده همزمان آن با برخی داروها باعث بروز عوارض جانبی و تداخل دارویی می‌شود. 

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دکتر اورولوژی در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر اورولوژی یا مشاوره دارویی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

در صورت فراموشی، اگر زمان مصرف دوز بعدی نزدیک باشد (کمتر از 6 ساعت)، دوز فراموش شده را حذف کرده و دوز بعدی را طبق برنامه مصرف کنید. اگر زمان مصرف دوز بعدی فاصله زیادی داشته باشد (بیشتر از 6 ساعت)، دوز فراموش شده را هرچه سریعتر مصرف کنید و سپس دوز بعدی را طبق برنامه ادامه دهید. هرگز دو دوز را با هم مصرف نکنید. اگر دوز فراموش شده را دیر متوجه شدید، آن را حذف کرده و فقط دوز بعدی را مصرف کنید. در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی پس از جبران دوز فراموش شده، با پزشک مشورت کنید. مهم است که برای موفقیت درمان، منظم و مطابق دستورالعمل پزشک عمل کنید. در صورت فراموشی مصرف، سریعا اقدام به جبران آن نمایید.

هر بسته ۲۰ عددی قرص دایان مکث حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

خیر نیازی به نسخه پزشک نیست، اما بهتر است با مشورت و تشخیص پزشک متخصص مصرف کنید.

در صورت عدم دسترسی به دایان مکث، می‌توان از دیگر داروهای تاخیری موجود در بازار برای درمان زود انزالی استفاده کرد مانند:

    • سیلدنافیل (ویاگرا): این دارو با مهار آنزیم PDE5 باعث افزایش جریان خون به آلت تناسلی و جلوگیری از انزال زودرس می‌شود.

    • دولوکستین (پریلوسک): این دارو از طریق تنظیم سطح سروتونین در مغز، انزال زودرس را کنترل می‌کند.

    • ترامادول (تراماد): این دارو مسکن ضعیف است که می‌تواند به تاخیر در انزال کمک کند.

    • کرم یا اسپری بی‌حسی موضعی: این محصولات با ایجاد بی‌حسی موضعی در آلت تناسلی، مانع از انزال زودرس می‌شوند.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن