دکتر مسعود چوپانی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی (اورولوژی)

فلوشیپ سرطان‌شناسی دستگاه ادراری و تناسلی (اوروانکولوژی)

جراحی میکروسکوپی ناباروری (واریکوسل و وازوازستومی و نمونه برداری بیضه)
کد نظام پزشکی: 117665
فعالیت در مراکز پزشکی :

بیمارستان بعثت تهران

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر مسعود چوپانی

ایشان تاکنون 18 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

علائم واریکوسل چیست؟ شناخت نشانه های این بیماری

واریکوسل یک بیماری است که با بزرگ شدن و گره خوردن وریدهای بیضه ایجاد می‌شود. علائم واریکوسل ممکن است شامل تورم یا توده در منطقه کیسه بیضه، درد یا سنگینی در منطقه بیضه، احساس گرمی یا تنگی در کیسه بیضه و در برخی موارد کاهش حجم بیضه باشد. این علائم معمولاً در بیضه چپ مشاهده می‌شوند و در صورت وجود آنها، نیاز به مشاوره پزشکی دارد. اگرچه برخی از موارد واریکوسل بدون علائم خاصی ایجاد می‌شوند.

5 روز پیش

مواد غذایی مفید برای پروستات چه چیزی است؟

پروستات غده مهمی در دستگاه تناسلی مردانه است که با تولید مایع حاوی آنزیم، پروتئین و مواد معدنی، اسپرم‌ها را تغذیه و جابجا می کند. هرچقدر که سن مردان بالاتر می‌رود احتمال بروز مشکلات و بیماری‌های پروستات بیشتر می‌شود. انتخاب سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب می‌تواند سلامت پروستات را حفظ کند و ریسک بروز بزرگی پروستات و سرطان پروستات را به حداقل برساند. مواد غذایی مفید برای پروستات را در برنامه تغذیه روزانه خود بگنجانید.

10 ماه پیش

پروستاتیت یا التهاب پروستات چیست و چه علائمی دارد؟

پروستاتیت یک بیماری عفونی در غده پروستات است که معمولاً با ادرار دردناک، درد در کشاله ران، ناحیه لگن و اندام تناسلی خود را نشان می‌دهد. در بیشتر موارد، ورود باکتری از راه مجاری ادراری، دلیل اصلی التهاب پروستات در نظر گرفته می‌شود. برخی مردان هنگام ابتلا به پروستاتیت علائمی ندارند اما بعضی دیگر، به دلیل مبتلا شدن به التهاب پروستات حاد، به فوریت‌های پزشکی احتیاج پیدا می‌کنند.

10 ماه پیش

درمان پروستات چگونه انجام می شود؟

درمان پروستات به نوع بیماری (سرطان پروستات، التهاب پروستات، بزرگی پروستات یا هیپرپلازی خوش‌خیم) بستگی دارد. در بیشتر موارد، دارودرمانی رایج‌ترین روش درمانی محسوب می‌شود.

10 ماه پیش

وازکتومی یا عمل عقیم سازی مردان به چه صورت است؟

وازکتومی روشی برای پیشگیری از بارداری است که در ان لوله‌های اسپرم‌بر قطع می‌شوند. این روش تقرییا همیشگی است و برگرداندن آن چندان امکان‌پذیر نیست. عمل عقیم‌سازی مردان تضمینی برای پیشگیری از بارداری است پس تا زمانی که مطمئن نیستید که دیگر بچه نمی‌خواهید، برای انجام آن اقدام نکنید.

1 سال پیش

سندروم نفروتیک، تهدیدی برای بیماران مبتلا به اختلالات کلیوی

سندروم نفروتیک مجموعه علائمی است که به دلیل اختلالات کلیوی ایجاد می‌شود. این عارضه باعث تورم، افزایش فشارخون، افزایش چربی خون و ازدست‌دادن اشتها می‌شود. درمان بستگی به علت ایجاد این سندروم دارد. بیماری‌های مختلف، برخی داروها و عفونت‌ها می‌توانند باعث بروز این عارضه شوند.

2 سال پیش

کارسینوم کلیه، شایع ترین نوع سرطان کلیه!

کارسینوم کلیه شایع‌ترین سرطان کلیه است که از لوله‌های درون آن شروع می‌شود. علائمی مانند ادرار خونی، درد کم و پهلو، درد شکم و خستگی ایجاد می‌کند. در مراحل اولیه قابل درمان است؛ اما در مراحل پیشرفته درمان بسیار مشکل می‌شود.

2 سال پیش

درمان خانگی زودانزالی با داروهای گیاهی و تکنیک‌های ویژه

در زودانزالی فرد در کمتر از 1 دقیقه به ارگاسم می‌رسد، این مشکل در مردان بسیار شایع است. داروهای گیاهی مانند زنجبیل، روغن نعنا، دارچین و غیره به درمان زودانزالی کمک می‌کنند. استفاده از مکمل‌ها و رژیم غذایی مناسب، محصولات موضعی و روش‌های روانشناختی روش خوبی برای درمان این عارضه است.

2 سال پیش

علت سردردهای صاعقه وار جنسی!

سردرد جنسی به سردردی گفته می‌شود که در حین رابطه جنسی یا بعد از ارگاسم ایجاد می‌شود. این سردرد شدید است و بیشتر در مردان دیده می‌شود. این سردرد بیشتر در پشت چشم حس می‌شود و معمولا بعد از جدود 15 دقیقه آرام می‌شود.

2 سال پیش

راه‌های افزایش میل جنسی مردان!

راه‌های زیادی برای افزایش میل جنسی در مردان وجود دارد مانند دارودرمانی، اصلاح تغذیه، روش‌های طب سنتی یا تکنیک‌های روانشناسی و سکس درمانی.

2 سال پیش

عفونت کلیه، یک بیماری جدی اما قابل درمان

یکی از بیماری‌های کلیه، عفونت کلیه است. عفونت کلیه اگر به موقع درمان نشود می‌تواند مشکلات جدی و خطرناکی ایجاد کند. برای درمان این بیماری باید به دکتر اورولوژی مراجعه کنید.

2 سال پیش

قرص تاخیری چیست و چه تاثیری روی بدن می گذارد؟

افرادی که به اختلال زودانزالی مبتلا هستند می‌تواند با استفاده از روش‌های درمانی به درمان این مشکل بپردازند. یکی از روش‌های درمانی استفاده از قرص تاخیری است که مدت زمان انزال را طولانی‌تر کرده و به بهبود رابطه جنسی کمک می‌کند..

2 سال پیش