تزریق ژل سینه چه فواید و خطراتی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تزریق ژل سینه یکی از ایمن‌ترین و بهترین راه‌ها برای افزایش سایز سینه یا لیفت سینه است. ژل سینه بسته به نوع ژل، بین 1 تا 8 سال ماندگاری دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
تزریق ژل سینه

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

تزریق ژل سینه یک روش محبوب برای حجم‌دهی به سینه‌‌ها هستند، اما آیا این عمل واقعا بی‌خطر است؟ آیا تزریق ژل به سینه روش مناسبی برای بزرگ‌کردن سینه است؟ امروزه یکی از پرطرفدارترین روش‌های لیفت سینه‌‌ بدون جراحی، تزریق ژل سینه است. هدف از تزریق ژل سینه، افزایش سایز سینه است به‌طوری که سینه‌ها بزرگ‌تر و پُرتر به نظر برسند. در روش تزریق ژل سینه، از هیچ ایمپلنتی استفاده نمی‌شود؛ بنابراین هیچ درد، برش و بخیه‌ای در این روش وجود ندارد.

اگر قصد تزریق ژل سینه دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

تزریق ژل سینه چگونه عمل می‌کند؟

با ایجاد کلینیک‌‌های زیبایی جدید و افزایش علاقه افراد به فرم‌دهی سینه‌‌ها، امروزه روش‌های مختلفی برای بزرگ‌کردن سینه بدون جراحی توسط کلینیک‌‌های زیبایی ارائه می‌شود. یکی از روش‌‌هایی که در حال حاضر بسیار رواج دارد تزریق ژل سینه است.

‌ژل‌هایی که برای تزریق در اندام‌‌های مختلف از جمله سینه استفاده می‌شوند، عموماً از مایعی به نام هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند. هدف از تزریق این ژل‌ها افزایش حجم سینه‌‌ها است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

تزریق ژل سینه برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که شرایط زیر را دارند می‌توانند برای تزریق ژل سینه اقدام کنند:

  • نیاز به حجم‌دهی به سینه به‌صورت ایمن و مؤثر دارند.
  • دوست دارند فرم سینه خود را تغییر دهند.
  • مایل به افزایش حجم سینه هستند.
  • می‌خواهند سینه‌هایشان را بزرگ‌تر کنند و دوست دارند سینه‌‌های خود را به ایمن‌ترین روش ممکن لیفت کنند.
  • مایل به بهبود شکل و اندازه سینه خود به روشی غیرتهاجمی و دائمی هستند.
  • افراد بالای ۱۸ سال
  • افراد مبتلا به افتادگی سینه
  • بیمارانی که سینه خود را تخلیه کرده‌اند.
  • از نظر جسمی آمادگی بالایی قرار دارند و از نظر روحی پایدار هستند.
  • از هیچ بیماری جدی مانند آسم، سرطان و غیره رنج نمی برند.
  • باردار یا مادر شیرده نباشند.
  • انتظار عملی و واقع‌بینانه‌ای در مورد نتایج تزریق ژل سینه دارند.
تزیرق ژل سینه
تزیرق ژل سینه برای کسانی که به‌دنبال روشی بی‌خطر ولی مؤثر هستند، گزینه مناسبی است.

فواید تزریق ژل

  • باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس می‌شود.
  • سینه را لیفت می‌کند.
  • اندازه، شکل و تقارن مورد نظر بیمار را تا حد ممکن ایجاد می‌کند.
  • دوره نقاهت کوتاهی دارد و به‌ندرت دارای عوارض جانبی است.
  • حالت کلی بدن را بهبود می‌بخشد.
  • سینه‌ها را متناسب با سایر اعضای بدن می‌کند.

تزریق ژل سینه چگونه انجام می‌شود؟

روش انجام تزریق ژل به سینه تفاوت چندانی با تزریق ژل به نواحی بدن ندارد. ابتدا جراح برش‌های کوچکی را در زیر بازوی بیمار به وجود می‌آورد. از راه این برش‌ها، کانولا وارد بدن می‌شود و نقدار مورد نیاز از ژل را به سینه تزریق می‌شوند. آیا می‌دانید برای تزریق ژل سینه چند سی‌سی ژل لازم است؟ حد استاندارد این مقدار برای یک تا دو سایز افزایش حجم هر دو سینه، برابر با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌لیتر است. سپس جراح سینه‌ها را با روشی خاص ماساژ می‌دهد تا گلوله‌های احتمالی ژل زیر سینه باز شود و ژل کاملا در سینه‌ها پخش شوند.

تزریق ژل سینه می‌تواند به‌صورت اشکال مختلف و در اندازه‌های مختلف تزریق شود. البته اکثر متقاضیان بیشتر مدل گرد را درخواست می‌کنند.

دنبال متخصص برای تزریق ژل سینه می‌گردی؟

دکترتو کنارته!

انواع برند ژل سفت‌ کننده سینه چیست؟

برندهای مختلفی، ژل‌ مورداستفاده برای تزریق به سینه را تولید می‌کنند. در ادامه دو نوع پرکاربرد آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱. ژل سینه  Aqua Filling

این متد جدید یک روش تزریق است که برای افزایش اندازه و فرم سینه انجام می‌شود. جزء اصلی موجود در Aqua Filling آب است که ۹۸٪ ماده تزریقی را تشکیل می‌دهد و ۲٪ باقی‌مانده آن پلی آمید است. بزرگ‌کردن سینه به روش Aqua Filling به‌عنوان یک روش ایمن شناخته می‌شود، زیرا ۹۸، آن از مواد طبیعی تشکیل شده است. این روشی غیر تهاجمی و نسبتا دائمی به‌منظور بزرگ‌کردن و لیفت سینه انجام می‌شود. علاوه بر این، این روش دارای اثر طولانی‌مدتی است که می‌تواند بدون نیاز به بازبینی مجدد تا ۸ سال دوام بیاورد.

امکان حرکت ژل و ایجاد تکه‌‌های سفت در زیرپوست وجود ندارد. ازآنجاکه این ماده تا حد زیادی متشکل از آب است، با بافت انسان سازگار بوده، هیچ‌گونه واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند و می‌تواند ۵ تا ۸ سال دوام بیاورد.

تزریق ژل Aqua Filling چگونه انجام می‌شود؟

Aqua Filling با استفاده از یک سوزن ۱.۵ میلی‌متری به مناطق موردنظر سینه تزریق می‌شود. این عمل فقط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و در طی درمان، هیچ دردی احساس نمی‌شود، زیرا قبل از درمان از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

بزرگ‌کردن سینه با استفاده از Aqua Filling به روش زیر انجام می‌شود:

  1. مشاوره و معاینه توسط متخصص مربوطه انجام خواهد شد.
  2. مناطقی که نیازمند افزایش حجم است مشخص می‌شوند.
  3. در صورت تمایل بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود.
  4. ژل پرکننده Aqua به نواحی مشخص‌شده تزریق می‌شود.
  5. به‌منظور ارزیابی نتیجه (برای تأیید رضایت) بیمار در مقابل آینه قرار می‌گیرد.
  6. تغییرات موردنیاز را می‌توان در همان جلسه اعمال کرد.

مزایای بزرگ‌کردن سینه با تزریق ژل Aqua Filling 

  • نتایج طولانی‌مدت برای مدت ۵ تا ۸ سال (طولانی‌تر از ژل اسید هیالورونیک)
  • غیر تهاجمی (بدون برش)
  • عوارض بسیار نادر
  • احساس نرمی و همراه با ظاهر طبیعی
  • روش ایمن
  • بدون بازگشت.

همچنین لازم به ذکر است که:

  • نتایج این درمان بلافاصله پس از عمل قابل‌مشاهده است.
  • این درمان نسبتا بدون درد است زیرا تزریق‌‌ها تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
  • پس از عمل، سینه‌‌ها حساسیت، احساس طبیعی و ظاهر خود را حفظ می‌کنند.
  • همچنین این روش هیچ تاثیری روی غربالگری سرطان پستان یا شیردهی ندارد. این روش تزریق باعث ایجاد سرطان سینه و هیچ‌گونه توده‌ای در بافت بدن نمی‌شود.
  • پس از حداقل یک ماه از انجام درمان، می‌توانید بدون هیچ آسیبی به بافت‌‌های سینه آفتاب بگیرید و بدن خود را برنزه کنید.

عوارض تزریق ژل Aqua Filling 

  • ممکن است تا ۳ روز کبودی و تورم موقت مشاهده شود.
  • امکان خونریزی داخلی موقتی پس از درمان وجود دارد.

نرمی ژل Aqua Filling به چه علت است؟

  • فاقد کپسول بافتی است: گاها بدن ایمپلنت را به‌عنوان عامل بیگانه می‌شناسد، در نتیجه پاسخ ایمنی بدن باعث ایجاد یک کپسول محافظ در اطراف آن است. این کپسول‌‌های بافتی هم نرم و هم سفت هستند، اما در برخی موارد ممکن است دردناک و سفت باشند. تزریق ژل اسید هیالورونیک هم می‌تواند منجر به تشکیل کپسول‌‌های بافتی و سفت شدن سینه‌‌ها شود. ژل پرکننده آکوا ماهیت آشنایی برای بافت‌‌های اطراف محل تزریق دارد و به‌عنوان عامل “خارجی” شناخته نمی‌شود؛ بنابراین همواره ایمن بوده و بسیار نرم است.
  • ۹۸٪ مواد تشکیل دهنده آب است: بیشتر بدن انسان از آب تشکیل شده است و ازآنجاکه aqua filling هم بیشتر از آب تشکیل شده است، با بافت‌‌های اطراف همخوانی داشته و ظاهری طبیعی به بدن می‌بخشد.
ژل های اکوآ فیلینگ
ژل‌های اکوآ فیلینگ دارای ۹۸% آب هستند و بیشترین سازگاری را بدن دارند.

۲. تزریق ژل هیالورونیک اسید

تزریق ژل هیالورونیک اسید اکثرا به‌منظور صاف کردن چین‌وچروک‌‌های صورت استفاده می‌شود و بسیار محبوب است. در حال حاضر در برخی کشورها از این ژل برای افزایش حجم سینه و سایر اندام‌ها هم استفاده می‌شود.

تزریق این ماده یک جایگزین ساده و ایمن برای زنانی است که می‌خواهند سینه خود را بزرگ کنند، اما آمادگی انجام جراحی ایمپلنت سینه را ندارند. تزریق ژل هیالورونیک اسید با ایجاد کمترین ناراحتی، نتایج فوری را ارائه می‌دهد.

ژل هیالورونیک اسیدی که برای تزریق در سینه استفاده می‌شود، از نوع ماکرولان است و برای استفاده در اروپا تأیید شده است، اما در حال حاضر تأییدیه FDA برای استفاده در ایالات متحده را ندارد.

در واقع ماکرولان ژلی است که به بافت بدن حجم می‌دهد. همچنین می‌توان از آن برای پرکردن ناهنجاری‌‌ها و زخم‌‌های فرورفته استفاده کرد و به همان اندازه برای گرد شدن و فرم دهی به سینه‌‌های کوچک یا صاف هم مفید است. نتایج تزریق ماکرولان فورا پس از تزریق قابل مشاهده است. ژل هیالورونیک اسید به سینه نتایج طولانی‌مدتی دارد پس نیازی به جراحی پلاستیک پرهزینه و وقت‌گیر نیست. ماکرولان خود یک نسخه تثبیت‌شده از اسید هیالورونیک است، یعنی همان ماده شیمیایی که به تشکیل غضروف در بدن کمک می‌کند. به گفته سازنده این ماده، ماکرولان یک ژل خالص و غیرحیوانی است. نتایج درمان تزریق ماکرولان فوری و طولانی‌مدت است، اما دائمی نیست. به طور معمول نتایج تا ۱۲ ماه دوام می‌آورند و بعد از آن برای حفظ نتایج زیبایی، انجام تزریق مجدد ضروری است.

پس از اعمال بی‌حسی موضعی، ماکرولان به مناطق موردنظر تزریق می‌شود. بیمار می‌تواند تفاوت ظاهر سینه‌ها را قبل و بعد از عمل مشاهده کند.

استفاده از ماکرولان به‌جای ایمپلنت دائمی سینه مزایای زیادی دارد. این مزایا شامل:

  • استفاده از مواد غیر خارجی
  • استفاده از بی‌حسی موضعی به‌جای بیهوشی عمومی
  • سرعت بهبود بالا.

Macrolane چگونه عمل می‌کند؟

ماکرولان از اسید هیالورونیک تثبیت‌شده غیرحیوانی (NASHA) ساخته شده است و ساختاری بسیار شبیه به رستالین دارد. بااین‌حال، ماکرولان بسیار ضخیم‌تر است و باعث حجیم شدن بافت موردنظر می‌شود و ماندگاری خوبی دارد. این ژل را می‌تواند به ساق پا، باسن، سینه و سایر نواحی حجم دهد یا شکل دهد و همچنین می‌تواند پوست آسیب دیده از لیپوساکشن، اسکارهای جراحی و دیگر فرورفتگی‌های عمیق را از بین ببرد. درست مانند تزریق اسید هیالورونیک صورت، ماکرولان با حفظ رطوبت در پوست می‌شود تا حجم آن را چندین برابر افزایش دهد. در نهایت، بعد از حدود دوازده تا هجده ماه اسید هیالورونیک تجزیه می‌شود و به‌صورت طبیعی از بدن خارج می‌شود و مجدد نیاز به ترمیم دارید.


چرا استفاده از ماکرولان (Macrolane) برای بزرگ‌کردن سینه بحث‌برانگیز است؟

بحث اصلی در مورد استفاده از ماکرولان برای افزایش سینه، از سوی برخی رادیولوژیست‌ها مطرح شد. این پزشکان نگران بودند که وجود پرکننده پوستی در پستان‌ها می‌تواند در تصویربرداری ماموگرافی اختلال ایجاد کند. پرکننده ممکن است باعث دیده نشدن توده پستان شود. البته ایمپلنت‌های سیلیکونی یا نمکی و تزریق چربی هم می‌تواند مانعی بین بافت عمیق‌تر پستان و تجهیزات تصویربرداری ایجاد کند.

داده‌های بالینی نشان می‌دهند که اگرچه ماکرولان ممکن است با ماموگرافی تداخل داشته باشد، اما ممکن است به اندازه سایر روش‌های درمانی مانند تزریق چربی، تداخل نداشته باشد، زیرا Macrolane از ۹۸٪ آب تشکیل شده است. یک مطالعه خاص نشان داد که ترکیب ماموگرافی و سونوگرافی می‌تواند برای معاینه کافی است. البته داده‌ها تا حدودی محدود هستند و ممکن است به داده‌های بیشتری برای اثبات ایمنی Macrolane برای بزرگ‌کردن سینه نیاز باشد.

ژل سینه و چربی و ایمپلنت در نتایج ماموگرافی
هم ژل سینه و هم چربی و ایمپلنت ممکن است در نتایج ماموگرافی اختلال ایجاد کنند.

بهبودی و مراقبت‌‌های پس از تزریق ژل سینه

بعد از عمل احتمالا احساس ضعف خواهید کرد. ممکن است به مدت ۲ تا ۳ هفته احساس درد کنید و احتمالاً تورم زیادی خواهید داشت. ممکن است در ناحیه سینه خود احساس کشش داشته باشید. همچنین ممکن است برای یک یا دوهفته به داروهای مسکن نیاز داشته باشید.

سینه‌‌های جدید شما ممکن است سفت‌تر شده و گردتر به نظر برسند. همچنین ممکن است پوست سینه‌‌ها تا مدتی بی‌حس باشد. شرایط با گذشت زمان بهتر می‌شود. هر شخص با سرعت متفاوتی بهبود می‌یابد. برای افزایش سرعت بهبودی پس از عمل، مراحل زیر را دنبال کنید:

اینفوگرافی بهبودی و مراقبت بعد از تزریق ژل سینه
اینفوگرافی بهبودی و مراقبت بعد از تزریق ژل سینه

۱. برای مدتی فعالیت‌هایتان را محدود کنید.

  • زمانی که احساس خستگی می‌کنید استراحت کنید. خواب کافی به بهبود سریع‌تر شما کمک می‌کند.
  • حدود ۲ تا ۳ هفته از بلندکردن هر چیزی که باعث واردآمدن فشار به شما می‌شود خودداری کنید.
  • احتمالاً در عرض ۱ تا ۲ هفته می‌توانید به سر کار یا روال عادی زندگی خود بازگردید.

۲. رژیم غذایی خوبی داشته باشید.

  • می‌توانید رژیم معمولی خود را داشته باشید. اگر معده شما ناراحت است، غذاهای کم چرب مانند برنج ساده، مرغ کبابی، نان تست و ماست مصرف کنید.
  • مایعات فراوان بنوشید (مگر اینکه پزشک به شما بگوید این کار را نکنید).
  • ممکن است متوجه شوید که بعد از جراحی مدفوعتان منظم نیست. این امر رایج است. مکمل فیبر مصرف کنید و اگر بعد از چند روز مدفوع نکردید، از یک ملین ملایم استفاده کنید.

۳. داروها را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

  • اگر آسپرین یا داروی رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، از پزشک خود بپرسید که چه موقع باید دوباره آن را شروع کرد.
  • داروهای مسکن را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید.
  • اگر داروی تهوع به شما داده شد، آن را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

۴. کمی ورزش کنید.

  • سعی کنید هر روز پیاده‌روی کنید و کم‌کم میزان پیاده‌روی خود را افزایش دهید. پیاده‌روی جریان خون را افزایش می‌دهد و از پنومونی و یبوست جلوگیری می‌کند.
  • تا مدتی از فعالیت‌‌های سنگین مانند دوچرخه سواری، دویدن، بلند کردن وزنه یا ورزش‌‌های هوازی خودداری کنید.
  • پزشک به شما می‌گوید که چه موقع می‌توانید تمرینات کششی و فعالیت‌‌های عادی خود را از سر بگیرید.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

همین الان بهترین دکتر برای لیفت سینه رو پیدا کن

عوارض تزریق ژل سینه

ورود اجسام خارجی به بدن ممکن است سلول‌‌ها را تحریک کند که این امر به نوبه خود می‌تواند به‌طور بالقوه سرطان‌زا باشد. برای سینه‌‌ها، ژل‌ها باید به فاسیا (صفحه بافت همبند) که ماهیچه سینه را پوشانده است، تزریق شود. پرکردن فاسیا بدون تماس با بافت سینه، ظاهری مانند ایمپلنت ایجاد می‌کند. بااین‌حال، برای تزریق ژل به سطح مناسب، مهارت و تجربه زیادی لازم است و اغلب اوقات این کار را به‌درستی انجام نمی‌شود.

یکی دیگر از خطراتی که در این نوع روش‌‌ها وجود دارد این است که تعداد زیادی کلینیک بدون مجوز این خدمات را ارائه می‌دهند. انجام این کار حساس توسط افراد غیرحرفه‌ای اغلب باعث می‌شود که ژل‌ها مستقیماً به بافت پستان تزریق شوند. این امر منجر به ایجاد عواقب خطرناک پزشکی می‌شود.

در طی یک دوره زمانی، ممکن است ژل‌ها باعث ایجاد گرانولوم شوند که به‌صورت توده‌‌های دردناک در پستان ظاهر می‌شود. این توده‌‌ها ممکن است عفونی شود و به شکل آبسه در سینه‌‌ها تشخیص داده شوند. علاوه بر این تمایز گرانولوم از تومور بسیار دشوار است. تشخیص این تفاوت فقط با انجام اسکن MRI امکان‌پذیر است، اما اسکن MRI گران است و به همین دلیل ممکن است برخی خانم‌ها نتوانند آن را به طور مکرر انجام دهند.

همچنین بیمارانی وجود دارند که به دلیل سرکوب شدید سیستم ایمنی بدن پس از تزریق ژل سینه در بخش مراقبت‌‌های ویژه بستری شده‌اند. بدن این افراد اغلب به ورود ماده خارجی واکنش بدی نشان می‌دهد.

برخی از عوارض جانبی احتمالی شامل تورم ناشی از عفونت به علت انسداد عروق خونی است که ممکن است منجر به مرگ شود. لازم به ذکر است تا مقداری تورم، کبودی و درد در سینه در چند روز اول پس از تزریق عادی است و به مرور زمان کاهش می‌یابد.

تزریق ژل به سینه چه مزایایی دارد؟

اقدامات لازم قبل از انجام تزریق ژل سینه

قبل از تزریق ژل سینه، توصیه می‌شود دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • قبل از روز درمان، تمام آزمایشات آزمایشگاهی تجویز شده را انجام دهید.
  • از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل پرهیز کنید.
  • سه هفته قبل از درمان از آسپرین و داروهای رقیق‌کننده خون استفاده نکنید.
  • تمام داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کنید.
  • در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیرعادی در ظاهر پستان، با جراح خود تماس بگیرید.
ژل سینه ساختار نسبتا طبیعی دارد
ژل سینه ساختار نسبتا طبیعی دارد و بعد از مدتی جذب بدن می‌شود و نیاز به تزریق مجدد دارد.
اقدامات لازم قبل از انجام تزریق ژل سینهفواید تزریق ژل
در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیرعادی در ظاهر پستان، با جراح خود تماس بگیرید.باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس می‌شود.
قبل از روز درمان، تمام آزمایشات آزمایشگاهی تجویز شده را انجام دهید.سینه را لیفت می‌کند.
از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل پرهیز کنید.اندازه، شکل و تقارن مورد نظر بیمار را تا حد ممکن ایجاد می‌کند.
سه هفته قبل از درمان از آسپرین و داروهای رقیق‌کننده خون استفاده نکنید.دوره نقاهت کوتاهی دارد و به‌ندرت دارای عوارض جانبی است.
تمام داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کنید.سینه‌ها را متناسب با سایر اعضای بدن می‌کند.
—–حالت کلی بدن را بهبود می‌بخشد.
فواید تزریق ژل و مراقبت‌های قبل از انجام آن

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

راهنمای مراجعه به پزشک

اگر به دنبال بزرگ‌کردن سینه خود هستند، توصیه می‌شود که ابتدا در مورد روش‌های مختلف بزرگ‌کردن یا لیفت سینه تحقیق کنید. در گام بعد با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که سینه‌تان عاری از بیماری است. تزریق ژل سینه یکی از رو‌ش‌های کم‌خطر برای لیفت و بزرگ‌کردن سینه است. البته اگر تزریق ژل توسط افراد غیرمتخصص انجام شود، می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

بهتر است بدانید که مهم‌ترین اصل در تزریق ژل سینه، انجام آن توسط جراح پلاستیک مجرب و باتجربه است. هنگام انتخاب جراح برای انجام این درمان، باید بسیار مراقب باشید زیرا نتایج بر ظاهر کلی بدن تأثیر می‌گذارد. در دکترتو می‌توانید بهترین جراح پلاستیک را برای تزریق ژل سینه پیدا کنید و به‌صورت اینترنتی نوبت بگیرید. علاوه بر این می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و شماوره تلفنی با پزشکان و مشاورین دکترتو استفاده کنید تا تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

تزریق چربی روشی است که با انجام لیپوساکشن از سایر نقاط بدن و سپس تزریق چربی حاصل از آن به سینه بیمار انجام می‌شود. مزیت این درمان عدم ورود اجسام خارجی به بدن است، زیرا چربی از ناحیه دیگری از بدن بیمار خارج می‌شود. نقص این روش این است که برای دیدن نتایج نهایی، باید مدت زمانی نسبتاً طولانی صبر کنید و دوام آن به‌اندازه تزریق ژل سینه، پروتز سینه و ایمپلنت نیست. مشکل دیگر این است که در صورت کاهش وزن، سینه کوچک می‌شود.

در روش ایمپلنت یا بزرگ کردن سینه با پروتز سینه، جراح ایمپلنت‌‌های سیلیکونی را در سینه بیمار قرار می‌دهد تا حجم سینه را افزایش دهد. این ایمپلنت در زیر بافت ماهیچه‌ای کاشته می‌شود تا در عملکرد سینه از جمله شیردهی اختلال ایجاد نکند.
ازآنجاکه این روش ایمپلنت یک روش جراحی است، احتمال بروز عوارض جانبی بیشتر است. درحالی‌که تزریق ژل روشی نسبتا ایمن و بی‌خطر است. به‌طورکلی تزریق ژل روشی با تهاجم کمتر است. اما باید توجه داشت که علاوه بر عدم وجود داده‌‌های بلندمدت در مورد نتایج تزریق ژل، ژل دارای معایبی هم هست که بیماران باید از آن‌‌ها آگاه باشند. زمان جذب ژل توسط بدن قابل‌پیش‌بینی نیست و مقدار ژلی که پس از یک سال باقی می‌ماند بین ۵ تا ۸۵% متغیر است. همچنین بیماران معمولا پس از ۹ تا ۱۲ ماه به تزریق مجدد نیاز خواهند داشت.

قیمت ژل سینه به نوع برند ژل و تجربه جراج بستگی دارد. همچنین مقدار ژل مورد‌نیاز برای رسیدن به سایز مورد نظر بیمار هم بر قیمت تمام‌شده تأثیر می‌گذارد.

پاسخ این سؤال به ژل انتخابی شما بستگی دارد. در حال حاصر از دو ژل اکوآ فیلینگ و هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. ژل اکوآ فیلینگ بین ۵ تا ۸ سال ماندگاری دارد و ژل هیالورونیک اسید مانند ژل مارکولان بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری خواهد داشت.

امتیاز شما به مقاله:
(3.2از5)
دسته بندی:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ژل سینه

  1. ناشناس گفت:

    دوست دارم ساز سینه ام بزرگتر بشه اما ترس از عواقبش دارم چه روشی بهتره موندم.

    1. یلدا گفت:

      منم دقیقأحس وحال شمارودارم

    2. یاسمن گفت:

      هزینه اش چقدره و اینکه چه دکتری رو پیشنهاد میکنید؟

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        اغلب متخصصان جراح عمومی این کار را انجام می دهند و بسته به نوع برند و میزان مصرفی هزینه متفاوت است.

    3. هانی گفت:

      لطفا منو هم راهنمایی کنید