قرص پیگمنتا چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قرص پیگمنتا، مکملی حاوی عصاره دانه انگور، آلفا لیپوئیک اسید، گلوتاتیون و ویتامین‌های C و E است که با کاهش ملانین پوست و مقابله با رادیکال‌های آزاد، استرس، آلودگی هوا و نور مضر خورشید باعث تحریک کلاژن‌سازی و از بین بردن لک‌ها و تیرگی پوست، جای جوش و آکنه، و جوانسازی و شادابی پوست می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
طریقه مصرف قرص پیگمنتا چگونه است؟

قرص پیگمنتا درمکس (pigmenta) نوعی مکمل تغذیه جوانساز و روشن‌کننده پوست است که با کاهش تولید رنگدانه ملانین در نواحی تیره و لک‌دار پوست باعث روشن‌ و سفید شدن پوست می‌شود. خاصیت جوان‌ساز و شاداب‌کننده پوست پیگمنتا باعث شده که به عنوان بهترین قرص تقویت پوست در میان تولیدات داخلی مطرح شود. در ادامه این مطلب از دکترتو با ما همراه باشید تا با قرص پیگمنتا، طریقه مصرف، مزایا و عوارض قرص پیگمنتا و تداخلات دارویی آن بیشتر آشنا شوید. بهتر است قبل از شروع به مصرف هر گونه داروی پوستی با متخصص پوست یا مشاوره دارویی در این باره صحبت کنید. شما می‌توانید علاوه بر تعیین وقت حضوری از دکترتو با بهترین پزشکان به صورت آنلاین یا تلفنی در ارتباط باشید.

قرص پیگمنتا چیست؟

پوست محافظ بدن در مقابل عوامل خارجی است که همیشه در معرض خطر استرس، آلودگی هوا، اشعه‌های مضر، رژیم غذایی نامناسب و رادیکال‌های آزاد قرار دارد. قرص پیگمنتا ترکیب گیاهی حاوی ال گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور و ویتامین‌های C و E است که از طریق مقابله با رادیکال‌های آزاد به رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند، با خفظ ساختار طبیعی سلول‌ها، روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد، با تحریک کلاژن‌سازی مانع شل شدن و افتادگی پوست می‌شود و همانند لایه محافظ پوست در مقابل پرتوهای مضر عمل می‌کند.

فرمولاسیون این محصول به شکلی طراحی شده که باعث روشن شدن پوست، کم کردن لک، تیرگی و سیاهی پوست و از بین رفتن چین و چروک‌های پوستی می‌شود. هرچند این فرآورده را با عنوان قرص پیگمنتا می‌شناسند، اما به شکل کپسول عرضه می‌شود.

اسامی رایج دارو:

  • کپسول درمکس پیگمنتا
  • قرص گلوتاتیون
قرص پیگمنتا برای چی خوبه؟
فرمولاسیون قرص پیگمنتا به شکلی طراحی شده که باعث روشن شدن پوست، کم کردن لک، تیرگی و سیاهی پوست و از بین رفتن چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

طریقه مصرف قرص پیگمنتا

طریقه مصرف قرص پیگمنتا روزی ۲ عدد کپسول است که باید همراه با وعده غذایی و یک لیوان آب میل شود. در برخی موارد، ممکن است پزشک بسته به شرایط و وضعیت بیمار، طریقه مصرف را تغییر دهد. در این صورت، باید طبق تجویز پزشک مصرف کنید. دوره مصرف قرص پیگمنتا، بازه سه ماهه است.

بهترین زمان مصرف قرص پیگمنتا (قرص پیگمنتا را چه موقع باید خورد؟)

بهترین زمان مصرف قرص پیگمنتا باید توسط پزشک و بسته به شرایط بیمار تعیین شود. اما به‌طور کلی، بهترین زمان مصرف قرص پیگمنتا، همراه با وعده‌های غذایی است تا ریسک بروز مشکلات گوارشی به حداقل برسد. به‌علاوه اینکه مصرف همزمان آن با وعده‌های غذایی، تاثیرات آن روی پوست را چند برابر می‌کند. بازه اولیه مصرف پیگمنتا سه ماهه است و بعد از آن باید یک فاصله ۲ تا ۴ هفته‌ای بین مصرف دارو بیفتد و در صورت نیاز با تجویز پزشک دوباره دوره مصرف شروع شود.

نمیدونی قرص پیگمنتا چه زمانی بهترین اثرگذاری رو داره؟

از متخصص بپرس.

موارد مصرف قرص پیگمنتا (قرص پیگمنتا برای چی خوبه؟)

قرص پیگمنتا مکملی برای روشن کردن نواحی تیره پوست و از بین بردن لک‌ها، جای زخم و اسکار و جوش است. آنتی‌اکسیدان و آمینواسیدهای مفید موجود در این مکمل هم با تقویت پوست از آن در مقابل آلودگی هوا و اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. از موارد مصرف قرص پیگمنتا می‌توان به کاربردهای زیر اشاره کرد:

۱. قرص روشن کننده پوست پیگمنتا

اصلی‌ترین ویژگی که قرص پیگمنتا به آن مشهور است، خاصیت روشن‌کنندگی پوست است. ماده ال گلوتاتیون موجود در این مکمل با کاهش تولید رنگدانه‌های ملانین پوست، نقش بسزایی در روشن‌تر کردن نواحی تیره و لک‌های پوستی دارد. کمبود گلوتاتیون در بدن یکی از عوامل محرک ایجاد آکنه است. کپسول پیگمنتا با رفع این کمبود، از بروز جوش و آکنه‌های پوستی هم جلوگیری می‌کند و عصاره هسته انگور موجود در آن هم می‌تواند لک‌های ناشی از جوش و آکنه‌ها را برطرف کند و باعث روشن‌تر شدن پوست شود.

به‌علاوه اینکه، قرص پیگمنتا باعث تحریک کلاژن‌سازی در بدن می‌شود، در نتیجه سلول‌های پوستی جدید با سرعت بیشتری تولید می‌شوند. این مکانیسم باعث از بین رفتن سلول‌های مرده، روشن شدن پوست و جوانسازی سلول‌های پوستی صورت و بدن می‌شود.

۲. قرص ضد لک پیگمنتا

با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض آسیب‌های اکسیداتیو، آلودگی هوا و اشعه مضر خورشید، معمولا لک‌هایی روی پوست صورت و بدن ظاهر می‌شوند. این مکمل به‌خاطر داشتن ترکیباتی مانند عصاره انگور، ویتامین E و C، و ال گلوتاتیون نه تنها لک‌های پوستی ناشی از این آسیب‌ها را برطرف می‌کند، بلکه می‌توان آن را به عنوان قرص ضد‌لک مصرف نمود که به‌عنوان قرص سفیدکننده پوست قوی عمل می‌کند.

متن انگلیسی:
In addition to its skin-related benefits, Pigmento Tablet also provides antioxidant support. The blend of ingredients in this formulation has antioxidant properties that help protect the skin cells from damage caused by free radicals
ترجمه متن:
قرص پیگمنتا علاوه بر مزایای مرتبط با پوست، پشتیبانی آنتی اکسیدانی نیز دارد. ترکیب مواد در این فرمولاسیون دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به محافظت از سلول‌های پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

apollopharmacy

بهترین قرص پیگمنتا

کپسول پیگمنتا درمکس تولید ایران و شرکت داروسازی پارس حیان، بهترین قرص با اثر آنتی اکسیدانی است که نه تنها روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد، بلکه با از بین بردن لک و تیرگی‌های پوست و کاهش تولید ملانین، به درخشندگی، سفیدی و روشن‌تر کردن پوست کمک می‌کند.

نظرات در مورد قرص پیگمنتا متنوع است.
قرص پیگمنتا ترکیب گیاهی حاوی ال گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور و ویتامین‌های C و E است که از طریق مقابله با رادیکال‌های آزاد به رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند.

دوز مصرفی قرص پیگمنتا

طبق تجویز تولیدکننده دارو، دوز مصرفی قرص پیگمنتا روزی ۲ عدد کپسول است که باید در یک دوره سه ماهه همراه با وعده غذایی و آب مصرف شود. البته در برخی موارد، ممکن است پزشک بسته به وضعیت بیمار، تغییراتی در دوز مصرفی قرص پیگمنتا اعمال کند.

عوارض قرص پیگمنتا

با توجه به ترکیبات موجود در این مکمل، تاکنون عوارض جدی و خاصی درباره آن مطرح نشده‌اند. با این حال، این قرص هم همانند هر فرآورده دارویی ممکن است در برخی افراد باعث بروز خطرات و عوارضی شود. در ادامه برخی عوارض قرص پیگمنتا را آورده‌ایم که بیشتر در صورت استفاده بلند مدت ظاهر می‌شوند:

  • عوارض گوارشی مانند نفخ، حالت تهوع، استفراغ و اسهال
  • واکنش‌های آلرژیک مانند خارش، قرمزی پوست و کهیر
  • افرادی که همزمان داروهای ضدانعقادی و رقیق‌کننده خون می‌خورند، با مصرف پیگمنتا دچار عوارض خونی و تشدید خونریزی می‌شوند.
  • سرگیجه، سردرد، افت قند خون و افزایش فشار در بیماران دیابتی و فشار خون
  • مشکلات تنفسی و قلبی، عروقی در بیماران قلبی
  • ریسک تشدید سنگ کلیه در بیماران کلیوی و افراد مستعد

عوارض قرص پیگمنتا برای مردان

مصرف این مکمل برای زنان و مردان مجاز است و در بیشتر موارد عوارض جانبی آن تفاوتی بین دو جنسیت ندارد.

قرص پیگمنتا چاق کننده است؟
باید تداخلات دارویی قرص پیگمنتا را جدی بگیرید و در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری مشخصی دارید، حتما قبل از شروع مصرف به پزشک معالج اطلاع دهید.

عوارض قرص پیگمنتا برای زنان

عوارض قرص پیگمنتا برای زنان همانند عوارض متداول این مکمل برای مردان است و ریسک بروز آن‌ها هم تفاوتی با مردان ندارد. در برخی خانم‌ها، مصرف همزمان این مکمل در دوره قاعدگی ممکن است باعث تشدید نفخ یا کرامپ‌های شکمی قاعدگی شود، یا علائم سندروم پیش قاعدگی مانند سردردهای پریودی را تشدید کند.

به‌علاوه اینکه، پوست خانم‌ها در دوران قاعدگی ملتهب و مستعد جوش است و مصرف این مکمل ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک شده و خارش، کهیر، جوش و پوسته پوسته شدن را به همراه داشته باشد.

منع مصرف و موارد احتیاط قرص پیگمنتا

همانطور که اشاره کردیم، قرص پیگمنتا یک مکمل دارویی حاوی ترکیبات گیاهی و ویتامین‌ها است که با هدف تحریک کلاژن‌سازی پوست و تولید سلول‌های جدید تجویز می‌شود. بنابراین، عوارض جدی ندارد. با این حال، مصرف پیگمنتا برای همه توصیه نمی‌شود، به‌خصوص افرادی که از سلامت عمومی و جسمی کافی برخوردار نیستند، منع مصرف دارند. از موارد احتیاط قرص پیگمنتا می‌توان به این افراد اشاره کرد که باید با تجویز پزشک مصرف کنند:

  • افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی، کبدی، دیابت و فشار خون
  • افرادی که در دوره شیمی درمانی هستند.
  • خانم‌های باردار و شیرده

افراد با شرایط زیر منع مصرف دارند و استفاده از این مکمل باعث تشدید بیماری یا بروز عوارض جانبی خطرناک در آن‌ها می‌شود:

  • افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون یا ضدانعقادی مصرف می‌کنند.
  • افرادی که سابقه حساسیت و واکنش آلرژیک به مواد موجود در این مکمل دارند.
  • این قرص مخصوص بزرگسالان تولید شده و مصرف آن برای کودکان ممنوع است.
  • مصرف پیگمنتا دو هفته قبل از انجام عمل‌های جراحی ممنوع است و باید متوقف شود.

دنبال راهی برای سفید کردن پوستت هستی؟ قبل از مصرف این قرص مشاوره بگیر.

مصرف قرص پیگمنتا در بارداری

دوره بارداری با تغییرات هورمونی زیادی در بدن خانم‌ها همراه می‌شود. به‌علاوه اینکه، بدن مادر، تنها منبع تغذیه جنین در این دوره است. بنابراین، هر دارو یا مکملی که مادر مصرف می‌کند، ممکن است ریسک یا خطراتی برای جنین ایجاد کند. مصرف قرص پیگمنتا در بارداری ممنوع است و در صورت نیاز باید حتما با تجویز و مشورت پزشک مصرف شود.

مصرف قرص پیگمنتا در شیردهی

احتمال دارد ترکیبات موجود در پیگمنتا از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود، بنابراین مصرف قرص پیگمنتا در دوران شیردهی مجاز نیست و حتما باید با تجویز و مشورت پزشک مصرف شود.

تداخلات دارویی قرص پیگمنتا

ترکیبات موجود در این مکمل خوراکی باعث تحریک کلاژن‌سازی و جوانسازی پوست می‌شود و لک‌های تیره پوست را برطرف می‌کند، اما این ترکیبات در صورت مصرف همزمان با برخی داروها ممکن است واکنش معکوس نشان داده و عوارض جدی و خطرناکی به‌دنبال داشته باشد. بنابراین، باید تداخلات دارویی قرص پیگمنتا را جدی بگیرید و در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری مشخصی دارید، حتما قبل از شروع مصرف به پزشک معالج اطلاع دهید. مصرف همزمان قرص پیگمنتا با داروهای ضدانعقادی و رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و وارفارین تداخل دارد.

از دیگر تداخلات دارویی قرص پیگمنتا می‌توان به مصرف همزمان آن با داروهای مخصوص شیمی درمانی، داروهای کاهنده قند خون، انسولین، میدازولام و استاتن‌ها اشاره کرد. در طول دوره مصرف قرص پیگمنتا، میزان کلسترول HDL  در آزمایش خون به صورت کاذب کاهش پیدا می‌کند. مصرف این دارو در بیماران کلیوی که سنگ کلیه دارند هم ممکن است با داروهای کلیوی تداخل داشته باشد.

اطلاعات دارویی کپسول پیگمنتا

اشکال دارویی، ترکیبات، عوارض و تداخلات دارویی قرص پیگمنتا را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

اسامی رایج داروعوارض جانبیتداخلات دارویی
کپسول درمکس پیگمنتاعوارض گوارشی مانند نفخ، حالت تهوع، استفراغ و اسهالداروهای مخصوص شیمی درمانی
قرص گلوتاتیونواکنش‌های آلرژیک مانند خارش، قرمزی پوست و کهیرداروهای کاهنده قند خون، انسولین،
 –عوارض خونی و تشدید خونریزی در افرادی که همزمان داروهای ضدانعقادی و رقیق‌کننده خون می‌خورند. میدازولام
 –سرگیجه، سردرد، افت قند خون و افزایش فشار در بیماران دیابتی و فشار خوناستاتن‌ها
 –مشکلات تنفسی و قلبی، عروقی در بیماران قلبیداروهای ضدانعقادی و رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و وارفارین
 –ریسک تشدید سنگ کلیه در بیماران کلیوی و افراد مستعدداروهای کلیوی
اطلاعات دارویی قرص پیگمنتا

مکانیسم عملکرد قرص پیگمنتا

ال گلوتاتیون موجود در قرص پیگمنتا نوعی آنتی‌اکسیدان قوی است که خواص ضدپیری داشته و از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این خاصیت آنتی اکسیدانی پیگمنتا با کاهش التهاب باعث تحریک کلاژن‌سازی پوست، از بین بردن سلول‌های مرده پوست و رفع لک‌های تیره می‌شود و از این طریق پوست را روشن‌تر و جوان‌تر می‌کند.

ویتامین سی موجود در این مکمل نیز آنتی اکسیدان قوی است که با ایستادن در مقابل تاثیر مخرب رادیکال‌های آزاد و تحریک کلاژن‌سازی باعث تقویت استحکام و الاستیسیته پوست می‌شود. این ویتامین باعث تقویت ساختار سلول‌های پوست شده با محافظت از آن در مقابل آلودگی و اشعه‌های مضر از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند. به‌علاوه اینکه، تولید رنگدانه‌های پوستی را کاهش داده و به این طریق، تیرگی‌های پوستی را کم می‌کند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

قرص پیگمنتا مکملی حاوی عصاره دانه انگور، آلفا لیپوئیک اسید، گلوتاتیون و ویتامین‌های C و E است که با کاهش ملانین پوست و مقابله با رادیکال‌های آزاد، استرس، آلودگی هوا و نور مضر خورشید باعث تحریک کلاژن‌سازی و از بین بردن لک‌ها و تیرگی پوست، جای جوش و آکنه و جوانسازی و شادابی پوست می‌شود.

این دارو در حالت کلی امن است و عوارض جانبی جدی ندارد، اما مصرف آن برای کودکان، زنان باردار و شیرده، بیماران دیابتی، قلبی عروقی و بیماران کلیوی ممنوع است. مصرف همزمان پیگمنتا با داروهای رقیق‌کننده خون، شیمی درمانی، داروهای دیابت و کلیوی تداخلات دارویی دارد و نباید مصرف شود. جهت اطلاع دقیق درباره عوارض مصرف همزمان آن با سایر داروها حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. شما می توانید از خدمات غیرحضوری دکترتو برای مشاوره دارویی آنلاین و ویزیت آنلاین دکتر پوست استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

قرص پیگمنتا برای بزرگسالان تولید می‌شود و مصرف آن برای کودکان ممنوع است.

بیشتر افرادی که از قرص پیگمنتا برای رفع تیرگی و لک‌های پوستی استفاده کردند، از تاثیر آن روی جوانسازی پوست رضایت بالایی دارند. قبل از شروع مصرف حتما میزان رضایت و نظرات مصرف کننده‌ها درمورد قرص پیگمنتا را بخوانید تا بهتر تصمیم بگیرید.

خیر، قرص پیگمنتا چاق کننده نیست چرا که هیچ کدام از ترکیبات موجود در این قرص تاثیر چاق کنندگی ندارند.

مکمل پیگمنتا را باید در جای خشک و خنک و دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی‌گراد، دور از تابش مستقیم نور خورشید، رطوبت و دسترس کودکان نگهداری کنید.

در صورتی که دوز فراموش شده با دوز بعدی مصرف فاصله داشته باشد، بلافاصله بعد یادآوری، دوز را مصرف کنید. اما اگر فاصله بین دوز فراموش شده و دوز بعدی کم باشد، نیازی به مصرف دوز فراموش شده نیست و بهتر است دوز بعدی را میل کنید و روال مصرف را بعد از آن طبق معمول ادامه دهید.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره قرص پیگمنتا

  1. سارا گفت:

    راجب قرص پیگمنتا سوال داشتم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بفرمایید
      اگر سوالتان را ازمقاله پیدا نکرده اید
      حتمن بپرسید
      ممنونم